Ville Koistinen Ilvekseen 7-vuoden sopimuksella

  • 116 265
  • 268

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Pyydän näin lopuksi Sinua juridiikan asiantuntijana miettimään, mihin syyllistyt kun sanot Ilveksen olevan kykenemätön maksamaan Ville Koistiselle palkkaa.

Kun tunnut olevan niin hyvin perillä asioista, niin kerro meille, mihin hän syyllistyy?

Ahde sanoi, ettei Ilveksellä ole varaa Koistiseen. Ei tuollaisessa spekulaatiossa ole mitään poikkeuksellista - sitä tehdään yrityksistä ja valtioista.

MTV3 kirjoitti viime syksynä uutisen otsikolla: Nokialla ei ole varaa mokata Meegon kanssa (juttu luettavissa täällä: Asiantuntija: Nokialla ei ole varaa mokata MeeGon kanssa - MTV3.fi - Uutiset - Talous ). Olisiko Nokian pitänyt alkaa ärhentelemään MTV3:lle? Täytyypä tsekata tuon MTV3:n uutisen kommenttiketju, onko siellä Elop tai Jorma Ollila vihjailemassa, mihin uutisen kirjoittaja syyllistyy tai miten hän tulee sitä vastaamaan?

Oman suosikkiseurani keskusteluissa eräs fani kirjoitti pari vuotta sitten, että SaiPalla ei ole varaa kovan luokan vahvistuksiin (lue juttu täältä: Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - Henrik Höglund SaiPaan). Sekin väite osoittautui vääräksi, sillä kyllä SaiPan hankkimat Lintnerit ja McTavishit ovat olleet kovan luokan vahvistuksia. Emme sentään ole nähneet SaiPa-johtoa nettifoorumilla kumoamassa väitteitä ja kertomassa, että on meillä varaa vahvistuksiin.

Olenko yksin ajatuksieni kanssa, jos olen sitä mieltä, että Ilves-toimistolla on nyt oltu vähän liian herkkänahkaisia ja organisaatiolla olisi tärkeämpääkin tehtävää kuin hiillostaa yksittäistä nettinimimerkkiä - olkoonkin, että kyseinen nimimerkki on tietojensa ja mielipiteidensä kanssa ilmeisesti vähän hukassa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Olenko yksin ajatuksieni kanssa, jos olen sitä mieltä, että Ilves-toimistolla on nyt oltu vähän liian herkkänahkaisia ja organisaatiolla olisi tärkeämpääkin tehtävää kuin hiillostaa yksittäistä nettinimimerkkiä - olkoonkin, että kyseinen nimimerkki on tietojensa ja mielipiteidensä kanssa ilmeisesti vähän hukassa.

Et varmasti ole yksin, mutta näin yksittäisenä Ilveksen kannattajana olen enemmän kuin tyytyväinen että Ilveksenjohdosta kommunikoimaan sen ydinkannattajarhmän kanssa. Asioiden kommentointi tuskin vie niin paljon aikaa, että tärkeämmät asiat jäisi hoitamatta. Samalla kumotaan päättömiä huhuja kuten esim. nämä Ahteen syytökset siitä, että lainvoimaista osakeantia ei ole suoritettu, johto ei ole tehnyt mitään parantaakseen taloudellista tilannetta(syyttänyt vain vanhaa johtoa) ja ettei Ilveksellä ole varaa maksaa Koistisen palkkaa.

Nämä on mielestäni sellaisia syytöksiä, jotka on ihan hyvä ampua alas kun on juuri viimeiset vuodet liikkunut kaikenlaisia huhuja Ilveksen taloudesta. Läpinäkyvyys liiketoiminnan johdossa on helvetin tärkeä asia ja siinä tämänhetkinen johto on onnistnut hyvin. Eikä Meskasen sanomisia ole tässä vaiheessa mitään syytä epäillä.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Olenko yksin ajatuksieni kanssa, jos olen sitä mieltä, että Ilves-toimistolla on nyt oltu vähän liian herkkänahkaisia ja organisaatiolla olisi tärkeämpääkin tehtävää kuin hiillostaa yksittäistä nettinimimerkkiä - olkoonkin, että kyseinen nimimerkki on tietojensa ja mielipiteidensä kanssa ilmeisesti vähän hukassa.

Jos kyse olisi pelkästään siitä, että Ilveksellä ei ole varaa Koistiseen, ongelmaa tuskin olisi. Ikävää tästä temä on siksi, että Ahde vihjailee Ilveksen järjestäneen täysin tekaistun osakeannin.

Minä olen osaltani vastuussa yli 200 ihmisen sijoituksesta tähän talvella järjestettyyn antiin. En ole siis järin ilahtunut tästä kirjoittelusta.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos kyse olisi pelkästään siitä, että Ilveksellä ei ole varaa Koistiseen, ongelmaa tuskin olisi. Ikävää tästä temä on siksi, että Ahde vihjailee Ilveksen järjestäneen täysin tekaistun osakeannin.

Minä olen osaltani vastuussa yli 200 ihmisen sijoituksesta tähän talvella järjestettyyn antiin. En ole siis järin ilahtunut tästä kirjoittelusta.

Ymmärränkö nyt Meskasen viestin väärin? Kommentoi kyllä osakeantia, mutta kehotus alkaa miettimään syyllisyyttä alkaa juuri siitä onko varaa maksaa Koistiselle palkkaa vai ei.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ymmärränkö nyt Meskasen viestin väärin? Kommentoi kyllä osakeantia, mutta kehotus alkaa miettimään syyllisyyttä alkaa juuri siitä onko varaa maksaa Koistiselle palkkaa vai ei.

Otti kantaa sekä Koistisen palkanmaksuun että osakeantiin.


Pyydän näin lopuksi Sinua juridiikan asiantuntijana miettimään, mihin syyllistyt kun sanot Ilveksen olevan kykenemätön maksamaan Ville Koistiselle palkkaa. Samoin, pyydän esittämään väitteellesi kirjalliset todisteet. Miettinet myös, mikä lainkohta tulee kyseeseen, kun väität Ilves-Hockey Oy:n ottaneen rahat, vaikka ei ole osakeantia mukaasi järjestänyt.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Et varmasti ole yksin, mutta näin yksittäisenä Ilveksen kannattajana olen enemmän kuin tyytyväinen että Ilveksenjohdosta kommunikoimaan sen ydinkannattajarhmän kanssa.

Se on hienoa, että organisaatio kommunikoi fanien kanssa - liian monet laiminlyövät sen täysin. Nettikeskusteluihin osallistumista tehokkaampaa voisi olla, jos johdolla olisi seuran nettisivuilla oma palsta, jossa he voisivat kirjoittaa mielestään tärkeistä asioista, vastata fanien kysymyksiin tai käsitellä nettifoorumeilla puhuttaneita asioita. Tuolloin kirjoitukset myös saisivat suuremman lukijakunnan kuin pistämällä yhden foorumikirjoituksen sinne ja toisen tänne.

Jos kyse olisi pelkästään siitä, että Ilveksellä ei ole varaa Koistiseen, ongelmaa tuskin olisi. Ikävää tästä temä on siksi, että Ahde vihjailee Ilveksen järjestäneen täysin tekaistun osakeannin.

Jep, tuo olikin täysin päätön vihjaus ja kertoi lähinnä kirjoittajan puutteellisista pohjatiedoista. Mutta kun kyse on yhdestä tyhmästä kirjoittajasta, jonka väitteet jo jatkoaikalaisten toimestakin ammuttiin alas, en olisi nähnyt tarvetta organisaation vastahyökkäykseen.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Olenko yksin ajatuksieni kanssa, jos olen sitä mieltä, että Ilves-toimistolla on nyt oltu vähän liian herkkänahkaisia ja organisaatiolla olisi tärkeämpääkin tehtävää kuin hiillostaa yksittäistä nettinimimerkkiä - olkoonkin, että kyseinen nimimerkki on tietojensa ja mielipiteidensä kanssa ilmeisesti vähän hukassa.

Et ole. Monesti sitä toivoisi joukkueen johdolta kommentteja jos mihinkin asiaan, mutta olen erittäin tyytyväinen siihen, että esim. Lukon johto ei lähde kommentoimaan keskustelupalstoilla fanien kirjoituksiin. Se on ammattimainen tapa toimia mielestäni.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Et ole. Monesti sitä toivoisi joukkueen johdolta kommentteja jos mihinkin asiaan, mutta olen erittäin tyytyväinen siihen, että esim. Lukon johto ei lähde kommentoimaan keskustelupalstoilla fanien kirjoituksiin. Se on ammattimainen tapa toimia mielestäni.

Mistä kukin diggaa. Minä en pidä pahana, jos Ilveksen johto osallistuu näihin keskusteluihin. Muiden joukkueiden kannattajien mielipide on sitten ihan yhtä tyhjän kanssa. Omien hyväksyntä on pääasia.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilveksen tiedotuspolitiikka on puhdistanut paljon ilmaa joukkueen ympäriltä ja itse näen parhaaksi tavaksi astua esiin ja ampua huhut alas lyömällä faktat pöytään. En näe ammattimaisena toimintana sitä, että organisaation toimintaa kohtaan esitettyjä perättömiä väitteitä ei kumota ja Meskanenkin on ymmärtänyt jatkoajan kaltaisen foorumin olevan jääkiekkomediana melko merkittävä. Jos valheiden antaa velloa riittävän kauan, niistä tulee "totuuksia".

Ainakin täältä suunnalta lähtee Meskaselle kevättodistukseen kiitettävä arvosana siitä, kuinka viestintä on hoidettu.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Jos valheiden antaa velloa riittävän kauan, niistä tulee "totuuksia".

Oletko oikeasti sitä mieltä, että tuo Ahteen kirjoitus olisi ajan myötä muuttunut totuudeksi, vaikka kaikki muut kirjoittajat olivat yhteistuumin kumonneet ne perättöminä ja todistaneet hänen lähteidensä olevan puutteellisia?
 

Bronco

Jäsen
organisaatiolla olisi tärkeämpääkin tehtävää kuin hiillostaa yksittäistä nettinimimerkkiä

en olisi nähnyt tarvetta organisaation vastahyökkäykseen.

Kaikella kunnioituksella: käytät aika vahvoja termejä siihen nähden, että tähän viestiketjuun on kirjoitettu vain yksi asiallinen viesti ja sekin Hannu Meskasen henkilökohtaisella nimimerkillä. Ei esimerkiksi viittä tunteenpurkausta tunnuksella "Ilveksen toimisto".

Tämän yhden viestin kirjoittamiseen kului varmasti maanantai-iltana useita tärkeitä työtunteja...

Maabrändivaltuuskunta ei näemmä ollut väärässä, kun totesi suomalaisen kulttuurin olevan äärimmäisen epähierarkista. Sen huomaa näistäkin viesteistä, joissa Moderaattorit ja mirasane kehtaavat piikitellä Ilveksen hallituksen puheenjohtajaa.

On täysin selvää, että Jatkoajan keskustelupalstaa seuraavat fanien lisäksi suuri osa pelaajista, toimittajista ja muusta lätkäväestä. Mielestäni on hienoa, että vihdoin myös nämä sisäpiiriläiset ottavat osaa keskusteluihin omalla nimellään. Kunnioitettava avoimuus tuo huomattavasti lisää mielenkiintoa viestiketjuihin, varsinkin jos henkilö ilmaisee ajatuksensa yhtä selkeästi ja asiallisesti kuin Meskanen.

Se on ammattimainen tapa toimia mielestäni.

Vanhanaikaista se on.

ONTOPIC: Koistisen sopimus on muuten yksi kevään hienoimmista uutisista, varsinkin kun kuunteli Radio 957:n tekemän haastattelun.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Maabrändivaltuuskunta ei näemmä ollut väärässä, kun totesi suomalaisen kulttuurin olevan äärimmäisen epähierarkista. Sen huomaa näistäkin viesteistä, joissa Moderaattorit ja mirasane kehtaavat piikitellä Ilveksen hallituksen puheenjohtajaa.

Minkäslainen hierarkia on nimimerkki SaiPa-hahmo mirasanella, jatkoajan moderaattorilla ja Ilves-Hockey Oy:n puheenjohtajalla? Minä en näiden kolmen toimijan välille saa minkäänlaista hierarkista järjestelmää aikaiseksi.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Vanhanaikaista se on.

Voi olla. Saa nähdä tuleeko tästä trendi ja saamme pian jatkoaikaan uusia nimimerkkejä toimareista.

Kannatan avointa viestintää seuran puolelta ja tuossa esim.
mirasane toi muutaman esimerkin. Jos lähdetään mukaan keskustelupalstan syövereihin niin se on loputon suo ja todella tarkkana saa olla mitä seuran edustaja näppäimistöltään päästää.

Tietenkin jos toimarilla on voimavaroja ja aikaa tulla missä tilanteessa tahansa esiin keskustelupalstoilla niin miksei. Itse en pidä sitä tosiaankaan ammattimaisena toimintana.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Tietenkin jos toimarilla on voimavaroja ja aikaa tulla missä tilanteessa tahansa esiin keskustelupalstoilla niin miksei.

Tärkein sidosryhmä (lue: fanit) tykkää, joten miksi ei.

Itse en pidä sitä tosiaankaan ammattimaisena toimintana.

Kannattaa ehkä tsekata Meskasen meriitit yritysmaailmassa ja miettiä sen jälkeen, että minkänlainen toiminta on mahdollisesti ammattimaista ja ennen kaikkea kannattavaa.

Minä pidän kovasti siitä, että asioita ei enää vain tapahdu. Nyt jokaista liikettä kommentoidaan mahdollisuuksien rajoissa sekä etu- että jälkikäteen. Voiko kannattaja muuta edes pyytää? Toki jos tykkää norsunluutorni-tyyppisesti jääkiekkojohtamisesta, niin mikäs siinä. Nauti sinä siitä Raumalla. Minä nautiskelen tästä uudenlaisesta jääkiekkojohtamisen täällä Tampereella.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kannattaa ehkä tsekata Meskasen meriitit yritysmaailmassa ja miettiä sen jälkeen, että minkänlainen toiminta on mahdollisesti ammattimaista ja ennen kaikkea kannattavaa.

Hänen meriittinsä yritysmaailmasta eivät liity mielipiteeseeni millään tavalla. Tuntuu, että tätä uudenlaista jääkiekkojohtamista ei ainakaan saa kritisoida millään tavalla.. Noh, samapa tuo. Keskustelupalstalla kerroin vain oman mielipiteeni. Toivottavasti Ilves-fanien kannalta tämä tapa sitten jatkuu vaikeinakin aikoina.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oletko oikeasti sitä mieltä, että tuo Ahteen kirjoitus olisi ajan myötä muuttunut totuudeksi, vaikka kaikki muut kirjoittajat olivat yhteistuumin kumonneet ne perättöminä ja todistaneet hänen lähteidensä olevan puutteellisia?

Tätä tuskin olisi kasvatettu totuudeksi asti sellaisenaan, mutta joillekin olisi varmasti jäänyt mielikuva "Ilveksen hämäräperäisestä toiminnasta".

Olen joka tapauksessa erittäin mieltynyt Hannu Meskasen tapaan lähestyä nimenomaan organisaationsa palvelujen suurkuluttajia ja uskollisimpia asiakkaitaan muillakin kuin perinteisillä kanavilla. Tämä on johdonmukaisesti kertonut, missä mennään ja mitä Ilveksessä on tapahtumassa mm. sen johtamiseen liittyvissä uudistuksissa, joukkueen rakentamispolitiikassa, osakeannissa, jne.

Paljon toisenlaisiakin esimerkkejä on nähty. Joidenkin toimitusjohtajien tai hallituksen puheenjohtajien mielestä tällainen on joutavaa ja arvoa alentavaa toimintaa, ja tärkeimmät viestinnän kohteet ovat suurten sponsorien edustajat, jotka edustavat "samaa tasoa".
 

Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Meidän neuvomme on, että joko todistat nuo väitteet todeksi tai harkitset viestien editointia.

Asiaa syvällisesti harkittuani en näe mitään tarvetta poistaa tai edes editoida viestejäni. Olen todennut Koistisen sopimuksen hehkuttamisen vastakommenttina omana mielipiteenäni, että tällaiseen sopimukseen nyky-Ilveksellä ei ole varaa. Kommenttini sanavalinta on sikäli hieman heikko, että tosiasiassa se ei millään tavalla liity ihailemaani jääkiekkoilijaan vaan pelkästään heikkoon luottamukseeni Ilveksen taloutta kohtaan. Toiseksi olen epäillyt/ihmetellyt sitä, ettei syksyllä 2010 toteutetuksi väitettyä osakeantia ole vielä edes kesäkuun 2011 alussa rekisteröity kaupparekisteriin. Annin maksuajankin ilmoitettiin päättyvän/päättyneen jo 31.12.2010. Osakeantipäätöstäkään ei ole rekisteröity. Valitsemansa uhkailulinjan sijasta olisin odottanut Meskasen (kun itse vapaaehtoisesti halusi tulla asiassa ulos) kärsivällisesti selostavan meikä-typerykselle, miksei päätöstä eikä korotusta ole rekisteröity. Vasta korotuksen rekisteröinnin jälkeen merkitsijät voivat saada osakkeensa ja tulla yhtiökokoukseen, aikaisemmin eivät voi. Tässä ei ole kyse mistään pikku suosituksista vaan Suomen lain pakottavista säännöksistä.

Nuo rekisteriasiat voi jokainen kiinnostunut tarkistaa itse, enkä koe että minulla oliei mitään velvollisuutta niiden dokumenttien toimittamiseen kenellekään.

On ikävää, että keskustelijoitten valtaosa ei kykene tai halua lainkaan keskustella itse asiasta, vaan pelkästään hyökätä sellaisen keskustelijan henkilöä vastaan, jonka mielipiteet eivät satu olemaan samanlaisia omien kanssa. Pidän aika lailla yllättävänä, että Ilveksen johdosta tullaan omalla nimellään tänne nimimerkkien joukkoon ja toimitaan samalla tavalla. Se ei mielestäni edusta hyvää keskustelukulttuuria missään yhteydessä.
 

Bronco

Jäsen
Saa nähdä tuleeko tästä trendi ja saamme pian jatkoaikaan uusia nimimerkkejä toimareista.

Mikäli viittaat toimarilla Hannu Meskaseen, niin Ilveksen toimitusjohtaja on siis Ville Raunio.

On ikävää, että keskustelijoitten valtaosa ei kykene tai halua lainkaan keskustella itse asiasta, vaan pelkästään hyökätä sellaisen keskustelijan henkilöä vastaan, jonka mielipiteet eivät satu olemaan samanlaisia omien kanssa. Pidän aika lailla yllättävänä, että Ilveksen johdosta tullaan omalla nimellään tänne nimimerkkien joukkoon ja toimitaan samalla tavalla.

Eiköhän se ole aika luonnollista, että ihmisten kohdatessa keskenään ristiriitaista tietoa, epämiellyttävää tilannetta koitetaan purkaa etsimällä tukea aiemmin muodostetuille näkemyksille tai asettumalla mielipidejohtajien kanssa samalle viivalle. On kyse useimpien tähän osioon kirjoittavien rakastamasta seurasta ja sen avainhenkilöistä, joiden mainetta yrität jostain syystä tahria.

Odotitko saavasi tervehenkistä keskustelua aikaan nostamalla kissan pöydälle heti Ilveksen onnistuneen uuden alun ja hienon pelaajahankinnan jälkeen? Ennen kaikkea tuollaiseen salamyhkäiseen tyyliin, muita provosoiden (makuupaikkoja juridisessa väittelyssä jne.) ja nopeasti tämän jälkeen marttyyriä leikkien?

Pidän aika yllättävänä, jos netin parissa säännöllisesti aikaa kuluttava Ilveksen fani ei tähän päivään mennessä tiedä Hannu Meskasen kirjoitelleen vuoden verran Ilveksen omalle keskustelupalstalle. Omalla nimellään nimimerkkien joukossa.

Hannu Meskanen näyttää rekisteröityneen Jatkoaikaan viitisen vuotta ennen sinua, joten miksi hän ei saisi käyttää nimimerkkiään niin kuin me muutkin.
 

Grub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen todennut Koistisen sopimuksen hehkuttamisen vastakommenttina omana mielipiteenäni, että tällaiseen sopimukseen nyky-Ilveksellä ei ole varaa.

Mistä sinä tiedät, onko Ilveksellä Villen sopimukseen varaa vai ei? Kuten Hannu viestissään sinulta kysyikin, niin oletko nähnyt sopimusta, et voi tietää millaisella paperilla Koistinen pelaa? Väitän, että et... mutta sen tiedän, että hallituksen puheenjohtaja Hannu Meskanen varmasti on! En itsekään tiedä sopimuksen sisältöä, eikä minun kuulukaan tietää, kuten ei minun kuulu tietää kenenkään muunkaan työsopimusta. Voihan esimerkiksi olla, että Villen palkan maksaa suurelta osin vaikka yhteistyökumppanit, jolloin se ei rasita Ilveksen budjettia, mistä näitä tietää?!

Toiseksi olen epäillyt/ihmetellyt sitä, ettei syksyllä 2010 toteutetuksi väitettyä osakeantia ole vielä edes kesäkuun 2011 alussa rekisteröity kaupparekisteriin.

Tätäkin sinulle on täällä yritetty vääntää rautalangasta ihan kaikella ystävyydellä. Enkä jaksa miljoonatta kertaa sitä tänne kirjoittaa, voit tarkistaa aikaisemmista kirjoituksista miten asia on. Totean vain vielä kerran, että nämä tiedot eivät SIIS näy rekisterissä samantien! Toiseksi, pitää muistaa sekin, että Ilves Hockey Oy ei ole julkinen osakeyhtiö!

On ikävää, että keskustelijoitten valtaosa ei kykene tai halua lainkaan keskustella itse asiasta, vaan pelkästään hyökätä sellaisen keskustelijan henkilöä vastaan, jonka mielipiteet eivät satu olemaan samanlaisia omien kanssa. Pidän aika lailla yllättävänä, että Ilveksen johdosta tullaan omalla nimellään tänne nimimerkkien joukkoon ja toimitaan samalla tavalla. Se ei mielestäni edusta hyvää keskustelukulttuuria missään yhteydessä.

Minun mielestäni se ei ole yhtään yllättävää. Täällä on kuitenkin hirveän monella aika läheinenkin suhde Ilvekseen, seuraan jota he rakastavat. Samoin tiedän, että moni täälläkin tietää Ilveksen asioista loppujen lopuksi melko paljon. Täällä on yritetty sinulle näyttää toteen, että olet väärässä, mutta et näy sitä uskovan millään. Hannu Meskanen on valinnut omaan rooliinsa avoimen tiedotuskulttuurin ja siihen kuuluu myös kirjoittaminen tänne (Jo vuosien ajan). Minusta tämä on aivan loistava asia, kerrankin voidaan todeta, että seura on lähellä fanejaan, sitähän Ilveksessä on toivottu jo vuosien ajan. Hannun kirjoituksen sinulle ymmärtää äärettömän hyvin, sillä mitä sinä olisit tehnyt, jos sinun yritystäsi syytettäisiin suoranaisesta petoksesta? Sinä olet täällä syyttänyt Ilves Hockey Oy:tä petoksesta! Et ilmeisesti ymmärrä, että myös se on Suomen laissa toimintaa, mistä voidaan saattaa rikosoikeudelliseen vastuuseen.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Taloudellista puolta ei ole kommentoinut kukaan, joten siitä kannattaa todeta tulessakaan palamattomana faktana, että Ilveksellä valitettavasti ei ole tähän sopimukseen varaa.

Tässä omasta mielestä se homman pihvi. Ahde väittää että "Ilveksellä ei ole sopimukseen varaa". Tässä vaiheessa Ahde tietää (pakko tietää kun faktana kirjoittaa) Koistisen palkan sekä Ilveksen pelaajabudjetin että budjetin käytön. Nämä luvut itseä kiinnostaisi ja varsinkin se kuinka paljon Koistisen palkka meni sitten budjetin ylitse. Viitsitkö Ahde laittaa ne tänne?

Toki tätä Ahteen "tietoa" varmasti epäilee kaikki omilla aivoillaan ajattelevat ihmiset, varsinkin kun on tiedotettu että sentteriä vielä haetaan Koistisen sopimuksen jälkeenkin. Jos, Ahteen mielestä, ollaan jo nyt yli pelaajabudjetin niin kuinka tuon sentterin palkan kanssa käy?
 

Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuten talousasiat-ketjussa totean, oli Ilves-Hockey Oy:n tappio viime tilikaudella Kauppalehden mukaan huikeat 514.000 euroa. Linkkiä Kauppalehteen en voi laittaa, koska se on käyttäjätunnusten takana.

Päätin nostaa tämän vanhan ketjun esille siksi, että keskustelu tässä ketjussa oli meikäläistä kohtaan mielestäni täysin asiatonta ajalla 28.5.–5.6.2011. Jouduin uhatuksi tutkintapyynnöllä, nimetyksi naapuriseuran trolliksi ja ties vaikka miksi. Nyt jälkeenpäin sanon vilpittömästi, että olisin mieluummin ollut väärässä kuin nähnyt tällaisen ennakkotiedoista poikkeavan olettamaanikin jyrkemmän tulosromahduksen Ilveksessä.

En kuitenkaan pyri kuittailemaan; sellaistahan olisi esim. jokaiseen huutoon vastaaminen ja kommentoiminen nyt jälkeenpäin erikseen. Itse kukin katsokoon postauksiaan jos on kiinnostunut oppimaan asiasta jotakin. Niille, jotka jo syksyn aikana ovat yksityisviestillä ottaneet yhteyttä ja pahoitelleet vääriä tai perusteettomia uskomuksiaan, lähetän tässä samalla terveiseni.

Meille kaikille olisi kaikkein tärkeintä vain se, että Ilves voisi hyvin sekä urheilullisesti että taloudellisesti.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
En kuitenkaan pyri kuittailemaan; sellaistahan olisi esim. jokaiseen huutoon vastaaminen ja kommentoiminen nyt jälkeenpäin erikseen. Itse kukin katsokoon postauksiaan jos on kiinnostunut oppimaan asiasta jotakin.

Mites tämän osakeannin laita? Saanko siihen vielä jonkinlaisen selvityksen. Virkistän muistiasi.

"Osakeantia ei ole rekisteröity kaupparekisteriin, mikä pakottaa epäilemään ettei sellaista ole edes toteutettu. Vai onko?"

Nimimerkki Ahde


Että onko osakeanti todella järjestetty vai eikö ole?
 

Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mites tämän osakeannin laita? Saanko siihen vielä jonkinlaisen selvityksen. Virkistän muistiasi.

"Osakeantia ei ole rekisteröity kaupparekisteriin, mikä pakottaa epäilemään ettei sellaista ole edes toteutettu. Vai onko?"

Nimimerkki Ahde


Että onko osakeanti todella järjestetty vai eikö ole?

Osakeantipäätöstäkään ei ollut rekisteröity kaupparekisteriin, vaikka se on lain mukaan tehtävä kuukauden kuluessa yhtiökokouksesta.
Siksi kysymykseni oli mielestäni erittäin perusteltu. Nyt rekisteröinti tehtiin viikko pari sitten. Yhtiökokouskutsun mukaan näillä osakkeilla tosin ei ole asiaa yhtiökokoukseen, koska sinne voisivat tulla vain osakasrekisterin 1.10.2011 tilanteen mukaiset osakkaat. Osakerekisteriin uusia osakkaita ei ole voitu merkitä ennen kaupparekisterimerkintää, jos lakia on noudatettu.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Osakeantipäätöstäkään ei ollut rekisteröity kaupparekisteriin, vaikka se on lain mukaan tehtävä kuukauden kuluessa yhtiökokouksesta.
Siksi kysymykseni oli mielestäni erittäin perusteltu. Nyt rekisteröinti tehtiin viikko pari sitten. Yhtiökokouskutsun mukaan näillä osakkeilla tosin ei ole asiaa yhtiökokoukseen, koska sinne voisivat tulla vain osakasrekisterin 1.10.2011 tilanteen mukaiset osakkaat. Osakerekisteriin uusia osakkaita ei ole voitu merkitä ennen kaupparekisterimerkintää, jos lakia on noudatettu.

Yksinkertaiseen kysymykseen kiemurteleva vastaus. Voimme kuitenkin yksissä tuumin todeta, että pelkosi tekaistusta osakeannista oli lopulta täysin turha. Ilmeisesti otat asian esille toisessa ketjussa, ja pahoittelet virheellistä tulkintaasi?
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Päätin nostaa tämän vanhan ketjun esille siksi, että keskustelu tässä ketjussa oli meikäläistä kohtaan mielestäni täysin asiatonta ajalla 28.5.–5.6.2011. Jouduin uhatuksi tutkintapyynnöllä, nimetyksi naapuriseuran trolliksi ja ties vaikka miksi. Nyt jälkeenpäin sanon vilpittömästi, että olisin mieluummin ollut väärässä kuin nähnyt tällaisen ennakkotiedoista poikkeavan olettamaanikin jyrkemmän tulosromahduksen Ilveksessä.

Sinähän väitit että Ilveksellä ei ole varaa Koistiseen, ja nyt otat kummallisen kunnian itsellesi vaikka väitteesi on todella heppoisilla kantimilla edelleen. Eli otas nyt rauhassa. Kerro toki meille jotain faktaa siitä, että Koistinen ei olisi saanut mahdollisia kesken kauden saatavia palkkojaan ajallaan.

Vai onko Ilves mennyt konkurssiin yön aikana?

Mitkään tämän kauden jälkeiset mahdolliset tappiot ei ole todellakaan mikään selitys sille, että "Ilveksellä ei ollut varaa Koistiseen":
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös