HIFK:n pudotuspelit 2015

  • 22 280
  • 90

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis sille, että pelaajilla näyttää olevan täysin väärät ohjeet kuinka puolustus alueella kuuluu pelata eri tilanteissa? Kyllä mä sen sanon, että tuo sekoilu on huonon pelitavan ja välttävän materiaalin yhdistelmä. IFK:llahan on ollut lähes koko kauden ongelmia omassa päässä.

Puolustuspään vaikeudet ovat leimanneet kautta, mutta se mikä nyt Tappara-peleissä on erityisesti ihmetyttänyt on, että puolustuspäässä on kokeneiden pelaajien toimesta tehty ainakin kolme täysin alokasmaista virhettä. Tilanteet ovat olleet sellaisia, että niiden pelaaminen tulisi tapahtua luonnostaan. Mistä moinen sekoilu johtuu, on kyllä melkoinen mysteeri.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Se, että Ilvestä vastaan HIFK pelasi edes hieman mulkumpaa lätkää, tuli kyllä täysin Ilveksen aloitteesta. Nyt HIFK:n pitäisi olla sillä saralla aloitteellinen, mikä ei taida oikein sopia Törmäsen sabluunaan. Tämä ottamatta sen kummemmin kantaa siihen onko se hyvä vai huono juttu.

Tästä se homma taitaa kiikastaa. Stögö luottaa ilmeisesti viimeiseen asti puhtaaseen lätkään ja turvautuu ould taim hokiin vasta siinä tapauksessa, että vastustajakin ottaa kovat otteet käyttöön. Sama vika oli kyllä Kojossakin, jonka luotsaama IFK oli aivan vastaantulija sekä TPS-sarjassa 2009, että vuotta myöhemmin HPK-sarjassa, jossa Tukka-Jukan HPK vei lopulta Taikaviitan IFK:ta miten tahtoi nimenomaan fyysisen pelin turvin. Joku miliisi-Honkanen piti Hirsoja ja Granlundeja pilkkanaan. Toki silloinkin kävi niin, että sinänsä hyvä veska Noronen ei pystynyt parhaimpaansa kauden kriittiisimmällä hetkellä. Se Laakkosen viime hetken maali Game 5:ssä kummittelee vieläkin mielessä...

Hyvinhän tässä on roikuttu Tapparan mukana ja maaleja on tehty yllättävän hyvin Mestolan selän taakse, mutta oma pää vuotaa liikaa. Jotenkin Tapparan tähtipelaajien elämää kaukalossa pitäisi hankaloittaa ja tehdä epämukavaksi. Se lienee ainoa konsti päästä sarjaan takaisin. Narreja vastaan tosin tultiin 0-2 tilanteesta tasoihin ja 3-2 tilanteessa haettiin taas tasoitus Jaffalassa, kunhan ensin selvitettiin HENTUNEN VASTAAN RIKSMAN. Erotuksena tuohon kevääseen nyt ei ole Peltosta, Granlundia, huippuvireistä Riksmania eikä vahvaa alakertaa. Silloi ei myöskään ollut puoli joukkuetta telakalla kuten nyt.

Luottoa on siihen, että huomenna haetaan voitto Hakametsästä, mutta Lankisen tai Husson pitää pelata kauden paras pelinsä ja vastustajalle on alettava aiheuttaa mustelmia. Ostan ajatuksen kahdesta tulosketjusta ja kahdesta tuhoketjusta mielelläni, mutta suostuuko Törmänen tinkimään periaatteistaan.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Oltiin, silloin nousu kulminoitui oikeastaan siihen että kahdessa ekassa pelissä ei oltu oikein menty maalille ja kolmannessa pelissä sitten Peltonen kävi hakkaamassa maalinedustalta maalin. Tuo yksittäinen maali on mielestäni suurin tekijä matkalla kohti mestaruutta. Kapteeni otti joukkueen reppuselkään ja kävi hakkaamassa maalin sisälle.
Ja älkää nyt tulko faktojenne kanssa pilaamaan tätä fanin romatisoimaa muistikuvaa :)

Mä en toivo tällä romuttavani mitään, mutta Peltonenhan teki tuossa matsissa kaksi maalia runnomalla maalin edestä. Tämän lisäksi vielä kertaalleen oli maalinedustakahakka, jonka jälkeen käytiin videolta tarkastamassa oliko kiekko maalissa vai ei, runnojana tuolloinkin Ville Peltonen. Muistan tuon 2-1 maalin yhä edelleen, se ohi kiitävä hetki kun fanina näki kiekon vapaana Lasakin takana ja tajusi Peltosen rynnivän kiekkoon. Nyt kaivataan samanlaista johtajuutta Zabolta, Luttiselta ja Söderholmilta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki puolikuntoiset askiin ja Mestaruus on meidän. Eiku...

Kentälle ei tarvita yhtään pelaajaa, joka varoo jotain. Sinne tarvitaan pelaajia, jotka pelaa 110 lasissa riittävän yksinkertaista ja nöyrää, mutta saatanan tehokasta peliä. Ja pikkusikaa, nyrkkiä ja verbaaliakrobatiaa tarvitaan myös.
 

Stigu

Jäsen
Puolustuspään vaikeudet ovat leimanneet kautta, mutta se mikä nyt Tappara-peleissä on erityisesti ihmetyttänyt on, että puolustuspäässä on kokeneiden pelaajien toimesta tehty ainakin kolme täysin alokasmaista virhettä. Tilanteet ovat olleet sellaisia, että niiden pelaaminen tulisi tapahtua luonnostaan. Mistä moinen sekoilu johtuu, on kyllä melkoinen mysteeri.
Samaa olen miettinyt itse ja päätynyt siihen, että syynä on kaksi tekijää: 1) pelaajat saivat erittäin paljon vapauksia toteuttaa itseään runkosarjassa ja 2) pelityyli muuttuui juuri runkosarjan alla. Eli tuossa oli liian paljon liikkuvia osia pelaajien sisäistettäväksi lyhyessä ajassa.

Ja onhan siellä tietysti Pink, joka sekoilee aina kaikkialla ja jokapaikassa, sekä Mowgli, jolle lykättiin hieman liian iso vastuu pitkän edarjengissäpelaamattomuuskauden (kyllä, tuo on sana) jälkeen. Muutenkin tuntuu,että meidän pakisto (esim. Söde ja Grilli) on kauttaaltaan puolikuntoinen, mikä sekin saattaa selittää noita mokia.

Oli miten oli, huomenna ei saa tulla yhtään puolustusalueen yksilövirhettä.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puolustuspeli VIHDOIN kuntoon ja voidaan ehkä alkaa taistelemaan vielä tämän sarjan voitosta. Toinen asia mitä täällä muutama käyttäjä avasikin, on ns. likainen peli jota IFK ei ole Tapparaa vastaan pelannut. Tappara on selvinnyt aivan liian helpolla fyysisestä pelistä, Palolaa ja Jormakkaa pitäisi alkaa hiillostamaan taklauksilla ja pikkusikailulla. Aivan sama vaikka lööpit huutaa punaista ja Tappara fanit kutsuu meitä sikajengiks tai hinkeiks, nyt pitää päästä Tapparan tähtien ihon alle. Jormakat ja Palolat on sen tason tekijöitä ettei meidän pakit pysy valitettavasti perässä.

Vastustajan hiillostaminen ja pikkusikailu kuuluu tietyllä tapaa playoff henkeen, sitä harrastetaan Liigassa, vähän KHL:ssä ja eniten NHL:ssä. Näillä en tarkoita mitään keihästämisiä tai jäässä makaavan hakkaamisia. Älkää suuttuko kun vertaan änäriä, mutta 2012 playoffeissa Pittsburgh lähti Philadelphiaa vastaan suurena ennakkosuosikkina ensimmäiselle kierrokselle, Philadelphia sekoitti Pittsburghin pakkaa mm. hiillostamalla Crosbyä ja haastamalla Crosbyn tappeluihin, Philadelphia sai suuren ennakkosuosikin täysin raiteeltaan ja eteni 4-2 voitoin jatkoon.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tästäkö se nousu lähtee?
Ei sillä että Lankiseen ois kaaduttu tähänkään asti, ehkäpä kuitenkin kummassakin pelissä ois voinut yhden ottaa enemmän ja sehän ois riittänytkin...

Joo, Hudella vaan ei oo pitkiin aikoihin tarttunut senkään vertaa. Mä jatkaisin edelleen Lankisella.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jos IFK ei ole muuttanut puolustustaktiikkaansa tämän päiväiseen otteluun, niin noutaja tulee. Cobol hyvin avaa tätä ongelmaa tuolla ottelupari ketjussa ja se on suurin ongelma tässä vaiheessa. Puolutustaktiikka on typerä, siinä kiekon pelaaminen on aivan liian suuressa roolissa ja sitä kautta miesvartiointi täysin toissijainen. Tällaisella taktiikalla ei vaan voi pärjätä, vaikka meillä olisi minkälaisia puolustajia joukkueessa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Noniin tulihan se voitto sieltä!
Paha tässä on että pitää vielä toinen voitto käydä kairaamassa Tampereelta ja sen lisäksi himassa pitää hoitaa pelit.
Totuuden nimissä oltiin kyllä välillä ihan purjeissa, mutta kestettiin! Zabo otti jengin reppuselkään niinkuin täällä toivottiin.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en oikeastaan toivo muuta kuin, että IFK kairaisi voiton Tapparasta sen kolme kertaa vielä ja menisivät lopulta päätyyn saakka ja mestaruus himaan. Näin Jokerit-fanin näppikseltä voi tuntua oudolta, mutta niin se vain menee. Olen koko kauden kelaillut ketä kannustaisin Liigassa ja nyt se vihdoin on selvinnyt. Onnea matkaan rakas naapuri.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Mä en oikeastaan toivo muuta kuin, että IFK kairaisi voiton Tapparasta sen kolme kertaa vielä ja menisivät lopulta päätyyn saakka ja mestaruus himaan. Näin Jokerit-fanin näppikseltä voi tuntua oudolta, mutta niin se vain menee. Olen koko kauden kelaillut ketä kannustaisin Liigassa ja nyt se vihdoin on selvinnyt. Onnea matkaan rakas naapuri.

Jokaisessa Jokeri-fanissa asuu pieni HIFK-fani, ei se ole häpeä myöntää täällä meidän ketjuissa:)
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mä en oikeastaan toivo muuta kuin, että IFK kairaisi voiton Tapparasta sen kolme kertaa vielä ja menisivät lopulta päätyyn saakka ja mestaruus himaan. Näin Jokerit-fanin näppikseltä voi tuntua oudolta, mutta niin se vain menee. Olen koko kauden kelaillut ketä kannustaisin Liigassa ja nyt se vihdoin on selvinnyt. Onnea matkaan rakas naapuri.
Hienoa! En voi sanoa kannustaneeni Jokereita erityisesti, mutta rahaa on teidän pelaaminen tuonut jonkun verran tälläkin kaudella ja kyllä mä jotenkin jaksan sympata jollain tasolla jengiä jossa pelaa Pikku-Hakki, Pera Wirtanen, Pöde... Mut silti mä vihaan teitä! Tsemppiä seuraavaan kauteen.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Mä en oikeastaan toivo muuta kuin, että IFK kairaisi voiton Tapparasta sen kolme kertaa vielä ja menisivät lopulta päätyyn saakka ja mestaruus himaan. Näin Jokerit-fanin näppikseltä voi tuntua oudolta, mutta niin se vain menee. Olen koko kauden kelaillut ketä kannustaisin Liigassa ja nyt se vihdoin on selvinnyt. Onnea matkaan rakas naapuri.

Kiitos kovasti, naapuri. Tunne oli Liiga-aikaan molemminpuolinen, todellista vihaa ja rakkautta, mutta yhtä lailla naapuria seuraten. Nyt vaan ainakin itselleni sarja ja taustajoukot ovat aiheuttaneet itselleni tietynlaisia ongelmia...myönnän, etten ole seurannut juurikaan, miten Ilmalassa homma nykyisin toimii. Jos Liigassa olisitte ja vieraan maan vaikutteita ei olisi taustajoukoissa, varmasti seuraisin kohtaloanne loppuun asti, kuten tein noin. 30 vuoden ajan. Toivottavasti joskus taas kohdataan (Suomen sarjassa)! :)
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harvinaisen tarkkasilmäisesti nimetty ketju täytyy sanoa. Joikinen vuosi tähän aikaan pelaillaan nimenomaan HIFK:n pudotuspelejä, ja ne todella ovat nimensä mukaiset. HIFK nimittäin pudotetaan aina peleistä pois!
No pelaajat kai tekivät nyt sitten sen mihin pystyivät, ja se ei (jälleen kerran) tämän parempaan riittänyt. Huokaus! :-D
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Hyvä tsemppi oli siipirikkoiselta jengiltä. Runko on kasassa ja ensi kaudella sitten uudella höngällä.

Vituttaa, mutta kiitos taistelusta ja vuodatetusta verestä.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Ois pitänyt ymmärtää lopputulema jo siitä, että tänään saatiin maa taas valkoiseksi. Kyllähän se niin vaan on, että HIFK:n pudotuspelit tuppaa pääsääntöisesti loppumaan silloin kun maa on vielä valkoinen. On kyllä jollain ukolla aika pirullinen huumorintaju.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös