Ville Peltonen HIFK:hon

  • 879 169
  • 2 331

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Millä perusteella ei pystynyt suojelemaan omiaan?
Epäfyysisenä iät ja ajat pidetty Narrilauma antoi kapteenille isän kädestä, eikä minkäänlaista kuittia ole nähty. Ei minkäänlaista, vaikka sitä on IFK:n kannattajien toimestakin tälläkin foorumilla isoon ääneen haikailtu. Brändi meni, eikä myytistä jäänyt edes muistoa koska se oli pelkkä kupla, joka lensi puhjettuaan tuulen mukaan. Tuon tapahtuman jälkeen Jokerit on ollut kaikissa keskinäisissä kamppailuissa huomattavasti fyysisempi osapuoli.

Kohtalona toi on ihan normi tarkkislaisten rähisijöitten kohtalo. Rintaa röyhistelemällä ja kovaa jätkää esittämällä saadaan pidettyä myytiä yllä, kunnes jollain tulee mittari täyteen ja päättää näyttää kovikselle mikä se oikeasti on. Kiusaajasta tulee kiusattu ja yleinen naurunaihe, kunnes saa kasattua itsensä ja ymmärtää alkaa elämään normielämää.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hesarin paperiversion mukaan tuo kysymys - vastaus menee näin:

HS: "Mitä jäät Jokereissa kaipaamaan, kun ne häipyvät KHL:ään?"
VP: "En mitään. Keskitymme omiin juttuihimme."


Ei tuo kovin katkeralta vaikuta, välinpitämättömältä lähinnä.

Sama juttu voi olla nettiversiossa Helsingin Sanomat, mutta mä en maksa kyseisestä, joten viikon viisi artikkelia on jo luettuna enkä pysty tarkistamaan tai linkittämään.

Täysin naurettavaa repiä jotain kohua tuosta lausunnosta. Aika harhainen tai älyllisesti rajoittunut saa olla, jos tuon saa katkeruudeksi väännettyä. Toki tietyt henkilöt näkevät ja kuulevat mitä mieli haluaa, mistä hyvänä osoituksena nämä "nokun se tuijotti kameraa silleen" jutut. Enpä usko että lähtijän ollessa HIFK joku Väänänen vuodattaisi kuinka tulee ikävä. Todella harva kapteeni antaisi tuosta Villen lausunnosta olennaisesti poikkeavan lausunnon, uskon mä.

Nuo puudelilaumahöpinät on kyllä niin puhdasta idiotismia, että ihan sattuu niitä lukea. Vesurille pitäisi olla ihan tarpeeksi pohtimista siinä, miksi Jokereiden "ylivoimaisesti liigan fyysisin jengi" tuntuu Ben-Amor ja Tyrväinen etunenässä olevan lähinnä turvallaan omien taklausyritystensä jälkeen piilari-Jarkosta puhumattakaan. Tämän piti olla se porukka joka saa muut paskomaan housuihinsa ja kääntää matsit fyysisellä dominoinnillaan?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Epäfyysisenä iät ja ajat pidetty Narrilauma antoi kapteenille isän kädestä, eikä minkäänlaista kuittia ole nähty.

Noin yleisellä tasolla olen pahoillani, jos sinulla on tuollainen isä.

Mikä Jokerien taitokiekkoimagossa oli niin raskasta kantaa, että siitä oli luovuttava? Monen kymmenen vuoden arvostettava työ heitettiin hukkaan jonkun ihmisen henkilökohtaisen aivopierun seurauksena.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Kohtalona toi on ihan normi tarkkislaisten rähisijöitten kohtalo. Rintaa röyhistelemällä ja kovaa jätkää esittämällä saadaan pidettyä myytiä yllä, kunnes jollain tulee mittari täyteen ja päättää näyttää kovikselle mikä se oikeasti on. Kiusaajasta tulee kiusattu ja yleinen naurunaihe, kunnes saa kasattua itsensä ja ymmärtää alkaa elämään normielämää.

Mene nyt nuori poju sinne omalle hiekkalaatikolle itkemään noita fantasioitasi, sieltä varmaan löytyy kaltaisiasi järjenjättiläisiä ja voitte sitten kilvoitella keskenänne, kuka keksii kaikista uskomattomimmat jutut. Olen mukana nuorten urheilutoiminnassa ja edes 10v ikäisiltä ei löydy noin tyhmiä juttuja, kuin tältä naperolta, vesurille olisi siis töitä. Eikähän vain kaikki todeta, että menemme omia polkuja, jotkut tosin vielä hiekkalaatikolla leikkien näköjään. Kummallekin osapuolelle tasaisesti onnea tuleviin koitoksiin.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Noin yleisellä tasolla olen pahoillani, jos sinulla on tuollainen isä.
Pahoittelut otettuna kiitollisena vastaan, vaikkei tuo tapahtuma isääni toki millään lailla liitykään.

Mikä Jokerien taitokiekkoimagossa oli niin raskasta kantaa, että siitä oli luovuttava? Monen kymmenen vuoden arvostettava työ heitettiin hukkaan jonkun ihmisen henkilökohtaisen aivopierun seurauksena.
Ehkä siellä kyllästyttiin tuohon IFK:n vuosia kestäneeseen katteettomaan ärhentelyyn. Hukkaanhan tuossa ei valunut kuin IFK:n identiteetti, joka oli rakennettu näköjään aivan perusteettoman myytin varaan. Joskus muinoin HIFK oli aivan oikeasti kova jengi, mutta siitä ei ole aikoihin ollut kuin muistot jäljellä.

Ylilyöntihän se episodi ilman muuta oli, mutta niiltä osin onnistunut, että vuosia jatkunut öykkäröinti loppui siihen paikkaan. Siitä pienoiset sympatiat naapurillenne, muuten ei tule pätkääkään ikävä vaikka KHL:än menevät.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mä väitän kyllä että nämä, ilmeisesti sinä ja Peltonen mukaan lukien ovat enemmänkin Jokerien vihaajia kuin IFK:n kannattajia. Se oma suosikkijoukkue on valikoitunut tuon vihatun seuran pahimman vihollisen avulla.
Meniköhän sulla nyt nämä joukkueet jotenkin sekaisin? Eikös siellä Jokereiden "fanikatsomossa" keskitytä enemmän huutelemaan sitä IFK:n nimeä erinäisten hassujen provohuutojen muodossa, kun puolestaan Jokereiden huutelu jää vähemmälle? Hata hata ja mitäs näitä nyt onkaan.

Ville Peltonenkin sanoi vaan sen, mitä suurin osa kiekko-Suomesta ajattelee. Toki kun sanojana on Ville Peltonen, niin jotkut täällä vetävät herneet nokkaan ja Peltosesta tulee suoraan joku antikristuksen ruumiillistuma ja Juudas. Enkä kyllä muutenkaan ymmärrä, että missä muodossa Peltosen pitäisi jotenkin muka Jokereita ikävöidä. Eiköhän hänkin vaan keskity siihen että pystyy kamppailemaan IFK:n kapteenina jääkiekon Suomen mestaruudesta, ja ajatuksia ei tarvitse paljon Jokereiden tekemisiin uhrata.
 

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit & Colorado Avalanche
En usko että meidän puoleltakaan kukaan, niin faneista kuin pelaajista, jää kaipaamaan sen enempää Ville Peltosta, joten sovitaanko että tasan?

Paikallismatseja sen sijaan jään kaipaamaan. Ei mikään urheiluun liittyvä voi antaa niin paljon tunteiden äärilaitoja kuin nämä matsit ja niihin liittyvä yleinen puinti.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näihin sitkeinä eläviin Juudas-juttuihin on pakko kommentoida vähän: Ymmärrettävästi taitaa olla tosiaan niin, ettei Ville tuon narrivisiittinsä takia nouse koskaan kirkkaimpien HIFK-legendojen rinnalle, mutta joku kohtuus olisi jutuissa hyvä olla. Kuten edelläkin mainittiin, oli yksi viiksekäs sir suuressa roolissa tuossa HIFK:n 2000-luvun suurimmassa kämmissä.

Kun oma joukkue näyttää persettä eikä osoita kiinnostusta, voi olla suuri houkutus näpäyttää menemällä naapuriin näyttämään että kyllä olisi kannattanut olla kiinnostunut. Olin Villelle hieman katkera joskus ja vieläkin kyllä vituttaa tuo Jokeri-visiitti, vaikkakin enemmän HIFK:n kuin Villen toiminta kyseisessä keississä. Ei liene suurempaa HIFK-ikonia kuin Hakki, ja kuitenkin hänkin on ollut suutuspäissään peräti kaksi kertaa siirtymässä Jokereihin. Ensimmäisellä kerralla siirron torppasi Frank, joka ei suostunut jo Hakin ja Jokerien puolelta selväksi puhuttuun siirtoon. Toisella kertaa Hakin narrinutussa pelaamisen torppasi Jokereiden hallitus(?). Myöhemmin Hakki kuitenkin valmensi Jokereissa junioreita ja edustusta apuvalmentajana.

Tarkoitukseni on sanoa, että on tekopyhyyttä arvostaa Hakkia ikonina, mutta tuomita Ville siitä, että onnistui tekemään sen, mitä Hakki yritti tässä tapauksessa.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Villellä on oikeus mielipiteeseensä ja siihen epäilemättä ja kaikkein vahvimmin on vaikuttanut 1.9. tapahtumat ja siitä seuranneet tapahtumat. Jokainen voi miettiä kuinka helppoa tuollaista on antaa anteeksi puhumattakaan unohtaa sitä, teko kun kohdistui suoraan henkilöön. Reaktio on toisinsanoen täysin inhimillinen ja luonnollinen. Ei tuollaista tekoa tarvitsekaan hyväksyä, etenkään sen jonka terveyttä uhattiin. Se ettei siinä teossa käynyt lopulta pahemmin saneli puhtaasti sattuma, johon Ville ei pystynyt itse vaikuttamaan. Sellaisen teon kohteeksi joutuminen on paljon monisyisempi tapahtumasarja kuin moni ehkä tulee ajatelleeksi alkaen psyykkeen kuntouttamisesta. Siksi minun on vaikea ymmärtää miksi Villen omaa mielipidettä, joka muodostuu hänen kokemuksistaan, on arvostelun kohteena.

Yhtälailla minun on vaikea ymmärtää niitä jotka väittävät, että paikallispelien loppuminen on vain ja ainoastaan hyvä asia. Mun silmissä niiden henkilöiden mielipide muodostuu vihasta, jonka sokeuttamana ei nähdä kaikkea sitä mitä vastakkainasettelu ja Stadin herruus on merkinnyt valtaosalle faneista ja pelaajista koko pitkän yhteisen historian aikana. Se viha ei koskaan pysty kilpailemaan kaikkien niiden kokemusten, tunteiden ja elämysten kanssa jota Jokerit on tarjonnut HIFK:lle ja HIFK Jokereille.

Mun ystäväpiiriin mahtuu monta todella upeaa tyyppiä, jotka elää ja hengittää HIFK:ta. Silti mä en määrittele ketään sen perusteella mille jengille oma sydän sykkii. Mulle merkitsee enemmän se, että meillä on lopulta sama intohimon kohde ja vain pieni mutta sitäkin merkittävä ero tekee meistä eri jengien kannattajia. Ilman HIFK:ta tunneskaala olisi vuosikymmenien aikana ollut ainakin minulla moninverroin laimeampi ja siitä olen kiitollinen ja sen vuoksi minulla ei ole tarvetta vähätellä HIFK:ta. Tästä syystä minun on vaikea ymmärtää niitä HIFK-faneja, jotka väittävät ettei Jokereita ja paikalliskamppailuita tule ikävä. Yksikään KHL-jengi ei koskaan tule tarjoamaan sitä mitä HIFK on tarjonnut minulle, hyvässä ja pahassa.

Viimeisessä Nordiksella pelatussa paikallismatsissa maalintekijöinä oli pelkkiä maailmanmestareita. Arvoisensa päätös yhteiselle saagalle.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Mene nyt nuori poju sinne omalle hiekkalaatikolle itkemään noita fantasioitasi, sieltä varmaan löytyy kaltaisiasi järjenjättiläisiä ja voitte sitten kilvoitella keskenänne, kuka keksii kaikista uskomattomimmat jutut. Olen mukana nuorten urheilutoiminnassa ja edes 10v ikäisiltä ei löydy noin tyhmiä juttuja, kuin tältä naperolta, vesurille olisi siis töitä. Eikähän vain kaikki todeta, että menemme omia polkuja, jotkut tosin vielä hiekkalaatikolla leikkien näköjään. Kummallekin osapuolelle tasaisesti onnea tuleviin koitoksiin.
Näinhän se tällä foorumilla valitettavasti menee. Asiaa kun ei ole, aletaan mennä henkilöön. Tule aikuinen mies pois sieltä sen puhjenneesta kuplasta, lopeta toi ilmanaikuinen uhoaminen ja yritä keskustella itse asiasta, jos siihen jotain sanottavaa on.
 

Ölly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cardiff City
Syy ainakin itsellä ettei tule ikävä Jokereita on 1.9. Välillä aina fiilistelee että enää näin ja näin monta kuukautta ja päästään eroon noista. Lisäksi viime vuosien vihanpito edesauttaa asiaa. Ehkä normitilanteessa missä oltiin ennen Jarkko Ruudun menoa Jokereihin, olisi tilanne toinen. Itse asiassa olisikin. Ja Ruutuun henkilöityy oikeastaan koko homma ettei tule ikävä tuota nippua, kaikki vastustajan kunnioittamatta jättämiset yms. tempaukset piilareineen kyykkypaska sukelluksineen kaikkineen eikä 1.9 olisi myöskään tapahtunut ilman Ruutua.
Lisänä vielä se, etteikö olisi jo tarpeeksi kestämistä siinä että pelaaja joka kuuluu IFK:hon ja pitänyt aina IFK-laisena menee pahimpaan mutta lisäksi tekee näitä älyvapaita juttuja.
Karalahden siirto helvetin iso asia myöskin mutta tässä eroa sen verran että Jere keskittyy pelaamiseen ja kyllä ketuttaa suunnattomasti nähdä Jeren pelaavan loistotasolla väärässä paidassa. Ruutu taasen aiheuttanut sen ettei vaan jaksa tuota laumaa enää ja täten ei tule ikävä olemaan.

Peltosesta, onhan se IFK mutta narrivisiitin takia ei tule ikinä olemaan suosikkejani. Muistan Ville! Ville! huudot Jokerifaneilta kuin eilisen hävityn paikallismatsin jälkeen, taisi saada 3 tähteä silloin.
Kommentti ei yllätä, kiitos Rudin ja 1.9.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Yhtälailla minun on vaikea ymmärtää niitä jotka väittävät, että paikallispelien loppuminen on vain ja ainoastaan hyvä asia. Mun silmissä niiden henkilöiden mielipide muodostuu vihasta, jonka sokeuttamana ei nähdä kaikkea sitä mitä vastakkainasettelu ja Stadin herruus on merkinnyt valtaosalle faneista ja pelaajista koko pitkän yhteisen historian aikana. Se viha ei koskaan pysty kilpailemaan kaikkien niiden kokemusten, tunteiden ja elämysten kanssa jota Jokerit on tarjonnut HIFK:lle ja HIFK Jokereille.

Tuossa kirjoituksessa huomaa eron juniorin ja aikuisen kokeneen ihmisen välillä. Hyvä kirjoitus ja suurelta osin samaa mieltä, mutta ihan en tuota yllä olevaa allekirjoita. Onhan vihaa olemassa puolin ja toisin, sen näkee mieelstäni parhaiten, kun seuraa Jokereiden fanikatsmon toiminta, mikä ei kuitenkaan ole se koko totuus Jokereiden kannattajista. Itse olen hyvilläni, että keskinäiset pelit loppuvat ja perustan sen siihen, että yksi peli tuhosi yhteisen tulevaisuuden. Tämän jälkeen olisi mahdotonta päätyä enää normaaliin tilanteeseen, kuten se oli vaikka 1990-luvulla, jolloin oli Jokerit voimissaan. Tunnetta oli silloinkin, mutta tilanne oli sentään hallinnassa. Nyt sitä ei pystytä enää kontrolloimaan ja uusia ja uusia eri tason yhteenottoja seuraisi joukkueiden pelatessa samassa sarjassa. Parempi näin, ettei pelata, minun mielipiteeni ja sitäkin on kunnioitettava, kuten myös vastakkaisia ja itse arvostan suuresti C. Orrin mielipidettä ja kirjoitusta. Itse en toivo, että jossain vaiheessa palattaisiin samaan sarjaan, eikä myöskään mitään turhia yhteisiä harjoitusmatseja tai ulkoilmapelejä. Se on vain nyt ohitse ja sillä selvä, esim. tuleva ottelupari eli Kärpät on mielenkiintoine ainakin minulle ja siellä on myös voimakkaasti kannustava katsomo vastassa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nämä kortteliliigasta jauhavat provonarrit ovat kyllä huvittavia hahmoja. Pahaa pelkään, että ovat tismalleen samanlaisia karikatyyrejä myös netin ulkopuolella.

Antipatiat Ville Peltosta kohtaan ovat helposti selitettävissä: ratapihan viimeisimmästä kortteliliigan mestaruudesta on kulunut kohta 12 vuotta. Merkittävänä tekijänä mestaruusjahdissa tuolloin oli Ville Peltonen, joukkueen kapteeni (olkoonkin, että oli loukkaantunut loppupeleissä). Ja taisi siellä koutsinakin olla joku Raimo-setä, mutta se siitä. Lisäksi tuo on narrien ainoa mestaruus - kortteliliigassa - joka on tullut Jaffalan rakentamisen jälkeen.

Eli muina kausina narrit ovat keskittyneet häviämiseen ja uhoamiseen, vuorotellen ja yhtä aikaa. Sekä pikku-IFK:n rakentamiseen siinä ohessa.

Narrit ehtivät viedä kaksi mestaruutta putkeen 1996-1997, pelatessaan kahta viimeistä kauttaan Nordiksella. Hauska sattuma, että heti Jaffalaan muuttamisen jälkeen IFK vei mestaruuden. Toinen mukava sattuma koitti kaudella 2010-2011, kun IFK:n kapteeniksi palasi Ville Peltonen, joka pelasi helvetin hienon kauden ja johdatti joukkonsa jälleen mestaruuteen. Hienona välietappina pudotettiin naapurijoukkue unohtumattomissa puolivälierissä. Narrileirissä mahtoi vituttaa katsella, kun pudotuspelien päätteeksi Ville Peltonen nosteli mestaruuspyttyä (heti Kibe Kuhdan jälkeen), tehtyään tietenkin kolme byyriä ratkaisevassa matsissa. Sama mies, joka toi viimeisen mestaruuden Ilmalaan...

Narrilandiassa ollaan yksinkertaisesti katkeria siitä, että Peltonen palasi IFK-paitaan ja toi jälleen menestyksen tullessaan. Olkoonkin, että mestaruus jäi toistaiseksi siihen yhteen. Lohtua ratapihalla haetaan siitä, että ovat pystyneet voittamaan IFK:n parin viime kauden aikana niin monesti. Siis tämän kortteliliigan runkosarjassa ja pudotuspeleissäkin. Kummasti sitä uhoa ja ylimielisyyttä piisaa kausi toisensa jälkeen, vaikka häviämisen kulttuuri on juurtunut sitkeästi Ilmalaan. Tätä surkeaa kortteliliigaa ei kyetä voittamaan millään, joten - loogista kyllä - siirrytään astetta kovempaan liigaan, jossa raha puhuu ja jossa on luvassa entistä kylmempää kyytiä.

Narrikannattajia (siis niitä muutamia fiksumpia) käy kyllä sääliksi monellakin tapaa. Enemmistö omasta leiristä tuomitsee suomalaisen jääkiekon halveksittavimman tapahtuman, jonka narrijoukkueen valmennus masinoi Ville Peltosen pään menoksi, mutta yhä tänäkin päivänä faniporukasta löytyy vähintäänkin kymmeniä tyyppejä, jotka pitävät kyseistä tapausta jollain tapaa positiivisena. Kertoo aika surullista kieltä kyseisten henkilöiden mielentilasta.

Olen ylpeä siitä, että Ville Peltonen pelaa yhä IFK:n kapteenina, kaikkien vaikeuksien jälkeen. Ja hätyyttelee lisäksi pistepörssin kärkisijoja, vaikka jätti alkukaudesta matseja väliin. Uskomaton johtaja, käsittämättömän hieno kiekkoilija, jota arvostetaan yli seurarajojen. Paitsi tietysti siinä yhdessä seurassa, joka on kyllästynyt häviämään kortteliliigassa ja haluaa vaihtelun vuoksi matkustaa hieman pidemmälle häviämään.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä surkeaa kortteliliigaa ei kyetä voittamaan millään, joten - loogista kyllä - siirrytään astetta kovempaan liigaan, jossa raha puhuu ja jossa on luvassa entistä kylmempää kyytiä.

Tartun vielä tähän, koska itseänikin huvitti Rotenberg nuoremman taannoiset puheet siitä miten Jokerit on kasvanut ulos Liigasta. Toki Jokereiden lähtö on sikäli reilua meille farmiseuroille, että muutkin saavat vihdoin reilun mahdollisuuden kilpailla korttelikannusta. Loppuu se dominointi.

No, se Ville Peltosen siirrosta HIFK:hon tällä erää.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Itse olen hyvilläni, että keskinäiset pelit loppuvat ja perustan sen siihen, että yksi peli tuhosi yhteisen tulevaisuuden. Tämän jälkeen olisi mahdotonta päätyä enää normaaliin tilanteeseen, kuten se oli vaikka 1990-luvulla, jolloin oli Jokerit voimissaan.
HIFK faneilla on varsin pätevä syy ajatella ja muodostaa mielipiteensä tuon tapauksen perusteella eikä se ole missään nimessä vähäpätöinen syy. Kuitenkin jos tarkastellaan keskinäistä historiaa niin tapaus Lähteenmäki-Lampinen oli tekona sen törkeyttä arvioitaessa monella tapaa identtinen ja tuon tapauksen jälkeen on koettu paljon hienoja asiota puolin ja toisin. Ajalla on tapana parantaa haavat.

Itse ketjun aiheesta, Ville Peltosesta. On hienoa, että on olemassa pelaajia, jotka antavat kasvot seuralle. Ville pelannee uransa viimeistä kautta ja on hienoa, että saa sen tehdä omassa seurassaan, terveenä ja ollen yksi Liigan profiilipelaajista kasvattajaseuransa kapteenina. Tulee olemaan upea päätös upealle uralle.

Toivottavasti löytää tulevaisuudesta draivia valmentamiselle, sillä annettavaa löytyy paljon.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Narrilandiassa ollaan yksinkertaisesti katkeria siitä, että Peltonen palasi IFK-paitaan ja toi jälleen menestyksen tullessaan

Olet oikeassa siinä, että hyvät otteet herättävät katkeruutta. Mutta samalla tavalla ärsyttäviä pelaajia ovat myös esimerkiksi Juhamatti Aaltonen tai vaikkapa viime keväänä Azevedo.

Peltonen herätti tunteita vain ja ainoastaan pelitaitojensa takia ennen 2012 syksystä lähtenyttä tapahtumaketjua. Tämän jälkeen puheet "koston vaarallisuudesta", jonka jälkeen hankittiin Gillies ja kävi miten kävi kääntyi valitettavasti Villeä vastaan. Tietenkään ei ole Villen vika, että HIFK lähti sille koston tielle, mutta eipä Villeäkään tuntunut paljoa haittaavan.
Toinen asia, jolle Ville olisi jotain voinut oli sitten se, kun hän jäi Nordlundin puhtaan taklauksen alle Nordiksella. Loukkaantuminen ei ole häpeä, mutta aika monesti olen kuullut, että taklattu pelaaja myöntää taklauksen olleen puhdas, kunhan tokenee. Ei kuulunut Villeltä...
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhtälailla minun on vaikea ymmärtää niitä jotka väittävät, että paikallispelien loppuminen on vain ja ainoastaan hyvä asia. Mun silmissä niiden henkilöiden mielipide muodostuu vihasta, jonka sokeuttamana ei nähdä kaikkea sitä mitä vastakkainasettelu ja Stadin herruus on merkinnyt valtaosalle faneista ja pelaajista koko pitkän yhteisen historian aikana.

Vihaankin liittyy kunnioitusta vastustajaa kohtaan - mitä parempi, sen vihatumpi. Olisitte onnellisia niistä, jotka vihaavat - halveksunta on vaihtoehtona paljon huonompi :)

Mun ystäväpiiriin mahtuu monta todella upeaa tyyppiä, jotka elää ja hengittää HIFK:ta. Silti mä en määrittele ketään sen perusteella mille jengille oma sydän sykkii. Mulle merkitsee enemmän se, että meillä on lopulta sama intohimon kohde ja vain pieni mutta sitäkin merkittävä ero tekee meistä eri jengien kannattajia.

Nämä olivat omatkin tuntemukseni noin neljänkymmenenneljän vuoden ajan. Siksipä otinkin Villen telomisen melkein henkilökohtaisesti - ajattelin ettei tuo voi olla totta, että noin ei vain kertakaikkiaan tehdä! Mutta kelloa ei voi kääntää taaksepäin, eikä järjellä selittää tunteita. Kaverit on toki yhä kavereita :)

Tämä aihe näköjään kytee täällä Jatkoajassakin pinnan alla yhä edelleen. Päällisin puolin yritetään olla sivistyneitä ja tulla toimeen ja sitten joku järjen jättiläinen käy kysymässä Villeltä jotain noin äärettömän typerää, ja hey presto! taas kaivetaan poteroita.

Ehkä Jokerien siirtyminen KHL-jäille on meille kaikille parasta? Saamme molemmat keskittyä omiin juttuihimme.
 

vsqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toinen asia, jolle Ville olisi jotain voinut oli sitten se, kun hän jäi Nordlundin puhtaan taklauksen alle Nordiksella. Loukkaantuminen ei ole häpeä, mutta aika monesti olen kuullut, että taklattu pelaaja myöntää taklauksen olleen puhdas, kunhan tokenee. Ei kuulunut Villeltä...

Lainaan vain tämän, koska olenko ainoa joka katsoi taklauksen tulleen reilusti myöhässä, vaikka muuten puhdas olikin.Kiekkoonhan kerkiää jokerimaalin edessä koskemaan jokeripelaaja, ennenkuin Norlundin taklaus osuu Villeen.Näin olin näkevinäni videolta, eli myöhässä kiekottomaan pelaajaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Lainaan vain tämän, koska olenko ainoa joka katsoi taklauksen tulleen reilusti myöhässä, vaikka muuten puhdas olikin.Kiekkoonhan kerkiää jokerimaalin edessä koskemaan jokeripelaaja, ennenkuin Norlundin taklaus osuu Villeen.Näin olin näkevinäni videolta, eli myöhässä kiekottomaan pelaajaan.

Olet kyllä ensimmäinen joka on minun tietojeni mukaan väittänyt, että taklaus tulisi myöhässä. Päähän kohdistuneeksi ja tappoyritykseksi on kyllä väitetty.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Nämä olivat omatkin tuntemukseni noin neljänkymmenenneljän vuoden ajan. Siksipä otinkin Villen telomisen melkein henkilökohtaisesti - ajattelin ettei tuo voi olla totta, että noin ei vain kertakaikkiaan tehdä! Mutta kelloa ei voi kääntää taaksepäin, eikä järjellä selittää tunteita.

Tämä on se asia, mikä minuakin vituttaa ja isosti. Samat oli aatokset, ei vittu ole todellista. Mutta minkäs teet. Asiasta on päästävä yli, mutta sitä ei saa unohtaa. Ja kaikkein vähiten, toistaa.
 

vsqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olet kyllä ensimmäinen joka on minun tietojeni mukaan väittänyt, että taklaus tulisi myöhässä. Päähän kohdistuneeksi ja tappoyritykseksi on kyllä väitetty.

Katselin videolta, ja kiekko osuu jo Jokeripuolustajaan, ennenkuin taklaus osuu Peltoseen.Mielestäni kiekottomaan pelaajan osuu, ja myöhässä.Ainakin minulle jäi tämmöinen vaikutelma videosta.Voin tietysti olla väärässäkin, mutta katsokaa missä kiekko on, kun taklaus osuu.
 
Katselin videolta, ja kiekko osuu jo Jokeripuolustajaan, ennenkuin taklaus osuu Peltoseen.Mielestäni kiekottomaan pelaajan osuu, ja myöhässä.Ainakin minulle jäi tämmöinen vaikutelma videosta.Voin tietysti olla väärässäkin, mutta katsokaa missä kiekko on, kun taklaus osuu.

Kiekotonta pelaajaa saa taklata, jos on juuri luopunut kiekosta. Sillä, missä kiekko on, ei ole väliä. Myöhässä Nordlund ei tule missään nimessä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Katselin videolta, ja kiekko osuu jo Jokeripuolustajaan, ennenkuin taklaus osuu Peltoseen.Mielestäni kiekottomaan pelaajan osuu, ja myöhässä.Ainakin minulle jäi tämmöinen vaikutelma videosta.Voin tietysti olla väärässäkin, mutta katsokaa missä kiekko on, kun taklaus osuu.

Mikäli videon katsoit niin näet, että Nordlund oli valmistautunut taklaamaan Peltosen ennen kuin hän oli luopunut kiekosta. Ville vippaa kiekon maalinedustalle ja sekunnin kymmenyksen (ehkä kahdenkin) jälkeen kolahtaa pommi. Ei todellakaan myöhässä ja kiekon sijainnilla ei ole merkitystä, koska kiekosta luopunutkin pelaaja katsotaan noin 0,5 sekuntia luopumisen jälkeen kiekolliseksi. Taklaus youtubessa.
 

vsqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäli videon katsoit niin näet, että Nordlund oli valmistautunut taklaamaan Peltosen ennen kuin hän oli luopunut kiekosta. Ville vippaa kiekon maalinedustalle ja sekunnin kymmenyksen (ehkä kahdenkin) jälkeen kolahtaa pommi. Ei todellakaan myöhässä ja kiekon sijainnilla ei ole merkitystä, koska kiekosta luopunutkin pelaaja katsotaan noin 0,5 sekuntia luopumisen jälkeen kiekolliseksi. Taklaus youtubessa.

Olkoon sitten niin.En keksinyt muuten mitään sanottavaa, puhdas ja kova pommi, kuin ehkä myöhässä.Huonoa tuuria ja betoninkovat laidat.Vanha juttu jonka voi jo jättää historiaan.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Epäfyysisenä iät ja ajat pidetty Narrilauma antoi kapteenille isän kädestä, eikä minkäänlaista kuittia ole nähty. Ei minkäänlaista, vaikka sitä on IFK:n kannattajien toimestakin tälläkin foorumilla isoon ääneen haikailtu. Brändi meni, eikä myytistä jäänyt edes muistoa koska se oli pelkkä kupla, joka lensi puhjettuaan tuulen mukaan.

Mä ymmärrän tämän jatkeena kaikenlaiselle väsyneelle playstationsukupolven brändihössötykselle ja tämä koskee niin omia kuin vieraita. Ymmärrys brändistä ja jostain vitun kuiteista on hämärtynyt johonkin toiseen todellisuuteen. Se yksi vitun syyskuun päällekarkaus aiheutti kentällä juuri sellaisen reaktion punaisissa, jota itse toivoin siihen tilanteeseen. Paikalle mentiin samantien, eikä ihmetelty. Joku vitun väsynyt kuitti olisi tarvinnut teon, jota olisi jouduttu puimaan raastuvassa. Sellainen on helppo suorittaa, mutta kynnys sen suorittamiseen on onneksi pieni - ainakin kolmellatoista nykyusestä 14 jengistä. Toki hemmotellut pyöreät suklaapatukan voimalla elävät ainoat lapset kuolaavat tämmöistä monitorin edessä molo pystyssä ja ovat onneissaan, kun pääsevät meuhkaamaan isän kädestä antamisesta, nöyryytyksistä yms..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös