Peliesitykset kaudella 2021–2022

  • 738 838
  • 12 310

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No näkyykö sun mielestä tekevän niin? Kyllä ne pelaajat edelleen siellä kaukalossa suorittaa, ei Ville Peltonen.

Valmennuksen tulee pelitavan kautta tarjota mahdollisuudet onnistua. Kun kollektiivisesti alisuoritetaan, niin kumpi on mielestäsi todennäköisempää:

Joukkueellinen ammattilaisia on yhtäkkiä unohtanut miten syötetään laadukkaasti, vai pelitapa mahdollistamisen ja tukemisen sijaan sekoittaa pelaamista?
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Eiks niin, että muutaman hyvän yrityksen jälkeen menetettiin kiekko ja syy on yksinomaan Villen?
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tämän päivän tulos oli eilisen esityksen jälkeen ihan odotettavissa. Siirrän ajatukset tiistain peliin. Kyllä tämä tästä. Saa ottaa talteen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ongelma ilmeisesti nähdään pelaajissa? Ikään kuin pelaajat olisivat huolimattomia ja/tai eivät osaisi jääkiekon perusasioita kuten laadukkaita syöttöjä.

Ongelma on paitsi pelitavassa, myös pelaajissa. Kyllä siellä vastuu viime kädessä on aina pelaajalla, koska pelaaja itse sen ratkaisun tekee. Tuolla tehdään niin paljon tyhmiä ja huolimattomia ratkaisuja, myös tilanteissa, missä ei ole ensimmäistäkään vastustajan pelaajaa edessä, välissä tai lähimaillakaan, että eivät pelaajatkaan täyttä synninpäästöä saa. Itse näen kyllä, että ongelmat ovat syvemmällä kuin yksittäisissä huonoissa ratkaisuissa, koska huonoja ratkaisuja tulee huomattavasti enemmän kuin hyviä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Kyllähän tämän päivän tulos oli eilisen esityksen jälkeen ihan odotettavissa. Siirrän ajatukset tiistain peliin. Kyllä tämä tästä. Saa ottaa talteen.

Mun mielestä taas ei. Mä odotin eilisen jälkeen että tänään oltais tultu kilpeä kiillottamaan ihan tosissaan. Suuri suuri pettymys.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuolla tehdään niin paljon tyhmiä ja huolimattomia ratkaisuja, myös tilanteissa, missä ei ole ensimmäistäkään vastustajan pelaajaa edessä, välissä tai lähimaillakaan, että eivät pelaajatkaan täyttä synninpäästöä saa.

Joo näitä pisti eilenkin silmään, mutta mistä se johtuu? Väkisinkin tulee mieleen, että pelätäänkö siellä virheitä, joka helposti johtaa ns. mailan puristamiseen, jäätymiseen ja hölmöihin ratkaisuihin.
 

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Jokaisen kotipelin olen tällä kaudella käynyt katsomassa mutta eilen tein päätöksen ettei nyt hetkeen ainakaan. Kunnes muistin että flabarit onjo tappara matsiin valmiina. Sitten en enää mene ennen kun peli paranee. Aivan totaalisen umpisurkeaa p*skaa! Ei auta ku laittaa raskas deathmetal soimaan ja purkaa agressiot sitä kautta.

Jaa... hämptönissäki 4-1 Jarnolle.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo näitä pisti eilenkin silmään, mutta mistä se johtuu? Väkisinkin tulee mieleen, että pelätäänkö siellä virheitä, joka helposti johtaa ns. mailan puristamiseen, jäätymiseen ja hölmöihin ratkaisuihin.
Kyllä. Mutta mistä tämä pelkääminen johtuu? Jokainen jätkä on rutinoitunut ammattilainen ja en jaksa edes laskea kuinka monta kaappia jokainen on naputtanut urallaan.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä. Mutta mistä tämä pelkääminen johtuu? Jokainen jätkä on rutinoitunut ammattilainen ja en jaksa edes laskea kuinka monta kaappia jokainen on naputtanut urallaan.

Tämä onkin johtamiskysymys (sisältäen ihmisjohtamistaidot & pelitavallinen osaaminen), että miten löydetään rentous ja peli-ilo. Menestymisen ehdoton edellytys.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä taas ei. Mä odotin eilisen jälkeen että tänään oltais tultu kilpeä kiillottamaan ihan tosissaan. Suuri suuri pettymys.

Mä en odottanut eilisen jälkeen mitään. Tossa joukkueessa on jotain niin perustavanlaatuisesti pielessä, että mä en vain näe, että "kohta lähtee ja maalihanat aukeaa". Ja mua vituttaa, että tunne näen, koska en haluaisi näin tuntea eikä mun tapoihini kuulu olla pessimisti ja ajatella muutenkaan negatiivisesti. Mutta mä uskon mun intuitioon ja ainakaan nyt se ei värise, että tämä nyt kääntyisi vain pari yötä nukkumalla. Kyllä tämän laivan kääntäminen vaatii oikeasti nyt vähän suurempia toimenpiteitä. Ja se ei ole ihan helppoa, koska aikaa on hukattu ja nyt pitäisi pelata melko tiiviiseen tahtiin. Mutta, jos Kerho pystyy siihen Piken kanssa, HIFK:n pitäisi varmaan pystyä siihen Villen ja kumppaneidenkin kanssa. Eri asia on sitten se, miten se vaikuttaa valmennuksen uskottavuuteen. Mutta kyllä kaikkien pitää ymmärtää sekin, että jos joku homma ei toimi ja ollaan tehty virheitä, ne virheet pitää korjata. Uskottavampaa se on, että tajuaa virheensä kuin se, että pitää uppiniskaisesti kiinni valitusta linjasta, vaikka kaikki näkevät, että ei vain toimi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo näitä pisti eilenkin silmään, mutta mistä se johtuu? Väkisinkin tulee mieleen, että pelätäänkö siellä virheitä, joka helposti johtaa ns. mailan puristamiseen, jäätymiseen ja hölmöihin ratkaisuihin.

Siellä pelätään epäonnistumista. Ja sitä, että omasta mokasta seuraa vastustajalle maali. Jälkimmäinen on sikäli ihan aiheellinen pelko, että aika hyvällä prosentilla vastustaja kurittaa meitä jokaisesta virheestä. Epäonnistumisen pelko on täyttä myrkkyä silloin, kun itseluottamus on alhaalla. Ja kun mikään ei kentällä onnistu, itseluottamus laskee. Pitää uskoa siihen omaan tekemiseen epäonnistumisista huolimatta.

Tuhannen taalan kysymys onkin sitten se, onko joukkueen nykyinen pelitapa oikeasti sellainen, että se voi joskus toimia ja sillä voitetaan pelejä? Vaatiiko se niin paljon toistoja ja harjoittelua, että sillä aikaa tämä kausi valuu sormien läpi ja pelaajat menee niin takalukkoon, että siitä ei enää nousta? Onko se tietoinen valinta, eli välikausi?
 

VJH1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä luulen, että IFK hakee ihan erilaista pelitapaa, kuin noiden perinteisten liigavalmentajien meidän peli, tämän vuoksi olisi helpompaa istuttaa joku Pikkarainen laittamaan "meidän peli" kuntoon, kuin opetella pois siitä, koska kaikki muut peluuttaa sitä samaa liiton kouluttamaa jarruttelua.
Sitten, kun se peli ei tule ytimestä, alkaa tulla noita helpon näköisiä virheitä ja kun valmennuksella alkaa olemaan mitta täynnä virheistä, ja penkki kutsuu helposti, menee homma vielä aremmaksi.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuhannen taalan kysymys onkin sitten se, onko joukkueen nykyinen pelitapa oikeasti sellainen, että se voi joskus toimia ja sillä voitetaan pelejä? Vaatiiko se niin paljon toistoja ja harjoittelua, että sillä aikaa tämä kausi valuu sormien läpi ja pelaajat menee niin takalukkoon, että siitä ei enää nousta? Onko se tietoinen valinta, eli välikausi?

Näin se on ja tässä vaiheessa on vielä pakko luottaa ja tukea. Toivottavasti Salmelainen ei jossain vaiheessa esim. ensi kaudella tässä vaiheessa joudu vakavasti miettimään, että paljonko aikaa ja tukea on tarpeeksi.

Muttei niin monimutkaista pelisysteemiä voi olla olemassa ettei ammattilaiset sitä kaudessa oppisi. Tai jos on, niin sellainen kannattaa unohtaa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tuhannen taalan kysymys onkin sitten se, onko joukkueen nykyinen pelitapa oikeasti sellainen, että se voi joskus toimia ja sillä voitetaan pelejä? Vaatiiko se niin paljon toistoja ja harjoittelua, että sillä aikaa tämä kausi valuu sormien läpi ja pelaajat menee niin takalukkoon, että siitä ei enää nousta? Onko se tietoinen valinta, eli välikausi?
Ongelmaksihan tällainen muodostuu siten, että liigassa väkisin tulee pelaajistoon vaihtelua ja uudet ukot on uuden kauden alkuun aivan yhtä pihalla tuosta menosta kuin nuo nykyiset nyt. KIS it, sano!
 

444

Jäsen
JYP oli tänään tappiolla kotonaan 1-4, kunnes ajassa 58:58 kavensi. Teki myös tarvittavat pari lisämaalia ilman maalivahtia varsinaisella peliajalla vajaaseen minuuttiin.
Mitä tekee IFK? No ei ainakaan maalia pelatessaan ilman maalivahtia. Yllättyneet: -
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mistä tää meidän fläppitauluhefe on noussut näihin kuvioihin? Mun silmään ei näytä siltä, että sen piirroksista ois mitään näkyvää hyötyä – ei erityisesti pelin loppuvaiheessa, kun ollaan maali tai kaks tappiolla. Näitä kun on joutunut jo ihan liian monta kertaa seuraamaan tämän kauden aikana. Nauttiiko tällaisen statuksen kaveri pelaajien luottamusta?
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mistä tää meidän fläppitauluhefe on noussut näihin kuvioihin? Mun silmään ei näytä siltä, että sen piirroksista ois mitään näkyvää hyötyä – ei erityisesti pelin loppuvaiheessa, kun ollaan maali tai kaks tappiolla. Näitä kun on joutunut jo ihan liian monta kertaa seuraamaan tämän kauden aikana. Nauttiiko tällaisen statuksen kaveri pelaajien luottamusta?


Frölundaa vastaan Koivistoinen väitti jo vastaan. Peltonen joutui näyttämään, että "rauha".

Tänään näytti, että Jääskä ei tajunnut yhtään mitä Tilkanen horisi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muttei niin monimutkaista pelisysteemiä voi olla olemassa ettei ammattilaiset sitä kaudessa oppisi. Tai jos on, niin sellainen kannattaa unohtaa.

Kaudessa? Meillä ei ole kautta aikaa opetella pelisysteemiä. Paitsi, että onhan: Välikausi. Halvaksi tulee ja muutenkin suositeltavaa. Eiku...
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaudessa? Meillä ei ole kautta aikaa opetella pelisysteemiä. Paitsi, että onhan: Välikausi. Halvaksi tulee ja muutenkin suositeltavaa. Eiku...

Näinpä, kausi on melkoisen pitkä aika, mutta kun jotkut puhuvat vuosien projekteista. Ikään kuin puhuttaisiin jostain niin vaativista jutuista omaksua ettei harjoituskausi ja muutama liigapeli riitä mihinkään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Kale

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Kolme positiivista asiaa tästä illasta:

- Voitettiin omat yv:t 1-0 eli eteenpäin on menty.

-

-
Ja Piken voittosarakkeeseen yks täppä lisää, sekin menee posin puolelle. Koska on hiton hyvä äijä. Harmi että IFK hävis. Siitä miinus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös