Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa

  • 1 396 242
  • 6 052
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Samaa kuin yllä. Mitä helvettiä tuo millään tavalla auttaa omaa joukkoa. Vaasassa neljä vuotta asuneena ja pelejä katsoneena voin sanoa, että idioottia sakkia tuonne mahtuu enemmän kuin muilla paikkakunnilla. Youtubesta katoin jonkun katsojan kuvaaman maalin 1-0 maalin kannattajakatsomosta. Ensimmäisenä sieltä lähtee keskisormet yms. vastustajan faneille. Väitän empiirisellä kokemuksella, että provosoiva käytös fanien osalta on Vaasassa huomattavasti yleisempää kuin muilla paikkakunnilla.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ootteko te jotain ihan jonneja. Mä kuulin ainakin Lahessa nuorena jamppana todella ronskia kielenkäyttöä. Mikä tässä välissä on muuttunut. Onko tää jotain nykyvanhempien hysteriaa, ulkoistetaan lasten kasvattaminen nykytrendin mukaan kaikille muille? Sano sille janipetterille että tollasta kieltä et sitten missään käytä mielummin kuin työnnät sen tynnyriin kuulemasta niitä.

Ootsä yhtään huomannut millasia niistä sen ajan lapsista on tullut? Sinä mm. sitä mieltä, että mieluummin jätetään himaan ne 50 lapsiperhettä, jotka tuovat rahaa seuralle, kuin ne kymmenen syrjäytynyttä joiden anti katsomossa on vittu-huuto. Kyse ei ole nykyvanhempien hysteriasta, vaan ihan hyvien tapojen mukaan elämisestä. Ymmärrän että joskus läikkyy yli, kun tunteella seuraa kiekkoa ja katsomosta voi silloin tulla voimasana mukaan, mutta se kun anti on pääsääntöisesti tasoa vittu, on paikka jossain aivan muualla, kuin normaalien ihmisten keskuudessa.

Kyllä mä ainakin toivon, että näistä pedofiililaulajista ja muista ääliöistä päästään eroon, jottei tämä näy siinä että maksavat asiakkaat katoavat heidän tähtensä. Tämä uskoakseni olisi myös seurapomojen toive jos näistä kahdesta saisi valita kummat pysyvät poissa katsomoista.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huutohan oli kohdistettu yleisesti TPS-kannattajille, eikä yhdelle ihmiselle. Eikä yhtäkään pedofiili-huutoa olisi edes kuulunutkaan, mutta turkulaisten futisosasto halusi toisin.

Turkulaiset hoitivat 8vs1 myllyt, vaasalaisia lähtivät kostoretkelle. Eivät silti lähteneet "hakkaamaan" ulkopuolisia, vaan taisipa olla rehellisiä myllykutsuja, joihin osa turkulaisista vastasivat.

Niin onko siis mielestäsi katsomoon kuuluvaa huutelua? Nuo lasten väliset nyrkkihippaset ei kiinnosta, kunhan siihen ei sekoiteta normaaleita ihmisiä, vaan idiootit takoo toisiaan jossain metsän siimeksessä. Näiden välisissä talkoissa tuskin kukaan menettää mitään, vaikka sattuisi pahemminkin.

Barney tuossa kirjoitti aika kattavasti sen mitä itsekin ajattelen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Edelleenkin mitenkään puolustelematta meidän tyyppien huuteluita, niin mun mielestä siinä on selvä ero, jos joku huutaa vittuiluna kuin, jos se kohdistetaan johonkin viattomaan, koska hän on lastensa kanssa katsomassa peliä.

Yksittäinen TPS fani on perseillyt ja se antaa teille oikeuden pedofiiliksi haukkumiseen? Eiköhän suurinosa TPS-faneistakin tuomitse kyseisen kaverin touhut.
 

Baldrick

Jäsen
Kuka yllättyi tästäkin tapauksesta ja nimenomaan siitä, että ko. häppeninki tapahtui Sportin pelissä? Itse olisin mielummin pitänyt Jokeri-fanit vierainamme soihtuja heittelemässä kuin pohjalaisia riitapukareita, jotka kännipäissään yrittävät tapella kaiken kanssa mikä liikkuu.

Kirosanat nyt tuskin haittaavat suurinta osaa kiekkoa katsovia lapsiperheitäkään, vaikka ne, joiden repertuaari ei sitten muuta sisälläkään kuulostavatkin lähinnä säälittäviltä ja mieleltään köyhiltä. Se kuitenkin heille suotakoon, jos tuomaria haluavat homoksi haukkua. Onneksi suurin osa näistä mielikuvituksettomista huutelijoista ovat kuitenkin murrosikäisiä tai nuorempia ja ymmärtävät luopua tavastaan ennemmin tai myöhemmin, vaikka muutama ei ehkä elämässään tämän vaiheen yli pääsekään. Huutelu kentälle ja kirosanat on ok, mutta toisten kannattajien uhkailu on jo se, jossa minun mielestäni menee raja, kuten myös provosointi, jonka ainut tavoite on aggressio. Ja mielestäni silloin kuin otetaan fyysistä kontaktia, on mielestäni vain ja ainoastaan oikein antaa kerta heittämällä vuoden mittainen pääsykielto peleihin ja antaa mahdollisuus vuoden päästä koittaa uudestaan, että josko se kärsivällisyys olisi kasvanut. Mikäli ei, voidaan heittää 3 vuoden kielto ja koittaa taas uudestaan. Mikäli tämäkään ei tehoa, vaan kyseessä on tosiaankin joku erittäin elämässään varhaiseen kehitysvaiheeseen jumiutunut yksilö, voidaan hänen suoda katsella ottelut televisiostaan lopun elämänsä ajaksi, mikäli se jääkiekko tämänkaltaisessa "fanittamisessa" on edes se ykkösjuttu. Huonot yksilöt kun karsitaan väkisin pois katsomosta, niin sillä on aivan väistämättä hyötyjä positiivisemman katsojakokemuksen kautta niin sponsorimyyntiin kuin maksavan asiakkaan uudelleenostamisen kannalta. Ehkä myös ne, jotka nyt näiden höyrypäiden takia eivät lapsiaan tai itseään halua tuoda katsomoihin, voivat toivottavasti löytää takaisin hallille.

Se, että joku aivan turhan liian herkkähipiäinen kielenkäytön suhteen, saa kyllä mielestäni jäädäkin kotiin. Kiroilu ei lopu, kun siitä yritetään tehdä tabua ja ne sanat opitaan kyllä muuallakin. Vanhemman vastuulla on pitää huoli, että lapsensa vain isona ymmärtää, että missä tilanteissa on ok kiroilla ja missä ei. Eli totaalikukkahatut saavat pysyä kotisohvillaan, kuten toivoisin riidanhaastajienkin pysyvän.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Edelleenkin mitenkään puolustelematta meidän tyyppien huuteluita, niin mun mielestä siinä on selvä ero, jos joku huutaa vittuiluna kuin, jos se kohdistetaan johonkin viattomaan, koska hän on lastensa kanssa katsomassa peliä.

Eikö nämä TPS-katsojat olleet viattomia? Muutenkaan en ymmärrä, vaikka joukossa olisi pedofiili, että tätä tarvii jäähallissa huutaa. Ymmärrätkö sinä? Voi olla että jotain ihmistä auttaa omien vaikeuksien keskellä nämä pedofiiliaiheiset tanssilauluesitykset, mutta olen itse sen verran vanhanaikainen, että pyrin käyttäytymään niin ettei tarvitse muiden kärsiä läsnäolostani edes muutaman tuopin jälkeen.

En edes ymmärrä mitä laulajat tästä saavat. Jos täällä on joku kyseiseen lauleskeluun osallistunut, kuulisin mielelläni mikä laittaa ihmisen käyttäytymään näin. Kaikkia vaasalaisia on turha leimata tästä, mutta jokainen joka on tuohon osallistunut saisi jäädä pois, vaikka tunnelma katoaisi kokonaan. Nämä ihmiset voisivat keskenään kokoontua jossain ihan muualla.

Oisko jossain laulelijassa sen verran miestä, että tulisi ihan itse kertomaan tänne enemmänkin tästä hommasta?
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Yksittäinen TPS fani on perseillyt ja se antaa teille oikeuden pedofiiliksi haukkumiseen? Eiköhän suurinosa TPS-faneistakin tuomitse kyseisen kaverin touhut.
Yksittäisenkin ihmisen perseilystä saavat muut kärsiä. Tämä on koettu Vaasassa moneenkin otteeseen ja tälläkin hetkellä kaikki huomio on pois eilisestä hienosta kannattamisesta, kun jotkut meni törttöilemään. Luultavasti tätäkään ei olisi koettu, jos ne Tepsin futisjanarit eivät olisi aloittaneet pahoinpitelemällä Sport kannattajaa, mutta kumma kyllä kaikki paska kohdistuu Vaasalaisiin.

Kuka yllättyi tästäkin tapauksesta ja nimenomaan siitä, että ko. häppeninki tapahtui Sportin pelissä? Itse olisin mielummin pitänyt Jokeri-fanit vierainamme soihtuja heittelemässä kuin pohjalaisia riitapukareita, jotka kännipäissään yrittävät tapella kaiken kanssa mikä liikkuu.

Syyllistät tässäkin pelkästään meidän kannattajat, vaikka syytä oli vastustajankin puolella. Mun mielestä kuitenkin Sportinkin kannattajien törttöilyt rajoittuvat näihin samoihin naamoihin vuodesta toiseen ja he edustavat todella pientä osaa kannattajakunnasta. Harmi toki muiden kannalta, että näiden takia joutuu jatkuvasti lukemaan haukkujan meidän kannattajia kohtaan. Ei tainnut kuitenkaan Jyväskylässä olla perjantaina mitään ongelmia?

Eikö nämä TPS-katsojat olleet viattomia? Muutenkaan en ymmärrä, vaikka joukossa olisi pedofiili, että tätä tarvii jäähallissa huutaa. Ymmärrätkö sinä? Voi olla että jotain ihmistä auttaa omien vaikeuksien keskellä nämä pedofiiliaiheiset tanssilauluesitykset, mutta olen itse sen verran vanhanaikainen, että pyrin käyttäytymään niin ettei tarvitse muiden kärsiä läsnäolostani edes muutaman tuopin jälkeen.
Ei minunkaan mielestä näitä tarvitsisi huudella, kuten ei tarvitsisi vittuja ja homojakaan, mutta itseltäni meni ainakin ohi, jos kannattajapäädystä tuota oikein kuorolla huudettiin, kun olin siellä kuitenkin koko pelin.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllähän katsomossa huutaa pitää saada mutta kyllä sen pitäisi kohdistua kentällä oleville joukkueille ja tuomareille. Tämähän on ihan normaalia ja näin tapahtuu jokaisessa pelissä ja jokaisella paikkakunnalla. Tottakai voi myös kuittailla vastapuolen faneillekin tiettyyn rajaan asti ja ihan ymmärrettäväähän tämäkin on pelin huumassa. Sen sijaan outoa on se, että joku menee katsomaan peliä pelkästään saadakseen huudella vastustajan faneille tai yksittäisille katsojille. Tässähän on takana vain se, että yritetään saada jotain konfliktia aikaiseksi ja itse peli on vain toissijainen juttu. Seuraava askel onkin sitten fyysinen yhteenotto ja tämäntapainen huliganismi pitää ehdottomasti pystyä kitkemään pois ennenkuin jotain isoa sattuu. Jääkiekko ei kaipaa yhtään tämäntapaista julkisuutta. Siinä ollaankin ihmeissään, kun yhteen ottaa useampi kymmenen ihmistä sisällä hallissa. Siinä kärsii väkisinkin myös ulkopuoliset ja lehdet paisuttelevat otiskoita ja mylläkkä on valmis.

Jos jatkuvasti ongelmia aiheuttavat ovat vain yksittäisiä henkilöitä niin kyllähän nämä on helppo tunnistaa muiden toimesta. Onhan se kannattajienkin etu, että nämä saadaan pois eivätkä he leimaisi koko kannattajakuntaa. Mikäli taas kukaan ei tee mitään niin on aivan turha jauhaa mistään "ne ei kuulu meihin ja ovat jotain ulkopuolisia".

Ei muuta kuin isoa uhkasakkoa seuralle mikäli ei saa kannattajiaan kuriin. Varsinkin fyysinen koskemattomuus pitää pystyä takaamaan. Ja porttikieltoja niille, jotka ei opi. Huudelkoon himassaan telkkarin äärellä.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Vaasassa spedeilee aina nuo samat tyypit. Osa heistä kirjoittelee myös tänne ja yrittää sitten kääntää asiaa päälaelleen. Selittely jatkuu aina..
Mielenkiintoinen ja fiksu yleistys kertakaikkiaan. Olenko esimerkiksi minä yksi näistä tyypeistä, joka "spedeilee aina" - tai kuulunko kenties Ultroihin? Samalta paikalta on seurattu Sportin pelejä toistakymmentä vuotta ja eipä ole ollut tarvetta edes käydä sielä "vierasfanien" päädyssä :) Tosin Mestiksessä näitä vierasfaneja edes harvemmin vieraili Kuparisaaressa. Siis meikäläinenhän on aina nyrkit ja keskarit pystyssä katsomossa, tunnetaan todella agressiivisena kaverina..joopa joo.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yksittäisenkin ihmisen perseilystä saavat muut kärsiä. Tämä on koettu Vaasassa moneenkin otteeseen ja tälläkin hetkellä kaikki huomio on pois eilisestä hienosta kannattamisesta, kun jotkut meni törttöilemään. Luultavasti tätäkään ei olisi koettu, jos ne Tepsin futisjanarit eivät olisi aloittaneet pahoinpitelemällä Sport kannattajaa, mutta kumma kyllä kaikki paska kohdistuu Vaasalaisiin...

Siinä vaiheessa kun kannatusryhmän virallisiin huutoihin kuuluu vastapuolen fanien haukkuminen pedofiileiksi, selittäminen on turhaa.

Minusta on hyvin erikoista, että osa Sportin faneista oikeuttaa tappelut vastapuolen hölmöilyiden avulla. Samoin minua ihmetyttää, että fanien parissa lähdetään siitä, että tappeluun lähdetään, jos haastetaan. RA/ Ultrasin ympärillä leijuu väkivallan ilmapiiri. Otteluketjussa kerrottiin ennakkoon, ettei kannata eksyä vaasalaisten fanipäädyn käytäville, sieltä kuulemma tulisi äkkilähtö. Minusta tämän tyylistä, väkivaltaa ihannoivaa ajattelua ei voi perustella suomalaisessa yhteiskunnassa millään.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kuka yllättyi tästäkin tapauksesta ja nimenomaan siitä, että ko. häppeninki tapahtui Sportin pelissä?

No tuskin kukaan ja tästä kirjoitin itsekin joskus (lainaisin, jos haku toimisi) eli että puhetta varmasti tulee medioissa riittämään ja jopa Mikkelin apinahäkkiä voi suuressa maailmassa tulla ikävä. Lähinnä siis siksi, että nyt noiden, kuitenkin vain muutamien, vatipäiden töhöily tulee esille ihan eri tavalla kuin nollatason mediakiinnostuksen Mestiksessä. Ihmettelen, että nämä fiksutkin vaasalaiskannattajat jaksavat ymmärtää näiden puppeleiden touhuja.

Kirosanat nyt tuskin haittaavat suurinta osaa kiekkoa katsovia lapsiperheitäkään, vaikka ne, joiden repertuaari ei sitten muuta sisälläkään kuulostavatkin lähinnä säälittäviltä ja mieleltään köyhiltä. Se kuitenkin heille suotakoon, jos tuomaria haluavat homoksi haukkua. Onneksi suurin osa näistä mielikuvituksettomista huutelijoista ovat kuitenkin murrosikäisiä tai nuorempia ja ymmärtävät luopua tavastaan ennemmin tai myöhemmin, vaikka muutama ei ehkä elämässään tämän vaiheen yli pääsekään. Huutelu kentälle ja kirosanat on ok, mutta toisten kannattajien uhkailu on jo se, jossa minun mielestäni menee raja, kuten myös provosointi, jonka ainut tavoite on aggressio.

Erittäin hyvin kirjoitetu (, kuten jatkokin, jota en lainannut). Ei allekirjoittaneelle tulisi mieleenkään, että lätkämatsissa tarvitsisi millään tasolla pelätä, oli siellä sitten perheen kanssa tai yhden miehen troikkana, fyysisen koskemattomuuden puolesta. Oli päällä sitten (hui!) jopa vastajoukkueen värejä. Kentälle (roisikin) huutelu on vielä ihan ok, mutta onhan tuo nyt helvetin väsynyttä, jos Suomen kaltaisessa maassa saa varoa fyysisesti JOSSAIN VITUN LÄTKÄMATSISSA... *huoh* Oikeasti, keksikää jotain elämää tai larpatkaa normaaleilta ihmisiltä piilossa, kuten esikuvannekin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ymmärrän että yksittäisen pelaajan perseillessä tämä saa huutoa kentälle, mutta en mä kyllä ymmärrä sitä että joukkueen kannattajan (jumalauta, eri laji vielä) tekemä rikos saa vastustajafanit huutamaan asiaan liittymättömille ihmisille jotain. Nämä varmaan hyväksyvät tummaihoiselle neekeri -huudotkin(?)

En pidä niinkään väliä, jos kaksi tappelunhaluista eri joukkueiden kannattajaa ottavat matsin mutta siinä vaiheessa kun a) toinen käy ylivoimalla päälle b) toinen käyttää aseita tai c) käydään ulkopuolisen kimppuun tilanteeseen pitää ehdottomasti puuttua. Jos muu ei auta niin liigaorganisaation tasolta. Varmaan Vaasassakin voisi vituttaa jos kannattajapääty määrättäisiin johonkin peliin pitämään tyhjänä.
 

1939

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat
Otteluketjussa kerrottiin ennakkoon, ettei kannata eksyä vaasalaisten fanipäädyn käytäville
Fanipäädyn juottolaan*

Sinnehän karsinnoissa tuli muutamia Ilveskannattajia jotka järjestysmiehet kävivät nopeasti hakemassa pois.
Voit tietysti käsittää tuon haluamallasi tavalla, mutta häädöstä siinä puhuttiin.
En suosittele kenenkään turkulaisen tulevan fanipäädyn puoleiseen kaljajuottolaan, sieltä tulette saamaan häädön hyvin nopeasti, jos sinne asti pääsette.

Muualla saattaa onnistua, mutta ei täällä. Jotkut ovat jo sanoneet etteivät halua tulla Vaasaan tuon tapauksen jälkeen. Täällä on tosin totuttu olemaan ilman vieraskannattajia.

Jatkakaa toki, mikään ei ole muuttunut. Hauskaa että kaikki uskotaan mitä sanotaan, mutta vaasalaiset ainoastaan valehtelevat.
Ehkä kannattaisi jopa perustaa toinen ketju: ''Vaasalaisen kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa''
 
Viimeksi muokattu:

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Muualla saattaa onnistua, mutta ei täällä. Jotkut ovat jo sanoneet etteivät halua tulla Vaasaan tuon tapauksen jälkeen. Täällä on tosin totuttu olemaan ilman vieraskannattajia.

Jatkakaa toki, mikään ei ole muuttunut. Hauskaa että kaikki uskotaan mitä sanotaan, mutta vaasalaiset ainoastaan valehtelevat.
Ehkä kannattaisi jopa perustaa toinen ketju: ''Vaasalaisen kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa''
Hauskaa miten vaasalaiset (huom. Uskokaa nyt jo siellä Ruotsin rajalla; "vaasalainen" kirjoitetaan pienellä) tekeytyvät tässä uhriksi, heti seuraavassa lauseessa todettuaan ensiksi uhmakkaasti miten Vaasaan ei kannata vieraspaidassa tulla, sillä turpaan tulee. Tuliko jollekin todella yllätyksenä Vaasan rähinäherkkyys?
 

1939

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat
Hauskaa miten vaasalaiset (huom. Uskokaa nyt jo siellä Ruotsin rajalla; "vaasalainen" kirjoitetaan pienellä) tekeytyvät tässä uhriksi, heti seuraavassa lauseessa todettuaan ensiksi uhmakkaasti miten Vaasaan ei kannata vieraspaidassa tulla, sillä turpaan tulee. Tuliko jollekin todella yllätyksenä Vaasan rähinäherkkyys?
Ihanko oikeasti? Luulin että lauseen voi aloittaa isolla kirjaimella ja näyttää melkein jokainen topic alkavan sellaisella. Mitä tämä on?

Tuskin tuli, Tikkanenkin varoitti asiasta.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Ihanko oikeasti? Luulin että lauseen voi aloittaa isolla kirjaimella ja näyttää melkein jokainen topic alkavan sellaisella. Mitä tämä on?
Ai ai mitä paskaa tästäkin ketjusta on tullut. Herkku kruunasi tämän mahtavalla yrityksellään, joka epäonnistui kumminkin sitäkin pahemmin.

korkki kirjoitti:
Ymmärrän että yksittäisen pelaajan perseillessä tämä saa huutoa kentälle, mutta en mä kyllä ymmärrä sitä että joukkueen kannattajan (jumalauta, eri laji vielä) tekemä rikos saa vastustajafanit huutamaan asiaan liittymättömille ihmisille jotain.
Tepsin futisosasto oli, jotka pistivät hulinat käyntiin törkeimmällä tavalla eli ylivoimalla yhden kimppuun ilman varoituksia. Sen johdosta pedofiili-chantit olivat kohdistettu nimenomaan futisosaston poppoolle, ei varsinaisesti kaikille muille Tepsin kannattajille.

Kuten todettua, muutama vaasalainen eivät todellakaan hakanneet eilen ulkopuolisia, vaan kostoretken tarkoituksena oli rehelliset myllykutsut, joihin turkulaisten futisosasto halusivat vastata. Tässä on suurin ero vaasalaisten ja turkulaisten välillä. Vieläkö jollain on sanottavaa miten kaikki vika on vaasalaisissa tai vaikkapa jokerikannattajissa? Alan ymmärtämään yhä paremmin jokerikannattajia. Niin paljon propagandaa muiden liigaseurojen kannattajilta kuultua ja jopa IS:lta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ai ai mitä paskaa tästäkin ketjusta on tullut. Herkku kruunasi tämän mahtavalla yrityksellään, joka epäonnistui kumminkin sitäkin pahemmin.

Tepsin futisosasto oli, jotka pistivät hulinat käyntiin törkeimmällä tavalla eli ylivoimalla yhden kimppuun ilman varoituksia. Pedofiili-chantit olivat heille kohdistettu, ei varsinaisesti kaikille muille Tepsin kannattajille.

Kuten todettua, muutama vaasalainen eivät todellakaan hakanneet eilen ulkopuolisia, vaan oli rehellisiä myllykutsuja, joihin turkulaisten futisosasto halusi vastata. Tässä on suurin ero vaasalaisten ja turkulaisten välillä. Vieläkö jollain on sanottavaa miten kaikki vika on vaasalaisissa tai vaikkapa jokerikannattajissa? Alan ymmärtämään yhä paremmin jokerikannattajia. Niin paljon propagandaa muiden liigaseurojen kannattajilta kuultua ja jopa IS:lta.

Eli RA:n virallinen näkemys on se, että yksittäisten hölmöjen touhut oikeuttavat Sportin virallisen faniryhmän idioottimaiset huudot? Tämähän tarkoittaa sitä, että RA hyväksyy myös kostopartion toimet. Eteläpääty sentään irtisanoutui tämän tyylisistä hölmöilyistä.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Eli RA:n virallinen näkemys on se, että yksittäisten hölmöjen touhut oikeuttavat Sportin virallisen faniryhmän idioottimaiset huudot? Tämähän tarkoittaa sitä, että RA hyväksyy myös kostopartion toimet. Eteläpääty sentään irtisanoutui tämän tyylisistä hölmöilyistä.
Mistä lähtien minä olen edustanut kannattajayhdistyksen virallista näkemystä? Enhän minä ole edes toiminnassa mukana.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mistä lähtien minä olen edustanut kannattajayhdistyksen virallista näkemystä? Enhän minä ole edes toiminnassa mukana.

Käsittääkseni fanipääty huusi capojen johtamana pedofiili chantteja vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Sinä tiesit kertoa, että nämä olivat suunnattu TPS:n jalkapallofaneille, jotka olivat käyneet Sport-fanin kimpuun. Tästä tulee sellainen käsitys, että RA reagoi yksittäisten ihmisten hölmöilyihin haukkumalla pedofiileiksi kaikki TPS-fanit.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Mun mielestä kuitenkin Sportinkin kannattajien törttöilyt rajoittuvat näihin samoihin naamoihin vuodesta toiseen ja he edustavat todella pientä osaa kannattajakunnasta.

Miksei näille idiooteille sitten tehdä mitään? Jos ne kerran on yleisessä tiedossa? Esimerkiksi RA:n johtohahmothan voisi helposti ilmoittaa näiden sekoilijoiden henkilöllisyydet poliisille, joka sitten voi ihan paikan päälle tulla ottamaan kaverit kiinni kun sekoilu alkaa. Ei luulisi olevan vaikea tehtävä, jos oikeasti kiinnostusta turvallisuuden suhteen löytyy. No nythän Liiga näköjään asiaa tutkiikin, mutta luulisi poliisinkin olevan asiasta kiinnostunut.

Sinnehän karsinnoissa tuli muutamia Ilveskannattajia jotka järjestysmiehet kävivät nopeasti hakemassa pois.

Miksi näin on? Aikanaan tuli itsekin käytyä vieraspeleissä ja paikallisten kanssa oli mukava turista erätauoilla. Mitään vaaratilannetta ei ikinä syntynyt vaikka itsekin olin tuolloin 18-20-vuotias. Onko Vaasassa syynä sitten nämä MrMacmanamanin mainitsemat yksittäiset henkilöt vai joku yleisempi ongelma?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Älkääs nyt taas sekoittako sitä RA:ta tähän mukaan. RA ja U06 ovat selvennykseksi kaksi eri jengiä. Sama, ku HIFK-fanit hakkais jonkun ja jokanen kuoross haukkuisi Jokerien fanit.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Sen johdosta pedofiili-chantit olivat kohdistettu nimenomaan futisosaston poppoolle, ei varsinaisesti kaikille muille Tepsin kannattajille.

Niin paljon propagandaa muiden liigaseurojen kannattajilta kuultua ja jopa IS:lta.

Jos sanomasi on totta, niin ei kannata alkaa syyttää IS:ää propagandasta vaan osoittaa syyttävä sormi niihin järkkäreihin, jotka kertoivat IS:n toimittajalle, että Sportin fanit haukkuivat lasten kanssa liikkeellä ollut turkulaista perheenisää pedofiiliksi. Jos kerran vaasalaiset järjestysmiehet kertovat tuollaisia valtakunnan median edustajalle, niin onko ihme jos media sitä uutisoi ja muiden joukkueiden fanit siihen reagoivat?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös