Liigan kannattajatoiminta 2014–2015 – jatkaako kannattajakulttuuri edistymistään?

  • 171 897
  • 524

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Jos johonkin suomalainen kannattajatoiminta kuolee niin juurikin tähän rakettitieteenä pitämiseen, mikä tappaa samalla sen aidon innostuksen ja meiningin. Kukin tyylillään ja aidosti mukana niin hyvä tulee. Turha pilkunviilailu vaan helvettiin näistä touhuista.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Kukaan ei nähtävästi tähän "breno" kysymykseen jaksanut/osannut vastata...

Itse erittäin kauan IFK:n fanitoimintaa seuranneena myönnän, että tiedän sanan merkityksen mutten tarkkaa määritelmää. Veikkaisin, että brenkku+(hyvä)meno=breno?

Olen itse ollut mukana IFK:n vierasmatkoillla saman 25 vuotta minkä IFK:n fan-club on ollut olemassa, ihan ekalla reissulla en ollut mutta Kupittaa ja hajonneet pleksit tuli kyllä nähtyä :D

On vaan niin hemmetin hienoa lukea täältä jatkoajasta kommentteja että IFK-kannattajat keskittyvät hauskanpitoon ja omien kannatukseen ja osaavat käyttäytyä, se on ollut tavoitteena kyllä alusta asti. Ihan aina ei toki ole kaikki mennyt kuin Strömsöössä...

Megamatka meni oikein hyvin ja oli ilo olla mukana (puolen suvun kanssa :D), on se kiva olla ylpeä!!!
 

zoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Kukaan ei nähtävästi tähän "breno" kysymykseen jaksanut/osannut vastata...

Itse erittäin kauan IFK:n fanitoimintaa seuranneena myönnän, että tiedän sanan merkityksen mutten tarkkaa määritelmää. Veikkaisin, että brenkku+(hyvä)meno=breno?

HIFK:n jalkapallojoukkueessa pelasi kymmenisen vuotta sitten Breno-niminen heppu. Ennen ainakin laulettiin IFK-katsomoissa laulua: "Meille vai teille - Yorick Treille, vitun hyvä fiilis - Bob Halkidis, vitun hyvä meno - Breno!" jne. Tietääkseni tulee tästä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Ok, kiitokset informaatiopläjäyksestä! Yksi ammottava aukko sivistyksessäni lienee nyt täytetty.

Tampereen reissusta muuten vielä unohtui mainita, että täältä ainakin nousee hattu todella korkealle Tapparan hienolle eleelle huomioida IFK:n fan clubin synttärit oikein seremonioiden kera, toi huikean lisäarvon muutenkin onnistuneeseen reissuun!
 
Viimeksi muokattu:

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hiljaista on tällä palstalla, mutta mainitaan nyt vähän jälkijunassa Blueskannattajan juhlapäivässä 27.12.2014 nähty kauden kolmas isompi tifo Barona areenalla: Kuva1, Kuva2. Linkit vie Facebookiin Espoo Blues Jääkiekkokuvia sivulle. Kuvissa ei oikein näy teeman väreihin askarreltuja lippuja, jotka oli jaettu katsojille.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ilmeisesti Kalpan kannattajat on perustaneet toisen kannustusryhmän Mustan Verkoston rinnalle?

Näin näyttäisi käyneen. Uusi gruppo kantaa nimeä Veljmiehet. Syksyllä alkoivat tätä rakentelemaan ja näköjään tammikuun aikana tapahtuu ensimmäinen esiintyminen. Hienoa! Saapi nähdä miten toiminta pyörähtää käyntiin ja miten tähän saadaan väkeä imeytymään mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Näin näyttäisi käyneen. Uusi gruppoo kantaa nimeä Veljmiehet. Syksyllä alkoivat tätä rakentelemaan ja näköjään tammikuun aikana tapahtuu ensimmäinen esiintyminen. Hienoa! Saapi nähdä miten toiminta pyörähtää käyntiin ja miten tähän saadaan väkeä imeytymään mukaan.
Nimelle peukkua.

Ois kiva jos Jyväskylässäkin saatais kannustustoimintaan jotain uutta. Kuten edes se että rumpuja saisi vähennettyä edes yhteen. Ja ne muutkin ala-asteen musiikkisoittimet sieltä vittuun. Hurrikaanisydämen porukalla on mun mielestä potentiaalia äänekkääseen kannatukseen, ilman että siihen tarvitaan läpsyttimiä jarumpuja. (se sit eri juttu miten muu halli saatais mukaan ilman että kuuluttajan tarvii anella lyömään käsiä yhteen).
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nimelle peukkua.

Ois kiva jos Jyväskylässäkin saatais kannustustoimintaan jotain uutta. Kuten edes se että rumpuja saisi vähennettyä edes yhteen.

Mikä on Jyväskylässä rumpujen tilanne? Syksyllä siellä vieraillessamme ei ollut rumpuja (paitsi meillä vieraskannattajilla oli yksi). Oliko tämä poikkeus?
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mikä on Jyväskylässä rumpujen tilanne? Syksyllä siellä vieraillessamme ei ollut rumpuja (paitsi meillä vieraskannattajilla oli yksi). Oliko tämä poikkeus?
Sen mä osaan sanoa varmaksi että rumpuja siellä on, mutta mä en osaa sanoa varmaksi paljonko niitä on. Viimekeväänä ainakin puhuttu kuudesta.

Ja kyllä taisi olla joku harvinaislaatuisempi tilanne, liekkö kaikille iskenyt räkätauti samaan aikaan. Mun mielestä joka kotipelissä paukkuu lehmänkellot ja rummut. En tiiä mitä pahaa Jyväskylän kiekkoyleisö on tehnyt jääkiekkojumalille kun pitää moisella rankaista.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ja kyllä taisi olla joku harvinaislaatuisempi tilanne, liekkö kaikille iskenyt räkätauti samaan aikaan. Mun mielestä joka kotipelissä paukkuu lehmänkellot ja rummut. En tiiä mitä pahaa Jyväskylän kiekkoyleisö on tehnyt jääkiekkojumalille kun pitää moisella rankaista.
Oliko Sportia vastaan rummut, eikös JYP sen kotipelin hävinnyt?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hieno homma että Kuopiossakin aktivoidutaan.

Eniten tässä kuitenkin kiinnostaa se, että miten tuo Veljmiehet oikeaoppisesti lausutaan?
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Suora lainaus tämän päivän Pohjalaisesta Sport-KalPa -otteluraportista (10.1.15 s. 20): "Ottelun viimeiseksi minuutiksi hienosti meteliä pitänyt vaasalaisyleisö nousi seisomaan...-Se kuinka tuo yleisö on ollut mukana koko kauden, myös heikoilla hetkillä, on esimerkillistä. Tämä on jotain ainutlaatuista Suomessa. Siellä ei ole välimusiikkia tai cheerleadereita, vaan yleisö luo sen tunnelman, kehui Sportin päävalmentaja Tomek Valtonen
(boldaus oma).
Uskon vakaasti (ehkä lapsenomaisestikin), että osa istumakatsomostakin kaipaa RA:n ja Ultrasien kannustusta ja suuri osa jopa lähtee ainakin taputuksiin mukaan. Moni on myös sanonut, että yksi syy tulla katsomaan Sportin pelejä, on nimenomaan hyvä ja mainetta saanut kannustus päädystä.

Hyvä me! Amen.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Eilisestä paikallismatsista Hakametsästä yksi iso ongelma oli molemmilla ryhmillä havaittavissa.
Pääkatsomosta katsottuna Ilveksen teini-ikäisistä lapsista koostuva ryhmä piti meteliä ensimmäiset 25minuuttia kunnes puolet katosi johonkin. Tapparalla taasen jotain mekkalaa kuului tasaseen koko ottelun mutta molemmilla oli se yksi ja sama ongelma pirun iso ongelma. Pääkatsomoon asti edes ei erottanut mitä ne huutaa tai yrittää laulaa. Josko molemmat yrittäisivät selkeyttää chanttejään ja huutojaan jolloin muillakin olisi helpompi tajuta mitä perkelettä ne siellä huutaa ettei se puuroutuisi ihan täysin välittömästi suusta lähdettyään.

Palopenalle taas isot pisteet kannustamisesta läpi ottelun.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Kumpaas se Palopena muuten kannusti?
Onko Palopena tämä tuomarinpaitaa kantava lapinmies? Jormakka ainakin vilkutti tälle yhden vaihdon jälkeen kun tämä seisoi katsomossa. Kovin viittoili 4-0 maalin jälkeen hylkäämisen puolesta ja toissa kaudella muista Niämisen Villen lyöneen pleksiin alkulämmittelyssä juuri ko.jampan kohdalla josta sitten heristeltiin nyrkkiä Niemisen suuntaan. Ainoa huomio siis tuli tapparalaisten puolelta mutta jos veikata pitäisi niin veikkaisin ettei kaveri kannusta kumpaakaan, kunhan Tappara häviää. Osuiko oikeaan?
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Palo Pena on Satakuntalaisten puolella ollut aina. Ja kyllä juuri tuo tuomarinpaitaan pukeutunut mies on kyseessä.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Palopena on myöskin siitä tunnettu että Hakametsässä on nähty monia otteluita missä hän on ainoa raitapaita joka saa puhtaat paperit illasta.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Palopena on myöskin siitä tunnettu että Hakametsässä on nähty monia otteluita missä hän on ainoa raitapaita joka saa puhtaat paperit illasta.
Kyllä ja tarvittaessa "auttaa" itse tehdyllä järjestysmieskortilla hallin järjestysmiehiä lipun tarkastuksessa. Joulun aikaan mies huiteli torilla keltaisiin liiveihin pukeutuneena. Liivin selässä luki itse kirjoitettuna "Poliisi". Huikea jamppa ja persoona. Kova myös puhumaan itsekseen ja kovalla äänellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös