Ihmettelyketju

  • 6 351 555
  • 38 754

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen liiketoimintakieltoa. Tai siis nyrkkeilyketjusta sai lukea, että Kalle Keskisen firma järjestää toukokuun lopulla nyrkkeilyillan, eikä siinä mitään, Keskisen liiketoimintakieltohan päättyy "jo" toukokuun alkupuolella. Eikä se kielto toisaalta ole estänyt Keskistä bisnestään pyörittämästä tähänkään asti.
Kun eikös tuo liiketoimintakielto ole olemassa ihan ns sivullisten suojelemiseksi, kun oikeus on todennut, että kyseinen henkilö on niin paska - ei siis mikään normaalin paska, vaan ihan niin paska että siihen pitää oikein nähdä vaivaa - omassa bisneksessään, että siinä menee muiden asianosaisten (mm valtion) rahat ihan kankkulan kaivoon, niin on parempi kieltää kaiffarilta koko homma. Ja silti tilauksia tulee ja bisnekset pyörii. Kummaa touhua.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Eikö noille sopimusasioille ole mitään omaa ketjua tuolla NHL keskustelujen puolella. Suomalaiset NHL:ssä ketju on melko kuivakkaa luettavaa verotuksineen ja sopimus säätöineen. Miten jengi jaksaa moisista asioista edes jutustella?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Joskus ihmetyttää tämä oma elämäntilanteeni. Voihan näistä asioista varmaan näin nimimerkin takaa kirjoitella.

Lääkärit on todennut jo vuoden 2015 syksystä lähtien minun sairastavan psykoosi-nimistä sairautta. Aikoinaan olin sen takia neljä kuukautta sairaalahoidossakin. Ja edelleen lääkärit tekevät diagnooseja joissa toteavat minun olevan edelleen sairas. Ja tämän takia olen kuntoutustuellakin, pois työelämästä.

En vaan ole itse itseeni koskaan kovin sairaaksi tuntenut. Ja sehän tässä vähän ihmetyttääkin. Lääkärit tekevät tuollaisia diagnooseja mutta minä itse en kovin sairaaksi itseäni tunne. Enkä ole koskaan oikeastaan tuntenut.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Ihmettelen somessa Youtube-mukaanlukien ilmenevää videoiden tai juttujen otsikointia jossa joku kertoo jonkun vasta-argumentin niin taho x DESTROYS tahon Y. Käsitääkseni kuitenkin tuon kommentin jälkeen se alkuperäisen argumentin esittäjä edelleen jatkaa olemassaoloa yhtenä kappaleena.

Minun on hyvin vaikea tajuta tuota.

Jos joku sanoisi mulle että Sergei TUHOSI Nissan Micran niin olettaisin että tässä esimerkissä Sergei olisi puhkonut Micran renkaat, iskenyt tuulilasin paskaksi, vääntänyt tuulilasin pyyhkimet solmuun, naarmuttanut kaikki maalipinnat ja paskonut bonukseksi takapenkille.

Se ei mielestäni tarkoita että olisin kommentoinut että Micrassa on mielestäni epäergonomiset penkit jotka ovat myös aika rumat. Tästä kommentista huolimatta se Micran 1,1 litrainen kone käy ja kukkuu joten selvästikkään sitä ei ole tuhottu.

Kulttuurieroja.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihmettelen somessa Youtube-mukaanlukien ilmenevää videoiden tai juttujen otsikointia jossa joku kertoo jonkun vasta-argumentin niin taho x DESTROYS tahon Y.

Samaa ihmetellyt.

Myös jääkiekko-selostuksissa kuulee kaikenlaista ihmeteltävää, esimerkiksi olen kuullut näin: "player x DESTROYS player y" sekä: "player z CRUSHES player ö".

Aina joutuu tarkentamaan välillä hieman harittamaankin päässeitä silmiä ja joskus jopa mikroskoopin kanssa olen kelannut uusintoja edes-takaisin, mutta niin vain ne pelaajat y & ö ovat ihan kokonaisia eivätkä mitenkään murskaantuneina edes.

Sen sijaan noissa tilanteissa on käynyt esimerkiksi niin, että pelaajat x & z ovat ikäänkuin paiskanneet kehonsa, tai paiskautuneet voimalla vasten näitä em. pelaajia y & ö, jolloin jälkimmäiset pelaajat ovat monesti kaatuneet tai menneet nojalleen laitaa vasten. Sitten kuitenkin yleensä ihan piankin luistelleet muina pelaajina pois?

Joskus muuten olen kuullut semmoisenkin, että "player å shoots the puck", vaikka ei se mitään kiekkoa ole ampunut, en ainakaan ole huomannut mitään luodinreikiä siinä kiekossa

Ei voi ymmärtää.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Ihmettelen somessa Youtube-mukaanlukien ilmenevää videoiden tai juttujen otsikointia jossa joku kertoo jonkun vasta-argumentin niin taho x DESTROYS tahon Y. Käsitääkseni kuitenkin tuon kommentin jälkeen se alkuperäisen argumentin esittäjä edelleen jatkaa olemassaoloa yhtenä kappaleena.

Minun on hyvin vaikea tajuta tuota.

Jos joku sanoisi mulle että Sergei TUHOSI Nissan Micran niin olettaisin että tässä esimerkissä Sergei olisi puhkonut Micran renkaat, iskenyt tuulilasin paskaksi, vääntänyt tuulilasin pyyhkimet solmuun, naarmuttanut kaikki maalipinnat ja paskonut bonukseksi takapenkille.

Se ei mielestäni tarkoita että olisin kommentoinut että Micrassa on mielestäni epäergonomiset penkit jotka ovat myös aika rumat. Tästä kommentista huolimatta se Micran 1,1 litrainen kone käy ja kukkuu joten selvästikkään sitä ei ole tuhottu.

Kulttuurieroja.
Joo kyllä kielikuvat ovat perseestä (ei kirjaimellisesti, ymmärräthän?) Kyllä kaikki pitäisi sanoa ja kirjoittaa täsmällisesti, kielellinen rikkaus (ei kirjaimellinen) vain hämmentää meitä putkiaivoja (ei ne oikeasti ole putket.)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
"YK ja FAO arvioivat krokotiilin olevan Afrikan vaarallisin eläin, mutta tarkkoja tilastoja asiasta ei ole. Länsimaissa sen sijaan krokotiilien tai alligaattorien aiheuttamat kuolemantapaukset ovat varsin harvinaisia."

Ihmettelen kuinka paljon länsimaissa on krokotiileja ja alligaattoreita. Australiassa ja Yhdysvallat nyt ei ole mikään oikea länsimaa.

Ei se ehkä ole kovin kummoinen uutinen, jos länsimaissa ei kuolemantapauksia ole.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
"YK ja FAO arvioivat krokotiilin olevan Afrikan vaarallisin eläin, mutta tarkkoja tilastoja asiasta ei ole. Länsimaissa sen sijaan krokotiilien tai alligaattorien aiheuttamat kuolemantapaukset ovat varsin harvinaisia."

Ihmettelen kuinka paljon länsimaissa on krokotiileja ja alligaattoreita. Australiassa ja Yhdysvallat nyt ei ole mikään oikea länsimaa.

Ei se ehkä ole kovin kummoinen uutinen, jos länsimaissa ei kuolemantapauksia ole.

Sekään ei ole uutinen, että Floridassa on krokotiilejä, kun jotkut idarit on päästänyt niitä vapaaksi. Kissahan ei pelkää edes krokotiiliä, sekään ei ole uutinen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Miten itselläni on sellainen mielikuva että olisin useammastakin dokkarista näkenyt/lukenut että se olisi virtahippo mikä eniten neemeriä poistaa kuleksimasta? Siis jos ei lasketa ebolaa ja aidsia. Tai toisia nekejä.
 
Miten itselläni on sellainen mielikuva että olisin useammastakin dokkarista näkenyt/lukenut että se olisi virtahippo mikä eniten neemeriä poistaa kuleksimasta? Siis jos ei lasketa ebolaa ja aidsia. Tai toisia nekejä.
Minulla on jostakin syystä sama tieto, että hippopotamus liiskaisi enemmän väkeä kuin krokotiilit ehtivät pureksimaan,
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minulla on jostakin syystä sama tieto, että hippopotamus liiskaisi enemmän väkeä kuin krokotiilit ehtivät pureksimaan,

Sama tieto ja jossain listassa niin on ollutkin. Arvioitahan nuo ovat, koska jostain mosambikilaisesta kylästä ei vain ole olemassa tarkkoja tietoja.

Vaarallisia otuksia ovat, vaikka näyttävätkin ehkä vähän laiskoilta joskus.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minulla on jostakin syystä sama tieto, että hippopotamus liiskaisi enemmän väkeä kuin krokotiilit ehtivät pureksimaan,
Mulla taas on jostain syystä käsitys, että vesipuhveli surmaa afikaaniassa eniten jengiä. Tuo virtahepo lienee kutenkin totuus tässä asiassa. Niin monelta taholta olen tuostakin lukenut/kuullut. Googlasin vesipuhvelin ja tuo on eläin, jota edes leijona ei helpolla lähde saalistamaan. Liian iso ja liian isot sekä terävät sarvet.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Mitä ihmettä, ostaako väki edelleen CD-levyjä? En osaa tarkalleen sanoa, mutta omalla kohdalla edellisestä kohtaamisesta mokoman artikkelin kanssa on pakko olla kulunut puoli vuosikymmentä. On tämä maailma kummallinen.

E: puhumatta tietty ostamisesta, siitä on varmasti se reilu kymmenen vuotta vierähtänyt.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Miten itselläni on sellainen mielikuva että olisin useammastakin dokkarista näkenyt/lukenut että se olisi virtahippo mikä eniten neemeriä poistaa kuleksimasta? Siis jos ei lasketa ebolaa ja aidsia. Tai toisia nekejä.
Meidän puhdasrotuisten olisi syytä suhtautua vakavammin lehmiin. Lehmä on tappanut viimeisen kymmenen vuoden aikana toistakymmentä kantasuomalaista. Suden ja härmän häijyn edellinen kuolemaan johtanut kohtaaminen tapahtui 1800 -luvulla. Siitä jäi ilmeisesti syvät arvet kun vieläkin niitä pelätään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Meidän puhdasrotuisten olisi syytä suhtautua vakavammin lehmiin. Lehmä on tappanut viimeisen kymmenen vuoden aikana toistakymmentä kantasuomalaista. Suden ja härmän häijyn edellinen kuolemaan johtanut kohtaaminen tapahtui 1800 -luvulla. Siitä jäi ilmeisesti syvät arvet kun vieläkin niitä pelätään.

Juu, eikös se ollu ihan hiljan, oliko se nyt jossain hämeenkyrössä tai ikaalisissa tai jossain vastaavassa missä ei oo viälä asfalttiteitä tai liikennevaloja, kun joku maajussi oli mennyt luvattomille maille onkipuuhiin. Eikö siältä ollu tullut maanomistajan palkintomulli rankasemaan humalaista intruuderia ja puskenu juutaksen jortaaniin kohtalokkain seurauksin?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Juu, eikös se ollu ihan hiljan, oliko se nyt jossain hämeenkyrössä tai ikaalisissa tai jossain vastaavassa missä ei oo viälä asfalttiteitä tai liikennevaloja, kun joku maajussi oli mennyt luvattomille maille onkipuuhiin. Eikö siältä ollu tullut maanomistajan palkintomulli rankasemaan humalaista intruuderia ja puskenu juutaksen jortaaniin kohtalokkain seurauksin?

Muistan tuon oikein hyvin, saattoi olla viime kesänäkin, mutta ei siitä mitään vuosia ole. Tokihan se ei lehmä siis ollut.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Muistan tuon oikein hyvin, saattoi olla viime kesänäkin, mutta ei siitä mitään vuosia ole. Tokihan se ei lehmä siis ollut.

Minkäslajin maalaiseläin mahtoi olla kyseessä? Sonni? Sama jätkä ainakin meilläpäin.
 
Juu, muttei sitä lautasella huamaa.
On se nyt eri asia jyrsiikö lounaakseen koko ikänsä kaiken maailman lehmiä nussineen tervaskannon sitkeää ja jänteistä lihaksistoa, tai neitseellisen vasikan hienosyistä ja suussasulavaa filettä. Se on kuin vertaisi Frederikiä ja Isaac Elliotia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös