En ehkä itse käyttäisi fraasia "paskankaan vertaa" sinuna, kun lueskelee noita kirjoituksia. F1 onneksi ihannoi sellaista elämäntyyliä, joka pitää kyllä huolen siitä ettei sitä lunta tosiaan sada kohta edes tammikuussa.
Sanotaan nyt vaikka näin, että F1 ei näy (ainakaan vielä) tässä taloudessa. Mikroautoilemassa olen käynyt elämän aikana kerran, F1-kisaa en ole käynyt katsomassa kertaakaan, en vaikka veli asuu eräässä kaupungissa, jossa tällainen kisa järjestetään.
Sukset kyllä omistan, keihästäkin olen heittänyt, ja latu menee (jos lunta tulisi) 2m tontin rajasta. Ja tuli sitä Kuitusen ensimmäistä maailmanmestaruutta todistettua ihan paikanpäällä vuonna 2001, Lahdessa. Niin ja onpa tuota yleisurheiluakin tullut harrastettua junnuna siinä määrin, että muutamat viralliset kilpailutkin tuli läpi käytyä.
Eli edelleenkään ei haittaa paskankaan vertaa kuka sai ja mitä. Enemmän kiinnosti se, että kaikista kolmesta lajista suomalainen vei sen kirkkamman mitalin. Ja mitä tulee tähän formuloiden "ihannoimaan elämäntyyliin", ja mahdolliseen ilmaston saastumiseen niin tiedoksi vain, että noiden formuloiden päästöt ovat minimaalisia, koska huippuunsa viritetyissä mootoreissa palaminen on lähes täydellistä. Ja kun kisojen aikana maailman liikenteestä on pois näitä kisoja seuraavien kymmenien miljoonien henkilöiden omat ajoneuvot, niin voisinpa vaikka heittää, että tuon 2 tuntisen aikana päästöt maailmanlaajuisesti ovat jopa pienempiä, kuin silloin kun formulat eivät aja rinkulaa ympäri.
Hieman meni off topic, mutta ei mahda mitään.