Haaste: 100 punnerrusta 6 viikon treenillä!

  • 106 996
  • 466

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lihasta ei tasan ole tullut neljää kiloa parissa kuukaudessa, ellei sulla ole sellaiset tropit käytössä, joista DDR:n naisyleisurheilijatkin olisi kateellisia.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Lihasta ei tasan ole tullut neljää kiloa parissa kuukaudessa, ellei sulla ole sellaiset tropit käytössä, joista DDR:n naisyleisurheilijatkin olisi kateellisia.

Tai sitten olen salibandyvartaloineni niin kevyt tapaus, että parin kuukauden aktiivinen ja oikeaoppinen harjoittelu tuottaa tulosta nopeasti. 64 kg -> 68 kg ei pitäisi olla mikään amerikantemppu 19-vuotiaalta pojanklopilta.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Tai sitten olen salibandyvartaloineni niin kevyt tapaus, että parin kuukauden aktiivinen ja oikeaoppinen harjoittelu tuottaa tulosta nopeasti. 64 kg -> 68 kg ei pitäisi olla mikään amerikantemppu 19-vuotiaalta pojanklopilta.

Mikäli käyt kolmesti viikossa salilla ja tuota on jatkunut nyt parin kuukauden ajan, niin oletetusti sinulle olisi tullut 9*3=27 treeniä ja täten 4000g lihasta / 27= 148,15 g lihasta per treenikerta. Vuodessa nakuttelut puhdasta lihasta sitten vähän reilut 23 kiloa, jos jaksat kolmesti viikossa käydä salilla joka viikko. Keskimääräinen lihaskasvu grammoissa on miehellä noin 60 grammaa, joten suosittelen jatkamaan tuolla nykyisellä ohjelmallasi, koska gainsseja sillä näköjään tulee.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tai sitten olen salibandyvartaloineni niin kevyt tapaus, että parin kuukauden aktiivinen ja oikeaoppinen harjoittelu tuottaa tulosta nopeasti. 64 kg -> 68 kg ei pitäisi olla mikään amerikantemppu 19-vuotiaalta pojanklopilta.
Paino voi toki nousta neljä kiloa ja toki siinä on mukana lihasmassaakin, mutta pelkkää lihasta ei varmasti.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Paino voi toki nousta neljä kiloa ja toki siinä on mukana lihasmassaakin, mutta pelkkää lihasta ei varmasti.

Sovitaan sitten, että siinä on vaikka kaksi kiloa hiuksia, puoli kiloa varpaankynsiä ja loput lihasta. Jaksa tästä vääntää, kun et meikäläistä koskaan ole nähnyt.

Tässä iässä kukaan enää pituuttakaan kasva. Tammikuun alussa näköjään aloittanut kunnolla intin jälkeen, tuolloin vaaka näytti 64 kg. 22. maaliskuuta vaaka näyttää 68 kg.

Ei tietenkään absoluuttisesti 4 kg pelkkää "raakaa" lihasta ole, mutta eipä tuohon sanatarkasti pidä tarttuakaan.

Herrasmiehet ovat hyvät ja tulevat katsomaan tänne allekirjoittaneen ruumiinrakennetta ja arvioivat sitten parin kuukauden otannalla, mitä on tullut ja mihin on tullut.

Edit: mitä punnerruksiin tulee, niin intissä meni testissä vain 24 (silloin toki oli selkä paskana, seliseli jne.) ja viime viikon sunnuntaina kokeillessani 70. Ihan hyvää kehitystä. Mitä muuhun kuntoon tulee, niin armeijan cooperissa juoksin ennätykseni, 3050 metriä, jolla napsahti kuntoisuusloma.
 
Viimeksi muokattu:

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edit: mitä punnerruksiin tulee, niin intissä meni testissä vain 24 (silloin toki oli selkä paskana, seliseli jne.) ja viime viikon sunnuntaina kokeillessani 70. Ihan hyvää kehitystä. Mitä muuhun kuntoon tulee, niin armeijan cooperissa juoksin ennätykseni, 3050 metriä, jolla napsahti kuntoisuusloma.

Joo, punnerruksissa tuppaa kehittymään aika nopeasti. Itsekin tuossa viime syksynä tein pari kuukautta punnerruksia säännöllisen epäsäännöllisesti ja hyvin kyllä tulokset kasvoivat. Tosin kuten kaikessa muussakin liikunnassa, kuukauden työt lähtevät viikon lomalla. Into sitten lopahti ja nyt laiskemman jakson jälkeen oltiin taas alkupisteessä, kun muutama viikko takaperin aloitin uudestaan punnerruksien teon. Mukavasti vaan onnistuin saamaan itseni kipeäksi heti alkuun, jolloin jätin kaiken liikunnan suosiolla väliin.

Tällä kerralla en erityisemmin tee mitään treeniä, vaan pyrin 4-6 kertaa viikossa tekemään punnerruksia, kerran tai pari päivässä. Päivästä riippuen teen siis tällä hetkellä 0-150 punnerrusta. Ajatuksena siis lähinnä se, että tuosta saisi jonkinlaisen rutiinin kaiken muun toiminnan rinnalle.

Olen vielä huvin vuoksi listannut noita punnerruksia Exceliin, josta voi sitten omaa kehitystä seurata.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Voisin melkein vannoa että sama ketju nousi vuosi sitten pinnalle. Silloin koitin viimeksi samaa ja tämän sivuston kautta peräti. Nyt ei pysty lähiviikkoina kokeilemaan kun selkä on enemmän tai vähemmän rikki
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@Jaws, ei ole tarkoitus vähätellä tai epäillä kehitystäsi. Hienoa, että jaksat tsempata kotitreeniä, koska esim. minusta siihen ei ole. Lähinnä vain meinasin, että paino nousee varmasti treenin aloittaessa, mutta ihan puhdasta lihasta se ei ole. Ihan noin helppoa puhtaan lihasmassan hankkiminen ei ole edes aloittelijalle.

Edit. Enkä väitä, että läskistyisitkään, vaan kroppa kerää nesteitä treenin jälkeen ja paino nousee sitä kautta varsinkin alussa aika helposti. Eli jos nyt pitäisi kuukauden tauon, olisit aika lailla alkupisteessä helposti.
 
Viimeksi muokattu:

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Lähinnä vain meinasin, että paino nousee varmasti treenin aloittaessa, mutta ihan puhdasta lihasta se ei ole. Ihan noin helppoa puhtaan lihasmassan hankkiminen ei ole edes aloittelijalle.

kroppa kerää nesteitä treenin jälkeen ja paino nousee sitä kautta varsinkin alussa aika helposti. Eli jos nyt pitäisi kuukauden tauon, olisit aika lailla alkupisteessä helposti.

Tätä juuri hainkin. Siksi kirjoitin, ettei absoluuttisesti "raakaa" eikä sanatarkasti juuri 4 kg lihasta. Olisi ehkä pitänyt kirjoittaa, että treenaamisen myötä kiloja on tullut neljä, jotka kaikki tulleet treenaamisen seurauksena.

Ehdottomasti siis kanssasi samaa mieltä ja asiat ovat juuri noin kuten sanoit. Ehkä minun olisi pitänyt ilmaista itseäni selkeämmin.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Ketjua ylös!

Mä lähdin tätä kokeilemaan ja nyt on aloitustesti (13) takana ja ensimmäinen treenisarjakin tehty. Aika nihkeästi meni mutta meni kuitenkin. Perjantaina jatkuu Muita mukaan?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Sopivasti tämä ketju nostettiin, koska eilen päätin, että vuoden toimettomuus saa luvan riittää ja tänään aloitan lenkkeilyn ja tämän nimenomaisen treeni tai sitten tästä sen vatsalihasohjelman.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sopivasti tämä ketju nostettiin, koska eilen päätin, että vuoden toimettomuus saa luvan riittää ja tänään aloitan lenkkeilyn ja tämän nimenomaisen treeni tai sitten tästä sen vatsalihasohjelman.
Näin yli kaksi vuotta myöhemmin taidat olla jo kovassa tikissä?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Näin yli kaksi vuotta myöhemmin taidat olla jo kovassa tikissä?
Kieltämättä kyllä, mutta johtuen siitä, että olen käynyt salilla säännöllisesti pari vuotta, jos ei ole ollut vammoja ja niitä on ollut. Pitääkin pyytää kuvaajaa kuvaamaan mun lihaksikasta, alastonta vartaloa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kieltämättä kyllä, mutta johtuen siitä, että olen käynyt salilla säännöllisesti pari vuotta, jos ei ole ollut vammoja ja niitä on ollut. Pitääkin pyytää kuvaajaa kuvaamaan mun lihaksikasta, alastonta vartaloa.
Ja kroppa pysyykin kunnossa, kun nykyään syöt vain kiinalaista.............
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös