Mikko Lehtonen Kärppiin

  • 36 105
  • 160

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oulun Kärpät tiedotti tänään nettisivuillaan espoolaistaustaisen hyökkääjä Mikko Lehtosen siirrosta ja yksivuotisesta sopimuksesta Kärppiin.

Mikko Lehtosen strategiset mitat:

29 vuotta (s. 1.4.1987)
right winger / R
194 cm / 92 kg
lempinimi Bambi

Lehtosen mukana Kärpät toivottavasti saa joukkueeseen luistelu- ja maalintekovoimaa sekä "ulottuvuutta" esim. karvauspelaamiseen (hyökkäysalueen puolustuspelaamiseen).

Mikko Lehtoseen pätee sama kuin muihinkin Kärppien kevään 2016 hankintoihin: toivottovasti "Bambi" saa treenata ja pelata terveenä ja toivottavasti "Bambi" löytää Suikkasen alaisuudessa uuden lentokelin uralleen.

Sana on nyt vapaa tästä uudesta Kärppien hankinnasta, olkaa hyvät. Kärppiin on liittynyt luvalla sanoen "mielenkiintoinen pelaaja"...
 

sinikettu

Jäsen
Mielestäni tähän rakoon varsin hyvä kokeilu. Voi onnistuessaan olla Liigan parhaita pelaajia pisteiden valossa ja epäonnistuessaankin todennäköisesti hyödyllinen viimevuosina heikolla tasolla olleen fyysisen osaston puolella.

Tulevalla kaudella tulee muutenkin taitoa olemaan kärppäjoukkueessa todennäköisesti Marjamäen kausia vähemmän, joten ihan suotavaa on, että Suikkanen keräilee vähän fyysisempää playoff-vetoista joukkuetta.
 
Voi onnistuessaan olla Liigan parhaita pelaajia pisteiden valossa ja epäonnistuessaankin todennäköisesti hyödyllinen viimevuosina heikolla tasolla olleen fyysisen osaston puolella.
Paljon pitäisi muuttua. Kuitenkin edellinen hyvä kausi on 2010-11. Sitä ennen kaksi hyvää kautta AHL:ssä ja jatkumona hyvä kausi Ruotsissa. Sittemmin on ollut aika paljon heikompaa. Vaatisi jotain suurta muutosta aiempaan ja hyvät ketjukaverit, että liigan pistekärkeä hätyyttelisi. Ja mitä fyysisyyteen tulee, niin muistelisin, että isosta koostaan huolimatta ei paljoa taklaile.
 

sinikettu

Jäsen
Paljon pitäisi muuttua. Kuitenkin edellinen hyvä kausi on 2010-11. Sitä ennen kaksi hyvää kautta AHL:ssä ja jatkumona hyvä kausi Ruotsissa. Sittemmin on ollut aika paljon heikompaa. Vaatisi jotain suurta muutosta aiempaan ja hyvät ketjukaverit, että liigan pistekärkeä hätyyttelisi. Ja mitä fyysisyyteen tulee, niin muistelisin, että isosta koostaan huolimatta ei paljoa taklaile.
Ruotsin puolella on viime kausina ollut 0,43 pistettä per ottelu, joka ei nyt kovin paljoa ole. Kaudet ovat olleet rikkonaisia ja seurat ovat vaihtuneet. Lehtonen on vain 29-vuotias, joten ei ura nyt automaattisesti tuosta alaspäin vuosi vuodelta matele. Liigan taso ei ole nykyään mikään mairitteleva, joten itse veikkailisin Lehtosen tekevät ehjän kauden pelatessaan minimissään 0,5 pistettä per ottelu. Lehtonen pääsee todennäköisesti pelaamaan suhtkoht paljon pisteitä tekevien ketjukaverien seuraksi, joten en ihmettelisi jos sattuisi tekemään yli 40 pinnaa ensi kaudella. Sillä pääsisi jo top-20 joukkoon pistepörssissä. Itselleni odotusarvo Lehtosen pistesaldon suhteen on jotain 30-40 täyden kauden pelatessaan.

Onhan tässä edellisiltä kausilta hyviä esimerkkejä, kuinka keskinkertaiset AHL- tai keskieurooppajyrät ovatkin painaneet Liigassa kohti pistepörssin kärkeä. Spina, Mcintyre ja Maxwell näin esimerkiksi tulivat aika keskinkertaisilla statseilla Suomeen ja ovat tehneet hyvää jälkeä. Sitten on Kuuselaa ja muuta, jotka ovat "vanhoilla päivillään" nousseet 30 pisteen jätkästä Liigan pörssikärjen tuntumaan.
 
No toki noinkin, mutta sitten on päinvastaisiakin esimerkkejä. Lehtoselle on takuulla kaavailtu paikkaa 1.-2. ketjusta. Veikkaisina pinnoja tulevan max. 40, mutta aikahan sen näyttää. Ikä ei ole este millekään, kysehän on vain sen pelin saamisesta riittävälle tasolle.
 

Tratikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No toki noinkin, mutta sitten on päinvastaisiakin esimerkkejä. Lehtoselle on takuulla kaavailtu paikkaa 1.-2. ketjusta. Veikkaisina pinnoja tulevan max. 40, mutta aikahan sen näyttää. Ikä ei ole este millekään, kysehän on vain sen pelin saamisesta riittävälle tasolle.
Nimenomaan näin..kyllähän Lehtosessa potentiaalia on tehdä hyvätkin pisteet ku ikääkään ei tosiaan vielä aivan hirveästi ole, mutta kieltämättä vähän mietityttää nuo kausi kaudelta hiipuneet pisteet. Itse en myöskään Lehtosta mitenkään erityisen fyysisenä pelaajana pidä
 

Maikkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, HIFK, Liverpool
No toki noinkin, mutta sitten on päinvastaisiakin esimerkkejä. Lehtoselle on takuulla kaavailtu paikkaa 1.-2. ketjusta. Veikkaisina pinnoja tulevan max. 40, mutta aikahan sen näyttää. Ikä ei ole este millekään, kysehän on vain sen pelin saamisesta riittävälle tasolle.

Miehen parhaat vuodet osuneet 2008-2011 väliin.
40 pistettä on kyllä kohtuullisen optimistinen odotusarvo ja haastava rasti miehelle tehtäväksi.( on huomioitu max.-sana lauseessa.)
Sehän meinaisi Liigassa melkein pistepörssin kymppisakkia.
Ottaen huomioon että viiden viimeisen vuoden pisteet ovat olleet 21-13-14-21-19 ilman turnauksia 7 eri joukkueessa.
 

outolintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama sm -liigasta
Ensivaikutelma tästä vahvistuksesta on huono. Ei ole ainakaan vielä sopeutunut joukkueeseen. No, eipä olisi ensimmäinen pelaaja, joka näissä harjoitusotteluissa on epäonnistunut, mutta sitten oikeissa peleissä on alkanut näyttämään kynsiään. Suikkanenhan on todennutkin, että kausi alkaa varsinaisesti liigapeleistä.

En usko, että Kärppien valmennusjohto kovin kauaa katselee, jos tahti ei parane. Jos tahti ei parane, niin Lehtosen paikan voisi ottaa vaikka Vartiainen sitten lopullisessa kokoonpanossa.
 

sinikettu

Jäsen
En usko, että Kärppien valmennusjohto kovin kauaa katselee, jos tahti ei parane. Jos tahti ei parane, niin Lehtosen paikan voisi ottaa vaikka Vartiainen sitten lopullisessa kokoonpanossa.
No ei Lehtonen niin huonosti ole pelannut. Vähän tuntuu olevan verkkainen meno tällä hetkellä. Väläytellyt muutamia kertoja ja vetokin on painava. Mielestäni on lähtökohtaisesti Mäenalasta ja Leskistä edellä hierarkiassa. Jos Ruohomaa olisi otettu kaksikon keskeltä pois, eivätpä pojat olisi juuri mitään saaneet aikaan. Vähän tuntuvat junnut vielä pelkäävän kiekkoa. Katsotaan kuitenkin nyt tuo liigakauden alku, ennen kuin sen kummempiin johtopäätöksiin aletaan laskeutumaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Katsotaan kuitenkin nyt tuo liigakauden alku, ennen kuin sen kummempiin johtopäätöksiin aletaan laskeutumaan.
Just näin. Ei tässä nyt varsinaisesti mitään maalien roisketta ole muutenkaan nähty ekoissa CHL-peleissä, joten odotellaan nyt vielä. Sanotaanko että jos jonkun 5 liigapelin jälkeen vetelee kiikareilla niin sitten huolestutaan.
 

outolintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama sm -liigasta
No ei Lehtonen niin huonosti ole pelannut. Vähän tuntuu olevan verkkainen meno tällä hetkellä. Väläytellyt muutamia kertoja ja vetokin on painava. Mielestäni on lähtökohtaisesti Mäenalasta ja Leskistä edellä hierarkiassa. Jos Ruohomaa olisi otettu kaksikon keskeltä pois, eivätpä pojat olisi juuri mitään saaneet aikaan. Vähän tuntuvat junnut vielä pelkäävän kiekkoa. Katsotaan kuitenkin nyt tuo liigakauden alku, ennen kuin sen kummempiin johtopäätöksiin aletaan laskeutumaan.

Vahvistuksen tulee olla vahvistus. Tähän asti Lehtonen ei ole ollut sitä. Jos vahvistus ei ole vahvistus, niin oma kasvatti ottakoon sen pelipaikan. Tämä koskee erityisesti näitä 'kvetoneita' ja 'deshampseja', jos muistat keistä oli kyse.

Olet aivan oikeassa. Liiga näyttää, missä mennään. Kirjoitinkin, että Lehtosen on näytettävä kyntensä liigan alkupuolella tai hän on hyödytön, jos puhutaan vahvistuksesta. Todellakin - Kärpillä on takana vasta 2 harjoitusottelua + 3 CHL -alkusarjan ottelua B -miehistöllään. Minäkin olen sitä mieltä, että annetaan aikaa ja näyttöpaikkoja - kyllä se 'lopullinen' formaatti löytyy sitten syys-lokakuussa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ensivaikutelma tästä vahvistuksesta on huono. Ei ole ainakaan vielä sopeutunut joukkueeseen. No, eipä olisi ensimmäinen pelaaja, joka näissä harjoitusotteluissa on epäonnistunut, mutta sitten oikeissa peleissä on alkanut näyttämään kynsiään. Suikkanenhan on todennutkin, että kausi alkaa varsinaisesti liigapeleistä.
Ensivaikutelma tästä vahvistuksesta on positiivinen. Liike on hyvää ja uskaltaa pitää kiekkoa. Ehkä siirtelee vastuuta liikaa ja voisi laukoa enemmän. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että on sopeutunut joukkeeseen hyvin. On helppo ennustaa menon entisestään parantuvan, kun ehta sentteri asettuu viereen peliä rytmittämään.
En usko, että Kärppien valmennusjohto kovin kauaa katselee, jos tahti ei parane. Jos tahti ei parane, niin Lehtosen paikan voisi ottaa vaikka Vartiainen sitten lopullisessa kokoonpanossa.
Tämä on kyllä huikeaa! Meinaatko, että Vartianen esitti jotain sellaista, että ansaitsisi paikkansa ohi Lehtosen. Ei kai nyt sentään. Lehtonen on pelannut kelvollisesti ja pohjusti eilenkin voittomaalin. Usko minua, hyvä outolintu, Suikkasella riittää luottoa Lehtoseen ja niin pitääkin.
 

outolintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama sm -liigasta
Ensivaikutelma tästä vahvistuksesta on positiivinen. Liike on hyvää ja uskaltaa pitää kiekkoa. Ehkä siirtelee vastuuta liikaa ja voisi laukoa enemmän. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että on sopeutunut joukkeeseen hyvin. On helppo ennustaa menon entisestään parantuvan, kun ehta sentteri asettuu viereen peliä rytmittämään.

Tämä on kyllä huikeaa! Meinaatko, että Vartianen esitti jotain sellaista, että ansaitsisi paikkansa ohi Lehtosen. Ei kai nyt sentään. Lehtonen on pelannut kelvollisesti ja pohjusti eilenkin voittomaalin. Usko minua, hyvä outolintu, Suikkasella riittää luottoa Lehtoseen ja niin pitääkin.

Meinaan sitä, että vahvistuksen on oltava vahvistus. Sama pätee Vartiaiseen kuin Lehtoseen: jos vierellä olisi ehta sentteri, niin .....

Lehtonen on kookas, mutta jotenkin pehmeän oloinen. Kirjoitinkin, että liigan alku näyttää, missä mennään. En siis tuominnut Lehtosta lopullisesti. Takaraivossani on vaan näitä epäonnistuneita vahvistuksia kuten Kveton tai DeChamps ja mitä näitä on ollutkaan Kärppien lähihistoriassa.
 

Outlander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No empä nyt lähtisi tässä vaiheessa Bambi Lehtosta haukkumaan, on pelannut kuitenkin energistä peliä ja on ominaisuuksiltaan tähän joukkueeseen sopiva. Ei tietenkään vielä ole pelin ytimessä mutta eipä tässä taida olla kukaan muukaan paljoa (pl. Ruohomaa).
 

Zinetula

Jäsen
Samat havainnot Lehtosesta. Ei huoleta yhtään vielä. Hyvä peli-ilme, vaikka varmaan alussa on kaikilla on vähän hakemista. Hyvä esityö Misen maaliin ja väläytellyt kovaa vetoaan. On kuitenkin maalintekijä, niin jossakin vaiheessa pitää verkko saada tötterölle, ettei tule apinaa selkään. Aikaa on kuitenkin tähän vielä useita pelejä ja liigan alkuun. Ei hätää.
 

outolintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama sm -liigasta
Niin joo. Olen nähnyt vasta kaksi ja puoli Kärppien peliä streamistä. Mäenalanen Keski-Euroopan kiertueella alusti Kärppien yhden maalin maalin takana olevalla väännöllään. Itse laitan Mäenalasen Lehtosen edelle hierarkiassa. Minun silmissäni Lehtonen on tippumassa kolmoseen, jossa on myös hyvä sentteri, jos Albertin nivunen alkaa kestämään ja Olausson osottautuu siksi, miksi häntä luulemme. Emme tiedä vielä.

Tuossa onkin jännitettävää: Albertin nivunen ja Olaussonin pelihalut ja pelikestävyys. Kestävätkö paikat?
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
... Tuossa onkin jännitettävää: Albertin nivunen ja Olaussonin pelihalut ja pelikestävyys. Kestävätkö paikat?

Tuohon voisi vielä negatiivisena henkilönä lisätä sen, että Pyörälä ei halua pelata senaa.

Mäenalaisesta näkee, että kaikki palikat on kasassa kansalliseen läpimurtoon. Nyt on vain kiinni siitä, että saako aikaan tehoja ja syötyä Lehtosen hierarkiassa. Pakottaa Suikkasen antamaan lisäminuutit yv:stä tai/ja av:sta.

Toivottavasti onnistuu.
 

outolintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama sm -liigasta
Tuohon voisi vielä negatiivisena henkilönä lisätä sen, että Pyörälä ei halua pelata senaa.

Mäenalaisesta näkee, että kaikki palikat on kasassa kansalliseen läpimurtoon. Nyt on vain kiinni siitä, että saako aikaan tehoja ja syötyä Lehtosen hierarkiassa. Pakottaa Suikkasen antamaan lisäminuutit yv:stä tai/ja av:sta.

Toivottavasti onnistuu.
Ei tästä ollut tarkoitus lietsoa mitään negatiivisuusketjua, mutta onhan tässä olemassa flopin aineksia. Eli koko kausi menisi perseelleen.

Kolmesta loistosenttereistä kaksi olisi suuren osan kautta saikulla (Albert&Olausson) ja siihen päälle tulisi se, että Kukkosen paikat eivät kestä. Niin monta loukkaantumista takana ja ikääkin alkaa jo olla. Pyörälä jouduttaisiin peluuttamaan puhki ja Suikkasen baletti alkaisi leviämään.

Todellisuudessa käy kuitenkin näin: Kaikki natsaa ja Kärpät pyörittelevät vastustajiaan kuin se mustalainen jollakin torilla myydessään kopioita rolexeina.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Samat havainnot Lehtosesta. Ei huoleta yhtään vielä. Hyvä peli-ilme, vaikka varmaan alussa on kaikilla on vähän hakemista. Hyvä esityö Misen maaliin ja väläytellyt kovaa vetoaan. On kuitenkin maalintekijä, niin jossakin vaiheessa pitää verkko saada tötterölle, ettei tule apinaa selkään. Aikaa on kuitenkin tähän vielä useita pelejä ja liigan alkuun. Ei hätää.
Samaa mieltä olen itsekin Lehtosesta, mutta kyllä rehellisesti sanottuna, kauden edetessä ono ehdottomasti tehoja tultava. Kyllä minä olen nähnyt Lehtosen pelaamisessa viitteitä siitä, että parhaimmillaan hän on tehnyt melkein 30+30 pinnan tehot. Pystyy rakentamaan tilanteita ja järjestämään paikkoja. Kauden edetessä Lehtosen täytyy alkaa pistää kiekkoa reppuun hänelle rakennetuista paikoista. Jotkut sanovat Lehtosta hitaaksi, olen siitä eri mieltä: hänellä on hyvä tekniikka, jalat käy ja maisema vaihtuu. Ainakin itse olen tykännyt näkemästäni.
 

Zinetula

Jäsen
Samaa mieltä olen itsekin Lehtosesta, mutta kyllä rehellisesti sanottuna, kauden edetessä ono ehdottomasti tehoja tultava. Kyllä minä olen nähnyt Lehtosen pelaamisessa viitteitä siitä, että parhaimmillaan hän on tehnyt melkein 30+30 pinnan tehot. Pystyy rakentamaan tilanteita ja järjestämään paikkoja. Kauden edetessä Lehtosen täytyy alkaa pistää kiekkoa reppuun hänelle rakennetuista paikoista. Jotkut sanovat Lehtosta hitaaksi, olen siitä eri mieltä: hänellä on hyvä tekniikka, jalat käy ja maisema vaihtuu. Ainakin itse olen tykännyt näkemästäni.
Niimpä, tehoja tultava. Toisaalta jo tullutkin kun kolmessa virallisessa pelissä kahdessa päässyt pisteille, jos en väärin muista. Onko vain Ruohomaalla paremmin. Maaleja tultava tosiaan myös ajan saatossa, ettei se kipsaa pelaamista.

Minustakin Lehtosen liike on ollut ihan hyvää. Puhutaan kuitenkin 195-senttisestä pelaajasta, eli on Mäenalastakin enemmän mittaa muutamat sentit. Ei voi verrata näihin moniin Kärppien 170+ väkkäröihin. Silmä useissa tilanteissa valehtelee kun välitykset suuret, mutta ei ole kyllä ollut kovin myöhässä tilanteissa. Joskus kulmissa kääntymiset näyttävät verkkaisemmilta pitkäraajaisilla pelaajilla ja usein ovatkin.

Jokainen pyrkii tietenkin pelaamaan omilla vahvuuksillaan. Lehtosen vahvuudet tulevatkin muualta ja hän on hyvä ulottuvuudessa, suojaamisessa ja muissa. Lehtosen rightin pyssy on lähtenyt muutamaan kertaan napakasti ja maaleja kyllä pitäisi syntyä. Toisaalta tällaisia on turhan aikaista pohtia, toivotaan vaan aikaista ketsuppipullojuttua.
 

Elmox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mikko Lehtonen on ollut minulle erittäin postiivinen yllätys.
Hän pelaa minusta todella aktiivisella asenteella.
Kokemus ja koko ovat hyvin tervetullutta hyökkäyskalustoomme.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
En kyllä itsekkään ymmärrä tätä Lehtosen dissaamista. Mielestäni on pelannut suhteellisen hyvin ja luulenpa että voi tehdä hyvinkin sen 15-25 kaappia kaudessa. Joskus tuntuu että osa dissaa täällä pelaajia siitäsyystä ettei kyseessä ole Kärppien kasvatti..
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minun mielestä on turha miettiä esim. 2- tai 3-ketjun laiturihierarkioita, että kuka menee kenenkin edelle. Minun silmissä Kärpissä on 3 kpl hyökkääviä ketjuja ja 1 puolustava ketju. Yksittäisten laitahyökkääjien "hierarkia" ei meinaa mitään, koska hyökkäysketjut kokonaisuudessa edellä mennään. 3-ketju voi olla Kärppien 1-ketju jne. Tällä hetkellä tilanne on se, että Kärppien neloseen riittää materiaalia. Ykkösketjussa, kakkosketjussa ja kolmosketjussa on jo hyviä aihioita olemassa. Ideaalitilanteessa Kärpät tarvitsee lähtökohtaisesti vielä yhden laitahyökkääjän, joka on suhteellisesti tasoa "Mika Pyörälä". Eli Kärpät tarvitsee laitahyökkääjän, joka on vähintään saman tasoinen, mutta mielellään pykälää parempi pelaaja kuin ovat Jesse Saarinen, Mikko Lehtonen, Ville Leskinen ja Saku Mäenalanen.
 
Mitenhän lienee.. Tänään tuli syöttöpiste, muutoin aivan täysi turhake koko matsin. Jalka ei riitänyt JYPiä vastaan missään vaiheessa ja fyysinen presens oli lähinnä vitsi. Oli kiekollisena valitettavasti parissa hyvässä hyökkäyksessä ja siihenhän se lässähti, kun ei voi syöttää.

Eli varsinainen kysymys, mitenkähän halvalla seura voisi päästä eroon tämmöisestä turhakkeesta? Ottaisiko joku muu joukkue edes 10ke palkanmaksuvastuuta itselleen?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vittu tää mies on paska. Lisäksi en jaksa käsittää tuota Suikkasen käsittämätöntä luottoa mieheen, kun haetaan tasoitusta niin miksi helvetissä tämä yhden maalin yli 20 peliin tehnyt äijä on jäällä? Jotenkin hankala käsittää että Lehtonen on tehnyt Ruotsissa parhaalla kaudellaan yli 30 maalia kaudessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös