Jatkoajan leffakerho

  • 2 312 003
  • 11 992

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Kuten tuossa arviossani totesin, niin arvelen että Tinttinsä läpikotaisin tuntevat todennäköisesti voivat vain pettyä elokuvaan, koska se ei ole "oikea Tintti-seikkailu". Olen Tinttini lukenut, mutta tarinoiden yksityiskohdat ovat jo häipyneet mielestä. Elokuva-arvioissa onkin ollut mielipiteitä puolesta ja vastaan katsojan omista kokemuksista riippuen - siksi laitoin loppukaneetin, että jos ei mieti liikaa mikä on eri tavoin tai samalla tavalla kuin kirjassa/kirjoissa, elokuvan parissa viihtyy. Tieto lisää tuskaa?

Lord of the Rings -elokuvatrilogiassa Frodo oli kirjaversiota huomattavasti heikompi ja harhaisempi tapaus -tätä linjausta puolusteltiin käsikirjoittajien toimesta siksi, että sormuksen ja pahan vallasta tulisi näin voimakkaampi kuva. Tulevasta Hobitti-elokuvasta löytyy muistaakseni henkilöitä, jotka eivät alkuperäiseen kirjaan edes kuulu. Suora kirjojen tarinoiden siirto "yksi yhteen" elokuvaksi ei ole tosiaankaan tavanomaista, joten olen iloinen, että lopputulos on edes tällainen.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki Cube-leffat tarjoilee pienessä tilassa meininkiä, joihin vain parhaat SAW-leffat pystyivät. Yllättävän hyviä pläjäyksiä!

Katsoin Driven ja oli kyllä odotetun hyvä. Ehkä olisi toivoinut alun perusteella, että oltaisiin pysytty siinnä Miami Vice-tyylisessä tunnelmassa, mutta aika nopeastihan se alkutekstien jälkeen kariutui. Soundtrack oli kertakaikkisen hyvä ja biisit ovat rohkeita, mutta toimivia vetoja moniin tilanteisiin. Myöskään elokuva ei tuntunut mitenkään tekotaiteelliselta, vaikka näitä arvosteluita lukeneena, niin vähän tuntuikin. Väkivalta oli tosiaan raakaa, mutta sopi siltikin elokuvaan "järkyttävänä" elementtinä.

Tuli samalla katsottua uusin Johnny English ja vaikka elokuvanahan tuo ei juuri olekkaan mitään. Niin kyllä mä mielelläni aina maksan siitä, että näkee Mr. Beanin toiminnassa ja mulla oli ainakin hauskaa. Sain mitä halusin, eli Atkinsonin sekoilua.

Niin.. ja sitten vielä tuossa muutama päivä takaperin se Kapteeni Amerikka-leffa. Noh, olihan se aika kuraa, enkä jaksanut katsoa viimeistä viittä minuuttia edes loppuun, enkä menettänyt kuin Avengers-leffan trailerin ja Nick Furyn pärstän.

Loppuun pitää vielä suositella Will Ferrell-diggareille Everything must Go:ta, joka enemmän onkin tosin draamaelokuva. Kuitenkin ihan leppoisaa ja mukavaa katseltavaa sopivassa mielentilassa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Loppuun pitää vielä suositella Will Ferrell-diggareille Everything must Go:ta, joka enemmän onkin tosin draamaelokuva. Kuitenkin ihan leppoisaa ja mukavaa katseltavaa sopivassa mielentilassa.

Joo ihan asiallinen leffa, ja menee myos tuolle listalle noista "pienessa tilassa" kuvatuista leffoista, kun suurin osa leffasta tapahtuu herran pihanurmikolla.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lars von Trier, tuo ihanan sairas mies tanskasta. Tuli äsken katsottua pitkään odottamani Melancholia (imdb). Olin ennen elokuvaa välttynyt kaikilta mahdollisilta ennakkotiedoilta, enkä ollut edes lukenut IMDB:n juonikuvausta. Oli melko hienoa lähteä katsomaan kun ei tiennyt yhtään mitä odottaa. Suosittelen samaa lähestymistapaa tämän leffan kohdalla muillekin. Elokuva vaatii ehkä oikeanlaisen keskittyneen mielentilan ja häiriittömän katseluympäristön toimiakseen täysillä. Minuun iski lujaa ja tulee varmasti kestämään useita katselukertoja.

Viikon aikana tuli pyöräyteltyä muutamia muitakin laadukkaita teoksia, joista on pakko mainita synkkä House of Sand and Fog (imdb), kaatuneiden sotilaiden perheille suruviestejä tuovista kahdesta sotilaasta kertova The Messenger (imdb) sekä taannoin Teemalta tullut How I Ended This Summer (imdb). Kaikki melko rauhallisia elokuvia, jotka jäävät katsomisen jälkeen pyörimään tehokkaasti päähän.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä helvettiä, itselle tuli äsken nähty traileri The Thing-elokuvasta täysin puskista. Onko tämä leffa todella tehty jo kolmannen kerran. Se 80-luvun Kurt Russelin tähdittämä oli mielestäni aivan loistava filmi, joten enpä tiedä tästä uudesta versiosta. Hieman taas näemmä ideat vähissä. Pitääkin tsekata cast, että onko kyseessä matalamman profiilin tekele.
 
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Mitä helvettiä, itselle tuli äsken nähty traileri The Thing-elokuvasta täysin puskista. Onko tämä leffa todella tehty jo kolmannen kerran. Se 80-luvun Kurt Russelin tähdittämä oli mielestäni aivan loistava filmi, joten enpä tiedä tästä uudesta versiosta. Hieman taas näemmä ideat vähissä. Pitääkin tsekata cast, että onko kyseessä matalamman profiilin tekele.
Tämä uusin versio on ymmärtääkseni jonkin sortin jatko-osa. Mahtaa tuotantoyhtiötä vituttaa, ettei tässä tapauksessa alkuperäiselle leffalle voi oikein tehdä jatko-osaksi nykyään niin-kovin-muodikasta esiosaa (vrt. esim. X-men [First Class], Uhrilampaat [Hannibal Rising], Star Trek, Batman [Begins], muutamia mainitakseni).

E: Ei helvetti, sehän on kuin onkin esiosa. Ja Ridley Scott ohjaa ilmeisesti parhaillaan Alienille esiosaa. Perseilyn ja ideattomuuden maailmanennätys? Way to go, Hollywood! (Linkki ohjaa dome.fi-sivustolle.)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
En tuomitse vielä. Esiosa ei välttämättä vielä ole kuolemantuomio. Lisäksi Alienin kohdalla Ridley Scott kuulostaa edes suht vakuuttavalta.
Totta, saa nähdä, mitä tuleman pitää. Tässä linkissä enemmän juttua asiasta. (Linkki ohjaa dome.fi-sivustolle.)
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Tuli katseltua IIK!! -kauhuelokuvafestivaaleilla sekä Carpenterin The Thing, että tuo uusi versio, joka oli ennakkonäytöksessä. Matthijs van Heijningen Jr:n ohjaama The Thing ei siis tosiaan ole remake Carpenterin klassikosta, vaan toimii esiosana, kertoen mitä norjalaisella jääasemalla tapahtui ennen vuoden -82 leffan tapahtumia. Käytännössä tämä kuitenkin täyttäisi paikkansa myös täysiverisenä remakena, sen verran samanlaisessa hangessa leffa tarpoo.

Elokuva on kuitenkin varsin onnistunut tapaus, joskaan ei mitään suurempaa uutta ja ihmeellistä tarjoa. Ihan viihdyttävä leffa, jonka katsomista voinee suositella, jos alkuperäinen The Thing maistuu. 3,5/5.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Käytiin toissa päivänä elikkäs lauantaina äkkinäispäätöksenä katsomassa Missä kuljimme kerran.

No tuota. Aika nössö leffahan se oli, vaikka olihan siellä sentään teloituksia, esiaviollista seksiä ja esiaviollisia teloituksia. Ensimmäisen tunnin aikana en katsonut kertaakaan kellon tilannetta, joten ja koska alku oli intensiivisempi ja toimivampi osio. Keskivaiheilla elokuva lörpähti ja lopussa ihan lievästi taso nousi. Elokuvan kesto oli siis 2 h 6 minuuttia, 1 h 6 minuuttia olisi ollut sopivampi paketti tälle ämmäin leffalle. No, illalla sai piparia, että tuota...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En tuomitse vielä. Esiosa ei välttämättä vielä ole kuolemantuomio. Lisäksi Alienin kohdalla Ridley Scott kuulostaa edes suht vakuuttavalta.
Näyttelijäkaarti kuulostaa erinomaiselta, ohjaus ja kirjoitus on kunnossa ja youtuben kuvakimaratraileri antaa ainakin elkeitä erinomaisesti oikeaa henkeä noudattavasta pätkästä: http://www.youtube.com/watch?v=3fIp0b0pCz8
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Joku kuvaili Tinttiä sillisalaatiksi tai vastaavaksi, ja osuva nimityshän se olikin. Aivan liikaa oli yritetty tunkea liian vähään aikaan. Ja ei, en ole lukenut sarjakuvia joten tämä vain ihan oma mielipide leffasta. Toki ihan katsottava raina näin arkipäivän ratoksi, mutta enemmän odotin.

Huomenna Real Steel ja mahdollisesti Immortals katsastukseen, superpäivä kun on.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku kuvaili Tinttiä sillisalaatiksi tai vastaavaksi, ja osuva nimityshän se olikin.

Samaa mieltä. Minäkin kävin viime viikonloppuna katsastamassa tuon Tintin ja olihan tuo ihan viihdyttävä paketti, mutta rahkeita olisi ollut paljon parempaan. Elokuvassa hypittiin todella nopeasti paikasta toiseen eikä tapahtumia selitetty oikein kunnolla auki, vähän niin kuin Harry Pottereissa, joissa välillä hypittiin kohtauksista toisiin ja ne, jotka eivät olleet kirjoja lukeneet tippuivat saman tien kärryiltä. Minä olen joskus nassikkana ''lukenut'' noita Tinttejä, eli siis lähinnä katsonut kuvia, joten sarjakuvan tyyli ei ole minulle niin tuttu. Ei kai tapahtumat niissä siltikään pompi vastaavalla tavalla kuin tässä elokuvassa?

On tuo ehdottomasti katsomisen arvoinen elokuva, mutta pettymys odotuksiin nähden.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Immortals oli kyllä alkuun ihan hyvä leffa, mutta loppua kohti puutui aika pahasti. Ehkä vähän liikaa näitä Kreikan mytologia leffoja nyt suollettu ulos, niin tämä jäi vähän jalkoihin.

Real Steel taas oli kyllä robottimaailman Rocky/Karate Kid ja vain Hugh Jackman pelasti tämän leffan, on kyllä vain siinä hieno näyttelijä. Jos tuossa taas olisi ollut joku matti meikäläinen, niin olisi jäänyt paljon vaisummaksi. Mutta leffa olikin hieman erilainen, mitä alkuun luulin joten siksi hieman pienehkö pettymys. Mutta Jackmanista tosiaan plussat!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Real Steel ei kyllä trailerin perusteella kiinnosta yhtään, vaikutti niin älyttömältä jutulta. Vaikka toisaalta sitä tuleekin aika älyttömiä juttuja katseltua, niin silti tympäisi jo siinä trailerissa. Varmaan tarkoituksella pöljää huumoria, tosin.

Tuosta Hugh Jackmanista sen verran, että olin jostain lukevinani huhuja, että miestä oltaisiin kosiskelemassa seuraavaksi Bondiksi? Craig aikoo tehdä enää yhden Bond-leffan ja paikka on sitten auki.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuosta Hugh Jackmanista sen verran, että olin jostain lukevinani huhuja, että miestä oltaisiin kosiskelemassa seuraavaksi Bondiksi? Craig aikoo tehdä enää yhden Bond-leffan ja paikka on sitten auki.

Eikös wolverine ollut ehdolla jo viimeksikin Bondiksi? Näin ainakin muistasin. Mä en puolla kaveria Bondiksi...enemmin sitten vaikkapa Chrisian Bale...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikös wolverine ollut ehdolla jo viimeksikin Bondiksi? Näin ainakin muistasin. Mä en puolla kaveria Bondiksi...enemmin sitten vaikkapa Chrisian Bale...
En itseasiassa itsekään Jackmania Bondiksi kyllä valitsisi, vaikka aussina nyt ihan riittävän britti olisikin rooliin. Parempia vaihtoehtoja voisi ehkä olla Jude Law tai Gerard Butler.

Bale ei kyllä mielestäni istuisi Bondiksi yhtään, pikemminkin Bondin vastustajaksi. Vaan nämä on näitä ikuisia makuasioita... kiistellään!
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Real Steel taas oli kyllä robottimaailman Rocky/Karate Kid ja vain Hugh Jackman pelasti tämän leffan, on kyllä vain siinä hieno näyttelijä. Jos tuossa taas olisi ollut joku matti meikäläinen, niin olisi jäänyt paljon vaisummaksi. Mutta leffa olikin hieman erilainen, mitä alkuun luulin joten siksi hieman pienehkö pettymys. Mutta Jackmanista tosiaan plussat!

Mä taas tykkäsin. Koko homma oli vedetty juuri sopivasti överiksi ja aiheutti sellaisen pikkupoikamaisen innostumisen. Jotenkin tuo iski vaan juuri oikeaan saumaan. Voi olla, että vaikka pari viikkoa sitten en olisi pitänyt ollenkaan, mutta lähiaikoina olen katsellut keskimääräistä "haastavampia" elokuvia, ja välillä on hyvä vetää reilusti pelkän viihteen puolelle.

Asiasta toiseen, Finnkinon tulevien elokuvien listaa selaillessa sattui silmään mielenkiintoiselta vaikuttava scifileffa In Time (trailer). Jännä idea ja Andrew Niccol (Gattaca) ohjaajan pallilla saivat kiinnostuksen heräämään. Eikä Justin Timberlakekaan aiheuta enää samanlaista penseyttä kuin ennen The Social Networkia.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
En itseasiassa itsekään Jackmania Bondiksi kyllä valitsisi, vaikka aussina nyt ihan riittävän britti olisikin rooliin. Parempia vaihtoehtoja voisi ehkä olla Jude Law tai Gerard Butler.

Bale ei kyllä mielestäni istuisi Bondiksi yhtään, pikemminkin Bondin vastustajaksi. Vaan nämä on näitä ikuisia makuasioita... kiistellään!

Bale ei missään nimessä, eikä Law. Ja kyllä Jackman olisi Butleria parempi vaihtoehto. Ei nyt heti tule "pinnalla olevista" näyttelijöistä täydellisen sopivaa bondia mieleen, joten ehkä olisi parempi koittaa jotain hieman pienempää nimeä. Esimerkkinä vaikkapa Ray Stevenson.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Eikös Clive Owen olisi suht nappivalinta Bondiksi? Onkos Cliven nimeä pyöritelty missään spekulaatioissa?
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Eikös Clive Owen olisi suht nappivalinta Bondiksi? Onkos Cliven nimeä pyöritelty missään spekulaatioissa?

Clivestä voisin itsekin tykätä Bondina. Unohtaa ei liene kannata myöskään ex-Teho-osasto näyttelijä Goran Visnjiciä joka oli kuulemma ihan loppusuoralla viimeksi, kun uutta Bondia valittiin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Riippuu ihan millaista Bondia hakevat.

Gerard Butler = Sean Connery

Clive Owen = Timothy Dalton

Molemmille tyyleille on faninsa. Itse pidin bondeista Daniel Craigin tekemina, koska se jannu ei ollut mikaan seurapiirien naistenmies vaan laskelmoiva ammattilainen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Clive Owen on ihan hyvä haku. Ei tullut mieleenkään.

Yhtenä vaihtoehtona tuli mieleen näistä hiukan nousevimmista mahdollisista tähdistä Luke Evans.

Saattaa tosin olla vielä "liian nuori" Bondiksi. Ellei kerralla haluta hahmoon selkeätä nuoruusleikkausta.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Molemmille tyyleille on faninsa. Itse pidin bondeista Daniel Craigin tekemina, koska se jannu ei ollut mikaan seurapiirien naistenmies vaan laskelmoiva ammattilainen.

Sama juttu, monesti olen niinkin kuullut sanottavan, että Craigin Bond on lähimpänä Flemingin kirjojen hahmoa (en tosin itse ole Flemingiä lukenut), ja Daltonissahan oli aika paljon sitä samaa särmää. Varsinkin Mooren kammottavien komedia-Bondien jälkeen Dalton oli loistovalinta rooliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös