Keith Aulie HIFK:hon

  • 68 134
  • 234

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä on vaikea tästä kaverista oikein mitään positiivista löytää. Sellainen paranneltu versio Heikkisestä. Pehmeä kiekottomana ja kiekollisena, kuten Heikkinen. Karmea määrä kiekonmenetyksiä taas tähänkin peliin. Ei myöskään HIFK:n suurimpaan ongelmaan, eli avauspelaamiseen tuo niin yhtään mitään. Erittäin tyypillinen HIFK hankinta. Elite Prospectissa luki, että X määrä NHL-pelejä. Tänne. Kaikkein koomisinta on se, että ei meillä ole tuon tyyppiselle pelaajalle edes käyttöä. Sitten hankittiin mukamas fyysinen pakki, jolle pitäisi antaa vuoden halinalle palkinto. Anna mun kaikki kestää.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Sanoin tän jo ekan pelin jälkeen, että ihmettelen jos tästä kaverista on meille jotain apua. Perussyötöt ei onnistu, omissa koko ajan vaikeuksissa. Liike hidasta. Tuossa jo kolme asiaa mitkä paistaa koko ajan. Enää ei voi laittaa aikaeron piikkiin. Kuka tämän miehen on scoutannut, vai onko kiinnitetty vaan huomiota änäripelien määrään. Uskon, että tyhjä arpa. Ilokseni olen myöskin väärässä.
 

ikt

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Stadi HC, St. Louis Blues
Komppaan edellisiä kirjoituksia. Olen tässä seurannut lähes 3 peliä herran otteita eikä kyllä vakuuta. Sporttia vastaan puolittainen taklaus. Eilen ei niitäkään tainnut tulla. Kyllä herran tulisi esittää edes jotain vahvuuksiaan vaikkei olisi nukkunut pariin päivään.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Onhan sille kaks pahaa virhettä tullu tänään, yks syöttö ja kerran nostettiin mailabja vietiin karkki lavasta. Liimaa oman miehensä laidan lähellä. Samoin oman maalin edessä. Syöttää lyhyen syötön suoraan lapaan. Hyökkäyspäässä muutamia kertoja pinchannu sisään jotta hyökkäys on saatu jatkumaan. Davisia taklas tänään melko mukavasti. Älkää nyt oikeesti viittikö Heikkiseen verrata. Tää on 2009 u-20 maailmanmestari. Ei se voi osata hetkessä pelata eurooppalaista lätkää kun ei oo kuuteen vuoteen sitä pelannu, pleijareissa varmasti tärkeä palanen oman maalin suojelussa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Mutta ei mitä olisi tarvittu, ts. kiekollista osaamista! Jos Järvinen ajateltiin korvata, niin eipä ihan niihin saappaisiin eikä Grillforsin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Annetaan aikaa, aika monta kovemman luokan pelimiestä olisi IFK:sta potkittu pois vuosien saatossa jos kolmen pelin jälkeen olisi lopullinen tuomio annettu. Ei sillä, eihän tässä voi sanoa sanontaa, että heti ekasta vaihdosta olisi nähnyt vahvistuksen olevan kyseessä, mutta annetaan sitä aikaa vielä.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Bafforosso: 6250059 kirjoitti:
Mutta ei mitä olisi tarvittu, ts. kiekollista osaamista! Jos Järvinen ajateltiin korvata, niin eipä ihan niihin saappaisiin eikä Grillforsin.
Ei toki. Onks JJ sitte loppukauden sivussa? Mun ajatus on, että kun Grilli ja JJ tulee takas, niin Keijo vetää Genen kaa 6-7 pakkia ja Late ja Eemeli ei pelaa ollenkaan.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika lailla sellainen pakki, mitä osasi odottaa. Junnuna kolkutteli NHL-portteja lähinnä sen takia että on valtavan kokoinen, eikä nyt aivan surkea luistimilla.

Mitä ovat tämän pelaajan vahvuudet?

Ei tule mieleen kuin koko, mutta ei se pelkästään hyödytä käytännössä mitään. Kiekon kanssa paska ja muutoinkin pehmeä. Parempi kuin Heikkinen, mutta esimerkiksi Teppo on aika paljon hyödyllisempi pakki IFK:lle. Paikkailkoot tämän kauden ja eiköhän "NHL-statuksella" saa vielä ensi kaudeksi lapun jonnekin.

Käytännössä aina nämä AHL-tason peruspakit ovat täysiä turhakkeita liigassa. Toivottavasti parantaa.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
. Älkää nyt oikeesti viittikö Heikkiseen verrata.
Ja just olin vertaamassa Heikkiseen. Toki ymmärrän että Aulie on uusissa ympyröissä, ja pelannut nyt ehkä, toivonmukaan uransa heikompia pelejä, mutta yleinen sylkykuppi Heikkinen pelasi tänään lähes ok pelin ja oli hiuksen hienosti parempi, samoin kaksi edellistä peliä, samahkoissa meni. Tietenkin toivon että Aulie menestyy meillä ja se ja sama kuka sen mestaruuden tuovan maalin laukoo, mutta värilasit pois, ei tämä mikään sateentekijä vielä ole ollut. Jos on pelannut Änäriä on tietenkin lupa odottaa vielä melkoista tasonnostoa mutta viimeisen kolmen pelin paras vertailukohta on juurikin otteitaan parantanut, kaikkien inhokki Heikkinen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Auliesta näkyy sadan metrin päähän, ettei hänellä ole pelituntumaa. Aulien peli näyttää suurinpiirtein samalta kuin muulla jengillä elokuussa. Ja silloin myös vastustajan peli näyttää yleensä melko kehnolta. Nyt sellaista "luksusta" ei oke tarjota, kun muilla on se nelisenkymmentä peliä alla. Tämän vuoksi Auliesta ei voi oikeasti antaa mitään objektiivista lausuntoa. Tuomion HIFK-fanit voi toki aina antaa...

Klassinen "annetaan aikaa" pätee nyt tosi hyvin. Auliella on just nyt niin monta liikkuvaa osaa, että ei varmasti ole esittänyt parasta osaamistaan. Malttia.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kannattaa vähän laittaa lamppuja päälle tuossa Aulien arvostelussa. Tänään kumminkin peliaikaa yli 18 minuuttia ja varmasti tässä vaiheessa mahtuu vielä harha askelia joukkoon. Ihan heti ei tule mieleen, että Eemeli Heikkinen painaisi 18 minuuttia ottelussa. Tuo 18 minuuttia kertoo myös valmennuksen luottamuksesta pelaaja kohtaan.
Yhtään maalia kun ei mene omiin niin silloin puolustaja on epäonnistunut?

Aikasemmin sanottiin jo, että ei ole hetkeen Euroopassa pelannut ja tällä kaudellakin on aika vähän otteluita vyöllä. Toiseksi tämä Kalpan pörriäis kiekko oli ehkä pahin testi Aulielle, mutta kun oppii tuntemaan vastustajia niin on hyödyksi joukkueelle. Voi tietysti olla ettei Aulien sopeudu liigaan, mutta annettaan herralle nyt se 10-15 peliä aikaa näyttää mitä osaa! Mun jengiin Auliet mahtuu aina.
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Otetaan iisisti, mä veikkaan että meillä on tässä kevään koittaessa varmasti ja vakaasti pelaava peruspakki.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Kiith Jyylii. Ei ihmeitä, mutta ei mitään karmeita hasardejakaan toisaalta kolmen pelin jälkeen ja annetaan tosiaan aikaa vielä joitain pelejä. Olisi kieltämättä upeaa nähdä, kuinka KA tiputtaisi hanskat ja suojelisi omiaan joskus maaliskuun kinkereissä..
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä katselin jo silloin keskiviikkona, että tuskimpa tästä kaverista mitään erityistä saadaan irti vielä tällä viikolla, kun pelituntuma on selkeästi niin kateessa kuin olla voi. Keijon kannalta tulee varmaan hyvään väliin nyt viikon pelitauko, niin voi treenata eurooppalaista kiekkoa, päästä jengiin sisään ja vähän kotiutua uudelle mantereelle.

Tuskin Auliesta koskaan mitään ruudinkeksijää saadaan, mutta jos nyt pleijareihin mennessä tulisi se perusvarma pakki, niin minä ainakin olisin ihan tyytyväinen. Ei kai siltä sen enempää ole odotettukaan (toivottavasti).
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Aulie kuitenkin pelasi Spengler -cupissa ja ratkaisi voiton Kanadalle. Siihen nähden yllättävän vaisu alku kaverilta.
 

StadiForEver

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nähnyt peliä, mutta KA:n pelin arvioimiseen sitä ei edes tarvitse. Dumasin hankinnan ennen ensimmäistä luistimet piirtoa Nordiksen jäällä. Meillä ei ollut puutetta Genen kloonista.
KA ei ole epäonnistunut vaan Nybondas.

Täällä porukat saa orkut kun on iso, pelannut nhl:ssä ja tapellut. Näin ei voittavaa joukkuetta rakenneta.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Aulielle antaisin aikaa helmikuun tauolle saakka. Sen jälkeen kierrätykseen, jos pelaaminen Suomen Liigassa ei avaudu paremmin kuin on tähän mennessä nähty.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en pistä Nybondaksen piikkiin mitään, vaan pikemminkin nostan hattua. Joukkueesta tippui pois kaksi TOP3 pakkia ja nimenomaan puolustavia pakkeja, joten mielestäni ihan hyvä että Aulie otettiin sisään, koska se mitä minä olen kuullut, niin kaveri on aika edullinen ukko loppukaudeksi. Hinta/laatusuhde kohdillaan. Mielummin Aulie kuin Heikkinen.

Tosin se on pakko myös myöntää, että kiekollisella puolella on iso ongelma. Taimi ehdoton liideri tällä osa-alueella ja Grillfors tukenut taustalla hyvin ennen loukkaantumistaan, mutta toiseksi YV-pyörittäjäksi ja kiekolliseksi liideriksi suuniteltu Taipalus on ollut kyllä karmivan huono koko kauden. Joten jos vaan Tomppa mahdollista, niin treidiä tai jotain, jotta päästään kaverista eroon ja saadaan joku jeesaamaan Taimea, ettei tämän tarvitse kantaa hirveättä painolastia niskassa.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Itse en pistä Nybondaksen piikkiin mitään, vaan pikemminkin nostan hattua. Joukkueesta tippui pois kaksi TOP3 pakkia ja nimenomaan puolustavia pakkeja, joten mielestäni ihan hyvä että Aulie otettiin sisään, koska se mitä minä olen kuullut, niin kaveri on aika edullinen ukko loppukaudeksi. Hinta/laatusuhde kohdillaan. Mielummin Aulie kuin Heikkinen.

Tosin se on pakko myös myöntää, että kiekollisella puolella on iso ongelma. Taimi ehdoton liideri tällä osa-alueella ja Grillfors tukenut taustalla hyvin ennen loukkaantumistaan, mutta toiseksi YV-pyörittäjäksi ja kiekolliseksi liideriksi suuniteltu Taipalus on ollut kyllä karmivan huono koko kauden. Joten jos vaan Tomppa mahdollista, niin treidiä tai jotain, jotta päästään kaverista eroon ja saadaan joku jeesaamaan Taimea, ettei tämän tarvitse kantaa hirveättä painolastia niskassa.
Hyvä kirjoitus! Tommi on aivan jäätävän hyvä tällä hetkellä hyökkäyssuuntaan, Marek vol. 2. Mutta kun Late on sen saman janan ääripää niin kiekollinen peli on liikaa yhden miehen varassa. Keijo täyttää ruutunsa, mutta Rantakari/Leimu tyylistä pakkia me nyt tarvittais. Tai ei ehkä kuitenkaan, kunhan Grilli ja JJ palaa, niin avauspelikin helpottuu.
@StadiForEver :lle kysymys; analysoitko useinkin pelaajia, näkemättä niiden pelaavan? Siis Nybaria oot syyttäny huonosta scouttauksesta, ja itse dumaat näkemättä? Loogista, suorastaan.
 

Salmis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@StadiForEver :lle kysymys; analysoitko useinkin pelaajia, näkemättä niiden pelaavan? Siis Nybaria oot syyttäny huonosta scouttauksesta, ja itse dumaat näkemättä? Loogista, suorastaan.

Se on aina turvallista dumata sisääntulevat ukot, ja sitten nostella omaa häntäänsä, jos odotukset eivä täyty.

Itse uskon kyllä, että Aulie tulee olemaan painonsa arvoinen kultaa pudotuspeleissä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sekin on tavallaan hauska tilanne, että halutaan fyysistä oman pään luutaa puolustukseen, mutta kuitenkin liigassa puolustetaan hyvin pitkälti jalalla, joten joku Taimi voi hyvällä jalalla pelatessaan olla jopa fyysisempi, kuin tuollainen iso ja kankea järkäle. Olisin halunnut joukkueeseen yhden rightin puolen kiekollisen pakin. Nyt saatiin Aulie ja vaikka sitä kiekollista pakkia halusin, niin olin Aulien suhteen varovaisen positiivinen. HIFK kasaa sentään fyysisen puolustuksen: Järvinen, Aulie, Generous, Grillfors, joka ei kuitenkaan ole ihan kädetönkään: Taimi on noussut kovalle tasolle, Grillfors tukee ja Auvitu on hyvä kolmoskorin kiekollinen pakki. Taipaluksen nousuun tällä kaudella tai HIFK:ssa enää ylipäätänsä uskoo tuskin enää kukaan. Ongelma on nyt vain se, että Aulie eikä pakisto muutenkaan Järvisen ja Grillforsin poissaollessa ole esittänyt varsinaisesti mitään isännän otteita, vaikka HIFK Kalpaa vastaan maalinedustan hyvin tukkikin. Toisaalta pelit kovenevat kevättä kohden ja silloin miellä ainakin on potenttiaalia sillä sektorilla. En siis nyt kuitenkaan tuomitse Aulien hankintaa täysin, vaikak peliesityksiä olenkin haukkunut. Tähän mennessä on esittänyt todella vähän positiivisia asioita, mutta hänen tyyppisensä pakin on tarkoituskin olla aika näkymätön. Auliesta tuskin kuitenkaan mitään vm. 2016 Bob Halkista saadaan, sillä fyysistä preesenssiään Aulie olisi varmaan jo esitellyt, jos sitä löytyisi. Sellainen räjähdysherkkyys ja arvaamattomuus kaverista taitaa puuttua ihan täysin. Sellainen Erik Hämäläinen vol 2. Sanotaanhan elite propectissakin: "Could stand to be more punishing physical presence".
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Kuten sanottua, annetaan aikaa. Debyyttimatsin kiikaroin Nordiksella ja Aulie vaikutti 'ihan hyvältä'. Hyviä juttuja näkyi, vaikka kokonaisuus jäi vajaaksi. Sportin maali, mikä tuli Aulien virheestä. Meni irtokiekkoon ja yritti heittää päätyyn, mutta osui vaasalaisen polkkariin, mistä epäonnekkaasti pomppasi takaisinpäin. Nopea vastahyökkäys, jossa Aulie automaattisesti myöhässä. Pieni iso virhe. Väläytti kuitenkin hyvää mailapuolustamista ja muutenkin. Iso, muttei tosiaan mikään jyristelijä ole. Ei mikään Tuomainen myöskään, vaan fyysisyys juuri riittävällä tasolla. Uskon, että Aulie löytää pelaamistaan tässä tammikuun aikana ja helmikuussa voidaan jotain sanoa, että riittääkö. Uskon, että tulee olemaan hyödyllinen kevään kahinoissa, jos vain pääsee omalle tasolleen. Käyttökelpoinen pelimies. Tasapainoinen, rauhallinen. Ohjaa peliä, ymmärtää lajia. Kädet riittävät, jalat riittävät ja sitten on kokoa. Hyvä tästä tulee.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Elkins dumattiin aikanaan hutihankinnaksi, kun oli pelannut pari peliä IFK:ssa. Pleijarien jälkeen oli toinen ääni kellossa ja nyt jo parin vuoden ajan miehelle on toivottu loppu-uran kattavaa pahvia. Ja Kari oli sentään koko alkukauden pelannut AHL:ssä ja ECHL:ssä toisin kuin Aulie, jolla ei ole pelituntumaa oikeastaan ollenkaan. Ainakin mä olen valmis antaamaan Keijolle sen 10-15 matsia aikaa päästä Törmäsen systeemeihin edes jollain lailla sisälle.

Jos kundi vaikuttaa hieman pehmeältä sen sijaan, että ajelisi vastustajia laidasta läpi kymmenen kertaa vaihdossa, niin siihenkin saattaa olla yksinkertainen syy: Suomen tuomarilinja on vieras ja kopissa on varoitettu, että täällä pääsee helposti dumarien silmätikuksi, jos kovin yltiöpäisesti rymistelee, joten Keke ottaa nyt aluksi hieman varmistellen ja kevään mittaan lisää kovuutta. Näin siis toivon.

Enivei: turha tätä ulkomaan ihmettä on vielä tuomita turhakkeeksi, kun kaveri on vasta pari päivää sitten tullut joukkueeseen mukaan. Jos loppujen lopuksikaan ei tuo joukkueeseen mitään uutta ja vaeltelee varjojen mailla vielä pleijareissa, niin sitten Nybarille pyyhkeitä, mutta ainakin Järvisen ja Grillin poissaoloihin reagoitiin nopeasti, ja aika surkeasti saa Aulie pelata, jotta floppaisi pahemmin kuin Hank Pikkarainen vuosi sitten.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joukkueesta tippui pois kaksi TOP3 pakkia ja nimenomaan puolustavia pakkeja, joten mielestäni ihan hyvä että Aulie otettiin sisään, koska se mitä minä olen kuullut, niin kaveri on aika edullinen ukko loppukaudeksi. Hinta/laatusuhde kohdillaan.
Mikä on edullinen ukko?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös