Petri Vehanen – raumalainen maailmanmestari

  • 562 175
  • 2 110

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Vehaseen voi taas pitkästä aikaa luottaa. Toki helppoja maaleja on näissäkin pleijareissa kyllä muutama mennyt, mutta niihin ei olla hävitty ja vastaavasti hienoja torjuntoja on tulle senkin edesta. Ja kyllä niitä helppojakin maaleja saa mennä, kunhan sitten oikeilla hetkillä ottaa ne mahdottomat kiinni. Vehanen on aivan eri ilmestys mitä runkosarjassa. Toki tiettyjen nimimerkkien mukaan Vehanen oli runkkarissakin paras maalivahti ikinä missään, mutta annetaan heille se harhaluulon ilo. Mulle käy mainiosti se, että runkkarissa Vehanen oli ailahteleva, pleijareissa oikeaan aikaan oikeassa paikassa.

Tässäkin sarjassa nähdään, mikä on ero ässävahdin ja lukkovahdin välillä. Toinen lukkovahti on viemässä myös ässiä jatkoon toisaalla. Ässät on tässä se suurin nero. Ulostaa oman maalivahtinsa kilpailijan ykköseksi, itse ottaa Lukoskta uuden ykkösen.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Toki tiettyjen nimimerkkien mukaan Vehanen oli runkkarissakin paras maalivahti ikinä missään, mutta annetaan heille se harhaluulon ilo.

Miten joku edes kehtaa dissata joitain Vehaseen uskoneita kun kaveri tuomitsi Vehasen jo kauden ensimmäisessä pelissä ja sen jälkeen on vaan valittanut.
"Mentiin all-in Vehasella ja lopputulos on mitä odotettiin"
"duffan taktiikka oli peluuttaa Vehanen kuntoon ja lepuuttaa Nielsen paskaksi. Ensimmäinen ei onnistunut, toinen onnistui."
"Koko kauden on ollut selvää, että Vehasen parasta ennen -päiväys on jo ummessa. Ei tarvitse ihmetellä, miksi ei saanut jatkoa venäjällä viime kauden jälkeen. Valitettavasti Lukossa joudutaan katselemaan ja maksamaan tälle maalivahdille ylisuurta palkkaa vielä 4 vuotta"

Mitään ei ole vielä voitettu eikä välttämättä edes voiteta mutta se nyt on ainakin selvää että täällä on vain yksi harhaluuloinen ja se olet sinä. Toivottavasti omatunto edes vähän kolkuttaa kun nyt hyppäät Vehasen kelkkaan vaikka tuomitsit hänet jo menetetyksi tapaukseksi.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Mitään ei ole vielä voitettu eikä välttämättä edes voiteta mutta se nyt on ainakin selvää että täällä on vain yksi harhaluuloinen ja se olet sinä. Toivottavasti omatunto edes vähän kolkuttaa kun nyt hyppäät Vehasen kelkkaan vaikka tuomitsit hänet jo menetetyksi tapaukseksi.

Joku raja nyt näissäkin dissaajien dissauksissa. Oletko oikeasti sitä mieltä, että Pete oli runkosarjassa hyvä? Hyvää keskitasoa ehkä ja paransi loppua kohden. Nyt play-offeissa on ollut ilmiömäinen. Onko siis pelkästään niillä, jotka ovat koko kauden kehuneet Vehasta, oikeus kehua Vehasta nyt, kun kehumisen aihetta on?

Mulle käy mainiosti se, että runkkarissa Vehanen oli ailahteleva, pleijareissa oikeaan aikaan oikeassa paikassa.

Tämä käy minullekin oikein mainiosti.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Joku raja nyt näissäkin dissaajien dissauksissa. Oletko oikeasti sitä mieltä, että Pete oli runkosarjassa hyvä? Hyvää keskitasoa ehkä ja paransi loppua kohden. Nyt play-offeissa on ollut ilmiömäinen. Onko siis pelkästään niillä, jotka ovat koko kauden kehuneet Vehasta, oikeus kehua Vehasta nyt, kun kehumisen aihetta on?

No ei se nyt ainakaan niin huono ollut kuin lainaamani kaveri väittää. Lue vaikkapa ne lainausmerkeissä olevat kohdat ja ihmettele sitten.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
No ei se nyt ainakaan niin huono ollut kuin lainaamani kaveri väittää. Lue vaikkapa ne lainausmerkeissä olevat kohdat ja ihmettele sitten.

Okei, tehdäänpä niin.

"Mentiin all-in Vehasella ja lopputulos on mitä odotettiin"

10. sija runkosarjassa ei varmaankaan ollut se, mitä tavoiteltiin. Ei tietenkään voi kaikkea Vehasen niskaan kaataa, itse asiassa Pete pelasti monta pistettä etenkin tanskalaisten lähdön jälkeen. Silti, ei mitenkään väärin tuo ensimmäinen lainaus ole.

"duffan taktiikka oli peluuttaa Vehanen kuntoon ja lepuuttaa Nielsen paskaksi. Ensimmäinen ei onnistunut, toinen onnistui."

Tästäkään ei liene epäselvyyttä? Nielsen ei saanut pelata, kävi TuTo:ssa epäonnistumassa, ei taas saanut pelata, ja kun lopulta sai, oli paska. Vehasen otteet olivat vähintään ailahtelevia alkukaudesta ja loppurunkosarjasta. Okei, sanotaan nyt näin "uuden" tiedon varassa, että Peten kuntoonpeluutus tuottaa nyt hedelmää. Runkosarjassa se ei siltä näyttänyt kuin ajoittain.

"Koko kauden on ollut selvää, että Vehasen parasta ennen -päiväys on jo ummessa. Ei tarvitse ihmetellä, miksi ei saanut jatkoa venäjällä viime kauden jälkeen. Valitettavasti Lukossa joudutaan katselemaan ja maksamaan tälle maalivahdille ylisuurta palkkaa vielä 4 vuotta"

Ja taas, tämänhetkisen tiedon varassa tämä lainaus on varmasti typerää tekstiä, mutta silloin, kun tuo kirjoitettiin, tilanne oli toinen. Helppoahan se on nyt jälkiviisastella, että "Minä tykkäsin jo silloin, kun oli paska!!! Te ette saa nyt kehua, kun joskus haukuitte!!"

Ei siinä mitään, olinhan joskus minäkin tuollainen, että kaikki Lukko oli minulle kaiken kritiikin yläpuolella. Sitten aloin ajatella, että helvetti, eihän Lukko ole mikään pyhistä pyhin, kyllä siellä on paljon paskaakin. Pete tuntuu olevan monelle tuollainen pyhistä pyhin. Ei saa sanoa pahaa sanaa. Tai jos sanoo, niin auta armias, jos joskus erehtyy kehumaan. Paskaa sataa. Mutta sellaistahan se on täällä Raumalla.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
10. sija runkosarjassa ei varmaankaan ollut se, mitä tavoiteltiin. Ei tietenkään voi kaikkea Vehasen niskaan kaataa, itse asiassa Pete pelasti monta pistettä etenkin tanskalaisten lähdön jälkeen. Silti, ei mitenkään väärin tuo ensimmäinen lainaus ole.

Pete todellakin pelasti monen monta peliä ihan yksinään. Eli lopputulos on sitä mitä odotettiin? Ja se lopputulos on?

Tästäkään ei liene epäselvyyttä? Nielsen ei saanut pelata, kävi TuTo:ssa epäonnistumassa, ei taas saanut pelata, ja kun lopulta sai, oli paska. Vehasen otteet olivat vähintään ailahtelevia alkukaudesta ja loppurunkosarjasta. Okei, sanotaan nyt näin "uuden" tiedon varassa, että Peten kuntoonpeluutus tuottaa nyt hedelmää. Runkosarjassa se ei siltä näyttänyt kuin ajoittain.

Dufvan taktiikka peluuttaa Vehanen kuntoon siis epäonnistui?

Ja taas, tämänhetkisen tiedon varassa tämä lainaus on varmasti typerää tekstiä, mutta silloin, kun tuo kirjoitettiin, tilanne oli toinen.

Silloin kun kirjoitettiin niin tilanne oli että Vehanen oli niin paska että on harmillista että hänellä on pitkä sopimus ja ei mikään ihme ettei saanut jatkoa venäjälle? Jos näin näet asian niin ei mahda mitään.

Helppoahan se on nyt jälkiviisastella, että "Minä tykkäsin jo silloin, kun oli paska!!! Te ette saa nyt kehua, kun joskus haukuitte!

Tämä ehkä naurettavin väite. "Helppohan se on viisastella"? Minä luulen että helpompi se on heittää paskaa yksittäisten pelaajien niskaan kun tilanne on tiukka. Vai mitä mieltä itse olet?

edit. ja miten se nyt on mahdollista nuo metsään menneet kommentit ovatkin hyväksyttyjä kun otetaan huomioon että milloin ne kirjoitettiin? Pitikö heittää kirves kaivoon ennenaikaisesti?
 
Viimeksi muokattu:

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Ja taas, tämänhetkisen tiedon varassa tämä lainaus on varmasti typerää tekstiä, mutta silloin, kun tuo kirjoitettiin, tilanne oli toinen. Helppoahan se on nyt jälkiviisastella, että "Minä tykkäsin jo silloin, kun oli paska!!! Te ette saa nyt kehua, kun joskus haukuitte!!"

Ei siinä mitään, olinhan joskus minäkin tuollainen, että kaikki Lukko oli minulle kaiken kritiikin yläpuolella. Sitten aloin ajatella, että helvetti, eihän Lukko ole mikään pyhistä pyhin, kyllä siellä on paljon paskaakin. Pete tuntuu olevan monelle tuollainen pyhistä pyhin. Ei saa sanoa pahaa sanaa. Tai jos sanoo, niin auta armias, jos joskus erehtyy kehumaan. Paskaa sataa. Mutta sellaistahan se on täällä Raumalla.
Lässynlää ja muuta itsesääliä. Jos sitten taas lyödään ne faktat pöytään mutun sijasta.

Kirjoitin tästä jo joulukuussa mutta päivitetäänpä nyt koko kauden tilanne vielä.


Syyskuu: 5 ottelua, PM ka. 3,8 TP 87%
Lokakuu: 7 ottelua, PM ka. 1,85 TP 93,1%
Marraskuu: 8 ottelua, PM ka. 2,12 TP 92,8%
Joulukuu: 5 ottelua, PM ka. 2,2 TP 92,3%
Tammikuu: 13 ottelua, PM ka. 2,23 TP 93,3%
Helmikuu+maaliskuu: 12 ottelua, PM ka. 2,75 TP 90,7%

Kuten näistä nähdään, pelasi Vehanen loistavasti lokakuun alusta tammikuun loppuun, sitä faktaa ei mikään mutu tai vehas-viha muuta. Ja tuossa tammikuussa on vielä ne tasauksen tps-hurlumheit. Ilman niitä PM olisi 1,81.

Helmikuun EHT-tauon jälkeen taso sitten tippui mutta niin tippui koko joukkueella vielä enemmän. Mielestäni niistäkään peleistä ei kovin moni mitenkään Vehasen piikkiin mennyt, kaikki varmaankin tuon joukkueen runkosarjan surullisen lopun vielä muistavat.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Pitikö heittää kirves kaivoon ennenaikaisesti?

Ei tietenkään. Mielestäni yritin kritisoida sitä, että täällä heitetään nyt Myyrälle paskaa niskaan, kun on "kääntänyt takkinsa". Ilmeisesti pitäisi koko ajan haukkua vaan, niin olisi asiat mallillaan. Rautalankaa: jos pelaaja pelaa hyvin, saa kehua. Jos pelaaja pelaa huonosti, saa haukkua. Vai oletko eri mieltä? Nyt, kun Pete pelaa taas hyvin, sellaiset, jotka haukkuivat tällaisissa suvantovaiheissa kuin:
Syyskuu: 5 ottelua, PM ka. 3,8 TP 87%
Helmikuu+maaliskuu: 12 ottelua, PM ka. 2,75 TP 90,7%
eivät sitten nyt saa hehkuttaa, kun Pete on yksi playoffien parhaista kassareista? Right on...
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ei tietenkään. Mielestäni yritin kritisoida sitä, että täällä heitetään nyt Myyrälle paskaa niskaan, kun on "kääntänyt takkinsa". Ilmeisesti pitäisi koko ajan haukkua vaan, niin olisi asiat mallillaan. Rautalankaa: jos pelaaja pelaa hyvin, saa kehua. Jos pelaaja pelaa huonosti, saa haukkua. Vai oletko eri mieltä?

Kun luet tuon ekan viestini uudestaan niin siinä ei kritisoida takin kääntämisestä vaan siitä että Myyrä kehtaa nimittää muita harhaluuloisiksi, johon pistin pari lainausta jotka antavat sen käsityksen itse Myyrästä. Pata kattilaa soimaa tyyppinen tilanne Myyrältä.

Omantunnon soimaamisella tarkoitin juurikin sitä että pitikö tuomita menetyksi tapaukseksi ennen aikojaan.

Miksi haluaisin kieltää jotakuta kehumasta ketään Lukon pelaajaa?

Ja loppuun vielä oman kysymykseni kertaus: Minä luulen että helpompi se on heittää paskaa yksittäisten pelaajien niskaan kun tilanne on tiukka. Vai mitä mieltä itse olet?
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Ja loppuun vielä oman kysymykseni kertaus: Minä luulen että helpompi se on heittää paskaa yksittäisten pelaajien niskaan kun tilanne on tiukka. Vai mitä mieltä itse olet?

Totta kai se on helppoa. Etenkin, jos kyseessä on raumalainen (tai lähialueen) pelaaja. Muistan kyllä miten Honkaheimon Otto oli monta monituista kautta seisomakatsomon sylkykuppina, vaikka pelasi hyvin. Helppoa on kohdistaa mielipaha johonkin "omaan poikaan". Vehaselle oli kasattu ennen kauden alkua niin suhteettomat odotukset, että tuo syyskuun romahdus antoi tietynlaisen leiman ainakin omissa silmissäni. Vuoristoratamainen kausi on jälleen menossa noususuuntaan.

Ei missään nimessä Peten kausi runkosarjan osalta huonosti mennyt, odotuksiin nähden (liigan paras kassari) toki paremminkin olisi voinut mennä.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Ja nyt, kunnia sille, jolle kunnia kuuluu: loistavaa, Petri Vehanen! Tähän malliin sopii jatkaa! Jes!
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Petri Vehanen ajaa Jokereita ahdinkoon Suomikiekko


Media ei nyt selvästikään osaa päättää että kuka Lukkoa oikein kannattelee.
Eka ja ainut maali tänään oli täydellinen laukaus mutta ei kuuluisi mennä Petelle kun hän ottaa kaikki muutkin täydelliset laukaukset kiinni. Vehanen tekee täydellistä työtä tällä hetkellä ja joukkue puolustaa hänen edessään hienosti ja siivoaa irtokiekot=menestyksen salaisuus.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pete on näemmä päättänyt voittaa tämän sarjan Lukolle. Kerrassaan upea peli tänään(kin).
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Niin se Ristokin radiossa puheli, että olisi 0-1 maali saanut jäädä menemättä.

Cobrakäsi kävi viimeisellä minuutilla ja siitä tuli oikein gamesaver. Kuten monesti todettu niin Lukko tarvitsee huippukuntoista Vehasta voittaakseen. Kyllä tänäänkin kiekko kimpoili omalla alueella Jokerien toimesta. Kovaa puolustustaistelua ja ne kiekot mitkä maalille tuli niin Vehanen poimi.

Yhden toivomuksen esittäisin. Kun kiekko tulee ränniä pitkin niin Vehanen voisi vain pysäyttää sen ei jatkaa ränniin. Puolustaja voisi sitten jatkaa siitä. Tänään meni purkillinen Nitroja, kun jännäsin Peten purkukiekkoja.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vehasen pelipaita oli tänään jälkipeleissä huutokaupattavana. Lähtöhinta oli perus 100 euroa. Lopulta paita irtosi eräälle huutajalle 4000 eurolla. Menikö halvalla? :)
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aika halvalla meni, kun sarjan parhaan maalivahdin paidan saa neljällä tonnilla.

No joo. Pete pelasi tärkeään paikkaan kauden parhaan pelinsä. Tai en minä kaikkia vieraspelejä ole nähnyt, mutta kotipeleistä ainakin. Se yksi pakollinen tietysti meni taakse, mutta mitäpä tuosta, Pete pelaa sitten seitsemännessä finaalissa nollapelin (ja kaimapoika Koskinen käy lyömässä voittomaalin jatkoajalla).
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mies oli TAAS itse varmuus. Ei paljon pomputellutkaan tänään joka oli elintärkeää kun pakit olivat märkäkorvia. Petestä tämä kevät ei ainakaan jää kiinni jonka olen toki tiennyt/uskonut alusta saakka. Peteen on ollut hieno uskoa ja tälläisinä hetkinä on vaan niin iloinen. Hienosti siivottiin kyllä tänäänkin maalinedusta joten kunniaa myös puolustuspelille.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Välierissä toisessa päässä torjuu Juha "about kymmenen nollapeliä" Metsola. Lukolla on Petri "nolla nollapeliä" Vehanen. Sanomattakin on selvää, että tässä sarjassa veskareihin kulminoituu todella paljon.

Peten playoff -ura Lukossa ei ole kovin pitkä, eikä mairitteleva, joten nyt kyllä onnistumisia soisi hänellekin.
 

Ihmiskuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tietenkään. Mielestäni yritin kritisoida sitä, että täällä heitetään nyt Myyrälle paskaa niskaan...

Se paska niskaan nyt vaan on ihan oikeutettua.

En mitenkään jaksa kaivaa niitä kaikkia itkupotkuraivareita Vehasen vireestä, mutta kaveri nyt melkein yksin kaatoi Jokerit.

Ja se tuli varmaan myös sanottua ettei Lukko veskareihin kaadu, en kyllä uskonut että näin pitkälle mennään Vehasella ja Azella, kyllä koko jengi taisteli noilla kahdella me eletään.

Olikohan Honkaheimo reenannu sitä laidallenousua.. :)
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Todella surkea esitys Vehaselta tänään. Toivottavasti Pete siirtyy KHL:ään ja saadaan parempi mies tilalle. Runkosarja oli heikko ja nyt täydellinen sulaminen Tappara sarjassa. Vehasen aika on valitettavasti ohi. Esimerkiksi Metsola ja Raanta ovat nykyään jo ihan eri tasolla.

Kiitos Pete kuluneista vuosista. Nyt on ehkä aika antaa vastuuta nuoremmille.
 
Viimeksi muokattu:

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Todella surkea esitys Vehaselta tänään. Toivottavasti Pete siirtyy KHL:ään ja saadaan parempi mies tilalle. Runkosarja oli heikko ja nyt täydellinen sulaminen Tappara sarjassa. Vehasen aika on valitettavasti ohi. Esimerkiksi Metsola ja Raanta ovat nykyään jo ihan eri tasolla.

Kiitos Pete kuluneista vuosista. Nyt on ehkä aika antaa vastuuta nuoremmille.

Vehasen ansiosta kaatui sekä Kärpät että Jokerit. Logiikkasi mukaan jos Kärpät olisi voittanut, saanut esim Kähkösen rankkarsin sisään, olisi Vehanen mies paikalleen myös kaudelle 2013-2014, koska "sulamista" Tapparaa vastaan ei olisi koskaan tapahtunut.

Tosin muistini mukaan sinulta on näitä viestejä nähty ennenkin Lukko-osiossa.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vehasen ansiosta kaatui sekä Kärpät että Jokerit. Logiikkasi mukaan jos Kärpät olisi voittanut, saanut esim Kähkösen rankkarsin sisään, olisi Vehanen mies paikalleen myös kaudelle 2013-2014, koska "sulamista" Tapparaa vastaan ei olisi koskaan tapahtunut.

Tosin muistini mukaan sinulta on näitä viestejä nähty ennenkin Lukko-osiossa.

Jos pelaa 10% peleistä hyvin, niin se ei oikein nykypäivän liigassa riitä. Ilman mitään värilaseja Vehanen on pelannut 90% kauden peleistä heikosti.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Jos pelaa 10% peleistä hyvin, niin se ei oikein nykypäivän liigassa riitä. Ilman mitään värilaseja Vehanen on pelannut 90% kauden peleistä heikosti.

Oikeassa paikassa Vehanen piti Lukkoa pystyssä. Kyllä mä näkisin että maalejakin pitäisi tehdä jos meinaa voittaa. Nyt kolmessa pelissä huikeat 3 osumaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös