Tampereen Tappara – Suomen menestyksekkäin jääkiekkoseura

  • 114 400
  • 527

Ziran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Tappara ja Le Bleu-Blanc-Rouge
1975 - 2017 playoffeissa esiintyneiden seurojen pudotuspelisarjojen voittoprosentit (pl. pronssiottelut):

Tappara 44 voittoa, 23 tappiota, 66 %
Kärpät 32, 17, 65 %
Jokerit 28, 18, 61 %
TPS, 41, 27, 60 %
HPK, 18, 17, 51 %
JyP, 16, 21, 43 %
HIFK, 25, 34, 42 %
Ässät, 14, 20, 41 %
Blues, 12, 17, 41 %
Pelicans, 6, 10, 38 %
Ilves, 13, 24, 35 %
Lukko, 10, 19, 34 %
SaiPa, 4, 8, 33 %
KalPa, 6, 12, 33 %
KooVee, 0, 1, 0 %
Sport, 0, 1, 0 %
 
Viimeksi muokattu:

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Nyt ei olla enää edes tasoissa, vaan ohi Ilveksestä. Huikeaa duunia koko organisaatiolta ja joukkueelta. Kiitos, Mikki, Jussi, Jugi... kiitos kaikki!

Näinhän se menee. Mä ehdotin eräässä FB-ryhmässä että pitäisikö nyt ostaa Santtu Silvennoiselle lahja. Fanipaita numerolla 17 ja nimellä MESTARUUKSIA. Voi olla että toteutan sen ihan omatoimisestikin tässä.

Näin lapsuutensa Koivistonkylässä viettäneenä tää tuntuu kyllä ihan mahtavalta! Silloin ysärillä luokkalaiset vittuili mestaruuksien määrästä.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Rehelliset onnittelut Tapparan organisaatiolle ihailtavan hyvin tehdystä työstä sitten "Jussi Makkosen ykkössentteriaikojen". Mestaruudet ja finaalipaikat eivät ole tulleet vahingossa.
 

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings

Tämä asia on kuin väittely uskovaisen kanssa. Aivan sama mitä kaivaa todisteeksi, niin uskovaisen mielestä TBK ja Tappara ovat kaksi täysin eri puulaakia jolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Keskustelu on hedelmätöntä eikä johda mihinkään. Parempi antaa suosiolla periksi.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
On tuo vääntö käsittämätöntä ja varsinkin nyt vuonna 2017. Aikaisemmin olisin ymmärtänyt vaikkapa cup-mestaruus viirien noston kattoon, tai että sodan takia kesken jäänytkin sarja pitäisi virallistaa. Tuosta tulisi Ilveksellekkin kolme bonusmestaruutta helposti.
Mutta miksi asiasta pitää vääntää nyt..vastako nyt huomattiin Tapparan hiipineen Ilveksen ohi ?
Ja mitä merkitystä ? Tappara on noussut dominoimaan Liigaa, Ilvestä ollaan nostamassa tuhkasta. Tappara on kehitellyt jopa useita mestaruusputkia liiga-aikakaudella - Ilves on ottanut mestaruuden 1985, kiitos Tepsin ylimielisyyden ja silloisen huippu nuorisosukupolven.
Nytkin Ilves luottaa omista nuorista nousevan sen menestystä tuovan joukkueen. Ongelmana on kyky pystyä pitämään heitä tarpeeksi montaa sen aikaa, että pääsisi edes tosissaan yrittämään. Tappara olisi tänäkeväänä kaatunut, jos siellä olisi Hintz, Rask, Lindgren ja kumppanit olleet mukana.
Jossittelua..ei ollut ja piste.
Tappara rakentamalla rakentaa kaudesta ja aikakaudesta toiseen, Ilves luottaa junnuista nousevan pelaajia ja toivoo jonain päivänä myös pystyvänsä heidät pitämään tarpeeksi kauan. Toki..jos tuo päivä koittaa, niin tulos voi olla kova. Onhan junnuissa Ilves ollut jo vuosia huipulla.
Itselleni on siis ihan sama, montako mestaruutta Tapparalla on. Katseeni on Ilveksen kaudessa 2017-18.
Ilvestä ja Tapparaa on turhaa vertailla, Ilveksen pitää ensin saavuttaa esim. HPK:n taso.

Loppuun täytyy kyllä sanoa Tapolan recordin olevan melkoisen kovan, vaikka jostain kumman syystä Rautakorpea pidetäänkin The valmentajana.
Ehkäpä Rautakorvessa piileekin se muiden mahdollisuus jälleen tavoitella mestaruutta :)

Se että Ilves oli tällä kaudella Tapparan kovin haastaja, kertoo paljon. Kärpät, Lukko, HIFK,...hävetkää ! Niillä perinteillä ja käytössä olevalla rahalla olisi pitänyt rakentaa jotain aivan muuta. Odotan esim. Lukon nousua sille tasolle, jolle sillä on kaikki edellytykset. Suorastaan vaadin Lukon nousua :)

Onnittelut kuitenkin Tapparalle, paras paikallaolijoista 2017 !
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Niin no..jos ihan tarkasti asiaa katsotaan, niin TBK:n mestaruudet on TBK:n mestaruuksia. Mutta sanotaan sitten, että TBK-Tapparalla on 17 mestaruutta.
Omituisinta on tämän asian nousu esiin nyt..puhutaan kuitenkin aika kaukaisesta ajasta.
Toisaalta..häiritseekö tapparalaisia tämä asia ? Kaikki tietävät mestaruudet ja jos ei tiedä, niin ne löytää vaikkapa netistä. Onko teillä oikeasti mestaruusjuhlienne keskellä mitään merkitystä asialla ? Monta on, eikä näytä siltä että tämä uusikaan viimeiseksi jäisi ( Rautakorven tulosta huolimatta ). Tällä menolla se ihan vaan Tapparakin juhlii 17:sta ennen Ilvestä, tai Tepsiä sen paremmin.
Jos nyt olisi käynnissä Ilveksen mestaruusjuhlat, niin ei voisi vähempää kiinnostaa yhden toimittelijan kirjoitukset juorulehdissä.
Onko teillä kaiken keskellä vieläkin joku alemmuuskompleksi Ilvestä kohtaan ?
..en vaan oikein ymmärrä...
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Urheiluruudussa sanottiin että Tappara on Suomen menestynein jääkiekkoseura jolla on 17 mestaruutta. Santtu hei, seitsemäntoista. :D
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Urheiluruudussa sanottiin että Tappara on Suomen menestynein jääkiekkoseura jolla on 17 mestaruutta. Santtu hei, seitsemäntoista. :D
Veikkaan että sanoja oli Sari Tappara-Jarva :) ?

..kappas vaan, Santtu sekä Sari..vastakkain, siinä vasta pari... :)
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Veikkaan että sanoja oli Sari Tappara-Jarva :) ?
Turhanpäivästä väittelyähän tämä loppupeleissä on, mutta silti kysymys.
Miksi Liigan sivuilla Tapparalle merkitään 17 mestaruutta, eikö tämä kuitenkin ole se, mihin pitäisi pystyä luottamaan? Miksi ette Santun kanssa usko tuota tilastoa?
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Turhanpäivästä väittelyähän tämä loppupeleissä on, mutta silti kysymys.
Miksi Liigan sivuilla Tapparalle merkitään 17 mestaruutta, eikö tämä kuitenkin ole se, mihin pitäisi pystyä luottamaan? Miksi ette Santun kanssa usko tuota tilastoa?
Ketkä me ? Jospa lukisit kirjoittamiani viestejä, ennen kuin lähdet itse kirjoittelemaan mitään...

Minun puolestani Tapparalla on 17 mestaruutta. Suomen menestyneimmän jääkiekkoseuran titteli onkin sitten ihan toinen asia ja arviointi todella vaikeaa. Koska niin monta kertaa, kun olen sanonut, minulle jääkiekko on laji, ei Liiga ( ja sen edeltäjät ).
 
Viimeksi muokattu:

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mestaruussaldo ei nyt ihan ykkösasia ole. Kivaa on se että suosikkijoukkueen mestaruudet tulee silloin kun on itsekin olemassa.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ketkä me ? Jospa lukisit kirjoittamiani viestejä, ennen kuin lähdet itse kirjoittelemaan mitään...

Minun puolestani Tapparalla on 17 mestaruutta. Suomen menestyneimmän jääkiekkoseuran titteli onkin sitten ihan toinen asia ja arviointi todella vaikeaa. Koska niin monta kertaa, kun olen sanonut, minulle jääkiekko on laji, ei Liiga.
Ok, tuli väärää puuta nyt moitittua. Santtu pääsi vaan hetkeksi ihon alle heh. Pointti kuitenkin, että kyllä näihin virallisiin tilastoihin täytyy pystyä luottamaan.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti

axe

Jäsen
Mua tässä hommassa risoo kaikkein eniten tää kiertokulku.

1) Ilves-fani sanoo että Tapparalla on -3 mestaruutta koska TBK on eri seura ja pelas vielä ihan just jossain nelosdivarissa. Sitä paitsi muutama tuntemani "auktoriteetti"-Ilves-fani on samaa mieltä.
2) Lyödään eteen rätingit, historiankirjat, sinetöidyt sopimukset, faktat, todisteet, sydänveri, kirjatiedot, aikalaistiedot, hirmuinen aika, vaiva ja Pekka Saravon vartaloharhautus, joilla todistetaan kiistattomasti, että kyllä se pitää laittaa +3, koska on tämä tuo ja se, ja koska noi, nuo ja ne eivät ole tämä tuo ja se. Sitä paitsi virallisestikin ne on alusta saakka läpi historian laskettu yhteen.
3) Ilves-fani ehkä lukee ne, ehkä ei, joka tapauksessa ei välitä niistä vittu paskaakaan, sanoo että TBK on eri seura, ne pelaa vieläkin, mun isi on samaa mieltä ja sit yks Jamppa, joka pelas Hilparassa sano samaa.
4) Laitetaan lisää vastakkaisia todisteita, perustellaan että jos on näin, niin sittenhän pitäisi olla myös näin, eikö? Tai jos ei ole nyt näin, niin miksi tuo sitten olisi näin koska se on sama asia. Todistetaan, kerrotaan, puolletaan, näytetään, nähdään vaivaa. Pyydetään ottamaan kantaa, että mitä mieltä sitten olet tästä väitteestä. Sano miksi näin on, ja miksi sanot noin kun kerta on näin. Olen perustellut ja esittänyt todisteet, miksi väitteesi ei pidä paikkaansa. Voitko sinä tehdä jotain perustellaksesi minulle oman kantasi? Sitä paitsi liitto ja liiga ja kaikki on tilastollisesti viimeiset 62 vuotta laskeneet ne yhteen ja pitäneet niiden jatkumoa samana.
5) Ilves-fani tulee ja sanoo, että en jaksanut lukee. TBK pelas jääkiekkoa alasarjassa, ei Tappara voi niiden mitaleita varastaa. Sitä paitsi muutama tietämäni Ilves-fani on sitä mieltä, että ei ne kuulu Tapparalle.
6) No et sä viitsis sanoa jotain edes tosta virallisuudesta. Ja kun Honkavaarakin laski ne yhteen ja se eli siihen aikaan!
7) Mut TBK on ihan eri seura. Ja yks liiton tilastomiehistä, joka muuten on Ilves-fani kans, sano kerran että hän ei haluais laskee niitä yhteen.
...
...
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mua tässä hommassa risoo

Mikä sua nyt kokoaika risoo ja häiritsee? Toisten mielipiteet? Ole nyt jo ihan rauhassa ja nauti siitä kullasta. Itse keskityt ihan turhiin asioihin ja sanot olevasi absoluuttinen totuus. Ei muuta kuin suihkulähteeseen nyt vaan ja nauti tästä hetkestä.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saako joku teistä oikeasti jotain irti tästä loputtomasta väittelystä? Tappara voitti mestaruuden eilen ja sitä edellisen vuosi sitten, mitä väliä onko saldo nyt 17 vai 14? Annetaan toki arvo historialle, mutta tuskin KalPa fanejakaan olisi vituttanut mestaruuden sattuessa, että se oli vasta heidän ensimmäisensä. Ilves-kannattajatkin vaihtaisivat varmasti kaikki järvenjäämestaruutensa esimerkiksi ensi vuoden mestaruuteen, mikäli se olisi mahdollista.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Mua tässä hommassa risoo kaikkein eniten tää kiertokulku.

1) Ilves-fani sanoo että Tapparalla on -3 mestaruutta koska TBK on eri seura ja pelas vielä ihan just jossain nelosdivarissa. Sitä paitsi muutama tuntemani "auktoriteetti"-Ilves-fani on samaa mieltä.
2) Lyödään eteen rätingit, historiankirjat, sinetöidyt sopimukset, faktat, todisteet, sydänveri, kirjatiedot, aikalaistiedot, hirmuinen aika, vaiva ja Pekka Saravon vartaloharhautus, joilla todistetaan kiistattomasti, että kyllä se pitää laittaa +3, koska on tämä tuo ja se, ja koska noi, nuo ja ne eivät ole tämä tuo ja se. Sitä paitsi virallisestikin ne on alusta saakka läpi historian laskettu yhteen.
3) Ilves-fani ehkä lukee ne, ehkä ei, joka tapauksessa ei välitä niistä vittu paskaakaan, sanoo että TBK on eri seura, ne pelaa vieläkin, mun isi on samaa mieltä ja sit yks Jamppa, joka pelas Hilparassa sano samaa.
4) Laitetaan lisää vastakkaisia todisteita, perustellaan että jos on näin, niin sittenhän pitäisi olla myös näin, eikö? Tai jos ei ole nyt näin, niin miksi tuo sitten olisi näin koska se on sama asia. Todistetaan, kerrotaan, puolletaan, näytetään, nähdään vaivaa. Pyydetään ottamaan kantaa, että mitä mieltä sitten olet tästä väitteestä. Sano miksi näin on, ja miksi sanot noin kun kerta on näin. Olen perustellut ja esittänyt todisteet, miksi väitteesi ei pidä paikkaansa. Voitko sinä tehdä jotain perustellaksesi minulle oman kantasi? Sitä paitsi liitto ja liiga ja kaikki on tilastollisesti viimeiset 62 vuotta laskeneet ne yhteen ja pitäneet niiden jatkumoa samana.
5) Ilves-fani tulee ja sanoo, että en jaksanut lukee. TBK pelas jääkiekkoa alasarjassa, ei Tappara voi niiden mitaleita varastaa. Sitä paitsi muutama tietämäni Ilves-fani on sitä mieltä, että ei ne kuulu Tapparalle.
6) No et sä viitsis sanoa jotain edes tosta virallisuudesta. Ja kun Honkavaarakin laski ne yhteen ja se eli siihen aikaan!
7) Mut TBK on ihan eri seura. Ja yks liiton tilastomiehistä, joka muuten on Ilves-fani kans, sano kerran että hän ei haluais laskee niitä yhteen.
...
...
Et välitä paskaakaan, mutta vedät tälläisen vuodatuksen ? Jos joku tulee siellä hiekkalaatikolla väittämään isäänsä sinun isää vahvemmaksi, niin älä oikeasti välitä :)
Minulla oli vahva isä..rauha hänen sielulleen...
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mikä sua nyt kokoaika risoo ja häiritsee? Toisten mielipiteet? Ole nyt jo ihan rauhassa ja nauti siitä kullasta. Itse keskityt ihan turhiin asioihin ja sanot olevasi absoluuttinen totuus. Ei muuta kuin suihkulähteeseen nyt vaan ja nauti tästä hetkestä.

Yksi olennainen osa mielipiteitä on pystyä argumentoimaan näkemyksensä siten, että muut voivat samoista lähteistä tarkasteltuna tulla samaan lopputulokseen. Koska @axe on useasti viitannut aikalaislähteisiin ja historiallisesti relevanttiin materiaaliin, jonka perusteella voidaan asiantila sanoa kohtalaisen tyhjentävästi ja kohtalaisen hyvällä argumentaatiolla sellaisella tavalla, että kaikki, jotka käyttävät samoja lähteitä voivat tehdä samasta aineistosta saman loppupäätelmän kuin hän on tehnyt - se on hyvää argumentointia.

Se, mitä - noh sanotaan kauniisti toisella tavalla ajattelevat - eivät tässä ketjussa ole vieläkään tehneet: julkista ne omat lähteesi, jonka perusteella meidän täällä Tapparassa pitäisi tulla tuohon samaan loppupäätelmään kuin sinä. Koska et kuitenkaan pysty toisenlaisia lähdeaineistoja meille tuomaan näytille, joudumme allekirjoittamaan paremmin argumentoidun näkökulman, josta voimme itse tehdä oman päätelmämme.

Joka tapauksessa me täällä Tapparassa katsomme jatkossakin eteenpäin - ei sieltä historiasta tule mitään muuta kuin historiaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
TBK:n jääkiekkojaostolla on kolme, Tappara ry:llä neljätoista ja Tamhockey oy:llä kolme mestaruutta. Nämä ovat kaikki pyörittäneet sitä jääkiekkotoimintaa, joka on linjassa samaa toimintaa. 3+11+3=17 eli Tapparalla on seitsemäntoista mestaruutta. Vain kateelliset ja väärässä olevat vänkäävät vastaan.
 

tapparammies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Doug93

Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, tuosta sinun parin viestin takaisesta sekoilusta ei ota selvää enää Erkkikään, Santusta puhumattakaan.

Mitä ihmeen järkeä olisi juhlia 17. Tappara-nimellä hankittua mestaruutta? Historiallinen hetkihän oli juurikin eilen, kun Tappara nousi yksin SM-historian mestaruuksien piikkipaikalle 17 mestaruudellaan, kuten Aamulehtikin sen näyttävästi ja poikkeuksellisesti koko aukeaman kansisivulla sen toi esiin.

Eilen tehtiin poikkeuksellista historiaa. Edellisen kerran vastaavaa on sattunut joskus n. vuonna 40 tai 50, kun Ilves otti mestaruuksien piikkipaikan itselleen. Vai oliko se jo 30-luvulla?

TBK: jääkiekkojaosto, Tappara ry, Liiga-Tappara ry, Tamhockey Oy. Ketään ei kiinnosta organisaation nimi. Tällä joukkueella, joka on värinsä ja pelillisen identiteettinsä säilyttänyt koko historiansa ajan ja vaihtanut nimeään ja logoaan vain kerran, on 17 mestaruutta.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse keskityt ihan turhiin asioihin ja sanot olevasi absoluuttinen totuus.
Käsittääkseni axe ei ole sanonut mitään omia totuuksiaan. Hän on ainoastaan siteerannut Liigan virallisia tilastoja.

On olemassa Liigan viralliset tilastot - ja mielipiteet, jotka poikkeavat niistä. Poikkeavia mielipiteitä voi olla ääretön määrä, mutta liigan virallisia tilastoja on vain yksi. Eikä se ole mielipide. Ei se, että virallisia tilastoja on vain yksi. Eikä se, mitä niissä sanotaan. Ja niissä sanotaan, että TBK/Tapparan mestaruuksien määrä on...

...katso edelliseltä sivulta!

Axe on myös kertonut mm. kuka tilastojen pitämisen on aloittanut, sekä linkittänyt asiaan liittyviä lehtileikkeitä, ja TBK:n itse tuottamaa materiaalia kiekkotoiminnan päättymisen ajoilta. Mikään näistäkään ei ole axe:n mielipide. Eikä kenenkään muunkaan mielipide. (Ainoa mielipide asiassa on Aarne Honkavaaran mielipide. Mutta se ei ole mielipide, mikä oli Aarne Honkavaaran mielipide. Se oli, että TBK ja Tappara ovat samaa jatkumoa...)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös