Lukon fanitoiminta ja -matkat kaudella 2014–2015

  • 62 115
  • 261
Tila
Viestiketju on suljettu.

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Turha tästä on sen suurempaa meteliä nostaa.
Totta. Aika lailla turhaan on tullut täytettä tähän ketjuun omasta puolestani. Halusin vain osoittaa tukeni jäsen Samppub:lle, koska olin hänen kanssaan samaa mieltä.

Minua on pitkään huvittaneet nuo "montako pelii oot itte pelannu?!!" -vastaukset, jollaisen Samppub:kin sai omaan viestiinsä. Senkin takia ajattelin jatkaa tätä keskustelua. Minun puolestani tästä ei tarvitse enää jauhaa. Luultavasti tulee silti jauhettua, koska kyllä joku tähänkin viestiin vastaa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten niin...? Jatkuvastihan heitä kritisoidaan, osin aiheesta ja osin aiheetta. Esim. Lappeenrannan tapaus, jossa ei ilmeisesti edes ollut RB:lla osaa eikä arpaa.
Kyllä, ja kun ennen Nottingham-peliä kuuntelin kahden noin 100-vuotiaan käyrän höpinöitä Raumam Boikien Hampurin reissusta, en voinut kuin nauraa. Äijät olivat sitä mieltä että RB ei Hampurissa esiintynyt edukseen muutenkaan mutta pahinta oli se kun jokunen RB heilui katsomossa ilman paitaa. Tuli sieltä se legendaarinen "mitähän ne Saksassa ajatteli raumalaisista?"-ihmettelykin kaiken muun jeesustelun ohella.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Niin, en minäkään muiden puolesta tässä ole puhunut. Ihan omaa mielipidettäni olen jakanut, enkä yritä ketään saada mitään/ketään vastaan. Mielestäni faniryhmääkin pitää voida kritisoida, mutta taidan olla aika yksin mielipiteeni kanssa. RB tuntuu olevan kritiikin yläpuolella.

Tullaan nyt sen verran vastaan, että onhan tämä nykyinen selkeä parannus siihen "Lukko! *tap tap* Lukko! *tap tap*" -hommaan ja älyttömään rummutukseen (joka usein tappoi jo käynnissä olevan rytmikkään taputuksen).

Tottakai kritisoida saa mutta mistä aiheesta, on toinen asia. En käsitä, että millä oikeutuksella voi kritisoida henkilöitä jotka ovat ihan samalla viivalla muun katsojakunnan kanssa. Mikäli kritiikki liittyisi häiriköintiin, riidan haastamiseen jne. niin ymmärtäisi täysin kritiikin mutta tässä asiassa se on aiheetonta.

Jos mielestäsi saa kritisoida heidän toimintaa kannattamisessa mutta ei saa kritisoida muiden hallissa istuvien"kannattamista" niin se on tekopyhää. Ja nimenomaan tälläinen toiminta luo niitä vääristymiä kuten "itseään isompi"- höpinäkin on.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Tottakai kritisoida saa mutta mistä aiheesta, on toinen asia. En käsitä, että millä oikeutuksella voi kritisoida henkilöitä jotka ovat ihan samalla viivalla muun katsojakunnan kanssa. Mikäli kritiikki liittyisi häiriköintiin, riidan haastamiseen jne. niin ymmärtäisi täysin kritiikin mutta tässä asiassa se on aiheetonta.

Jos mielestäsi saa kritisoida heidän toimintaa kannattamisessa mutta ei saa kritisoida muiden hallissa istuvien"kannattamista" niin se on tekopyhää. Ja nimenomaan tälläinen toiminta luo niitä vääristymiä kuten "itseään isompi"- höpinäkin on.
Niin no samalla viivalla ja samalla viivalla. Eipä tuolla "tavalliset" tollottajat ole olleet päättämässä katsomoiden paikoista yms. TOKI Bojat olivat itse talkoilla tekemässä sitä uutta katsomoa ennen viime kautta, siitä hatunnosto heille.

Kannattamisesta kritisointi sitten taas oli ihan vain sitä, että minun mielestäni on vain surkuhupaisaa laulaa sitä "ollaan teidän tukena, ei koskaan hylätä" -veisua ja sitten seistä kädet puuskassa eikä edes iloita tasoitusmaalista. Ja huom! en VAADI kannustusta keltään. Pahoittelen, jos sellaisen kuvan näistä viesteistä on saanut. Puolestani RB saa vaikka istua siellä seisomakatsomossa koko pelin ja räplätä kännyköitään. Alkuperäinen tarkoitukseni oli siis vain mainita, miten huvittunut olin tuosta kontrastista. Mutta minulle jo sanottiinkin (taisi olla Yuppi), että ei laulun sanoja saa ottaa kirjaimellisesti ja että ei joka peliin voi antaa 100% panosta.
 

Eisbären

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä, ja kun ennen Nottingham-peliä kuuntelin kahden noin 100-vuotiaan käyrän höpinöitä Raumam Boikien Hampurin reissusta, en voinut kuin nauraa. Äijät olivat sitä mieltä että RB ei Hampurissa esiintynyt edukseen muutenkaan mutta pahinta oli se kun jokunen RB heilui katsomossa ilman paitaa. Tuli sieltä se legendaarinen "mitähän ne Saksassa ajatteli raumalaisista?"-ihmettelykin kaiken muun jeesustelun ohella.
Hieno asenne. Ilman 100-vuotiaita käyriä teillä nuoremmilla ei olisi hallia, missä kannustaa, eikä joukkuetta, jota kannustaa. Mikä on Rauman boikien mielestä sopiva yläikäraja, jolloin hallilla on vielä soveliasta seurata peliä/kannustaa?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ties vaikka olisivat olleet sotaveteraaneja! Ja kuka ajattelee lapsia? Roku senkin paidaton häirikkö!
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Hieno asenne. Ilman 100-vuotiaita käyriä teillä nuoremmilla ei olisi hallia, missä kannustaa, eikä joukkuetta, jota kannustaa. Mikä on Rauman boikien mielestä sopiva yläikäraja, jolloin hallilla on vielä soveliasta seurata peliä/kannustaa?

Tässä vedetään väärinymmärrys jo aivan uusiin sfääreihin.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hieno asenne. Ilman 100-vuotiaita käyriä teillä nuoremmilla ei olisi hallia, missä kannustaa, eikä joukkuetta, jota kannustaa. Mikä on Rauman boikien mielestä sopiva yläikäraja, jolloin hallilla on vielä soveliasta seurata peliä/kannustaa?
Tässä vedetään väärinymmärrys jo aivan uusiin sfääreihin.

Joo, kyllä täällä meillä osataan :D
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Tämä on sellainen ketju jonka voisi lukita kokonaan. Kirjoitat mitä vaan niin natsikortti heiluu eli mikä on oikein kannattamista ja mikä väärin kannattamista.

Jos ihminen on syntynyt Suomen itsenäistymisen vuosina niin hänellä voi olla hieman erilainen näkemys nykypäivästä. Mikä on täysin ymmärrettävää. Mitä jos jätetään käyrät rauhaan mielipiteineen.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Hieno asenne. Ilman 100-vuotiaita käyriä teillä nuoremmilla ei olisi hallia, missä kannustaa, eikä joukkuetta, jota kannustaa. Mikä on Rauman boikien mielestä sopiva yläikäraja, jolloin hallilla on vielä soveliasta seurata peliä/kannustaa?

Taisi mennä täysin ohi nyt sinulta tuo Rokun viesti...

Niin no samalla viivalla ja samalla viivalla. Eipä tuolla "tavalliset" tollottajat ole olleet päättämässä katsomoiden paikoista yms. TOKI Bojat olivat itse talkoilla tekemässä sitä uutta katsomoa ennen viime kautta, siitä hatunnosto heille.
Kannattamisesta kritisointi sitten taas oli ihan vain sitä, että minun mielestäni on vain surkuhupaisaa laulaa sitä "ollaan teidän tukena, ei koskaan hylätä" -veisua ja sitten seistä kädet puuskassa eikä edes iloita tasoitusmaalista. Ja huom! en VAADI kannustusta keltään. Pahoittelen, jos sellaisen kuvan näistä viesteistä on saanut. Puolestani RB saa vaikka istua siellä seisomakatsomossa koko pelin ja räplätä kännyköitään. Alkuperäinen tarkoitukseni oli siis vain mainita, miten huvittunut olin tuosta kontrastista. Mutta minulle jo sanottiinkin (taisi olla Yuppi), että ei laulun sanoja saa ottaa kirjaimellisesti ja että ei joka peliin voi antaa 100% panosta.

Käsittääkseni hei eivät ole päättäneet katsomon paikoista vaan sen on tehnyt Lukko. Joku ketä tietää voi valaista paremmin.

Meinaatko siis, että jos katsomossa lauletaan jotain tiettyä lausetta niin se leimaa heidät jatkossakin tekemään vastaavaa koska he ovat kannattajia jotka ääneen osoittavat sen?. Näin ollen siis ne ihmiset jotka vain istuvat hallissa eivät ole kannattajia koska he eivät ole julkisesti osoita sitä olevansa koska eivät ole tehneet itsestään ns. meteliä. Joten siis näillä ihmisillä on oikeus arvostella ja kritisoida niiden toimintaa joka avoimesti kannattaa. Aika omituinen logiikka kyllä mutta tajusin osittain mitä tarkoitit.
 
Viimeksi muokattu:

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Meinaatko siis, että jos katsomossa lauletaan jotain tiettyä lausetta niin se leimaa heidät jatkossakin tekemään vastaavaa koska he ovat kannattajia jotka ääneen osoittavat sen?. Näin ollen siis ne ihmiset jotka vain istuvat hallissa eivät ole kannattajia koska he eivät ole julkisesti osoita sitä olevansa koska eivät ole tehneet itsestään ns. meteliä. Joten siis näillä ihmisillä on oikeus arvostella ja kritisoida niiden toimintaa joka avoimesti kannattaa. Aika omituinen logiikka kyllä mutta tajusin osittain mitä tarkoitit.
En tiedä onko kellään mitään erityistä oikeutta tehdä mitään tai arvostella ketään. Kyllähän itse kukin arvostelee milloin mitäkin, oikeuksista viis. Minun tapauksessani kyse oli siis siitä, että pidin huvittavana kontrastia yhden kannatuslaulun ja kannustamisen tason välillä tiistain ottelussa. Siitä on moni nyt pahastunut. Hyvä silti, jos on edes osittain mennyt perille, olenhan oman mielipiteeni jo varmaan neljä tai viisi kertaa tuonut julki (toim. huom. aikuisten oikeesti hyvä, ei mitenkään vittuillen).

Voin yrittää jatkossa naureskella näille kannatusasioille itsekseni tai kaveriporukassa, niin ei tule mielipahaa kellekään. Nyt näin vain, että nimimerkki Samppub oli ollut samaa mieltä kuin minä ja häntä vastaan oltiin hyökätty perinteisellä "montako peliä itte oot pelannu?!?!!" -argumentilla. Päätin sitten yhtyä keskusteluun.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Keskustella toki saa, mutta kyllä tämä katsomokulttuurin arvostelu suuntaan ja toiseen on lähtenyt ihan lapasesta.
 

Eisbären

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä, ja kun ennen Nottingham-peliä kuuntelin kahden noin 100-vuotiaan käyrän höpinöitä Raumam Boikien Hampurin reissusta, en voinut kuin nauraa. Äijät olivat sitä mieltä että RB ei Hampurissa esiintynyt edukseen muutenkaan mutta pahinta oli se kun jokunen RB heilui katsomossa ilman paitaa. Tuli sieltä se legendaarinen "mitähän ne Saksassa ajatteli raumalaisista?"-ihmettelykin kaiken muun jeesustelun ohella.
Hieno asenne. Ilman 100-vuotiaita käyriä teillä nuoremmilla ei olisi hallia, missä kannustaa, eikä joukkuetta, jota kannustaa. Mikä on Rauman boikien mielestä sopiva yläikäraja, jolloin hallilla on vielä soveliasta seurata peliä/kannustaa?
Tässä vedetään väärinymmärrys jo aivan uusiin sfääreihin.

Ko. yhteydessä iän mainitsemisella oli varmaankin joku tarkoitus. Asiat eivät yleensä etene, ellei väärinymmärryksiä korjata. Voisiko joku Rokun viestin "oikein" ymmärtänyt siis tämän suorittaa.

P.S. Aika halpaa vetää tähän sotaveteraanit. Nimimerkin takanakin voi kasvattaa selkärangan.
 

Pakkanen

Jäsen
Mitä täällä ketjussa tapahtuu? Hyvät naurut ainakin sai, toivottavasti joukkuekin alkaa pian voittamaan niin kaikilla on hauskaa. Ulkomaalaiset eivät muuten ole sen ihmeellisempiä kuin suomalaiset, molemmat voivat oppia toisiltaan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo ei ollut tarkoitus kenenkään mieltä pahoittaa. Pyydän vilpittömästi anteeksi nimimerkki Eisbäreniltä ja sotaveteraaneilta eivätkä nämä Nottingham-pelin yhteydessä tapaamani herrasmiehet nyt suinkaan edes satavuotiaita olleet. Molemmin puolin 80. ikävuotta, tunnen molemmat miehet.

En ole ihan varma luuliko nimimerkki Eisbären mielenpahoittamisen lisäksi minun kuuluvan Raumam Boikiin? No en kuulu enkä tule kuulumaankaan, eikä tässä nyt muutenkaan enää mitään poikasia itsekään olla. Voi kättä voi jalkaa, ja parin kolmen vuoden päästä alkavaa viidenkympin villitystä tässä jo kovasti vartoilen. Pitäisköhän tanssikurssille ilmoittautua?

Minulla on semmoinen paha tapa että muuten läpittekuivia juttujani koetan jollain tapaa värittää ja höystää ja tämä "100-vuotias käyrä" (älkää nyt enää tästä lisää suuttuko) oli tarkoitettu tällaiseksi puolihuolimattomaksi ja leuattomaksi heitoksi ikäänkuin jutun väritykseksi. Pieleen meni näköjään, mutta eipä ollut ensimmäinen kerta eikä ihan varmasti viimeinen.

Minua vaan niin suunnattomasti huvittaa kuunnella tällaisten yleensä varttuneempien henkilöiden kommentteja Raumam Bojista. Kun tiistainakin hallissa oli aika hiljaista, niin sen minkä Lukon haukkumiseltaan ehtivät nämä vanhat suvereenit (anteeksi) haukkuivat myös Raumam Boikia. "No misä ne Raumam Boja ny on go nimbali hiljast o gon ny tarttis gannusta!"

Menen hallille aina hyvissä ajoin ja siinä Ylätorilla norkoillessani tapaan tuttuja ja kuuntelen usein ihan tuntemattomienkin heppujen juttuja. Lähes sataprosenttisesti ne ovat varttuneempia miehiä, jotka puhelevat Raumam Bojista: "Jaa mitäst Raumam Boja o tänäb keksin?" Ei ole mielestäni oikein sekään että faniporukan tekemisiä odotetaan ja seurataan kuin jotain sirkusnumeroa, joskus jopa suuremmalla mielenkiinnolla kuin itse Lukon.
 

Eisbären

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kylläkyllä. Luulin lukeneeni, että Rb morkkaa itseään varttuneempaa sukupolvea näiden kannatuskulttuurin erilaisuudesta. Alkuoletukseni oli väärä ja kenties ylireagoin, mutta se oli tässä tapauksessa helppoa, koska samansuuntaisia kommentteja on kuulunut aiemmin ja Satakunnassahan tässä ollaan.

Olen samaa mieltä, että tietyn yksilön tai ryhmän kannatustyyliä ei perusteettomasti voi arvostella. Jokainen fanittaa omalla tavallaan ja jokainen voisi keskittyä enemmän omaan panokseensa ottelutapahtuman viihtyisyyden ja kannatuksen innostavuuden hyväksi.

Huomenna kotivoitto.

Kiitos ja anteeksi.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Tänään Tps pelin jälkeen hävetti järkyttävästi Turkulaisten vieraan kanssa kävellä Rauman Boikien katsomon alta pelin jälkeen kun stetsonpäinen tyyppi huuteli paskaa Lukon pelaajien niskaan. Tuttava kyselikin et ai tollasia nuo Rauman Boja onkin. Ei hyvää päivää, ostakaa nyt lippu sille jostai muualta.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tänään Tps pelin jälkeen hävetti järkyttävästi Turkulaisten vieraan kanssa kävellä Rauman Boikien katsomon alta pelin jälkeen kun stetsonpäinen tyyppi huuteli paskaa Lukon pelaajien niskaan. Tuttava kyselikin et ai tollasia nuo Rauman Boja onkin. Ei hyvää päivää, ostakaa nyt lippu sille jostai muualta.
Joo ei ole... Kai tajusit fiksuna miehenä tän sanoa. Lukko kuolemaan asti. Aivan VITUN sama miten kaukalossa menee.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Tänään Tps pelin jälkeen hävetti järkyttävästi Turkulaisten vieraan kanssa kävellä Rauman Boikien katsomon alta pelin jälkeen kun stetsonpäinen tyyppi huuteli paskaa Lukon pelaajien niskaan. Tuttava kyselikin et ai tollasia nuo Rauman Boja onkin. Ei hyvää päivää, ostakaa nyt lippu sille jostai muualta.

Miten perustelit sen, että kyseinen kaveri ei tietääkseni edes seiso samassa paikassa missä kannattajayhteisö seisoo joten miten RB saa silloin tämän kyseenalaisen kunnian?.

Ja muutenkin, eikö jokainen ihminen saa reagoida tavallaan?.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös