Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 723 762
  • 33 945

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Avautui että ihmispolo järkyttyy nykyään kovin helposti, jopa munassa piilevä yllätys pistää tärisemään järkytyksestä. Elo pilalla!
 

J.Petke

Jäsen
Avautui, että ei ne viime vuoden finaalit olleetkaan ihan huonoja, kun tämän vuotiset tuntuvat olevan kaikkien aikojen huonoimmat.

Tuo on ihan totta. En tiedä mikä näissä tämän kauden finaaleissa on oikein ollut kun peli on ollut aivan kuraa ja oikein mitään ei ole tapahtunut. Yksi syy on varmasti Dufvan harjoittama hmv-pelityyli mutta kai tuo osaltaan menee myös tason heikkenemisen piikkiin.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Avautui, että ei ne viime vuoden finaalit olleetkaan ihan huonoja, kun tämänvuotiset tuntuvat olevan kaikkien aikojen huonoimmat.

Totta kai. Ainahan peli on surkeaa, liigan taso romahtanut, persoonat kuolleet sukupuuttoon, yleisön kiinnostus nollassa ja mämmissä tikkuja, kun mitalipeleissä ei ole pk-seudun tai edes Turun joukkueita (tällaisessa äärimmäisessä hätätilassa saattaisi kelvata Tamperekin). About 25 vuoden ajalta voi tarkistaa aina finaalijoukkueiden kohdalta, milloin liigan taso on ihan varmasti ollut kaikista heikoin.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Totta kai. Ainahan peli on surkeaa, liigan taso romahtanut, persoonat kuolleet sukupuuttoon, yelisön kiinnostus nollassa ja mämmissä tikkuja, kun mitalipeleissä ei ole pk-seudun tai edes Turun joukkueita (tällaisessa äärimmäisessä hätätilassa saattaisi just ja just kelvata Tamperekin).

Huudanpa tähän väliin, että ainakaan minun kiinnostumattomuuteni finaaleja kohtaan ei todellakaan johdu mistään Turun tai Hesan joukkueiden puuttumisesta, vaan ihan puhtaasti tylsistä otteluista ja hmv-joukkueista. 2006-finaaleita pidän ehkä 2000-luvun parhaina, vaikka mukana ei ollut Turun tai Tsadin seuroja. Voin tietenkin puhua vain omasta puolestani.

Niin, ja aika yleisesti täällä on kehuttu ja ylistetty karsintoja, ja ilman isojen kaupunkien joukkueitahan nekin vedettiin ihan sujuvasti läpi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Olen aina luullut, että kun kaikki heittää läpää Turusta ja turkulaisista, niin turkulaiset ovat "viisaita" eivätkä he välitä siitä, mutta kun luvin viime viikolla pokeriammattilaisen Mika Paasosen blogia, jossa tekstissä oli kohta "Turkuun kukaan tuskin haluaisi mennä vapaaehtoisesti", niin muutama turkulainen veti siitä aika mukavasti herneet nenään.

Tämän tekstin perusteella avautui, että Kuopiossa eletään melko pimennossa tai sitten pää pilvissä. Uskoisin, että jos joku kirjoittaisi Kuopiosta samalla tavalla niin siitä vetäisi muutama kuopiolainen herneet nenäänsä. Aivan normaalia käyttäytymistä. On tietenkin mukava asia, että pidät turkulaisia viisaina ja suvaitsevaisina.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minulle avautui, että Oulun Kaijonharju on mahdollisesti Suomen vaarallisin paikka asua ja elää (onneksi en itse siellä sentään asu). Viime talvena siellä rynnitiin aseen kanssa jonkun kämppään, hakattiin tyyppi ja rosmottiin tavaraa. Se muuan perhesurma tapahtui Kaijonharjussa. R-kioski on tapana Kaijonharjussa ryöstää tasaisin väliajoin. Ja niin edelleen. Tänä yönä Kaijonharjun ravintolassa ollut joku piiritystilanne. Laittaa tuokin kyllä mietityttämään, kun itse kyseisessä ravintolassa sattumoisin olin 24 h ennen tuota tilannetta.
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Washington ja Washington DC ovat näköjään aivan eri puolilla jenkkilää. Ei ole koskaan käynyt edes mielessä epäillä moista. Tunnen itseni todella typeräksi. Varmaan ihan aiheesta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Varmaan ihan aiheesta.

Ehdottomasti, nyt opettelet kaikki Yhdysvaltain osavaltiot aakkosjärjestyksessä. Siinä muuten meni hetki. Mutta pitäisihän se tietää, että Seattle on Washingtonin osavaltiossa ja tunnetusti Seattle on Tyynenmeren lähettyvillä.

Asianhan täydentää se, että New York sijaitsee New Yorkissa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kannattaa myös opetella, että missä ne nelisenkymmentä Washington -nimistä kaupunkia sijaitsevat - siis Yhdysvalloissa. Toki niitä on muuallakin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui sellainen asia, että JYP on liigataipaleensa aikana vaihtanut joukkueen virallista nimeä, logoa, pelipaitojen väritystä ja kotihallin nimeä. Ja taitaa Pelicans yltää samaan saavutukseen. Näin.
 

Ruutu8

Jäsen
Mulle avautui äsken Neloselta tullutta Maria! -ohjelmaa katsoessa, että viimeisenä viereena ollu Elina Nurmi on ihan täysi tollo! Ensimmäinen kerta, kun kuulen tätä "jumalan profeettaa" livenä ja taatusti viimeinen. Oli tyttöparalla pelikirja pikkuisen sekaisin..
Pääsee samaan kentälliseen Tuksun, Susan Ruususen, Martina Aitolehden ja BB -Hennan kanssa!
Mistä näitä oikein sikiää???
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös tällä Nurmella ole todettukin ihan oikeasti joku kaksisuuntainen mielialahäiriö tms. ja hän on ollut lataamossakin sen takia? Että tuolle hänen käytökselleen on diagnosoitu ihan syykin, toisin kuin esim. noille mainitsemillesi henkilöille.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja tuossahan puhuttiin nimenomaan niistä jutuista, mitä Nurmi oli tuntenut/päiväkirjaansa kirjoittanut olleensa psykoosissa, ja selitti että silloin tuntee olevansa kaikkivoipa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Luin tuossa juuri erästä luonnontieteellistä tekstiä ja avautui, että aq bars tarkoittaa tataarinkielellä lumileopardia. Siis Ak Bars Kazan on Kazanin lumileopardit.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ben Eaves

Selkeästi siis taas yksi HIFK-kasvatti, joka on törkeästi ryöstökalastettu Espooseen.
Tästä on aina mukava kuittailla Blues-faneille, jotka pääsääntöisesti
a) eivät ymmärrä mistä on kyse tai
b) närkästyvät älyttömästä väitteestä.

Yleensä sekä että.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Naisten ja miesten selittämätön viiden prosentin palkkaero. Naiset ovat viisi päivää(!) enemmän sairauslomalla vuodessa kuin miehet. Eli suurin piirtein miehen euro on naisen 1,30€. Olisi taas tasa-arvovaltuutellu laskemista ja töitä. Eiköhän näin epäedullinen tilasto naisten kannalta paineta kuitenkin villaisella.
 

Pikherz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Varis kirjoitti:
Washington ja Washington DC ovat näköjään aivan eri puolilla jenkkilää. Ei ole koskaan käynyt edes mielessä epäillä moista. Tunnen itseni todella typeräksi. Varmaan ihan aiheesta.

Ei kannata antaa tuon häiritä, sillä tunnetustihan 1/3 jenkeistä ei osaa osoittaa omaa kotimaataan kartalta.

"Minkä valtion pääkaupunki on Budapest?"
-"Ranskan"(sanoi French), Onko Ranska maa?
On, ja se sijaitsee Euroopassa
-Luulin, että Eurooppa on maa.

"Montako kulmaa on kolmiossa?"
-kaksi

Minulle avautui viime viikolla, että yhdysvaltalaiset ovat oikeasti tyhmiä, siis todella tyhmiä. Katsokaa todisteet juutuupista.

Jäätävää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulle avautui viime viikolla, että yhdysvaltalaiset ovat oikeasti tyhmiä, siis todella tyhmiä. Katsokaa todisteet juutuupista.

No joo, onkos tuo nyt sitten pelkästään yhdysvaltalaisten ominaisuus? Meinaan, kyllä niitä idiootteja löytyy jokaisesta kansasta: Montako tuhatta on miljoona?
 

Voittaja

Jäsen
No joo, onkos tuo nyt sitten pelkästään yhdysvaltalaisten ominaisuus? Meinaan, kyllä niitä idiootteja löytyy jokaisesta kansasta

Äläs nyt, tässähän menee tästä nykyajan muoti-ilmiöstä, USA:n ja sen kansalaisten morkkaamisesta kaikki pohja ja jollekin voi tulla vielä paha mieli tuosta.

Itselleni on avautunut viimeisten vuosien aikana entistä paremmin se, että suomalaiset ovat erittäin innokkaita takertumaan kaikkiin pikkuseikkoihin haukkuakseen ja morkatakseen muita kansallisuuksia ja valtioita, ja vielä pitämään noita väitöksiä faktoina. Homma kun ei ole kuitenkaan yhtään sen kummallisempaa omien rajojen sisällä.

Mun mielestä idiotismi ei ole se että et tiedä jotain, jota ei välttämättä ole koskaan edes opetettu tai ei ole ollut edes tarvetta koskaan tietääkään. En mä usko että kiinalaiset tai intialaisetkaan hirveästi Euroopasta tai vaikkapa Suomesta tietää, mutta niistä kun ei näitä youtube-linkkejä ole hirveästi näkyvillä niin tietenkään heitä ei yleistetä idiooteiksi yms. Miksi otin esimerkiksi nämä kaksi maata kun on puhuttu USA:sta? Kyseessä kolme erittäin suurta valtiota ja isoja kansallisuuksia, miksi jotain pertti perusjannaria pitäisi edes kiinnostaa alue, minkä kanssa hänellä ei ole mitään yhteistä tai tekemistä todennäköisesti koskaan edes tulevaisuudessakaan? Suomi on niin pieni valtio joten jo peruskoulutuksessa PITÄÄ opettaa paljon muutakin kuin omaan valtioon liittyviä asioita tai 9 vuotta tulee aika pitkäksi ajaksi. Ei sillä, arvostan suomalaista koulutusta hyvinkin korkealle, mutta pientä perspektiiviä vois nämä "muoti-ihmisetkin" pitää kun arvostelevat muita.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei ollut tämäkään lauantai turha. Olen nimittäin yhdistänyt Neon2-yhtyeen nimen aina sen kummemmin ajattelematta 90-luvulla suosittuihin neonväreihin. Tänään sitten avautui että tuostahan tulee sanat ne-on-kaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös