TPS kaudella 2015–2016 – Palloseuran kunnianpalautus osa xxx

  • 561 735
  • 1 856

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Järventie julkaisi Instagramissa kuvan, jossa hän hyvästelee Ilveksen. Vaikuttaa meidän mieheltä.
 

snake

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Saku Koivu, Mikko Koivu, Aatos Koivu
Toivottavasti ei. Meidän omat junnutkin hoitaisi paremmin puolustuspään kun Mara. Kyllä on niukat markkinat jos Mara roudataan tänne, en tykkää!
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Toivottavasti ei. Meidän omat junnutkin hoitaisi paremmin puolustuspään kun Mara. Kyllä on niukat markkinat jos Mara roudataan tänne, en tykkää!

Hyvinhän tuo näytti pysyvän kyydissä ainakin IFK:ta vastaan eikä toheloinut edes kiekon kanssa kuten useat Tepsin pakit viime vuosina. Aivan hyvin kelpaisi kolmospariin esim. Seigon kaveriksi, itse asiassa jos Tepsin kolmospakkiparin muodostavat em. herrat niin olen siitä jopa innoissani.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Joo, no tuskin Järventie on tulossa ykkösylivoiman kanuunamieheksi. Että jos tulee, niin leveyshankintana ok. Ei tietystikkään paikkaa esim. Naklaa, mutta tuskin siihen hommaan on tulossakaan.
 

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvinhän tuo näytti pysyvän kyydissä ainakin IFK:ta vastaan eikä toheloinut edes kiekon kanssa kuten useat Tepsin pakit viime vuosina. Aivan hyvin kelpaisi kolmospariin esim. Seigon kaveriksi, itse asiassa jos Tepsin kolmospakkiparin muodostavat em. herrat niin olen siitä jopa innoissani.
Seigo ei käsittääkseni ole jatkamassa Tepsissä vaan on siirtymässä muihin maisemiin. Vaikea on myös nähdä, että Mara tekisi meille paluun vaikkei nyt Ilveksessä enää jatkaisikaan.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Järventie julkaisi Instagramissa kuvan, jossa hän hyvästelee Ilveksen. Vaikuttaa meidän mieheltä.

Jos pitää paikkansa, niin on kyllä sellainen yhtälö, joka ei minulle aukea. Vaikuttaa juuri sellaiselta hankinnalta, joka kesällä tuntuu kivalta kun aurinko paistaa ja rustataan jokasyksyistä pleijarirosteria, mutta kun marraskuuta mennään niin plus/miinus on pahasti pakkasella jne. Mielummin pitäisin yhden Nakladalin kuin maksaisin kahdelle "Järventielle".
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestä on ainakin hyvä,että sieltä puolustuksesta löytyy myös kokeneempia kotimaisia pelaajia ensi kaudella. Jos vaihtoehtoina on Tallinder ja Järventie vs. Nakladal, niin turha edes kysyä kumpi olisi parempi vaihtoehto.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Kai nyt kuka vaan Tallinderin ottaisi, mutta vaikea uskoa että Tallinder Turkuun palaisi. Tallinder & Järventie tai Nakla ei ole tosiaan vaikea yhtälö, mutta ajatus siitä, että Järventie olisi Nakladalia parempi pakki tuskin kenelläkään liehuu päässä. Itse olen kyllä skeptinen. Jos Arsen karvaiset sormet ovat faksailleet luoja tietää mitä lappuja ympäriinsä, niin Selinin valmennettavana voi kohta olla mikä vain kehäraakkilauma ja kaksi tähteä.
 

esa mäyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS , Pittsburgh Penguins
Mun mielestä on ainakin hyvä,että sieltä puolustuksesta löytyy myös kokeneempia kotimaisia pelaajia ensi kaudella. Jos vaihtoehtoina on Tallinder ja Järventie vs. Nakladal, niin turha edes kysyä kumpi olisi parempi vaihtoehto.

Aivan! Ensi kauden pakisto, niin kuin ei loppu joukkueenkaan pida olla mitenkään Liigan top-6 materiaalia. Mielestäni ensi kaudella, realistisesti ajateltuna, Tepsin tulisi taistella sijoista 7-9. Ensi kauteen pitäisi lähteä maltilla ja tosissaan aloittaa se "uudelleen rakenus" ja ajaa/kehittää omia + muualta tulleita junioreita Liiga tason pelaajiksi. Tuon toteutuessa, olisi realistista 2 vuoden päästä taistella suorasta playoff paikasta ja 3 vuoden päästä taistella siitä mestaruudesta. Yllätyksiä toki sattuu suuntaan tai toiseen, mutta kunhan saataisiin se perus runko ja ajatus siihen pelaamiseen ja myös tasaisuutta.

Pakkien kohdalla, olettaen Mojziksen ja Seigon jatkavan, Tallinderin + Järventien huhujen pitävän ja Nummelinin option järkevä käyttö, olisi edustusjoukkueessa sopivasti kokemusta ja tilaa nuorille päästä myös pelaavaan kokoonpanoon. Seuraavanlaista itse lähtisin koittamaan:

Mojzis - Keskitalo

Tallinder - Eronen

Seigo - Järventie

Nummelin

En ota kantaa sen enempää, mikä pareista oli 1. 2. tai 3. pari, mutta Nummelin, omien kaavailujeni mukaan, toimisi 7. pakkina pelaten yv:tä ja täydentäen/korvaten muita pareja, jos jonkun niistä peli ei kulje ("reagointia pelin aikana"). Kun nyt kuitenkin haluatte tietää, niin Keskitaloa en lähettäisi enää Tutoon lainalle. On mielestäni osoittanut pystyvänsä pelata Liigaa, varsinkin kun saa kokeneemman pakkiparin ja vielä kesällä hieman lisää voimaa. Eronen ei myöskään kehittyisi enempää Mestiksen puolella, vaan on valmis ottamaan paikan Liigassa esim Tallinderin rinnalla. Ja vielä vedoten aiempaan väitteeseeni, niin ensi kaudella ei tavoitteen tulisi olla kuin niissä 7-9 sijoissa, joten ensi kausi olisi otollinen hetki ajaa nämä kaksi lupaavaa pakkia Liiga tasolle.

Muut A-nuorissa ja myös Liigassa käyneistä pakeista, kuten Berger ja Nemecek, yrittäisin jälkimmäisen saada pidemmälle lainalle esim. Tutoon. Tämä Berger on sitten sellainen kaveri, jonka en ikinä halua nähdä pelaavan muussa Liiga jengissä kuin Palloseurassa! En oikein osaa päättää pitäisikö hänet laittaa lainalle Tutoon ja käyttää sieltä sitten Liigassa, koska en usko sellaisen sarjojen välillä sahaamisen tuottavan mitään hyvää pelaajalle tai kyseisille seuroille. Bergerin kohdalla ehkäpä lähettäisin herran alkukaudeksi (2kk) hakemaan vauhtia Mestikseen ja sitten ottaisin mukaan Liigan rotaatioon, koska siinä vaiheessa nämä meidän "kokeneemmat" pelaajat ovat jo varmasti kuluttaneet niveliään loukkaantumiseen asti.

Yhtä rotaatio-pelaaja tuo pakisto vielä kuitenkin kaipaa jo ihan kauden alusta saakka...olisiko VMV sitten siihen oikea mies ;) Seuran imu ei vaan taida olla kauhean suuri tällä hetkellä..?
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Oliko VMV:llä vielä ensi kauden sopimus?
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mojzis - Keskitalo

Tallinder - Eronen

Seigo - Järventie

Nummelin

Minne se Bruunin nimi on unohtunut? Jos miettii, että ensi kauden top 5 olisi Mojzis, Tallinder, Nummelin, Seigo ja Järventie, niin on tossa paikka vielä yhdelle kokeneemmalle pelaajalle. Junnuja en lähtisi itse laittamaan kauden avauksessa pelaavaan kokoonpanoon. Jos viime kaudet pitää paikkaansa, tohon tulee vielä yksi ulkkari. Morrisonn ja Nakladal olivat onnistuneita hakuja, miksei tämä kolmaskin? Ja onhan meillä kai jonkin näköinen neuvottelu käynnissä Järvisenkin kanssa?

Tallinder - Seigo
Mojzis - "Järvinen/ulkkari"
Nummelin - Järventie
Eronen - Friman/Keskitalo
+ Bruun

Jossei noilla pakeilla pääse Liigassa top 10 niin on kumma juttu.
 

Paco

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koska kukaan ei ole vielä avannut uutta huhuketjua niin heitetään nyt tänne, vaikka ei nyt varsinaisesti huhu edes ole. Bongasin siis Bill Sweattin olevan ruotsissa lähtökuopissa. Latoi viime kaudella aika hyvät pongot 54g - 41p, joten varmaan kallis ja suunnannee muualle. Olisi vaan aika hienoa jos jälleen samalla sukunimellä varustettu pelaaja olisi nostamassa palloseuraa takaisin ylös!
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Minusta on ihan hyvä että Numppa jatkaa. Kun Tepsillä on (toivottavasti) ensi kaudella hyvä ja tasapainoinen joukkue niin sellaisessa kokonaisuudessa Numppakin todennäköisesti nostaa tasoaan reilusti. Ei ole pahitteeksi kun joukkueessa on edes yksi ylivoiman ja avauspelin spesialisti.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mistä tuo Bruunin nimi tänne on tullut?
 

timpo09

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Otto Niemiselle sorvattiin yhden kauden jatko ja on näin mukana ensi kauden liigaringissä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Otto Niemiselle sorvattiin yhden kauden jatko ja on näin mukana ensi kauden liigaringissä.

Erinomaista. Ollut todella pirteä oikeastaan jokaisessa ottelussa, jonka olen tällä kaudella Niemiseltä nähnyt. Eli liki kaikki.

Nummelinin jatkosta vähän kaksijakoiset fiilikset. Kaipa tuo menee. Koko kautta tuskin kuitenkaan pelaa, niin onhan tuolla noita junioreita. Vastuu aika 50/50 näiden välille. Kunhan muu pakisto on sitten laadukas.

Seigon jatko yhä toiveissa, mutta huutaahan tuo oman pään luutia, jos ja kun Nakládal ei Turussa jatka.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tuosta Kunnarin Nummelin-jutusta yksi kohta pisti erityisesti silmään.

Ensi kaudella turkulaisjoukkuetta valmentaa Ari-Pekka Selin. Apuvalmentajiksi on jo palkattu pelaajalegenda Kimmo Rintanen sekä Jarno Pikkarainen. Jani Kiviharjun nimitys valmennusportaaseen lienee vain ajan kysymys.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos Nummelin tajuaa olla vetämättä niitä kahden minuutin vaihtoja, niin saa siinä tapauksessa jatkaa. Muuten en kyllä jaksaisi katsella tuollaista puoli kautta katsomossa istuvaa pelaajaa, jonka pelillinen hyöty on sen myötä hieman kyseenalainen. Nummelinin varaan ei ainakaan voi rakentaa, vaan hänet on laskettava tavallaan ylimääräiseksi pelaajaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös