Quo vadis, JYP – mihin menet, JYP? Kauden 2017–2018 joukkue

  • 382 942
  • 2 086

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Kuka täällä meistä saa määrää sen kenen mielipide on oikea tai väärä?
No hei, ZayWest!

No vitsi vitsi. Kuten edellä todettua Kalteva joutui kohtuuttoman kovaan rasitukseen viime vuonna, varmasti suoritustaso laski tämän vuoksi. Toissakautena muistaakseni voittko(ko?) plussatilaston?

Täällä paikanpäällä katselen JYPin peliä ja eka erä ohi. On muuten ihailtavaa taas tuo JYPin syöttely! Ei paljoa peruutella ellei ole ihan pakko. Kaikki toimii kuin symbioosissa jo tässä vaiheessa kautta. Jos tää näin jatkuu vielä pidemmälle runkkariin ni ei mitään hätää.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Aikamoista huttua saa täällä lukea niin puolin kuin toisin, tosin enemmän pihalla tuntuu nyt olevan kaksikko @kummitus ja @Tukka.

JYPillä on mestaruustason joukkue tätä ei varmaan kukaan ole kiistänyt? Hyökkäys ehkäpä jopa paperilla paras tai vähintään toiseksi paras heti Tapparan jälkeen, maalivahtiosasto myös täysin riittävä sekä liigan parhaimmistoa, jos Olkinuora jatkaa siitä mihin viime kaudella jäi ja Laurikainen on sillä tasolla kuin hänet liigasta muistamme. JYPin pakistossakin on kärkiosaamista, mutta täytyy olla aika puusilmä ettei tajua miten ohuella ja riskialttiilla puolustuksella nyt mennään. Viime kaudella meillä ei ollut näin laajaa hyökkäystä kuin nyt, mutta silti viime kauden ongelmallisimpana kohtana näkisin tuon puolustuksen ja vaikka @JypFabu oikeassa onkin siinä että nykykiekko on entistä nopeampaa kiekollista reagointia ja viisikko hyökkää/viisikko puolustaa, niin JYPin kiekolliset ongelmat johtuivat isossa määrin juurikin siitä, ettei pakistosta löytynyt tarpeaksi laatua tekemään peliäavaavia siirtoja hyökkääjille. Toki jos hyökkääjät olisivat osanneet hakea kiekkoa alempaa, niin välttämättä lisäkiekollisuutta puolustukseen ei olisi tarvittu tai tarvita tänä kautena.

Omia suosikkipelaajia on Ossi Ikonen ollut aina ja pidän myös Jokisen pelaamisesta, on kuitenkin haihattelua väittää, että tässä puolutuksessa ei olisi isoja riskejä tai että tämä on lähtökohtaisesti riittävä puolustus. JYPin puolustus on kaikkea muuta kuin lähtökohtaisesti riittävä, jos mestaruudesta halutaan pelata. Toivon todella, että Mäenpää säilyy ehjänä, Vainio nousee sillä tasolle kuin odotettu ja Kalteva ei taannu enempää, mikäli nämä kolme pitää niin meillä on mahdollisuus hyvää tulokseen ja silti tämäkään ei vielä riitä. Sen lisäksi sekä Jokisen, että Ikosen olisi noustava hyvälle liigatasolle, että mestaruudesta voitaisiin pelata. Kuukka todennäköisesti on pakiston varmin kortti, jos puhutaan pelkästään puolustustaidosta, Yonkman on hyvä mutta myös hidas ja jos häntä peluutetaan liikaa, niin Yogi on enemmän rasite kuin hyödyke tämä on jo nähty aiemminkin.

Mäenpää - Kuukka
Kalteva - Vainio
Yonkman - X
Jokinen - Ikonen
+ Salmela, Aitola, Lindroos, Erving, Allen, Honka

JYPin pakistoon kun tuon yhden x:n saisi täytettyä laadukkaalla puolustajalla, niin joukkue olisi hyvässä balanssissa ilman kohtuutonta riskiä, nyt kun tuo yksi X menee jo lähtökohtaisesti Jokinen - Ikonen kaksikolle, niin ohuella mennään, jos loukkaantumisia tulee ja niitähän tulee. Lisäksi tosiaan luotetaan täysin siihen, että Vainio ottaisi askeleita eteenpäin ja pelaisi parasta JYP-kiekkoaan. Eli summasummarum yksi laadukas pakki muuttaisi koko JYPin puolustuksen rakennetta kestävämpään suuntaan ja vähäntäisi merkittävisti josseja sekä sitä että kaiken pitää osua nappiin, jos tätä joku näe niin ei voi kuin hattua nostaa ylioptimisuudesta.

Loppuun vielä vuotuiset ihmettelyt, kuten @ZayWest sanoi trollia ei pitäisi ruokkia vaan antaa olla ja ignorata, niin eipähän trolli paljoa palstalla jaksa olla. Siltikin pakko uhmata kohtaloa ja ihmetellä jälleen kerran varsinkin käyttäjän @kummitus ajatuksen juoksua. En usko, että kukaan tällä palstalla etsii JYPistä vikoja vikojen etsimisen vuoksi tai negailee koska saa siitä mielihyvää. En ainakaan sellaista ole nähnyt nyt tai aiempina vuosina, JYPiä kritisoidaan jos kritisoitavaa on ja tämä on ihan normaalia käytäntöä. Kritiikin lukeminen monesti avaa silmiä ja täten tuo kehitystä. Kääntöpuolella on sitten sinun yltiöpositiivisuus (omien pierujen haistelu) joka ei johda yhtään mihinkää, mikäli kaikki aina on hyvin eikä ongelmia missään nähdä niin ei myöskään kehitystä tapahdu, pikemminkin taantumusta. Tämäkin toki on kaikille muille selvää paitsi ilmeisesti sinulle, mitä vuosien saatossa olen paljon sinun viestejä lukenut, mielipiteesihän on että mitään JYPissä ei saa kritisoida ja kaikesta pitää olla kiitollinen, muuten ei ole oikea kannattaja. Muutenkin pakko ottaa naurulla, sinun tuo kannattajien kategorisointi, millä helvetin oikeidella teet sitä vuodesta ja kaudesta toiseen, jokainen JYPin kannattaja on aivan yhtä arvokas, olkoon hän sitten miten kriittinen tahansa.

Kiitos ja anteeksi.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
...mielipiteesihän on että mitään JYPissä ei saa kritisoida ja kaikesta pitää olla kiitollinen, muuten ei ole oikea kannattaja. Muutenkin pakko ottaa naurulla, sinun tuo kannattajien kategorisointi, millä helvetin oikeidella teet sitä vuodesta ja kaudesta toiseen, jokainen JYPin kannattaja on aivan yhtä arvokas, olkoon hän sitten miten kriittinen tahansa.
Ei mielipiteeni ole tuo mitä väität sen olevan. Olen itsekin joskus kritisoinut voimakkaastikin. En pitänyt Wallinheimoa tarpeeksi vahvana maalivahtihankintana aikoinaan. Tulevat kaudet osoittivat kuinka väärässä tuolloin olinkaan. Näköalattomuuteni tuolloin harmittaa vähän vieläkin.

Tuossa olet oikeassa, että se yltiöpessimistinen ja lähes kaikesta valittava nega"kannattaja"porukka ei mielestäni vieläkään tuo mitään lisäarvoa jyväskyläläiseen kiekkokulttuuriin tai hyötyä JYPille, vaan päinvastoin.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Loppuun vielä vuotuiset ihmettelyt, kuten @ZayWest sanoi trollia ei pitäisi ruokkia vaan antaa olla ja ignorata.

Täytyy tässä itsekin kättä virheen merkiksi nostaa varsinkin viimeisimmän osalta. Ja miksei aiempienkin. Täytyisi olla poikkeuksetta asiakeskeinen ja antaa turhan häröilyn olla.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYPillä on mestaruustason joukkue tätä ei varmaan kukaan ole kiistänyt? Hyökkäys ehkäpä jopa paperilla paras tai vähintään toiseksi paras heti Tapparan jälkeen, maalivahtiosasto myös täysin riittävä sekä liigan parhaimmistoa, jos Olkinuora jatkaa siitä mihin viime kaudella jäi ja Laurikainen on sillä tasolla kuin hänet liigasta muistamme. JYPin pakistossakin on kärkiosaamista, mutta täytyy olla aika puusilmä ettei tajua miten ohuella ja riskialttiilla puolustuksella nyt mennään. Viime kaudella meillä ei ollut näin laajaa hyökkäystä kuin nyt, mutta silti viime kauden ongelmallisimpana kohtana näkisin tuon puolustuksen ...
No, mestaruuteen on toki mahdollisuus tuolla joukkueella, vaikka ainakin Tapparan rosteri on tuntuvasti kovempi.

Sen sijaan lausumaasi "Viime kaudella meillä ei ollut näin laajaa hyökkäystä kuin nyt" en ymmärrä, voisitko tarkentaa. Muistaakseni muutokset hyökkäyksessä ovat: Immonen ja Puustinen (+)
ja poistopuolella Miklik, Löfman, Tavi, Pihlman ja Salmio.
Kärki on (ehkä) terävämpi nyt, mutta laajuus?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
.
Kärki on (ehkä) terävämpi nyt, mutta laajuus?
Kokonaisuutena laajuus on abaut sama kuin ennenkin, mutta kyllä olisi pitänyt tarkentaa ja sanoa kärkiosaamisen laajuus. Hyökkäys on kuitenkin tosiaan JYPillä laaja jo ennestään, joten siellä ei näy oikeastaan mitenkään tuo marginaalinen muutos.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse kuulun ilman muuta negaporukkaan, ja jos saa valita niin vielä tähän @Kummituksen lanseeraamaan: "yltiöpessimistinen ja lähes kaikesta valittava nega"kannattaja"porukka" .

JYP:llä on jalkeilla sellainen joukkue että ilman muuta tavoite on pakko olla neljän joukossa. Tuohon vielä yksi allrounder pakki mukaan niin mielestäni tuolla pelaajakokoonpanolla voidaan tavoitella ihan tosissaan mestaruutta. Vähän harmittaa kirjoittaa noin positiivista tavoitetta kun kuitenkin kuulun negatiivi-porukoihin. Suurimmaksi heikkoudeksi näen, negatiivista tekstiä taas, puolustuspään pelaamisen. Miesvartiointi toiminee ihan hyvin runkosarjassa, mutta sitten kun pitäisi voittaa hyvä vastustaja paras seitsemästä ottelusarjassa, niin miespuolustuksella voi pyyhkiä Virtasen fläppitaulua. Oma veikkaus on että pronssiottelu voitetaan kotona, vieraissa hävitään. Tietysti jos pelitapaa hieman muutetaan niin voin päivittää ennustetta. Mielelläni olen väärässä, koska olen negatiivinen. Joka tapauksessa jos ollaan taas neljän joukossa niin ei pidä liikaa valittaa, tai pitää jos on negatiivinen.

Eikä sitä pakkia välttämättä tarvita, jos kaikki pysyy terveenä. Jos siirtotakarajalla helmikuussa kaikki on terveitä niin onkohan tilanne sama huhtikuussa? Niin, eihän sitä voi millään tietää, sen takia yksi lisäpakki olisi hyvä saada jossain vaiheessa mukaan. Jos saisin valita niin ottaisin Välivaaran tai Koskis Kallen tohon vielä lisäksi tai siis saman tyyppisen pelaajan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Itseasiassa on kiistänyt. Siitähän tämä väittely alkoikin.
Quo vadis, JYP – mihin menet, JYP? Kauden 2017–2018 joukkue | sivu 48 | Jatkoajan keskustelupalsta

Edit: Minusta ei pitäsi hutkia ennen kuin on tutkinut, mutta kukin tyylillään.

Minä olen pakin perään huutanut ja nähnyt riskin että liialla kuormituksella Mäenpää tai Kalteva voivat olla hajalla tai piipussa tosipelien alkaessa. Yhden pelaajan perään huutaminen ei tarkoita että kaikki toivo olisi heitetty. Joukkue on yhtä pakkia vaille mestaruusvalmis lapuissani. Olen näin jo aiemmin sanonut. Korjataan tämän verran jos siis minuun viittasit.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämäkin ketju on lopulta varsin mukavaa luettavaa, kun on eräs nimeltä mainitsematon nimimerkki ollut blokattuna jo hyvän aikaa. Voin suositella muillekin.

Mutta asiaan. JYPin hyökkäys on todella kovaa kamaa. Kärki on terävä ja leveyttä on riittävästi. En pysty tässä vaiheessa sanomaan onko Tapparalla vieläkin kovempi hyökkäys, mutta nämä kaksi joukkuetta jakavat paperilla kovimman hyökkäyksen tittelin tällä hetkellä.

Puolustus on kaksijakoinen. Kärki on kovaa kamaa ja sitä tukemassa on riittävän hyviä kavereita, mutta loukkaantumisia tuo pakkirosteri ei oikein kestä. Toki aina on mahdollista, että varamiehet lyövät läpi ja pakkiosasto olisi tuollaisenaankin riittävä, mutta onko sitten järkevää jättää yhtä näin isoa osa-aluetta arpapelin varaan, kun mestaruutta tavoitellaan?

Maalivahtiosastolla ei huolen häivää. Lähtökohtaisesti todella mielenkiintoinen, kova ja tasainen vahtikaksikko löytyy. Pitkästä aikaa luotto tähän osastoon on täysin kunnossa ennen kauden alkua.

Mitä tulee tuohon pakkiosaston tilanteeseen, niin mitään hätiköityä ei mielestäni tarvitse tehdä. Taso on riittävän hyvä lähtökohtaisesti ja kauden aikana voidaan tarvittaessa reagoida. Taloudellisia riskejä on jo otettu varsin isolla kädellä, joten on ymmärrettävää, että tämän asian kanssa katsellaan vielä rauhassa. Mihinkään paniikkiin ei mielestäni kuitenkaan ole syytä.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yhden pelaajan perään huutaminen ei tarkoita että kaikki toivo olisi heitetty.
Sanoit muistaakseni, että jos sellaista ei hankita mestaruudesta ei voida taistella. Minä olen eri mieltä, kuten moni muukin näyttäisi olevan.


@Nelfor olemme muuten samaa mieltä. Siinä puhui sitten mies joka ei kannata sensuuria, mutta sensuroi itse. wtf?!
 
Viimeksi muokattu:

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Itseasiassa on kiistänyt. Siitähän tämä väittely alkoikin.
Quo vadis, JYP – mihin menet, JYP? Kauden 2017–2018 joukkue | sivu 48 | Jatkoajan keskustelupalsta

Edit: Minusta ei pitäsi hutkia ennen kuin on tutkinut, mutta kukin tyylillään.
Ei tuossa linkissä mitä sinä tarjoat ainakaan kukaan asiaa kiistä, siinä Zaywest sanoo että jos tosissaan mestaruutta haetaan pakki pitäisi tulla ja tämähän on edelleen näin, koska puolustusosastolla suurimmat riskit ja edelleen tuo yksi pakki tekisi joukkueesta paljon paremmin balanssissa olevan.

E: @ZayWest sanoi saman itsekin edellä.
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tuossa linkissä mitä sinä tarjoat ainakaan kukaan asiaa kiistä, siinä Zaywest sanoo että jos tosissaan mestaruutta haetaan pakki pitäisi tulla ja tämähän on edelleen näin, koska puolustusosastolla suurimmat riskit ja edelleen tuo yksi pakki tekisi joukkueesta paljon paremmin balanssissa olevan.
No kyllähän kaveri siinä selväsanaisesti asettaa ehdon mestaruushaaveille.
Pelaajabudjetti on varmasti semireagointia lukuunottamatta käytetty, mutta selkein tarve tulee täydentää jos mestaruutta haetaan. Mäenpää tarvitsee tulituen ja kriittisten minuuttien jakajan.

Korostukset minun

Vastasin, että tällä hetkellä ei tarvitse, ja että meillä on Kalteva. Sitten Zay lisäsikin, että Kalteva ja Mäenpää tarvitsevat tulitukea.

Voisitteko muuten jo lopettaa tämän typerän väännön. Siellähän nuo kaikki on luettavissa jos vain viitsii vaivautua. Osa teistä syöksyy niin innoissaan solvaamaan minua, ettei edes viitsi tarkistaa faktoja. Just niin typerää responsea kuten pelkäsinkin jo kommentoidessani sitä Zayn viestiä.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Sanoit muistaakseni, että jos sellaista ei hankita mestaruudesta ei voida taistella. Minä olen eri mieltä, kuten moni muukin näyttäisi olevan.

Mutta pakki on edelleen hankittavissa ja tuolloin yöllä valitsin sanani huonosti muutenkin. Mäenpään ja Kaltevan tulituesta olen puhunut jo aiemmin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Kiitokset @hooligan hyvästä kirjoituksesta, en nyt viitsi lähteä erään nimimerkin kanssa vänkäämään enää tästä pakkiasiasta. Rajaton luotto miinuspakkiin on kyllä ihailtavan optimistista, se ei vaan muuta sitä tosiasiaa että Mäenpään jälkeen meillä ei ole ykköskorin pakkeja joukkueessa, jonka moni kirjoittaja on täällä myös todennut. Uskon että toimistolla on asia tiedossa, ja tähän vajeeseen kyllä vielä puututaan.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
No kyllähän kaveri siinä selväsanaisesti asettaa ehdon mestaruushaaveille.


Boldaus minun
En kyllä näe tuossa mitään sellaista, missä @ZayWest tai joku muu kiistäisi että JYP on mestaruustason/haastajan joukkue. Se että joukkueessa on yksi selkeä puute/riski ja että sen korjaamista vaaditaan, ei tee tuosta viestistä sellaista, että JYP muka ei olisi mestarikanditaatti

JYP on mestarikanditaatti jonka puolustus on iso riski, tätä täällä on puitu ja jotta riski saataisiin pois tulisi yksi liigatasolla tasonsa näyttänyt puolustaja joukkueeseen saada. Muuten on riski todella kova siihen, että kakka osuu tuulettimeen tai näin minä tuon @ZayWest'n viestin käsitin, kun olen lukenut hänen muitakin viestejään ja kokonaisuutta, en tartu vaa yhteen lauseeseen. Mikäli olen väärässä niin sitten käsi ylös virheen merkiksi.

@kummitus mielestäni myös reitin typerää alkaa nostamaan itseään muiden tai kritiikin yläpuolelle, jos tänne kirjoittaa niin pitää olla valmis että saa vastaankin. Tämä ei ole mikään blogi.

Mutta jätän tämän nyt sikseen, en jaksa tämän enempää vängätä kanssasi.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikäli olen väärässä niin sitten käsi ylös virheen merkiksi.
Katsotaan mitä Zay vastaa harkittuaan kunnolla.

@kummitus mielestäni myös reitin typerää alkaa nostamaan itseään muiden tai kritiikin yläpuolelle, jos tänne kirjoittaa niin pitää olla valmis että saa vastaankin. Tämä ei ole mikään blogi.
Niinhän juuri totesinkin, että osasin valmistautua. Pelkäsin reaktiota. Ei ole nääs ensimmäinen kerta kun paskamyrsky nousee jos negapoikien näkemyksiin ei yhdy ja kertoo rehellisesti syyn. Mielestäsi on itsensä muiden yläpuolelle asettamista jos kertoo eriävän mielipiteensä keskustelupalstalla? Vaikea yhtyä tuollaiseenkaan näkemykseen. Nyt mua varmaan syytetään taas trollaamisesta.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
JYP on mestarikanditaatti jonka puolustus on iso riski, tätä täällä on puitu ja jotta riski saataisiin pois tulisi yksi liigatasolla tasonsa näyttänyt puolustaja joukkueeseen saada. Muuten on riski todella kova siihen, että kakka osuu tuulettimeen tai näin minä tuon @ZayWest'n viestin käsitin, kun olen lukenut hänen muitakin viestejään ja kokonaisuutta, en tartu vaa yhteen lauseeseen. Mikäli olen väärässä niin sitten käsi ylös virheen merkiksi..

Juuri näin. Sain Tukalta asiallista tukkahuutia turhasta toistelusta ja otan nyt kopin siitä. Pahoittelin jo huonoja sanavalintojani ja se riittää jos riittää. Pakkiasiassa olen kantani selväksi tehnyt aiemmin ja sinä ainakin tajusit sen. Nyt annan olla.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joidenkin mielestä täytyy palkata vielä yksi pätevä pakki lisää jotta mestaruudesta voidaan taistella. Toisten mielestä voidaan hyvin mennä näillä. Ja mikäli pahoja loukkaantumisia ei kauden aikana tule, niin aivan uskottavasti taistellaan mestaruudesta ilman lisäpakkihankintojakin. En ymmärrä miksi tästä piti kohu nostaa, jokainen osaa kai nyt noista valita kantansa. Ollaanko nyt samalla sivulla ilman trollaussyytoksiä ja muuta paskaa?

Nuo Hooliganin viimeisimmät riskiselittelyt ovat asiaan jälkikäteen lisättyä alkuperäisen Zayn viestin siloittelua, kuten oli keskusteluun jälkikäteen mukaan tuotu Kaltevakin. Viestihistoriasta tämäkin selviää, ettei tarvitse syytellä mistään trollailuista. Zay esitti tässä ketjussa selkokielisen väitteen, josta jotkut, kuten minä, eri mieltä. Olisko tää kohta tässä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Zay esitti tässä ketjussa selkokielisen väitteen, josta jotkut, kuten minä, eri mieltä.

Sen verran lusikoin tätä soppaa vielä, että ei nyt olla niin tulikivenkatkuisia, kuin maahanmuuttoketjun ammattivänkääjät ja saivartelitelijat maailmanluokan väärinymmärtäjineen. Tottakai meistä yks jos toinenkin kärjistää ja kärkevöi viestiään sen perillemenoa alleviivatakseen, jotta sanoihin takertumisen sijaan voidaan keskustella korrektisti viestit kohdilleen. Samaa sakkiahan tässä ollaan, vaikka väliin väännetäänkin. Jaan aika pitkälle sun näkemyksen pakiston tilasta, mutta on tuossa olemassa opponenteillakin pointti. Toistaiseksi ei pakisto ole juurikaan ollut helisemässä, vaikka joku kenttä on välillä vähän mankelissa ollutkin. Avaaminen on toiminut paremmin, kun on haettu liikkeeseen, verrattuna viime kauteen. Silloin toki ketju tönötti lähtökuopissaan liikkumatta, jolloin homma tukehtui käytännössä keskialueeseen, jos ei ohjuria päätyyn saatu.

Kausi näyttää tarvitaanko tukea pakistoon ja saattaa olla (loukeista riippuen), että leveyttä sinne on hankittava, mutta ihan tuo tämänhetkinenkin tuntuu kartalla pysyvän pelin tiimellyksessä. Toki neljän pelin otos ei kauheasti lavertele. Rauha maas ja onni pääl, ettei sovinistiksi syytellä.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä tulee tuohon pakkiosaston tilanteeseen, niin mitään hätiköityä ei mielestäni tarvitse tehdä. Taso on riittävän hyvä lähtökohtaisesti ja kauden aikana voidaan tarvittaessa reagoida. Taloudellisia riskejä on jo otettu varsin isolla kädellä, joten on ymmärrettävää, että tämän asian kanssa katsellaan vielä rauhassa. Mihinkään paniikkiin ei mielestäni kuitenkaan ole syytä.

Samoilla linjoilla. Katsotaan, miten kausi lähtee käyntiin ja miten Ikonen, Vainio ja Jokinen ottavat vastuuta. Kun joukkuetta katsoo, niin se on yhtä Nikua vaille mestarikamppailussa. Vaikka viisikkopeli on kokonaisuutena isompi asia kuin yksittäinen pakki tai hyökkääjä siellä täällä, kulminoituvat tilanteet loppupeleissä mies vs. mies -hommiksi ja silloin niitä jalkoja ja käsiä on tai sitten ei.

Viime vuosien Holen reaktioiden pohjalta on enemmän kuin syytä olettaa pakiston vielä vahvistuvan yhdellä "Ryan Glennillä".
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun joukkuetta katsoo, niin se on yhtä Nikua vaille mestarikamppailussa.
Tässä muuten tuli hyvä pointti esille; Niku saattaa edelleen JYPin riveihin palata. Eli siinä on yksi painava syy odotella rauhassa ja katsoa miten tuon kanssa käy. JYPin ovet ovat hänelle avoimena ja rapakon takana sitten päätetään, että missä mies tulevan kauden lopulta pelaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten Ikonen on pelannut?
Omiin silmiini pelaaminen CHL-otteluissa oli vielä aika varovaista. Ihmeempiä virheitä ei osunut silmiin. Selkeästi hänellä on haluja tukea hyökkäyksiä, mutta oli vielä varsin varovainen sen suhteen.

Enemmän pelejä tarvitaan, että kunnolla näkee mihin hänestä lopulta on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös