Patrik Carlsson HIFK:hon

  • 81 325
  • 332

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää Carlinpoika on ollut varsinkin viime peleissä todella näkymätön. Ei kai kukaan mitään 1.sentteriä odottanut kuten @Jymäkkä tuossa yllä totesikin, väärässä roolissa siihen, mutta se että et saa kiekon kanssa mitään aikaan jotain Ilvesten ja Jukureiden pakistoja vastaan, on jo melkonen taito se. Ei se sitä tarkoita että jos saappaat on liian isot johonkin, niin sitten se pelaa ihan totaalisen surkeasti ja se on ok. En ole odottanut seksikkäitä lättyjä tai lämäreitä kilahdusten kera verkkoon, mutta odotin että pystyy edes jotain tekemään kiekon kanssa. Viime viikolla oli vielä pelejä jossa jakeli paikkoja Raskille ja Thorelille jotka kieltämättä upottavat myös Carls'sonin peliä, mutta tällä viikolla Ilvestä ja Jukureita vastaan Carlsson on ollut kiekollisessa pelissä aivan hukassa. Ymmärrän että jotain Tapparan Lehtosia ja Vittasmäkiä vastaan voi loppua taidot 1vs1-tilanteissa, mutta pääosalla Liiga joukkueista on sellaisia pakkeja joita meidän 3.korinkin miehet pystyy haastamaan onnistuneesti.

Kyllähän näitä oli vielä kesällä ennen harjoitusotteluiden alkua. Nyt on vähän hiljaisempaa.

Mielenkiinnosta kysyn että ketkä näin on todennut tässä meidän osiossa? Itse en näihin kesällä törmännyt, mutta kai niitä sitten oli.

E: Kyllähän tämä Carlsson vaikuttaa juuri sellaiselta Nybarin hankinnalta, tavannut jo vuosia sitten Patrikin jossain viininmaistajaisissa vai missä lie, ja siitä jäänyt kuva tosi mukavasta ihmisestä, ja Nybarin on ollut pakko saada ukko meille. Ei se Nybaria kiinnosta minkälainen tarve meillä on joukkueessa, tai minkälaisia senttereitä löytyy valmiiksi, Patrik oli pakko saada. Nyt on ruotsalaiskiintiö taas täytetty ja eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiinnosta kysyn että ketkä näin on todennut tässä meidän osiossa? Itse en näihin kesällä törmännyt, mutta kai niitä sitten oli.
Itse olen ainakin kirjoittanut, että Tyrväinen tai Carlsson voivat olla ykkössenttereitä, jos joukkue rakennetaan kuten Tappara on rakennettu, eli laiturit kantavat suurimman vastuun tuloksen teosta. Nyt näin ei olla tehty, joten Carlsson ei ole riittavä sentteri ykkösketjuun, niin kuin ei ole Tyrväinenkään. Luulen tämän kaltaisen kirjoituksen muuttaneen nyt muotoa siihen, että Carlsson on pätevä ykkössentteri.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pur-pur purre sentään!

Juuso Salmella on yhtä paljon pisteitä kuin Purre Carlssonilla, 1 kappale.

Purren aloitusprosenttikin riemukas 41%.

Hiukan jos saisin toivoa parannusta, KAIKKEEN!
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen ainakin kirjoittanut, että Tyrväinen tai Carlsson voivat olla ykkössenttereitä, jos joukkue rakennetaan kuten Tappara on rakennettu, eli laiturit kantavat suurimman vastuun tuloksen teosta. Nyt näin ei olla tehty, joten Carlsson ei ole riittavä sentteri ykkösketjuun, niin kuin ei ole Tyrväinenkään. Luulen tämän kaltaisen kirjoituksen muuttaneen nyt muotoa siihen, että Carlsson on pätevä ykkössentteri.

Joo tässä mielessä Carlsson olisi voinut ollakkin riittävä 1.sentteri. Meidän osiossa on joillakin vahva uskomus siitä, ettei kiekollisen pelin liideri voisi olla laituri, vaan aina pitäisi olla se sentteri. Nimenomaan nyt IFK:n roolitus ei tue sitä että kukaan senttereistämme voisi olla se riittävä 1.sentteri.

Ja Carlssonin tähän astinen peli ei tue sitä että voisi olla edes riittävä 2-3.sentteri, niin huono hän on ollut kiekollisessa pelissä. Toisaalta on vähän kohtuutonta lyödä yksilöitä, kun koko joukkue on viimeistelyn suhteen niin pahassa jumissa, että vaatisi melkoisen Jeesuksen avaamaan yksinään noita lukkoja.
 
Ja Carlssonin tähän astinen peli ei tue sitä että voisi olla edes riittävä 2-3.sentteri, niin huono hän on ollut kiekollisessa pelissä. Toisaalta on vähän kohtuutonta lyödä yksilöitä, kun koko joukkue on viimeistelyn suhteen niin pahassa jumissa, että vaatisi melkoisen Jeesuksen avaamaan yksinään noita lukkoja.

Miksi on kohtuutonta olla nimeämättä yksilöitä? Se ei oikeasti vaatisi kuin yhden ihan saatanan kovan äijän, joka näyttäisi vähän miten tehdään. Ei lukkojen avaamiseen tarvitse puolta joukkueellista onnistujia, vaan sen yhden, joka tulee avaimen kanssa (iskemällä otteluiden aluissa, iskemällä muuten vaan pari isoa tahtomaalia "väkisin". Ei siis väkisin aka nykyinen mailaa puristava HIFK, vaan "väkisin"). Tai sitten se vaatisi sen "aaltosen", kenen niskaan kaikki paska tässä tilanteessa kaadettaisiin, eikä muiden tarvitsisi ottaa niin suurta roolia.

Siitä olen samaa mieltä, että Carlssonin nimeäminen on kohtuutonta. Oikeastihan kukaan ei voinut edes olettaa, että tässä on se mies, joka johtaa HIFK:n kiekollista peliä. Koska mikään ei tukenut sitä tosiasiaa. Paitsi Tompan silmissä. Liigan top5-palkkaa nauttiva pelaaja ei voi olla kiekollisesti statistiosaston mies, ellei sitten ole jotain muuta todella vahvaa osa-aluetta, kuten aloituksissa dominointi ja jatkuva ketjukavereiden tason nostaminen á la Elkins. Myönnän toki, että mulle Carlsson oli jo lähtökohtaisesti 2-3-ketjun sentteri Tyrväisen ja Malisen takana tai Tyrväisen pelatessa laidalla ja tästä kirjoitinkin kesän aikana useaan otteeseen. Hyvä etten paskonut housuuni, kun luin Carlsonin repivän lähes 300k. Mikään ei vain ole tukenut sitä, että Carlsson voisi oikeasti johtaa tulosvitjaa Liigassa. Ja ihmeitä pitää tapahtua, että näin kävisi. Ikävä kyllä Atu on nyt naulinnut jannun keskelle, niin Tyrväistä raiskataan laidalla ja Thorellia Carlssonin laidalla.

Mutta hei, Carlsson pelaa hiton isossa roolissa, yksi kolmesta Liigan hyökkääjästä, jotka ovat pelanneet yli 20 min/ ottelu. Yhteensä siis 162 minuuttia ja risat, tuloksena 0+1. Ei huonosti. Tehotilastossa jannu on jengin sisäisessä tehopörssissä jaetulla viimeisellä sijalla, mutta hei, kaveri on pirteä. Tuli muuten tehotilastosta mieleen, että tasaviisikoin hyökkääjistä useimmin kentällä ovat olleet Lennu, Muuli ja Nykopp, kukin neljä kertaa. Pisteitä heillä on yhteensä 11, mutta todennäköisesti tienaavat yhtä paljon kuin yhden pisteen Pate. Vaikka kriittinen viesti onkin, mulla ei ole mitään Carlssonia vastaan, sen sijaan on pakko sanoa, että hienoa työtä TomTom, en malta odottaa ensi kautta!
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi on kohtuutonta olla nimeämättä yksilöitä? Se ei oikeasti vaatisi kuin yhden ihan saatanan kovan äijän, joka näyttäisi vähän miten tehdään. Ei lukkojen avaamiseen tarvitse puolta joukkueellista onnistujia, vaan sen yhden, joka tulee avaimen kanssa (iskemällä otteluiden aluissa, iskemällä muuten vaan pari isoa tahtomaalia "väkisin". Ei siis väkisin aka nykyinen mailaa puristava HIFK, vaan "väkisin").

Totta kai voi nimetä yksilöitä, ja itsekkin olen Carlssonin nimennyt alisuorittajaksi ja ihan syystäkin, mutta tarkoitin huonolla muotoilullani että on kohtuutonta lyödä pelkästään yhtä yksilöä kun n. 90% yksilöistä painii tehottomuuden kanssa. Olen samaa mieltä että noiden lukkojen hetkellinen avaaminen ei vaatisi kuin sen yhden saatanan kovan äijän joka latoisi esimerkkiä tuloksen muodossa, mutta kuinka kauan sen yhden esimerkin avulla voitaisiin ratsastaa, eli sen esimerkin perässä pitäisi tulla lisää esimerkkejä ja vastuunkantajia. Nykopp, Eronen ja Lennuhan on jo muutamassa matsissa näyttänyt sitä esimerkkiä maalien muodossa, mutta sitten kun olisi tarvittu lisää maaleja voittoon, niin meidän ylemmän kentän Carlssonit ja Thorellit eivät ole pystyneet viimeistelemään vielä kertaakaan.

Ja edelleen täytyy todeta kuten tässäkin ketjussa on monesti todettu, ettei Carlssonista voitu mitään 50 pisteen 1.sentteriä odottaakkaan, mutta tällä hetkellä pistesaldo on 8 ottelussa 0+1, ja +/- pakkasella -4, joten on aivan perusteltua todeta että on niin pelillisesti kuin tilastojen osalta alisuorittanut niihin alhaisempiinkin odotuksiin nähden.

Mutta hei, Carlsson pelaa hiton isossa roolissa, yksi kolmesta Liigan hyökkääjästä, jotka ovat pelanneet yli 20 min/ ottelu. Yhteensä siis 162 minuuttia ja risat

Tämä peliaika oli hyvä pointti, pelaa toki YV:tä ja pelaako peräti vakituisesti myös AV:ta, mutta myös 5vs5 minuutit ovat kärkiukon tasolla, joten tulos on siihenkin nähden aivan surkea. Kuinka kauan Carlssonille pitää antaa kärkikentän peliaikaa, jos tulosta ei ala tulla? Kyllähän noita minuutteja pitäisi hiljalleen laskea, ja antaa esim. Maliselle vähän isompaa roolia ja Nykoppille reilusti isompaa roolia. Nykopp on ollut IFK:n parhaita hyökkääjiä, joten ansaitsee kyllä enemmän kuin n. 16 min per/peli. Mitään 4.kentän minuutteja Carlssonille ei mielestäni kannata antaa, koska se olisi jo aika raju epäluottamuslause pelaajalle joka ei kuitenkaan näyttäisi fleguilevan tai tahallaan alisuorittavan, ja kyseessä on pelaaja jonka pelilliset jumit pitäisi saada auki mikäli IFK tahtoo edes jonkinlaista menestymistä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tuli sellainenkin mieleen, itseasiassa jo CHL pelejä katsellessa, aikalisällä kun Selin puhui pelkästään suomea, että mitenköhän paljon nuo meidän ruotsalaiset tajusivat. Carlsson pelaa ensimmäistä kertaa urallaan ulkomailla ja jos ohjeet tulee aina vieraalla kielellä vaikeuttaa se luonnollisesti pelaamista, vaikka joku ne tulkkaisikin niin ei se ole sama.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tuli sellainenkin mieleen, itseasiassa jo CHL pelejä katsellessa, aikalisällä kun Selin puhui pelkästään suomea, että mitenköhän paljon nuo meidän ruotsalaiset tajusivat. Carlsson pelaa ensimmäistä kertaa urallaan ulkomailla ja jos ohjeet tulee aina vieraalla kielellä vaikeuttaa se luonnollisesti pelaamista, vaikka joku ne tulkkaisikin niin ei se ole sama.
No kyllähän ketjut sopii keskenään ne valmennuksen antamaan raameihin jäävät yksityiskohdat erikoistilanteiden pelaamisesta puhumattakaan. Ei ole voinut jäädä valmennuksen haluamat jutut Carlssonilta pimentoon. Ei lievennä eikä selitä Carlssonin surkeita otteita tämä lainkaan eikä sitä että urheilutoimenjohto on yliarvioinut pelaajan kyvyt todella rankasti.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
No kyllähän ketjut sopii keskenään ne valmennuksen antamaan raameihin jäävät yksityiskohdat erikoistilanteiden pelaamisesta puhumattakaan. Ei ole voinut jäädä valmennuksen haluamat jutut Carlssonilta pimentoon. Ei lievennä eikä selitä Carlssonin surkeita otteita tämä lainkaan eikä sitä että urheilutoimenjohto on yliarvioinut pelaajan kyvyt todella rankasti.

joojoo, siis kyllähän varmasti tajuaa mitä siellä haetaan, mutta just aikalisät ja muut nopeat ohjeet menevät varmasti ohi ja saattaa vaikuttaa yleiseen fiilikseen kun ei ole ihan varma onko kartalla... Koitan ehkäpä vain etsiä mahdollisia syitä noin rajuun floppaamiseen...
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä minä ainakin myönnän, että kesällä ja vielä muutaman CHL:n ottelunkin jälkeen olin sitä mieltä, että Carlssonista on ykkössentteriksi, tai en ainakaan tuominnut kesällä kun en ollut yhtään peliä nähnyt, eikä ollut yhtään peliä vielä silloin meillä pelannut.
Nyt voin nostaa käden virheen merkiksi, ja todeta, että ei Carlsson ainakaan tällä hetkellä täytä sitä roolia.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Kyllä minä ainakin myönnän, että kesällä ja vielä muutaman CHL:n ottelunkin jälkeen olin sitä mieltä, että Carlssonista on ykkössentteriksi, tai en ainakaan tuominnut kesällä kun en ollut yhtään peliä nähnyt, eikä ollut yhtään peliä vielä silloin meillä pelannut.
Nyt voin nostaa käden virheen merkiksi, ja todeta, että ei Carlsson ainakaan tällä hetkellä täytä sitä roolia.

Samaan syyllistyin itsekin, CHLssä olin näkeväni lupauksia tulevasta. Mutta nyt Liigassa mies ei kyllä erotu kentältä. Sitten kun katsoo tilastoja niin eipä tuolla Ruotsissa mitään hirveitä pisteitä ole syntynyt, joten oikein tiedä mihin perustin nuo odotukset.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kyllä minä ainakin myönnän, että kesällä ja vielä muutaman CHL:n ottelunkin jälkeen olin sitä mieltä, että Carlssonista on ykkössentteriksi, tai en ainakaan tuominnut kesällä kun en ollut yhtään peliä nähnyt, eikä ollut yhtään peliä vielä silloin meillä pelannut.
Nyt voin nostaa käden virheen merkiksi, ja todeta, että ei Carlsson ainakaan tällä hetkellä täytä sitä roolia.

Sama käsi nousee täälläkin. Ennakolta odotin kovempaa pelimiestä. Nyt hän on hiipunut aikalailla varjojen maille. Ikävä kyllä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko joku ollut? Hyvä pelaaja väärässä roolissa. Onko tosta palkasta jotain tietoa muka, ihan älytön tuo huhuttu. Mutta Tomppa, ei voi tietää...
Toistaiseksi ei ole oikein selvinnyt, mikä se oikea rooli olisi, jotta Maskenia voisi kutsua "hyväksi pelaajaksi". Toki se rooli voi olla vaikka kiekkojen kerääminen ämpäriin tai Suomi-sarjan kolmosketjun laituri, mistä näitä tietää.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama käsi nousee täälläkin. Ennakolta odotin kovempaa pelimiestä. Nyt hän on hiipunut aikalailla varjojen maille. Ikävä kyllä.
Carlssonin tilastoista löytyy erikoisuus kaudelta 2011-12, jolloin pelasi yhteensä 54 ottelua tehoilla 1+4. Mitäköhän tuolloin tapahtunut, kun muuten kuitenkin suorittanut melko tasaisesti sen ~25 pinnaa SHLssä? Tämä kausi on vahvasti menossa kohti samoja tehoja, jos ei merkittävää parannusta pian nähdä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vähän turhan paljon saa Carlsson paskaa niskaansa. Oikein roolitetussa joukkueessa todistettavasti tärkeä pelaaja 2.-3. -ketjun keskelle silloin kun rooli tukee vahvuuksia eli kahden suunnan pelaamista. On ollut hyvä tässä roolissa myös pykälää kovemmassa SHL:ssä joukkueessa, joka voitti toissa kaudella mestaruuden enkä näe syitä miksei voisi olla tätä myös Liigassa silloin kun roolitukset ovat kunnossa.

Eli toisin sanoen ei ole Carlssonin vika, että hänet on heitetty ykkösketjun keskelle ja ilmoitettu, että sinun pitäisi nyt olla joukkueen peliä rakentava ykkössentteri. Tässä mennään vahvasti perse edellä puuhun ja silloinhan tulos on juuri tämän näköistä kun pelaajat eivät pääse toteuttamaan vahvuuksiaan.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli toisin sanoen ei ole Carlssonin vika, että hänet on heitetty ykkösketjun keskelle ja ilmoitettu, että sinun pitäisi nyt olla joukkueen peliä rakentava ykkössentteri. Tässä mennään vahvasti perse edellä puuhun ja silloinhan tulos on juuri tämän näköistä kun pelaajat eivät pääse toteuttamaan vahvuuksiaan.
Kyllähän miehellä nyt joku tulosvastuu on omasta tekemisestään. Ei Katto-Kassista vasten tämän omaa tahtoa ole heitetty tuohon rooliin, vaan odotukset on kyllä ollut tiedossa ja palkka plus muut edut sen mukaiset. Mies itsekin sanoi kauden alla haastattelussa, että:

"– Tunsin hyvin IFK:n maineen ja tradition jo ennen tänne tuloani. Joukkueessa pelannut Daniel Grillfors on hyvä tuttuni. Hän kertoi monta kertaa pelkkää hyvää joukkueesta. Olen valmis ykkössentterin paikalle. Sitä varten olen tehnyt paljon töitä. Haluan pelata isossa roolissa joukkueessa."

Suora lainaus kiekkoareena.fi julkaistusta haastattelusta 2.8.2017.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllähän miehellä nyt joku tulosvastuu on omasta tekemisestään. Ei Katto-Kassista vasten tämän omaa tahtoa ole heitetty tuohon rooliin, vaan odotukset on kyllä ollut tiedossa ja palkka plus muut edut sen mukaiset. Mies itsekin sanoi kauden alla haastattelussa, että:

"– Tunsin hyvin IFK:n maineen ja tradition jo ennen tänne tuloani. Joukkueessa pelannut Daniel Grillfors on hyvä tuttuni. Hän kertoi monta kertaa pelkkää hyvää joukkueesta. Olen valmis ykkössentterin paikalle. Sitä varten olen tehnyt paljon töitä. Haluan pelata isossa roolissa joukkueessa."

Suora lainaus kiekkoareena.fi julkaistusta haastattelusta 2.8.2017.

Tuskin Carlsson sentään on sanellut, että keitä Nybondaksen tulee rekrytä hänen laidoilleen? Puhuin roolituksista. Kun laidoilla viilettää Thorellin ja Raskin kaltaisia peliälyvirtuooseja, niin mitä luulet kenen vastuulle pelinrakentaminen jää? Täälläkin on moneen kertaan todettu, ettei ykkössentterin tarvitse välttämättä olla se pelintekijä, mutta pelintekijä jokatapauksessa tarvitaan. Eli rautalangasta väännettynä "Jani Lajunen" kyllä on kyllä ihan riittävä ykköskorin sentteri mestaruusjengiin siinä vaiheessa kun laidalta löytyy Kuuselaa tai Haapalaa. Käänteisesti taas tämän kauden IFK:ssa, heitettynä Thorellin ja Raskin kanssa samaan ketjuun, se playmakeriksi pakotettu Jani Lajunen olisi todennäköisesti ollut yhtä paska kuin Carlssonkin.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin Carlsson sentään on sanellut, että keitä Nybondaksen tulee rekrytä hänen laidoilleen? Puhuin roolituksista. Kun laidoilla viilettää Thorellin ja Raskin kaltaisia peliälyvirtuooseja, niin mitä luulet kenen vastuulle pelinrakentaminen jää? Täälläkin on moneen kertaan todettu, ettei ykkössentterin tarvitse välttämättä olla se pelintekijä, mutta pelintekijä jokatapauksessa tarvitaan. Eli rautalangasta väännettynä "Jani Lajunen" kyllä on kyllä ihan riittävä ykköskorin sentteri mestaruusjengiin siinä vaiheessa kun laidalta löytyy Kuuselaa tai Haapalaa.
Varmaan suurin osa on yhtä mieltä siitä, että joukkue on rakennettu huonosti. Ei se silti poista yksittäisten pelaajien vastuuta. Carlssonin Pate hankittiin ykkössentteriksi ykkössentterin liksalla ja pelaaja itsekin on tämän tiedostanut. Erinomainen ykkössentteri saa vaikka palopostin näyttämään huippupelaajalta.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Erinomainen ykkössentteri saa vaikka palopostin näyttämään huippupelaajalta.

Olen eri mieltä. Ei Liiga ole kuitenkaan niin puulaakisarja, että roolitusten ollessa päin vittua joku yksittäinen pelaaja voisi dominoida kentällä vieläpä vahvuusalueidensa ulkopuolella. Tai varmaan tällaisiakin pelaajia on olemassa, mutta ne pelaavat NHL:ssä tai KHL-seurojen ykkösketjuissa.

Aivan taatusti Carlssonille maksetaan liikaa (kenellepä Nybari ei maksaisi liikaa), mutta kyllähän sokea reettakin näkee, että nyt yritetään pakottaa tunnollista kahdensuunnan pelaajaa täysin vieraaseen rooliin pelinrakentamisvastuineen. Ei ihmekään, ettei tulosta ole tullut ja jos luovuutta ei tule laidalle, niin tuskin tulee koko kauden aikana.

Edelleen olen silti sitä mieltä, että Carlsson voisi olla täysin riittävä ykkössentteri, mutta silloin laidoilta pitää löytyä muita nimiä kuin Thorell ja Rask. Nyt kädet ja luovuus puuttuvat. Vastaavia esimerkkejä löytyy lähihistoriasta paljon. Olisiko Jani Lajunen riittänyt Tapparassa kahdella edellisellä kaudella jos laidalta ei olisi löytynyt Haapalaa, Kuuselaa ja Lainetta? Entä olisiko Joonas Kemppainen riittänyt Kärpissä kolme kautta takaperin jos laidalta ei olisi löytynyt Joonas Donskoita?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Toistaiseksi ei ole oikein selvinnyt, mikä se oikea rooli olisi, jotta Maskenia voisi kutsua "hyväksi pelaajaksi". Toki se rooli voi olla vaikka kiekkojen kerääminen ämpäriin tai Suomi-sarjan kolmosketjun laituri, mistä näitä tietää.
2-3 ketjun sentteri hyvin roolitetussa joukkueessa. Hyvät elementit on siellä ihan selkeästi näkyvissä. Ei Raskikaan nyt vakuuta, vaikka kaikki tiedämme, että oikeassa roolissa sopivassa ketjussa puhkeaa kukkaan. Nyt ei pidä arvioida yksilöitä joukkuepeli edellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös