Ihmettelyketju

  • 6 339 849
  • 38 741

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei niin, mutta ravintolan ruokalistan hinnoissa huomaa. Vai oletko joskus syönyt valkosipulilehmää tai lehmän sisäfilettä.
Niin, kyllä nauta on eri asia kuin lehmä. Nautaa kasvastetaan lihaksi, ei sitä koskaan lypsetä. Lehmä taas antaa muutaman vuoden maitoa kunhan vasikoita teetetään sopivin ajoin. Maito jota juomme on karkeasti sanottuna vasikoille tarkoitettua. Vasikoille tarjotaan korvikkeita.

Olen ollut teurastamassa ja pilkkomassa hiehoa. Helunaa jota olin koko kesän ruokkinut. Ruokaa se vain oli. Olen ollut myös paikalla kun sikaa teurastetaan tai kanoilta katkotaan kauloja. Meille se oli ihan normaalia. Ja olen sekasyöjä edelleen. Ei lihan alkuperän tai kuoleman näkeminen ole tehnyt minusta kasvissyöjää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ei niin, mutta ravintolan ruokalistan hinnoissa huomaa. Vai oletko joskus syönyt valkosipulilehmää tai lehmän sisäfilettä.
Muuan tuttavani kysyikin multa kerran ravintelissa että tietääkös Johnny kuinka kiteeläisestä lehmänkantturasta tulee jalo härkä? Eipä tiennyt juntti. No, sillon kun se tulee teurastamolta takasin, vastasi hän.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muuan tuttavani kysyikin multa kerran ravintelissa että tietääkös Johnny kuinka kiteeläisestä lehmänkantturasta tulee jalo härkä? Eipä tiennyt juntti. No, sillon kun se tulee teurastamolta takasin, vastasi hän.

Ensimmäinen kesätyöpaikkani oli lihaleikkaamossa. Kyllähän siellä kaikkea näki.
 

sinikettu

Jäsen
Ei lihan alkuperän tai kuoleman näkeminen ole tehnyt minusta kasvissyöjää.
Joo. En kyllä voi sanoa, että suuria moraali-intuitioita itsellänikään nousee lihantuotannosta tai syönnistä. Ja kyllä, olen videoita nähnyt ja voin muistella ja kunnioittaa niiden avulla teollisuusbroilerin no. 44738475 elämää, kun hänet lautaselleni asetetaan. Toki nykyinen järjestelmä on turhan raaka ja julma eläimiä kohtaan ja keinolihan kehitys lienee sellanen etappi, joka jossain vaiheessa eteen on hyvä tulla. Itsekin olen valmis siihen siirtymään, kun siitä saadaan tarpeeksi kustannustehokasta ja rakenteeltaan ja maultaan syötävää.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ylen uutisissa parin päivän takaa some-analytiikan asiantuntija kertoo, mitä jokaisen pitäisi tehdä omille Facebook-asetuksilleen. Ihmettelen miten asiantuntija voi olla sitä mieltä, että Facebookin omat asetukset suojaavat palveluntarjoajaa saamasta sen omiin tietokantoihin syötettyä tietoa ja jakamasta sitä muille. Eikö Facebookin idea perustu siihen, että se voi käyttää hyväksi ihmisten some-käyttäytymisestä kerättyä tietoa mm. markkinointiin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

Nyt kun lukasin ton jutun niin en mä kyllä enää ihmettele mulliparan käytöstä. Miettikää ny omalle kohdalle. Sun oletetaan olevan jonkin sortin lauman liideri ja panosonni. Alfa. Sitten jotkut vittupäät nimeävät sut Lounatuuleksi. Päivät pitkät kuuntelet kun nämä mulkut lässyttävät sulle tyyliin "No mitäs se meiän Lounis tänään? Ootko pitänyt lemmut tyytyväisinä, nyy nyy." Lounatuuliii, Lounatuuliiii!. Tuuppa syömään. Täti on laittanu hyvvää." Ois siinä vähä uskovaisemmallakin jannulla pinna kireellä. Koita ny pyärittää jotain haaremia siinä. Sitten kun kerran tulee paikkaa näyttää boolsseja ja runttaat jonkun hönön vittuun sun tontiltas niin palkitaanko sut? Muuttaisko ne ny sun nimes esim. Wreckin' Machineksi? Tai Cum Cannoniksi? Tuleeko rispektiä? No ei vittu tule. Sut lastataan Scaniaan ja päädyt silppurin kautta jonkun läskin grilliin. Juntti varmaan grillaa sut vielä läpikypsäksikin ihan vaan vittuillakseen. Ei oo hääviä olla sonni.

Ihmettelen siis että miksi joku nimeää sonnin Lounatuuleksi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihmettelen miten tuo mies saa kulumaan niin paljon aikaa imurointiin. Minä imuroin alakerrassa suunnilleen vartissa ja mies saa kulumaan sen vartin melkein pelkästään keittiöön. Minä täällä sohvan nurkassa yritän kerätä hermoja ja olla lukevinani kun toinen hinkkaa nurkkia, ottaa suulakkeen pois, laittaa takaisin, siirtelee tavaroita ja imuroi ja imuroi ja...Mutta hyvää jälkeä hän tekee, ei tartte lattioita pestessä enää nostella pikkuroskia lattialta niin kuin itseni jäljiltä. Mukava yhteinen harraste tämä siivoaminen...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmettelen miten tuo mies saa kulumaan niin paljon aikaa imurointiin.

Taidat olla ensimmäistä kertaa tulevana vaimona. Mies tietää kyllä tämä nyt on helvetti jo valmis ja imuroitu, mutta pitää vielä hinkata, että se ihana tyttö ei nyt vain suuttuisi jostain.

Miehet myös jättää imurin hetkeksi päälle saadakseen omaa aikaa. Ei, se ei ole mitään pettämistä, mutta jos imuri hetken laulaa, niin voi vaikka hetken selailla Jatkista. Eikä se ole sitä, että et olisi haluttava, mutta monet tärkeät tulokset ehtii siinä kurkistella.

Ja kun se lopputulos ei kuitenkaan kelpaa, niin sillä lailla ei ole merkitystä kauan se kesti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Taidat olla ensimmäistä kertaa tulevana vaimona.
Olen minä kerran avoliitossa ja kihloissa. Mutta se herra ei loppujen lopuksi tehnyt paljon muuta kuin löi mustasukkaisuuttaan, petti ja henkisesti nujersi. Ei todellakaan imuroinut, tiskannut tai tehnyt kotitöitä. Mutta menneet on menneitä. Mutta nykyään kyllä osaa arvostaa osallistuvaa ja kilttiä miestä.

Ja kun se lopputulos ei kuitenkaan kelpaa, niin sillä lailla ei ole merkitystä kauan se kesti.
Olen yleensä tyytyväinen kun joku imuroi minua paremmin. Olen suurpiirteinen aivan liian monissa asioissa (onneksi en rahankäytössä sentään). Mutta välillä on hankala löytää tasapainoa minun vauhdikkaalle suorittamiselle ja miehen tarkemmalle tekemiselle.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Olen yleensä tyytyväinen kun joku imuroi minua paremmin. Olen suurpiirteinen aivan liian monissa asioissa (onneksi en rahankäytössä sentään). Mutta välillä on hankala löytää tasapainoa minun vauhdikkaalle suorittamiselle ja miehen tarkemmalle tekemiselle.

Sitä virhettähän mies ei saa tehdä, että imuroi hyvin tai edes tyydyttävästi. Sen jälkeenhän saa aina olla imuroimassa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ihmettelen siis että miksi joku nimeää sonnin Lounatuuleksi.

Lehmien ja sonnien nimeämisessä on oma koodisto, joten eiköhän nimi täytä asianmukaiset normit. Valiolla oli pari vuotta sitten tv-mainos, jossa tv-juontajana tunnettu henkilö kutsui lehmää nimellä, jota ei koodiston mukaan olisi voinut olla niin vanhalla lehmällä. Kaupunkilaisiin mainos meni kuitenkin täydestä. Tyhmät.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Yleisesti ottaen Britti Talentissa jatkoonpääsyyn yleensä vaaditaan jotain oikeaa talenttia ja taso on yleensä ollut kova. Tämä tosin ei pätenyt aikoinaan DJ Johnin kohdalla, jonka juoksentelu lavalla 2 Unlimitedin tahtiin toi jatkopaikan.

Britain's Got Talent 2015 S09E05 DJ John Squeaks By with 3 Yeses - YouTube

Sitä tosin ihmettelen, että kyseisen DJ Johnin muita esityksiä tuolta Talent-kaudelta ei YouTubesta löydy eikä Googlekaan suostu kertomaan miten DJ Johnille oikein lopulta kävi. Unohtiko tulla seuraavaan vaiheeseen, oliko tää vedätystä (mihin minäkin nyt menin) vai missä vika.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
En tiedä missä käyt töissä tai käytkö, mutta oma työnumeroni on A2xxxx0.

Hieman vaikea nähdä eroa näissä karjoissa.

En tajunnut, mitä tarkoitit. Samana vuonna syntyneet vasikat nimetään saman alkukirjaimen mukaan, ja alkukirjain vaihtuu vuosittain seuraavan (joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta). Tänä vuonna tuo kirjain on P, joten tänä vuonna ei synny yhtään Mansikkia mutta ehkä joitakin Pernaveikkoja. Lounatuulen nimen saanut vasikka on syntynyt joko vuonna 2014 tai 1997.

Karjanumeroista en ymmärrä mitään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Karjanumeroista en ymmärrä mitään.

En minäkään, mutta elämäni rahoittaa maailmanlaajuinen pörssiyhtiö.

Ne jakaa varmaankin näitä numeroita pystyäkseen hallitsemaan karjaansa.
--

Samaan aikaan toisaalla tuli pohdinnaksi. Mitä meidän urheiluministeri on saanut aikaan niin kuin urheilun tiimoilta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Samaan aikaan toisaalla tuli pohdinnaksi. Mitä meidän urheiluministeri on saanut aikaan niin kuin urheilun tiimoilta.

Kävi juomassa kaljaa veronmaksajien laskuun olympialaisissa ja retosteli sillä netissä.

Mitään muuta hän ei olekaan saanut aikaan juuri muullakaan saralla, kulttuuriministerinkin pestin saavutukset ovat aika olemattomia.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Miehet myös jättää imurin hetkeksi päälle saadakseen omaa aikaa. Ei, se ei ole mitään pettämistä, mutta jos imuri hetken laulaa, niin voi vaikka hetken selailla Jatkista. Eikä se ole sitä, että et olisi haluttava, mutta monet tärkeät tulokset ehtii siinä kurkistella.

Tämähän on vanha juttu ja tosi. Toivottavasti akat eivät tätä lue. On niitä muitakin kikkoja, joilla saa sitä "omaa aikaa". Meillä ei oo tiskikonetta ja oon äänittänyt sitä kilinää, mikä tulee astioita pestessä, ja panen äänentoiston päälle kun pidän Jatkoaika-tauon tai kenties tiskien jälkeenkin vähän tutkin että mitä sitä Jatkoajassa tällä kertaa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Olen noin 6½ vuotta sitten laittanut viestin kuvakaappauksella Tomi Pekkalan huitomista-koskevaan ketjuun ja tuota kuvaa vihaisesta JYP-fanista on katseltu JA:ssa lähes 19 000 kertaa. Mitä ihmettä? Tuu nyt @Captain Slow selittämään tää?

Edit: Olin näemmä ihmetellyt tätä aikaisemminkin eli pahoittelut.

:D Kaikkea muuta voin kyllä tunnustaa aina olofpalmen murhasta lähtien mutta tähän mä en osaa selittää mitään muuta asiaan liittyvää kuin sen et tuo kuva saattaa löytyä tallennettuna jonkun ulkoisen kovalevyn syövereistä kaikennäköisten sekavien videonpätkien ja muitten sekavien tiedostojen muodossa.

Ihmettelen, että [liite]ovatko samat naamat[/liite] tallentuneet kuviin kahdeksan vuotta myöhemmin.
 

Liitteet

  • jyp_poijjaat_2018.jpg
    jyp_poijjaat_2018.jpg
    143,4 KB · kertaa luettu: 449
  • Jyp_poijjaat.jpg
    Jyp_poijjaat.jpg
    18,2 KB · kertaa luettu: 451

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaan aikaan toisaalla tuli pohdinnaksi. Mitä meidän urheiluministeri on saanut aikaan niin kuin urheilun tiimoilta.
Akulle ei antanut pyttyä, mutta tänään Narinkkatorilla antoi mulle makkaran. Sörkän grilleriä oikein. Mutta kyllä Arhis oli eri kiva. Samoilla kulmilla asui Hertsikassa ja Turkissakin tuijotteli kun itkin.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Akulle ei antanut pyttyä, mutta tänään Narinkkatorilla antoi mulle makkaran. Sörkän grilleriä oikein. Mutta kyllä Arhis oli eri kiva. Samoilla kulmilla asui Hertsikassa ja Turkissakin tuijotteli kun itkin.

Pettter perkele. Stadin Kingit taisteli keski-suomessa ja äijä selittää jostain makkaroista täällä. Nyt vittu vähän ryhtiä tuohon touhuun nynny.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pettter perkele. Stadin Kingit taisteli keski-suomessa ja äijä selittää jostain makkaroista täällä. Nyt vittu vähän ryhtiä tuohon touhuun nynny.
Mä olin harkkahallissa katsomassa kun Kollit hävisi Kärpille 0-1. Samalla kyllä seurailin Jyväskylän tilannetta. Ja ennen peliä kävin Elisa Kulmassa kun siellä oli se HIFK Fotbollin juttu. Niin ja sitä ennen kävin transseksuaalien kulkueessa, mutta siitä ei puhuta! Ja sitä paitsi se oli vahinko.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
OK. Hyvältä kuulostaa siinä tapauksessa, mutta nuo sateenkaarihomoilut ja muut hinttareiden kulkueet kierrä kaukaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihmettelen miksi pitää esittää jotain viiniasiantuntijaa. Löytää viinistä jotain nyansseja jotka kuulostaa siltä kuin ne olisi jostain alkon katalogista opeteltuja. Kun näyttää olevan ihan sama kaataako sitä viiniä jostain omasta lasipullosta vai tiristääkö sitä kolmen litran pahvitötsästä. Samoja makuja niistä löytyy. Eikä ketään oikeastaan edes kiinnosta. Olenko vain kateellinen? Itse tajuan että viiniä on valkoista ja punaista ja toiset viinit maistuu paremmalle kuin toiset. Ja punaviinistä en erityisesti pidä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös