Semir Ben-Amor Ässiin

  • 236 341
  • 447

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
En minä yhden kahden ylilyönnin takia olisi antamassa herralle potkuja, vaan sen takia että haluan minun Ässissäni pelaavan ainoastaan pelaajia jotka pelaavat patasydämellä. Ollaan esimerkiksi Kuparisen liikkeestä mitä mieltä tahansa niin kaikesta huolimatta Matti pelaa sille logolle joka pelipaidassa komeilee eikä itselleen. Semir on täysi palkkasoturi joka syttyy ainoastaan muutamaa joukkuetta vastaan ja muuten kaartelee kontakteja vältellen ympäri kenttää. Tuskin Ässät saa maksamalleen palkalle vastinetta vaikken summista tiedäkään.

Siksi ei jatkoon.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Välillä ollut hyvinkin pelin sisällä, mutta enemmän sitoutumista, röyhkeyttä ja pisteitä sopii odottaa.

Tummennettuun kaipaisin vähän selvitystä, koska pisteitähän on tullut jopa sbamaisesti ihan hyvin 5+4=9. Liigaurallaan SBA on vain 2 kertaa ylittänyt 10 pisteen rajan joten mielestäni ei paljon enempää voi odottaa kuin mitä nyt on saatu.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Tummennettuun kaipaisin vähän selvitystä, koska pisteitähän on tullut jopa sbamaisesti ihan hyvin 5+4=9. Liigaurallaan SBA on vain 2 kertaa ylittänyt 10 pisteen rajan joten mielestäni ei paljon enempää voi odottaa kuin mitä nyt on saatu.

Siirrän lainauksen toisesta ketjusta, koska en oikein ymmärrä miksi toinen ketju piti avata. Jotenkin odotukset olivat korkeammalla. Ajattelin että vastuun kautta 20 pinnaakin olisi ollut tehtävissä. Kausi ollut kokonaisuudessaan iso pettymys.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kyllä 20p SBA:n tyyppiselle alaketjujen duunarille olisi ollut hurja pistemäärä tämän päivän Liigassa. Minulle isoin pettymys on ollut se, että taklaa liian harvoin (ja silloinkin lähinnä törkeästi) ja minkäänlaista vihellysten jälkeistä hämmentämistä tai joukkuekavereiden puolustamista ei ole nähty.

Kun ässäläistä tökitään vihellyksen jälkeen ja Gratton on kentällä voit olla satavarma että menee puolustamaan joukkuekaveria. SBA vastaavassa tilanteessa kurvaa lähes aina välinpitämättömänä suoraan vaihtoaitioon. Katsomoon näyttää, että häntä kiinnostaa vain omat asiat, ei joukkueen asiat.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Kyllä 20p SBA:n tyyppiselle alaketjujen duunarille olisi ollut hurja pistemäärä tämän päivän Liigassa. Minulle isoin pettymys on ollut se, että taklaa liian harvoin (ja silloinkin lähinnä törkeästi) ja minkäänlaista vihellysten jälkeistä hämmentämistä tai joukkuekavereiden puolustamista ei ole nähty.

Kun hyppää ketjussa taaksepäin SBA:n sopimuksen julkistamisen tienoille, niin odotuksia oli myös pisteidenkin suhteen sinne +/- 20 hujakoille. Liikkeen piti olla parantunutta jne. Pääosin erittäin positiivisessa valossa sopimus nähtiin. Niin, sitoutumisen puute on juuri tuota mistä lopussa kirjoitat.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kun hyppää ketjussa taaksepäin SBA:n sopimuksen julkistamisen tienoille, niin odotuksia oli myös pisteidenkin suhteen sinne +/- 20 hujakoille.
Näin ulkopuolisen silmin on todettava, että yhtään mikään ei puoltanut sitä, että 20 tehopistettä tulisi toteutumaan, saatikka sitä että niitä tulisi vieläkin enemmän.

Siihen olisi tarvittu todella kova joukkue, tyyliin Kärpät. Sieltä olisi ehkä löytynyt pelipaikka alemmista ketjuista, joista vielä löytyy niin kovia nimiä, että tekevät B-A:sta paremman kuin hän lopulta onkaan.

Nelosketjun pelaaja 7-10 minuutin peliajalla. Toivola ja ehkä myös Rautakallio näkivät kylläkin aika paljon erilailla, mutta se on heidän asiansa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ainakin pitää pystyä neuvottelemaan siitä ensi kauden optiosta. Minulle on vieläkin epäselvää, että onko se siis Ässien vai Semirin optio, vai onko ensi kaudesta jo sovittu?
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Kiertoon vaan. Ylilyönneistä oikeastaan viis veisaan tässä asiassa, koska kuka oikeasti ei osannut niitä odottaa? Siinä mielessä saatiin mitä tilattiin. Mutta se että miehestä ei ole jäällä ollessaan yhtään mitään hyötyä ja plus/miinus on koko Liigan heikoimpia, on syy siihen ettei Ben-Amorille ole mitään käyttöä Ässissä.

Oon aikalailla samoilla linjoilla. Tuo niitti sinällään oli juuri sitä, mitä SBA:lta oli odotettavissakin, mutta sitä(kään) lajia ei ole saatu likikään siinä määrin kuin mitä odottaa sopi. Muutoin SBA:n peliesitykset on olleet lähes joukkueen heikoimpia. Toki viisi maalia ja 0.2 pistettä per pelattu ottelu eivät ole ihan huonosti. Niillä irtoaa periaatteessa paikka kolmoskentässä. Hyökkääjistä Huovinen, Ahlgren, Gratton ja Ruotsalainen ovat suorittaneet pisteiden valossa vielä heikommin. Toisaalta Vuorisalo ja SBA ovat +/- tilastossa ainoat yli 10 astetta pakkasen puolella olevat pelaajat.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En minä yhden kahden ylilyönnin takia olisi antamassa herralle potkuja, vaan sen takia että haluan minun Ässissäni pelaavan ainoastaan pelaajia jotka pelaavat patasydämellä. Ollaan esimerkiksi Kuparisen liikkeestä mitä mieltä tahansa niin kaikesta huolimatta Matti pelaa sille logolle joka pelipaidassa komeilee eikä itselleen. Semir on täysi palkkasoturi joka syttyy ainoastaan muutamaa joukkuetta vastaan ja muuten kaartelee kontakteja vältellen ympäri kenttää. Tuskin Ässät saa maksamalleen palkalle vastinetta vaikken summista tiedäkään.

Siksi ei jatkoon.
Samaa mieltä, ylläoleva teksti täyttä asiaa. Semiristä näkee statuksen palkkasoturi todella kauas, voi olla, että se toinen kausi (jolloin sopimus katkolla) sujuu yleisestikin paremmin. Kuparinen on patasydän ja porin poikia, pelaa logolle täydellä sydämellä, Semirillä ei ole samaa paloa patalogoon, taisi vaan olla ainoa joukkue, mihin yleensäkin kelpasi ja sopi markkinointikikaksi mainiosti, tosin äijä itse ei ole lunastanut niitä suosikiksi pääsyn kriteereitä. Muutamassa matsissa pelannut komiasti, mm. viime Lukko matsissa. Pystyisi parempaankin useammin, kunhan vaan haluaa.
 

Maikkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, HIFK, Liverpool
Mielestäni näistä isoista rangaistuksista pitäisi tuomita, heti 2minuuttia joukkuerangaistusta ja 5+20minuuttia henkilökohtaista, niin että joukkue pelaa 5 vs 3 2 minuuttia niin, että rangaistukset pelataan loppuun asti. Tästä kärsivä puoli saisi heti pelissä isomman hyödyn.
edit. Niin ja voisi kyseinen pelaaja saada sukkasaippuaa sitten kopissa joukkuekavereilta.
Itse asiassa helvetin hyvä idea. Joukkue saisi välttömästi kärsiä. itse asiassa tälläisissä minun mielestäni vaikka 5min 5vs3 ei olisi liikaa.
Tuollainen penalti kun olisi tiedossa, luulisi toimivan pelotteena.
Tykkään.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kyllä se Semiri ensi kaudella nelosessa ja alivoimapelissä menee sillä ~10min peliajalla. Rocky antoi tällä kaudella liian suurta roolia ja peliaikaa, ensi kaudella sitten paluu arkeen niin miinuksetkin vähenee huomattavasti.
 

R1kuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä se Semiri ensi kaudella nelosessa ja alivoimapelissä menee sillä ~10min peliajalla.
Ongelmaksi voi muodostua turhan kallis hinta tuohon rooliin eli en ylläty vaikka hänestä yritetään päästä eroon. Suoria potkuja tuskin tiedossa, mutta jonkinlainen sopuratkaisu tai uuden seuran etsintä voisi tulla kyseeseen. En myöskään yllättyisi mikäli Ben-Amor olisi avoin moiselle.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ongelmaksi voi muodostua turhan kallis hinta tuohon rooliin eli en ylläty vaikka hänestä yritetään päästä eroon. Suoria potkuja tuskin tiedossa, mutta jonkinlainen sopuratkaisu tai uuden seuran etsintä voisi tulla kyseeseen. En myöskään yllättyisi mikäli Ben-Amor olisi avoin moiselle.

No muuan Peltonen jättää juuri sopivasti IFK:n organisaation joten sinnehän SBA:lle olisi hyvä palata takaisin. Kasvattiseura ja se brändi...
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaaha, eli täällä saa vaatia omassa ketjussa potkuja vain valmentajille. Vaikka Semirillä ei sitten olisikaan optiota tulevasta vuodesta, niin toivottavasti seurajohto tajuaa, että Semirin potkut tuleva kaikin puolin halvemmaksi kuin hänen roikottaminen kokoonpanossa. Ja kuten täälläkin mainittu, niin eiköhän joku puolittainen sopuero tyydyttäisi molempia osapuolia.
 

passenger

Jäsen

Sanoisin että peli on pilattu kun siitä on väkisin väännetty "siistimpää" ja salonkikelpoisempaa. Ei ihan hirveästi kiinnosta maksaa nykylätkän näkemisestä paikanpäällä. Liki yhtä unettavaa kuin homosähly tai kaukalopallo.

Peli on nopeutunut aivan saatanasti ja toisaalta on lopulta, muutaman näistä aivovaurioista ja niiden johdannaisilmiöistä pitkälti johtuneen kuolemantapauksen johdosta, herätty tilanteen vakavuuteen. Toki nämä kommentit ymmärtää SJS:n tasoiselta kirjoittajalta. En tiedä onko pari tälliä osunut sinnekin liikaa, vai onko piittaamattomuus ihmisen terveydestä muuten vain noin vastenmielisellä tasolla.

Kovaa voi pelata puhtaastikin ja vahingoittamatta vastustajaa. NHL:n taklaustilaston on nyt neljänä vuotena peräkkäin voittanut Matt Martin, joka on kirjannut sellaista hieman vajaata 400 taklausta per kausi. Martinin isot jäähyt voidaan laskea melkein yhden käden sormin, ja niissäkään ei tuollaisia vastustajaa kunnioittamattomia temppuja nähdä. Martin on itse pienellä huumorilla kommentoinut noita kovia taklauksia jotenkin että " En tiedä olenko vain niin hidas, mutta minulla on yleensä aikaa katsoa missä asennossa vastustaja on". Mikään raketti Martin ei ole, mutta väittäisin että jos NHL-vauhdissa ehtii taklaamaan tuon verran ja vielä katsomaan missä asennossa vastustaja on, niin ihan pelkän hitauden piikkiin tuota huomioimista ei voi laittaa.

Olen itsekin sen verran pelannut, taklannut ja ottanut taklauksia vastaan, että väittäisin suurimman osan näistä likaisista taklauksista olevan vältettävissä. Toki aina sattuu vahinkoja ja loukkaantumisista ei kontaktilajissa päästä koskaan eroon. Se, että eri liigat ovat edes hieman yrittäneet parantaa pelaajien turvallisuutta ja ottamaan vastuuta pelaajien terveydestä on pelkästään hyvä asia. Naurettavaa kaksinaismoralismia touhu on kuitenkin niin täällä kuin ison veden takanakin, esimerkkinä case Torres vs. kolmekymmentä vastaavaa alle viiden pelin kielloilla.

Oma tekijänsä vanhojen hyvien aikojen muistelussa on ns. "aika kultaa muistot" -tekijä. Olen itse todella kovan pelin ystävä, mutta kun itse katselee noita vanhoja pelejä, niin kyllä tuo hidas vauhti tekee pelistä ihan yhtä unettavaa. Se ei paljon lämmitä, jos siellä joku jää vastustajan maalivahdin kanssa temmeltämään kiekon siirtyessä toiseen päähän, oijoi kun hienoa. Tuosta urheilullisuudesta sen verran, että olen kovan pelin lisäksi urheilullisuuden ystävä ja arvostan enemmän sitä, että pelaajat ovat osittain jo vähän lähempänä huippu-urheilijoita, kuin 90- tai jopa 00- luvun pelaajat. Oma lukunsa on tietysti vielä vanhemmat aikakaudet pukukoppien tupakkanurkkineen.

Edit. Näköjään Tommi Kovanenkin on ottanut asiaan kantaa. Ja täyttä asiaa. Kyse ei ole siitä onko laji jonkun muka kovan jätkän mielestä homosählyä, hinttikyykkää vai mitä tahansa. Kyse on kanssapelaajan kunnioittamisesta.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Jaaha, eli täällä saa vaatia omassa ketjussa potkuja vain valmentajille. Vaikka Semirillä ei sitten olisikaan optiota tulevasta vuodesta, niin toivottavasti seurajohto tajuaa, että Semirin potkut tuleva kaikin puolin halvemmaksi kuin hänen roikottaminen kokoonpanossa. Ja kuten täälläkin mainittu, niin eiköhän joku puolittainen sopuero tyydyttäisi molempia osapuolia.
Olen myös sopueron kannalla, pitää vaan myöntää epäonnistunut hankinta ja virheistä joutuu aina maksamaan. En millään haluaisi enää toista kautta katsoa tuota hengetöntä kurvailua ja mitä se vaikuttaa joukkuehenkeenkin, kun mies vetää pelit aivan vihkoon ja poistuu sen jälkeen aina kiireesti omille teilleen.

Taklaus oli jokseenkin samanlainen kuin minkä talonmies kohdisti Viljaseen, kiekosta luopunut kohde ja suoraan päähän. Siitä taisi tulla viisi peliä + kaksi peliä vanhoista synneistä. Eiköhän sieltä siis vähintään tuo viisi peliä tule, mutta onneksi sillä ei ole ainakaan heikentävää vaikutusta joukkueeseen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eiköhän sieltä siis vähintään tuo viisi peliä tule, mutta onneksi sillä ei ole ainakaan heikentävää vaikutusta joukkueeseen.

Niin ne hankitut kovat jätkät tippuvat yks kerrallaan (Viitanen/Gratton/SBA) pois kokoonpanoista kun pelit kovenevat.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Itse asiassa helvetin hyvä idea. Joukkue saisi välttömästi kärsiä. itse asiassa tälläisissä minun mielestäni vaikka 5min 5vs3 ei olisi liikaa.
Tuollainen penalti kun olisi tiedossa, luulisi toimivanpelotteena.
Tykkään.

Jotenkin siitä pitää saada enemmän hyötyä juuri siihen peliin jossa se tapahtuu ja tuo olis yksi vaihtoehto.

Ässien kohdalla esim Pikkaraisen rangaistuksessa, Ässät ei saanut 5-4 YV:llä juuri mitään aikaseksi ja heti sen jälkeen TPS kuittasi voittomaalin. 5 - 3 YV:llä luulisi huonommankin YV:n saavan ainakin yhden maalin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Semirille 4 ottelun pelikielto Liiga määrää Semir Ben-Amorin pelikieltoon - Liiga.fi

Aivan oikea tuomio!

Loistava juttu! Nyt on neljä peliä aikaa löytää sellaiset ketjukoostumukset, että Semiriä ei tarvita. Tämän ei luulisi olevan vaikeaa, sillä joku Ruotsalainenkin on fyysisempi pelaaja, koska tähän riittää satunnainen pystyssä pysyminen ja yksittäisen kulmapelin voitto.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ajatellen vain tulevaisuutta ja yleensä pelikieltojen pituutta yms, niin kuinka pitkältä ajalta tuota "rikoshistoriaa" oikein seurataan. Ben-Amor kuitenkin tässä välissä kävi pelailemassa jo muuta liigaakin ja silti otetiin raskauttavana tekijänä kolmen vuoden takainen juttu. Siitä en väittele onko se oikein vain väärin, mutta ihmetyttää ainakin tässä tapauksessa. Tuntuu, että sitä yhtä peliä on oikein hakemalla haettu. Ässille silti positiivista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös