KooKoo joukkueen rakentuminen Liiga-kaudelle 2015–2016

  • 568 432
  • 2 613

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voihan se olla että Lehtosella käy kuten suurella osalla nuoria jääkiekkoilijoita, että ottaa kehitysaskeleita kesän ja syksyn aikana. Olisihan se aika kornia, että seuraavan talven pelipaikka määräytyy edellisen talven otteilla...

Enemmän sitä kehityspotentiaalia on Lehtosessa kuin Kurki/Vallin/Grönholm -porukassa.

Jep. Nykyisistä pakeista Lehtonen on vahvin ehdokas ykköskentän kiekolliseksi pakiksi. Kertoo se sitten enemmän Lehtosen tai puolustuksemme tasosta, mutta näin vaan on.

Magnesia ja Everton oivalsivat hyvin mitä tarkoitin. Kyllähän Mikko Lehtonen on hankittu KooKoon puolustukseen nimenomaan potentiaalinsa vuoksi ja täytyy muistaa, että hän on vasta 21-vuotias ja pelannut nuoresta iästään huolimatta liigassa 62 ottelua ja mestiksessä 92 ottelua. Lehtonen on playoffeissa kiistatta TuTon parhaimmistoa. Sivuhuomautuksena mainittakoon, että Lehtonen teki lisäksi pleijareissa enemmän pisteitä kuin yksikään KooKoon puolustaja.

Lehtonen on lisäksi pelannut nuorten maaotteluja ja myös pelejä CHL:ssä. Lehtosen pakkipariksi joku AHL-taustainen kovan luokan pakki, niin en näe mitään estettä miksei hän voisi lyödä itseään läpi ensi kaudella liigassa.Toki eihän mikään ykköspakkiparin paikka kenellekään ole kiveen hakattu vaan kyllä pelipaikka ja peliaika pitää jokaisen kyettävä esityksillään itse hankkimaan.

Lopullinen kokoonpano toki alkaa hahmottumaan vasta sen jälkeen, kun nähdään minkälaisia vahvistuksia loput 3-4 pelaajaa ovat, jotka KooKoo vielä onnistuu hankkimaan. Ei ole ilmeisesti vielä mitään huhuja ja tietoa herunut milloin KooKoolla olisi kerrottavana lisää sopimusuutisia.
 

Steus

Jäsen
Lehtosta ei hankittu Kouvolaan, vaan Lehtonen hankkiutui Kouvolaan. KooKoo oli nuoren herran ykköstoive koko ajan.

Viime keväänä Lehtonen pelasi 30min per peli kovempaa vastustajaa (KooKoo) vastaan ja pelasi vielä vallan mainiosti. Kesällä pitää tietysti paiskia hommia hartiavoimin, mikäli tahtoo oikeasti ykkösparin minuutteja pelata. Voisiko verrokkina pitää millään lailla Bluesin Rantakaria, joka koki kuitenkin huomattavasti suuremman muodonmuutoksen K-Vantaan junnulainasta Bluesin tehopakiksi? Esa Lin... noniin, jäitä hattuun! :)
 
Huomenna julkaistaan uusi pelaajasopimus, kerrotaan KooKoon Twitterissä! Onko kellään arvauksia, kuka sieltä voisi olla tulossa?
Eikö se aika selvästi viimeksi vihjailtu, että nyt alkaa tupsahdella kesän mittaan näitä ulkkareiden sopimuksia P-Amerikan kentiltä ja tässä on nyt sitten ensimmäinen kiinnitys. Ilmeisesti kyse ei ole mistään superisosta-fisusta, vaan sellaisen metsästys on vielä käynnissä.

Huhujen mukaan sieltä neljä äijää olisi tulossa, joten huomenna kuullaan 1/4-mies. Lähtökohtaisesti kuitenkin KooKooseen kärkikentän miestä odotellaan, koska alakorit on aivan täynnä alivoima-miehiä.
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Odotellaan mitä tuleman pitää. Fakta on kuitenkin se että jos kaudella halutaan tehdä yli 30 pojoa niin saisi alkaa tulemaan pelimiehiä. Kun tämän hetken rosteria katsoo niin ainakin olutmyynti tuottaa, sitä juodaan vaan vitu....n
 
Odotellaan mitä tuleman pitää. Fakta on kuitenkin se että jos kaudella halutaan tehdä yli 30 pojoa niin saisi alkaa tulemaan pelimiehiä. Kun tämän hetken rosteria katsoo niin ainakin olutmyynti tuottaa, sitä juodaan vaan vitu....n
Turha taas odottaa kuuta taivaalta. Toki sieltä lähes kentällinen miehiä on vielä tulossa, mutta eihän KooKoolla ole järkeä lähteä mihinkään superpanostuksiin, kun tällä kaudella tehdään vain puskuria tulevaan, jonka avulla KooKoosta on tarkoitus tehdä Liigan kärkiseura. Eihän tässä nyt alkutaipaleella voida lyödä rahoja tiskiin, kun se on nähty aina miten siinä sitten käy.

Ei mopolla moottoritielle.
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Turha taas odottaa kuuta taivaalta. Toki sieltä lähes kentällinen miehiä on vielä tulossa, mutta eihän KooKoolla ole järkeä lähteä mihinkään superpanostuksiin, kun tällä kaudella tehdään vain puskuria tulevaan, jonka avulla KooKoosta on tarkoitus tehdä Liigan kärkiseura. Eihän tässä nyt alkutaipaleella voida lyödä rahoja tiskiin, kun se on nähty aina miten siinä sitten käy.

Ei mopolla moottoritielle.
Luitko sä mun viestiä? Kuten sanoin, toivon että tulisi pelimies. Itse olet haukkunut muiden vahvistukset ja kehunut että KooKoolle tulee vaikka mitä! Ja sitten kun ilmoitetaan että tulee niin sanot että älkää odotatko mitään!! Mä käyn joka pelin vaikka hhävittäisiin. Mutta lopeta sä paskan jauhaminen ja katso totuutta silmiin!
 
Luitko sä mun viestiä? Kuten sanoin, toivon että tulisi pelimies. Itse olet haukkunut muiden vahvistukset ja kehunut että KooKoolle tulee vaikka mitä! Ja sitten kun ilmoitetaan että tulee niin sanot että älkää odotatko mitään!! Mä käyn joka pelin vaikka hhävittäisiin. Mutta lopeta sä paskan jauhaminen ja katso totuutta silmiin!
Mikäköhän tämänkin viestin sisältö sitten oli?

Jos sävy on se, että "SYYTÄ OLLA PELIMIEHIÄ!", niin vähän pitää toppuutella, kun kyse on kuitenkin ulkkareista. Ei Liiga-seuroilla ole sellaisia resursseja, että nämä äijät voitaisiin scoutata tarkasti seuralle sopivaksi, vaan ovathan nämä nyt aivan haku-ammuntaa.

Lähinnä olen rauhoitellut muita Liiga-kannattajia siitä, että ei ne "jatkoaika-statukset" kerro mitään pelaajien tasosta. Pelit ratkotaan jäällä.

PS. Kannattaa muistaa, että olemme internetissä.
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Jos et edellisen viesti sisältöä ymmärtänyt niin missä lie vika? Itse puhut nykyaikaan suurimmasta derbystä ja haukut Vaasalaisten vahvistukset. Kun KooKoo ilmoittaa jostain, sun kuitti on " älkää odotatko mitään"
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Turha taas odottaa kuuta taivaalta. Toki sieltä lähes kentällinen miehiä on vielä tulossa, mutta eihän KooKoolla ole järkeä lähteä mihinkään superpanostuksiin, kun tällä kaudella tehdään vain puskuria tulevaan, jonka avulla KooKoosta on tarkoitus tehdä Liigan kärkiseura. Eihän tässä nyt alkutaipaleella voida lyödä rahoja tiskiin, kun se on nähty aina miten siinä sitten käy.

Ei mopolla moottoritielle.

Se on aivan totta,että KooKoon ei pidä missään tapauksessa antaa vauhtisokeuden iskeä joukkuetta kasattaessa vaan joukkuetta on rakennettava maltilla ja harkiten suuria taloudellisia riskejä ottamatta. Se nyt kuitenkin on selvää, että kyllä KooKoon pitäisi saada nyt nuo vahvistukset tulosyksikköön eli lähtökohtaisesti hankintojen pitäisi olla joukkueen parhaimmistoa (ykkössentteri, ykkösketjun laituri, ykköspakki). Saapa nähdä kenen sopimus huomenna julkaistaan. Erikoista kyllä, että mitään huhuja ei edes ole liikkeellä, joten tämä viittaisi enemmänkin siihen, että huominen pelaajauutinen koskee nimenomaan ulkomaalaispelaajaa. Yleensä suomalaispelaajien kohdalla helpommin sopimus vuotaa julkisuuteen ennen virallista tiedotustilaisuutta. Näinköhän tuo uusin vahvistus tulee ECHL:stä AHL:n sijasta? KooKoota on lähes kaikissa veikkauksissa veikattu liigan ensi kauden jumboksi ja kyllähän sen siltä näyttää, että KooKoo taitelee lähinnä sijoista 13-15. Itse olisin kyllä kohtuullisen tyytyväinen ensimmäisenä liigakautena, jos onnistuttaisiin sijoittumaan paremmin kuin jumboksi esim. sijoille 12-14. Siitä on sitten hyvä lähteä hiljalleen parantamaan tulevina liigakausina. Yleisöä Kouvolassa tulee kyllä riittämään kunhan nyt ei olla ihan liigan heittopussina.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS, Toronto Maple Leafs, Leijonat
Jos et edellisen viesti sisältöä ymmärtänyt niin missä lie vika? Itse puhut nykyaikaan suurimmasta derbystä ja haukut Vaasalaisten vahvistukset. Kun KooKoo ilmoittaa jostain, sun kuitti on " älkää odotatko mitään"

Olen Oskupojan kanssa kyllä samoilla linjoilla. Jos ei ole syytä odottaa KooKoon hankinnoilta tarvittavaa pätevyyttä, kun ukkoja ollaan vielä kärkiketjuihin hankkimassa, niin silloin voi pitää myös sitten mölyt mahassa kun muut sainaavat pelaajia. Toisekseen KooKoon hyökkäyskalusto on kärjistettynä tällä hetkellä Mestismiehet+Malinen, joten minulla ainakin on tässä vaiheessa sävy " syytä olla pelimiehiä".
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Olen Oskupojan kanssa kyllä samoilla linjoilla. Jos ei ole syytä odottaa KooKoon hankinnoilta tarvittavaa pätevyyttä, kun ukkoja ollaan vielä kärkiketjuihin hankkimassa, niin silloin voi pitää myös sitten mölyt mahassa kun muut sainaavat pelaajia. Toisekseen KooKoon hyökkäyskalusto on kärjistettynä tällä hetkellä Mestismiehet+Malinen, joten minulla ainakin on tässä vaiheessa sävy " syytä olla pelimiehiä".

Kyllähän noi KKtigin kommentit lähentelee kaikkien aikojen takinkääntöä,no,jokainen tyylillään.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoo vahvistaa rivejään kokeneella kanadalaishyökkääjällä Matt Watkinsilla, joka pelasi viime kaudella Itävallassa Vienna Capitalsissa 12+20=32.
Pelannut aiemmin 326 ottelua AHL:ssä 59+91=150.

Matt oli yksi johtavista pelaajista viime kaudella Wienin joukkueessa, joka ylsi aina sarjan finaaleihin asti ja osallistui myös koviin CHL-peleihin. Hän on hyvä aloittaja, joka pystyy pelaamaan hyökkäyspäässä sekä keskellä että laidassa

Eliteprospects.com - Matt Watkins
 
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS, Toronto Maple Leafs, Leijonat
Kuva KooKoon facebookissa jo hieman paljastikin, että kaveri on pelannut Itävallassa. Lähtökohtaisesti ihan vakuuttaa minut jos tilastoja ym. katsellaan. Tietysti viisaampia ollaan kun nähdään kaveri jäällä, mutta en näe yhtään syytä tässä vaiheessa etteikö Watkins voisi ihan tekijämies olla. EP näyttää pelipaikaksi C/W, joten olisi mukava tietää onko Watkins hankittu sentteriksi vai laidalle..?
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
EP näyttää pelipaikaksi C/W, joten olisi mukava tietää onko Watkins hankittu sentteriksi vai laidalle..?

Kultanen mainitisi, että Watkins on hyvä aloittaja, joka pystyy pelaamaan hyökkäyspäässä sekä keskellä että laidassa, mikä antaa kokoonpanon suhteen mahdollisuuksia. En tiedä kummalle pelipaikalle häntä kuitenkaan on varsinaisesti kaavailtu.
 

Dustwallow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
Kertokaapas viisaat palstaveljet, jotta mikä on Itävallan liigan taso ? Olisiko joku sarja mihin voi verrata ? Mestis? Allsenskan?
Kova on taso nykyään Itävallan liigassa, turha verrata Mestikseen, ehkä ennemminkin nimenomaan Allsvenskaniin. Katsoppa vaikka huviksesi Klagenfurtin, Salzburgin tai Viennan rostereita Eliteprospectsista. Hyvin pärjäsivät myös CHL:ssä viime kaudella. Jos katsoo esimerkiksi noitten edellä mainittujen kolmen rostereita, niin ei Ässäfanina voi oikein kuin unelmoida tuon tasoisista ulkkarivahvistuksista.

Hyvän oloinen hankinta tämä Matt Watkins.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Kertokaapas viisaat palstaveljet, jotta mikä on Itävallan liigan taso ? Olisiko joku sarja mihin voi verrata ? Mestis? Allsenskan?
Eiköhän pari kärkikenttää ole Liiga tasoa, loput sitten Mestistasoa lähinnä koska on näillä AHL-kanukeilla täytetty.
Watkins pelasi CHL 1/8 välierissä Kärppiä vastaan ja teki mm. maalin kotipelissä.
 

Dustwallow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
Petri Lammassaari pelasi viime syksynä Itävallassa piste per peli tahtia ja Sportissa Liigaa 2+4=6 tai jotain sinnepäin.
Ja taas tämä yhden pelaajan statsien tuijottelu argumenttina...Katso nyt vaikka noita Itävallan liigan kärkijengien rostereita ja tule tänne hyvällä omallatunnolla sanomaan että ovat heikompia kuin esim. Ässät tai Sport.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös