Alkuperäinen teksti kirjoitti:
"I think people who don't understand hockey, they look and see that Saku is the captain of Montreal in the capital of hockey, so I think they think that Saku is the brightest star,'' Hietarinta said. "And of course he is, in a way. But now he's on the second line, he's not on the first power-play line, he's not playing such a big role, so in my opinion, Mikko is the brightest.''
Eli karkeasti mutta täsmällisesti (tuo alkuperäinenkin voi jo olla käännös suomesta englanniksi):
Olen sitä mieltä, että ihmiset jotka eivät ymmärrä jääkiekkoa (syvällisesti) katsovat ja näkevät Sakun -- jääkiekkomaailman pääkaupungin Montrealin (joukkueen) kapteenin ja luulen heidän sitten ajattelevan että Saku on kirkkain tähti.
Ja tietysti hän onkin, tavallaan (tunnustaa Sakun arvon). Mutta (juuri) nyt hän on kakkosketjussa, eikä ole ykkösylivoimassa -- hän ei pelaa niin/yhtä suuressa suuressa roolissa (kuin Mikko), joten oma mielipiteeni on, että Mikko on kirkkain (tähti).
Tavara sulkumerkeissä on omaa lisääni, joka täsmentää mitä Hietarinta mielestäni tarkoitti "sanojen välissä".
...
Ottakaa asia miten haluatte, mutta mielestäni iltapäivälehtien otsikointi on vähintään kyseenalainen/virheellinen. Käsitteen kirkkain jättäminen pois ja koko Sakun tähtistatuksen kyseenalaistaminen Hietarinnan suusta on tässä se missä otsikointi erehtyy. Väitän että virhe on tahallinen ja sillä tietysti halutaan huomiota, mutta se ei ole mikään tekosyy.
Hietarinnalle nyt hyvä muistutus, että mistään näin arkaluontoisesta ei kannata sanoa yhtikäs mitään, sillä asia saatetaan tulkita täysin mielivaltaisesti.
Tuppisuuksi ei myöskään saa ruveta, rohkeasti eteenpäin. Tästä episodista ei toivon mukaan kenelläkään jää Karia kohtaan mitään hampaankoloon, koska se ei ole oikeutettua. Eivätköhän välit Sakuunkin ole ihan kunnossa vielä.
Tosin tietyllä tavalla olisi parempi, että TPS:stä mediaan kuuluisi vain kaukalon kautta.
On hyvä myös muistaa, että varmasti jo toisella kerralla Karia aletaan Sepottelemaan, vaikka itse lausunto olisi ollut mikä hyvänsä.