Entiset HIFK-pelaajat muualla

  • 2 404 109
  • 8 343

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Kysymykseen " Tuleeko mieleen yhtään pelaajaa, joka olisi onnistunut IFK:ssa paremmin kuin muualla?" vastaisin joidenkin jo mainittujen lisäksi:

I.Pakarinen
Jasse Ikonen (piste-ennätykseensä kolmannella HIFK-kaudellaan)
Vopat (kesken kauden Ilveksestä HIFKin ykköseen Seppo- Vopat - Vihko, 23 peliä 9+7. Siihen ppg:n ei päässyt ennen eikä jälkeen tuon kauden 2001-2002.)
TRuutu (paransi selvästi ppg:tä jokerikausistaan, toki pelasi paremmin myöhemmin NHL:ssä kun ppg:t unohdetaan)
O.Jokinen/M.Granlund/R.Hintz (nuorisokaappaukset, joista 2 ekaa tehokkaana suoraan miesten peleihin HIFK:ssa; änärissä tietty uudella tasolla)
R.Leino
J.Rask (piste-ennätykseensä ekalla HIFK-kaudellaan ja kaikkina kolmena playoffs-keväänään HIFK:n + kahtena jopa liigan eliittiä)
L.Taipalus :) (yhden kauden ihme, mutta se kausi oli HIFK:ssa)

Onhan noita, kun alkaa vähän koluamaan historiaa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ei ole kyllä yhtään Pudia eikä Leinoa ikävä. Ensinmainittu pelasi jo pari kautta todella laiskasti ja toinen oli viimekaudella aivan paska. Mun mielestä on hienoa että lähtevät muualle hakemaan sitä uutta nousua ja olen vain onnellinen jos siinä onnistuvat. Kateutta ei aiheuta yhtään, koska meillä ura oli laskusuunnassa. Eikä se mahdollinen uusi syntyminen välttämättä johdu edes organisaatiosta vaan siitä että lähdetään muualle uusiin piireihin jossa ei olla mukavuusalueella ja joudutaan taas tekemään töitä statuksen luomiseksi.
Se uudesti syntyminen tai muualla onnistuminen saattaa usein johtua myös siitä, että saa uuden valmentajan, jolla on jopa pelisuunnitelma.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Se uudesti syntyminen tai muualla onnistuminen saattaa usein johtua myös siitä, että saa uuden valmentajan, jolla on jopa pelisuunnitelma.

Muutos tekee usein hyvää, kun vaihtaa paikkakuntaa sillä saattaa olla vähän sama efekti kuin pelissä aikalisällä, saa tavallaan ottaa uuden startin hommaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse ihmettelen lähinnä sitä, miksi IFK:ssa on vaikeampi onnistua kun muualla. Esimerkiksi Aaltonen... kuka uskoo että olisi esimerkiksi Kärpissä vedellyt 30 peliä ilman maalia. Ei ikinä!

Stadin Kirkkaat Valot. Ja eihän edarissa tarvitse mitään tehdä.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Zaborsky porskuttaa Kahvarassa, 7gp 2+8.

Veikkaisin tuossa joukkueessa, noilla ketjukavereilla Zabolle sellaista +50 pongon kautta. Jos maalivainu kohdallaan normaalia paremmin niin pahaa jälkeä tulossa.

Tuskin Tapparan jälkeen haaveilee enää tänne sekametelisoppaan tulosta. Ikävä on jo nyt.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Zaborsky porskuttaa Kahvarassa, 7gp 2+8.

Veikkaisin tuossa joukkueessa, noilla ketjukavereilla Zabolle sellaista +50 pongon kautta. Jos maalivainu kohdallaan normaalia paremmin niin pahaa jälkeä tulossa.

Tuskin Tapparan jälkeen haaveilee enää tänne sekametelisoppaan tulosta. Ikävä on jo nyt.

Itse veikkaan ettei pysty pelaamaan koko kautta. Sen verran on loukkaantumista takana, luulen että se on myös syy siihen ettei Nybari tarttunut mieheen. Mitään muuta järkisyytä en näe. Tietysti onhan se mahdollista ettei Zabo halunnut tänne...
 

444

Jäsen
Itse veikkaan ettei pysty pelaamaan koko kautta. Sen verran on loukkaantumista takana, luulen että se on myös syy siihen ettei Nybari tarttunut mieheen. Mitään muuta järkisyytä en näe. Tietysti onhan se mahdollista ettei Zabo halunnut tänne...
Koska Nybondas ei tunnetusti palkkaa etenkään pahalla loukkaantumishistorialla olevia pelaajia. Varsinkaan, jos nämä ovat joskus aiemmin pelanneet IFK:ssa hyvällä menestyksellä.

Todennäköisemmin Zaborsky valitsi itse Tapparan, koska siellä on mahdollisuus menestyä ja seurassa on asiat vähän paremmalla mallilla. Tämä siitäkin huolimatta, että palkasta joutuu vähän tinkimään.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Zaborsky olisi ollut ylivoimaisesti HIFK:n tämän kauden paras pelaaja ja mielenkiintoisin tyyppi vielä kaupan päälle. Onnittelut Zabolle tämän haaksirikon välttämisestä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse veikkaan ettei pysty pelaamaan koko kautta. Sen verran on loukkaantumista takana, luulen että se on myös syy siihen ettei Nybari tarttunut mieheen. Mitään muuta järkisyytä en näe. Tietysti onhan se mahdollista ettei Zabo halunnut tänne...
Niin Zaborskylla on se yksi loukkaantumisten runtelema kausi alla, mutta muutenhan tuo on ainakin pelimääristä päätellen pysynyt aika hyvin kasassa ennen sitä. En tiedä millainen tuo viime kauden vamma oli, mutta ainakin uutisten mukaan kyseessä oli leikkaushoitoa vaatinut olkapäävamma joka vesitti runkosarjan, mutta palasi sitten pudotuspeleihin ja teki niissä ihan ok tehot. Eli jos tuo olkapäävamma on saatu leikkaushoidolla kuntoon, niin en minä hirveän skeptisensä Tapparan fanina olisi siitä pystyykö pelaamaan vai ei. Muutenhan Zabo on aikalailla täydet kaudet aiemminkin pelannut.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vieläkin huvittaa joidenkin puheet täällä ettei me Zabolla mitään tehtäisiin, olisi aivan heittämällä tämän paskalauman paras pelaaja.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vieläkin huvittaa joidenkin puheet täällä ettei me Zabolla mitään tehtäisiin, olisi aivan heittämällä tämän paskalauman paras pelaaja.
Yleisesti ottaenhan näitä puheita näkee ihan jokaisen liigaseuran kohdalla. Ja siis kun puhutaan ihan ehdottomasta liigan tähtipelaajasta mitä Zabo on, niin jokainen joukkue tekisi paljonkin tuollaisella pelaajalla, riippumatta ihan siitä millainen se joukkue jo ennestään on.
 

444

Jäsen
Vieläkin huvittaa joidenkin puheet täällä ettei me Zabolla mitään tehtäisiin, olisi aivan heittämällä tämän paskalauman paras pelaaja.
Ne ovat varmaan niitä lapsenuskoisia, jotka edelleen odottavat Ramun paluuta tai vähintään samanlaisen palkkapussin massikeisaria saapuvaksi. Niillä odotuksilla on hyvä perustella sitä, miksi paikkoja hukkaavaa kiukkupussia ei kannattanut sainata.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mä sanon että Zabon naputellessa Nordiksella pari kaappia Engrenin etc taakse, Nybarin kalsareissa käy kuhina.

Mut hei nautitaan nyt, onhan meil Laakso, Varakas, Haataja, O'Connor ja Malinen. Kyl jäis Zabo varjoihin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tommi Kovanen yritti itsemurhaa - törkytaklaus johti karmeaan syöksykierteeseen

Ei ole ollut Kovasen kulku helppoa Huhtalan taklauksen jälkeen. Hyväntekeväisyysottelunsa jälkeen yrittänyt muun muassa itsemurhaa ranteen auki vetämällä, mutta poliisit löytäneet ennen kuin on kerennyt kuolemaan.

Kaikenlaiset päävammat on kyllä vittumaisia. Se ei vaadi kuin yhden iskun väärästä kohtaa, niin voi olla loppuelämä sekaisin.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Ei ole ollut Kovasen kulku helppoa Huhtalan taklauksen jälkeen. Hyväntekeväisyysottelunsa jälkeen yrittänyt muun muassa itsemurhaa ranteen auki vetämällä, mutta poliisit löytäneet ennen kuin on kerennyt kuolemaan.
Pysäyttävää tekstiä Kovaselta. Huhtalaa ei homma paljon paina. Mies löysi tiensä kaltaistensa joukkoon ja tahkoo unelmaansa nyt Venäjällä.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä vielä lisää Tommista:

– Mieleeni muistui Raumalle tullessani kuultu, ensin vitsiksi luulemani heitto: Raumalla ei kannata loukkaantua. Ja nyt olin valmis allekirjoittamaan sen huutomerkin kanssa – niin vaikeaksi tilanteen nahoissani tunsin, Kovanen kirjoittaa.

Koko juttu tässä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tässä vielä lisää Tommista:

– Mieleeni muistui Raumalle tullessani kuultu, ensin vitsiksi luulemani heitto: Raumalla ei kannata loukkaantua. Ja nyt olin valmis allekirjoittamaan sen huutomerkin kanssa – niin vaikeaksi tilanteen nahoissani tunsin, Kovanen kirjoittaa.

Koko juttu tässä.

Hurja juttu tuo, sympaattisen oloinen kaveri noin muutoinkin. Vaikka peliesitykset ei täällä kauheita riemunkiljahduksia herättäneetkään.
Tuohon kommenttiin loukkaantumisen paikkakunnista voisi hieman mustalla huumorilla todeta että IFKssä ilmeisesti kannattaa loukkaantua, ainakin päätellen loukkaantumisten määristä. Olikohan se Laakso joka sanoi että täällä kyllä hoidetaan loukkaantuneita hyvin ja se oli osa syy miksi tuli IFKhon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös