Vituttaa niin, ettei veri kierrä!

  • 2 908 911
  • 13 923

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Olisikohan Virta ollut vielä toipilaana sen flunssan jäljiltä? Totta kuitenkin, että suurin osa koko joukkueen vedoista oli täysin vaarattomia. Harvassa oli kunnon pommit.

Kyllähän tuon ottelun lähtökohdat oli tiedossa missä päässä sitä peliä pyöritetään. Homma hoidettiin kotiin ja nämä kommentit esim nimimerkki folignolta koskien Seliniä on about 13-vuotiaiden tasoa.

Vituttaahan tuollaista lukea. Kyllähän Virta vielä tasoaan nostaa. Itse ainakin luotan siihen. Eilinen matsi oli vaan niin monessa tuvassa voitettu etukäteen.
 

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän tuon ottelun lähtökohdat oli tiedossa missä päässä sitä peliä pyöritetään. Homma hoidettiin kotiin ja nämä kommentit esim nimimerkki folignolta koskien Seliniä on about 13-vuotiaiden tasoa.

Vituttaahan tuollaista lukea. Kyllähän Virta vielä tasoaan nostaa. Itse ainakin luotan siihen. Eilinen matsi oli vaan niin monessa tuvassa voitettu etukäteen.

Minkä vuoksi kommentti oli 13-vuotiaan tasoa? Kommentti lähinnä kuvasti sitä, että mulla on pikkuhiljaa mennyt luotto siihen, että Selinin paukut riittäisivät sellaisen hyökkäyspelin organisoimiseen, mikä veisi joukkueen finaaleihin, jopa välieriin pääsemisestä olen hyvin skeptinen. Kyllähän eilinen hoidettiin lopulta, mutta jos homma ratkeaa viimeisen vitosen aikana niin ei siinä kauhean varmasta voitosta puhuta. Ja eilen jaettiin kuitenkin hemmetin tärkeät pisteet, joten mistään asennevammasta ei ainakaan ollut kyse. Toinen uskomaton asia on, että Saipan jannut pyörittivät parempaa ylivoimapeliä tuolla naurettavalla rosterilla kuin Tepsi.

Toivon, että tuo nippu löytää vielä hyökkäyspeliin ja ylivoimaan tehokkuuden, mutta tällä hetkellä ei kovin lupaavalta näytä ja se asia on täysin valmennuksen vastuulla.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Kyllä huomasin. Juuri tuota en ymmärrä, täysin suvereeni hallinta läpi ottelun, vaikka voitto varmistui vasta lopussa niin ei ainakaan mulla ollut mitään pelkoa etteikö sitä peliä hoideta. Olisiko TPS:n pitänyt pitää kiekkoa 60min ja lyödä taululle 10-0 että olisit tyytyväinen? No jokainen kannattaa tavallaan ja näkee asiat omalla tavallaan. Toisaalta se on myös hyvä niin saadaan keskusteluja aikaiseksi.

E: Kirjoitus virhe

Oon kateellinen sun optimismille. En toisaalta pidä itseäni pessimistinä. Peliä 3 minuuttia jäljellä sarjan paskinta joukkuetta vastaan ja "tiesit", että tepsi tän hoitaa, vaikka tilanne 2-2. Itse meinasin siinä tilanteessa paskoa housuun.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Minkä vuoksi kommentti oli 13-vuotiaan tasoa? Kommentti lähinnä kuvasti sitä, että mulla on pikkuhiljaa mennyt luotto siihen, että Selinin paukut riittäisivät sellaisen hyökkäyspelin organisoimiseen, mikä veisi joukkueen finaaleihin, jopa välieriin pääsemisestä olen hyvin skeptinen. Kyllähän eilinen hoidettiin lopulta, mutta jos homma ratkeaa viimeisen vitosen aikana niin ei siinä kauhean varmasta voitosta puhuta. Ja eilen jaettiin kuitenkin hemmetin tärkeät pisteet, joten mistään asennevammasta ei ainakaan ollut kyse. Toinen uskomaton asia on, että Saipan jannut pyörittivät parempaa ylivoimapeliä tuolla naurettavalla rosterilla kuin Tepsi.

Toivon, että tuo nippu löytää vielä hyökkäyspeliin ja ylivoimaan tehokkuuden, mutta tällä hetkellä ei kovin lupaavalta näytä ja se asia on täysin valmennuksen vastuulla.

Mun mielestä tämä ei ole mitenkään Selinistä kiinni. Pelattiin viime keväänä hyvä kärppä-sarja. Materiaali vain tuli vastaan. Nyt pelattiin hyvä kausi tätä vikaa 10-15 peliä lukuunottamatta. Tämäkin selittyy aika pitkälti yksiselitteisesti loukkaantumisista ja johdon passiivisuudesta vahvistuksia etsiessä. En nää Seliniä mitenkään tässä kuviossa syypäänä.

Ja jos nyt ulkomuistista (joka on heikko) mietin tämän kauden pelejä niin niitä pelejä, jossa tps on ollut "kusessa" on 2-3/59.
 

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestä tämä ei ole mitenkään Selinistä kiinni. Pelattiin viime keväänä hyvä kärppä-sarja. Materiaali vain tuli vastaan. Nyt pelattiin hyvä kausi tätä vikaa 10-15 peliä lukuunottamatta. Tämäkin selittyy aika pitkälti yksiselitteisesti loukkaantumisista ja johdon passiivisuudesta vahvistuksia etsiessä. En nää Seliniä mitenkään tässä kuviossa syypäänä.

Ja jos nyt ulkomuistista (joka on heikko) mietin tämän kauden pelejä niin niitä pelejä, jossa tps on ollut "kusessa" on 2-3/59.

Osittain tilanne menee toki seurajohdon ja loukkaantumisten piikkiin, sitä en kiellä. Selinin tiimi on minustakin tehnyt hyvää työtä näiden kahden kauden aikana joukkueen nostamisessa kärkikahinoihin ja olen pääosin ollut varsin tyytyväinen valmennukseen. Mutta ei tässä siitä ollutkaan kyse, että joukkue olisi otteluissa jotenkin kusessa vaan siitä, että laadukkaisiin maalipaikkoihin ei päästä riittävästi ja ylivoima on kuraa. Näiden asioiden osalta pelaaminen ei ole kauden mittaan kehittynyt vaan jopa taantunut ja siksi alan kallistumaan sille kannalle, että Selin ei tiimeineen pysty johtamaan joukkuetta enää tästä korkeammalle tasolle.
 

20Booris13

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild
Oon kateellinen sun optimismille. En toisaalta pidä itseäni pessimistinä. Peliä 3 minuuttia jäljellä sarjan paskinta joukkuetta vastaan ja "tiesit", että tepsi tän hoitaa, vaikka tilanne 2-2. Itse meinasin siinä tilanteessa paskoa housuun.
Olet varmaankin ainoa. No ehkä oli helppo pelin jälkeen noin kirjoittaa, mutta sellainen luotto oli että tämä hoidetaan. Jätän tämän ketjun taas muille *hymiö*.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Oon kateellinen sun optimismille. En toisaalta pidä itseäni pessimistinä. Peliä 3 minuuttia jäljellä sarjan paskinta joukkuetta vastaan ja "tiesit", että tepsi tän hoitaa, vaikka tilanne 2-2. Itse meinasin siinä tilanteessa paskoa housuun.

Itse olin aivan hiilenä. Ässä-peli on taas erittäin hyvä mittari, miten joukkue suorittaa.
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lisään vielä, että vituttaa ne, jotka tulee vitutusketjuun valittamaan siitä, että ihmisiä vituttaa.

Kuuluuhan tuo valittaminenkin vitutusketjuun, jos optimisteja vituttaa toisten vitutus? Pieni kierre siis tämä, mutta annettakoon tässä ketjussa rauhassa ihmisiä **tuttaa jos siltä tuntuu.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osittain tilanne menee toki seurajohdon ja loukkaantumisten piikkiin, sitä en kiellä. Selinin tiimi on minustakin tehnyt hyvää työtä näiden kahden kauden aikana joukkueen nostamisessa kärkikahinoihin ja olen pääosin ollut varsin tyytyväinen valmennukseen. Mutta ei tässä siitä ollutkaan kyse, että joukkue olisi otteluissa jotenkin kusessa vaan siitä, että laadukkaisiin maalipaikkoihin ei päästä riittävästi ja ylivoima on kuraa. Näiden asioiden osalta pelaaminen ei ole kauden mittaan kehittynyt vaan jopa taantunut ja siksi alan kallistumaan sille kannalle, että Selin ei tiimeineen pysty johtamaan joukkuetta enää tästä korkeammalle tasolle.

Ihan hieman hämmästelen jos Selin tiimeineen edes tekee mitään ylivoimakuvioita Kalliolle, Perrinille ja Tallinderille. Jätkät on sen verran kokeneita että väittäisin että sopivat keskenään ylivoiman.

Siitä olen samaa mieltä että homma ei toimi. Kakkosyv on viime peleissä ollut se vaarallisempi.
 

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan hieman hämmästelen jos Selin tiimeineen edes tekee mitään ylivoimakuvioita Kalliolle, Perrinille ja Tallinderille. Jätkät on sen verran kokeneita että väittäisin että sopivat keskenään ylivoiman.

Siitä olen samaa mieltä että homma ei toimi. Kakkosyv on viime peleissä ollut se vaarallisempi.

Se on valmennuksen valinta, mikäli antavat pelaajien itse sopia kuviot. Joskus tuo lähestymistapa onkin se oikea. Mutta mikäli tuo tyyli ei tuo tulosta, pitää valmennuksen puuttua asiaan jollakin tavalla. Voi olla että ovat puuttuneetkin, mutta tulostaululla se ei näy ja syytä siihen ei voi ulkoistaa pelaajille tai seurajohdolle. Tällä materiaalilla sen pitäisi olla paljon parempaa kuin mitä on nähty.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se on valmennuksen valinta, mikäli antavat pelaajien itse sopia kuviot. Joskus tuo lähestymistapa onkin se oikea. Mutta mikäli tuo tyyli ei tuo tulosta, pitää valmennuksen puuttua asiaan jollakin tavalla. Voi olla että ovat puuttuneetkin, mutta tulostaululla se ei näy ja syytä siihen ei voi ulkoistaa pelaajille tai seurajohdolle. Tällä materiaalilla sen pitäisi olla paljon parempaa kuin mitä on nähty.

Samaa mieltä, että ylivoiman tulisi olla parempaa. Varsinkin Perrinin taso on huolestuttava. Ykkösyyveessä Kallio yrittää tehdä kaikkea ja muut eivät oikein mitään.

Mutta hieman kinkkinen tilanne tuota on purkaa. Kallio on joukkueen primus motor ja häntä ei voi tuosta syrjäyttää. Jos hänellä on sananvaltaa ylivoimakuvioon ja koostumukseen, niin valmennuksen puuttumiskynnys on varmasti korkea. Kaiken lisäksi meillä on ongelma, ettei varsinaisia peliä tekeviä senttereitä/pelaajia joukkueessa oikein ole.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lähes koko runkkari vedettiin läpi ilman suurempia loukkaantumisia. Mitä nyt Dudas ja Kume ollut koko kauden pois. Sitten kun alkaa tärkeät kevään pelit, niin porukkaa putoaa joka toinen päivä loppukauden saikulle. Mikäs siinä kun on papat messissä jotka vetää 30+ minuuttia per peli. Illalla Eskola varmaan twiittaa taas negapettereistä.

#kylmäsuihku#tupatäyteen#rohkeastimaljannostoon
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lähes koko runkkari vedettiin läpi ilman suurempia loukkaantumisia. Mitä nyt Dudas ja Kume ollut koko kauden pois. Sitten kun alkaa tärkeät kevään pelit, niin porukkaa putoaa joka toinen päivä loppukauden saikulle.

Jossain vaiheessa runkkarin aikana tuli itsekin ihmeteltyä kuinka vähillä loukeilla selvittiin. Samalla kuin joiltain jengeiltä oli toistakymmentä äijää telakalla, meiltä Dudasia ja Kumea lukuunottamatta vain Virta ja Perrin olivat useamman pelin pois. Nyt sitten pahimpaan paikkaan niitä loukkeja tuli.

Silti, hyvän, pelitavan sisäistäneen jengin ominaisuuksia on se että pelin taso ei välttämättä romahda, vaikka poissaolijoita olisikin, vaan myös rotaatiopelaajat pystyvät ottamaan roolia. Fakta on se, että vaikka runkosarjan lopulla nähtiin välillä todella heikkoja esityksiä, tärkeimmät pelit pystyttiin voittamaan ja säilyttämään kakkossija, ja se kakkossija itsessään kertoo jo, että joukkueella on toimiva pelitapa, joka ei kaadu edes muutaman kärkipelaajan poissaoloon.

Lähtökohdat pudotuspeleihin ovat kaikkea muuta kuin optimaaliset, mutta tässä se kahden vuoden työ, valmennus ja pelaajat vasta todella punnitaan. Aina voi nousta yllättäviä ratkaisijoita, kuten vaikka Humaloja Kärpistä näytti: runkosarjassa 53o ja 4+7=11, pudotuspeleissä 2o ja 3+1=4. Ennen kaikkea pitää luottaa, että se pelitapa nousee esiin kauden tärkeimpiin peleihin, kuten parhaimmillaan runkosarjassa ja joukkue pystyy olemaan parempi kuin yksilöidensä summa.

Selinin, ja mahdollisesti jopa Kallion, Tallenin ja Perrinin viimeiset ottelut mustavalkoisissa. Itse aion ainakin tällä kertaa uskoa joukkueeseen ja antaa kaiken tukeni. Loukkaantuneita on turha miettiä, näillä mennään ja toivottavasti mahdollisimman pitkälle. Pääasia että kaikki jää jäälle jokaiselta pelaajalta.

Tämä siis ihan yleisesti tästä tilanteesta ja vallitsevasta ilmapiiristä, ei lainatulle kirjoittajalle.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Nyt nämä vähemmän onnistuneet pelaajat on saatava heräämään. Esimerkiksi Otto Nieminen. Joskus aiemmin syksyllä, oliko nyt Ilvestä vastaan pelasi Spinan paikalla ja teki röyhkeästi 2 maalia. Samoin Taavitsainen. Aiemmin polki useinkin hyökkäyksiin laidasta läpi, mutta missä on nyt?
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Vituttaa se, että Spinankin kausi on ohi. Olisi ollut luisteluvoimaltaan erittäin tärkeä pelaaja. Annetaanko jo liikaa tasoitusta muille? Eiköhän tässä vielä Kallio, Thorell ja Tallinderkin saikulle kerkeä.
 

Hokifani25

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat
Kyllähän tuo jos TPS nyt tippuu ulos tuosta HIFK-sarjasta menee ihan täysin Antero Niittymäen ja muun TPS-johdon piikkiin.

Jokainen vähääkään näistä asioista ymmärtävä näki jo syksystä lähtien, että joukkuetta on ennen pudotuspelejä vahvistettava selkeästi, jos meinataan pärjätä. Tätä ei tehty, ja nyt me kaikki voimme nähdä seuraukset ja lopputuloksen tästä...
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän tuo jos TPS nyt tippuu ulos tuosta HIFK-sarjasta menee ihan täysin Antero Niittymäen ja muun TPS-johdon piikkiin.

Jokainen vähääkään näistä asioista ymmärtävä näki jo syksystä lähtien, että joukkuetta on ennen pudotuspelejä vahvistettava selkeästi, jos meinataan pärjätä. Tätä ei tehty, ja nyt me kaikki voimme nähdä seuraukset ja lopputuloksen tästä...

Näitkö siis syksystä asti, että kaksi top6 hyökkääjää loukkaantuu juuri ennen siirtorajaa loppukaudeksi. Näitkö myös sen, että siirtorajalla hankittu pelaaja loukkaantuu myös loppukaudeksi heti ekoissa peleissään. Sitä itkemisen määrää, jos oltaisiin kentällinen hommattu siirtorajalla. Ei annetta omille pojille luottoa ja kauden jälkeen itkettäisiin, kun taas tehtiin älyttömät tappiot kaudesta. Edelleenkään mitkään pelaajat eivät olisi varmistaneet tepsin menevän pitkälle keväällä, vaan ovat aina enemmän tai vähemmän riskejä.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Spina on loistava runkosarjapelaaja mutta pudotuspeleistä kokemukset eivät ole mairittelevia, valitettavasti. Joukkue on todennäköisesti yhtenäisempi nyt ilman Spinaa vaikka mielelläni olisin senkin "riskin" ottanut että Dave olisi ollut mukana.

Enempää kärkipelaajien loukkaantumisia ei kestetä. Peluutuksen on oltava kohtuullisen tasaista jottei meidän nelikymppiset väsähdä tai loukkaannu.
 

Hokifani25

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat
Näitkö siis syksystä asti, että kaksi top6 hyökkääjää loukkaantuu juuri ennen siirtorajaa loppukaudeksi. Näitkö myös sen, että siirtorajalla hankittu pelaaja loukkaantuu myös loppukaudeksi heti ekoissa peleissään. Sitä itkemisen määrää, jos oltaisiin kentällinen hommattu siirtorajalla. Ei annetta omille pojille luottoa ja kauden jälkeen itkettäisiin, kun taas tehtiin älyttömät tappiot kaudesta. Edelleenkään mitkään pelaajat eivät olisi varmistaneet tepsin menevän pitkälle keväällä, vaan ovat aina enemmän tai vähemmän riskejä.

Spinan loukkaantuminen jossain vaiheessa kautta oli täysin ennustettavissa ihan jo viime kauden ja muun yleisen vammahistorian perusteella.

Yksikään jääkiekkojoukkue ei yleensä myöskään selviä 60 ottelun runkosarjasta ilman merkittäviä loukkaantumisia. Se, että syyskaudella näitä ei tullut, kertoo jokaiselle todennäköisyyslaskentaa vähääkään ymmärtävällä, että niiden todennäköisyys kevätkauden osalta vain kasvoi.

Jokaisen mestaruutta tavoittelevan joukkueen rosterin tulee olla niin laaja, että edes parin runkopelaajan loukkaantuminen ei merkittävästi heikennä pelin tasoa. Tepsin osalta näin ei ole ollut missään vaiheessa kautta.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Spinan loukkaantuminen jossain vaiheessa kautta oli täysin ennustettavissa ihan jo viime kauden ja muun yleisen vammahistorian perusteella.

Siis hetkinen. Olisi pitänyt arvata mistä? Kun loukkaantui viime kaudella? Mitä nyt katsoi Spinan edellisiä kausia niin ei siellä mitään suuren suuria poissaoloja ole ollut. Mikä on tämä Spinan yleinen vammahistoria siis?
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
En tiedä olenko yltiöoptimistinen mutta ei itseä jaksa huolestuttaa tää loukkaantumistilanne. Ainoa jonka kanssa voi tulla ongelmia on Tappara mutta se on sitten finaaliajan murheita jos sinne asti päästään.
 
Suosikkijoukkue
HC TPS, Lauri Tukonen
Yksikään jääkiekkojoukkue ei yleensä myöskään selviä 60 ottelun runkosarjasta ilman merkittäviä loukkaantumisia. Se, että syyskaudella näitä ei tullut, kertoo jokaiselle todennäköisyyslaskentaa vähääkään ymmärtävällä, että niiden todennäköisyys kevätkauden osalta vain kasvoi.
Mitä vittua? :D Jokainen, joka ymmärtää todennäköisyyslaskelmia, tietää varmasti, että syyskauden loukkaantumiset/loukkaantumisten puute ei vaikuta mitenkään kevään mahdollisiin loukkaantumisiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös