SaiPa kaudella 2015–2016

  • 575 476
  • 2 477

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Se kai oli selvää ettei Löfquist tämän kauden esitysten perusteella jää liigaan eikä ainakaan SaiPaan uraansa rakentamaan. Toki sitä luontaisena optimistina toivoi kahden vuoden sopimusta, mutta toisaalta pelotti ettei saada edes optiota käytettyä. Nyt on kuitenkin ensi kauden ykköspakki kiinnitettynä ja onhan siitä pakko olla iloinen. Minun ajatuksissani Löfquist oli tämän kauden tärkein pelaaja.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hemmetin upea juttu, kun Lofquistin osalta ei tarvitse enää raapia päätä. Huikea pelaaja ja luojan kiitos oli optio olemassa kaverin kanssa.
 

Bacon

Jäsen
Tuli tuosta Salcidosta sellainen asia mieleen, että jos nyt pitäisi Salcidon tai jonkin arvan väliltä päättää niin kyllä pitäisin Salcidon täällä. Joo se on kallis ja omassa päässä hazardi, mutta onhan se sitten taas pirun tehokas hyökkäyspäässä. Ja samalla rahalla sieltä saattaa tulla jokin palkkasoturi, kun taas Salcido pelaa varmasti logolle. Nää on myös niitä pieniä asioita, jotka merkitsevät kevään isoissa peleissä paljon. Joku saattaa jo ehkä hiukan arvata mihin tässä nyt viitataan.
 

Cornelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen jäsen pekonin kanssa samaa mieltä. Tässä liigassa SaiPan resursseilla on todella haasteellista löytää parempaa pakettia kuin mitä Salcido on. Vaikka joukkue on pari kautta pelannut todella hyvin, pitää muistaa se että pelaajabudjetti on edelleen liigan pienimpiä. Tän tason hyökkääviä puolustajia ei ihan joka jengissäkään tule vastaan. Varmaan kelpaisi jokaiseen liigajengiin. Jatkoa ilman muuta, kunhan ei palkkapyyntö ole siellä kuuluisassa mottipäisessä summassa.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Salcido on todella hyvä. Menee SaiPan kaikkien aikojen puolustajien TOP 6 joukkoon ainakin siltä ajalta kuin itse olen seurannut eli vuodesta -97. Toisaalta Riikolassa on potentiaalia olla asiallinen hyökkäävä puolustaja mitä hän alkukaudella olikin. Ja Löfquist nousee myös mielellään ja on myös viivapeloite. Kyllähän tuonne se kolmas hyökkäävä puolustaja toki joukkoon mahtuu Salcidon muodossa. Yhtään en osaa arvioida Salcidon palkkaa, mutta eiköhän kyseessä ole kuitenkin joukkueen kallein pelaaja. Ja jos jostain pitää hankkia pelimerkkejä hyökkäyksen vahvistamiseksi niin kyllä Salcidon palkka on ensimmäisenä tinkimisen listalla.
 

atsku

Jäsen
Salcido ilmoittaa Instagramissa saavansa lapsen elokuussa. Saas nähdä vaikuttaako tuo mitenkään sopimusasioihin. Haluaako vaimo esim. jäädä kotipuoleen?
 
Suosikkijoukkue
Liiga: Kärpät&SaiPa NHL: Kings&Hurricanes
Davista on huhuiltu enemmän tai vähemmän vakavissaan SaiPaan pitkin kevättä, mutta kuulin tänään kaupungilla, että myös huiman vihellyskonsertin Kisapuistossa ansainnutta Glenniä olisi tarjottu tänne ihan vakavissaan. Onko muilla havaintoja Glenn -huhuista?
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Davista on huhuiltu enemmän tai vähemmän vakavissaan SaiPaan pitkin kevättä, mutta kuulin tänään kaupungilla, että myös huiman vihellyskonsertin Kisapuistossa ansainnutta Glenniä olisi tarjottu tänne ihan vakavissaan. Onko muilla havaintoja Glenn -huhuista?
Kärpät on tarjonnut Glenniä ympäri Liigaa, joten eiköhän sitä tännekin ole yritetty sysätä. Itse en ole ainakaan kuullut mitään syvempiä neuvotteluja. Mielestäni on osaltaan harmi, koska SaiPa kaipaisi mielestäni Glennin tapaista pelaajaa, että Lofquistin lisäksi joku muukin puolustaja osaisi kiekkoa liikutella omista. Kyllä jengissä pitäisi 2 kiekollisesti varmaa pelaajaa olla. Glenn tuskin kuitenkaan tulee kyseeseenkään, koska seurakin varmaan huomannut kommentit ja yleisön reaktion.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Davista on huhuiltu enemmän tai vähemmän vakavissaan SaiPaan pitkin kevättä, mutta kuulin tänään kaupungilla, että myös huiman vihellyskonsertin Kisapuistossa ansainnutta Glenniä olisi tarjottu tänne ihan vakavissaan. Onko muilla havaintoja Glenn -huhuista?

Joo, kausikortti lentää jäälle jos Glenn palaa.

Davis sai kerran koittaa SaiPassa ja lähti hunajan perään. Pysyköön hunajan perässä.
 

atsku

Jäsen
Ryan Glenn tulee takaisin ensikaudeksi SaiPaan.
100%:n varma tieto.
Pitänee viedä Glenn heti ensimmäiseksi syömään siihen sataman niemennokkaan tulevaan ravintolalaivaan, Blue & white eagleen. Ja esittelytilaisuus voitaneen pitää Myllysaareen sijoitettavalla liikuteltavalla esiintymislavalla.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikähän Mikko Vainosen tilanne mahtaa olla? Miehellä on sopimus Predatorsiin 2016-2017 asti, joten nähtäisiinköhän Nashvillen organisaatiossa, että olisi fiksua pelata yksi kokonainen kausi isossa roolissa Liigassa ja nimenomaan SaiPassa? Veikkaan, että Mikko itse mielellään yrittää hakea NHL-paikkaa, mutta jos rahkeet ei riitä niin allekirjoittanut näkisi kyllä mielellään hänet ensi kaudella SaiPa paidassa.

Samanlainen unelmakausi kaudella 2015-.2016 kuin Per Savilahti-Naganderilla viime kaudella ja kohti NHL:aa kaudeksi 2016-2017.

Pakisto olisi ns. vitun kova.

Lofquist - Vainonen
"Salcido" - Riikola
Backman - Larsson

Maalahti, Mäkinen, Huhtanen
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Joku anonyymi pelaaja-agentti kertoilee Ilta-Sanomissa, että Liiga-pelaajien palkat on laskussa, eikä ulkomailtakaan välttämättä enää irtoa enää rahakkaita tarjouksia. Tietysti pelaaja-agenteilla on aina omat intressinsä nimettömien lausuntojen jakamisen takana, mutta onhan tämä juttu ihan uskottava. Jos vielä Venäjän tilanne on ensi syksynä yhtä sekalainen kuin nyt, niin KHL:kään ei välttämättä ime pelimiehiä vanhaan malliin. Vahvistuksia tarvitaan ensi kauden SaiPaan, mutta ehkä kohtuullinen osa pelaajabudjetista kannattaa säästellä loppukesään ja syksyyn.

Tällaista läppää anonyymi agentti heittää:
anonyymi pelaaja-agentti Ilta-Sanomien haastattelussa kirjoitti:
– Jos tämän asian tiivistää, niin 70 000–200 000 euroa ansainneet yli 26-vuotiaat pelaajat saavat sopimusneuvotteluissa varautua jopa valtaviin, 25–30 prosentin palkanalennuksiin, pelaaja-agentti sanoo.

– Jotkut kokeneista pelaajista pitävät selvänä, että palkanalennusta ei tarvitse ottaa, kun lähtee pelaamaan ulkomaille. Olen usealle ilmoittanut, että sielläkin on rahat loppu ja pelipaikat vähissä. Euroopan jääkiekkomarkkinat eivät tällä hetkellä kasva, vaan jopa päinvastoin.
 

Tornipöllö

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikähän Mikko Vainosen tilanne mahtaa olla? Miehellä on sopimus Predatorsiin 2016-2017 asti, joten nähtäisiinköhän Nashvillen organisaatiossa, että olisi fiksua pelata yksi kokonainen kausi isossa roolissa Liigassa ja nimenomaan SaiPassa? Veikkaan, että Mikko itse mielellään yrittää hakea NHL-paikkaa, mutta jos rahkeet ei riitä niin allekirjoittanut näkisi kyllä mielellään hänet ensi kaudella SaiPa paidassa.

Luotettavan lähteen mukaan olisi suuntaamassa takaisin rapakon taakse. Harmi, olisin itsekin nähnyt herran pelaavan seuraavan kauden SaiPassa.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Ei varsinaisesti uutinen, mutta Andy kiittää twitterissä SaiPaa kuluneista vuosista eli kakkosvahdin(?) vaihtuminen on nyt varmaa.
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Ei varsinaisesti uutinen, mutta Andy kiittää twitterissä SaiPaa kuluneista vuosista eli kakkosvahdin(?) vaihtuminen on nyt varmaa.
Olisihan se huikeata, jos se Hattu-juoru pitäisi paikkansa. Olisi todella kova maalivahtikaksikko ensi kaudella...
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Olisihan se huikeata, jos se Hattu-juoru pitäisi paikkansa. Olisi todella kova maalivahtikaksikko ensi kaudella...
Hattua todellakin tarvitaan. Jussi ei tuosta enää nuorene ja jo tällä kaudella oli vaikeuksia, verrattuna viime kauteen.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hattu tullessaan tulisi varmasti 2 vuotisella sopparilla tai ainakin näin uskoisin SaiPan hamuavan.

Kovasti odottelen SaiPan julkistamista W. Mäkisen jatkosopimuksesta sillä tätä kaveria ei saa päästää pois missään nimessä.
 
Viimeksi muokattu:

Barney

Jäsen
Tuota.. Ei ole faktaa ei, ihan mutulla mennään. Eikä ole mitään Salcidoa vastaankaan, itseasiassa pitäisin hänet mielelläni joukkueessa. Mies teki kuitenkin sellaiset pisteet, että onko SaiPalla varaa Salciin? Joku Sveitsiläisseura voi hyvinkin täräyttää tuohta käteen "jonnin verran". Kerroppa lisää tästä Salcidon jäämisestä, kiinnostaa kyllä itseänikin mitä olet kuullut. Hyvä juttu.
Lähteitä en viitsi paljastella, mutta sanotaan sen verran, että samasta lähteestä kuulin Salcidon tulosta SaiPaan täksi kaudeksi silloin samaan aikaan kun teki sopimuksen JYPiin. Toivottavasti SaiPa tarjoaa kunnon sopimuksen Brianille, koska ei ole helppoa löytää tasaisen varmasti suorittavaa ja logolle pelaavaa ulkkaria. Salcido on kuitenkin ollut jokaisella liigakaudellaan pakkien piste/peli tilaston ihan kärkinimiä, joten en olisi itse ainakaan laittamassa kiertoon, jos/kun hänen sopimustaan on mahdollista myös jatkaa ehkä jopa hieman markkinahintaa halvemmalla.

@huhheijaa Se on aika pitkälti mielipideasia. Lofquist on kokonaisvaltaisesti SaiPan ylivoimaisesti paras pakki, mutta ei hän mikään yv-pyörittäjä ollut tällä kaudella, ja tuskin on sitä tulevallakaan. Laukaus on erinomainen, mutta Salcido kyllä pääasiassa ne laukaisupaikat järjesti. Voisi luulla että poikittaissyötön antaminen olisi helppoa, mutta muut SaiPan pakit antavat sen joka kerta liian eteen, liian taakse, pyörivänä, liian kovaa yms. Jostain kumman syystä ylivoimalla se kiekko viihtyi erittäin paljon Salcidon lavassa, vaikka aika harvoin jääkiekossa puolustaja on se playmakeri ylivoimalla. Olen edelleen sitä mieltä, että Salcido on Liigan paras ylivoimapuolustaja, ja jos viereen on mahdollisuus laittaa Liigan paras lämäri, niin en itse lähtisi ainakaan kovin hanakkaasti luopumaan Liigan parhaasta ylivoimapakkiparista. Erikoistilannepelaaminen nykyään jääkiekossa kuitenkin ratkaisee todella suuren osan otteluita.

Lofquistin kanssa SaiPa kyllä yritti saada kahden vuoden sopimuksen aikaan, mutta ehkä tämä oli parempi molempien osapuolten kannalta. Lofquist olisi kuitenkin vaatinut sopimukseen NHL- ja KHL-pykälät, joten siinä olisi käynyt joko A) SaiPa olisi maksanut vain turhaa ylimääräistä tulevasta kaudesta, jonka jälkeen Sam olisi lähtenyt pois tai B) Sam olisi loukkaantunut/flopannut, jolloin SaiPa olisi joutunut maksamaan kaksi tulevaa kautta kallista sopimusta. Nyt jos Sam pelaa vähän vaisumman kauden, niin jatkosopimus SaiPaan on varmasti mahdollinen. Todennäköisesti lähtee kuitenkin tulevan kauden jälkeen johonkin vähän kovempaan Liigaan.

Joona Jääskeläisen jatkosopimus oli myös erittäin hyvä. Tällä kaudella oli vähän loukkaantumisia, mutta teki pelaamissaan otteluissa hyvin tehoja. Nuorten maajoukkumies, joka on vähän Mankisen tyylinen pelaaja, vaikka mielestäni on vähän Jesseäkin potentiaalisempi maalintekijä. Hyvällä tuurilla voi hyvän kesän jälkeen murtautua ensi kaudella jo liigamiehistöön, mutta viimeistään kahden vuoden päästä uskon hänen pelaavan jo vakituisesti SaiPan miehistössä. Muutama vuosi sitten nämä tällaiset kaverit lähtivät pois SaiPasta, mutta nyt saadaan onneksi pidettyä omat pojat organisaatiossa. Peukkua toimistolle!
 

redpecka

Jäsen
Vai että Salcidoa haikaillaan jäämään. Ei kai ketään kiinnosta, mutta sanon ettei mielipiteeni ole muuttunut: Ei Salcidolle.

Noh jos mietitään: Joku tai usea, on sanonut että mistä saadaan tähän hintaan puolustajien pistepörssin kuninkuudesta tappeleva puolustaja SaiPaan? Minun kysymykseni on, miksi SaiPassa ylipäätään tällainen pitäisi olla? Se että joskus tällainen on ollut Salcidon muodossa ei tarkoittane että joka ikinen vuosi SaiPan pitäisi sellainen jostain kehittää. Juttu menee samoille linjoille kun jokrufanit rupesivat miettimään aikoinaan että mistä saadaan ensi kaudelle Kung Erikin korvaaja!

Taaskaan en tietenkään muista nimimerkkiä enkä jaksa/osaa hakea, mutta joku viisas saipasielu totesi tässä palstalla ammoin, että riittäisi hiukka vähempi pistetehtailu jos sen "hinnalla" saisi kokonaisvaltaisemman Puolustajan. Ja tästä olen samaa mieltä: minullekin passaisi hyvin joku 5+14 -tyyppi joka osaisi myös puolustaa ilman että bakmanni pitää sitä kädestä kiinni puoli kautta.

Raadollisesti ottaisin viisi maalahtea yhden salsiidon sijasta.

Mutta jos Pexxi haluaa brianeita ja samalla haluaa ulkoistaa flinkcit - mikäs siinä. Valmentajaprofiilina hyvä työnäyte Ouluun tai Kuopioon. Onnea!

Minulle olisi vaikka tärkeämpää että puolustaja hoitaisi tonttinsa ja Hyökkääjiin vaikka välillä panostettaisiin. Vielä kun huomioi että meillä on ensi kauden Liigan paras pakki rosterissa niin nyt sitä poweria tonne hyökkäykseen, por favor!
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Vai että Salcidoa haikaillaan jäämään. Ei kai ketään kiinnosta, mutta sanon ettei mielipiteeni ole muuttunut: Ei Salcidolle.

Noh jos mietitään: Joku tai usea, on sanonut että mistä saadaan tähän hintaan puolustajien pistepörssin kuninkuudesta tappeleva puolustaja SaiPaan? Minun kysymykseni on, miksi SaiPassa ylipäätään tällainen pitäisi olla? Se että joskus tällainen on ollut Salcidon muodossa ei tarkoittane että joka ikinen vuosi SaiPan pitäisi sellainen jostain kehittää. Juttu menee samoille linjoille kun jokrufanit rupesivat miettimään aikoinaan että mistä saadaan ensi kaudelle Kung Erikin korvaaja!

Taaskaan en tietenkään muista nimimerkkiä enkä jaksa/osaa hakea, mutta joku viisas saipasielu totesi tässä palstalla ammoin, että riittäisi hiukka vähempi pistetehtailu jos sen "hinnalla" saisi kokonaisvaltaisemman Puolustajan. Ja tästä olen samaa mieltä: minullekin passaisi hyvin joku 5+14 -tyyppi joka osaisi myös puolustaa ilman että bakmanni pitää sitä kädestä kiinni puoli kautta.

Raadollisesti ottaisin viisi maalahtea yhden salsiidon sijasta.

Mutta jos Pexxi haluaa brianeita ja samalla haluaa ulkoistaa flinkcit - mikäs siinä. Valmentajaprofiilina hyvä työnäyte Ouluun tai Kuopioon. Onnea!

Minulle olisi vaikka tärkeämpää että puolustaja hoitaisi tonttinsa ja Hyökkääjiin vaikka välillä panostettaisiin. Vielä kun huomioi että meillä on ensi kauden Liigan paras pakki rosterissa niin nyt sitä poweria tonne hyökkäykseen, por favor!

Jos Salcido tykkäisi jatkaa sputnik-paidassa, niin minulle kelpaisi. Mitään 5+14 pakkia ei kyllä SaiPaan voi harkita, koska ainut 5+14=19 kriteerin täyttävä puolustaja on Ryan Glenn. Oliko tämä redpeckalta pelkkä freudilaineen lipsahdus, vai onko redpecka todellisuudessa Junnon agentti?

Katselin puolustajien pistepörssiä sillä silmällä, että kuka me sieltä otettais ruokkimaan Lofquistia jos ei Salcidoa olisi, mutta eipä oikein tullut aha -elämyksiä. Kelvollisia nimiä toki löytyy, mutta eipä taida olla SaiPan ulottuvilla yksikään noista. Toisaalta niitä aina apuna ja tukena olevia pakmanneja varmaan löytyy, siltä varalta että The Original Backman räjäyttää hauiksensa kesän treeneissä.

Puolustajien pistepörssin Top 20 näyttää tältä:

1. Lindell, Esa 14+21=35
2. Salcido, Brian 12+23=35
3. Aalto, Teemu 11+24=35
4. Luoma, Mikko 8+25=33
5. Taipalus, Lauri 6+27=33
6. Niskala, Janne 14+16=30
7. Rantakari, Otso 11+18=29
8. Kousa, Mikko 11+18=29
9. Lofquist, Sam 9+19=28
10. Schira, Craig 5+23=28
11. Kivistö, Tommi 6+21=27
12. Laatikainen, Arto 6+17=23
13. Kukkonen, Lasse 11+10=21
14. Masuhr, Adam 6+15=21
15. Kaijomaa, Kalle 4+17=21
16. Glenn, Ryan 5+14=19
17. Koivisto, Miika 0+18=18
18. Lyytinen, Joonas 8+ 9=17
19. Pulli, Juuso 6+11=17
20. Virtanen, Jesse 6+11=17
 

redpecka

Jäsen
Jos Salcido tykkäisi jatkaa sputnik-paidassa, niin minulle kelpaisi. Mitään 5+14 pakkia ei kyllä SaiPaan voi harkita, koska ainut 5+14=19 kriteerin täyttävä puolustaja on Ryan Glenn. Oliko tämä redpeckalta pelkkä freudilaineen lipsahdus, vai onko redpecka todellisuudessa Junnon agentti?
Aika paha! Ja kun ottaa huomioon että minä olin se yks urpo joka varasi väärinkäsityksille tapaus Glennissä prosentuaalisen virhemokamarginaaliprosentin jotain 4-7.

Oikeesti siis hei heitin noi teho+pisteet lapasesta. Mutta sanoihan startinApril13:kin jotain Glennin paluusta, joten alkaa vaikuttaa jo pelottavan varmalta tämä siirto.

Filosofiseen pohdintaasi kuka ruokkii Lofquistia ens vuonna, vastaan että "varmasti joku pätevä". Siinä kun meidän huippupakki BS linkoo björkstandille ja mankiselle hybridejä että luistelkaa saatanan paskat, niin meidän maalahti tuo jalalla kiekon kevyesti yli sinisen ja suorittaa pienen sivuttaissyötön sitten Samille joka tietää mitä asialle kuuluu tehdä. Maalahti hasardeilee omassa päässä vitusti. Ensi vuonna en aio enää itse olla niin ymmärtäväinen häntä kohtaan kuin tänä, koska jotenkin olettaa että mennään eteenpäin ja ikää karttuu ja palkkakin luultavasti karttuu, joten armoton täytyy häntä kohtaan myös olla. Tänä vuonna pääsi kyllä kuin villakoira veräjästä silmissäni, kun siinä vierellä koomaili kalifornian surffailija historian yhdellä suurimmista liksoista (oletuksena). Mutta Maalahti, varsinkin kun niitä saisi ehkä neljä viisi Salcidon liksalla, on minulle mieluisa peluri. Yksinkertaisesti siksi, että ihminen osaa luistella. Riikolassa myös potentiaalia olla kokonaisvaltaisesti paljon paljon parempi kiekkoilija kuin BS.

Sinne hyökkäykseen nyt niitä kansallisromanttisia aaltosia, kuten nimimerkki @kyykkävelho gallenkallelahengessä tuossa yllä kauniisti kanteleen säestäessä maalaili.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Mutta jos Pexxi haluaa brianeita ja samalla haluaa ulkoistaa flinkcit - mikäs siinä. Valmentajaprofiilina hyvä työnäyte Ouluun tai Kuopioon. Onnea!
Jos tätä joku oululainen tai kuopiolainen lukee niin lisättäköön, että kun tuota viestiä ei enää muokata näköjään voi, lainaan itseäni ja sanon, että tällä kaudella valitettavasti sekä KalPa että Kärpät veivät Pexxin SaiPaa fyysisyysosastolla vähintään 6-3!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös