Autoiluketju

  • 3 208 336
  • 18 538

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Torsti
Vaihdelaatikko-ongelmat vaatii aika syvällistä perehtymistä kyseiseen malliin, jotta osaisi antaa käytännön vinkkejä. Siksi tuntuu kovin epätodennäköiseltä, että täällä olisi asiantuntijaa tähän ongelmaan. Noihin merkkikeskusteluihin (yleensä) voi rekisteröityä varsin vaivattomasti. Joten omaa ketjua luomaan.


http://workshop-manuals.com/volkswa...ctiondiff./servicing_gear_selector_mechanism/
Ilmeisesti kepin alapäässä on boxi, joka pitää vaihtaa. (Jos tuo kuva on oikea.)
Kiitos, tämä avannee asiaa enemmän.
 

chubster

Jäsen
Kylläpä taas vituttaa auton omistaminen, vakuutukset ja verot joo on välttämättömiä pahoja, joita maksellaan.

pitäisi uusia tässä kesärenkaat, about varmaan 500-600 euroa vanteille laittamisineen ja alle vaihdettuna. Mitään halpoja kiinalaisia ei huvita ostaa, jotka taas joutuis vaihtaan ens vuonna. määräaikaishuoltokin lähenee, sinne pari sataa.

Sitten se mikä vituttaa. Tänään vaihdoin ajovalon polttimon ja siinä sitten urotekoni jälkeen katse kiinnittyi kuskin puolen sumuvaloon. Lasi paskana. Ei hajuakaan mitä tapahtunut. Ilmeisesti kivi tai joku siihen lentänyt kun ei mihinkään pitäisi olla törmättykkään, eikä puskurissa mitään missään näy. Lasi säpäleinä. Lueskelin netistä ja ilmeisesti ei niin harvinainen juttu. Autona siis Honda civic -07. Mitä nyt ihmisten kokemuksia lukenu, niin vaihto maksaa 200-300 euroa. Netistä kattelin, että uus sumari maksaa sen n. 80-100 euroa kotiin tilattuna. Itsellä ei taitoa vaihtohommiin löydy. Pitäisi siis puskuri irroitella, ilmeisesti ei nyt mikään ihan älytön nakki, mutta varmaan jonkulaisen tilan tartteis missä tehä, tai miksei se sujuis taloyhtiön parkkiksellaki. Työkaluja ei vaan moiseen operaatioon varmastikkaan löydy.

Sikälihän nuo sumarit on aivan täysin turhat kun ei niitä ikinä mihinkään tartte. jos olisin kova jätkä niin irrottaisin vaan hajonneet lasin palat umpiosta ja ottaisin lampun pois, olkoon tyhjänä. Mutta kun sitä polttimoa ei saa pois ilman, että irrottaa puskurin.

Jutun juoni siis se, että ei nyt kuitenkaan huvittais reilua kahta sataa maksaa siitä, että uus vaihetaan. Kai se on vaa pakko.

Kellään täällä kokemuksia vastaavasta?
 

bart

Jäsen
Jutun juoni siis se, että ei nyt kuitenkaan huvittais reilua kahta sataa maksaa siitä, että uus vaihetaan. Kai se on vaa pakko.

Kellään täällä kokemuksia vastaavasta?
Mulla hajosi aikanaan Primerasta sumuvalo. Soittelin katsastusasemalle ja kyselin ohjeita, miten toimia. Olikohan nyt niin, että sain ohjeet poistaa polttimot ja peittää sumuvalojen paikat. Toimin niin eli otin polttimot pois (lähti suht' kivuttomasti auton alta) ja lisäsin palasen pahvia jeesusteipillä kiinni sekä hajonneen että ehjän sumuvalon päälle siten, ettei lasia näkynyt mistään. Meni läpi katsastuksesta eli oli kai sitten ok.

E: rumahan tuosta korjauksesta tuli, mutta en ollut minäkään valmis maksamaan useampia satasia valoista, joita ei koskaan tullut käytettyä edes
 
Viimeksi muokattu:

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kylläpä taas vituttaa auton omistaminen, vakuutukset ja verot joo on välttämättömiä pahoja, joita maksellaan.

pitäisi uusia tässä kesärenkaat, about varmaan 500-600 euroa vanteille laittamisineen ja alle vaihdettuna. Mitään halpoja kiinalaisia ei huvita ostaa, jotka taas joutuis vaihtaan ens vuonna. määräaikaishuoltokin lähenee, sinne pari sataa.

Sitten se mikä vituttaa. Tänään vaihdoin ajovalon polttimon ja siinä sitten urotekoni jälkeen katse kiinnittyi kuskin puolen sumuvaloon. Lasi paskana. Ei hajuakaan mitä tapahtunut. Ilmeisesti kivi tai joku siihen lentänyt kun ei mihinkään pitäisi olla törmättykkään, eikä puskurissa mitään missään näy. Lasi säpäleinä. Lueskelin netistä ja ilmeisesti ei niin harvinainen juttu. Autona siis Honda civic -07. Mitä nyt ihmisten kokemuksia lukenu, niin vaihto maksaa 200-300 euroa. Netistä kattelin, että uus sumari maksaa sen n. 80-100 euroa kotiin tilattuna. Itsellä ei taitoa vaihtohommiin löydy. Pitäisi siis puskuri irroitella, ilmeisesti ei nyt mikään ihan älytön nakki, mutta varmaan jonkulaisen tilan tartteis missä tehä, tai miksei se sujuis taloyhtiön parkkiksellaki. Työkaluja ei vaan moiseen operaatioon varmastikkaan löydy.

Sikälihän nuo sumarit on aivan täysin turhat kun ei niitä ikinä mihinkään tartte. jos olisin kova jätkä niin irrottaisin vaan hajonneet lasin palat umpiosta ja ottaisin lampun pois, olkoon tyhjänä. Mutta kun sitä polttimoa ei saa pois ilman, että irrottaa puskurin.

Jutun juoni siis se, että ei nyt kuitenkaan huvittais reilua kahta sataa maksaa siitä, että uus vaihetaan. Kai se on vaa pakko.

Kellään täällä kokemuksia vastaavasta?

Olen kerran irrottanut tuollaisesta Civicistä sumuvalon, syynä oli se että kyseinen umpio muistutti enemmän akvaariota kuin valaisinta. Mutta muistaakseni ei tarvinnut puskuria irrottaa, sumuvalo on alapuolelta kiinni yhdellä ruuvilla. Vähän tunkkaa keulaa ylös jotta mahtuu selälleen auton alle makaamaan ja taskulampulla paikallistaa ruuvin sijainnin ja sitten vaan riittävästi jatkovarsia räikkään kiinni koska ruuvi sijaitsee melko syvällä puskurin uumenissa. Ruuvi irti ja sumuvalon voi vetää ulos paikaltaan ja liitin irti. Helppoa ja yksinkertaista, ainakin teoriassa. Ohjekirjasta löytyi mielestäni kuva mikä auttaa tuon ruuvin etsimistä.
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko sulla ollut DSG-mallia ja jos on, niin onko se toiminut ihan ok? Tuo kommentti kuulostaa oikeastaan ihan hyvältä. Vaikka viat menisi mullakin jonkun muun piikkiin niin mielellään sitä tekee jotain muuta kuin juoksee jatkuvasti hakemassa sijaisautoja korjaamolta. Itse kuulin tosiaan pienistä sähköhäiriöistä merkkivalojen ja lukituksien suhteen, mutta ei ole tietoa onko sitten ollut pelkkiä autokohtaisia ongelmia.

Itse olen myös pistänyt merkille että aika paljon näkyy tuota uudehkoa RS Ocua liikenteessä, joten suht suosittu se ainakin on.
Mulla on manuaaliboksilla. Ei ole mulla kahden räsän aikana ilmennyt mitään sähkövikoja. Ja nuo suuttimet mulla vaihdettiin Skodan piikkiin määräaikaishuollon yhteydessä joten ei siitäkään vaivaa ollut. Uusia räsiä näkyy paljon liikenteessä varmaan siksi, että se on ylivoimaisesti hinta-laatusuhteeltaan paras. Laitan sulle myös yv:tä...
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Täällä kanssa kokemuksia tuosta sumuvalosta. Itsekin joskus huomasin että näemmä joku osuma tullut kun haljennut sumarin/alaajovalonen umpio. Minulla oli sitten vähän parempaa tuuria asian kanssa, löysin nettivaraosasta käytetyn umpion hintaan 20e. Vaihtaminenkin onnistui itse ilman tunkkaamisia tai puskurin irroituksia. Autona Seat Toledo 1M.
 

chubster

Jäsen
Olen kerran irrottanut tuollaisesta Civicistä sumuvalon, syynä oli se että kyseinen umpio muistutti enemmän akvaariota kuin valaisinta. Mutta muistaakseni ei tarvinnut puskuria irrottaa, sumuvalo on alapuolelta kiinni yhdellä ruuvilla. Vähän tunkkaa keulaa ylös jotta mahtuu selälleen auton alle makaamaan ja taskulampulla paikallistaa ruuvin sijainnin ja sitten vaan riittävästi jatkovarsia räikkään kiinni koska ruuvi sijaitsee melko syvällä puskurin uumenissa. Ruuvi irti ja sumuvalon voi vetää ulos paikaltaan ja liitin irti. Helppoa ja yksinkertaista, ainakin teoriassa. Ohjekirjasta löytyi mielestäni kuva mikä auttaa tuon ruuvin etsimistä.

Kiitokset tästä! pitääpä tutustua jos itse kuitenkin saisi työn tehtyä! Virosta tilattuna näytti olevan uusi valo alle 50 euroa...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Klassiset jenkkiautot ovat sitten kauniita ilmestyksiä. Muutaman kerran vuodessa tulee törmättyä vanhoihin Chevyihin, Oldseihin, Pontiaceihin, Cadillaceihin ja vanhoihin Fordiin ja aina ne nähdessään tulee heti paremmalle tuulelle. Onneksi netistä löytyy miljoonia kuvia noista herkuista. En panisi pahakseni, jos vaikka joku kaunis päivä saattaisin jopa omistaa yhden tai useammankin sellaisen.
Kuinka monella jatkislaisella muuten on oma klassikkojenkki?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Klassiset jenkkiautot ovat sitten kauniita ilmestyksiä. Muutaman kerran vuodessa tulee törmättyä vanhoihin Chevyihin, Oldseihin, Pontiaceihin, Cadillaceihin ja vanhoihin Fordiin ja aina ne nähdessään tulee heti paremmalle tuulelle. Onneksi netistä löytyy miljoonia kuvia noista herkuista. En panisi pahakseni, jos vaikka joku kaunis päivä saattaisin jopa omistaa yhden tai useammankin sellaisen.
Kuinka monella jatkislaisella muuten on oma klassikkojenkki?

-59 Cadillac coupe de Ville löytyy pihasta parin muun harrastepelin viereltä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vanhoista jenkeistä kävin oppikoulun junnuna kun vanhempi broidi oli täysin myyty niihin, seinät täynnä Dodge Challengerin kuvia, ihmettelinkin että missä ne julisteet naisista oli. V8 tuli himaan, kierrettiin kaikki mahdolliset FHRA show:t niin näyttelyt kuin kiihdytyskisat Räyskälässä.
Tuolta ajalta täytyy sanoa että tykästyin samaan, samat geenit, Dodge Challengerissa on munaa, riittävän iso mutta coupe ja voimaa kuin pienessä etelä-valtion kaupungissa.

http://www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2011/04/dodge-challenger-srt8-1970-1280x960.jpg

Linkki: curbsideclassics Challengerit vanha ja uus
_
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Tulikin tuossa kerrottua tuosta Volvo V40 hankinnasta. Hieman säröä laatuauton kilpeen toi etumatkustajan ovesta hajonnut lukko, joka jämähti kiinni eikä auennut millään ilveellä. Merkkihuollossa sitten murtautuivat sisään ja vaihtoivat uuden lukon. Millaisia kokemuksia palstalaisilla on näistä uudemmista "kiinavolvoista"? Aikanaan Volvoilla oli laatuauton maine, mutta onko nykypäivänä asiat toisin?
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Kohta on auton vaihto edessä ja jälleen kerran lähden saksaan hakemaan uutta menopeliä. Olen katsellut 530d mallista bemaria tai jos löytyy sopiva 535d niin sitten sellainen, mutta todennäköisesti tuota nuhaisempaa mallia haetaan. Vuosimalliksi haen 2008 tai uudempaa, mutta haen autoa jossa suurin pudotus hinnassa on jo takana.
Tuossa olisi yksi mahdollinen vaihtoehto, linkki mobilen sivuille:
BMW 530d Touring Aut.~M-SPORTPAKET~LEDER~NAVI~XENON~ as Estate Car in München

Edit. Tuossa olisi sopiva 535d samoilta sivuilta:
BMW 535d Touring Sport-Aut. M-PAKET+VOLLAUSSTATTUNG as Estate Car in Worms
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Millaiset nuo 5-sarjan sporttijakkarat ovat verrattuna comfort-istuimiin? Comfyilla on ainakin ilo matkustaa, tosin kokemus rajoittuu koeajoon ja tuttavan autoon.

Kolmossarjan sporttipenkit voisivat olla paremmatkin. Tietysti jos olisi säädettävä ristiseläntuki, olisivat nekin varmasti hyvät pidemmilläkin matkoilla. Comforttejahan ei kolmoseen valitettavasti edes saa?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tulikin tuossa kerrottua tuosta Volvo V40 hankinnasta.

Millaisia kokemuksia palstalaisilla on näistä uudemmista "kiinavolvoista"? Aikanaan Volvoilla oli laatuauton maine, mutta onko nykypäivänä asiat toisin?
V40:stä sen verran että kyseinen malli on Belgiasta yms lähialueen beneluxmaista, konekin taitaa olla läheisempää sukua Rellulle mitä Volvoa.

V40 ei kuulopuheiden mukaan oo mikään laadukkain vehje (johtuen justiinsa siitä että komponentit tuolta keskieuroopasta tms), mutta muuten Volvo on ihan laatuvehje ja kolariturvallinen, miinuksena joihinkin malleihin sanottava korkea polttoaineenkulutus.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Millaiset nuo 5-sarjan sporttijakkarat ovat verrattuna comfort-istuimiin? Comfyilla on ainakin ilo matkustaa, tosin kokemus rajoittuu koeajoon ja tuttavan autoon.

Kolmossarjan sporttipenkit voisivat olla paremmatkin. Tietysti jos olisi säädettävä ristiseläntuki, olisivat nekin varmasti hyvät pidemmilläkin matkoilla. Comforttejahan ei kolmoseen valitettavasti edes saa?

No mitä itse olen istunut noissa 500-sarjalaisen penkeissä niin ovat mielestäni todella hyvät pitkilläkin matkoilla, koska tukevat kunnolla joka paikasta. 300-sarjalaisen(E90) penkkeissä en ole juurikaan istunut, joten vaikea sanoa niistä mitään.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
V40:stä sen verran että kyseinen malli on Belgiasta yms lähialueen beneluxmaista, konekin taitaa olla läheisempää sukua Rellulle mitä Volvoa.

V40 ei kuulopuheiden mukaan oo mikään laadukkain vehje (johtuen justiinsa siitä että komponentit tuolta keskieuroopasta tms), mutta muuten Volvo on ihan laatuvehje ja kolariturvallinen, miinuksena joihinkin malleihin sanottava korkea polttoaineenkulutus.

Tosiaan Belgiasta tuo auto tuleekin. Moottorista sen verran, että taitaa olla omaa sukua Ford ecoboost. Taloudellisuus on ihan ok, ajotietokoneen keskikulutus on 1800 kilometrin taipaleella 6.1 litraa satasella, mikä on omasta mielestä 1500 kiloiselle autolle ihan hyvä. Saattaa tosiaan olla, että pidän tuon vaintakuuajan loppuun saakka, eli kaksi vuotta, niin ei sitten käy huono laatu mun kukkarolle kiitos Volvo select-takuun.
 

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Perheenlisäyksen johdosta nykyinen kinnerini farkku Avensis alkaa olemaan sisätiloiltaa melko ahdas matkustaa koko perheelle (2 aikuista + 5v,3v ja 3kk ikäiset tenavat). Näin ollen olen alkanut harkitsemaan jonkin näköistä tila-autoa perheemme joukkojenkuljetusvälineeksi.

Olen harkinnut mahdolliseksi seuraavaksi autoksi automaattivaihteista Fordin S-Maxia vuosimallia väliltä 09-12 ja budjettini on luokkaa maks 25k€. Tuohon haarukkaan sattuvilla peleillä etenkin dieseleillä on järjestään ajettu vähintäänkin se 200 tkm.

Tähän liittyen kyselisinkin teidän kokemuksia/mielipiteitä tuollaisesta S-Maxista. Alkaako 200 tuhatta ajettu hyvinkin huollettu peli olemaan jo sellainen ongelmapesä johon ei kannata koskea kepilläkään? Esim. mikä on automaattivaihteiston kesto tms.seikkoja, jotka kannattaa huomioda noin paljon ajettua käytettyä ostettaessa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No mitä itse olen istunut noissa 500-sarjalaisen penkeissä niin ovat mielestäni todella hyvät pitkilläkin matkoilla, koska tukevat kunnolla joka paikasta. 300-sarjalaisen(E90) penkkeissä en ole juurikaan istunut, joten vaikea sanoa niistä mitään.

BMW 530d Touring Aut.~M-SPORTPAKET~LEDER~NAVI~XENON~ as Estate Car in München

Edit. Tuossa olisi sopiva 535d samoilta sivuilta:
BMW 535d Touring Sport-Aut. M-PAKET+VOLLAUSSTATTUNG as Estate Car in Worms

Dakota -nahat on ainakin loistavat 3-sarjalaisessa, sopivasti tukea niin reisillä kuin kyljissä, toki kropan muoto vaikuttaa asiaan. Sitä mitä ihmettelen on tuo nahkojen kunto tuolla mobilessa, miten voi saada jo 100tkm nahat tuohon kuntoon. Ei kai vaan ole ruuvattu mittaria.
Itsellä vuoden vanhempi ja noin 100tkm ajettu kolmonen noilla Dakota-nahoilla ja nahoissa ei näy mitään merkittävää, ehkä pienen pieni painauma jossain, näitä vastaavia vaihdokkeja kun katsoo niin nahat ihan rypyssä ja runtattu, kaiken lisäksi olen itse todella laiska huoltamaan nahkakuosia, kestää mulla ilman huoltoaineitakin.

_
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Dakota -nahat on ainakin loistavat 3-sarjalaisessa, sopivasti tukea niin reisillä kuin kyljissä, toki kropan muoto vaikuttaa asiaan. Sitä mitä ihmettelen on tuo nahkojen kunto tuolla mobilessa, miten voi saada jo 100tkm nahat tuohon kuntoon. Ei kai vaan ole ruuvattu mittaria.
Itsellä vuoden vanhempi ja noin 100tkm ajettu kolmonen noilla Dakota-nahoilla ja nahoissa ei näy mitään merkittävää, ehkä pienen pieni painauma jossain, näitä vastaavia vaihdokkeja kun katsoo niin nahat ihan rypyssä ja runtattu, kaiken lisäksi olen itse todella laiska huoltamaan nahkakuosia, kestää mulla ilman huoltoaineitakin.

_

Kilometrit pitäisi saada bemarista selville runkonumeron avulla, josta sitten kauppias saakin hetken selitellä. Näin olen ainakin kuullut kaveriltani joka haki auton saksasta ja tarkistutti kilometrit. Ja nämä siis sellaisesta autosta joka on huolettu bemarin huollossa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kilometrit pitäisi saada bemarista selville runkonumeron avulla, josta sitten kauppias saakin hetken selitellä. Näin olen ainakin kuullut kaveriltani joka haki auton saksasta ja tarkistutti kilometrit. Ja nämä siis sellaisesta autosta joka on huolettu bemarin huollossa.

Periaatteessa luotettavin lähde on huoltohistoria jonka voi tarkistuttaa huoltojen tekijältä.

Sellainenkin urbaanilegenda on kiertänyt että avaimesta näkisi kilsoja, mutta se perustuu ihan tähän samaan, ei siellä mitään ihmesiruja ole jotka laskee kilsoja vaan avaimesta tietääkseni näkee tämän samaisen huoltohistorian, siksi pyytävät sen ensimmäisenä kun viet auton huoltoon esim Laakkoselle, se tökätään masiinaan ja avot, auton tiedot näytöllä.

Runkonumerollahan saa ihan jokainen netistä oman bemarinsa tarkat tiedot. Mutta ei kai siinä huoltoja /kilsoja näy? Onko huoltoliikkeillä sitten jokin oma palvelu, tyhmä kysymys, mutta en ymmärrä miten runkonumero laskee kilometrejä?
Eikös tämäkin perustu ihan samaan kuin paperihuoltokirjassa, mutta vain kirjataan huolloissa johonkin omaan databaseen runkonumeron mukaan huollot. Kyllä ne silti suomessa lyö tuon lisäksi leimat paperikirjaankin vielä.

Muutenkin bemarin huoltamatta jättäminen on aika haastavaa, pitäisi nähdä vaivaa resetoida hälyjä puhumattakaan siitä etteikö sitä huonoa kunnossapitoa näkisi ensimmäisellä kerralla kunnon huollon yhteydessä.

_
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Muutenkin bemarin huoltamatta jättäminen on aika haastavaa, pitäisi nähdä vaivaa resetoida hälyjä puhumattakaan siitä etteikö sitä huonoa kunnossapitoa näkisi ensimmäisellä kerralla kunnon huollon yhteydessä.

Jos huollon haluaa jättää väliin, ei resetointi ole todellakaan mikään iso toimenpide. Siinä menee noin saman verran aikaa kuin huollon ajanvaraukseen soittamiseen.

Bemareista näkee ajotietokoneen salavalikon kautta helposti muistaakseni ainakin ajetut kilometrit ja myös käyttötunnit ynnä esim mittaristosta puuttuvan moottorin lämpötilan. Kaksi ensinmainittua kannattaa tarkistaa, jos on epäilystä kilometreistä ja jälkimmäinen tarkistaakseen termostaatin kondiksen.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Tuli tuossa reilu kuukausi sitten hommattua 2006 vuoden Audi A4 2,0 TFSI koneella. Quattro löytyy ja Tiptronic laatikolla, ja eikös nuo kaikki Quatrot ole tiptronic -boksilla? Ajettu reilu 180t ja ainakin tällä hetkellä vaikuttaa oikein erinomaiselta pirssiltä.

Onko muilla kyseisestä mallista jo kokemusta tai tietoa mihin esimerkiksi pitäisi varautua tulevaisuutta ajatellen?
 

Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #44,
Tuli tuossa reilu kuukausi sitten hommattua 2006 vuoden Audi A4 2,0 TFSI koneella. Quattro löytyy ja Tiptronic laatikolla, ja eikös nuo kaikki Quatrot ole tiptronic -boksilla? Ajettu reilu 180t ja ainakin tällä hetkellä vaikuttaa oikein erinomaiselta pirssiltä.

Onko muilla kyseisestä mallista jo kokemusta tai tietoa mihin esimerkiksi pitäisi varautua tulevaisuutta ajatellen?
Quatrot on aina tippilaatikolla. Etuvedot taas multitroniclaatikolla.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Runkonumerollahan saa ihan jokainen netistä oman bemarinsa tarkat tiedot. Mutta ei kai siinä huoltoja /kilsoja näy? Onko huoltoliikkeillä sitten jokin oma palvelu, tyhmä kysymys, mutta en ymmärrä miten runkonumero laskee kilometrejä?

Tämä on siis kuulopuhetta, joten luotettavuudesta en ota kantaa, mutta ilmeisesti bemarilla on maailmanlaajuinen tietokanta, josta näkee kaikki autolle tehdyt toimenpiteet runkonumeron avulla mistä tahansa bemarin huollosta. Eli jos tiedän saksassa olevan bemarin runkonumeron niin ilmeisesti saat kaikki tiedot(myös huolloista/korjauksista)selville suomalaisesta huollosta. Ilmeisesti merkkaavat kilometrit aina huoltojen yhteydessä ylös??
Näin siis kuulin, mutta niin kuin sanoin saattaa olla legendaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös