Kim Hirschovits - Flopin/gladiaattorin paluu Nordikselle

  • 599 970
  • 1 637

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Onhan tämä nyt ihan paskaa. Huippusentteri, jonka pitäisi hakata pisteitä vähintään lähelle piste-ottelu tahtia, on tehnyt 30 ottelussa 7 pistettä ja 3 huonoin +/- saldo. Vielä pitäisi jotain näyttöpaikkoja antaa 29 vuotiaalle "ammattilaiselle"? Tä? Menee kyllä yli mun käsityskyvyn. Kaveri on hommattu vähintään 2 sentteriksi tekemään tehoja ja jatkuvalla syötöllä, niitä tehoja ei ole tullut ja ilman tehoja Hirso on yhtä hyödyllinen kuin harjoitus-tötsä. Ainoastaan 8 pelissä pelannut ilman "pelimieheksi" katsottavaa vähintään yhtä laituria ja varmaankaan näissä peleissä tuo peliaika ei ole kovin korkea ollut, joten näin nopeasti veikkaisin, että 22 pelissä, vähintään yksi pelimies rinnalla ja keskiarvonen peliaika näissä uskoisin jotain 14-15 minuutin paikkeilla? Kyllähän tuossa on näyttöpaikkoja riittävästi ja Hirso saa kyllä tämän kauden osalta katsoa pelkästään itse siihen Kiben peiliin, turha hänen paskuudestaan on muita syyttää.

No kukin näkee asiat omalla tavallaan. Sitäpaitsi Kimi oli käytännössä koko kauden kolmossena, ihan ekoista peleistä asti. Tottakai myönnän ilman muuta että Kimi ei ole täyttänyt odotuksia. Siitä ei kahta sanaa. Mutta olen sitä mieltä, että jos ukot vaihtuvat koko ajan vierellä, niin on helvetin vaikea pelata omalla tasollaan. Vaikka kuinka olisi toisella laidalla pelimiestä, niin joudut joka pelissä käymään yhteisiä juttuja läpi. Et pääse keskittymään 100 %:sti itse matsiin. Mm. Kibeltä olen nyt kahdessa haastattelussa (toinen livenä) kuullut kuinka paljon helpompaa on, kun on pysyvät ketjut tai edes se toinen pari (ja tähän ei voi laskea Tuomaista). Ja tiedän sen toki omaltakin kohdaltani, tosin en lätkän parista. Ketjurulettia pelattiin mielestäni aivan liikaa Kimin(kin) kohdalla ja missään vaiheessa tilanne ei rauhoittunut. Kun sitten löytyi toimivalta näyttänyt ketjukoostumus, niin se hajotetaan. En ymmärrä. Ihmettelen suuresti myös, että miksi ihmeessä mies ei saanut juurikaan ylivoima-aikaa? Minusta on väärin puhua että Kimille annettiin paljon mahdollisuuksia, kun näin ei todellisuudessa ollut. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.

Keskimääräinen peliaika oli 12.52 ja se todellakin oli näin hyvin monessa ottelussa, ajoittain jopa alle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
2) Hirson kolme ensimmäistä ottelua tuotti 0+3(kaikki oli tasakentällisin), piste per peli eli oli pisteiden valossa juuri sitä mitä piti, vai voiko kakkossenalta odottaa päälle piste per peli tahtia? SITTEN seuraavat kuusi ottelua 0+0 ja -4 tilastoihin, heikko suoritus ilman muuta, mutta joukkue hävisi näistä peräti neljä, voitti yhden rankkareilla ja yhden puhtaasti 6-0. Näissä kuudessa ottelussa oli monta erilaista ketjua:

Tähän jaksoon sisältyi parikin tilastoihin päätymätöntä maalia, joista toinen hylättiin ja toinen oli ottelun ratkaissut osuma voittolaukauskisassa. Kauden toisessa ottelussa - ensimmäinen ottelu kotona, vastassa Blues - Kimi teki kyllä maalin, mutta tuomarit eivät jostain syystä hyväksyneet sitä. Olikohan siinä jotain, että Blegin veska ei saanut kiekkoa räpyläänsä vaan se pomppasi siitä maaliin, mutta pillipiiparit vislasivat heti, kun kiekko napsahti sinne veskan suojuksiin.

Sitten tuo 4.10. pelattu peli Kärppiä vastaan, josta tuli rankkarivoitto: voitto-osuman teki nimenomaan Hirso. Viikkoa myöhemmin mies istuikin jo katsomossa. Kolmen matsin hyllytyksen jälkeen neljänelonen oli jälleen kentällä Oulussa ja teki vihdoin kauden ensimmäisen hyväksytyn pelitilannemaalinsa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kauden toisessa ottelussa - ensimmäinen ottelu kotona, vastassa Blues - Kimi teki kyllä maalin, mutta tuomarit eivät jostain syystä hyväksyneet sitä.

Olin unohtanut ton kokonaan, tilanne tosiaan oli tuomarilta päin perseelleen vedetty sillä kyseessä oli maali. Hirson alku oli siis hyvä, mutta sitten lähti alamäki. Varmasti Hirso itse vaikutti siihen myös, mutta ei Petu puhtaalla paperilla tästä tapauksesta selviä, ainakaan minun silmissäni.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tuli vähän pitkä teksti, toivottavasti jaksoitte lukea ja ymmärsitte pointtini oikein.

Kyllä ymmärsin ja allekirjoitan kaiken. Niille, jotka ovat pelkästään tyytyväisiä Hirson lähdöstä: tyydyttääkö korvaaja eli Redenbach? Kaikkiaan olisin toivonut veretseisauttavaa senaa tilalle, kun tämän tyyppinen kaveri pistetään ulos. Tällöin koko casea olisi helpompi käsitellä. Nyt mulle tulee mieleen Kovanen ulos, Walsh sisään. Mua vituttaa myös, että Redenbach oli selkeästi jo valittu etukäteen ja Hirson vikat matsit Eeron ja Pessin kanssa olivat näennäistä näyttöä. Näin epäreilusti ei kuulu HIFK:ssa toimia. Sanotaan mieluummin suoraan, että lähe meneen, ei oo käyttöä. En pidä ollenkaan tavasta, jolla Hirso huuhdeltiin ulos. Muistutan myös siitä, että Liivik oli niin ikään Petun mustalla listalla syksyllä ja katsokaa miten Märkä nyt vetää. En luota pätkääkään Petun pelaajasilmään. Jos Nokka olisi lähettänyt Hirson menemään, mun olisi pakko uskoa, että kortti on katsottu. Mutta puukäsilaumalla pelaamaan tottunut paskansyöjä ja Hirso - nämä maailmat eivät vaan kohtaa.

Mutta siinäkin olen looginen loppuun asti, että valmentaja valitsee joukkueensa ja kantaa seuraukset. Tästä eteenpäin katse sarjataulukkoon ja luja usko kohti kevättä! Mutta pliis - Miikka Tuomainen, ei millään jaksaisi katsoa näin surullista tumpeloa enää kentällä, kun siivoustyöt on kerran aloitettu. Ja apropot: Muistaako kukaan minkälaisia aloittajia meillä on nykyisissä laitureissa? Kyllä, laitureissa. TR on ollut täysin kelvoton aloittaja ja Hirsossa annetaan yksi aloittaja veks. Vähintään nuo yyveen avausaloitukset pitäisi voittaa. Kibe muistaakseni osaa aloittaa ihan ookoo. Redenbachin käsittelen siis erikseen, hän ei saa mitään perusnegaa siksi, että tuli Hirson paikalle. Toivon häneltä parempaa, alku on ollut totaalista skeidaa. Ja se ole siis loogista koskien imaginääristä AHL-pelaajaa, että hänen pojonsa jossain muualla kuin lähiajan SM-liigassa jotenkin kelpaisivat näytöiksi. Sanoin Hirsosta, että meillä on kaikilla ihan lähimuistissa hänen pelitasonsa juuri tässä liigassa. Niinpä ymmärtäisin AHL-jyrääkin, jos hän olisi paukuttanut juuri pari kelvollista kautta vaikkapa Ässissä tai Lukossa. AHL-detaljeihin uskomisesta kertoo kaiken se, että Tom Walsh on tainnut joskus pelata AHL-tähdistöottelussa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hirso-Gate saa aika jäätävät mitat JA:ssa näköjään. Itse katson edelleen kliinisesti tätä hommaa ja silloin ei jää jossittelua. Hirso oli hyvä et-matseissa mutta niin oli muukin jengi, Jokelakin suorastaan loisti. Sitten alkoi todellinen sisäänajo uudessa pelisysteemissä. Jos ajatellaan miten muu jengikin sukelsi alkusyksyn niin ei missään nimessä voi Hirsoa yksittäisesti syyttää. Tosiasia on kuitenkin se, että lähes koko muu jengi on nostanut tasoaan ja päässyt systeemiin sisään, Hirso ei. Nimetään sitten vielä toiset kaksi turhaketta, Jokela ja Tuomainen.

Jos ammattiurheilussa aletaan yhtäkkiä kitisemään kun jengikaveri on koutsin hampaissa eikä touhu ole enää 'kivaa', niin siinä tapauksessa mun HIFK ei ole se oikea paikka pelata. Mä en kyllä toisaalta usko että kopissa on mitään sen kummempaa 'liikettä' syntynyt. Ne saa liksaa ja ne edustaa HIFK:ta, ei mitään pelaajarinkiä tms. Välipäivinä voi sitten käydä safkalla tai kahvilla jos on ikävä. Eiköhän kaikki kapinamieliset muista kuitenkin miten HIFK on jo muuttunut tässä Nybarin aikana. Sieltä on heitetty porthenit ja jussipesoset pois kun homma ei maistunut ja koutsi oli mulkku.

Hirsolle vaan hyvät jatkot jne. HIFK ajaa kuitenkin aina yli kaiken muun. Kanisteria tässä jahdataan, ei mitään henk.koht. Ja jos nyt Kimi ja Petu ei tule toimeen enää eikä moikkaa kadulla niin tässä on yksi fani ketä ei siitä uniansa menetä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistutan myös siitä, että Liivik oli niin ikään Petun mustalla listalla syksyllä ja katsokaa miten Märkä nyt vetää. En luota pätkääkään Petun pelaajasilmään.

Tässä kohtaa hiukan eri mieltä. Jospa tuo Märkä oli pienen kurinpalautuksen tarpeessa? Helvetin hyvinhän kaveri on taas alkanut keskittymään olennaiseen ja tulos on nähtävissä. Mun muistissa on tässä kohtaa ne Nokan vapaapäivät vaikka jengi oli juuri perseillyt itsensä hall of shameen. Tässä kohtaa pätee ihan normaalissa duunissakin esiintyvät faktat, on tapoja ja on tapoja. Petu vetää omalla tavallaan, siinä kaikki. Eikä siitä luonnollisesti tarvitse kaikkien tykätä. Emmäkään kaikesta sen kanssa ole samaa mieltä ja monesti olen matsin aikana+jälkeen kritisoinut jotain juttuja mutta isossa kuvassa en näe mitään ongelmia.

Hirso oli kuin rikkinäinen vanha mersu missä pakkikaan ei toiminut. Reddis voi ihan hyvin olla tiukka alfa tai sitten lussu toyota mutta katotaan nyt miten homma lähtee käyntiin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
isossa kuvassa en näe mitään ongelmia.

Selvyyden vuoksi korostan, että en minäkään. Joukkue on liigassa nelosena ja kolme kivikovaa pelimiestä on vielä tulossa reissuiltaan takaisin. Joukkueen menestys on kaikki. Pelaajista väitteleminen on mielipidepalstan hienoimpia asioita - ja perkele, täällähän tuntuu olevan erilaisia mielipiteitä ; )

Hirso oli kuin rikkinäinen vanha mersu missä pakkikaan ei toiminut. Reddis voi ihan hyvin olla tiukka alfa tai sitten lussu toyota mutta katotaan nyt miten homma lähtee käyntiin.

Reddis voi olla myös Keltaisesta Pörssistä manneilta ostettu "vuoden 2006 hyväkuntoinen farkkuvolvo" eli vuoden 1986 mallinen Volvo Amazon, jonka takapenkille oli jätetty James-farkut. You never know! Ei muuta kuin nokka kohti kevättä ja toivotaan parasta.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Nybarille ja Valtsulle piiiitkä miinus siitä että antavat paskansyöjän tehdä mitä huvittaa, varsinkin kun näytöt ja saavutukset HIFK;ssa ovat vähintään aika olemattomat. No niin tai näin, Petun HIFK ei mestaruuksia tule voittamaan!
 

Stigu

Jäsen
Jos ammattiurheilussa aletaan yhtäkkiä kitisemään kun jengikaveri on koutsin hampaissa eikä touhu ole enää 'kivaa', niin siinä tapauksessa mun HIFK ei ole se oikea paikka pelata.
Amen! Veli Punapaska puhuu taas kerran asiaa.

Uskomattoman tunteenomaisesti täällä suhtaudutaan Hirson lähtöön. Kunnioitan fanien mielipidettä, mutta kyllähän lätkäkin on tulosurheilua: Ei missään liigajengissä ole varaa roikottaa pelaajaa ringissä ainoastaan sen takia, että sillä on IFK-sydän, se pelasi kaksi vikaa matsia "ihan hyvin", tai se on juuri löytämässä itsensä. Hirsolla oli 390 minuuttia tehokasta peliaikaa näyttää osaamisensa IFK:ssa, ja nyt ei vaan natsannut: Noita 3+4=7 pisteitä voi veivailla mielensä mukaan, mutta ei ne siitä miksikään muutu. Hirsolle tsemppiä jatkossa, ja IFKlle uutta matoa koukkuun: Jos Redenbach ei onnistu, niin ainakin on yritetty.

Hirsosta on varmasti kaikki tarpeellinen sanottu, mutta meikäläisen on erittäin vaikea ymmärtää, miten kukaan saa Hirson epäonnistumista Petun piikkiin, varsinkaan sillä varjolla että Paskansyöjä ei osaa kehittää pelaajia. Tai itse asiassa täällä HIFK-osiossa kaikki on mahdollista, mutta tsekataanpas hieman faktoja:

1. Miten on on onnistunut Petun alaisuudessa HIFK:n konkariosasto (pl Hirso)?
Kibe, Pesonen, Somervuori, Wirtanen ja Peltonen ovat pistepörssissä TOP30ssa (Pesonen sijalla 32). Pakistossa Söde ja Kurvinen pelaavat normitasollaan. Fernholm on kehittynyt aivan uskomattoman perusvarmaksi pakiksi. Rajamäkeä ovat vaivanneet loukkaantumiset, mutta viime pelien otteet ovat olleet lupauksia antavia. Jokela ollut alkukauden hyvien otteiden jälkeen epävarma.

2. Miten on onnistunut Petun alaisuudessa HIFKn kokemattomampi osasto?
Micke on kehittynyt entisestään liigan kirkkaimmaksi timantiksi, Macke on ottanut suuren vastuun myötä aimo harppauksia eteenpäin, Kousa on kehittynyt viime kaudesta, Melartia ajetaan menestyksekkäästi sisään, Åstenia ajetaan hyvin sisään. Nelonen alkaa löytämään itsensä. Märkä-Simo kävi Kouvolassa hakemassa motivaatioota, minkä seurauksena luistin kulkee ja maaliverkot paukkuu. Piiparinen ja junnupakit ovat saaneet arvokasta kokemusta ensi kausia ajatellen. Pöysti saa näytönpaikkoja, koska edustaa harvalukuista fyysistä osastoa IFK:ssa.

Ainoa pelaaja, jonka peluutusta itse en ymmärrä on Ganalin 105-kilojnen Diapam-Lobotomia-potilas.


Yhteenvetona: Jengi on neljäntenä sarjassa, 95% sen pelaajista on saatu pelaamaan tasollaan, nuorempia pelaajia on kehitetty, ja pelikirja alkaa pikku hiljaa muistuttaa sitä, mitä se viime keväällä oli. Ja kaikesta ylläolevasta huolimatta täällä mietitään ihan tosissaan, että Paskansyöjä ei osannut tai halunnut antaa yhden pelaajan ottaa paikkansa jengissä.
 

Puta Madre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYJ
Hyvänen aika, onhan Kimi hyvä ollut, mutta ei tällä kaudella. Vaikka herra saataisiinkin ulostettua tai ei, mestaruusjahti ei ole siitä kiinni. Kaikkea hyvää Kimille, toivottavasti jossain muualla lähtee suoraan paremmin käyntiin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä ihmeen kyykytyksestä täällä oikein puhutaan. Mä en tiedä yhtään tarkemmin asiasta (siksi tuntuu vähän hassulta edes kirjoitella), mutta ehkä se Turun ottelu oli tarkoituskin vielä pelata ja tämä Kalpaa vastaan ollut matsi oli vaan viimeinen kotona. Voi kait vierasmatsinkin jälkeen pelaaja siirtyä muualle. Ja jotkut puolustelevat Hirsoa sillä, että pari edellistä matsia olisi pelannut hieman paremmin kuin aiemmin. Siis pari hassua matsia vs. koko saamarin syksy varjojen alamailla. Myöskin puheet IFK-sydämestä särähtää ainakin mun korvaani. Ja valmentajaakin vielä syytellään, vaikka pelaaja on saanut ties kuinka monia mahdollisuuksia ja siltikin pelannut paskasti. Joo ei aina vaan natsaa kaikissa joukkueissa tai systeemeissä, tai muutenkaan.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
No kukin näkee asiat omalla tavallaan. Sitäpaitsi Kimi oli käytännössä koko kauden kolmossena, ihan ekoista peleistä asti.

Kyllä, näin se on. Kukin näkee omalla tavallaan, mutta jos on ollut 3 sena alusta asti tai vaikka vaihtopenkin varalämmittäjä, niin kova ammattilainen taistelee itselleen sen pelipaikan ylempää vaikka väkisin, eikä itke itseään uneen kun häntä kohdellaan kaltoin aka Janne Niinimaa. Kimi ei taistellut, ei taiteillut vaan surffaili kuin Alpo Suhosen haamu kentällä lähes kaikki ottelut ja tilanteet.

Tottakai myönnän ilman muuta että Kimi ei ole täyttänyt odotuksia. Siitä ei kahta sanaa. Mutta olen sitä mieltä, että jos ukot vaihtuvat koko ajan vierellä, niin on helvetin vaikea pelata omalla tasollaan. Vaikka kuinka olisi toisella laidalla pelimiestä, niin joudut joka pelissä käymään yhteisiä juttuja läpi. Et pääse keskittymään 100 %:sti itse matsiin. Mm. Kibeltä olen nyt kahdessa haastattelussa (toinen livenä) kuullut kuinka paljon helpompaa on, kun on pysyvät ketjut tai edes se toinen pari (ja tähän ei voi laskea Tuomaista).

Tässäkin tulee se ammattilaisuus. Itse olen pelannut lätkää ja totta on, että ketjukaverien vaihtuminen vaikuttaa jonkun verran peliin, mutta varsinkaan pelintekijään ja kaverin joka tuntee toisten pelityylin ja näkee heidän pelaavan harjoituksissa ja matseissa, niin tämä ei ole kovinkaan vaikuttava tekijä. NHL:ssä vaihtoruletti on monesti jatkuvaa, silti siellä hakataan pisteitä isoilla tehoilla eikä itketä ketjukavereista. Ja vielä tärkeämpää tässä on se, että Kimin otteet ovat olleet paskoja, jos olisi edes taistellut kun ei pisteitä tule niin homma olisi eri ja silloin voisi syyttää ketjukavereita, nyt voi syyttää vain itseään.

Edelleenkin, jos selässä ei lukisi Hirsowiditiszidi, niin kuinka moni täällä itkisi perään ja kuka ei olisi huojentunut tästä ulostuksesta?

Tähän vielä, toivon, että se SM-Liigan huippu-Hirso tekee vielä paluun meidän jengissä!

Kyllä ymmärsin ja allekirjoitan kaiken. Niille, jotka ovat pelkästään tyytyväisiä Hirson lähdöstä: tyydyttääkö korvaaja eli Redenbach? Kaikkiaan olisin toivonut veretseisauttavaa senaa tilalle, kun tämän tyyppinen kaveri pistetään ulos.

Kaksi ottelua takana? Miksi ei Rede voisi olla vielä se veret seisauttava. Anna nyt edes ne vakkari 10 matsia, ennen kuin tyrmäät koko kaiffan, kuten tapoihisi kuuluu.

Mutta pliis - Miikka Tuomainen, ei millään jaksaisi katsoa näin surullista tumpeloa enää kentällä, kun siivoustyöt on kerran aloitettu.

Agree. Tämä pahvimainos ulos ja todella äkkiä, siis oikeesti pyydän. Jopa ennen Hirsoa, sillä niin säälittävän näkönen vaahtomuovinen surffailija isossa kropassa ja sitäkin pienemmässä kypärässä. Tuo-nainen oli hukkahankinta jo alussa, sen varmaan tiesivät kaikki. Tilalle yksi sena lisää, loppukautta silmällä pitäen.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Redenbachin käsittelen siis erikseen, hän ei saa mitään perusnegaa siksi, että tuli Hirson paikalle. Toivon häneltä parempaa, alku on ollut totaalista skeidaa. Ja se ole siis loogista koskien imaginääristä AHL-pelaajaa, että hänen pojonsa jossain muualla kuin lähiajan SM-liigassa jotenkin kelpaisivat näytöiksi. Sanoin Hirsosta, että meillä on kaikilla ihan lähimuistissa hänen pelitasonsa juuri tässä liigassa. Niinpä ymmärtäisin AHL-jyrääkin, jos hän olisi paukuttanut juuri pari kelvollista kautta vaikkapa Ässissä tai Lukossa. AHL-detaljeihin uskomisesta kertoo kaiken se, että Tom Walsh on tainnut joskus pelata AHL-tähdistöottelussa.

No kelpaako esimerkiksi Redenbach? Hän on antanut pisteiden valossa hyvät näytöt kahdelta kaudelta SM-liigassa ja olet silti dumaamassa häntä kahden ottelun ja muutaman päivän joukkueen mukana treenaamisen jälkeen. Hirso sai sentään aikaa puoli kautta ja olisi ilmeisesti pitänyt saada vieläkin pidempään?

Edelleen, TR pelasi mielestäni Kalpa-matsissa paremmin kuin Hirso tällä kaudella oikeastaan kertaakaan. Hän on paljon suoraviivaisempi ja nopeampi pelaaja, jonka johdosta istuu varmasti paremmin Matikaisen sapluunaan. Tämä on varmasti skoutattu juttu. Kalpa-pelissä hän jakeli muutamia hyviä syöttöjä ja teki näyttävän maalille nousun, jolla hankki vastustajalle jäähyn. Tällaista ei ole Hirsolta paljon saatu nähdä kuluvalla kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Selvyyden vuoksi korostan, että en minäkään. Joukkue on liigassa nelosena ja kolme kivikovaa pelimiestä on vielä tulossa reissuiltaan takaisin. Joukkueen menestys on kaikki. Pelaajista väitteleminen on mielipidepalstan hienoimpia asioita - ja perkele, täällähän tuntuu olevan erilaisia mielipiteitä ; )

Ei helvetin kuustoista käy! Tää on HIFK:n JA-osio ja täällä ei vittu sentään mitään erilaisia mielipiteitä suvaita! Häh?! Nyt se katse oikeaan yläviistoon, isä Kimin(no pun) lippu se siellä liehuaa! :)

Jhag, jos Reddis osoittautuu mannevolvoksi niin ainahan se voi hoidella Suzkin kauden päätteeksi. Luulen kuitenkin kaverin haluavan parempaa tavaraa mitä irtoaa sitten kun Kanisteria raahataan ympäri Stadia. Amen.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2012010815051414_jk.shtml

Hirso kiistää kaiken iltalehden haastattelussa. Tästähän tulee todella mielenkiintoista. Olishan se hyvä, jos Hirso ja Rede joutuis taistelemaan paikasta, ettei se olis Redelle automaattisesti se paikka.

Eiköhän tässä ole kyse vain siitä, että Hirso ei voi asiasta enempää puhua niin kauan, kun on vielä virallisesti HIFK:n pelaaja, ja osallistuu jopa otteluihin(tiistain Tepsi- peli).
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta puukäsilaumalla pelaamaan tottunut paskansyöjä ja Hirso - nämä maailmat eivät vaan kohtaa.

Ja kun näin on, niin mitä pitäisi mielestäsi tehdä? Vaihtoehtojahaan oli käytännössä kolme

1) Hirso lähtee
2) Paskansyöjä lähtee
3) HIFK vetää kauden loppuun SM-Liiigan ylipalkatuimmalla nelos-sentterillä

Itselle tuo vaihtoehto kolme olisi käynyt mainiosti. Puolet kaudesta takana niin Hirsosta saadaan maksimissaan 60 prossaa tämän etkisestä markkina-arvosta. Käytännössä lillukanvarsia. No, jos ja kun tämä ei toteudu niin käytännössä Hirso saa lähteä.
Täytyy vain sanoa, että kovilla panoksilla Petu pelaa mutta niin se täytyykin. Joukkuetta on nyt muokattu niin Petun mieltymysten mukaiseksi, että kyllä mielestäni finua saa vaatia. Miniminä kaatuminen saappaat jalassa semeissä. Jos kvartoissa tulee turpaan on perusteltua kysyä: Miten Hirso olisi pärjännyt tässä sarjassa. No, luuserit varmistelevat tappion varalta selustansa ja voittajat tekevät kaikkensa menestyksen etee. Ilmeisesti PS ei nähnyt Hirsolle pelillisin perustein paikkaa kolmessa ekassa kentässä ja silloin on parempi laittaa kilometriitehtaalle kuin pitää siksi, että on oma jätkä. Täytyy vain hyväksyä, että kun pelaa kovilla panoksilla ei kannata hävitä.

Sen verran vielä, että kyllä minusta Nybarin olisi ihan perusteltua todeta, että jos Kimiä ei kiinnosta lähteä Turkuun pelaamaan puoltatoista minuuttia niin jää himaan. Tämä siis sillä edellytyksellä, että lainasta/siirrosta on jo sovittu
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Sen verran vielä, että kyllä minusta Nybarin olisi ihan perusteltua todeta, että jos Kimiä ei kiinnosta lähteä Turkuun pelaamaan puoltatoista minuuttia niin jää himaan. Tämä siis sillä edellytyksellä, että lainasta/siirrosta on jo sovittu

Ettei vaan kävisi niin, että Hirson kamat heitetään samalla uuteen kotihalliin...?

Töpselit, jos jotkut tarvitsisivat sentteriä, toisaalta rahakirstu on tyhjillään. Samat 2 seikkaa pätevät tietysti Bluesiinkin, mutta koska puhutaan samasta talousalueesta, on diili naapuriin todennäköisempi.

Nybarina kartottaisin nimenomaan vaihtokauppojen mahdollisuudet. Lennua nyt ei korvaa kukaan, mutta fyysiseen peliin kykenevä, edes suhteellisen kädellinen laituri olisi käypää valuuttaa. Tuo MIF:stä tyrkyllä oleva slovakki ei tässä suhteessa vakuuta, vaan haiskahtaa juurikin penamaiselta koirafetissihankinnalta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Väittämä "Sai Hirso pelata myös kädellisten laitureiden, kuten Eeron kanssa. -ei riitä perusteluksi Hirson dissaamiselle. Pitää analysoida hieman tarkemmin.

Siteeraan tuolla aikaisemmin kirjoittamaani viestiä, jossa selvensin yhtä ongelmaa Petun ketjutuksessa. Ohessa karu tilasto:

Tilastot Hirsolta niissä peleissä, joissa mies on ollut Tuomaisen sentteri:

12 0+0 -8

Tilastot niistä peleissä, joissa Hirso on pelannut muiden kuin Tuomaisen kanssa. Laidassa ollut sellaisia samettikäsiä kuten Ahtola ja Pöysti:

14 3+4 +3

Sen lisäksi mitäänsanomattomat kaksi peliä Hokkasen laiturina 0+0 ja +-0

Tilasto osoittaa, ettei Hirso missään vaiheessa soveltunut pelaamaan Tuomaisen kanssa. Pelit joissa Hirso joutui pelaamaan Tuomaisen kanssa tuottivat hänelle vain miinusta.

SYY:
Tiedän sen omasta kokemuksesta, että kun ajatukset eivät mene yksiin yhden ketjukaverin kanssa, niin tuntuisi kuin pelaisi koko ajan 4v5 alivoimalla. Ajoitukset eivät toimi, avaukset eivät toimi ja lähinnä pyöritään omassa päässä, koska vastustajan etäisyydet ja paletti on paremmin kasassa. Se toinen laituri, jonka kanssa toivottavasti kulkee paremmin saa olla aika Stamkos, jotta pystytään luomaan jotain erikoista hyökkäyspäähän...Eerolle propsit, mutta Stamkos hän ei ole.

Silti Petu itsepintaisesti peluutti Hirsoa Tuomaisen kanssa ja tästä annan minäkin Petulle miinuksen. Uskon vakaasti, että esimerkiksi Suikkanen olisi saanut Hirsosta irti huomattavasti enemmän.

Syy miksi Hirso tuottaa intohimoa on, että hän on meidän oma jätkä ja entinen kapteeni. Hän on myös osoittanut vahvaa halua taistella pelipaikkansa eteen pelatessaan kaikissa Petun määräämissä pelipaikoissa kiukuttelematta. Se osoittaa luonnetta ja kilpisydäntä. Siksi Hirso ansaitsee huomiota ja tunnustusta. Joukkue näkee sen ja kunnioittaa. Ja kun ns. "koirankopissa" oleva pelaaja tekee näin, se nostaa koko joukkueen tekemistä. Heidän on pakko taistella, koska tuo dissausta saava pelaaja antaa kaikkensa tämän joukkueen eteen. Olen nähnyt tämänkaltaisia joukkueen henkisesti yhtenäistäviä tapauksia ennenkin.

"Jos selkämyksessä olisi lukenut joku AHL-jyrä, niin tätä keskustelua ei olisi" -vertailu on minun mielestä myös yksinkertaistus. En edes muista kaikkien terriereiden ja snautsereiden nimiä, joita täällä on ravannut. Kimin nimen muistan varmaan haudan partaallakin, ellei good old alzu iske. Oma jätkä on aina oma jätkä, eikä hänen tarvitse välttämättä olla aina oma kasvatti. Sen paikan voi ansaita. Boyko oli oma jätkä minulle. Rem Murray oli oma jätkä minulle. Se ansaitaan niin, että antaa kaikkensa joukkueen eteen ja haluaa vuodesta toiseen olla osa sitä joukkuetta. Kimi on osoittanut sen, vaikka nuorena tekikin mitä moni nuori tekisi ja meni valmennuksen perässä.


Joskus jonkun pelaajan ja valmentajan kemiat eivät vain toimi. Niin se menee ja näin on tässä keississä. He puhuvatkin eri kieltä. Toinen Savoa ja toinen Ruotsia.

Kaiken hälinän jälkeen ajattelen asiaa kliinisesti: Jos Hirson paikkaaja on parempi kuin Hirso niin hyvä. Jos Hirson paikkaaja on yhtä hyvä tai huonompi, niin olisin pitänyt Hirson.

Itsekin pitäisin Hirson vielä siltä varalta, että Tyler osoittautuisi tyhjäksi arvaksi. Hieman arveluttaa nuo hävityt aloituksetkin... Pleijareissa voit hävitä pelin hävittyyn aloitukseen. Vähämaalisissa sarjoissa jopa kokonaisen sarjan. Narrisarjan kuudennessa pelissä ennen Söden tasoittavaa maalia taisi olla meidän aloitusvoitto? Siinä tappio ja mestaruus olisi muisto vain.

Mutta kuten aiemmin sanoin. Annan aikaa ja toivon, että Rede on kova keväällä, mutta mitään varmuuttahan siitä ei ole.
 

Nypsi

Jäsen
Syy miksi Hirso tuottaa intohimoa on, että hän on meidän oma jätkä ja entinen kapteeni. Hän on myös osoittanut vahvaa halua taistella pelipaikkansa eteen pelatessaan kaikissa Petun määräämissä pelipaikoissa kiukuttelematta. Se osoittaa luonnetta ja kilpisydäntä.
No tuo nyt kyllä on sellainen asia, jonka pitää olla ammattilaisurheilussa itsestäänselvä asia. En lähtisi patsasta pystyttämään Hirsolle sen johdosta, ettei hän ole kiukutellut.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
No tuo nyt kyllä on sellainen asia, jonka pitää olla ammattilaisurheilussa itsestäänselvä asia. En lähtisi patsasta pystyttämään Hirsolle sen johdosta, ettei hän ole kiukutellut.

Eipä ole monelle pelaajalle tässäkään organisaatiossa aina ollut itsestäänselvyys.

Ja selvyyden vuoksi. En ole tässä nousemassa barrikaadeille. Totean vain, että Hirson menestymättömyys on monen asian summa. On monta syytä miksi entinen pistepörssin voittaja yhtäkkiä floppaa. Taustoilta löytyy muutakin kuin vain yksinkertaisesti: "Hän on paska tai flegu".


En ole myöskään tuomitsemassa Nybaria Reden hankinnasta. Reden hankinta ja Hirson lähteminen ovat kaksi eri asiaa. Hirso olisi varmaan joka tapauksessa saanut etsiä itsellensä uuden seuran tai löytänyt itsensä katsomosta. Rede oli halpa ja nopea haku. Todettu kohtuuhyväksi tässä liigassa kerran. Petu halusi uuden miehen ja se hänelle toimitettiin. Joukkueeseen on kuitenkin pantu niin paljon rahaa, ettei haluttu hankkia kolmosen keskelle mitään 200k ukkoa, koska ei ole varmuutta, että päästäisiinkö Hirsosta eroon ja halutaanko Hirsosta eroon? Osa seurajohdostakin saattaa ajattella, että Hirson pitäminen rosterissa olisi hyvä henkivakuutus keväälle.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Mielenkiintoista kuinka tällä palstalla on voimassa sellainen mieliala, että sympatia ja myötätunto olisivat jotenkin pahoja asioita. Jos tunnen haikeata fiilistä Kimin poistumisesta/poistamisesta joukkueesta niin olen jonkinlainen epäonnistuja, siinä missä Kimikin.

Vaikka peli on nykyään kvarttaalitalouttakin pienemmällä aikajänteellä tapahtuvaa liiketoimintaa, niin kai tässä ihmisellä on oikeus olla surullinen tai harmistunut?

Totta vitussa minuakin on nyppinyt Kimin epäonnistuminen. Olkoon sitten lukkoa tai sitä rekistreöityä tavaramerkkiä: flegmaattisuutta. Jos pelaaja on aiempina vuosina saanut fanin puolelleen, niin ei kai sitä tarvitse ryhtyä nilkoille kusemaan suuren ja viisaan enemmistön (tai onko sittenkin kyseessä vähemmistö) pakottamana.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Mielenkiintoista kuinka tällä palstalla on voimassa sellainen mieliala, että sympatia ja myötätunto olisivat jotenkin pahoja asioita. Jos tunnen haikeata fiilistä Kimin poistumisesta/poistamisesta joukkueesta niin olen jonkinlainen epäonnistuja, siinä missä Kimikin.

Tottakai tämän asian tiimoilta saa olla harmistunut/surullinen, kyllähän fanit voivat ajatella myös tunteella näitä juttuja. Tosiasioita Kimin tämän kautisista otteista ei kannata kuitenkaan yrittää kiistää tai yrittää sulkea silmänsä siltä tosiasialta, että siirto loppukaudeksi muualle on loppupeleissä molempien osapuolten etu. Eli edelleen siinä ei ole mitään väärää, että fanit ajattelevat tunteella näitä asioita, kyllähän se on vahva yleispiirre etenkin joukkueurheilussa. Mutta se on loppupeleissä tärkeää, että ne henkilöt, jotka kasaavat ja kehittävät tätä jengiä, ajattelevat asiat tunteen sijaan järjellä ja tekevät vain ja ainoastaan joukkueen menestystä tukevia päätöksiä.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Silloin kun eka kertaa luin, että Hirso tekee paluun Nordikselle niin tuuletin kympillä, mut heti sen jälkeen iski hetkeksi pieni epäilys. Mun mielikuva herrasta on, että taitoa on mutta saadaanko se (taas) ulosmitattua?
Uhkakuva ikävä kyllä toteutui, taito varmaan on tallella mutta liike ei riitä tämän päivän SM-liigaan. Tarina ei kerro, miten Hirso on nilkkavaivastaan kuntoutunut, mutta toisaalta on ollut puoli vuotta aikaa hoitaa itsensä kondikseen. Omaan silmään Hirson liike ei ole parantunut kovinkaan paljoa eikä mies pääse "pelin sisään".
Pisteillä on tietysti merkitystä mutta tilastoja katsoessa on myös nähtävä niiden taakse. Kysymys oikeasti kuuluu, onko Hirso ollut laitureidensa tasolla sekä hyökkäys- että puolustussuuntaan tai tuonut panoksellaan lisätehoja? Tähän analyysiin ei pelkkä +/- tilasto riitä, vaan pitäisi analysoida miehen tekemiset tarkemmin.
Uskon että tämä on IFK:ssa tehty ja johtopäätökset siitä vedetty eli hankittiin TR. Olisin nähnyt Hirson erittäin mielelläni 2-sentterinä, totuus on ettei mies noussut sille tasolle. Toivottavasti palaa ens kaudella takaisin ja näyttää närhen munat, jos jonnekin vuokrataan.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hirsolle tsemppiä. Ei ne taidot ole mihinkään hävinneet, nyt ei vaan tällä kertaa HIFKissä onnistunut ja silloin on sekä seuran että pelaajan kannalta parasta hakea peliaikaa muualta. Hirso hankittiin 2-sentteriksi, mutta ei pystynyt peliesityksillään sitä paikkaa lunastamaan. Henkilökohtaisesti vituttaa se, että täällä jotkut kirjoittajat laittavat tämän päävalmentajan piikkiin.

Kyllä se on pelaajasta itsestään kiinni jos luistin ei kulje,eikä asenne ole kohdillaan, turha siitä on valmentajia syyttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös