Vitutusketju

  • 10 572 941
  • 56 150

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Sitten kun lennät kotipesästä maailman tuuliin kokeilemaan siipiesi kantavuutta, ja mahdollisesti kohti opiskelijaelämää, tulet huomaamaan että "kesäloma" on noina muutamina vuosina vuoden kurjinta aikaa ja opintojen alkaminen vihdoin syyskuussa on suuri helpotus. Varsinkin ensimmäisinä vuosina kun "oman alan" töitä on vielä vaikeaa tai mahdotonta saada. Mutta kuten aina, väliaikaista kaikki on vain...
Kesätöihin mennään yleensä yläasteikäisinä tai viimeistään lukiossa, ei vasta joskus 19+ vuotiaana.

Tai ei ainakaan mulla ole ollut 11 viikon tai yli kuukauden kesälomaa yläasteen jälkeen.

Ei nyt ole mitenkään sinulle suunnattu tämä viesti, mutta noin yleisesti.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kesätöihin mennään yleensä yläasteikäisinä tai viimeistään lukiossa, ei vasta joskus 19+ vuotiaana.
Tämä kokemus on minullakin, 14-vuotiaasta lähtien kaikki kesät töissä ja yläasteen jälkeen käytännössä koko ajan ja ympäri vuoden työsopimus voimassa johonkin päin.

Mutta yleensä kai siinä vaiheessa kun muuttaa pois kotoa, myös vastuu omasta elannosta kasvaa. Yleensä.

Tämän aamun fiilis liittyykin ketjun aiheeseen. Alkaa taas riittämään nämä kokopäiväiset hanttihommat. Opiskelun ohessa näitä tekee ihan mielellään, paremmin tätä kestää kuin rahahuolia. Mutta eipä jaksaisi muutamaa kuukautta pidempään täysipäiväisesti.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
E: Joku kuitenkin tulee korjaamaan yläasteen yläkouluksi, mutta siitä huolimatta en sitä muokkaa. Mulle se on aina yläaste.

Mikä vitun yläkoulu? Eikö kansakoulusta menty keskikouluun, jos mentiin mihinkään? Parhaimmat jatko lyseoon.
 

Ameno

Jäsen
Itse rupesin kesätöissä käymään vasta kun olin sieltä omasta kotipesästä poies lentänyt intin jälkeen.
Kyllä on taas ketjun mukaiset fiilikset täälläkin. Vielä pari viikkoa töitä, ja pitäs saaha homma loppuun tehtyä, mutta ei paljon kiinnosta. Sitten ei jää yhtään lomaa, vaan suoraan siitä kouluun. Ja sitä ennen pitäisi päättää että mitähän sitä ottais pääaineeksi ja rupeis opiskelemaan ja päättää lukujärjestys ja sit ottaa vähän työtunteja syksylle... Ei hirveästi mikään innosta just nytten ja mikään ei oo hyvin, perkele. Aiempina kesinä on ainakin ollu pari viikkoa lomaa kesän lopusta...
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Ottaa kyllä päähän kun yrität järjestää jotain niin ihmiset eivät vastaa pääsevätkö paikalle vai eivät. "Mää en tiedä vielä onko mulla silloin jotain...ehkä ehkä". No perkele päätät että tulet silloin paikalle niin homma on selvä. Näköjään hyvin vaikeaa lyödä asioita lukkoon pari viikkoa aikasemmin. Ottaa kalenterin käteen ja merkkaa siihen.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Ottaa kyllä päähän kun yrität järjestää jotain niin ihmiset eivät vastaa pääsevätkö paikalle vai eivät. "Mää en tiedä vielä onko mulla silloin jotain...ehkä ehkä". No perkele päätät että tulet silloin paikalle niin homma on selvä. Näköjään hyvin vaikeaa lyödä asioita lukkoon pari viikkoa aikasemmin. Ottaa kalenterin käteen ja merkkaa siihen.

Vittu koetapa järjestää häitä. Osa ei ilmoittaudu, osa ilmoittautuu ehkä, osan lapset tulee ehkä tai sit ehkä ei. Varsinki ku kuljetus kirkolta juhlapaikkaan on aika paljon riippuvainen henkilöluvusta ja keittiökin mielellään tietäis henkilöluvun, niin vitutus kasvaa. Eihän ravintolalle toisaalta niin väliä ole monta tulee, ne kuitenki laskuttaa sen mukaan monelle on ruokaa varattu. Vittu, vaan vitutuksen veli MikGon kanssa.

On tää hieno ketju, äsken oli jo tottunu vitutukseen, mutta nyt se taas nosti päätään.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ottaa kyllä päähän kun yrität järjestää jotain niin ihmiset eivät vastaa pääsevätkö paikalle vai eivät. "Mää en tiedä vielä onko mulla silloin jotain...ehkä ehkä". No perkele päätät että tulet silloin paikalle niin homma on selvä. Näköjään hyvin vaikeaa lyödä asioita lukkoon pari viikkoa aikasemmin. Ottaa kalenterin käteen ja merkkaa siihen.

Aikanaan kauan kauan sitten suunniteltiin yhtä reissua. Siinä jengi sitten ämpyili ja kelaili, että mitä kaikkea muuta voisi just silloin olla. Heitettiin tiettyyn päivämäärään dead line, jonka jälkeen oli myöhäistä pyllistää. Toimi ihan vitun hyvin. Pari jäi rannalle kun päätti liian myöhään ja se oli sit niiden häpeä.
 

Ndboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK ja Kärpät
Armoton on vitutus, kun ei voi tehdä jaloilla mitään. Salibandya pelattiin 2-3 tuntia joka toinen päivä. Kengät kuitenkin oli laiskasti sidottu ja venyttelyt jäi joka kerta väliin: rasitusvamma molemmassa jalassa. Kerran aiemmin on rasitusvamma ollut ja se oli oikeassa hauiksessa ja sillä kädellä ei tehty paljon mitään seuraavaan vuoteen, ei siis oikeasti onnistunut edes ikkunan avaus välillä! toivottavasti ei ole niin vittumainen rasitusvamma tällä kertaa--
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Lapset vituttaa, kun ne ulvoo, sinkoilee sinnetänne ja tunkee paskaset näppinsä joka paikkaan. Onneksi ei ole omia ja viileä ulkokuoreni kestää edelleen.

Luoja armahda mua lisääntymiseltä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ottaa kyllä päähän kun yrität järjestää jotain niin ihmiset eivät vastaa pääsevätkö paikalle vai eivät. "Mää en tiedä vielä onko mulla silloin jotain...ehkä ehkä". No perkele päätät että tulet silloin paikalle niin homma on selvä. Näköjään hyvin vaikeaa lyödä asioita lukkoon pari viikkoa aikasemmin. Ottaa kalenterin käteen ja merkkaa siihen.
Mä olen meidän firmassa sen vitun "klubin" pj joka järjestää kaikenlaista tapahtumaa. Luojan kiitos vuoden vaihteessa sekin loppuu - huh.

Noh. Viikon päästä perjantaina lähdetään tuohon Hgin edustalle hiukan veneilemään, Gula Villaniin syömään yms. Ja voihan helvetti sentään kun ilmoittautumisdeadlinen jälkeen alkaa peruutuksia tippumaan. Pääsymaksu toki veloitetaan silti, mutta kauhean kiva ilmoittaa jatkuvasti laivalle + ravintolaan että osallistujamäärä sen kun putoaa...alkuun oli 45 ihmistä, sitte 43, 40...nyt enää jotain 35. Paskaa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tuli sitten eilen käytyä esimies-alaiskeskustelu esimiehen kanssa.

Ihan uskomatonta paskaa tuli kuunneltua yli tunti ilman että itse saa suuremmin vaikuttaa asioihin. Ja hauskinta oli kuulla syytöksiä asioista joista edellisessä - vuosi sitten käydyssä - keskustelussa oli puhuttu ja joita en ennen tuota ollut tehnyt enkä tässä vuoden aikanakaan. Vituttaa myös että meikäläisen pari kertaa aamuvuorossa tapahtuneeseen torkkumiseen tarvitsi puuttua kun osastolla on kavereita jotka menevät yövuoron alussa nukkumaan ja heräävät hiukan ennen vuoron vaihtoa tekemättä yhtään mitään.

Myös ns. henkilökohtainen pisteytys vituttaa, vaikka ne eivät vaikutakaan palkkaan niin voisi ne silti toteuttaa oikeudenmukaisesti ja valmiin taulukon mukaisesti. Meikäläisen osaamistaso on kuulemma normaalia, taidan jättää vastaamatta ensi kerralla kun töistä soitetaan ja kysytään jotain. Tai tarttee kysyä esimieheltä neuvoa, sieltä kun saa aina niin tietäviä ja osaavia vastauksia...
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Piti taas vetää. Perkele, mikä kankkunen putkahti tälle päivälle. Ei tässä onneksi enää ole kuin 1 h 40 min jäljellä ennen päivätaukoa. Taidan ottaa päikkärit.
Onneksi on sentään välttynyt liian pahalta dorkailulta.
Mitä nyt tyttöset, eilen vielä tuntemattomat sellaiset, naureskelivat yöllisille touhuille.
Lonkerokin on loppu.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Tällä kertaa lätkäkausi kesti yhden vaihdon, polvi klesaksi ja kausi pakettiin.
Vituttaa kuin teinityttöä jolla on menkat myöhässä
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tällä kertaa lätkäkausi kesti yhden vaihdon, polvi klesaksi ja kausi pakettiin.
Vituttaa kuin teinityttöä jolla on menkat myöhässä
No voi vittu. Mites mopoilut?

Mulla meni eilen takareisi futiksessa, saikkua tiistaihin saakka ja alkuun parin viikon urheilutauko. Kuvauksiin huomenna, kahtotaan löytyykö jotain yllättävää. Aika kireänä on, ei paljon kakille taivu.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa HJK-Schalke -pelin selostuksen puolueellisuus, saakeli jos olisin Klubin puolella olisin varmaan ihan paikan päällä. Maajoukkuepeleissä sen ymmärtää, että selostaja on aina Suomen puolella, mutta nämä on perkele seurajoukkueita...
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Vituttaa HJK-Schalke -pelin selostuksen puolueellisuus, saakeli jos olisin Klubin puolella olisin varmaan ihan paikan päällä. Maajoukkuepeleissä sen ymmärtää, että selostaja on aina Suomen puolella, mutta nämä on perkele seurajoukkueita...

Ensinnäkin tämä selostus voisi olla puolueellisempaa ja toiseksi en ymmärrä sellaisia, jotka eivät toivo suomalaisen joukkueen pääsevän eteenpäin europeleissä. Eli Ennekari, annahan paukkua vaan!
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensinnäkin tämä selostus voisi olla puolueellisempaa ja toiseksi en ymmärrä sellaisia, jotka eivät toivo suomalaisen joukkueen pääsevän eteenpäin europeleissä. Eli Ennekari, annahan paukkua vaan!
Niin kuin sanoin, jos kyseessä olisi maajoukkue se olisi täysin eri asia. En minä kannusta Jokereitakaan heidän omissa europeleissään.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Niin kuin sanoin, jos kyseessä olisi maajoukkue se olisi täysin eri asia. En minä kannusta Jokereitakaan heidän omissa europeleissään.

Ei kuulu sinänsä tähän ketjuun, mutta kerrankin oikean asenteen tynkää! Monesti HIFK-kannattajat unohtavat että heilläkin on jalkapallojoukkue, ja sen sijaan huor... kannattavat jalkapallossa Klubia, mikä on valitettavaa.

Mutta kyllä minä toivon täydellä sydämmellä Klubin jatkopaikkaa, koska se veisi kokonaisuutenaa suomalaista jalkapalloa älyttömästi eteenpäin, myöskin vaikka HIFK:n futisjengiä.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Mutta kyllä minä toivon täydellä sydämmellä Klubin jatkopaikkaa, koska se veisi kokonaisuutenaa suomalaista jalkapalloa älyttömästi eteenpäin, myöskin vaikka HIFK:n futisjengiä.

Tätä minä haen takaa. Jääkiekko ei käy vertauskuvaksi, koska kaikilla suomalaisilla jengeillä on mahdollisuus menestyä, mutta jalkapallossa on vain tämä yksi, joka voi haastaa näitä isompia seuroja.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
:D

Ei vittu voi kuin nauraa tällasille.
Huikeaa FF2-tason argumentointia, vituttaa tälläset. Kuten myös klubihuoraavat IFK-fanit kun oma jengi pelaa Ykkösessä. Ilmeisesti jos tie vie joskus Mestikseen kiekon puolella, käy samoin ja porukka siirtyy Jokerileiriin. Erään viisaan miehen sanoin, "elämänsä aikana voi rakastaa montaa naista, mutta vain yhtä joukkuetta".
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Huikeaa FF2-tason argumentointia, vituttaa tälläset. Kuten myös klubihuoraavat IFK-fanit kun oma jengi pelaa Ykkösessä. Ilmeisesti jos tie vie joskus Mestikseen kiekon puolella, käy samoin ja porukka siirtyy Jokerileiriin. Erään viisaan miehen sanoin, "elämänsä aikana voi rakastaa montaa naista, mutta vain yhtä joukkuetta".

Huono päivä? Jatketaan ff2-tasoista. Oikeaan aikaan tulit kertomaan että vituttaa kun suomalainen jalkapallojoukkue pärjää.

e. *
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös