Matt Nickerson try-outin kautta kulttimaineeseen

  • 200 407
  • 608
Nickerson taitaa olla vielä myllytyskiellossa, mutta mulla on vähän sellainen vipinä, että perjantaina laulaa jonkun vaasalaisen turpa mustaa. Eiköhän KooKoo hae muutenkin pientä yliotetta jo tuossa pelissä, joten oikein mehukas peli varmasti tulossa.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Nickerson taitaa olla vielä myllytyskiellossa, mutta mulla on vähän sellainen vipinä, että perjantaina laulaa jonkun vaasalaisen turpa mustaa.

Ja tätäkö me kaikki KooKoon kannattajat innolla odotamme?

Yliotteen ottamista ja mehukasta peliä kyllä kannattaa odottaa, mutta sen voi tehdä muullakin tavalla kuin "turvan laulattamisella".
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Tuskin kaikki, mutta jääkiekkopelin fyysisyys tuo hommaan sen oman pikantin lisämausteensa mistä itse ainakin nautin. Ja tämän ketjun pituudesta päätellen en kylläkään ole ainoa.

Jotenkin on vaikea hahmottaa sitä että mitä tässä fyysisyydellä tarkoitetaan. Jos Jääkiekkopelin fyysisyys on sitä että otetaan pari tanssiaskelta, huidotaan tyhjää, revitään paidasta, kaulaillaan ja kaadutaan jäähän möyrimään niin en ymmärrä sitten tästä mitään.

Minun ihannoimaani fyysisyyttä ovat kova luistelu, hyvät ja puhtaat taklaukset ja ehkä pieni otaltaminen maalin edessä ja tiukkojen tilanteiden jälkeen.

Toivottavasti Nickerson tuo fyysisyyttä siten, että hän luutii vihollisen pois sota-alueelta tiukasti ja päättäväisesti sekä käy huomauttamassa ikävästä peliotteista vastustajaa, muttei nuhjaa turhaan pystypainissa ja viiletä suihkuun viilentymään jatkuvasti.

Kiinnostava pelaaja, se on varma.
 

Fordél

Jäsen
Nickersonilla ei ole oikein muuta tapaa tehdä sitä ja hän kuitenkin on tappelija.

Paskat. Ei Nickerson ole mikään tappelija. Suomessa on ottanut muutamat myllyt, mutta niistäkään ei ole jäänyt juuri mitään kerrottavaa jälkipolville.

Lisäksi Mestiksessä ei tee tappelijalla yhtään mitään. KooKooseenkaan ei kannata hankkia tämäntasoista pelaajaa mihinkään tappelijan rooliin eikä näin ole tehtykään. Juujärvi on nähnyt kuinka hyvä Nickerson voi olla pelillisesti omalle joukkueelleen peruspakin roolissa. Itsekin olen tämän nähnyt Nickersonin pelatessa Ilveksessä. Pelasi hyvää ja kovaa peruspeliä sekä osasi myös pelata ihan riittävän hyvää kiekollista peliä. Tässä roolissa hän tulee olemaan Mestiksessä aivan loistava eikä hänen tarvitse lähteä mihinkään myllyihin. Okei, tottakai tullaan näkemään kovaa peliä kuten Forsbackalta viime kaudella, mutta siihen se sitten jääkin. Tätä jätkää tarvitaan ehdottomasti isossa roolissa kaukalossa, ei kärsimässä pelikieltoja.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisemmin Matt on kuitenkin käynnyt jo ihan johdolta asti kysymässä, että milloin saa tapella. Ainakin näin huhut kertoivat ja pitänevät paikkansa.

Ilmeisemmin mies haluaa tehdä selväksi, että KooKoon kanssa ei tänä vuonna ole hauska pelata.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Ilmeisemmin mies haluaa tehdä selväksi, että KooKoon kanssa ei tänä vuonna ole hauska pelata.

Väittäisin että vastustajalta viedään pelihauskuus ihan muulla tavoin kun vaihamalla muutama isku ja kipin kapin suihkuun.

Vai enkö ymmärrä Mestis -jääkiekosta yhtään mitään?
 
Väittäisin että vastustajalta viedään pelihauskuus ihan muulla tavoin kun vaihamalla muutama isku ja kipin kapin suihkuun.

Vai enkö ymmärrä Mestis -jääkiekosta yhtään mitään?

Ei vaan luodaan pelon ilmapiiri, että jos vähänkin pelaat kovempaa tai likaisemmin, niin yksi sekopää tulee ja pistelee sinut aivan levyiksi. Kyllä minua ainakin vähän jänskättäisi.
 

Kiekko-Kolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks & KooKoo
Mene ja tiedä sitten tuosta tappelu kiellosta, kyllähän Matt on molemmissa kotimatseissa heittänyt haasteita pitkin kaukaloa (tänään jopa kaukalon ulkopuolella), mutta kun ei halukkaita kavereita löydy.... Jospa Mattin pitäisikin käydä kysäsemässä spåran johdolta, josko ne antaisi luvan jollekkin vastata haasteeseen perjantaina :D

Ja onhan se fakta, että Nickerson on Mestiksen ylivoimaisesti kiinnostavin/värikkäin pelaaja ja takuu varma kulttipelaaja Kouvolassa.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Mä olen ainakin aivan myyty jo parin matsin perusteella. Huikea nähdä omassa joukkueessa tuollainen kivitalon kokoinen mielipuoli, joka osaa myös pelata.

Ehdottaisin jo tässä vaiheessa kaverille 15 vuoden jatkosopimusta.
 

Fast Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Siellä se "Porin Matti" rakentelee elokuun harjoitusottelussa "pelon ilmapiiriä"mestikseen. Vähemmästäkin pärähtää "kaapeli housuun" ympäri mestistä. Matt Nickerson on parhaimmillaan loistava lisä juokkueeseen(Ässät 05-06). Ja pahimmillaan rasite(Ilves ajan koomailut pelikieltoineen) Toivottavasti saa sopimuksen, persoonia tämä sarja tarvitsee.
 

Fordél

Jäsen
Matt Nickerson on parhaimmillaan loistava lisä juokkueeseen(Ässät 05-06). Ja pahimmillaan rasite(Ilves ajan koomailut pelikieltoineen) Toivottavasti saa sopimuksen, persoonia tämä sarja tarvitsee.

Pääosin Nickerson oli kaikkea muuta kuin rasite Ilvekselle. Pelasi Ässistä tullessaan kauden 2007-2008 lopun hyvin Ilveksessä. Seuraavalla kaudella tuli veropakolaisena ja oli aluksi heikossa kunnossa. Kun pääsi kuntoon, pelasi taas hyvä perusvarmaa peliä, joten oli vahvistus jengille. Sitä samaa peliä odotan Nickersonilta tällä kaudella myös KooKoosta, sillä se auttaa KooKoota parhaiten matkalla mestaruuteen. Nickerson on KooKoon TOP4 pakki (yhdessä Lippojoen, Väestilän ja Kiprun kanssa) eikä sellaista miestä pidä käyttää minään tappelijana. Toki mies välillä kilahtaa, koska elää kovalla tunteella mukana pelissä. Juujärven on kuitenkin pidettävä huoli, että kaikki turhat showtappelut ym. pelleilyt jää nollaan.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tähän väliin kysymys, miten Matt on treenipelit pelannut? Ei varmaan tuu sopimusta pelkällä halonhakkuulla (?).
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eilisen Sibir matsin nähneenä niin liikettä kaipaa lisää ehdottomasti, mutta tuntuu että sen helpon 1 syötön antaminen onnistuu ainakin nopeammin kuin Västilältä jolta ei taas kiekko irtoo lavasta millään...

Toivotaan että näissä harkkamatseissa on tosiaan lupa noihin hullutteluihin ja hanskojen tiputtamiseen aitioiden välissä, mutta sarjan alkaessa voisi keskittyä enempi pelaamaan.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Toivotaan että näissä harkkamatseissa on tosiaan lupa noihin hullutteluihin ja hanskojen tiputtamiseen aitioiden välissä, mutta sarjan alkaessa voisi keskittyä enempi pelaamaan.
Voi olla, että Mattin kannattaa nyt keskittyä pelaamiseen vielä tällä hetkellä, kun sopparikin on vielä try-out mallinen. Matt on hyvä peruspakki liigaan kunnossa ollessaan, joten mestistä pelatessaan voidaan odottaa jo kovempia suorituksia. Matt on erittäin jäähyherkkä eli tulee varmasti Kookoolle kalliiksi, mutta viihdearvo myy lippuja.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tutun kuuloista tarinaa. Omat "taitokiekon" ystävät ja vastustajajoukkueiden faneista iso osa (ei kaikki) kertovat kuinka perseestä tappelut ovat eikä niitä pidä suvaita missään olosuhteissa.

Itse näen niin, että Nickersonille pitää antaa varsin vapaat kädet itsensä toteuttamiseen. Mikäli joukkue on hyvä ja peli kulkee ei Nickerson yleensä lähde matsaamaan tai jahtaamaan ketään. Mielestäni Matt ei aiheuttanut Ässille 05-06 kaudella pistemenetyksiä omilla sekoiluillaan, mutta toiseen suuntaan (esim. Ässät-TPS jäähyltä Aallon päälle - tempullaan) saattoi joskus jopa pisteitä tuoda.

Omilla tempuillaan Matt toi toki Ässille paljon lisää katsojia ja viihdearvoa. Miljoona iloista minuuttia katsomoihin ja varmasti ellei nyt ikuista, niin ainakin vuosien kulttimaineen.

Lisäksi Nickerson ei todellakaan ole ainakaan ollut pelkkä gooni. Mestiksen kärkipakkeja mikäli lähellä samaa tasoa kuin sm-liigavuosinaan. Tervetuloa Ässiin koska tahansa takaisin, ainakin try-outille.
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Ei vaan luodaan pelon ilmapiiri, että jos vähänkin pelaat kovempaa tai likaisemmin, niin yksi sekopää tulee ja pistelee sinut aivan levyiksi. Kyllä minua ainakin vähän jänskättäisi.

Mutta entäs sitten niitä hulluja jotka tahallaan provosoi ja pikkusikailee jotta tollainen toisenlainen hullu käy kimppuun ja tekee hallaa omalle joukkueelle?

Intiaanistakin puhuttiin vähän samoja juttuja ja loppujenlopuks miehestä tais tärkeillä hetkillä olla pirusti haittaa. Jopa Gröndahl, joka on lauhkea kuin lammas, sai inkkarin sekoamaan. Se on käytännössä ajan kysymys koska Matt sekoaa.

Toki ymmärrän tuon KKtigin pointin, mutta kun on niitäkin jääkiekkoilijoita jotka eivät pelkää vittuakaan mitään Nickersoneja, vaan nauttivat siitä provoamisesta jne. Konflikteilta tuskin tullaan välttymään.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta entäs sitten niitä hulluja jotka tahallaan provosoi ja pikkusikailee jotta tollainen toisenlainen hullu käy kimppuun ja tekee hallaa omalle joukkueelle?

Voi kauhistus. Se on jääkiekkoa. Nickerson tökkii ja provosoi helvetisti itsekin ja välillä menee kuppi nurin. Jostain kumman syystä nuo tempaukset, tappelut, tökkimiset ja provosoinnit kääntyvät kuitenkin usein enemmän joukkueelle myönteisiksi kuin tappiollisiksi. Lisäksi takaan ja vannon, että KooKoopelaajien itseluottamus ja uskallus on ensi kaudella pykälää parempaa luokkaa kuin aikaa ennen Nickersonia.
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Lisäksi takaan ja vannon, että KooKoopelaajien itseluottamus ja uskallus on ensi kaudella pykälää parempaa luokkaa kuin aikaa ennen Nickersonia.


Lässynlää, jonninjoutavaa paskanjauhantaa. Padan kannattajat puolustelee Nickersonia joka kädenkäänteessä. KK muutenkin tahtoo olla tällänen ässäfanien pikkulellikki koska sinnehän ex-pata "kulttipelaajat"/puupolvet/rautakanget tulee mukamas "pelottelemaan koko Mestiksen sekaisin".

Ja mikähän Nickersonin ominaisuus tuohon itseluottamukseen vaikuttaa? Eli jos KK-maaliruisku ei tee maalia 8:ssa pelissä putkeen niin itseluottamus ei silti kärsi koska siellä on "The Matt" samassa joukkueessa. Matt hakkaa itseluottamuksen pysyvästi jamppoihin? Jos Appelgren saa pakit baarissa niin itseluottamus tuskin kärsii varsinkaan nyt kun Nickerson on "wing manina"?

... Ja uskallus? KooKoon pelaajat uskaltaa tehdä mitä?

Nyt kyllä liioitellaan yhden pelaajan vaikutusta ihan helvetisti. No, omat on sirkushuvit.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Edellinen viesti on loistava esimerkki harmistuneesta ja suorastaan pelokkaasta vastustajan fanista, kun paha kilpakumppani on suorittanut siirtomarkkinoilla onnistuneen ratkaisun. En jaksa nyt tarttua yhteenkään provoon. Koko kirjoitus toimii mallikkaasti jo itsessäänkin ja saa hymyn suupieliin.

Matt is back!
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämän kaiken pelottelun ohella tuntuu, että se on unohtunut mitä Matt myös osaa eli pelata. Pelaa kovaa ja välillä lyö yli, mutta ennemmin tämäntyylisiä väriläiskiä seurailee kuin jotain hiirulaisia. Porissa on aina tilaa Nickersonille ja ihme jos ei uutta mahdollisuutta vielä ässiinkin saa. Mestis on ensi kaudella jo kahden nimen ansiosta erittäin mielenkiintoinen (Tamminen ja Nickerson), medianäkyvyys on taattu.
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Edellinen viesti on loistava esimerkki harmistuneesta ja suorastaan pelokkaasta vastustajan fanista, kun paha kilpakumppani on suorittanut siirtomarkkinoilla onnistuneen ratkaisun.

Edellinen viesti sitten taas lienee esimerkki luetun ymmärtämisen heikkoudesta kyseisellä nimimerkillä.

Tarkoitukseni oli vain tuoda esille se että minä ITSE en käsitä tätä Nickerson buumia, itse kun en ole ikinä pitänyt miestä minään. Joten toisinsanoen kyseessä oli oma henkilökohtainen mielipiteeni tästä Ässä- sekä KK-kannattajien jumaloimasta henkilöstä.

Toki Matt voi todistaa toisin jos Sport peruu ottelunsa KooKoota vastaan Nickerson pelossa. Ja saas nähdä uskallanko itsekään mennä hallille.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tarkoitukseni oli vain tuoda esille se että minä ITSE en käsitä tätä Nickerson buumia, itse kun en ole ikinä pitänyt miestä minään.

Itse olen sitä mieltä ettet tiedä jääkiekosta mitään. Lisäksi olen itse sitä mieltä, että et osaa onnitella vastustajaa hyvistä hankinnoista. Mielestäni on myös niin, että mikäli Nickerson olisi siirtynyt Sportiin olisit jo nyt suuren luokan MN-fani.

Mutta nämähän ovat vain mielipiteitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös