Lauri Markkanen

  • 379 703
  • 1 681

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Suomaisjätti Markkanen on suomikoriksen todellinen timantti. Hänen arvoaan korikselle täällä voisi verrata jopa P.Laineen arvolle suomikiekolle. Valtava johtotähti koko lajille. 213 cm Markkasella on eväitä taistella jopa NBA:n tulokkaan tittelistä.

Laurin arvo suomikorikselle on paljon suurempi kuin Laineen suomikiekolle.
 

tosiasia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Laurin arvo suomikorikselle on paljon suurempi kuin Laineen suomikiekolle.

Vaikea näitä on verrata. Siinä mielessä olet kuitenkin oikeassa, että siinä missä suomalaisia NHL tähtiä ja pelaajia riittää, niin koriksessa Markkanen on pitkälti "yksinäinen susi".
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Vaikea näitä on verrata. Siinä mielessä olet kuitenkin oikeassa, että siinä missä suomalaisia NHL tähtiä ja pelaajia riittää, niin koriksessa Markkanen on pitkälti "yksinäinen susi".

Ei ole vaikea. Brändiarvo suhteessa lajin muihin huippuihin maassa huikea (pl. osin Petsku) ja yksittäisen pelaajan merkitys maajoukkueelle paljon suurempi. Laine on kohtalaisesti korvattavissa maajoukkueessa tason putoamatta, Markkanen-Salin-Koponen ei kukaan.
 

tosiasia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Ei ole vaikea. Brändiarvo suhteessa lajin muihin huippuihin maassa huikea (pl. osin Petsku) ja yksittäisen pelaajan merkitys maajoukkueelle paljon suurempi. Laine on kohtalaisesti korvattavissa maajoukkueessa tason putoamatta, Markkanen-Salin-Koponen ei kukaan.

Itse olen sitä mieltä, että ei Lainettakaan kukaan korvaa. Makunsa toki kullakin ja laijien välissä on isoja eroja muutenkin. Koriksessa ei vedetä neljällä kentällä pelaajia.
 
Itse olen sitä mieltä, että ei Lainettakaan kukaan korvaa. Makunsa toki kullakin ja laijien välissä on isoja eroja muutenkin. Koriksessa ei vedetä neljällä kentällä pelaajia.

Teemu Pulkkinen on pelannut tilastojen valossa vähintään yhtä hyvin maajoukkueessa kuin Patrik Laine ja tilastojen valossa esim. Teemu Pulkkisella oli parempi tehotilasto NHL:ssä kuin Patrik Laineella viime kaudella. Puhumattakaan niistä muista pelaajista jos halutaan pelata toisen tyyppistä peliä.

Kyllä Laine voidaan korvata.
 
Ei sillä, että viestissäsi mikään pitäisi paikkaansa, mutta tämä väite meni absoluuttisesti reisille.

Ei kyllä se ihan totta on. Teemu Pulkkinen ampui edellisellä klaudella 10 kutia maalia kohtia, joista 2 maaliin eli 20% osumatarkkuus.

Patrik Laineella 204 laukausta, joista 36 pörsää eli 17.6% osumatarkkuus. Laineen lukema oli todella hyvä, mutta Pulkkisen vielä parempi.

Patrik Laine on pelannut maajoukkueessa lasken tässä nyt world cupin, MM-kisat ja muutaman harkkapelin niin n. 14 ottelua, joissa maalannut 12 pistettä tai 13 tekikö edellisten MM-kisoja edeltävässä harkkapelissä pistettä? Täytyy kuitenkin muistaa se, että suurin osa pisteistä on tullut höpö, höpö maita vastaan ja merkityksettömissä otteluissa.

Teemu Pulkkinen pelasi 2016 kaudella - lasken tässä nyt noi 3 harkkapeliä ennen mm-kisoja ja sitten MM-kisojen 4 ekaa ottelua. Tämän jälkeenhän Pulkkinen vetäytyi loukkaantumisesta johtuen ns. 13 hyökääjäksi, joten en laske tilastoihin noita otteluita mukaan, vaikka ne virallisissa tilastoissa ovatkin - eli yhteensä 7 ottelua. Näissä otteluissa Pulkkinen keräsi 4+1 eli 5 pistettä. Täytyy vielä huomioida, että kaikki Pulkkisen pisteet tulivat kunnon jääkiekkojoukkueita vastaan. Valko-venäjää, Sakaa ja Unkaria vastaan Pulkkinen ei tehnyt pisteitä.

Ei sillä kyllä Laine on hyvä pelaaja, mutta ei mikään korvaamaton.

Valitetttavasti Laineelta jäävät olympialaiset ja todennäköisesti myös sitä seuraavatkin olympialaiset väliin. Olympialaiset ovat pienelle lajille kuten jääkiekko todella merkityksellisessä asemassa. Olympialaiset on ainoa tilaisuus, missä jääkiekko voi saada kansainvälistä näkyvyyttä niin että tavallinen ranskalainen kadun tallaajakin tunnistaa urheilijan. Lauri Markkasen kyllä lähes kaikki ranskalaiset tunnistavat, mutta Laineen kohdalla ei asia ole näin. Kyllä nyt Lauri Markkanen vie Suomen ykköstähden aseman. Aika helpostikin.
 
Viimeksi muokattu:

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Ei kyllä se ihan totta on. Teemu Pulkkinen ampui edellisellä klaudella 10 kutia maalia kohtia, joista 2 maaliin eli 20% osumatarkkuus.

Patrik Laineella 204 laukausta, joista 36 pörsää eli 17.6% osumatarkkuus. Laineen lukema oli todella hyvä, mutta Pulkkisen vielä parempi.

Et taida tietää mikä on jääkiekon tehotilasto.


Valitetttavasti Laineelta jäävät olympialaiset ja todennäköisesti myös sitä seuraavatkin olympialaiset väliin. Olympialaiset ovat pienelle lajille kuten jääkiekko todella merkityksellisessä asemassa. Olympialaiset on ainoa tilaisuus, missä jääkiekko voi saada kansainvälistä näkyvyyttä niin että tavallinen ranskalainen kadun tallaajakin tunnistaa urheilijan. Lauri Markkasen kyllä lähes kaikki ranskalaiset tunnistavat, mutta Laineen kohdalla ei asia ole näin. Kyllä nyt Lauri Markkanen vie Suomen ykköstähden aseman. Aika helpostikin.

Ei vie, ei todellakaan vie. Kai ymmärrät, että Patrik Laine ei ole Suomen tunnetuin urheilija kansainvälisesti. Eikä edes meriiteiltään kovin.

Tämä ot:stä. Kiitos.
 

Dorian Gray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johdossa oleva joukkue
Pikku kämmi sattui Markkaselle lopussa, toivottavasti jalalle ei pahempaa. Muuten olipa jälleen Nowitzkimaisia kaatoheittoja
 

Ceeht

Jäsen
Koripalloa en ole hirveästi seurannut, mutta näin parin pelin perusteella Markkanen on kyllä vakuuttanut ainakin meikäläisen. Tuo Slovenia-pelin lopun pallonmenetys on minulle yksi ja hailea, sen verran hyvin pelasi muuten. Nyt vain peukut pystyyn ja toivotaan ettei ainakaan pahemmin loukkaantunut. Ei pelkästään näitä kisoja vaan myös Markkasen ensi kautta ajatellen.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Slovenia puolusti todella hyvin Markkasta, mutta siitäkin huolimatta yli 20 pistettä ja iso osa koreista oli vieläpä ns. "kovia koreja". Lisäksi Markkanen puolusti todella hyvin.

Älytön talentti. Potentiaalia olla kaikkien aikojen paras eurooppalainen pelaaja.
 

Dorian Gray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johdossa oleva joukkue
Slovenia puolusti todella hyvin Markkasta, mutta siitäkin huolimatta yli 20 pistettä ja iso osa koreista oli vieläpä ns. "kovia koreja". Lisäksi Markkanen puolusti todella hyvin.

Älytön talentti. Potentiaalia olla kaikkien aikojen paras eurooppalainen pelaaja.

No, Nowitzkin tasosta haaveilu on yhä melko korkealentoista, pitäisi olla koko NBA:n MVP ja tehdä vielä älyttömän pitkä ura. Mutta mahtava talentti Lauri on, siitä ei kahta sanaa
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niitä jäitä toivoisi hattuun sen Markkasen osalta. Aivan huikea jätkä kyseessä, mutta meinaa lähteä jo ihan yleisestikin laukalle tämä homma. Kyseessä on nuori 20v jätkä, joka ei ole pelannut vielä yhtään kautta NBA:ssa. Annettaisiin Laurille rauha olla se mitä on ja sitten kahden vuoden päästä me voidaan (toivottavasti) hehkutella ihan kympillä sitä "oikeaa" pelimiestä.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Tärkeintä olisi juuri nyt että jalka on kunnossa. Koposen vammaisuuden lisäksi Markkasta ei vaan ole varaa nyt menettää tai kisat oli tässä. On se vaan kyllä ikäisekseen jo helmi.
 

tosiasia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Tärkeintä olisi juuri nyt että jalka on kunnossa. Koposen vammaisuuden lisäksi Markkasta ei vaan ole varaa nyt menettää tai kisat oli tässä. On se vaan kyllä ikäisekseen jo helmi.

Markkaselta jälleen kokonaisuutena todella loistava ottelu ja toivottavasti ei loukkaantunut lopussa. Mielestäni oli täysin oikea ratkaisu antaa myös Markkaselle lopussa paikkaa ratkaista peli ja hän jotenkin myös ansaitsi sen. Tänään ei onnistunut, mutta näitä kokemuksia nuoret tähdet tarvitsevat. Koposella on ollut uskomattoman huonoa onnea ja voi vain jossitella millaista jälki olisi jos hän olisi täydessä kunnossa.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Käsittämätön Markkanen. Katsoin areenasta dokkarin miehen kasvutarinasta. Harvasta urheilijasta löytyy se nöyryys ja maanläheisyys, minkä Markkanen omaa.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
KAhdella nähdyllä pelillä nousi siihen asemaan minun silmissä, että on majun tärkeimpiä pelaajia. On se kova. JA tuohan parantaa tuosta vielä, jos pysyy ehjänä. Vielä voitaisiin kuiteski puhua lähes junnusta. Fysiikka paranee viel' paljon ja kai ne siellä ison veden takana ymmärtää pelaajien kehittämisestäkin jotain.
 
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Käsittämätön Markkanen. Katsoin areenasta dokkarin miehen kasvutarinasta. Harvasta urheilijasta löytyy se nöyryys ja maanläheisyys, minkä Markkanen omaa.

Täysin samaa mieltä, kasvutarina oli todella mielenkiintoinen ja hyvin tehty. Myös nöyryys ja maanläheisyys tuotiin hyvin esille. Yksi parhaista dokumenteista jota olen pitkään aikaan nähnyt.
 
Potentiaalia on kyllä PALJON, mutta NBAssa menee vielä kauan että saa peliaikaa, jos silloinkaan.

Itse en ole mikään lajiasiantuntija, mutta tuo kommentti hieman ihmetytti. Onko tosiaan niin, että tässä saadaan useampi kausi odotella Markkaselle minuutteja NBA:ssa? Itse olisin veikannut, että korkealla varattu pelaaja saisi liigan huonoimmassa jengissä ihan hyvin peliaikaa jo ensimmäisellä kaudellaan.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Itse en ole mikään lajiasiantuntija, mutta tuo kommentti hieman ihmetytti. Onko tosiaan niin, että tässä saadaan useampi kausi odotella Markkaselle minuutteja NBA:ssa? Itse olisin veikannut, että korkealla varattu pelaaja saisi liigan huonoimmassa jengissä ihan hyvin peliaikaa jo ensimmäisellä kaudellaan.
Olet kyllä oikeassa. Olin ehkä hieman liian jyrkkä tuossa ja tarkoitin isoa roolia peliminuuteilla. Mun on kyllä myös pakko tässä myöntää että olen jopa hieman aliarvioinut hintelää kaveria ja alan syömään hattuani nyt nähtyäni miehen eka kertaa livenä. Aikuisten arvokisanäytöt ovat jo tässä vaiheessa 3 pelin jälkeen odotustani kovemmat. NBA on vaan vielä astetta kovempi testi kenelle tahansa lahjakkuudelle.
 
Olet kyllä oikeassa. Olin ehkä hieman liian jyrkkä tuossa ja tarkoitin isoa roolia peliminuuteilla. Mun on kyllä myös pakko tässä myöntää että olen jopa hieman aliarvioinut hintelää kaveria ja alan syömään hattuani nyt nähtyäni miehen eka kertaa livenä. NBA on vaan vielä astetta kovempi testi kenelle tahansa lahjakkuudelle.

Minusta kyllä ihan näkemättäkin sopii olettaa, että minuutteja tulee kun noin korkealla varataan ja noin heikkoon joukkueeseen. Ja niin oletankin.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Minusta kyllä ihan näkemättäkin sopii olettaa, että minuutteja tulee kun noin korkealla varataan ja noin heikkoon joukkueeseen. Ja niin oletankin.
Selvä. Katsotaan miten menee ja toivotaan isoja minsoja!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös