HIFK:n peliesitykset kaudella 2013–2014

  • 733 374
  • 2 229

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Harri voi olla väsynyt, mutta on sentään nimenomaan old skool -HIFK-mies, vanha HIFK-sotaratsu, mikä näkyy siinä että hänen joukkueensa taklaavat ja pelaavat suoraan maalille -kiekkoa.

Juuri näin. Lukuunottamatta kahta Pakarisen suoraa laukausta HIFK teki maalinsa tämän yksinkertaisen kaavan mukaan: 1) Karvataan syvältä, ahdistetaan vastustajan kiekollisia pakkeja, saadaan paljon irtokiekkoja. 2) Toimitetaan kiekkoa suoraviivaisesti maalille. 3) Ollaan vittumaisen kovia kaksinkamppailuissa ja otetaan irtokiekot. Elkinsin maali oli malliesimerkki tästä. Herää pari kysymystä: 1) Miksi tämän simppelin kuvion sisäistäminen kesti näin kauan? 2) Tarvitseeko koko vitun pelikirjan ylipäätään olla tämän monimutkaisempi koskien hyökkäyspään peliä?
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on viime aikoina nähty sitä HIFK:ta, joka etenkin kotihallissa pitäisi olla aina läsnä. Itsellekin opin paikka siinä mielessä, että pelaajia ei voi pakottaa antamaan jäällä kaikkeaan. Tämä on se asia, jossa Summanen eniten epäonnistui. HIFK:ssa vallitsi pelon ilmapiiri, jossa oikein kukaan ei saanut sitä viimeistä rutistusta irti. Taitopelaajat eivät oikein uskaltaneet käyttää vahvuuksiaan ja fyysisen osaston pelaajilta jäi panos sillä sektorilla antamatta. Nyt koko joukkue suorittaa rennommin. Tänään jäällä tapahtui paljon asioita, joista olisi Summaselta tullut rajua palautetta, mutta kun joukkue on yhtenäisempi, tiiviimpi, sitoutuneempi ja taistelee kaverin puolesta, niin jokainen epäonnistunut ratkaisu ei ole kohtalokas. Summanen liputti regointipelaamisen puolesta, mutta käytäntö jäällä oli ihan toinen. Nyt HIFK reagoi ja pelaa vaistoilla. Välillä pelataan etenkin hyökkäyspäässä tilanteet yli ja joudutaan tulemaan takamatkalta omiin, mutta se kuuluu HIFK:n pelaamiseen. Menestyvän HIFK:n pelaamisessa on tunne ollut aina vahvasti mukana. Silti on pakko sanoa, että mikäli HIFK nyt keväällä järjestää yllätyksen pudotuspeleissä, niin kyllä osa tästä on Summasenkin ansiota. HIFK edelleenkin pelaa hyvin pitkälle Summasen pelitavalla, koska tässä vaiheessa radikaalit muutokset olisivat olleet tuhoon tuomittuja. Lähinnä muutosta on tullut siinä, että pelaajille on annettu vapauksia toteuttaa itseään. Lisäksi HIFK on luistelukunnoltaan täysin eri tikissä, kuin viime keväänä. HIFK on tällä hetkellä vähän, kuin koira joka on ollut koko talven narun päässä, mutta keväällä se päästetään irti ja katsotaan mihin se into nyt sitten riittää. Se vaan voi olla, että vastaan tulee sen verran isot raateluhampaat omaava otus, että leikki loppuu lyhyeen. Tavallaan todella suuri sääli, että runkosarjasijoitus valahti täysin turhien tappioiden myötä näin alas. Säälien kautta on aina raskas tulla.

HIFK:n tämän kauden joukkuetta on täälläkin syytetty laumaksi mikkihiiriä. Nyt on helppo sanoa, että asia on täysin päin vastoin. Se on kumma juttu miten täsmälleen samat jätkät ovat kuin eri pelaajia eri valmentajan alaisuudessa. Luttinen, Partanen, Talaja ketju näytti tänään sellaista luonnetta ja taistelua jäällä, että voi olla hyvinkin v-mäinen playoffs ketju. En tiedä lähtisinkä enää rikkomaan.
 

Arminius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olin tänään IFKn ottelussa. Sen IFKn ottelussa johon rakastuin pikkupoikana ollessani ensimmäisiä kertoja isän kanssa matsissa. Joukkue taklasi ja raastoi, teki rutkasti maaleja ja pelasi joukkueena. Hallilta lähtiessäni mut valtasi tyytyväisyyden tunne, en ollut mukana katsomassa 2011-playoffeja tai finaaleja, en nähnyt Kiben viimeistä kotipeliä, en päässyt 2014 Talviklassikkoon, mutta pääsin näkemään nälkäisen, täysillä pelaavan HIFKn ja Ville Peltosen viimeisen runkosarjakotipelin. Peltoseen henkilöityy arvostukseni HIFKhon, ei tarvitse olla paras maalintekijä, ei tarvitse olla paras luistelija, ei tarvitse olla paras kiekkovirtuoosi, vain ja ainoastaan asenteella ja työnteolla on merkitystä. Kokonaisvaltainen ammattikiekkoilijan mentaliteetti (aina on kehitettävää, aina on voittavaa, aina on noustava), loppuun asti taisteleminen, se on ainoa jolla on merkitystä loppujen lopuksi. Kun Peltonen oli vetänyt kunniakierroksensa ja olin itse jo matkalla periferiaan, jossa asun, tajusin että vaikka mitä tapahtuisi "lomakierroksella", tämä on se IFK, jota olen aina arvostanut ja jota tulen aina arvostamaan.

Toivotan kaikille hyvää loppukautta ja upeita lätkäkokemuksia sen jääkiekkoseuran kanssa, joka myös itselleni on tarjonnut lukemattomia ikimuistoisia kokemuksia! Siitähän tässä on kyse, rakkaudesta lajiin ja rakkaudesta seuraan! Olen aina IFK
 

rafalski77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Ac Milan ,
Olin tänään IFKn ottelussa. Sen IFKn ottelussa johon rakastuin pikkupoikana ollessani ensimmäisiä kertoja isän kanssa matsissa. Joukkue taklasi ja raastoi, teki rutkasti maaleja ja pelasi joukkueena. Hallilta lähtiessäni mut valtasi tyytyväisyyden tunne, en ollut mukana katsomassa 2011-playoffeja tai finaaleja, en nähnyt Kiben viimeistä kotipeliä, en päässyt 2014 Talviklassikkoon, mutta pääsin näkemään nälkäisen, täysillä pelaavan HIFKn ja Ville Peltosen viimeisen runkosarjakotipelin. Peltoseen henkilöityy arvostukseni HIFKhon, ei tarvitse olla paras maalintekijä, ei tarvitse olla paras luistelija, ei tarvitse olla paras kiekkovirtuoosi, vain ja ainoastaan asenteella ja työnteolla on merkitystä. Kokonaisvaltainen ammattikiekkoilijan mentaliteetti (aina on kehitettävää, aina on voittavaa, aina on noustava), loppuun asti taisteleminen, se on ainoa jolla on merkitystä loppujen lopuksi. Kun Peltonen oli vetänyt kunniakierroksensa ja olin itse jo matkalla periferiaan, jossa asun, tajusin että vaikka mitä tapahtuisi "lomakierroksella", tämä on se IFK, jota olen aina arvostanut ja jota tulen aina arvostamaan.

Toivotan kaikille hyvää loppukautta ja upeita lätkäkokemuksia sen jääkiekkoseuran kanssa, joka myös itselleni on tarjonnut lukemattomia ikimuistoisia kokemuksia! Siitähän tässä on kyse, rakkaudesta lajiin ja rakkaudesta seuraan! Olen aina IFK

respect! tunteella vedetty hieno kirjoitus .Niin samaa mieltä ylläolevan tekstin kansssa kaikesta .
 

Sleep

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokela on liigan paras puolustaja alivoimalla, monta purkua eilen? Talajan kädet olivat välillä huikeita ja Ikonen oli fyysisempi kuin koskaan. Pakarinen on niin IFK kuin voi olla. Komeita skodeja, hyviä karvauksia, nopeaa luistelua ja jumanklade mitä taklauksia. Niistä pommeista koko halli syttyi kerta toisensa jälkeen.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Suoraa tietoa: Epäonnistumisesta tulee niin paljon paskaa niskaan, että on järkevämpää olla edes yrittämättä --> luovuus katoaa, ei voi "ajella" täysillä ettei jää pelin ulkopuolelle, oman maalin edessä järkevämpää pitää omaa miestä, kuin sitä kenellä on kiekko. Jos jätät oman ukon ja ajat kiekolliseen ja se ehtii syöttää vapaalle miehelle ja se tekee maalin, niin PASKAA NISKAAN kun jätit miehesi eli edes yritit.
27.02 kirjoittelin tuon yllä olevan tekstin. Tuolloin oli jo tiedossa valmentajan vaihtuminen. Peli-ilon muutos VALTAVA. Onnittelut organisaatiolle hyvästä päätöksestä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
27.02 kirjoittelin tuon yllä olevan tekstin. Tuolloin oli jo tiedossa valmentajan vaihtuminen. Peli-ilon muutos VALTAVA. Onnittelut organisaatiolle hyvästä päätöksestä.

Naapurista asiaa. Organisaatiohan oli pakkosaumassa ja tällä kertaa oli hieno homma, että omasta henkilöstöstä löytyi Summasen täydellinen vastavoima. Jos tohon Ramin perään olisi otettu toinen huutaja, mitään olennaista ei olisi muuttunut. Rindellille oli ns. sosiaalinen tilaus. Eilen tulikin mieleen, että voiskohan kiva jatkaa Törmäsen kakkosena? Ja kyllä vaan, Summanenkin ansaitsee kiitoksensa omalta osaltaan, kuten täällä jo fiksusti pointattiin. Jumaleisön, että luistin kulkee!
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rindellille oli ns. sosiaalinen tilaus. Eilen tulikin mieleen, että voiskohan kiva jatkaa Törmäsen kakkosena?

Ei myös olisi huono idea pitää Kivaa muuten vaan organisaatiossa. Olkoon vaikka skouttauksen ringissä joku konsultti. Sitten kun vastuuvalmentajan tulos alkaa näyttämään huonolta, i.e. potkut tulossa, Kiva hyppää sekaan ja sosialisoi loppukauden ajan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Kiva/Dirty Harri on ollut vastuussa pelaajatarkkailusta joka tällä kaudella ollut luvalla sanoen surkeaa niin Törmäsen kakkoseksi vaan ja pelaajatarkkailijaksi sitten joku muu
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vakavasti puhuen: Valtra tiputti juuri viikonloppuna Sputnikit kiertoradalta ja sitä ennen kellistyi Kärpät. Kun vielä huomioidaan IFK:n tyyli perseillä juhlaottelut, jollainen huomennakin on Peltosen vikan runkosarjamatsin myötä, niin mun nenääni tää haiskahtaa todella vahvasti vierasjoukkueen voitolta. Jatkoaika on mahdollinen, mutta mä en uskaltaisi laittaa lapulle ykköstä, jos harrastaisin vedonlyöntiä.

Kuinka väärässä ihminen voikaan olla!? Onneksi en harrasta vedonlyöntiä: olis jäänyt fyrkat saamatta taas eilen.

Oli kyllä tosi nasta fiilis olla hallilla eilen. Ensimmäinen maali kahden minuutin pelin jälkeen ja ekan erän jälkeen taululla jo 3-1. Olisi voinut olla 3-0, mutta se Puustisen jäähy, jonka aikana JYP kavensi, oli aivan käsittämätön vihellys. Taklauksia, nokkapokkaa, runsaasti makuupaikkoja oman maalin edessä, vauhtia ja vaarallisia tilanteita sekä ennen kaikkea oman jengin tekemiä maaleja. Ja kipparin jäähyväiset! Ai että meikäläinenkin melkein pillitti kuin pikkulapsi, kun valot himmenivät ja The Ville lähti kunniakierrokselleen aikalisän aikana. Joku taisi kaivata tappeluita? Mun silmiin näytti siltä, että pariin otteeseen pelaajat hakivat jo asetelmia, mutta raitapaidat tulivat aina nanosekunnissa väliin. Mokomatkin!

Enivei: vaikka lähtö lomille - Utsjoen lomarengaskohteeseen siis - tulisi jo säälien jälkeen, niin talviklassikosta alkaneen nousun ansiosta kaudesta ei jää aivan niin tuskainen maku, kuin miltä vielä pari viikkoa sitten näytti.

Jälkiviisauteen ei silti ole mun mielestäni suurta aihetta. Olen edelleen sitä mieltä, että Summanen oli hyvä haku vuosi sitten Sopan paikalle. Rami palautti pelaajien mieleen, mitä työnteko on, ja loi hyvät pohjat, mutta lopulta veti ohjakset liian kireälle. Viime keväänä Summanen käänsi IFK-laivan viime hetkellä ennen törmäystä jäävuoreen, mutta tänä keväänä köytti itsensä ruoriin, kun laiva paahtoi täyttä höyryä kohti mannerjäätikköä. Voidaan jossitella, että Rindell olisi vetänyt joukkueen kuiville ja luotsannut suoraan puolivälieräpaikkaan, jos Summanen olisi erotettu jo kuukausi sitten. Yhtä hyvin tässä olisi silti voinut käydä niin, että Rindell olisi ottanut aluksi pari voittoa, mutta sen jälkeen Stadikalla olisi tullut turpaan, minkä seurauksena loppukausi olisi vedetty vihkoon ja runkosarjasijoitus olisi sama kuin se tulee nyt olemaan.

Oli miten oli, niin eilen nähtiin pääosin hyvää lätkää ainakin hyökkäyspäässä. Omassa päässä oltiinkin monesti pulassa, eikä kiekkoa tahdottu millään saada purettua pois. Onneksi JYP sortui tehottomuuteen ja keskittyi pörräämään ja painimaan kulmissa. Kiekko liikkui näyttävästi ja vaivattoman näköisesti IFK:n puolustusalueella, mutta vaaralliset maalipaikat onneksi puuttuivat. Toisessa päässä IFK sitten rankaisikin kovalla prosentilla. Kyllä sekin mulle kelpaa, mutta jatkossa vastaan tulee todennäköisesti jengejä, jotka laittavat kiekkoa maaliin, jos punaiset eivät saa sitä pois omalta alueelta.

Eihän tässä kovin pitkää kevättä uskalla vielä ennustaa, mutta olisihan se aivan mahtavaa, jos IFK tekisi parin kevään takaiset "bluesit" ja raivaisi tiensä edes välieriin. Ainakaan bensan ei pitäisi loppua kesken; niin kovaa kotijoukkue luisteli eilen. En meinannut uskoa silmiäni: siellä joka jannu pisteli menemään pikaluistelijan elkein. Hyvää työtä Hänninen teki viime kesän ja talven aikana.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jos Kiva/Dirty Harri on ollut vastuussa pelaajatarkkailusta joka tällä kaudella ollut luvalla sanoen surkeaa niin Törmäsen kakkoseksi vaan ja pelaajatarkkailijaksi sitten joku muu

Yksi osuma kivalla on - Puustinen on hänen hankintansa. Mutta muuten kannatan tätä ajatusta kyllä.

Olen samaa mieltä siitä, että on turha jeesustella, että mitä jos kiva olisi jo tullut aikaisemmin. Summasen tulo viime keväänä oli ihan vastaava pakkosauma kuin kivan tulo oli nyt. Raato tuli väsyneen HIFK:n ruoriin tammikuun lopussa, voitti HIFK:n kanssa säälärisarjan Saipaa vastaan ja nappasi jopa yhden voiton hopea-Tapparalta puolivälierissä. Se oli kova suoritus. Toivon, että kiva vie HIFK:n myös puolivälieriin ja siellä kaikki yhdestä voitosta ylöspäin on kivaa -heh- yllätystä ja bonusta. Mä oon aina katsonut kuitenkin valmentajia paljon enemmän heidän playoffsuoritustensa kuin runkosarjan pohjalta. Arvostan tosi korkealle ne koutsit, jotka ovat onnistuneet voittamaan HIFK:n kanssa playoffsarjoja. Näitä valmentajia ei miljoonasti ole. 2000-luvulla HIFK:ssa Lehkonen, Ara, Shedden, Baxter (!), Nokka (kolmannella kaudellaan.....) ja Raato. PS:n kohdalla on pyöreä nolla.

Pieni häiriintynyt alaviite: Mulla on kyllä snadisti ja jostain selittämättömästä syystä vielä ikävä Petua, hänessä oli karua HIFK-karismaa. Mun puolestani second chance joskus, jos siltä tuntuu. Oonko ainoa? I'm gonna get my coat...
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Yksi osuma kivalla on - Puustinen on hänen hankintansa. Mutta muuten kannatan tätä ajatusta kyllä.

Eikös Unkarin-vahvistus Janos Hari ollut myös Kiva-Harrin skouttaus?
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pieni häiriintynyt alaviite: Mulla on kyllä snadisti ja jostain selittämättömästä syystä vielä ikävä Petua, hänessä oli karua HIFK-karismaa. Mun puolestani second chance joskus, jos siltä tuntuu. Oonko ainoa? I'm gonna get my coat...

Jos unohdetaan karkuruus itään niin itse ainakin haluan Cacalta näyttöjä Liigasta, missä johdattaa jenginsä korkealla pleijareissa. Toistaiseksi ne on aika vähissä, kun lasketaan - Marjamäki(kieltämättä häneltä sama juttu vielä ennen tätä kautta).

Itse haluaisin ehdottomasti nähdä Sheddenin vielä penkin takana. Sillä ehdolla, että kakkosena seisois joku taktisesti taitava herra.
 

Frame-up

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL,
Hyvä matsi eilen!

Eniten miellyttää se että nyt puolustajat uskaltavat pelata. Tällä tarkoitan sitä että ei pureta sitä kiekkoa pleksien kautta keskialueelle. Niistä harvoin hyökkäyksiä tulee. Tietenkin kun yritetään syöttelemällä tulla paineen alta pois, niin virheitä tulee mutta niistä opitaan.

Karvauspeliä on myös nostettu summasen ajasta. Tämä on myös minun mielestä paljon parempi tapa kuin odotella keskialueella. Nyt estetään se hyökkäy karvaamalla tai sitten takakarvaamalla. Mielestäni vastustajilla on nyt ollut enemmän vaikeuksia tulla Hifkin päätyyn, ja saada kiekko rauhotettua.

Hienoa nähdä että Talaja rupeaa saamaan tatsiaan takas.
Ikonen myös hyvä matsi eilen, todella hyvä haku kalpasta. Varma 3 sena jolla on potentaalia korkeammalle.
Vaikka Harilla hieman näkymätömpi ottelu niin kahden vuoden diili heti käteen! Hänestä voi tulla ihan ykköskorin äijä sm-liigaan.
 

Roy#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin tänään IFKn ottelussa. Sen IFKn ottelussa johon rakastuin pikkupoikana ollessani ensimmäisiä kertoja isän kanssa matsissa. Joukkue taklasi ja raastoi, teki rutkasti maaleja ja pelasi joukkueena. Hallilta lähtiessäni mut valtasi tyytyväisyyden tunne, en ollut mukana katsomassa 2011-playoffeja tai finaaleja, en nähnyt Kiben viimeistä kotipeliä, en päässyt 2014 Talviklassikkoon, mutta pääsin näkemään nälkäisen, täysillä pelaavan HIFKn ja Ville Peltosen viimeisen runkosarjakotipelin. Peltoseen henkilöityy arvostukseni HIFKhon, ei tarvitse olla paras maalintekijä, ei tarvitse olla paras luistelija, ei tarvitse olla paras kiekkovirtuoosi, vain ja ainoastaan asenteella ja työnteolla on merkitystä. Kokonaisvaltainen ammattikiekkoilijan mentaliteetti (aina on kehitettävää, aina on voittavaa, aina on noustava), loppuun asti taisteleminen, se on ainoa jolla on merkitystä loppujen lopuksi. Kun Peltonen oli vetänyt kunniakierroksensa ja olin itse jo matkalla periferiaan, jossa asun, tajusin että vaikka mitä tapahtuisi "lomakierroksella", tämä on se IFK, jota olen aina arvostanut ja jota tulen aina arvostamaan.

Toivotan kaikille hyvää loppukautta ja upeita lätkäkokemuksia sen jääkiekkoseuran kanssa, joka myös itselleni on tarjonnut lukemattomia ikimuistoisia kokemuksia! Siitähän tässä on kyse, rakkaudesta lajiin ja rakkaudesta seuraan! Olen aina IFK

Hyvä kirjoitus! Ettet olisi myös Facebookkiin kirjoittanut about samaa, vähän pidempää versiota tästä? IFK nimittäin jakoi aika samanlaisen kirjoituksen fanilta (en ala tähän nimiä kirjoittamaan).

Joka tapauksessa tämä olisi voinut tulla omastakin suusta. Allekirjoitan.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi osuma kivalla on - Puustinen on hänen hankintansa. Mutta muuten kannatan tätä ajatusta kyllä.


Eiks Hari ole Kivan spottaamia kavereita...?

Pieni häiriintynyt alaviite: Mulla on kyllä snadisti ja jostain selittämättömästä syystä vielä ikävä Petua, hänessä oli karua HIFK-karismaa. Mun puolestani second chance joskus, jos siltä tuntuu. Oonko ainoa? I'm gonna get my coat

Et voi olla tosissas? Nyt olis enemmän kuin hauskaa nähdä Schollin kommentit. :-)
Mun silmiin Petu vaikuttaa yksinkertaiselta, itsepäiseltä, jääräpäisesti omaa paskakiekkoaan peluuttavalta valmentajalta. Joskus onnistuu, yleensä ei...wtf, tällä mennään anyway. Oli sit rosterissa mitä tahansa mikaelgranlundeja ja villepeltosia....

Harin kommentin kanssa auttamattomasti myöhässä....
 

VirG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Vaasan Sport, Arizona Coyotes
Olipahan intensiivinen matsi eilen kotikaukalossa Nordiksella. IFK:llakin luistin liikkui paremmin mitä aikoihin. Jätkät selkeästi halusivat pelata voiton kotiyleisölleen ja - ennen kaikkea - kapteenilleen, Ville Peltoselle. Kotiyleisö oli loistavasti omiensa tukena, kannustuksen tulee ansaita. Hyvä meininki näin tiistai-illaksi, kevät tulee! Jätkät taklasivat yhtä paljon eilen kuin kaikissa kotimatseissa yhteensä. Uskallus pelata näkyy entistä selvemmin. Tätä lisää!

Pakko nostaa eiliseltä Roope Talaja. Rupeaa muistuttamaan IFK:n mestaruuskaudella Bluesin riveissä viilettävältä helvetin ärhäkkäältä voimahyökkääjältä, josta on ISO apu kevään lähestyessä. Samoja merkkejä alkaa näkymään. Eilen loistava ajo kahden JYP-pujottelukepin välistä, huonosta asennosta vielä sutaisu maalille, josta Partanen laittoi karat sisään.

Tuntuu niin paljon porua syntyneen noista IFK:n kahdesta maalista Valtrojen toimesta, niin käydäänpä niitä vähän läpi.
Peltosen maalissa kieltämättä monesti samanlaisista tilanteista maali hylättäneen, kun maalivahtia häiritään, mutta eilen JYP:n puolustaja vähän avitti Peltosta oman maalivahtinsa päälle?
"Luttisen maali", eli Partasen illan toinen tapahtui luistimella ohjaamalla. Mielestäni potkuliikettä siinä ei näkynyt, terä ei missään vaiheessa irronnut jäästä, eikä potkulikettä näkynyt. Oikean jalan luistin pysyi jäässä, ohjasi kiekkoa, vasemman jalan polvi notkahti jäähän, josta se otti kimmokkeen, ja lopulta Rajaniemi potki sen itse patjoillaan rysään. Eli ei potkuliikettä, kimposi toisen jalan polvesta ja maalivahdin patjojen kautta omaan maaliin. Eikä Luttinen ehtinyt kiekkoa sutaista, kun kiekko ylitti jo maaliviivan. Silti vieläkin merkattuna Luttiselle, lahja hänelle. All in all, melkoinen maali, mutta täysin hyväksyttävissä.
 
Viimeksi muokattu:
Pieni häiriintynyt alaviite: Mulla on kyllä snadisti ja jostain selittämättömästä syystä vielä ikävä Petua, hänessä oli karua HIFK-karismaa. Mun puolestani second chance joskus, jos siltä tuntuu. Oonko ainoa? I'm gonna get my coat...
Et ole ainoa, mutta en tiedä onko edes mahdollista toteutua enää.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Jännä muuten huomata miten sieltä joukkueesta alkaa löytyä käsiä vähän jokaiselta kun ei tarvitse pelätä jokaista virhettä. Esim. Talaja on ollut liekeissä ja samoin Ramu pelasi parhaan pelinsä Summasen lähdettyä.

Toivottavasti sama hurmos jatkuu kuin mitä eilen nähtiin. Tää on mun IFK!
 

Stigu

Jäsen
Mielestäni tuo eilinen peli oli IFK:n tämän kauden paras peli. Kyllähän tuossa loksahti melko moni asia ns. kohdilleen:

1. Pelaajien luistelunopeus ja -kunto alkaa löytyä. Tästä langettaisin isoimman kiitokset Janne Hänniselle, joka valitettavastai lähti organisaatiosta samalla ovenavauksella Raadon kanssa, ja jos oikein ymmärsin pelkästään lojaliteettisyiden takia.

2. Viisikko pelasi ihan yhtä tiiviisti kuin Raadon aikana, mutta puolustuspäässä uskallettiin tehdä vielä se yksi syöttö omille sen sijaan, että roisikitaan kiekkoa vain pois ja luovutaan siitä vapaaehtoisesti. Hyökkäyspäässä ero on silmiinpistävämpi: IFK karvasi eilen syvältä kahdella hyökkääjällä. Lopputulos: Saatiin kiekonriistoja! Meikäläisen kaaliin ei ikinä mennyt Raadon karvaus, joka alkoi suunnilleen vastustajan siniviivalta jonka äärellä seisovat hyökkääjämme oli melko helppo ohittaa.

3. Pelaajat uskalsivat tehdä ratkaisuita niin puolustus- kuin hyökkäyspäässä. Lopputulos: Peli näytti jääkiekolta ja oli viihdyttävää. Virheitäkin sattui, mutta mieluummin katson tuota eilisenkaltaista kiekkoa kuin Raadon prosenttikiekkoa.

Kakkoskohtaan liittyen, isoin kiitos lankeaa varmastikin Kivalle. Nuo pienet taktiset muutokset ovat tuoneet sekä puolustus- että hyökkäyspäähän särmää. Tai siis toivat ainakin eilen. Täytyy muistaa, että Kivan ensimmäiset pelit ovat olleet vain hieman vähemmän scheissea kuin Raadon ajan pelit. Pl. tietty eilinen "nappipeli". Itse uskon että eiliseen peliin erittäin ison lisäbuustin toi myös Sir Ville. Kauden loput matsit näyttävät oliko tuo eilinen peli pelkkä suonenveto.

EDIT: Sen verran vielä, että eiliesen pelin suurimmat tasonnostajat olivat mielestäni Luttinen ja Talaja. Ero kauden aiempiin peleihin oli huikea. Pakko antaa myös erityismaininta Toni Leinoselle, joka repii, raastaa, taistelee ja luistelee ilman pienintäkään merkkiä hyytymisestä missään vaiheessa.

...ja kyllähän Wärn olisi ensi kaudeksi ihan oiva hankinta jengiimme.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Helvetin perkele. Just kun HIFK ( Jatkoaikalaisten + paikalla olleiden kavereiden mukaan ) pelaa sellaista peliä jollaista olen koko kauden odottanut näkeväni, olen työmatkalla ja nimenomaan Jyväskylässä sekä istun palaverissa kun pitäisi saada katsoa peliä. Voi perse!

Hyvä homma että Villeä kunnioitettiin asiaan kuuluvalla tavalla, kiitos HIFK siitä! Ja kiitos tärkeistä pisteistä eilen.

Nyt vaan Pelsut nurin kahdessa pelissä, voittoputki päälle ja Tappara lomille! Kaikki on mahdollista, kunhan vaan sama ilme pysyy kuin eilen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin eilen hallissa. Edellisen kerran helmikuun alussa, kun tuli Bluesilta turpaan 0-5 varmaankin kauden paskimmassa pelissä. Ihan kuin IFK:ssa olisi tässä välissä tapahtunut ihan snadi muutos...

Vittu, eilen ekassa erässä jo enemmän taklauksia kuin Raimon aikana yhteensä. Putki kulki joka iikalla (okei, ei ehkä Fernholmilla) ja perkele kun oli kivaa olla Perheen parissa. Peltoselta heikko peli, mutta sen nyt ymmärtää, kun tilanne oli mikä oli. Sniif-hetki koitti sitten reilu minuutti ennen pelin loppua. Voi perkele kun oli tippa linssissä ja kylmät väreet selkäpiissä.

Tässä pikainen raportti eilisestä ja todettakoon vielä se, että kentän paras taisi olla Miihkali Teppo. Aivan saatanan varmaa ja eleetöntä työskentelyä läpi matsin, huima jätkä!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nyt vaan Pelikaanit nurin, ja sitten isoa yllätystä tekemään. Altavastaajana lähdettäis selkeesti, mutta kyllä siinä alkaisi paineita Kärpille/Tapparallekin tulla ihan kivasti, jos IFK onnistuis jatkamaan tuota eilisen kaltaista flow-meininkiä ja nykäisemään vaikka 2-0 johdon sarjassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös