Tappara kaudella 2014–2015

  • 321 972
  • 735
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Sinänsä ihan positiivinen fiilis. Ainoa mikä häiritsee on se, että tehtiin suoraan sopimus, eikä try outia. Toisaalta taas juna olisi voinut mennä, jos ei olisi oltu niin kärsivillisiä. Ts. kyllä joku muu olisi sen riskin ottanut. Toivottavasti ei sido liikaa budjettia. Lähtökohtaisesti pelaaja, jollaisia yksi kappale tarvittiin ja jollaista jo vähän aiemmin peräänkuulutin.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Ehdottomasti sellainen pelaajatyyppi, jota hyökkäys tarvitsee. Totta kai riskejä on melkoisesti, mutten suostu uskomaan, että Leinonen ja kumppanit olisivat suoran sopimuksen antanut ilman varmuutta kunnosta. Lähtökohtaisesti low risk-high reward -tyyppinen hankinta, olettaen, että palkka ei ole normi kolmosketjun duunaria kummempi. Negatiivisen kautta, jos lähtee katsomaan, niin toki nämä rahat saattavat sitten olla pois esim. ykkössentterin tai pakin hankinnasta, joita itse pidän laituria tärkeämpänä. Oli miten oli, tervetuloa Masi!
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihan mukiinmenevä hankinta, jos vielä viime kaudesta poiketen voidaan pelaajien fyysisiä ominaisuuksia käyttää esim. taklauspelissä. Toivottavasti tuo edes hitusen lisää aggressiivisuutta.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ville ei kokoonpanoon mahdu. Viime kauden jälkeen riskit olivat liian suuret...Marjamäestä saatiin takuuvarma korvaaja. Vai olikos Leinosen sumeassa logiikassa jotain vikaa, ennen kuin sen keksikään? No Villen poispotkimisen perimmäiset syyt eivät olleet pelilliset - tämä sen viimeistään osoittaa hitaammillekin.

Sabaton kirjoitti:
Negatiivisen kautta, jos lähtee katsomaan, niin toki nämä rahat saattavat sitten olla pois esim. ykkössentterin tai pakin hankinnasta, joita itse pidän laituria tärkeämpänä

Niin ne joidenkin Jatkoajan nimimerkkien mukaan kuulemma Villenkin kohdalla olivat. Siis rahat pois muista hankinnoista. Oli siis optimoitava, jotta saatiin niin varma kortti kuin Marjamäki. Sen lisäksi että sekoitettiin mukavasti taas pakkaa - saatiin rahalla Ilveksen monivuotinen mies Tapparaan ja seuraikoni muualle.

Onnea vaan. Itse en tuohon takinkääntöön pysty. Hakametsään taidan mennä ensi kaudella ainoastaan Lukon siellä vieraillessa. Eipä siinä, säästyy rahaa ja aikaa muuhun.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Ville ei kokoonpanoon mahdu. Viime kauden jälkeen riskit olivat liian suuret...Marjamäestä saatiin takuuvarma korvaaja. Vai olikos Leinosen sumeassa logiikassa jotain vikaa, ennen kuin sen keksikään? No Villen poispotkimisen perimmäiset syyt eivät olleet pelilliset - tämä sen viimeistään osoittaa hitaammillekin.



Niin ne joidenkin Jatkoajan nimimerkkien mukaan kuulemma Villenkin kohdalla olivat. Siis rahat pois muista hankinnoista. Oli siis optimoitava, jotta saatiin niin varma kortti kuin Marjamäki. Sen lisäksi että sekoitettiin mukavasti taas pakkaa - saatiin rahalla Ilveksen monivuotinen mies Tapparaan ja seuraikoni muualle.

Onnea vaan. Itse en tuohon takinkääntöön pysty. Hakametsään taidan mennä ensi kaudella ainoastaan Lukon siellä vieraillessa. Eipä siinä, säästyy rahaa ja aikaa muuhun.


Ensin hommaat tappara.infoon ulinoillasi bannia ja nyt tuut jatkamaan samaa tänne? Hieno kaveri. Jos Marjamäki pysyy ehjänä tulee hän paikkaamaam Niemisen lähdön pelillisesti 100% luultavasti halvemmalla hinnalla + ilman diivailua medialle.

Tuskin jää Hakametsä kaipaamaan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ville ei kokoonpanoon mahdu. Viime kauden jälkeen riskit olivat liian suuret...Marjamäestä saatiin takuuvarma korvaaja. Vai olikos Leinosen sumeassa logiikassa jotain vikaa, ennen kuin sen keksikään? No Villen poispotkimisen perimmäiset syyt eivät olleet pelilliset - tämä sen viimeistään osoittaa hitaammillekin.



Niin ne joidenkin Jatkoajan nimimerkkien mukaan kuulemma Villenkin kohdalla olivat. Siis rahat pois muista hankinnoista. Oli siis optimoitava, jotta saatiin niin varma kortti kuin Marjamäki. Sen lisäksi että sekoitettiin mukavasti taas pakkaa - saatiin rahalla Ilveksen monivuotinen mies Tapparaan ja seuraikoni muualle.

Onnea vaan. Itse en tuohon takinkääntöön pysty. Hakametsään taidan mennä ensi kaudella ainoastaan Lukon siellä vieraillessa. Eipä siinä, säästyy rahaa ja aikaa muuhun.

Tota, ettei vaan ois nikkiin mennyt P ja T väärinpäin? Luuletko ihan tosissasi, että Marjamäelle maksetaan edes lähes Niemisen veroista palkkaa? Eikö liene itsestäänselvyys, että Marjamäki on Tapparassa minimipalkalla, Haapalan paikkaajana, ja sitten katsotaan, että pääsekö ukko kuntoon. Optio ensi kaudesta, siltä varalta että pääsee. Haapala ei kuitenkaan ennen playoffeja ole pelikuntoinen, ja niihin tuskin suoraan hyppää mukaan.

Voitko ihan oikeasti kertoa, mitä Ville olisi tuonut pöytään, muuta kuin hauskoja lausuntoja ja kerran kuussa kansanhuveja muutamalla taklauksella? Tai no älä, eiköhän se vääntö ole jo käyty. Jos ihan oikeasti tuntuu noin pahalta fanittaa Tapparaa, niin kuuntele sitten sitä pientä Lukko-sydäntä, joka meissä kaikissa asuu. Urheiluromantiikka on tärkeä asia, mutta seuran kannattajalle se muodostuu joukkueen menestyksestä, ei yksittäisen pelaajan toimista. Jos Ville nostelee kannua keväällä, niin hyvä hänelle. Ei se ole Tapparan virhe, se on Lukon onnistuminen.

E: Vai et pysty takinkääntöön... No, hyvin trollattu.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ensin hommaat tappara.infoon ulinoillasi bannia ja nyt tuut jatkamaan samaa tänne? Hieno kaveri. Jos Marjamäki pysyy ehjänä tulee hän paikkaamaam Niemisen lähdön pelillisesti 100% luultavasti halvemmalla hinnalla + ilman diivailua medialle.

Tuskin jää Hakametsä kaipaamaan.

Villeä vai? Siitä olen täysin eri mieltä. Minua tuskin :). Mutta siis, urheilukannattamisessa keskeisintä on tunne - ja se tunne ei liity ainoastaan siihen, että siellä on jollain Tappara-paita päällä. Tai minulla se ei ole liittynyt. Kyllä ne nimet selässäkin jotain merkitsevät. Sen lisäksi että Ville-Marjamäki -vaihto päittäin olisi jo ihan urheilullisestikin täysin hölmö.

Virveliä kainaloon kirjoitti:
Tota, ettei vaan ois nikkiin mennyt P ja T väärinpäin? Luuletko ihan tosissasi, että Marjamäelle maksetaan edes lähes Niemisen veroista palkkaa? Eikö liene itsestäänselvyys, että Marjamäki on Tapparassa minimipalkalla, Haapalan paikkaajana, ja sitten katsotaan, että pääsekö ukko kuntoon. Optio ensi kaudesta, siltä varalta että pääsee. Haapala ei kuitenkaan ennen playoffeja ole pelikuntoinen, ja niihin tuskin suoraan hyppää mukaan.

Tässä sentään astetta realistisempi näkemys. Arvasin toki, että tuo Villen ja Masin palkkaero otetaan esille. Onhan sitä - se on selvä. Mutta luuleeko joku tosissaan, että Marjamäki olisi lähtenyt Tapparaan ilman että tarjottu summa olisi oleellisesti korkeampi kuin Ilveksen vastaava?

Haapalan korvaajan titteli ontuu siinä mielessä, että Marjamäen pääseminen itse täyteen kuntoon on täysi arvoitus ja nimenomaan syksy on varmasti pelituntuman hakemista.

Miksi tapparalaisissa on niin paljon tällaista seurajohdon ratkaisujen mukaan takkinsa kääntävää väkeä? Jos tällainen ratkaisu olisi tehty esim. IFK:ssa, niin uskallan sanoa, että reaktio olisi hieman toisenlainen. Kuhta ulos ja jokin Jokereiden rottapelaaja sisään...Se on vain jääkiekkoa, mutta hemmetti, täytyy seurassa nyt jokin arvokkuus säilyttää.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Miksi tapparalaisissa on niin paljon tällaista seurajohdon ratkaisujen mukaan takkinsa kääntävää väkeä? Jos tällainen ratkaisu olisi tehty esim. IFK:ssa, niin uskallan sanoa, että reaktio olisi hieman toisenlainen. Kuhta ulos ja jokin Jokereiden rottapelaaja sisään...Se on vain jääkiekkoa, mutta hemmetti, täytyy seurassa nyt jokin arvokkuus säilyttää.

No mutta niinhän IFK ilmoitti Kuhdalle ettei enään sopimusta sinne saa, tai ainakin näin muistelisin. En muuten nähnyt Kuhtaa kertaakaan marisemassa lehdistölle kuinka huonoa elämä IFK:ssa oli sun muuta.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No mutta niinhän IFK ilmoitti Kuhdalle ettei enään sopimusta sinne saa, tai ainakin näin muistelisin. En muuten nähnyt Kuhtaa kertaakaan marisemassa lehdistölle kuinka huonoa elämä IFK:ssa oli sun muuta.

Sekoitat asioita. Joku IFK:lainen voi vahvistaa, mutta taisi kiekkoilla yhden kauden alussa Saksassa, kun eivät olleet päässeet yhteisymmärrykseen sopimuksesta. Palasi sitten IFK:hon ja ura loppui kunniakkaasti tappioon Tapparaa vastaan puolivälieräsarjassa toissa kaudella.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Haapalan korvaajan titteli ontuu siinä mielessä, että Marjamäen pääseminen itse täyteen kuntoon on täysi arvoitus ja nimenomaan syksy on varmasti pelituntuman hakemista.

Niin, mutta kun Haapala lienee koko kauden pois. Voi hyvin olla, ettei Marjamäkeä enää keväällä olisi ollut saatavilla, ja nyt Tapparan valmennus saa yhdessä Marjamäen kanssa keskittyä kunnon rakentamiseen ja vireen löytämiseen kevättä kohden. Kyllä tällainen pelaaja kannattaa hankkia nyt, eikä sitten siirtorajalla. Se on selvää, että jotain täytettä Haapalan jättämään aukkoon piti saada. Siitä lienee yksimielisyys, ettei edes huippukuntoinen Marjamäki paikkaisi Henkan jättämää aukkoa, eikä moni muukaan. Ihan puhtaasti pelillisesti. Eikä välttämättä tarvitse.

Ja tuosta rahasta, Pajuoja sanoi (lähdekritiikki), ettei ollut rahasta kiinni. Jotkut huhuilevat, ettei Marjamäki olisi halunnut edes neuvotella Ilveksen kanssa. Btw, bongasin viime keväänä poffeissa Marjamäen Hakametsässä. Sawadan kanssa näytti tulevan juttuun.

Seurajohto tekee joskus huonoja päätöksiä, mutta case-Niemisessä olisin toiminut tismalleen samoin. Itse en ole kääntänyt mitään takkia. Eihän Ville mikään pelaaja muiden joukossa ole, mutta ei hän ole suurempi kuin seura. Jos olisin vähän vanhempi ja jollekin Jutille olisi näin tehty, niin sitten varmasti olisin älähtänyt vähäsen. Mutta siinä on se ero, että Jutilan paita roikkuu Tampereen jäähallin sisäkatosta, kun Niemisen kohdalla mietitään, että mitäs numeroa hän mahtoi käyttääkään.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin, mutta kun Haapala lienee koko kauden pois. Voi hyvin olla, ettei Marjamäkeä enää keväällä olisi ollut saatavilla, ja nyt Tapparan valmennus saa yhdessä Marjamäen kanssa keskittyä kunnon rakentamiseen ja vireen löytämiseen kevättä kohden. Kyllä tällainen pelaaja kannattaa hankkia nyt, eikä sitten siirtorajalla. Se on selvää, että jotain täytettä Haapalan jättämään aukkoon piti saada. Siitä lienee yksimielisyys, ettei edes huippukuntoinen Marjamäki paikkaisi Henkan jättämää aukkoa, eikä moni muukaan. Ihan puhtaasti pelillisesti. Eikä välttämättä tarvitse.

Niin, mutta riski on siis, että Marjamäestä ei ole Haapalaa korvaamaan - ei edes keväällä. Terveys voi tulla vastaan. Siksi Marjamäkeä ei voi yksi yhteen nähdä Haapalan korvaajana, ainoastaan mahdollisena ja riskialttiina sellaisena.

Virveliä kainaloon kirjoitti:
Seurajohto tekee joskus huonoja päätöksiä, mutta case-Niemisessä olisin toiminut tismalleen samoin. Itse en ole kääntänyt mitään takkia. Eihän Ville mikään pelaaja muiden joukossa ole, mutta ei hän ole suurempi kuin seura. Jos olisin vähän vanhempi ja jollekin Jutille olisi näin tehty, niin sitten varmasti olisin älähtänyt vähäsen. Mutta siinä on se ero, että Jutilan paita roikkuu Tampereen jäähallin sisäkatosta, kun Niemisen kohdalla mietitään, että mitäs numeroa hän mahtoi käyttääkään.

Meillä on vain täysin sovittamaton ristiriita, siksi tässä ei meinata toisiansa edes ymmärtää. Ei siinä mitään, se on vain jääkiekkokannattamista. Minulle Villellä on sama merkitys kuin Raipella ilvesläisille. Häneen symboloituu monilta osin oma Tapparan kannattamiseni. Naapurin rottapelaajan hankkiminen oli kuin piste ii:n päälle seurajohdon pyllistyksessä niitä arvoja kohtaan, joita itse "tapparalaisuudessa" olin pitänyt tärkeänä. Kuvittele tilanne: Tappara on voittanut Lukon välierissä vaikka Marjamäen maaleilla. Samaan aikaan Ville kurvailee jäältä tappion kärsineenä Lukko-paidassa ja Masi tekee aaltoja katsomolle. Voiko oksettavampaa tuokiokuvaa edes kuvitella?
 

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
Meillä on vain täysin sovittamaton ristiriita, siksi tässä ei meinata toisiansa edes ymmärtää. Ei siinä mitään, se on vain jääkiekkokannattamista. Minulle Villellä on sama merkitys kuin Raipella ilvesläisille. Häneen symboloituu monilta osin oma Tapparan kannattamiseni. Naapurin rottapelaajan hankkiminen oli kuin piste ii:n päälle seurajohdon pyllistyksessä niitä arvoja kohtaan, joita itse "tapparalaisuudessa" olin pitänyt tärkeänä. Kuvittele tilanne: Tappara on voittanut Lukon välierissä vaikka Marjamäen maaleilla. Samaan aikaan Ville kurvailee jäältä tappion kärsineenä Lukko-paidassa ja Masi tekee aaltoja katsomolle. Voiko oksettavampaa tuokiokuvaa edes kuvitella?

Nyt pipa aika kireellä, löysee ihmeessä. Jos em tapauksessa alkaa oksettamaan, suosittelen että siirryt glooryhunttaamaan ipa-leiriin. Nekun hoitaa nuo seura-ikoni asiat paremmin.
 

Sardion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Marjamäen pelikunnosta liikkuu monenlaista huhua, mutta varmaa tietoa asiasta ei taida olla kellään. Mielestäni kuvaavaa on, että toiset kertovat hänen liikkuneen vielä muutama viikko sitten sauvat kainalossa ja koko liigauran mahdollisesti olevan paketissa. Toiset puolestaan väittävät, että #15 voisi hypätä kaukaloon vaikka heti, ja kunto olisi suhteellisen tai "yllättävän" hyvä, vaikka pelituntuma olisikin hakusessa.

Samoin Marjamäen suhteesta Ilves-johtoon liikkuu vaikka mitä huhuja. Infon puolella joku väitti, että Marjamäkeä olisi jo kolme vuotta sitten oltu vahvasti viemässä Tapparaan, mutta hän teki silloin sopparin Ilvekseen sillä ehdolla, että Ipan seurajohto menee vaihtoon ja pelleily loppuu (Marjamäen omin sanoin hän halusi keskittyä lätkän pelaamiseen). On myös esiintynyt väitteitä, ettei palkka olisi aina tullut naapurissa ajallaan ja että Marjamäki olisi itse joutunut maksamaan viimeisimmän lonkkaoperaationsa. Ken tietää. Faktaa kuitenkin on, että Ilveksen seurajohto saa syyttää vain ja ainoastaan itseään siitä, että asiat on hoidettu niin päin persettä, ettei Marjamäen tasoista pelaajaa pystytä pitämään. Mielestäni pelaajaa ei tässä voi osoittaa syyttävällä sormella.

On myös väitetty, että ainoastaan Tappara olisi tarjonnut suoraa yhden vuoden pahvia, kun taas muutama muu liigaseura olisi tarjonnut Marjamäelle tryoutia. Infon puolella joku kirjoitti, että Tappara tietää tasan tarkkaan, missä kunnossa Marjamäki on, sillä on päässyt seuraamaan kuntoutumista lähietäisyydeltä. Jos nyt järjellä miettii, niin tuskin Leinonen tarkan markan miehenä on hankkinut ihan sikaa säkissä. Tuskin Marjamäkeä olisi hankittu 1+1 -mallisella sopparilla ellei hänen odotettaisi olevan kaukalossa suht pian. Ja kun kerran Tappara tiedottaa Marjamäen korvaavan kuukausia sivussa olevan Haapalan, niin eikö sekin jo kerro, että #15 odotetaan pelaavan vielä syyskauden aikana. Myös optiovuosi kertoo jotain odotuksista. Sen nyt voi varmuudella sanoa, että mikään kallis mies Marjamäki ei kahden vuoden pelaamattomuuden jälkeen voi olla, ja palkkapyyntö on varmasti lähempänä 70-90k kuin 200k per kausi.

Mitä sitten saatiin? Ihan alkuun on pakko todeta, että Niemisen sotkeminen tähän Marjamäki -keskusteluun on jälleen kerran saanut naurettavat mittasuhteet, sillä näillä asioilla (Niemisen lähtö, Marjamäen tulo) ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Mutta ei siitä sen enempää. Joka tapauksessa kolme vuotta sitten Marjamäki pelasi maajoukkuepaidassa EHT:llä, ja on kunnossa ollessaan todella hyvä voimahyökkääjä Liigaan. Pelaajatyyppinä hän sopii Tapparan pienten väkkäröiden keskelle kuin nenä päähän ja tuo lukuisia variaatiomahdollisuuksia ketjuihin. Hän tuo myös maalintekovoimaa, ilkeyttä ja fyysisyyttä. Me like! Kahden vuoden pelaamattomuus sekä loukkaantumiset eivät kuitenkaan voi olla näkymättä ja onkin arvoitus, pääseekö Marjamäki enää esimerkiksi kolmen vuoden takaiselle tasolleen. Entä kestääkö kroppa nyt? Loppuun miehen oma kommentti, jonka ajankohdasta en tosin tiedä: http://www.fustrafinland.fi/portfolio/masi-marjamaki-jaakiekkoilija/
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Varmaankin LeKissä saa Masi aloittaa paluun tekemisen. Tapola ja Leinonen olivat haastatteluissa sanoneet, että sellainen kuukausi menee, että Marjamäki Tappara-paidassa jäällä nähdään, joten sellaiset 5-10 peliä tuntumaa Lempäälässä ja jos taso riittää, niin kolmosen laidassa on paikka auki.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Meillä on vain täysin sovittamaton ristiriita, siksi tässä ei meinata toisiansa edes ymmärtää. Ei siinä mitään, se on vain jääkiekkokannattamista. Minulle Villellä on sama merkitys kuin Raipella ilvesläisille. Häneen symboloituu monilta osin oma Tapparan kannattamiseni. Naapurin rottapelaajan hankkiminen oli kuin piste ii:n päälle seurajohdon pyllistyksessä niitä arvoja kohtaan, joita itse "tapparalaisuudessa" olin pitänyt tärkeänä. Kuvittele tilanne: Tappara on voittanut Lukon välierissä vaikka Marjamäen maaleilla. Samaan aikaan Ville kurvailee jäältä tappion kärsineenä Lukko-paidassa ja Masi tekee aaltoja katsomolle. Voiko oksettavampaa tuokiokuvaa edes kuvitella?
Kyllä minuakin tuo Niämisen tapaus harmittaa (vaikka en toki läheskään kaikkia faktoja tiedä, tuskin sinäkään), mutta jos ajatus Tapparan playoffvoitosta oksettaa, kannattaa varmaan korjata tuonne suosikkijoukkue-kohtaan jotain muuta kuin Tappara.
 

susi

Jäsen
Tässä ilmeisesti joitakin vastakommentteja tullut sitten viimeisen kommenttini. Näihin en voi kuin todeta, että se "koira älähtää johon kalikka kapsahtaa".
Selkeästi on esim. omasta toimestani tiettyä Tapparaan liittyviä epäkohtia tuotu esille, joten otetaanpa niihin vielä lyhyekö kertaus:

1. Tuloksellisuus

Täällä on haastettu vastaan ja kerrottu että hyvän joukkueen optimaaliseen tuloksellisuuteen liittyy se, että aina syksyihin otetaan ns. pohjakosketus joten sitten kauden aikana parannetaan. Itse olen tämän haastanut ja toivonut, että Tappara pystyisi pelaamaan tuloksellisesti hyvin heti ekasta pelistä lähtien, Tämä olisi hyvästä ensinnäkin sen johdosta, ettei kokemattomalle valmentajallemme synny lisää paineita ja toisaalta varmasti helpottaisi joukkueen henkistä tilaa kun voitaisiin keskittyä kehittämään omaa peliä kuin pakonomaisesti parantaa tuloksellisuuutta. Rautakorven aikana toki pystyi vielä luottamaan siihen, että homma jossain vaiheessa kääntyy positiivisempaan suuntaan mutta nyt on Tapolan joukkue jolloin mitään historian tukea ei ole olemassa.

Tuloksellisuuteen liittyen ihmettelen myös Tapolan kommenttia, että joukkueen tavoite on selviytyä kuuden parhaan joukkoon. Tätä ihmettelen syvästi koska miksi valmennusjohdon mielestä kaksinkertaisen runkosarjan kakkosjoukkueen + hopeajoukkueen tavoite on nyt 4.sijaa huonompi kuin aiemmin? Perisuomalaista vaaatimattomuutta, vai Tapolan omien paineiden vähentämistä? Mun mielestä oikea tavoite pitäisi olla mestaruus ja runkosarjassa parantaa aiempaa sijoitusta. Selkeä tavoite, kuten Lukolla on mestaruus otettu selkeäksi tavoitteeksi. Joku voisi tosiaan nyt selittää mulle tuon logiikan tämän nöyristelyn osalta..

CHL-pelejä ja niiden tuloksellisuutta (1 voitto neljästä pelistä) kun ajattelee niin joko A) CHL-pelejä ei Tapparassa ole arvostettu tai B) joukkue ei ole niin hyvä kuin on arvioitu.

2. Päävalmentajavalinta

Kyllä. Petyin suunnattomasti Rautakorpeen kun hän jälleen kerran jätti Tappara-projektinsa kesken. Ja kyllä. Tapola ei mielestäni ole vielä valmis rooliin, alunperinhän Tapolan piti ottaa tämä pesti vastaan vasta kahden vuoden päästä mutta tätä jouduttiin Rautakorven oharien takia aikaistamaan. Ja kyllä, itse olisin ollut valmis ottamaan pariksi vuodeksi vaikkapa vähän erityyppisenkin (kokeneen) päävalmentajan jotta Tapola ei vielä olisi joutunut näin isoon rooliin. En mä sitä kiellä etteikö Tapola voisi olla uusi Jyrki Aho jos kaikki sujuu kohdilleen mutta hieman nyt epäilyttää.

3. Sentteritilanne

Malinen onneksi saatiin ykkösketjusta siirrettyä pois kun liigapelit alkoivat. Valitettavasti Josh Green ei vain vielä ole täydessä pelikunnossa. Syytä ei ole kuitenkaan haukkua Joshia, hän tekee mitä pyydetään vaikkakaan ykkösketju rooli ei ole hänelle se optimaalisin. Sentteritilanne on edelleen kuitenkin varsin katastrofaalinen, tästä kertoo esim. aloitusprosentit ensimmäisestä ottelusta. Olen kritisoinut aina sitä kun laituri Peltolaa joudutaan peluuttamaan sentterinä (koska ei ykkössentteriä, koska Tuomisen taso ei riitä) ja tämä näkyi tänään eritysesti aloitussaldossa: 0 %. Siis ei yhtään aloitusta. Tämä samalalla kun Järvinen ja Malinen hävisivät omat aloituksensa selkeästi niin ongelma on aika selviö. Ihmettelen jos tämä ei pikkuhiljaa ala realisoitumaan Tapparan johdolle.

4. Marjamäki

Ville Niemisille annettujen potkujen + Plihalin lähdön jälkeen oli selvä se että Tapparalta puuttui vastaavan kaveri noihin rooleihin : voimahyökkääjä + maskipelaaja. Lisäksi mielestäni on keväästä asti ollut ehdoton tarve yhdelle top-laiturille. Marjamäen hankinnasta nyt plussaa Tapparan johdolle koska pystynee täyttämään kaikki nämä roolit: top-laituri, voimahyökkääjä, maskipelaaja, Jos vain pystyy pelaamaan vailla uusia loukkaantumishuolia niin pystyy pelillisesti nousemaan kauden aikana isoon rooliin ja täyttämään esim. Niemisen roolin joukkueessa pelillisesti. Tunnetasolla toki ei tätä koskaan pysty tekemään.

5. Mitä Tappara merkitsee

Mulle ainakin Tappara on kaikki kaikessa. Kuten myös Ville Nieminen, jonka uraa olen seurannut koko sen ajan mitä jääkiekkoa olen seurannut. Näin ollen voin myöntään että otin Tapparan tekemän ratkaisun Niemisen tapauksessa erittäin henkilökohtaisesti ja tulen varmasti Niemistä Lukon paidassa kannustamaan. Kuitenkin loppupelissä olen Tapparan kannattaja ja arvioin Tapparan tekemisiä ja tekemättä jättämisiä puhtaasti sen kautta uskonko A) niiden parantavan Tapparan menestymismahdollisuuksia tai B) ovatko ne minun moraalikäsitykseni mukaisia. Itse pyrin tekemään omat mielipiteeni aina erityisesti Tapparan menestystä ajatellen, en sillä logiikalla että pakolla näkisin hyvää kaikissa Tapparan aina kulloisenkin johdon tekemissä ratkaisuissa. Pystyn kyllä kiittämään tehtyjä oikeita ratkaisuja (kuten Marjamäen hankinta jonka tarpeen otin esille jo keväällä) ja esim. jatkan kritisoimasta niin kauan kunnes se surullisen kuuluisa ykkössentteri hankitaan. Siihen asti on mielestäni täysin järjetöntä pelata kautta tällä sentteristöllä.

6. Pelaajahankinnat

Aiemmin oli Da Costasta puhetta. Itse olen tätä hankintaa jo pitkään kritisoinnut. Joku toi esille sen, että miten Da Costa haittaa Tapparan menestymismahdollisuuksia kun ei joko mahdu kokoonpanoon tai pelaa nelosketjussa. Itse kysyisin että miten Da Costa parantaa Tappparan menestymismahdollisuuksia koska mahtuu pelaamaan maksimissaan nelosketjuun ja vie jokatapauksessa yhden rosteripaikan joukkueesta sopimuksensa ansiosta. Marjamäki oli nyt ensimmäinen aito hyvä liigatason hankinta hyökkäykseen ja oli kyllä helvetin tarpeellinen sellainen. Toivotaan vaan että tulee piakkoin pelikuntoon.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Da Costa tulee vielä, saatte nähdä. On siellä nähtävissä hyviä asioita. Liike on ainoa selkeä ongelma, sitä on kuitenkin kohtuullisen helppoa kehittää, ainakin tiettyyn rajaan asti. Minusta Kaksonen-Peltola-Da Costa -ketju on ollut varsin hyvä niissä peleissä, missä se on kasassa ollut. Minusta ollut parempi, kuin esim. paljon hehkutettu Karjalainen. Toki ovat ihan erityyppisiä pelaajia, mutta ensimmäisestä harjoitusmatsista tähän päivään Teddyn käyrä on nouseva, Jeren laskeva(ihan laiskuuttani käytin etunimiä). Da Costa on ollut varsin hyvä kaksinkamppailuissa, löytyy ihan hyvät kädet ja laukoo hanakasti.
 

Sardion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mun on pakko nostaa eilisestä pelistä yksi pelaaja esiin: Pasi Puistola.

>>> Lainaus infon puolelta käyttäjältä rännipakki: "Kuulin tänään, että Pasin olkapää on siinä kunnossa ettei pystyisi enää pelaamaan. Ikävä homma jos näin on." >>>

Puistolan peliaika eilen oli 4:47 ja sitä ennen hän taisi olla sivussa molemmista CHL-peleistä. Puistola on aiemmin ollut noin 20 minuutin mies eli ero on dramaattinen. Voi olla, että Tappara joutuu nyt kiireesti pelaajamarkkinoille. Etenkin kun Mäkisen esiintyminen eilen oli hyvin hermostunutta.
 

Sardion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eiköhän Masi kunnossa ole, kun tänään kertoi Ylen haastattelussa, että ensi viikolla pelaa, siitä ei ole varmuutta pelaako Lekissä vai Tapparassa.

Linkki uutiseen:
http://yle.fi/urheilu/marjamaki_viimeisen_kahden_vuoden_aikana_tapahtui_paljon_asioita/7463031

Juu katsoinkin tuon. Hieno homma, että mies alkaa olla kunnossa ja pystynyt harjoittelemaan täysipainoisesti jo 6 vkoa. Marjamäki hakee varmasti tuntumaa ensimmäiset 5-10 peliä Lekissä ennen kuin nousee liigamiehistöön.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minusta Tappara tarvitsee (olisi tarvinnut jo viime kaudella) suoraviivaisen viimeistelijän. Palola teki viime kaudella hyvän määrän maaleja, toisaalta olisi kiva nähdä millä prosentilla suhteessa kavereiden järjestämiin paikkoihin. Eikä joukkue voi yhden kaverin tehojen varassa olla, saisi tuossa pari kaveria olla tehoja jakamassa. Ok, Green teki edelliskaudella hyvät tehot, mutta itseä harmittaa tuo Tapparan kiertely ja kaartelu hyökkäyspäässä. Varsinkin kun se varsin usein päättyy kiekonmenetykseen. Elil, paikkoja ja kiekonhallinta hyökkäyspäässä saadaan hyvin aikaiseksi, mutta monesti hyvällä paikalla oleva kaveri hakee vielä sen yhden Kuukauden maali -syötön. Toisaalta, tämä voi olla enemmänkin pelitapa- ja valmennuksellinen asia. Tappara-kiekkoa on leimannut jo vuosia suoraviivaisuuden puute. Toivoisin Tapolan tuovan tähän puoleen jotain. Esimerkiksi Pelicansissa suoraviivaisena tunnettu ja ratkaisijaksi haettu Jormakka on minusta kaukana niistä odotusarvoista, joita ainakin itsellä oli kaverin tuloon liittyen.
 

axe

Jäsen
Esimerkiksi Pelicansissa suoraviivaisena tunnettu ja ratkaisijaksi haettu Jormakka on minusta kaukana niistä odotusarvoista, joita ainakin itsellä oli kaverin tuloon liittyen.

Eilen oikein ekaa kertaa ajatuksella kiinnitin huomiota, niin tuo Järvisen ketju pitäisi hajoittaa jo senkin vuoksi, että saataisiin Jormakka pelaamaan oikealle laidalle. Aika moni hyvä pelinavaus ja hyökkäys jos ei nyt ihan pysähdy niin hidastuu, kun Jormakka joutuu ottamaan syötöt haltuun huonoissa ja väärissä asennoissa, kun pelaa tuolla off-wingillä. Siinä kun pääsisi viilettämään oikeaa laitaa, saisi kovat avaukset kämmenelle suoraan vauhtiin ja ehkä pystyisi sen jälkeen laukomaankin helpommin kuten Palola nyt, niin tulostakin voisi syntyä paremmin.
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Eilen oikein ekaa kertaa ajatuksella kiinnitin huomiota, niin tuo Järvisen ketju pitäisi hajoittaa jo senkin vuoksi, että saataisiin Jormakka pelaamaan oikealle laidalle. Aika moni hyvä pelinavaus ja hyökkäys jos ei nyt ihan pysähdy niin hidastuu, kun Jormakka joutuu ottamaan syötöt haltuun huonoissa ja väärissä asennoissa, kun pelaa tuolla off-wingillä. Siinä kun pääsisi viilettämään oikeaa laitaa, saisi kovat avaukset kämmenelle suoraan vauhtiin ja ehkä pystyisi sen jälkeen laukomaankin helpommin kuten Palola nyt, niin tulostakin voisi syntyä paremmin.

Tätä kätisyysasiaa olen ihmetellyt, vaikka Särkänniemi-ketju jokseenkin hyvin viime kaudella pelasi. Laitureista vaan saisi rakenneltua entistä pelinopeammat yhdistelmät lefti vasemmalla ja righti oikealle, jolloin kuvailtuja tilanteita ei syntyisi niin usein. Syötöt luonnollisesta asennosta syöttäjältä luonnolliseen asentoon kämmenpuolelle vastaanottajalle, joka on jo menossa keskialueella. Tällaisissä tilanteissa kuvittelisin Jormakan olevan vahvoilla ja saataisiin paremmin laajuutta kolmeen ketjuun.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eilen oikein ekaa kertaa ajatuksella kiinnitin huomiota, niin tuo Järvisen ketju pitäisi hajoittaa jo senkin vuoksi, että saataisiin Jormakka pelaamaan oikealle laidalle. Aika moni hyvä pelinavaus ja hyökkäys jos ei nyt ihan pysähdy niin hidastuu, kun Jormakka joutuu ottamaan syötöt haltuun huonoissa ja väärissä asennoissa, kun pelaa tuolla off-wingillä. Siinä kun pääsisi viilettämään oikeaa laitaa, saisi kovat avaukset kämmenelle suoraan vauhtiin ja ehkä pystyisi sen jälkeen laukomaankin helpommin kuten Palola nyt, niin tulostakin voisi syntyä paremmin.

Hyvin analysoitu. Eilinen peli jäi kiireiden vuoksi valtaosaltaan näkemättä, joitakin koosteita jne. sitten illan mittaan katselin. Mutta olisi todella mielenkiintoista tosiaan nähdä jokin muu kombinaatio edes hetken aikaa. Viime kaudella Jormakka oli hetken sivussa ja se vaikutti tietysti Palolan ja Järvisen pelaamiseen, mutta en muista kokeiltiinko Jormakkaa kauden aikana missään muualla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös