Quo vadis, JYP – mihin menet, JYP? Kauden 2017–2018 joukkue

  • 381 661
  • 2 086

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Jos me saadaan se Miklik (kuulemma sieltä olisi myös tulossa pakki Miklikin mukana, mutta tämä on vain hallihuhu), niin Tuppuraisen ainoa osoite on katsomo. Ja jos RR jatkaa tämmösellä tasolla, niin ei sitä kaveria voi oikein minnekkään neloseen tiputtaa
Pakkia ollaan kuulemani mukaan katseltu, mutta tilanne on sama kuin KalPalla ykkössentterin kanssa, eli halutaan juuri sopivanlainen ja jos ei haluttua saada, niin ei hommata ollenkaan ja katsotaan mihin oman organisaation puolustajat riittää.

Tämä toki järkevä linjaus, pakisto pelannut ihan ok, eikö tuohon mitään turistia pyörimään tarvita vaan jos puolustaja tulee se myös osastoa pitää vahvistaa, muutenkin kuin määrällisesti.

Tuppurainen on ollut ongelma jo kaksi kautta, vaikka pisteitä ihan ok vielä on aikaan saanutkin. Pelaaminen kuitenkin todella aneemista yms, en ymmärrä miksi sai tällekin kaudelle valinnan kapteenistoon. Kyllä tuolla joukkueessa muutenkin johtajuutta löytyy iso pino.

Pelillisesti vilttiinhän tuo joutuisi jo nyt, kun tuntuu vaan jarruttavan jokaista ketjua, jossa pelaa tai tämä ollut sen pari kautta jo. En itse kuitenkaan näe hevillä yhtälöä Tuppurainen ja vilttiketju vaikka pelillisesti näin pitäisi toki tapahtuakin.

Allun alaspäin meno on sääli, sillä kuulunut kyllä omiin suosikkipelaajiin, nyt ei kyllä ole vaan mitenkään joukkueellemme avuksi. Harmi ettei kesähuhu Tuppurainen --> KalPa toteutunut.
 
Viimeksi muokattu:

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen erimieltä Tuppuraisesta. Tällä hetkellä ja osin viime kaudellakin teki/tekee kiekon kanssa ajoittain vääriä valintoja, mutta kiekottomana tekee paljon töitä niin kuin aina. Mitenkään aneemisena en Tuppuraisen pelaamista pitäisi. Viime kaudella oli useimpien kirjoittajien mukaan aivan jäte, teki kuitenkin 39pistettä! Ja kun Tuppurainen on kyseessä niin pisteiden lisäksi myös viime kaudella hoiti myös kiekottoman pelaamisen nöyrästi.

CHL- ja treenipeleissä ketju Puustinen - Immonen - Tuppurainen toimi ihan kohtuu hyvin, joten en nyt vielä lähtisi tyrmäämään ketjua vielä. Tuntuu että joka joukkueessa pitää olla vähintään yksi sylkykuppi, JYP:ssä se on tällä hetkellä Tuppurainen. Kai se kertoo jotain Tuppuraisesta jos 39 pinnan kauden jälkeen osa katsojista pitää ihan paskana ja että mies on menossa kovaa vauhtia alaspäin. En tiedä onko se hyvä vai huono asia, että "huonosti" pelatessaan mies tekee 39 pistettä. Mitä sitten jos Tuppurainen parantaa hieman ratkaisujaan kiekollisena ja hyökkäysten päättämisessä ja pelaa edes välttävästi? Kai sieltä sitten tulee joku 50pinnan kausi? Yritin miettiä Liigasta parempaa laituria joka tekee pisteitä (esim yli 35 pinnaa viime kaudella) ja hoitaa monipuolisesti myös kiekottoman pelaamisen niin ei kyllä kovin montaa hyökkääjää tule liigasta mieleen. Itse olen sitä mieltä että Tuppurainen mahtuu kevyesti joukkueeseen.
 

J.Shelley#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,Toronto Maple Leafs.
Myönnän että kyllä Allua tuli varsinkin perjantain pelissä kirottua (ja Puustista), mutta ehkä nyt ei vielä ruveta 2 pelin jälkeen kaveria minnekkään Keuruulle lähettämään. Kyllä Tuppuraiselle käyttöä on joukkueessa, jos kaverin saisi jollekkin 3. kentän minuuteille näin aluksi ja katsoisi sitten alkaako peli kulkea kun voi joka vaihdon vetää kuin kauden 2014-2015 Tuppurainen. Yleensähän Tuppuraisella on peli kulkenut kun laittaa sen duunari-moodin päälle, joten muutaman pelin kokeilu Hytösen ja Rooban kanssa kuullostaisi loogiselta. Rooba ainakin on pelannut sen verta hyvin että peli kulkee todennäköisesti vaikka toisella laidalla olisi meikäläinen, ja Hytönen nyt on Hytönen.

Ja sanotaan nyt vielä loppuun että eilinen nousu oli joukkueelle todennäköisesti paljon tärkeämmät kuin kotia lähteneet 2 pistettä. Lämmitti kyllä hurrikaanisydäntä kun siellä alkoi äijät oikeasti ottamaan roolia kun lyötiin isompaa vaihdetta silmään, Immosen vääntäminen ja asenne varsinkin sai melkein poskipäät kostumaan. Kiva huomata ettei Jarkko tullut Jyväskylään vain jäähdyttelemään ja läpsyttelemään. Mäenpäälle kanssa iso käsi, tekee kyllä ihan uskomattomia asioita kiekolla ja hyvin pakotti peliä Hifkin päätyyn. Laurikainen alisti Thorellia muutamaankin kertaan, tästä on hyvä jatkaa!
 
Vähän sama pakistossa, siellä ollaan hommaamassa Kalle Koskista vaikka juurikin peruspakkina esim. Jokinen on hoitanut ruutunsa ihan mallikkaasti. Isoja minuutteja Kuukan kanssa aaveella ja muutama maalipaikkakin siunaantunut. Tilastossakin ihan hyvillä statseilla muihin pakkeihin verrattuna. Ei vaan juuri monikaan kirjoittelija huomaa väritöntä, hajutonta, mautonta pakkia. Eilisessä pelissä omassa päässä suurimmissa vaikeuksissa oli Yonkman. Toivottavasti parantaa kun saa pelejä alle, mutta luulen kyllä että tulee olemaan liikkeen kanssa vaikeuksissa. Ja pakki leveyttä kyllä tarvitaan, sillä eihän Ikosen vahvuudet vaan nyt ole alivoimalla. Tod. näk. Vainio kuntouduttuaan pelaa myös aaveeta. Jos pakki tulee niin mielenkiintoista nähdä miten menee parit/seiska pakki.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuppurainen tekee kyllä kentällä hyviäkin asioita, mutta mielestäni miehen kiekollinen peli on vain ollut kamalaa ja joukkuetta haittaavaa. Kiekko polttaa lavassa ja tuntuu että ratkaisut kestää liikaa. Itse luisteluvauhdissa ei ole mielestäni ongelmaa, mutta tuntuu ettei kiekko pysy enää mukana tai sitten spurtin jälkeen hapottaa vaan paljon enemmän, eikä kiekkoa saada pelattua huolellisesti eteenpäin.

Voihan se olla, että Allu syttyy keväällä eri tavalla.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos me saadaan se Miklik (kuulemma sieltä olisi myös tulossa pakki Miklikin mukana, mutta tämä on vain hallihuhu)

Samanlaista huhua kuulin Miklikin läheltä jo ennen kauden alkua. Kyseessä olisi minun tietojen mukaan Miklikille tuttu, slovakialainen MM-joukkueessa esiintynyt pakki. Itselläni meni jo "tornarien joukkoon", mutta samassa yhteydessä kuulin, että Miklik oli(si) valmis nipistämään omasta palkastaan, että tämä. ko pakki saadaan hänen mukanaan Jyväskylään.

Miika Lahden tilanteesta voisin huudella sen verran, että hänen kohdallaan tilanne ei kuulosta järin hyvältä. Kuulin menneellä viikolla M.Virtaselta, että "lisätietoja Lahden tilanteesta saataneen ensi viikolla, mutta tilanne ei tällä hetkellä näytä hyvältä".
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuppurainen tekee kyllä kentällä hyviäkin asioita, mutta mielestäni miehen kiekollinen peli on vain ollut kamalaa ja joukkuetta haittaavaa. Kiekko polttaa lavassa ja tuntuu että ratkaisut kestää liikaa. Itse luisteluvauhdissa ei ole mielestäni ongelmaa, mutta tuntuu ettei kiekko pysy enää mukana tai sitten spurtin jälkeen hapottaa vaan paljon enemmän, eikä kiekkoa saada pelattua huolellisesti eteenpäin.

Voihan se olla, että Allu syttyy keväällä eri tavalla.

Tuommoisia jaksoja ettei kiekko oikein meinaa pysyä matkassa ja tulee vääriä valintoja, tulee kaikille pelaajille. Toisten pelaajien kohdalla se vaan näkyy selkeämmin kun on totuttu siihen että niitä ei tule. Sama koskee jossain määrin Kaltevaa. Oli aivan hemmetin hyvä toissa kaudella. Tuntui että kaikki ratkaisut onnistuivat niin kiekottomana kuin kiekollisenakin. Nytkin pelaa hyvin, mutta tuntuu että joka peliin mahtuu joku yksi todella huono syöttö tai muu vastaava pieni hazardi. Saattaa tosin johtua siitä että Kalteva on nostanut rimansa niin korkealle että silloin kun pelaa vain hyvin niin tuntuu, että on pelannut huonosti. Sama koskee Tuppuraistakin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
En minäkään kyllä Allua enää rosterista pois ottaisi. Eri homma jos kesällä olisi saatu tuo sopimus kusetettua jollekin dorkapoppoolle. JYPissä pelatessaan rooli on vähintään kärkikutosessa ja perussettinäkin kärkikolmikossa. Ihan sama miten suorittaa. Nyt vain täytyy toivoa että tuo daideilija-asenne katoaa hiuksista sinne itseensä. Tuppuraisella on edelleen kaikki eväät pommittaa kovia tehoja. Kaikki on kiinni asenteesta tämän pelaajan kohdalla.

Eli tilauksessa työhaalarit päälle, muutamia taklauksia ja allumaisen röyhkeitä haastoja maalille noin aluksi, kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

Kiekura

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samanlaista huhua kuulin Miklikin läheltä jo ennen kauden alkua. Kyseessä olisi minun tietojen mukaan Miklikille tuttu, slovakialainen MM-joukkueessa esiintynyt pakki. Itselläni meni jo "tornarien joukkoon", mutta samassa yhteydessä kuulin, että Miklik oli(si) valmis nipistämään omasta palkastaan, että tämä. ko pakki saadaan hänen mukanaan Jyväskylään.

Miika Lahden tilanteesta voisin huudella sen verran, että hänen kohdallaan tilanne ei kuulosta järin hyvältä. Kuulin menneellä viikolla M.Virtaselta, että "lisätietoja Lahden tilanteesta saataneen ensi viikolla, mutta tilanne ei tällä hetkellä näytä hyvältä".

Täysin saman huhun olen itsekkin kuullut. Toivottavasti pitää paikkansa
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Vähän sama pakistossa, siellä ollaan hommaamassa Kalle Koskista vaikka juurikin peruspakkina esim. Jokinen on hoitanut ruutunsa ihan mallikkaasti. Isoja minuutteja Kuukan kanssa aaveella ja muutama maalipaikkakin siunaantunut. Tilastossakin ihan hyvillä statseilla muihin pakkeihin verrattuna. Ei vaan juuri monikaan kirjoittelija huomaa väritöntä, hajutonta, mautonta pakkia. Eilisessä pelissä omassa päässä suurimmissa vaikeuksissa oli Yonkman. Toivottavasti parantaa kun saa pelejä alle, mutta luulen kyllä että tulee olemaan liikkeen kanssa vaikeuksissa. Ja pakki leveyttä kyllä tarvitaan, sillä eihän Ikosen vahvuudet vaan nyt ole alivoimalla. Tod. näk. Vainio kuntouduttuaan pelaa myös aaveeta. Jos pakki tulee niin mielenkiintoista nähdä miten menee parit/seiska pakki.

En ole täysin samaa mieltä asiasta, sillä minäkin olen seurannut Jokisen pelaamista (tykkään erikseen seurata näitä värittömiä pakkeja). Jokinen pelaa pääsääntöisesti hyvin varmaa peruspelaamista, mutta on ajoittain kiekollisena paineen alla liian kovassa kiireessä. Kiekko alkaa polttamaan, eikä aina ehdi tehdä edes sitä perusvarmaa ratkaisua: kiekko pois eteenpäin tyhjään tilaan. Kiekottomana pelaa varsin hyvällä tasolla, mutta ei ole peruspakkien nopeinta kastia (ja kastiin ei tosiaan kuulu mitään polkukoneita), jolloin on välillä jalalla vähän myöhässä. Paikkaa tätä kuitenkin suht hyvällä sijoittumisella - ja varmistelulla.

Peruspakkikastiin kuuluessaan ongelma on kuitenkin tuo kiekollinen pelaaminen. Sen ei tarvitsisi olla edes hyvällä tasolla verrattuna moneen muuhun, mutta ne prosenttipeliratkaisut pitäisi pystyä hoitamaan käytännössä 100-prosenttisen varmasti.

Valitettavasti minulla ei Jokiseen tällä hetkellä täyttä luottoa ole, mutta annan toki aikaa korjatakseen minun olevan väärässä. Ja niin kuin monesti ennenkin: tätä tietysti toivon.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole täysin samaa mieltä asiasta, sillä minäkin olen seurannut Jokisen pelaamista (tykkään erikseen seurata näitä värittömiä pakkeja). Jokinen pelaa pääsääntöisesti hyvin varmaa peruspelaamista, mutta on ajoittain kiekollisena paineen alla liian kovassa kiireessä. Kiekko alkaa polttamaan, eikä aina ehdi tehdä edes sitä perusvarmaa ratkaisua: kiekko pois eteenpäin tyhjään tilaan. Kiekottomana pelaa varsin hyvällä tasolla, mutta ei ole peruspakkien nopeinta kastia (ja kastiin ei tosiaan kuulu mitään polkukoneita), jolloin on välillä jalalla vähän myöhässä. Paikkaa tätä kuitenkin suht hyvällä sijoittumisella - ja varmistelulla.

Peruspakkikastiin kuuluessaan ongelma on kuitenkin tuo kiekollinen pelaaminen. Sen e tarvitsisi olla edes hyvällä tasolla verrattuna moneen muuhun, mutta ne prosenttipeliratkaisut pitäisi pystyä hoitamaan käytännössä 100-prosenttisen varmasti.

Valitettavasti minulla ei Jokiseen tällä hetkellä täyttä luottoa ole, mutta annan toki aikaa korjatakseen minun olevan väärässä. Ja niin kuin monesti ennenkin: tätä tietysti toivon.
Pienet epävarmuudet kokemattomilla pelaajilla voivat poistua hyvinkin nopealla aikataululla, jos he saavat luottoa ja joukkueen peli kokonaisuutena toimii. Nykyisestä joukkueesta löytyy paljon kokemusta ja varmuutta, jotka antavat kokemattomille pelaajille erinomaiset lähtökohdat kehittyä nopealla aikataululla ja päästä eroon epävarmuuksista.

Toki tuo puolustus ei loukkaantumisia erityisemmin edelleenkään kestä, mutta en lähtisi kovin nopeasti tuomitsemaan pakkeja, jotka vielä näyttävät ajoittain epävarmoilta.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
Valitettavasti minulla ei Jokiseen tällä hetkellä täyttä luottoa ole, mutta annan toki aikaa korjatakseen minun olevan väärässä. Ja niin kuin monesti ennenkin: tätä tietysti toivon.
Esitän tähän eriävän näkemyksen. Mulla on vahva usko Jaakko Jokiseen. Odotukset olivat suorastaan suuret jo viime kaudelle, mutta valitettavasti vammat vesittivät käytännössä koko vuoden. Mä näen miehen tulevaisuuden mahdollisesti jopa ykkösparin pakkina. Jokinen on kuin köyhän miehen Olli Määttä; samat vahvuudet [peliäly plus puolustuspää] sekä heikkoudet [luistelu lisättynä loukkaantumishuolilla] – ja Ollin tavoin myös Jaakko Jokisella on piileviä kykyjä kiekolliseen peliin.

Toisaalta taas Juuso Vainioon en löydä luottoa. Ominaisuuksia olla kovakin kiekollinen puolustaja on, mutta ne peittyvät rohkeuden riittämättömyyden ja riskittömyyden rakastamisen alle. Esimerkkinä vastakohdasta käy Kalteva, sillä Mikoista vino toimii mannekiinina sille, ettei paikallisessa pääsarjassa tarvitse luontaisia lahjoja ollakseen pakkien parhaimmistoa kiekon kanssa, kunhan vain haluaa pysyä pelivälineessä kiinni ja uskaltaa saada sillä asioita aikaan; jokainen lienee joskus kiinnittänyt huomiota kuinka Kaltevan liu'ussa on viekkaita vivahteita kanemaisen kiekonhallinnan lumosta. Sen sijaan Vainiota vaivaa täydellinen dynaamisuuden puute, enkä ole Jyväskylän aikanaan nähnyt mitään syitä miksi kannattaisi elätellä toiveita Juusosta täyttämässä Sami nuoremman jättämät saappaat.

Siksi puolustukseen kenties tulevan vahvistuksen olisi ensisijaisesti oltava liikkuva ja kiekollinen, ei peruspakki. En kuitenkaan näe tarvetta reagoida tässä ja nyt, vaan nykyisille on edullista tarjota ensin kunnon tilaisuus.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En minäkään kyllä Allua enää rosterista pois ottaisi. Eri homma jos kesällä olisi saatu tuo sopimus kusetettua jollekin dorkapoppoolle. JYPissä pelatessaan rooli on vähintään kärkikutosessa ja perussettinäkin kärkikolmikossa. Ihan sama miten suorittaa. Nyt vain täytyy toivoa että tuo daideilija-asenne katoaa hiuksista sinne itseensä. Tuppuraisella on edelleen kaikki eväät pommittaa kovia tehoja. Kaikki on kiinni asenteesta tämän pelaajan kohdalla.

Eli tilauksessa työhaalarit päälle, muutamia taklauksia ja allumaisen röyhkeitä haastoja maalille noin aluksi, kiitos.

Joo ja tuossa Tuppuraisen tapauksessakin on että jos lähdettäisiin ulostamaan pelaajaa niin todennäköisesti pitäisi maksaa melkein koko sopimuksen palkka siitä huolimatta ettei pelaisi täälä. Niin kauan kun ei vesitä koko joukkueen peliä ja ole haitaksi niin antaa olla joukon mukana. Kyllä siinä edelleen potentiaalia on tehdä se 40 pistettä ja ihan ok maalimäärinkin lopulta edelliskaudella päässyt vaikka peli ei ole aina kulkenut. Jotenkin tuntui kun pääsi pelaamaan nättisen ja suomelan kanssa niin pystyy paljon paremmin nopeuttaan käyttämään hyväksi ja pelissä oli jo punaista lankaa. Kyllähän tuollakin otteilla paikkansa kolmessa ekassa ketjussa ansaitsee jatkossakin.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Esitän tähän eriävän näkemyksen. Mulla on vahva usko Jaakko Jokiseen. Odotukset olivat suorastaan suuret jo viime kaudelle, mutta valitettavasti vammat vesittivät käytännössä koko vuoden. Mä näen miehen tulevaisuuden mahdollisesti jopa ykkösparin pakkina. Jokinen on kuin köyhän miehen Olli Määttä; samat vahvuudet [peliäly plus puolustuspää] sekä heikkoudet [luistelu lisättynä loukkaantumishuolilla] – ja Ollin tavoin myös Jaakko Jokisella on piileviä kykyjä kiekolliseen peliin.

Toisaalta taas Juuso Vainioon en löydä luottoa. Ominaisuuksia olla kovakin kiekollinen puolustaja on, mutta ne peittyvät rohkeuden riittämättömyyden ja riskittömyyden rakastamisen alle. Esimerkkinä vastakohdasta käy Kalteva, sillä Mikoista vino toimii mannekiinina sille, ettei paikallisessa pääsarjassa tarvitse luontaisia lahjoja ollakseen pakkien parhaimmistoa kiekon kanssa, kunhan vain haluaa pysyä pelivälineessä kiinni ja uskaltaa saada sillä asioita aikaan; jokainen lienee joskus kiinnittänyt huomiota kuinka Kaltevan liu'ussa on viekkaita vivahteita kanemaisen kiekonhallinnan lumosta. Sen sijaan Vainiota vaivaa täydellinen dynaamisuuden puute, enkä ole Jyväskylän aikanaan nähnyt mitään syitä miksi kannattaisi elätellä toiveita Juusosta täyttämässä Sami nuoremman jättämät saappaat.

Siksi puolustukseen kenties tulevan vahvistuksen olisi ensisijaisesti oltava liikkuva ja kiekollinen, ei peruspakki. En kuitenkaan näe tarvetta reagoida tässä ja nyt, vaan nykyisille on edullista tarjota ensin kunnon tilaisuus.

Ihan hyviä pointteja, mutta eikö Vainion mahdollisuuksiin nousta uudelle tasolle päde ihan samat tekijät kuin Jokisenkin? Molemmilla on potentiaalia pelata hyvin omassa roolissaan liigassa. Vainio kiekollisena ja Jokinen perusluutana. Molempien viime kausi meni pipariksi loukkaantumisen vuoksi, mutta kun saa pelejä ja onnistumisia alle niin molemmilta voi odottaa vähintäänkin kelvollista pelaamista. Kummaltakaan ei olla nähty niin paljon liigapelejä että voitaisinn sanoa riittävätkö eväät ja mille tasolle. Tietysti jos pelaaminen ei ala sujumaan niin sitten todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin vauhtia on haettava jostain muualta. Tämä pätenee molempiin, sillä erotuksella että rightin puolelta pelaavia pakkeja ei JYP:ssä eikä yleensäkkään liiga joukkueissa ole liikaa.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
Ihan hyviä pointteja, mutta eikö Vainion mahdollisuuksiin nousta uudelle tasolle päde ihan samat tekijät kuin Jokisenkin? Molemmilla on potentiaalia pelata hyvin omassa roolissaan liigassa. Vainio kiekollisena ja Jokinen perusluutana. Molempien viime kausi meni pipariksi loukkaantumisen vuoksi, mutta kun saa pelejä ja onnistumisia alle niin molemmilta voi odottaa vähintäänkin kelvollista pelaamista. Kummaltakaan ei olla nähty niin paljon liigapelejä että voitaisinn sanoa riittävätkö eväät ja mille tasolle.
Juuso Vainiokin kieltämättä kärsinyt loukkaantumisista, mutta kun katsoo ottelumääriään, viime kauden viitekehyksessä väite kuulostaa tekosyyltä. En mä potentiaalia onnistua omassa roolissaan kiistänyt kummankaan kohdalla. Kuten kerroin, Juuso Vainiolla on tarvittavia ominaisuuksia, mutta kirjoitin myös mistä kiikastaa. Noiden kahden ero löytyy siitä, että Jokinen pelasi erinomaisesti jo ensimmäisellä liigakaudellaan – välieräsarjaan asti, silloin tuli seinä vastaan. Vainio taas toistaiseksi ollut kiekolliseksi puolustajaksi keskinkertainen ainakin punamustavalkoisissa pelaamansa ajan.

Viimeisessä virkkeessä oot täysin oikeassa. Tulevaisuutta ei voi ennustaa, mutta toisaalta arvioita siitä voi tehdä jo nyt.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuso Vainiokin kieltämättä kärsinyt loukkaantumisista, mutta kun katsoo ottelumääriään, viime kauden viitekehyksessä väite kuulostaa tekosyyltä. En mä potentiaalia onnistua omassa roolissaan kiistänyt kummankaan kohdalla. Kuten kerroin, Juuso Vainiolla on tarvittavia ominaisuuksia, mutta kirjoitin myös mistä kiikastaa. Noiden kahden ero löytyy siitä, että Jokinen pelasi erinomaisesti jo ensimmäisellä liigakaudellaan – välieräsarjaan asti, silloin tuli seinä vastaan. Vainio taas toistaiseksi ollut kiekolliseksi puolustajaksi keskinkertainen ainakin punamustavalkoisissa pelaamansa ajan.

Viimeisessä virkkeessä oot täysin oikeassa. Tulevaisuutta ei voi ennustaa, mutta toisaalta arvioita siitä voi tehdä jo nyt.

Ei tässä taida olla paljoa väittelemisen aihetta. Molemmilla on potentiaalia pelata liigassa hyvin. Sitä miten Vainio on esim. ensimmäisellä liiga kaudellaan pelannut on hankala sanoa kun se tapahtui HPK:ssa jo kaudella 12-13. Vainiolla on eliteprospectsin mukaan 168 peliä liigaa alla ja Jokisella 31 peliä liigaa ja 167 peliä Mestistä takana joten ei kumpikaan enää mikään ihan keltanokka ole. Vainiolla näköjään alle 20 maailmanmestaruus plakkarissa kaudelta 13-14. Toivotaan molemmille hyviä kausia JYP:n paidassa.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
Toivotaan molemmille hyviä kausia JYP:n paidassa.
Kummastakin saanut kuvan helvetin hyvänä jätkänä, joten jo miesten itsensä vuoksi komppaan tätä täysin. Haluan vielä erikseen korostaa olevani Vainion kohdalla kuluvasta kaudesta enemmän kuin mielelläni väärässä. Katellaan kuinka käy.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kolmen pelin otannalla joukkue kyllä todella tarvitsee sen yhden hyvän puolustajan, kiekollisen. Ei vielä mitään katastrofia ole päässyt käymään (8/9p) mutta jos vähän haluaa ennakoida niin suosittelen lämpimästi. Tällä hetkellä puolustus näyttää aika kärvistelyltä ja selviytymiseltä.
 

Kiekura

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kolmen pelin otannalla joukkue kyllä todella tarvitsee sen yhden hyvän puolustajan, kiekollisen. Ei vielä mitään katastrofia ole päässyt käymään (8/9p) mutta jos vähän haluaa ennakoida niin suosittelen lämpimästi. Tällä hetkellä puolustus näyttää aika kärvistelyltä ja selviytymiseltä.

Noh kauden ekat pelit ja yleensä se tarkoittaa aina sitä, että ei siellä ole vielä kaikki hitsaunut kuntoon ja paikat ja ajoitukset hakusessa. Eilen isoimmat ongelmat oli Kaltevalla ja Yonkmanilla.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyy olla tyytyväinen että meillä on Yonkman joukkueessa. Yonkman saattaa aavistuksen rauhoittaa pahimpia päähäntaklaajia sekoilemasta JYP:a vastaan. Eipä Yonkmanilla välttämättä ratkaisevaa merkitystä ole, mutta tuskin Yonkmanin kokoonpanossa olo ainakaan lisää kovia taklauksia JYP:a vastaan, ehkä ennemmin päinvastoin. Huikeaa katsottavaa kun Yonkman käy aina tarpeen tullen ilmoittamassa vastustajalle minkä tyyppistä on tulossa jos otteet ei muutu.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Täytyy olla tyytyväinen että meillä on Yonkman joukkueessa.

Olen viestistäsi kutakuinkin samaa mieltä ja Yonkmanille on pakistossa olemassa ihan pelillinenkin rooli, siitä olen kuitenkin Virtasen kanssa erimieltä, että alivoimalle ei hänen avuillaan kuulu päästä luutimaan, tästä taisin avautua jo viime kaudella. Alkukauden kankeus ja tuntuman vähäisyys vielä alleviivaa tätä räikeästi.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Olen viestistäsi kutakuinkin samaa mieltä ja Yonkmanille on pakistossa olemassa ihan pelillinenkin rooli, siitä olen kuitenkin Virtasen kanssa erimieltä, että alivoimalle ei hänen avuillaan kuulu päästä luutimaan, tästä taisin avautua jo viime kaudella. Alkukauden kankeus ja tuntuman vähäisyys vielä alleviivaa tätä räikeästi.
Samaa mieltä siitä että Yonkmania ei kyllä alivoimalla mielellään näe. On auttamattoman kankea liikkeissään ja jos yrittää blokata kiekkoa on usein vaan maskissa molarille, vrt. Kuukka, kuka lienee JYPin paras kiekonsyöjä. Yonkmania en halua tosiaan dumata, koska omasta mielestä yksi JYPin lempipelaajista ja kyllä hänellä ehdottomasti on rauhoittava vaikutus vastustajien kuumakalleihin, mutta kankea on ollut alkukausi kyllä.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvin pitkälle samaa mieltä Yonkmanista. Kankea liike tuntuu sen verran ominaispiirteeltä ettei se ärsytä, toisin kuin se miten usein Yonkmanilla tuntuu olevan ongelmia siinä _helpossa_ ensimmäisen syötön annossakin. Viime kaudelta muistuu useampi sellainenkin tilanne, jossa Yonkman syötti lahjakkaasti vastustajan maalin ja muutenkin tuon helpon syötön antamisen pitäisi kyllä rapakon takaiselta kokeneelta pelurilta sujua. En tiedä oliko se vain alun Yogi-huuman aiheuttamaa sokeutta, mutta fiilis on se että ensimmäisellä JYP-kaudellaan Yonkman suoriutui tuossa(kin) paremmin. No anyway, Yonkmanilla on ehdottomasti paikkansa joukkueessa ja on lienee myös yleisön lempipelaaja. Siitä voidaan toki keskustella, voisiko Yonkmaniin sijoitetut eurot käyttää menestyksen kannalta paremminkin.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yonkmanilla saattaa myös olla päinvastainen vaikutus. Ensimmäisenä tulee tälläisen Taavi Vartiaisen kaltaiset pelaajat jotka oikein haluavat näyttää, ettei pelota. Mutta suurimmaksi osaksi varmasti ainakin hieman ehkäisee.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yonkmanilla saattaa myös olla päinvastainen vaikutus. Ensimmäisenä tulee tälläisen Taavi Vartiaisen kaltaiset pelaajat jotka oikein haluavat näyttää, ettei pelota. Mutta suurimmaksi osaksi varmasti ainakin hieman ehkäisee.

Jännästi nuo Vartiaisten ja muiden hölmöilyt on kuta kuinkin pysynyt poissa JYP:a vastaan viimeisen kahden kauden aikana kun Yonkman on ollut joukkueessa. Finleyn taklaus Miklikkiin on ainoa jonka muistan ja sekään ei ollut mikään ihan hirveän törkeä. Kova taklaus jossa isompi mies taklasi vähän huonossa asennossa olevaa, muttei mitenkään vahingoittaakseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös