Ahdistelukohut

  • 18 663
  • 93

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
No jaa, itse olen karvan alle nelikymppinen, enkä kyllä koskaan muista joutuneeni lähestymään vastakkaista sukupuolta häirinnän rajoja ylittävin keinoin.
Minä en ole onnistunut näitä välttämään koska olen joskus nuoruudessani pyytänyt naisoletettua drinkille.

Lisäksi tunnustan että olen saattanut joskus katsoa satunnaisen naisen rintaväliä. Toki olen koettanut tehdä sen huomaamattomasti, mutta sitähän ei tässä kysytty.

Economist julkaisi tässä kuussa tutkimuksen jossa oli kartoitettu mitä missäkin maassa pidetään seksuaalisena häirintänä.

Over-friendly, or sexual harassment? It depends partly on whom you ask - Daily chart

Oli siitä mitä mieltä tahansa että ovatko nämä omasta mielestä seksuaalista häirintää niin on hyvä että nämä määritellään globaalisti. Sovitaan vaikka että naiselle puhuminen seksuaalista häirintää. Sekin on parempi kuin tämä tunneihmisten kokemuspohjainen approach.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Joku ilta tuossa tuli vaimon kanssa puheeksi tämä ahdisteluasia ja hän kertoi, että yökerhossa häntä on tuntemattomien toimesta luvatta kourittu muutamaankin otteeseen. Nämä siis sellaisissa tilanteissa, että on esim. ollut tanssimassa tai muuten vaan jossain ruuhkaisessa tilanteessa, jossa ei ole edes satavarmasti voinut ahdistelijaa tunnistaa. Kohtalaisen outo harrastus omasta mielestäni, mutta ilmeisen yleinen. Mitä siinä kähmimisessä niin kuin mahtaa olla se idea? Siis että puristelee ja kourii vieraita ihmisiä salaa nopeasti persiistä ja / tai etupuolelta, kertokaa nyt, kun en ihan tajua.
 

scholl

Jäsen
Mitä siinä kähmimisessä niin kuin mahtaa olla se idea? Siis että puristelee ja kourii vieraita ihmisiä salaa nopeasti persiistä ja / tai etupuolelta, kertokaa nyt, kun en ihan tajua.

Jotenkin tuntuu, että tätä pitää kysyä kepulaisilta. Luulen, että kun ottavat tiukkaa viinaa, niin eivät ole kykeneviä juttelemaan mitään.
 

Byvajet

Jäsen
Mitä siinä kähmimisessä niin kuin mahtaa olla se idea?

Jos harrastetaan mielikuvitusleikkejä ja siirrytään ihmislajin alkuvaiheisiin, niin silmiemme eteen tuskin avautuu näkymä feministisestä neuvottelusta. Pariutumistouhut lienevät olleet kiivasta taistelua fyysisine kamppailuineen, joissa kovilta otteilta eivät ole säästyneen sen enempää miehet kuin naiset.

Edelleenkin monissa kulttuureissa nainen otetaan kyselemättä. Neuvottelu ja kohteliaisuus eivät ole miehen seksuaalisuuden toteuttamisessa luontaista vaan opittua.

Kun humala hälventää estoja, joita kulttuuri yrittää miehelle kasata, miehen todelliset vietit pääsevät esiin. Vietit, jotka kumpuavat kymmenien tuhansien vuosien takaa. Siihen kouriminenkin perustuu, on sen taustalla sitten vallan tai omistamisen osoitus tai mikä tahansa vastaava.

Lisääntymisvietti on valtava voima. Ehjässä perheessä ja onnellisessa parisuhteessa elävä keski-ikäinen perusvastuullinen mies (joskus nainenkin) voi yhtäkkiä hylätä kaiken pillunhimossaan ihastuttuaan nuorempaan naiseen. Jopa lapset saattavat jäädä panovietin jalkoihin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän kaikki seurustelukumppania tai välttämättä seksiäkään kyrvän kuvilla etsi vaan pistää koska se on kivaa. Netissä on vaikka miten paljon naistenkin vastaavia amatöörikuvia ja -videoita. Ja miten pitkä matka niistä edes on niihin kaikenmaailman horo-poseerauksiin, jos silleen miettii. Ja jotkut miehetkin tykkää esitellä paljasta pintaa esimerkiksi olemalla ilman paitaa. Tietty toi värkki tuolla alempana on hieman eri asia.

Mutta noin muuten mitä ketjuun tulee niin eiköhän se meillä miehillä ole jollain tapaa geeneissä. Sukupuolivietti on maailman luonnollisin asia. Meitä on tullut ja mennyt ja tälläkin hetkellä miljardeja täällä ja miettikää eläimillä sama juttu. Me miehet ollaan fyysisesti ja henkisesti vahvempia eläimiä. Tietty esimerkiksi jotain koskettelua ei pidä sallia, mutta miksi sitä ei ymmärtäisi?

Mutta joo tietty jotkut tykkää rakastellakin. Ootteko te koskaan kokeillut? Mitä seksiin tulee niin mä oon ehkä hieman enemmän alistuva.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Ok, joillain on siis jäänyt enemmän ja jollain vähemmän päälle eläimelliset vietit ja kourimisilllaan ihan oikeasti ilmaisevat tahtonsa päästä parittelemaan näiden kourintakohteidensa kanssa. Tossa touhussa voisi kuvitella onnistumisia tulevan aika pienellä prosentilla, mutta mistäpä sen tietäisin, kun en ole ymmärtänyt kokeilla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ok, joillain on siis jäänyt enemmän ja jollain vähemmän päälle eläimelliset vietit ja kourimisilllaan ihan oikeasti ilmaisevat tahtonsa päästä parittelemaan näiden kourintakohteidensa kanssa. Tossa touhussa voisi kuvitella onnistumisia tulevan aika pienellä prosentilla, mutta mistäpä sen tietäisin, kun en ole ymmärtänyt kokeilla.
Ei ne välttämättä parittelemaan pyri, tai toisaalta miksi pyrkisivät kun luultavasti tietävät toisella tapaa sen onnistuvan paremmin. Vähän kuin ne kikkelikuvatkin. Noi vaan haluaa puristella naisen pyllyä. Aika moni meistä haluaa. Ja aika monella meistä on ne vietit. Suurin osa tietty tajuaa mitä saa tehdä ja mitä ei. Ja tietty on eri kulttuureja blaa blaa.
 

scholl

Jäsen
Ok, joillain on siis jäänyt enemmän ja jollain vähemmän päälle eläimelliset vietit ja kourimisilllaan ihan oikeasti ilmaisevat tahtonsa päästä parittelemaan näiden kourintakohteidensa kanssa. Tossa touhussa voisi kuvitella onnistumisia tulevan aika pienellä prosentilla, mutta mistäpä sen tietäisin, kun en ole ymmärtänyt kokeilla.

onnistuminen varmaan parempaa, jos käyttää sellaista "jätkä on eläin"-paitaa. Onko muuten sama porukka kyseessä? Eläin kuin eläin.
 
Ok, joillain on siis jäänyt enemmän ja jollain vähemmän päälle eläimelliset vietit ja kourimisilllaan ihan oikeasti ilmaisevat tahtonsa päästä parittelemaan näiden kourintakohteidensa kanssa. Tossa touhussa voisi kuvitella onnistumisia tulevan aika pienellä prosentilla, mutta mistäpä sen tietäisin, kun en ole ymmärtänyt kokeilla.

onnistuminen varmaan parempaa, jos käyttää sellaista "jätkä on eläin"-paitaa. .

Tuon taktiikan onnistumisprosenttia nostanee aika paljon se, jos kourija on rikas julkkis. Ja rikkaiden julkkisten kourimisistahan mediassa lähinnä kohistaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tuon nuoren kundin asennetta ihmettelin itsekin. Tarpeeksi kun tuijottaa niin se on ahdistelua. Onneksi osaan jättää tuon omaan arvoonsa, en vain välitä, kunhan ei tule viereen istumaan.

Kiitos, en ollut ainoa.

Otan itse tosiaan pitkän tuijottelun varsin ahdistavana. Varsinkin jos tuijottajan ilmeessä on jotain ahdistavaksi tulkittavaa. Minä kun huomaan, josko katse piipahtaa rintavarustuksessani, joka ei mikään pienin mahdollinen ole.

Jos olisin niin herkkä kuin moni tätä asiaa huutava, miten olisin reagoinut ensitreffieni seuraukseen. No, tuosta voi tehdä vain ajatusleikin.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
...Economist julkaisi tässä kuussa tutkimuksen jossa oli kartoitettu mitä missäkin maassa pidetään seksuaalisena häirintänä.

Over-friendly, or sexual harassment? It depends partly on whom you ask - Daily chart

Oli siitä mitä mieltä tahansa että ovatko nämä omasta mielestä seksuaalista häirintää niin on hyvä että nämä määritellään globaalisti. Sovitaan vaikka että naiselle puhuminen seksuaalista häirintää. Sekin on parempi kuin tämä tunneihmisten kokemuspohjainen approach.

Nopeasti vilkaistuna tuossa taisi olla ainoastaan länsimaita listattuna? Erot olisivat toki paljon suuremmat, jos muitakin kuin länsimaalaisia kulttuureita oltaisiin tuohon listattu.

Yhtään puolustelematta näitä "omien kulttuuriensa tuotteita", niin kyllä tässä sellainen perä on, että kulttuureista, joista naisista on piilotettu lähes kaikki verkokankaan alle ja jossa naiset ovat muutenkin ns. nyrkin ja hellan välissä, länsimaalaiset naiset ovat kyseisille miehille jotain käsittämätöntä. Lähinnä verrattavissa ns. maksuliisiin naisiin jotka suorastaan tyrkyttävät itseään ja joita saa kohdella miten haluaa. En siis tippaakaan puolustele näitä miehiä, vielä vähemmän syyllistän länsimaalaisia naisia, mutta näin se valitettavan usein on. Tätä on meidän vaikea ymmärtää ja toki nyt olisi edes minimissään vaadittava, että kun sieltä pussinperältä on hankkiutunut länsimaihin, myös omia arvojaan ja käytöstapojaan päivitettäisiin samalla tälle vuosituhannelle.

Naisten arvostus näissä ei-niin-kehittyneissä maissa on muutenkin ristiriitaista. Äitiä tai vaikkapa omaa tytärtä kyllä rakastetaan siinä missä länsimaissakin, mutta sitten suhtautumisessa ns. vieraisiin naisiin voi olla hyvin syvä kuilu. Toki näissä maissa myös yhteiskunnallinen asema määrittelee naisen asemaa lähes yhtä paljon kuin sukupuolikin. Vaikutusvaltaiseen perheen nainen saa kyllä arvostusta ja voi päästä pitkällekin esimerkiksi työelämässä.
 

scholl

Jäsen
En siis tippaakaan puolustele näitä miehiä, vielä vähemmän syyllistän länsimaalaisia naisia, mutta näin se valitettavan usein on. Tätä on meidän vaikea ymmärtää ja toki nyt olisi edes minimissään vaadittava, että kun sieltä pussinperältä on hankkiutunut länsimaihin, myös omia arvojaan ja käytöstapojaan päivitettäisiin samalla tälle vuosituhannelle.

Siis eihän meidän kuulukaan ymmärtää. Jos he tulevat tänne vapaaehtoisesti, niin saavat ottaa meidän arvomme käyttöön tai ovat tulematta tänne. Se on hyvin yksinkertaista. Joko pelaat sääntöjen mukaan tai lennät pihalle. Eli vain sellaiset tänne, jotka suostuvat sääntöihin.

Otan itse tosiaan pitkän tuijottelun varsin ahdistavana. Varsinkin jos tuijottajan ilmeessä on jotain ahdistavaksi tulkittavaa. Minä kun huomaan, josko katse piipahtaa rintavarustuksessani, joka ei mikään pienin mahdollinen ole.

Jos olisin niin herkkä kuin moni tätä asiaa huutava, miten olisin reagoinut ensitreffieni seuraukseen. No, tuosta voi tehdä vain ajatusleikin.

Naiset tuijottavat yleensä aina, kun olen lenkillä. Jopa varatut, jotka liikkuvat jonkun maskottimiehen kanssa. Onko siis tilanne niin, että minua ahdistellaan koko ajan? En taida tiedä, miten asiaan pitäisi suhtautua. Sinänsä parempi, että naiset tuijottavat kuin esim. homot, mutta en oikein tiedä, miksi tuijottavat tai pitääkö siihen jotenkin reagoida.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Naiset tuijottavat yleensä aina, kun olen lenkillä. Jopa varatut, jotka liikkuvat jonkun maskottimiehen kanssa. Onko siis tilanne niin, että minua ahdistellaan koko ajan?
Johtunee Speedoista? Sitä en osaa sanoa onko tilanteessa seksuaalista häirintää ja mihin suuntaan.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Joku ilta tuossa tuli vaimon kanssa puheeksi tämä ahdisteluasia ja hän kertoi, että yökerhossa häntä on tuntemattomien toimesta luvatta kourittu muutamaankin otteeseen.

Nää on näitä, jota molemmat sukupuolet tasaisesti harjoittaa. Sinä iltana kun tapasin nykyisen vaimoni minua lähestyi baaritiskillä aina sama tuntematon nainen joka työnsi kätensä takataskuihini ja puhalsi niskaan.
Pari vuotta sitten olin vaimon kanssa kesätapahtumassa jossa muuan nainen tuli kertomaan että haluis mun naivan sitä terassilla. No yllättäen se ei minulle käynyt. Tunti myöhemmin olin tilaamassa vaimon kanssa bissejä niin sama nainen teki sen taas, kädet takataskuihin siinä tiskillä. Sanoin vielä tyhmänä vaimolle, että mitä sieltä löytyy, ennen kun tajusin että väärä nainen sitä persettä tonkii.

No, nämä on sitten miten sen kukakin ottaa. Minä en ota mitään tälläistä vakavasti eikä stressaa minkään vertaa ja näin kait se useimmilla on mutta sitten on #metoo kansa. En tarkoita että tuollaista tarvitsisi kenenkään hyväksyä ja suvaita mutta en kyllä ymmärrä mahdotonta vouhkaamistakaan tälläisestä missä ei ole tasan mitään vahingoittavaa, ellei sitten satu olemaan jotenkin herkkä mieli.

Tämä jälkimmäinen kappale ei liity lainaamaani vaan tähän asiaan yleisesti.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Nää on näitä, jota molemmat sukupuolet tasaisesti harjoittaa. Sinä iltana kun tapasin nykyisen vaimoni minua lähestyi baaritiskillä aina sama tuntematon nainen joka työnsi kätensä takataskuihini ja puhalsi niskaan.
Ok, sinun mielestä kummatkin sukupuolet harjoittavat tällaista kourimista yhtä paljon. En usko olevan ihan niin.

Jos nyt vaikkapa sinä menet ja työnnät kätesi tuntemattoman naisen housuihin, niin siinä ei ole mielestäsi mitään vahingoittavaa ja jos siitä kourittu järkyttyy, niin on vaan jotenkin herkkä mieli? Ei jumalauta, on tää sairasta touhua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lääkärilehden kyselyn karua antia häirinnästä: ”Tutkipa tyttö tuo keskijalkakin, varmaan olisi vähän jäykkä” (Iltalehti)

Sain aikoinaan kirjeen missä kysyttiin haittaako, jos ruutiinijuttusi hoitaakin opiskelija valvovan lääkärin ohjauksessa ja muun porukan seuratessa sivusta. Ei tokikaan haitannut ja en ole koskaan rakastunut yhteenkään lääkäriin tai siis opiskelijaan tai siis kehenkään niin paljon.

En tietenkään sanonut tai tehnyt mitään, mutta melkein ymmärrän sen olevan mahdollista.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ok, sinun mielestä kummatkin sukupuolet harjoittavat tällaista kourimista yhtä paljon. En usko olevan ihan niin.
...
Itse miehenä en ole ikinä kourinut ketään. Minua on kourittu useamminkin. Viimeksi kesällä soryvillessä keski-ikäinen nainen laittoi kätensä persvakooni ja sanoi, että hyvä perse. En ollut ikinä nähnyt tätä naista, enkä puhunut sanaakaan ikinä, enkä edes katsonut hänen suuntaansa. Ei se minua haittaa kun ei lompakkoa pöllinyt, minkä toki heti tarkastin. Todella outoa kuitenkin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ei sitä silloin parikymppisenä tajunnut että jotkut voi ottaa sen ahdisteluna, itse kun vaan halusi toiselle kaikkea hyvää. Siinä iässä itseluottamus on sataprosenttinen eikä tiennyt että joitain teinityttöjä voi vaikka jännittää treffaaminen.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Ok, sinun mielestä kummatkin sukupuolet harjoittavat tällaista kourimista yhtä paljon. En usko olevan ihan niin.

Jos nyt vaikkapa sinä menet ja työnnät kätesi tuntemattoman naisen housuihin, niin siinä ei ole mielestäsi mitään vahingoittavaa ja jos siitä kourittu järkyttyy, niin on vaan jotenkin herkkä mieli? Ei jumalauta, on tää sairasta touhua.

No huh huh, mistä tuon esimerkin vetäisit. Et käy ihan täysillä sinäkään.
Etkö osannut lukea että kirjoitin, "Minä en ota mitään tälläistä vakavasti eikä stressaa minkään vertaa ja näin kait se useimmilla on mutta sitten on #metoo kansa. En tarkoita että tuollaista tarvitsisi kenenkään hyväksyä ja suvaita" ?

Onnistuit myös juuri väheksymään miehiin kohdistuvaa ahdistelua, jota tapahtuu. En sille voi mitään jos et ole itse sellaista kohdannut, ja varmaan jutuista päätelleen parempi niin. Voin myös kertoa salaisuuden, että kaikki naisetkaan eivät kohtaa ahdistelua tai koe asioita ahdisteluksi.

Sehän tässä on että monet ihmiset kohtaavat samanlaista käyttäytymistä mutta toisilla se ei mopon ohjausta heiluta ja toiset taas vastaavasti järkyttyvät - siis ihan samoista asioista. Sanoisin, että ei se silloin juuri muusta ole kiinni kuin omasta mielenlaadusta.

Olikohan tuossa nyt @jussi_j joka juuri poikkeuksena vahvisti säännön eli törmäsi tasan samaan mihin minä kirjoitin paristikin törmänneen. Suhtautuminenkin vaikutti olevan asiaan about sama kuin omani. Meillekin annettiin mahdollisuus järkyttyä, mutta piru vie kun päässä kesti kantti päästä asiasta yli.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
No huh huh, mistä tuon esimerkin vetäisit. Et käy ihan täysillä sinäkään.
Etkö osannut lukea että kirjoitin, "Minä en ota mitään tälläistä vakavasti eikä stressaa minkään vertaa ja näin kait se useimmilla on mutta sitten on #metoo kansa. En tarkoita että tuollaista tarvitsisi kenenkään hyväksyä ja suvaita" ?

Onnistuit myös juuri väheksymään miehiin kohdistuvaa ahdistelua, jota tapahtuu. En sille voi mitään jos et ole itse sellaista kohdannut, ja varmaan jutuista päätelleen parempi niin. Voin myös kertoa salaisuuden, että kaikki naisetkaan eivät kohtaa ahdistelua tai koe asioita ahdisteluksi.

Sehän tässä on että monet ihmiset kohtaavat samanlaista käyttäytymistä mutta toisilla se ei mopon ohjausta heiluta ja toiset taas vastaavasti järkyttyvät - siis ihan samoista asioista. Sanoisin, että ei se silloin juuri muusta ole kiinni kuin omasta mielenlaadusta.

Olikohan tuossa nyt @jussi_j joka juuri poikkeuksena vahvisti säännön eli törmäsi tasan samaan mihin minä kirjoitin paristikin törmänneen. Suhtautuminenkin vaikutti olevan asiaan about sama kuin omani. Meillekin annettiin mahdollisuus järkyttyä, mutta piru vie kun päässä kesti kantti päästä asiasta yli.
Oliko se esimerkki jotenkin outo, justiinsahan itse kuvailit ihan vastaavan tapahtuman ja sitä vähättelit? En varmaan käy täysillä ja osaan kyllä lukea, mutta sinähän kirjoitat tuossa, että "useimmat eivät kourimisesta mitenkään stressaa" ja sitten samalla naureskelet "#metoo kansalle", joka tuollaisesta ahdistuu. Perustuuko tämä, että useimmat eivät stressaa nyt omiin kokemuksiisi vai onko taustalla jotain suurempaakin tutkimusta? Se että joku saattaa kourimista pitää ihan tavallisena ja / tai vähäpätöisenä toimintana, ei oikeuta millään muotoa väheksymään sitä osaa ihmisistä, jotka ahdistuvat kovastikin sellaisesta öykkäröinnistä.

Eikä ole pelkoa, että sen enempää hyväksyisin miehiin kohdistettua ahdistelua, pahoitteluni kun sellaisen kuvan sait. En minä ole missään väittänyt, että sellaista ei tapahtuisi.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No yllättävän paljon tuntuu olevan luvatta hipelöiviä naisistakin, mutta kyllähän se on herättänyt hämmästystä jo ennen näitä ahdistelukohujakin, miten valtava prosentti nimenomaan miehistä osoittautuu syyntakeettomiksi elukoiksi, kun kaunis nainen saapuu näköpiiriin. Tai aina ei tarvitse olla niin kauniskaan. 5 % paljastelee itseään, 22 % lähettelee kikkelikuvia, 17 % huutelee "I can smell your cunt" -tyylisiä törkeyksiä perään, 9 % lähtee creepysti seurailemaan, 25 % lääppii rintoja tai kähmii perseestä, 6 % raiskaa.* 100 % prosenttia tuijottaa häpeilemättä takamusta/rintoja. Jos olisin kaunis mutta hentoinen nainen ilman pippurisumutetta ja itsepuolustustaitoja, niin en lähtisi ilman suojelijaa yhtään mihinkään. Onneksi olen iso ja ruma mies.

Vaikka Jatkoajan kalapuikkoviiksiset setämiehet koittaa parhaansa mukaan vähätellä, niin kyllä tässä on oikea ongelma, joka pitäisi pikkuhiljaa saada johonkin kuosiin. Sentään 2010-luvun sivistyneissä länsimaissa. Olkoonkin, että jonkun ahdistelijan jahtaamisessa on kenties menty välillä liian pitkälle.

Ja tietysti myöskin naisten suorittamat luvattomat kiinnikäymiset miesten takamuksiin on tuomittavia, mutta on siinä ainakin se ero, ettei miehen tarvitse yleensä pelätä, josko se kähminyt nainen odottaa baarin ulkopuolella raiskausaikeissa.

* prosenttiluvut on keksittyjä, mutta liian isoja ne oikeatkin luvut kuitenkin on.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täällä ei taida olla vielä ollut juttua tästä ruotsalaisen naisyleisurheilijan väitetetystä raiskauksesta joukkuetoverinsa toimesta. Jotenkin tämä tapaus kuvastaa koko käynnissä olevaa kohua.

Nainen väittää tulleensa raiskatuksi kuusi vuotta sitten, muttei paljasta tekijää muuten kuin hänen olevan joukkuetoveri. Näin hän leimaa ison joukon miehiä mahdolliseksi raiskaajaksi. Poliisille ei tietenkään ole tehty rikosilmoitusta.

Ruotsin yleisurheiluliitto ei lähde selvittämään asiaa koska ilmeisesti katsoo sen kuuluvan poliisille. Liitto tekee mielestäni aivan oikein, tällaisten asioiden tutkinta kuuluu poliisille. Sitten kun tekijä on tuomittu tai vahvasti epäilty niin tulee tietysti langettaa sanktiot. Ja tässä tapauksessa minä odottaisin tuomioon asti.

Ex-joukkuetoveri kehuu selvittäneensä syyllisen puolessa tunnissa ja vaatii toimia. Oliskohan aika kerrata länsimaisen oikeusperiaatteen; jossa ollaan syyttömiä kunnes toisin todistetaan; perusasiat?
 

Undrafted

Jäsen
Ihan sama onko tekijä mies, nainen tai jokin muu, ihan sama onko kohde mies, nainen tai jokin muu. Kähmiminen on väärin, mutta käytännössä menee samaan sarjaan punaisia valoja päin kävelemisestä eli riski joutua vastuuseen on minimaalinen. Loppupeleissä yhtiakunnassa on valtava määrä käytöstä mistä ideaalitilanteessa jaettaisiin sakkoja tai jopa vakavampia rangaistuksia, jos olisi tapa ja resurssit asiaan puuttua. Tänä iltana Helsingin ravintoloissa varmasti kähmitään, haukutaan, pilkataan ja toimitaan huonosti monin eri tavoin. Juuri mihinkään ei tulla puuttumaan kuten ei puututa vakavampiin tapahtumiin kuten ryöstöihin, pahoinpitelyihin ja raiskauksiin. Jälkikäteen osaan poliisi tulee tekemään tutkinnan ja tapahtumat ehkä johtavat jatkotoimenpiteisiin. Ei ole tämän toteaminen vähättele tapahtunutta vaan lähinnä tunnustaa yhteiskunnan tosi asiat suhteessa riskiin jäädä kiinni erilaisista rikoksista.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Niin kauan kun tällä tasolla olevaa keskustelua käydään, niin tarvitaan myös meetoo-kampanjoita myös tulevaisuudessa. Ei kehenkään käydä kiinni. Edes kännissä ja läpällä. Tuntuu että asiaan puututaan vasta silloin, kun lääppijä ei ole kantasuomalainen.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sehän tässä on että monet ihmiset kohtaavat samanlaista käyttäytymistä mutta toisilla se ei mopon ohjausta heiluta ja toiset taas vastaavasti järkyttyvät - siis ihan samoista asioista. Sanoisin, että ei se silloin juuri muusta ole kiinni kuin omasta mielenlaadusta.

Niin, tai voisko kuitenkin fyysillä kokoeroilla olla vaikutusta siihen, miten ''sama'' teko järkyttää toista enemmän kuin toista. Voisin kuvitella, että sinäkin suhtautuisit hieman eri tavalla jos sinua häiritsee 60kg pubiruusu kuin 150kg ex-linnakundi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös