Kauden 2012-13 joukkueen rakennus

  • 1 747 268
  • 4 395

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eiköhän me elämäntapa-Jatkoaikalaiset tällä kokemuksella jo tiedetä, keneltä tulee täällä ns. parempaa tietoa vrt. monet muut.
Ei kai siitä tarvitse kinata.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pointti oli nimenomaan se, että keskustelupalstalla on kenen tahansa helppo heittää faktoina sellaisia asioita, jotka eivät pidä paikkaansa, koska faktojen todenperäisyys on usein mahdoton selvittää. Ja tarkoitus ei ollut viitata kehenkään nimimerkkiin, kunhan yleisesti lätisen.

Juu, ymmärsin tuon ja halusin vain sanoutua irti siitä, että itse esittäisin jotain asioita faktoina. Kyllä mä sanon pää pantiksi -pohjalta, kun joku asia on mun käsityskyvyn mukaan fakta. Varakas & co ovat tällaisia asioita, samoin se, että Luceniuksen nimen perässä luki tarkoituksella HIFK. Keskushyökkääjäosioon keräsin nimiä, joita täällä on vilahdellut ja mukana oli muitakin kuin omia spekulaatioitani. Kuten Keller. Lähinnä keskustelun pohjaksi. Riksrakspoksin neuvottelukuviot tiedän vähän turhankin hyvin. Luceniuksen sopimustilanteeksi on EHT:n jälkeen päivitetty Riika ja jotenkin musta tuntuu siltä, että hän kuten PW:kin ovat "Suomessa HIFK" -pelaajia - jotka eivät tule Suomessa pelaamaan. Nolo moka kuitenkin, että Luceniuksen HIFK-kuvio paljastui noin naurettavasti. Jääköön mun puolesta Riikaan, jos siltä tuntuu.

Spekulaatiota on se, että tuleeko maaliin lopulta Tarkki, Riksman tai joku muu. Ja samoin spekulaatiota on se, kenestä tulee se 1-sena. Mun suosikkihevoseni oli Krog, koska jopa HIFK:n tj. Valtanen on antanut ymmärtää, että 1-sentteri tulee Elitserienistä. Kun Krog teki jatkon, siinä meni mun "varmin veikkaus". Perrinin ensi kauden diiliä ei ole vielä julkistettu ja luulisin, että Jyp olisi sen ilmoittanut, jos hän siellä jatkaisi. Eikä sekään ole mikään salaisuus, että myös Lasch, Hodgman ja Dixon kiinnostivat HIFK:ta. Ei tässä ole loppujen lopuksi kovin isoa koria, mistä sentteriä valita. Huolestuttavaa on se, että alempien kenttien jätkiä rupeaa löytymään, mutta 1-maalivahti ja 1-sentteri ovat vielä kiinnittämättä. Näin väitän. Ellei 1-sentteri ole vielä pelaava Perrin. Korjatkaa ja ampukaa alas, pääasia että tulossa olisi hyvä sentteri ja hyvä veskari.

doupille: Näin mäkin olen ymmärtänyt. Vastuu jääköön lukijalle aina spekuloinneissa :D. Asiasta kukkaruukkuun: Onko kenelläkään tietoa Kiben jatkosta?
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Mun suosikkihevoseni oli Krog, koska jopa HIFK:n tj. Valtanen on antanut ymmärtää, että 1-sentteri tulee Elitserienistä. Kun Krog teki jatkon, siinä meni mun "varmin veikkaus".

Jos ykkössentteri tosiaan tulee Elitserienistä ja Krogin tehtyä jatkot, mahdollisia nimiä ovat enää:

Todennäköisimmät
-Rob Schremp (oma ykköstoiveeni, omaa NHL-potentiaaliakin)
-Mike Iggulden
-Johan Harju

Epätodennäköiset
-Kamil Piros
-Kristoffer Ottosson (DIF:n pudottua siirtynee muualle)

Nämä siis sopimuksettomia senttereitä Elitserienistä. Muut ovat jo liian huonoja ollakseen Nybondaksen hakuja IFK:n ykkössentteriksi.

(Linkit vievät Eliteprospects-sivustolle aina kyseisen pelaajan profiiliin)
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Eikös Keller ole puhdas RW, tietääkseni ei ole sentteri?

Riippuen siitä, miten kokoonpanoa pyörittää (sekä siitä, jatkaako Peltonen), onhan jengissä tilaa/tilausta ykkösketjun oikealle laidalle (jos siis vasemmassa on Luttinen/Talaja/Peltonen), koska Somervuori ei tällainen mielestäni ole.

Mitä tulee Luceniukseen, niin itse olen oikeastaan tyytyväinen, jos jää Riikaan. Ei herätä suuria intohimoja pelaajana. Kuvausten perusteella kuulostaa sellaiselta tapaukselta, josta ei olisi täällä suurta riemua.

Onko Eavesilla sopimus narreihin vai miksei esiinny huhuissa? Onhan se aina klesana, mutta Matikaisen luottomies kuitenkin aiemmilta vuosilta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Onko Eavesilla sopimus narreihin vai miksei esiinny huhuissa? Onhan se aina klesana, mutta Matikaisen luottomies kuitenkin aiemmilta vuosilta.

Ääh, ei kai täältä voi poiskaan pysyä, paskanjauhanta on niin siistiä... Eavesilla on seuraavat pari vuotta sopimus narriloisten kanssa, joten se siitä.

Nyyperi sanoi, että pelaajasopimuksia olisi kasassa 23 kappaletta. Ja Nyyperi myös sanoi, että työtä on vielä paljon jäljellä joukkueen kasaamisessa. Tämä tarkoitti suomeksi sitä, ettei HIFK:lla ole yhtään ykköskorin pelaajaa signattuna. Eli, joukkueesta puuttuvat kaikki ykköset: maalivahti, pakki, laitahyökkääjä ja sentteri. Repikää siitä huumoria. HIFK:lla ei ole myöskään sen enempää kakkossentteriä, joko nyt alkoi naurattaa? Lucenius on enemmän laitahyökkääjä kuin sentteri ja pelillisesti tämän varaan en muutenkaan laskisi yhtään mitään, kun verrokkina voidaan pitää Petteri Wirtasta.
 
Viimeksi muokattu:

Siiklake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Eavesilla sopimus narreihin vai miksei esiinny huhuissa? Onhan se aina klesana, mutta Matikaisen luottomies kuitenkin aiemmilta vuosilta.

Sopimus on narreihin ja hyvä niin!

edit. Äh, tiesin, että muutkin aikoivat vastata tuohon, mutta yritin silti olla ensimmäinen ja vituiks meni...
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Riippuen siitä, miten kokoonpanoa pyörittää (sekä siitä, jatkaako Peltonen), onhan jengissä tilaa/tilausta ykkösketjun oikealle laidalle (jos siis vasemmassa on Luttinen/Talaja/Peltonen), koska Somervuori ei tällainen mielestäni ole.

Pisti sen verran silmään tämä että täytyy kysyä, kuinka kova ykkösketjun oikean laidan pitäisi olla jos 23 maalia päättyneellä kaudella tehnyt maalipörssin kuutonen Somervuori ei riitä?

Entä mistäs tämä juttu on lähtenyt että HIFK:n uusi ykkössentteri tulisi nimenomaan Elitserienistä? Noista King Harvestin esittelemistä Harju taitaa olla enneminkin laituri.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Entä mistäs tämä juttu on lähtenyt että HIFK:n uusi ykkössentteri tulisi nimenomaan Elitserienistä? Noista King Harvestin esittelemistä Harju taitaa olla enneminkin laituri.

Ei mistään. Täällä vain heitellään nimiä, jotka sattuvat olemaan pelaajia Elitserienistä. HIFK ollut mahdollisesti kiinnostunut Jason Krogin palveluksista, tästä sitten aasinsilta siihen, että tuleva ykkössentteri tulee länsinaapurista. Tämä on täysin puhdasta jatkoaika-kirjoittelua. Faktat vittuun.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Minustakin on hienoa että löytyy kakkos,-kolmos,-ja neloskentään äijää mutta ykkösestä ei mitään tietoa, varsinkin jos Il Capitano päättää laittaa hokkarit naulaan. PW, Luttinen, Talaja tai Pakarinen ei kuulu mielestäni ainakaan suoraan ns. ykköseen.

Ykkösmaalivahdista puhumattakaan. Riksmanin tähti on väkisin laskussa, miehen terveydellinen tila on suuri kysmysmerkki enkä oikein Norjaa laittaisi vielä ykkösmiehen paikalle.

Jotenkin on helvetin masentunut vieläkin kun kausi loppui kesken, ja yhdyn toisessa ketjussa BOL;in mielipiteeseen. HIFK on liukumassa takaisin mistä on tullut, eli sijoilta 6-10. Muutosta tuskin tulee jos valmennus jatkaa nykyisellään eikä Nybari saa koukkuunsa selkeitä ykköskorin miehiä ja selkeää ykkösmaalivahtia niinkuin Endras oli.
 

Siiklake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pisti sen verran silmään tämä että täytyy kysyä, kuinka kova ykkösketjun oikean laidan pitäisi olla jos 23 maalia päättyneellä kaudella tehnyt maalipörssin kuutonen Somervuori ei riitä?

Kysä ei olekkaan siitä etteikö Somppu tekisi tarpeeksi maaleja. Oletan, että Ville jatkaa ja silloin olisi kivempi nähdä toisena laiturina joku enemmän Haatajan tyylinen jantteri joka painaa täysillä päin laitaa, menettää hampaita ja murtautuu viiden vastustajan läpi hakkaamaan ribareita pussiin.

Entä mistäs tämä juttu on lähtenyt että HIFK:n uusi ykkössentteri tulisi nimenomaan Elitserienistä?.

JHag kertoi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
JHag kertoi. (1-sentteri Elitserienistä)

J.Valtanen itse asiassa kertoi sponssitapaamisessa. Tiedättekö, siis HIFK:n tj, jota voisi pitää suhteellisen luotettavana lähteenä? Älkää mua siitä hyvästä tappako. Kuulijoita oli monta kymmentä ja osa jengistä jopa selvin päin. Miksi sanotaan tuollaista liian aikaisin, jos se ei pidä paikkaansa? Turha juuttua tähän, Krog ainakin meni ohi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kysä ei olekkaan siitä etteikö Somppu tekisi tarpeeksi maaleja.

Mun mielestäni Somervuori on tyhjä arpa. Toivottavasti joku ostaisi kaverin sopimuksen ulos. Tän tyyppisillä kavereilla ei pleijareissa juhlita.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Mun mielestäni Somervuori on tyhjä arpa. Toivottavasti joku ostaisi kaverin sopimuksen ulos. Tän tyyppisillä kavereilla ei pleijareissa juhlita.

Vaihtaisko Kärpät Haatajan kanssa päittiäin? Veikkaisin ainakin sulle kelpaavan.

Kyllähän me tarvitaan myös runkosarja-pelaajia kuten Somervuori. Asetelmat keväällä kun luodaan 60:n ottelun runkkarissa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Nämä siis sopimuksettomia senttereitä Elitserienistä. Muut ovat jo liian huonoja ollakseen Nybondaksen hakuja IFK:n ykkössentteriksi.

Onko Lee Goren liian huono IFK:n ykkössenaksi? Kokoa ja käsiä on, ehkä vielä riittävästi vauhtiakin...

edit: Goren viihtyykin enemmän laidassa taklaamassa vaikka osaa toki pelata keskelläkin. Ei siis sovi puhtaaksi ykkössenaksi, mai misteik.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tän tyyppisillä kavereilla ei pleijareissa juhlita.

Ei niin, aivan paska. Vittuun kaikki ja nämä seniorit etunenässä. Ei HIFK tee yhtään mitään rollaattorilla liikkuvilla papoilla sen enempää. Ville lopettaa MM-kisoihin pelaajauransa. Kuhta pyörii Linnanmäen peilisalissa ens kesän. Pääseekö HIFK ensi kaudella edes play offeihin, kas siinä kysymys (säälejä ei lasketa).
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pääseekö HIFK ensi kaudella edes play offeihin, kas siinä kysymys (säälejä ei lasketa).

Lasketaanko playoutit ??

Niin, hyvät runkosarjapelaajat ovat ihan jees, mutta meillä ei muita ollutkaan kuluneella kaudella. Pakko muuttaa pelaajaprofiilia ja ennemmin mä katson omia Kibeä & Villeä rollaattoripaikoilla kuin Eeroa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Terve. Tehtiin tuossa kevätsiivousta ja ajattelin tuoda kiukaasta ja takasta löytyneet tuhkat tänne. Saatte sitten lisää sirotella päällenne. Näin kun on jo sentään huhtikuu.

Hassu juttu, mikä on se paniikkinappi joka tuntuu tulevan melkein jokaisen HIFK:n kannattajan näppiksessä. Olenko saanut jonkun maanantaiversion kun mulla sitä ei ole.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Lasketaanko playoutit ??

Mitä ne on??

En kyllä tiedä, missä vaiheessa Somervuoresta on tullut vain hyvä runkosarjapelaaja? Mä en oikeasti tiedä, mitä pelaajia HIFK olisi tänäkin keväänä tarvinnut joukkueeseen? Esim. Jokereillä ei ole työmyyriä joukkueessaan yhtään sen enempää ja silti veivät kuin pässiä narussa. Tämän päivän lätkäjoukkueen pitää olla hyvin liikkuva, sitä HIFK ei ole ollut ikinä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Täällä ei tarvita enää paniikkinappulaa, vaan armonlaukausta. Kyllähän se vähän hymyilyttää, kun kaikki on paskaa. Mun mielestäni Nyholmin ja kumppanien korvaaminen Luttisella, Talajalla, Pakarisella parantaa merkittävästi HIFK-miehistöä, vaikka asiaa katsoisi miten päin tahansa. Merkataan vielä Raju-Ekikin lähtijöiden listalle. Miten jengi voi ratkaisevasti huonontua? No siten, että Micken seuraaja on luokkaa Redenbach ja PW:tä ei korvata ollenkaan. Lisäksi Norja vetää ykkösenä, kakkosta tuskin tarvitsee edes mainita. En mä silti aikuisten oikeasti usko, että tämä näin surkeasti tulee menemään.

Porin Ässät rikkoo kirjoittamatonta sääntöä ja julkistaa kylmän rauhallisesti vielä pelaavien Marttisen ja Pihlmanin diilit. Ihan perseestä, vaikka asia ei varsinaisesti HIFK-ketjuun kuulukaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
En kyllä tiedä, missä vaiheessa Somervuoresta on tullut vain hyvä runkosarjapelaaja?

Tällä kaudellahan tuo tapahtui, ks. pelaajan tilastot. Hillitse vähän kiehumista ja koeta kaivaa jotain pointintynkää tuolta tuhkansirottelun alta? Voisin kommentoida paremmin. Haluatko kenties yksiselitteisesti todeta, että Petu yksin ryssi playoffit? Eli pelaajista viis ja pelaajista viis ensi kaudellakin? Ei tää fanitus noin vakavaa saa olla, ensi kaudella tähän aikaan Paskansyöjä murjoo vastustajansa välierissä. Mun on pakko uskoa, muuten en jaksa katsella. Cheer up! Korkkaa Koffi ja nauti kesälåmasta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Haluatko kenties yksiselitteisesti todeta, että Petu yksin ryssi playoffit?

En yksiselitteisesti, pelaajia oli puolikuntoisena, se on fakta. Mutta ei valmennus paljon antanut pelaajille eväitä, millä olisivat voineet taistella edes jollain tavalla voitosta. Ensi kauden pelaajista en viitsi sanoa vielä mitään, kun joukkuetta ei ole julkaistu. Hiukan hälyttävää on kuitenkin se, ettei yhtään avainpelaajaa ole vielä signattu.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Itävalta vs Tanska
  • 3.90
  • 4.35
  • 1.70
Puola vs Latvia
  • 9.00
  • 6.90
  • 1.22
Norja vs Tshekki
  • 13.00
  • 9.00
  • 1.13
USA vs Saksa
  • 1.26
  • 6.30
  • 8.25
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös