Ahdistelukohut

  • 18 672
  • 93
Toivottavasti tämä #metoo-kampanja johtaa myös puumanaisten rauhoittumiseen, sillä ainakin aiemmin tuntui, että 50v naiset saavat sanoa ja tehdä lähes mitä tahtovat. Parasta olisi, jos kaikkien vaaditaan käyttäytyvän yhtä hyvin ja samoin pelisäännöin, ei mitään poikkeuksia sen takia, että joku on 50v pubiryhävalas.
 

Undrafted

Jäsen
Niin, tai voisko kuitenkin fyysillä kokoeroilla olla vaikutusta siihen, miten ''sama'' teko järkyttää toista enemmän kuin toista. Voisin kuvitella, että sinäkin suhtautuisit hieman eri tavalla jos sinua häiritsee 60kg pubiruusu kuin 150kg ex-linnakundi.
Antaako fyysinen kokoero kaikessa muussakin naisille anteksi huonon käytöksen? Taannoin fitnessmalli kwrtoi miten hänen intojaan kommentoi niin miehet kuin naiset, mutta onko vain miesten tekemä kommentointi tuomittavaa? Kyseinen fitnessmalli vielä lienee monia miehiä vahvempi fyysisesti.

Oma lukunsa on raiskausepäilyr, missä ei tehdä rikosilmoitusta mutta raportoidaan sosiaalisessa mediassa.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä ruotsalaisen yleisurheilijan tarina on jännä.

6 vuotta sitten hän on kännissä mennyt vieraan miehen hotellihuoneeseen yöllä (miksi ei mennyt ensinnä omaan huoneeseen, varattukin kun kuulemma oli). Sitten oman kertoman mukaan oli jäänyt vapaaehtoisesti yöksi "nukkumaan". Mies alkaa ehdottelemaan, hän sanoo ei. Mies alkaa riisumaan, ja nainen ei sano mitään. Ja nyt tämä on sitten raiskaus, ja pelkästään tämän kertomisen perusteella suuri osa valmis pitämään miestä raiskaajana.

Enemmän tämä kuulostaa siltä, että tyttö meni kännissä jatkoille, heitti yhden ei kommentin ja sitten kuitenkin antautui seksiin. Jälkeenpäin kadutti, kun kotonakin odotti mies. Niinpä selitys on ehkä sekä itselle että miehelle, että hänet raiskattiin.

Sanon vaan, että ei riitä kahden käden sormet siinä, että nainen on sanonut omalla kohdallani ei, ja silti ollut täysin halukas panemaan. Ja kyllä, olen myös törmännyt naisiin, jotka ovat sanoneet ei ja tarkoittaneet sitä. Ja sitä olen myös noudattanut.

Voi toki olla, että tämä ruotsin urheilijanainen on raiskattu. Mutta pelkästään tämän kertomuksen perusteella en todellakaan pitäisi miestä raiskaajana. Enemmän tässä kertomuksessa on aukkoja ja epäloogisuuksia, kuin näyttöä raiskauksesta.

Ja se, että joku Patrik Sjöberg vaatii yu-liittoa tutkimaan asiaa on naurettavaa! Kyllä se on sentään poliisi, joka tuollaiset asiat sitten joko tutkii tai ei tutki.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Oliko se esimerkki jotenkin outo, justiinsahan itse kuvailit ihan vastaavan tapahtuman ja sitä vähättelit?

No minulle edustaa kahta ihan eri vakavuudella otettavaa asiaa käsi takataskussa, tai käsi housuissa. Ymmärtänet itsekin siinä olevan eron? En vähätellyt kättä housuissa vaan perseestä puristelua. Siitäkin kirjoitin lähinnä oman katsontakannan, että minä kestän sen ja joku ei. Tarkoittaa yksiselitteisesti että minun pää kestää sen ja jonkun ei. Silloin sillä jollakin on kaiketi herkempi mieli.
Edelleen kenenkään ei tarvitse hyväksyä tuollaista, eikä sitä pitäisi tehdä.

Juu, tämä tästä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä ruotsalaisen yleisurheilijan tarina on jännä.

6 vuotta sitten hän on kännissä mennyt vieraan miehen hotellihuoneeseen yöllä (miksi ei mennyt ensinnä omaan huoneeseen, varattukin kun kuulemma oli). Sitten oman kertoman mukaan oli jäänyt vapaaehtoisesti yöksi "nukkumaan". Mies alkaa ehdottelemaan, hän sanoo ei. Mies alkaa riisumaan, ja nainen ei sano mitään. Ja nyt tämä on sitten raiskaus, ja pelkästään tämän kertomisen perusteella suuri osa valmis pitämään miestä raiskaajana.

Enemmän tämä kuulostaa siltä, että tyttö meni kännissä jatkoille, heitti yhden ei kommentin ja sitten kuitenkin antautui seksiin. Jälkeenpäin kadutti, kun kotonakin odotti mies. Niinpä selitys on ehkä sekä itselle että miehelle, että hänet raiskattiin.

Kun luin tuosta jutusta, niin aattelin heti että 2 miljoonaa suomalaista miestä ja 5 miljoonaa ruotsalaista syyllistänee mahdollisen uhrin heti ensi töikseen. "Varmana se lutka halusi sitä itse, jälkeenpäin vasta keksi tarinan raiskauksesta!"

Voihan se olla niinkin, mutta olisko kuitenkaan - kun varmasti se urheilijatyttökin tietää, että miehet ajattelee noin? Ei välttämättä ihan tyhjästä keksityllä jutulla ole halua lähteä moiseen lutka-syytösmyllyyn.

Onko se sitten vieläkin niin, että raiskaus varsinkin jossain miehen huoneessa kannattaa jättää ilmoittamatta? Saat vain jotain vihjailuja, että mitä yleensä teit siellä huoneessa, ja tarinaasi ei uskota. Joku puistoraiskaaja ehkä korkeintaan kannattaa ilmoittaa. Paitsi muslimimaassa ei sitäkään, kun saat vain itse tuomion siveettömyydestä ja raiskaajalle ei käy kuinkaan.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kun luin tuosta jutusta, niin aattelin heti että 2 miljoonaa suomalaista miestä ja 5 miljoonaa ruotsalaista syyllistänee mahdollisen uhrin heti ensi töikseen. "Varmana se lutka halusi sitä itse, jälkeenpäin vasta keksi tarinan raiskauksesta!"

Voihan se olla niinkin, mutta olisko kuitenkaan - kun varmasti se urheilijatyttökin tietää, että miehet ajattelee noin? Ei välttämättä ihan tyhjästä keksityllä jutulla ole halua lähteä moiseen lutka-syytösmyllyyn.

Onko se sitten vieläkin niin, että raiskaus varsinkin jossain miehen huoneessa kannattaa jättää ilmoittamatta? Saat vain jotain vihjailuja, että mitä yleensä teit siellä huoneessa, ja tarinaasi ei uskota. Joku puistoraiskaaja ehkä korkeintaan kannattaa ilmoittaa. Paitsi muslimimaassa ei sitäkään, kun saat vain itse tuomion siveettömyydestä ja raiskaajalle ei käy kuinkaan.

No, nythän sä taidat lähteä siitä oikeusolettamasta, että syytetty on syyllinen, jollei toisin todisteta. Ei mahdu minun oikeuslogiikkaan tuo. Ihan arkielämä on osoittanut, että sitä voi varattukin nainen haluta seksiä kännissä, ja että sitten kaduttaakin kovasti se, ettei ns. selkäranka kestänytkään olla lojaali kumppanille. Siinä syyllisyyden tuskissa sitten löytyy helposti se tekosyy, jolla kuitataan omat mokat. "En mä sitä halunnut mutta kun se teki sitä ja tätä".

Korostan, että en hyväksy mitään painostusta, väkivallasta puhumattakaan, seksin saamisen suhteen. Mutta tässä nainen itse kertoi, että hän sanoi kerran ei, ja kun mies tämän jälkeen jatkoi lämmittelyä ja alkoi riisumaan, ei nainen enää vastustanut. Öö, ei mene läpi täällä...

Jos varattu aikuinen ihminen (mies tai nainen) menee kännissä baarista viereiseen hotellihuoneeseen, eikä omaansa joka on samassa hotellissa, ei vaan ole aivan puhtaat jauhot pussissa. Ja jos toinen alkaa riisumaan, eikä sano että LOPETA, niin en mä ensimmäiseksi kutsuisi sitä raiskaukseksi. Jos mies olisi käyttänyt voimakeinoja, painostanut tai uhannut, olisi tilanne tottakai jo vähän toinen. Nyt tämä "uhri" ei kerro näin tapahtuneen, vaan että hän "jäätyi kun mies alkoi riisumaan, eikä sanonut enää mitään". Ööö, En vaan usko. Mutta jokainen saa muodostaa oman mielipiteensä miten haluaa.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko se sitten vieläkin niin, että raiskaus varsinkin jossain miehen huoneessa kannattaa jättää ilmoittamatta? Saat vain jotain vihjailuja, että mitä yleensä teit siellä huoneessa, ja tarinaasi ei uskota.

Meinaatko että nykyisessä ilmapiirissä poliisi olisi jättänyt asian tutkimatta? Itseasiassa olisi ollut varsin ymmärrettävää ilmoittaa poliisille raiskauksesta vasta nyt kun ottaa huomioon käynnissä olevan kampanjan ja kertoo ajatelleensa ettei aikaisemmin ilmoitusta olisi otettu vakavasti.

Sen sijaan somessa avautuminen oikeastaan vaan heikentää uhrin oikeusturvaa kun mahdollinen raiskaaja saa aikaa hioa selityksiään ja synkronoida kertomuksiaan kaverien kanssa kuntoon. Parempi olisi ollut kun poliisi olisi hakenut epäillyn varoittamatta säilöön ja alkanut haastatella lähipiiriä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No, nythän sä taidat lähteä siitä oikeusolettamasta, että syytetty on syyllinen, jollei toisin todisteta. Ei mahdu minun oikeuslogiikkaan tuo.

Eihän tässä ole mitään syytettyä nimetty.

On vain tämän naisen kertomus raiskauksesta, ja kai sekin oikeustajun ja periaatteen mukaisesti pitäisi ensin osoittaa jollain lailla epätodeksi, ennen kuin naista valehtelijaksi väittää.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eihän tässä ole mitään syytettyä nimetty.

On vain tämän naisen kertomus raiskauksesta, ja kai sekin oikeustajun ja periaatteen mukaisesti pitäisi ensin osoittaa jollain lailla epätodeksi, ennen kuin naista valehtelijaksi väittää.
Yleensä menee niin, että väitteen esittäjä esittää väitteille todisteet. Ei niinpäin, että muut yrittää todistaa väitteet vääriksi.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siis mitkä todisteet? Luuletko, että sillä on sitä siemennestettä jossain pullossa? Ja mitä sekään sitten todistaisi...

Olisi aika kiero veto, jos joutuisi todisteet lyömään pöytään, ennen kuin voi kertoa tapahtuneista ahdisteluista tai pahemmista. Loppuisi koko metoo-kampanja aika lyhyeen. Ja siitähän varmaan ahdistelijat ja raiskaajat tykkäisi.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Johan näitä nyt tulee. Tämän uutisen mukaan myös Itävallan alppijoukkueen miehet osanneet keppostella aikoinaan. Linkki vie iltalehdessä olevaan uutiseen.

Paljonkohan näitä vielä tulee, kun pää on saatu auki. Vaikenemisen kulttuuri tuntuu olevan vahvana myös täällä sivistyksessä...
 

sinikettu

Jäsen
Siis mitkä todisteet? Luuletko, että sillä on sitä siemennestettä jossain pullossa? Ja mitä sekään sitten todistaisi...

Olisi aika kiero veto, jos joutuisi todisteet lyömään pöytään, ennen kuin voi kertoa tapahtuneista ahdisteluista tai pahemmista. Loppuisi koko metoo-kampanja aika lyhyeen. Ja siitähän varmaan ahdistelijat ja raiskaajat tykkäisi.
Ehkä tämä saisi aikaan enemmän sitä, että ahdisteluista tehtäisiin ilmoitus heti, eikä 23,7 vuoden päästä.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siis mitkä todisteet? Luuletko, että sillä on sitä siemennestettä jossain pullossa? Ja mitä sekään sitten todistaisi...

Olisi aika kiero veto, jos joutuisi todisteet lyömään pöytään, ennen kuin voi kertoa tapahtuneista ahdisteluista tai pahemmista. Loppuisi koko metoo-kampanja aika lyhyeen. Ja siitähän varmaan ahdistelijat ja raiskaajat tykkäisi.

No tätähän mä juuri tarkoitan! Tällä naisella ei ole toistaiseksi yhtään mitään muuta, kuin helvetin hutera sepitys siitä, miksi häntä pantiin jatkoilla. Näillä näytöillä ja tuolla "tarinalla" erittäin epäuskottava. Jos nainen ei saa sanaa suusta ulos kun toinen lämmittelyjen jälkeen alkaa riisumaan, niin ei voi olla raiskaus, kuin korkeintaan kiihkeimmän feministi-uskovaisen silmissä.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Seuraava kuvitteellinen keskustelu käydään tämän ruotsalaisen naisurheilijan (N) ja poikaystävän välillä (P)
N: "kauhea kun oli kurja reissu, mut siis raiskattiin"
P: "Ai kauheeta, mitä tapahtui!
N: "No joukkueen jäsen X raiskasi mut!
P: Nyt tehdään rikosilmoitus
N: EI
P: No nyt tehdään ilmoitus liittoon
N: EI
P: No mitä tapahtui
N: No oltiin juhlimassa, ja olin kännissä. Mentiin yhdessä hotellille, ja sitten se halusi jutella siinä yön tunteina. Mentiin sitten kahdestaan sen huoneeseen klo 03:15 juttelemaan. Siellä se alkoi vikitellä mua ja sanoin kyllä että ei. Se pyysi jäämään nukkumaan, ja mä nyt sitten jäin siihen nukkumaan. Sängyssä se jatkoi lämmittelyä ja aikansa lämmiteltyään alkoi riisua mun vaatteita.
P: Niin, ja laitoitko vastaan, sanoitko että lopeta tai että et halua.
N: EN, siis mä niinku jäädyin kun se lämmitteli mua, ja en siis saanut sanottua mitään.
P: Uhkailiko se, käyttikö väkivaltaa?
N: Ei se niinku sillee tehnyt. Se vaan jatko sitä lämmittelyä, ja en vaan niinku saanut sanottua mitään. Ja siitä se sitten tuuttasi mua oikein kunnolla. Sen jälkeen mulla oli tosi paha mieli.

Tämän keskustelujen pääpiirteet on poimittu aivan naisen itsensä kertomasta tarinasta, jota on sitten väritetty muutamalla sanavalinnoilla. Mutta faktat on, että nainen meni jatkoille huoneeseen, sanoo yhden kerran Ei lämmittelyihin, kundi jatkaa lämmittelyä ja nainen ei enää tee mitään eikä ilmaise mitään, että haluiaisi miehen lopettavan. Nainen ei syytä miestä uhkailusta tai väkivallan pelosta. Ja kun tämän seurauksena sitten huoneessa pannaan, niin ei jumalauta voi olla raiskaus - JOS EI MITÄÄN UUTTA tietoa tule esille, jota tähän saakka ei ole tullut.

Ei ihme, että oli tullut suhteeseen vähän "säröä" ihan omien sanojenkin mukaan.
 

Undrafted

Jäsen
Olisi aika kiero veto, jos joutuisi todisteet lyömään pöytään, ennen kuin voi kertoa tapahtuneista ahdisteluista tai pahemmista. Loppuisi koko metoo-kampanja aika lyhyeen. Ja siitähän varmaan ahdistelijat ja raiskaajat tykkäisi.
Kampanjan sijaan näkisin, että syyttäjä ennemmin menisi poliisille ja tekisi rikosilmoituksen. Ilman todisteita jokainen kampanjan kertomus on syytös ilman todisteita, minkä totuudenmukaisuutta ei kukaan sivullinen pysty todentamaan. Nyt jokainen naimisissa ollut mies Ruotsin joukkueessa leimattiin, koska ei heitä varmaan montaa ollut. Rikosilmoitus nimeten ketä kyseinen nainen piti syyllisenä olisi minusta oikeampi tapa hoitaa asia, toki rikosilmoitus olisi ollut paikallaan tehdä mahdollisimman pian tapahtuneen jälkeen.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja se, että joku Patrik Sjöberg vaatii yu-liittoa tutkimaan asiaa on naurettavaa! Kyllä se on sentään poliisi, joka tuollaiset asiat sitten joko tutkii tai ei tutki.

Muuten samaa mieltä, mutta Patrik Sjöbergillä taisi olla jotain omia hyväksikäyttökokemuksia, ellen väärin muista. Sitä taustaa vasten en ihmettele, että suhtautuu noin kärkkäästi tähän.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös