Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 883 415
  • 8 574

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Joo, suuteleminen on varmaan yksi vaarallisimmista asioista mitä ihminen voi tehdä.
No sinä voinet valistaa vaikka itseäsi, että kuinka turvallista se on seksitartuntojen tai HIV:n osalta. Et varmasti ole koskaan edes kuullut kielikondomista.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin jos nyt historialliseen dataan halutaan vedota, niin uskoisin syljen välityksellä ihmisiä kuolleen enemmän kuin tönäisyn seurauksena.
Hys hys, älä nyt pilaa tätä hyvin alkanutta juttua.
 

keijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, C.Coyle
Lisätään nyt vielä, että rikoslaissa on selvästi kohta, kaikille näille tönimisille ja lyömisille ja niistä on tuomittu ankarastikin sen takia, että kohde kaatuu ja lyö päänsä. Jokaisen ihmisen pitää tiedostaa se riski ja se on aivan oikein, että tälläisistä rangotaan aivan perskuleen kovaa. Toivottavasti syyllinen/syylliset saadaan kiinni ja tuomitaan koviin tuomioihin. Mielipide ei saa koskaan olla ihmishengen arvoinen.

No sen verran voin omasta kokemuksesta puhua, että tämmösen tapauksen jälkeen poliisi kuulusteli yhtä paikalla olijaa ja hän ei nimeltä tiennyt tekijöitä nii se oli oikeestaan siinä. Toki ite jäin siihen paikalle rankuttamaan ja kaveri tönäisi, kallo murtu ja aivoverenvuoto, mut oma syy oli ku en lähteny ajoissa pois. Niin se elämä opettaa ja valitettavia tapauksia aina. Aina näissä tapauksissa on kaksi osapuolta. En kuollut ja eikä tullut pysyviä vammoja ainakaan vielä. Mut väkivalta lopettaa vittuilun ja sen on ihan oikein. Vittuilla saa ja sen seuraukset on otettava miehekkäästi vastaan. Ja vielä lisäksi en itse nostanut asiasta mitään rikostutkintaa. Poliisit tekee sen ihan itse olipa uhri sitä vailla tai ei.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No sen verran voin omasta kokemuksesta puhua, että tämmösen tapauksen jälkeen poliisi kuulusteli yhtä paikalla olijaa ja hän ei nimeltä tiennyt tekijöitä nii se oli oikeestaan siinä. Toki ite jäin siihen paikalle rankuttamaan ja kaveri tönäisi, kallo murtu ja aivoverenvuoto, mut oma syy oli ku en lähteny ajoissa pois. Niin se elämä opettaa ja valitettavia tapauksia aina. Aina näissä tapauksissa on kaksi osapuolta. En kuollut ja eikä tullut pysyviä vammoja ainakaan vielä. Mut väkivalta lopettaa vittuilun ja sen on ihan oikein. Vittuilla saa ja sen seuraukset on otettava miehekkäästi vastaan. Ja vielä lisäksi en itse nostanut asiasta mitään rikostutkintaa. Poliisit tekee sen ihan itse olipa uhri sitä vailla tai ei.
No on tuota omakohtaistakin kokemusta, onneksi siis ilman kuolemia ja vain vakavalla aivotärähdyksellä varustettuna, ei minulle, vaan kauniimmalle osapuolelle. Kyllä se poliisi silloin hoiti hommansa ihan mallikkaasti ja oikeudessakin tuli tuomio kuten piti. Lopusta olen vahvasti eriävää mieltä. Väkivalta ei ole milloinkaan ratkaisu.
 

keijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, C.Coyle
No on tuota omakohtaistakin kokemusta, onneksi siis ilman kuolemia ja vain vakavalla aivotärähdyksellä varustettuna, ei minulle, vaan kauniimmalle osapuolelle. Kyllä se poliisi silloin hoiti hommansa ihan mallikkaasti ja oikeudessakin tuli tuomio kuten piti. Lopusta olen vahvasti eriävää mieltä. Väkivalta ei ole milloinkaan ratkaisu.

No siinä asiassa olemme totaalisen erimieltä. Ja niin ihmisten pitääkin olla. Samanlainen otus se on ihminen ku eläimetki että jos ei hyvällä nii sitte pahalla. Vaikka toivoisin että asia ei näin olisi. Mut semmosta se elämä tuppaa olemaan.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Onko tästä syljeskelystä jotain painavampaa näyttöä kuin natsien propagandasivusto? Luultavasti on, sillä kyllähän tuota ikään kuin faktana täällä käytetään. Sivistäkää hieman.
 

keijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, C.Coyle
Onko tästä syljeskelystä jotain painavampaa näyttöä kuin natsien propagandasivusto? Luultavasti on, sillä kyllähän tuota ikään kuin faktana täällä käytetään. Sivistäkää hieman.

Ei oo faktaa. Luulen vain mutulla, että jotain provosointia on tapahtunut ohrin osalta tai sit on vaan ollut aivan sivullinen uhri. Tiedä näitä. Kuten jo sanoin yleensä näissä on kaksi osapuolta.
 

Jeffrey

Jäsen
Onko tästä syljeskelystä jotain painavampaa näyttöä kuin natsien propagandasivusto? Luultavasti on, sillä kyllähän tuota ikään kuin faktana täällä käytetään. Sivistäkää hieman.

Johan täällä @Vinyl kertoi siltä sivulta löytyvän totuuden, koska siellä on ainoat varmasti paikalla olleet henkilöt kirjoitelleet.

Edit: En nyt jaksa tarkistaa, mutta mun mielestä sillä videolla oli vastustajaneitonen joka syljeskeli. Eli syljeskelyä ainakin olisi tapahtunut, joskin on myös paljon mahdollista, että tämä kyseinen mies ei sylkinyt, vastustajaneitonen ainoastaan provosoi myös syljeskelemällä.

Itse en kyllä jaksaisi uskoa, että suomalainen mies syljeskelisi tuollaisessa tilanteessa, joskin se toki mahdollista myös on.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Edit: En nyt jaksa tarkistaa, mutta mun mielestä sillä videolla oli vastustajaneitonen joka syljeskeli. Eli syljeskelyä ainakin olisi tapahtunut, joskin on myös paljon mahdollista, että tämä kyseinen mies ei sylkinyt, vastustajaneitonen ainoastaan provosoi myös syljeskelemällä.
Minun ymmärtääkseni nämä tapaukset eivät liity toisiinsa? Korjaa jos olen väärässä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No siinä asiassa olemme totaalisen erimieltä. Ja niin ihmisten pitääkin olla. Samanlainen otus se on ihminen ku eläimetki että jos ei hyvällä nii sitte pahalla. Vaikka toivoisin että asia ei näin olisi. Mut semmosta se elämä tuppaa olemaan.
Jokainen on oikeutettu mielipiteeseensä. Eikä siinä ole mitään väärää, koska se on yhteiskuntamme perusta. Toki mielipiteitä on yhtä monia kuin persereikiä ja jotkut niistä eivät ole oikeita, enkä nyt tällä viittaa etteikö mielipiteesi olisi tosiasia. Anarkistit esim. tuppaa unohtaan, että anarkismissa ne olisi ekana ottamassa moloa kakkoseen, mutta se on silti sivuseikka. En pidä väkivaltaa rakentavana voimana, turvaudun kyllä siihen itsekin jos muut, järkevät keinot (esim. keskustelu tai jalat), eivät riitä. Enkä tarkoita tällä todellakaan, että se olisi jokin ratkaisu, mutta joskus se järkevyys ei ole vaihtoehto. Se ei vaan saa ikinä olla se lähtökohta.

Tästä syystä en ymmärrä näitä "vastamielenosoituksia" ollenkaan. Vastamielenosoitus kun olisi sellainen missä osoitetaan mieltä jotain asiaa vastaan, mistä joku muu osoittaa mieltään. Ei että mennään sinne rikkomaan sen toisen mielenosoittajan oikeutta osoittaa mieltään. Mielipiteitä kun tähän maailmaan mahtuu ääretön määrä ja toistaiseksi ne eivät ole fyysisesti loukanneet ketään.
 

Jeffrey

Jäsen
Minun ymmärtääkseni nämä tapaukset eivät liity toisiinsa? Korjaa jos olen väärässä.

Siis pointti nyt tosiaan oli se, että tuolla sivuilla luki syljeskelyä tapahtuneen, mielestäni se videoltakin oli todistettavissa joskin eri tilanteessa.

Tämä tuohon epäilyysi siitä, olisiko koko syljeskelyä tapahtunut koska propagandasivusto.

Edit: Enivei, provosointia tapahtunut, oli se sitten henkistä, fyysistä tai syljeskelyä. Lähteenä uhrin isä ja propagandasivusto.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Edit: Enivei, provosointia tapahtunut, oli se sitten henkistä, fyysistä tai syljeskelyä. Lähteenä uhrin isä ja propagandasivusto.
Niin, joku vähälahjainen voisi pitää mm. eduskunnan kyselytuntia provosoivana. Suomessa ei ole tainnut siitä huolimatta nyrkit heilua.
 

keijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, C.Coyle
Jokainen on oikeutettu mielipiteeseensä. Eikä siinä ole mitään väärää, koska se on yhteiskuntamme perusta. Toki mielipiteitä on yhtä monia kuin persereikiä ja jotkut niistä eivät ole oikeita, enkä nyt tällä viittaa etteikö mielipiteesi olisi tosiasia. Anarkistit esim. tuppaa unohtaan, että anarkismissa ne olisi ekana ottamassa moloa kakkoseen, mutta se on silti sivuseikka. En pidä väkivaltaa rakentavana voimana, turvaudun kyllä siihen itsekin jos muut, järkevät keinot (esim. keskustelu tai jalat), eivät riitä. Enkä tarkoita tällä todellakaan, että se olisi jokin ratkaisu, mutta joskus se järkevyys ei ole vaihtoehto. Se ei vaan saa ikinä olla se lähtökohta.

Tästä syystä en ymmärrä näitä "vastamielenosoituksia" ollenkaan. Vastamielenosoitus kun olisi sellainen missä osoitetaan mieltä jotain asiaa vastaan, mistä joku muu osoittaa mieltään. Ei että mennään sinne rikkomaan sen toisen mielenosoittajan oikeutta osoittaa mieltään. Mielipiteitä kun tähän maailmaan mahtuu ääretön määrä ja toistaiseksi ne eivät ole fyysisesti loukanneet ketään.

Näinhän se asia on. Ei kukaan väkivallan avulla toivottavasti halua asiaansa esittää. Joskus tilanne juurikin kärjistyy siihen kun ei muuten loppua tule.
 

Tuamas

Jäsen
Väkivalta tällaisessa tilanteessa on vähälahjaisten sanojen jatke.

Kun se oma kompetenssi ei enää riitä verbaalisessa haastossa pärjäämiseen, otetaan nyrkit käyttöön.
 

keijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, C.Coyle
Väkivalta tällaisessa tilanteessa on vähälahjaisten sanojen jatke.

Kun se oma kompetenssi ei enää riitä verbaalisessa haastossa pärjäämiseen, otetaan nyrkit käyttöön.

Mut semmosta se elämä oikeassa maailmassa on. Siihen joko on valmis tai ei. Jokainen saa asiasta itkeä palstalla niin paljon ku haluaa. Asia on ja pysyy.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mut semmosta se elämä oikeassa maailmassa on. Siihen joko on valmis tai ei. Jokainen saa asiasta itkeä palstalla niin paljon ku haluaa. Asia on ja pysyy.

Pitää paikkansa, kun äly loppuu väkivalta alkaa. Tätä ei silti pidä hyväksyä, vaikka täälläkin jotkut nimimerkit kiertäen yrittävät syyllistää uhria.
 

Tuamas

Jäsen
Mut semmosta se elämä oikeassa maailmassa on. Siihen joko on valmis tai ei. Jokainen saa asiasta itkeä palstalla niin paljon ku haluaa. Asia on ja pysyy.

Niin, puolet kansasta on keskivertoa tyhmempää ja sitten on vielä tämä RK-porukka, jolla tekisi tiukkaa palikkatestissä simpanssia vastaan.
 

keijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, C.Coyle
Pitää paikkansa, kun äly loppuu väkivalta alkaa. Tätä ei silti pidä hyväksyä, vaikka täälläkin jotkut nimimerkit kiertäen yrittävät syyllistää uhria.

Ei missään nimessä pidä hyväksyä. Mutta provosoijalla pitäs olla tiedossa mitä yleensä tuleman pitää. Eikä tämän ole tarkotus syyllistää ketään. Vaan pitää maailman lainalaisuudet mielessä vaikka kuinka vastenmielisiä ne onkin.
 

Judge Dredd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kysäisisin näin ilman sarvia ja hampaita, että eivätkö nämä vasemmalla laidalla olevat ryhmät ole käyttäneet väkivaltaa koskaan mihinkään?
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Kysäisisin näin ilman sarvia ja hampaita, että eivätkö nämä vasemmalla laidalla olevat ryhmät ole käyttäneet väkivaltaa koskaan mihinkään?

Juu. Poliisia vastaan, mutta he ovat siellä sitä varten.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmiset on väkivaltaisia otuksia.. tuliko yllätyksenä?

Voitko kertoa, miksi kirjoitit viestisi? Mikä on ajatuksesi viestisi takana?

Fakta on se, että ihminen on kuollut mielipiteensä takia. Uhrin toiminta on saattanut olla kyseenalaista, mutta väkivaltaista se ei käsittääkseni ole ollut. En usko, että kuolema olisi ollut kenenkään tavoite, mutta väkivallan seuraus voi joskus olla äärimmäinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös