Mistä olet keksinyt nimimerkkisi?

  • 31 852
  • 257

Mistä olet keksinyt nimimerkkisi?

  • Liittyy omaan nimeen

    Ääniä: 113 25,9%
  • Liittyy ammattiin

    Ääniä: 9 2,1%
  • Liitty harrastukseen

    Ääniä: 35 8,0%
  • Liittyy ihannoimaani asiaaan/henkilöön

    Ääniä: 121 27,7%
  • Täysin mielikuvituksen tuotetta

    Ääniä: 100 22,9%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 59 13,5%

  • Äänestäjiä
    437

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Olen urheilukeskustelupalstoilla halunnut nimimerkikseni sellaisen, jossa yhdistyy tennis, jalkapallo ja jääkiekko.
Muilla palstoilla olen ollut Taitopelaaja lisättynä erinlaisilla numeroyhdistelmillä ja tänne kun nimimerkkiä pohdin, niin keskiviiva löytyy jokaisesta seuraamistani lajeista ja lisäksi tenniksessä on hienoa ässäsyötöt keskiviivalle.

Keskiviiva kuvaa myös demarimaista suhtautumistani asioihin. Haluan ymmärtää eri näkökantoja ja puolia, niin oikeaa kuin vasenta puolta, vaikken samaa mieltä olisikaan ja sama pätee myös urheilukeskusteluissa, jossa sitä kultaista keskitietä etsimässä, yrittämällä onkia parhaat puolet molemmista laidoista ja yhdistää ne omiin näkemyksiini.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
The Grand Tour (ent. Top Gear) - tv-sarjan erään henkilön kutsumanimihän tuo on.

Tykkään kyl itsekin tästä nickistä. Oisin voinut paljon huonommankin keksiä. Hitaita (vara)kapteeneitahan on jääkiekko pullollaan, etenkin jos kyseessä ikämies. Samalla tulee jonkinasteinen kiinnostus autoiluunkin ilmi.

Tosin autoiluun/liikennekäytökseen ei tämä nick päde :D Tiedä sitten onko se hyvä vai huono juttu...
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Olen saattanut tämän jo aiemminkin laittaa, mutta ei haittaa. Lareksi mua on aina kutsuttu, mutta se oli tietenkin jo mennyt. Osa kavereista kutsui myös Lateksi. Ja Redlate oli olutmerkki, jota tuli joskus ihan vaan nimen perusteella juotua. Siitä se ajatus sitten lähti. Eikä se nyt haittaa että HIFK myös siihen punaiseen yhdistyy.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kirjautumisajankohtana oli arkkuun päätyminen ihan relevantti vaihtoehto. Siitä kai. Ja tarve avautua kohtalaisen suuri myös.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mahtavan yhtyeen Tool:in kappaleestahan tuo juontaa juurensa, vaikka onhan sanalla poliittisiakin merkityksiä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Uskoisin olevani ainoa Jatkoajan 16 000 jäsenestä, jolle tuommoinen tuli mieleen. Nimimerkkisi ja suosikkijoukkueesi vaan antoi ilmiselvän vinkin. Ollaan siis varmaan samaa koulua käyty joskus ja samoilla kulmilla asuttu.

Mainitaan vielä että itse en tiennyt että yhteyden Nat King Cole/Nätkin koulu on joku muukin huomannut. Joskus varmaan 90-luvun alussa radiossa sanottiin että seuraavaksi meille esiintyy Nätkin koulu ja olin että oho, mikähän juttu tämä oikein on. Ja sitten joku neekeri lauloi ulkomaan kielellä.
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Maanisena olen joskus todella vauhdikas, ja täten tajunnanvirta jumaliakin nopeampaa. Tiedostan nimimerkkini oikeankin tarkoituksen, mikä myös on ihan ok, koska pohjimmiltani haluaisin ihmisille hyvää, vaikka olen välillä putipuhdas mulkkukin. Papin kulliakin puhtaampi. Sairauteni on siis valintani taustalla.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
"Liittyy ihannoimaani asiaan/henkilöön" varmaan lähimpänä totuutta, olkoonkin että en nyt niin erikoisesti Roger Moorea (välttämättä) ihannoi, mutta James Bondia toki.

Tosin isoin inspiraatio täälle nimimerkille oli (muistaakseni) HPK:ta fanittava nimimerkki @Sean Connery, joskus bongasin kyseisen nimimerkin joten ajattelin että miksikäs ei voisi hieman samassa hengssä tehdä omaakin nimimerkkiä. Siitä sitten odottelemaan milloin tänne ilmestyy George Lazenby, Timothy Dalton, Pierce Brosnan, Daniel Craig...
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Piti ihan tarkistaa koska olen rekisteröitynyt. Toukokuussa 2003. Olen ollut silloin 14v ja ollut varmaan ensimmäinen nimi mikä on tullut mieleen, mutta kyllä se taisi jotenkin Hitleristä juontaa juurensa.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Intistä tullut lempinimi.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Uskoisin olevani ainoa Jatkoajan 16 000 jäsenestä, jolle tuommoinen tuli mieleen. Nimimerkkisi ja suosikkijoukkueesi vaan antoi ilmiselvän vinkin. Ollaan siis varmaan samaa koulua käyty joskus ja samoilla kulmilla asuttu.

Mainitaan vielä että itse en tiennyt että yhteyden Nat King Cole/Nätkin koulu on joku muukin huomannut. Joskus varmaan 90-luvun alussa radiossa sanottiin että seuraavaksi meille esiintyy Nätkin koulu ja olin että oho, mikähän juttu tämä oikein on. Ja sitten joku neekeri lauloi ulkomaan kielellä.

Mistä tiesit että kyseessä on neekeri jos hän lauloi radiossa? Oma nimimerkkini on potkupallokentillä ansaittu.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Serranon perheen Diego Serrano.

Siinä on kyllä tyylikäs nimimerkki, joka oli muistaakseni Muropaketin palstalla aikoinaan.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Maanisena olen joskus todella vauhdikas, ja täten tajunnanvirta jumaliakin nopeampaa. Tiedostan nimimerkkini oikeankin tarkoituksen, mikä myös on ihan ok, koska pohjimmiltani haluaisin ihmisille hyvää, vaikka olen välillä putipuhdas mulkkukin. Papin kulliakin puhtaampi. Sairauteni on siis valintani taustalla.

Heh itse olen miettinyt monesti ja ollut melko varma että tämä tulee yhden kaikkien aikojen parhaan actionleffan The Rockin Godspeedin mukaan. Tai taisi se nimi oikeasti olla Goodspeed mutta Connery siitä väänti oman versionsa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
@Captain K

No periaatteessa olisin voinut valita vaikka Nicolas Cagen nickiksi, koska se on kanssa aika maaninen näyttelijä sille päälle sattuessaan. Hän on jo oma elokuvagenrensä melkeinpä.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Käytän aina nimimerkkinä jotain väännöstä nimestäni, ja niin täälläkin. Yhteys ei tosin ole kovin ilmeinen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kai tää joku muunnos Petestä on. En muista mistä keksin. Joillakin foorumeilla käytin ennen Jatkoaikaa. Kolmella teellä sai persoonallisemman, okei hölmömmän.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Vaihdoin nimimerkkiä joku vuosi sitten. Entinen viittasi ammattiin ja nykyinen on otettu kirjallisuudesta.
 
Kummisetä II:n sympaattisesta vanhuksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös