Mestiksen yleisömäärät

  • 361 374
  • 1 767

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Korjataanpa sen verran, että nuo määrät olivat palautuneita yrityslippuja (maksettu kauden aikana tai sen alla) kahteen viimeiseen otteluun. Mistään vapaalippukampanjasta en ole kuullut. Jotenkin on kyllä sellainen muistikuva, että 18.2. pelattuun Jukurit -otteluun olisi ollut jaossa lippuja, muttei hajuakaan missä, miten, milloin ja miksi. Jotenkin minun on vaikea ajatella, että KooKoon olisi järkevää jakaa lippuja ilmaiseksi muutenkin kiinnostavaa otteluun.

Samaa olin kirjoittamassa, eli ilmaislippuja ei ole ollut jaossa. Eräs osuuskaupparyhmä näitä ainakin jakeli plus tämän liitännäisputiikit. Kaikista on KooKoo saanut rahaa joko kauden aikana tai ennen sitä.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Itselläsi ilmeisesti on vain nyt pahasti noussut pissa päähän ilmeisesti liiganousun johdosta. Muuten pidän kyllä Kookoon jatkoaikatovereita erittäin asiallisina kirjoittajina,

Ei se pissa nousun varmistumisen myötä ole kuuppaan noussut, aina nuo KKtigin kirjoitukset ovat samanlaisia olleet. Kaverin tajunnanvirta juoksee niin, että sen mukaan Kouvolassa tehdään kaikki erinomaisen hienosti, joka puolella muualla päin persettä. Lisäksi KKStigu ei lainkaan tajua eroa vittuilun ja rehellisesti erovan mielipiteen esittämisen välillä. Asiallinen ja rakentava keskustelu on Stigun mielestä perseennuolemista.

Suurin osa ihmisistä täällä(kin) ymmärtää asiat kuten ne ovat, Stigun kaltaiset taas siten kuin omalle agendalleen parhaiten sopii. Olihan tuokin huikeaa luetun ymmärtämistä, kun kirjoitit TS:n yhteen peliin jakamasta 500:sta vapaalipusta, niin tämä sankari ymmärtää Tussarin tarjoavan levikkimääränsä verran vapareita.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Samaa olin kirjoittamassa, eli ilmaislippuja ei ole ollut jaossa.

Muualla on ilmaislippuja jaossa, mutta Kouvolassa vaparit ei ole ilmaislippuja? Muillahan ei missään nimessä voi olla yritysten ostamia lippuja "ilmaislippuna". Näin on vain Kouvolassa. Viimeiseen Jukurit- peliin tosiaan oli näitä "ilmaislippuja" paljon, ja tämä on kuultu ihan paikalliselta kiekkopiireissä hyvin mukana olevalta.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
On pakko puuttua dialogiin tukemalla Flyingbirdin näkemystä, mutta samalla asiallisesti kysyen KKtigiltä: Kerro nyt että mikä se maaginen markkinointikikka on jolla se väki saadaan katsomoon näinä aikoina? Ja jos et pysty vastaamaan kuin että "ei ole minun asia" jne., niin unohda koko juttu.

En vastaa Tigin puolesta, mutta koitan vastata mikkeliläiskatsojan puolesta. Sinulle on kyllä nämä asiat kerrottu moneen kertaan, mutta syystä tai toisesta jo seuraavana päivänä olet ne unohtanut ja vänkäät samaa asiaa.

- Jotta Jukurit jonain päivänä pystyisi pelaamaan liigaa, siihen tarvitaan koko seutukunta taakse, muutoin se ei voi olla taloudellisesti järkevää.
Mainetta on yksinkertaisesti saatava vielä paremmaksi Mikkelissä ja sotkut siivottava.

Puhuit aiemmin siitä Jukurijohdon valitsemasta hyssyttelylinjasta, ja että se onkin toiminut. Olen eri mieltä (yllätys), urheilullinen menestys ja hieno joukkue ovat taanneet työrauhan toimistollekin. Kuitenkin nämä solmut ovat edelleen siellä ja ne on ensi tilassa kauden jälkeen avattava. Markkinointiin tarvitaan oikea lätkäammattilainen, joka ei tule esimerkiksi Rinta-Joupilta. Johdon on kaivettava luurangot kaapistaan, esimerkiksi hallimaksut, maksettava ne ja toimittava jatkossa vastuullisesti joka taholla. Ei piikkejä auki sinne tänne, ei turhia lupauksia ja asioiden hoito joka sidosryhmään tip top. Mikäli Lipiäinen & Toivakka jatkavat, heidänkin on tarkasteltava omaa toimintaansa. Kokonaisuutena hyvä toiminta mitä Jukurit on tehnyt viime vuosina saattaisi jollain toisella paikkakunnalla jo riittää. Mikkelissä se ei ikävä kyllä oikein riitä. Täällä tarvitaan koko paketti viimeistä piirtoa myöten huippuiskuun, niin sen jälkeen me mahdollisesti pystymme liigaan menemään. Toki jos Toivakka kauden jälkeen voitettu Mestismestaruus taskussa ilmoittaa alle 1500 runkosarjakeskiarvon kanssa, että lähdetään liigaan, niin valtavat pahoittelut etukäteen ja kolme anteeksipyyntöä. En voi kuvitella kuinka se olisi mahdollista, mutta toisaalta mikäpä näinä saunaseurapäivinä nyt enää niin yllättävää on.

Kannattajatoiminta on tärkeää, ja siihen olisi jollain ilveellä saatava uutta verta. Ketään ei tietenkään sinne voi ruveta ostamaan, koska erityisesti sen lajin taitajien motivaatio täytyy tulla sydämestä, ei rahasta. Mikkelissä ei vaan tunnu löytyvän nuoria, jotka olisivat halukkaat eturiviin siirtymään ja kantamaan enemmän vastuuta. Näin ollen se jää koko ajan vanhojen sotaratsujen harteille ja hekin kuluvat koko ajan enemmän. Itse olen siellä ollut, antanut vuoden elämästäni täydellisesti siihen toimintaan. Onko se paljon vai vähän? No ainakin se on enemmän kuin sulla paraspelaaja. Mitäpä jos nyt kaikkien neuvojen jälkeen astut laivaan ensi kaudeksi ja alat johtamaan edestä.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
En ymmärrä miksi piikittelet minulle fanitoiminnasta. Olenko antanut asian suhteen vääriä lausuntoja, mitä? Edelleen, tuostakin asiasta täysin samaa mieltä.

No voit ottaa sen myös niin, että kun sulla puhkua on, niin miksi et kantaisi kortta silläkin puolella kekoon. Perimikkeliläinen tyylihän on antaa vinkkejä tekemättä itse mitään, niin ehkä se sitten kohdentui turhan paljon sinuun vaikka kuuluisi useammalle harteelle. Silti relevantti kysymys.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Muualla on ilmaislippuja jaossa, mutta Kouvolassa vaparit ei ole ilmaislippuja? Muillahan ei missään nimessä voi olla yritysten ostamia lippuja "ilmaislippuna". Näin on vain Kouvolassa. Viimeiseen Jukurit- peliin tosiaan oli näitä "ilmaislippuja" paljon, ja tämä on kuultu ihan paikalliselta kiekkopiireissä hyvin mukana olevalta.

No jopas nyt mieltä kuohautti.

Kuviohan menee pääsääntöisesti näin:

Yritys ostaa seuralta sponsoripaketin, johon kuuluu osana pääsylippuja otteluihin. Pääsylippujen hinta sisältyy siis siihen sponsorisummaan jonka yritys maksaa seuralle. Eikö? Yritys voi sitten tehdä niillä lipuilla mitä tahtoo. Se joko:
a) käyttää ne itse;
b) ne jaetaan ensimmäisille vastaantulijoille yms ;
c) palauttaa ne seuralle, joka sitten jakaa ne kenelle haluaa

Normaalia toimintaa. Pointtini oli se, että siitä yrityslipusta on maksettu jo kauden alla tai sen aikana rahaa, joten se ei ole ilmainen. Edes paikalliselle kiekkopiireissä hyvin mukana olevalle. Se lippu on vapaalippu sille henkilölle, joka sen käteensä saa, koska ei ole itse siitä mitään maksanut.

Erikseen on sitten talkooporukoille yms jaetut liput, mutta joku niidenkin eteen on töitä tehnyt. En usko, että yksikään jääkiekkoseura jakaa täysin vastikeettomia lippuja ympäriinsä.
 

Harppa-setä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ikävä kyllä minä en jaa täällä markkinointikikkoja suuntaan tai toiseen. Olen valmis auttamaan seuroja markkinoinnissa kylläkin, mutta hyvää rahallista korvausta vastaan.

Oon seuraillut sivusta teidän tekstejä koko kauden ja tää pisti ihan naurattamaan. Mieti mikä ristiriita tulisi kun sut palkattaisiin antamaan markkinointivinkkejä Jukureille. Vaikka antaisit miten hyviä ja toimivia neuvoja on sun pakko maineesi ylläpitämiseksi tulla tänne ja haukkua kaikki omat vinkit ihan vaan periaatteessa paskaksi, koska ne liittyyvät Mikkeliin ja Jukureihin.

Sori.

Moi.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Dynamon ja paraspelaajan "hyvin ajoittamalla" arvostelulla sitä ehkä jopa orastavaa lätkäbuumia löydään nekkuun ihan mukavasti. Ongelmakohdat on niin hyvin hanskassa, että suosittelen laittamaan työpaikka-anomusta Jukureihin päin, että saadaan hommat rulaamaan. Ratkaisutkin varmasti tuolla tietämyksellä löytyy. Vai liekö näillä kirjoituksilla sitten ihan joku itsetarkoitus?
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Dynamon ja paraspelaajan "hyvin ajoittamalla" arvostelulla sitä ehkä jopa orastavaa lätkäbuumia löydään nekkuun ihan mukavasti.

Täytyy sanoa että tällä kertaa PP sai provosoitua minut mukaan, vaikka tarkoitus ei tähän ollut juuri nyt ryhtyä. Toisaalta sinun harjoittama nami-nami fanitus takaa parhaan mukaan sen, ettei koskaan mitään muutoksia noihin mainittuihin asioihin tule. Selän takana jauhetaan yhtä ja sitten palstoilla kiillotetaan kilpeä.

Kuten todettua ihmiset osaavat jättää nämä keskustelut varmasti nyt sitten kevään tohinoiden ulkopuolelle. Päätösten aika on myöhemmin ja nyt on hyvää sykettä Jukurien ympärillä, ei se näihin hölinöihin kaadu.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Toisaalta sinun harjoittama nami-nami fanitus takaa parhaan mukaan sen, ettei koskaan mitään muutoksia noihin mainittuihin asioihin tule.

Eiköhän se muutosten tekeminen seurassa kuulu ihan muille kuin faneille? Sinä sen sijaan otit elämäntehtäväksesi vapaaehtoisesti hommista pois jättäydyttyäsi kaiken mahdollisen loan kaivamisen ja sen kippaamisen seuran ja kaikkien seuran lähellä olevien niskaan. Mulla ei muuta tästä asiasta.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Ettet nyt Tuusa vähän kuitenkin liioittelisi, ihan pikkaisen..? Laitappa tuo kirjoittamasi vaikkapa suoraan allekirjoitukseesi, niin tulee joka päivä automaattisesti parempi fiilis.
Eiköhän se tosiaan tästä aiheesta riitä, ei taida lisä-arvoa tulla enää kenellekään, mutta kyllä nämäkin keskustelut olivat mielestäni tärkeitä.
 
Oon seuraillut sivusta teidän tekstejä koko kauden ja tää pisti ihan naurattamaan. Mieti mikä ristiriita tulisi kun sut palkattaisiin antamaan markkinointivinkkejä Jukureille. Vaikka antaisit miten hyviä ja toimivia neuvoja on sun pakko maineesi ylläpitämiseksi tulla tänne ja haukkua kaikki omat vinkit ihan vaan periaatteessa paskaksi, koska ne liittyyvät Mikkeliin ja Jukureihin.

Sori.

Moi.
Ei siitä mitään ristiriitaa tule, koska osaan yhdistää työn ja harrastukseni sillä tavalla, etteivät ne törmää toisiinsa. Jos minulle maksetaan ammattimaista palkkaa Jukureiden markkinoinnista, niin tekisin täyden panokseni palkkani eteen. Ikävä kyllä mikään Mestis-joukkue ei tällä hetkellä ole niin kilpailullinen taloudellisesti, että panostaisi oikeaan markkinointivastaavaan, vaan nämä tulevat yleensä joko yhteistyökumppaneiden kautta (esim. KooKoolla mainostoimisto) tai sitten jonkun amatöörin talkootyönä.
 
Oliko buumi tuon sloganin ansiota? Tuliko buumi ylipäätäänkään kabinettisuhmurointiin pääsyn mahdollisuudesta vai siitä ettei KooKoo ollut koskaan voittanut edes oman sarjansa mestaruutta?

Muistelin, korjatkaa jos olen väärässä, että tuo slogan lanseerattiin Sportin kabinettipäätöksen jälkeen, kun Välimaa "lipsautti" että KooKoolta puuttuu liigakelpoisuudesta vain mestaruus. En osaa sanoa kuinka hyvin tuo toimi, mutta kevään pleijareissa väkeä riitti ja uskoa siihen että mestaruudella pelataan KooKoo liigaan. Jos syksyllä olisi kabinetista tullut tylyt tuomiot, olisi Välimaalla ollut työtä selityksen keksimiseksi, mutta Välimaa "tiesi" että vain mestaruus puuttuu.

Joka tapauksessa hienosti hoidettu Välimaalta.
 
Oliko buumi tuon sloganin ansiota? Tuliko buumi ylipäätäänkään kabinettisuhmurointiin pääsyn mahdollisuudesta vai siitä ettei KooKoo ollut koskaan voittanut edes oman sarjansa mestaruutta?
Kun nousumahdollisuutta ei ollut, yleisöä peleissä yhtä vähän kun mikkelissä, ja meinattiin lyödä lappu luukulle kun ei toiminnassa ollut mitään mieltä. Tai lyötiinkin, mutta rescue rangers pelastuskomitea, pari paikallista sugar daddya jotka uskoivat että kannattaa upottaa aikaa ja etenkin rahaa Kouvolan KooKoon edustuskiekkotoimintaan, repi sen luukulta alta aikayksikön.

Parin vuoden päästä sattui palautumaan nousumahdollisuus, ja siitähän käynnistyi buumi, joka itse asiassa kiihtyi huippuunsa vasta kun karsintanousu vaihtui suoraksi nousuksi kabinetin veto-oikeudella. Finaaleissa 5000 katsojan raja paukkui.
 

Steus

Jäsen
Oliko buumi tuon sloganin ansiota? Tuliko buumi ylipäätäänkään kabinettisuhmurointiin pääsyn mahdollisuudesta vai siitä ettei KooKoo ollut koskaan voittanut edes oman sarjansa mestaruutta?
Seura uskoi - se tarttui kannattajiin, kannattajat uskoivat - se tarttui seutukuntaan, seutukunta uskoi - se levisi ympäri Suomen. Todella harva on kyseenalaistanut KooKoon kyvyn pelata liigaa esimerkiksi Jatkoajan keskustelupalstalla. Joukkueeseen suhtaudutaan Sporttia positiivisemmin halki kiekkoa seuraavan Suomen.

KooKoo veti 2014 välierissä enemmän väkeä kuin (ainakin) Lukko omissa pudotuspeleissään ja finaaleissa rikottiinkin sitten koko sarjatason ennätyksiä. Mikkelissäkin toista finaalia seuraamassa taisi olla lähemmäs seitsemää-kahdeksaasataa kouvolalaista...

Aiemmat voisi selittää "mestaruusbuumilla", mutta nyt kun katsojakeskiarvo on noussut myös turhan välikauden aikana ( - ja muilla kärkiseuroilla se on laskenut), niin kyllä: täällä taitaa yhä joku pieni buumi olla vallalla.
 

Kioto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oliko buumi tuon sloganin ansiota? Tuliko buumi ylipäätäänkään kabinettisuhmurointiin pääsyn mahdollisuudesta vai siitä ettei KooKoo ollut koskaan voittanut edes oman sarjansa mestaruutta?
Vai tuliko buumi kenties sitä kautta, että Sporan nousupäätöksen jälkeen ei jääty itkemään epäreilua maailmaa vaan painettiin kaasua tosissaan?
KooKoohan rupesi suureen ääneen heti ajamaan sisään slogania pelaamalla liigaan, koska heille oli ilmoitettu että voittakaa mestaruus niin paikka on teidän.
No mestaruushan se sieltä kovien paineiden painaessa niskaan kairattiin ja loppu onkin historiaa jota ruvetaan tämän väsyneen #välikauden jälkeen vasta kirjoittamaan.
Pointti oli tässä se että Kouvolassa terävöitettiin toimintaa paremmaksi kuin ennen ensimmäistä auditointia ja samalla uskallettiin pitää pieni terve uho mukana nöyristelyn sijaan ja ehkä jopa pyrittiin luomaan pientä painetta liigankin suuntaan sitä kautta.

Jos sä nykypäivänä vaan puhaltelet muniin ja nöyristelet nii ne isot pahat sudet tulee ja syö sut.
Edelleen olen sitä mieltä että ainakin Jukurit organisaationa vaatii suurta muutosta tiettyjen henkilöiden (Toivakka, Lipiäinen) kohdalla pystyäksee kehittymään .
Esimerkiksi Pekka Lipiäinen on suunnilleen toiminut organisaatiossa bussikuskista toimitusjohtajaksi, nyt asiallisesti kysynkin olisiko uudelleen rakennus syytä aloittaa juuri esimerkiksi Lipiäisestä?
 
Suosikkijoukkue
Päätykatsomoiden kiekko-oraakkelit
Kyllähän tässä saa popparipussia olla täyttämässä tiiviiseen tahtiin, kun Jukureiden kolme aktiivipalstaveljeä tappelevat ei normitapaan pelkästään muiden kanssa mutta nyt jo keskenäänkin. Mutta itse asiasta: Mikkelissä oli kiekkobuumin alku 2000-luvun alkuvuosina. Nyt sellainen pitäisi synnyttää uudelleen. Ei ole vaihtoehtoa. Tai on, höntsäkiekko akatemiaporukkana jollekin liigajengille. Brändin tekoon ja buumin synnyttämiseen eivät nykyisten toimiston hahmojen tiedot ja taidot eikä karisma riitä. Taustalla on myös koko ajan ikuinen helppo maali Toivakka, joka on punainen vaate monelle kaupungin rajojen molemmin puolin. Sitä, saadaanko koko kaupunkia ja lähialuetta Jukureiden taakse, ei tule ihan äkkiä tapahtumaan, mutta jos saisi merkittävästi suuremman osan kuin nykyisin, niin sekin riittäisi. Sateentekijöitä on, mutta he vaativat muchos dineros ja sen lisäksi pitäisi olla vielä alueellisesti uskottava ja vähän ryvettynyt hahmo. Ei montaa nimeä löydy tuohon listaan.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viimeiseen Jukurit- peliin tosiaan oli näitä "ilmaislippuja" paljon, ja tämä on kuultu ihan paikalliselta kiekkopiireissä hyvin mukana olevalta.

Tästähän voidaan helposti vetää johtopäätös, että Jukurit eivät voisi Kouvolassa enää vähempää kiinnostaa? Tuntuu kaikki odottavan jo KooKoo-SaiPa otteluita ja kohtahan ihmisille pitää maksaa, että tulevat hallille katsomaan Jukureita :) No aikaansa kutakin. Johan tässä on 15-vuotta väännetty Jukureita vastaan, joten ei ihmekkään, jos kansa kaipaa jo jotakin muuta.
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
Jaa'a, eipä tänään taidettu missään päästä kauden keski-arvoille?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kajjaani jysäytti pommin ja siellä 20 päätä yli keskiarvon! Turku, Mikkeli ja Kouvola taas kyykkäsivät ja kunnolla.

Miten niin kyykkäsivät ja kunnolla? Jonkun verran runkosarjakeskiarvoja alhaisemmat kävijämäärät, totta, mutta se nyt oli odotettuakin. Ainahan noin käy kun runkosarjan jälkeen alkavat ylipitkät pudotuspelit, joiden ensimmäisissä peleissä ei ole suurta panosta. Tällöin varsinkin ns. ennakkosuosikkien (runkosarjan kolme parasta) sarjat kärsivät aina alussa notkahduksesta, koska kiekkokansa olettaa sarjojen asetelmien olevan suht selviä ja ratkaisu tapahtuu aikaisintaan vasta neljännessä pelissä jos siinäkään.

Ei näillä avauspeleillä niin valtaisaa merkitystä ole, aika lailla välinpitämättömänä tänään itsekin katselin TuTon tuskaista taaperrusta ja tehottomuutta, jossa kiekkoa vain siirreltiin. Lauantain pelissä onkin sitten syytä olla erinäköistä peliä, mutta kunhan nyt on pudotuspelisarja avattu, siinä kaikki.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Miten niin kyykkäsivät ja kunnolla? Jonkun verran runkosarjakeskiarvoja alhaisemmat kävijämäärät, totta, mutta se nyt oli odotettuakin.
No jos sinä turkulaisena osasit siihen varautua, niin minä mikkeliläisenä en osannut. Aika reilustikin runkosarjakeskiarvoa pienemmät katsojamäärät sanoisin. Vastaava matsi muuten käytiin toissa vuonna, kun Jukurit runkosarjan voittajana kohtasi ensimmäisessä pelissä Lekin 1600 katsojan edessä. Nyt oli tuore joukkue KeuPa vastassa, Leki nimenomaan on ollut aina se epäkiinnostavin. Itse rohkenin lähelle kahtatuhatta katsojaa odottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös