Tomi Pettinen Lukkoon

  • 65 039
  • 206

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ei, visiirin alareuna avasi huulen/huulet. Screenilläkin pyöriteltiin pätkää, kun Pettinen räki verta.
Erikoisen näköinen visiiri todellakin, suojaa varmasti silmät hyvin mutta tuossa tilanteessa nähtiin sen varjopuoli.

Luultavasti tuon takia visiiriä suositellaan pitämään neneän alareunan kohdalla. Sojaa silmät, mutta ei aiheuta Pettisen visiirin tavoin vahinkoa muualle. Tosin harva liigapelaaja tätäkään ohjetta noudattaa vaan visiiri on pikemminkin nenän yläreunan kohdalla.

Muuan Dany Heatleyltä meinasi Pettisen tavoin lähteä näkö ja hänkin pelaa nykyään suurinpiirtein vastaavalla visiirillä. Kuva Heatleyn visiiristä
 

Korinekki

Jäsen
Parilla sanalla, jos Pettistä kommentoisi niin, mieshän on aivan pihalla. Täysin paska. Toivottavasti Pettinen pistetään katsomoon Prattiin tullessa rosteriin.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Tämän päiväisessä Länsi-Suomessa (ainakin paperiversiossa) Pettinen kertoo, ettei ole omastakaan mielestä edes täydessä fyysisessä kunnossa ja silmä haittaa edelleen pelaamista. Hakeutuu kuulemma huomaamattaan vastustajien oikealle puolelle (jos nyt muistan puolen oikein) ja välillä vastustajat tuntuvat hukkuvan hänen näkyvistään. Lisäksi tosiaaan on huomannut, ettei hänen kauteen valmistautuminen ole todellakaan mennyt putkeen, mikä nyt tietenkin on ymmärrettävää.

Nyt sitetn Uramalta vaan ratkaisuja tähän ongelmaan. Ei kapteeninkaan voi antaa loputtomasti pelata jos hän itse myöntää, ettei aina edes näe vastustajia.
 

Korinekki

Jäsen
Tämän päiväisessä Länsi-Suomessa (ainakin paperiversiossa) Pettinen kertoo, ettei ole omastakaan mielestä edes täydessä fyysisessä kunnossa ja silmä haittaa edelleen pelaamista. Hakeutuu kuulemma huomaamattaan vastustajien oikealle puolelle (jos nyt muistan puolen oikein) ja välillä vastustajat tuntuvat hukkuvan hänen näkyvistään. Lisäksi tosiaaan on huomannut, ettei hänen kauteen valmistautuminen ole todellakaan mennyt putkeen, mikä nyt tietenkin on ymmärrettävää.
Tämän kaikenlisäksi mies pelaa erittäin pehmeästi. Näyttää, että mies pelkää (mikä sekin olisi ymmärrettävää). Erittäin iso kysymys kuuluu; tuleeko Pettisestä enää pelaajaa. Miehellä, kun on ensi kaudestakin vielä paperi. Vai lopettaako mies tähän kauteen?
 

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
Onhan se selvää, että Pettisen pitää nyt opetella tekemään monet asiat uudelleen. Näinhän se on samantyylisten vammojen kohdalla tavallisessakin elämässä.

Totutteluahan tuo vaan vaatii, mutta tottuakseen pitää saada pelata. Minun mielestäni tämä totuttaminen kuuluu sille joukkueelle jossa näkö lähtikin, eli Lukolle. Karmea ajatus, että kapteeni nyt hylättäisiin. Toivottavasti totuttelu kuitenkin hoidetaan alemmissa pakkipareissa. Lisäksi pudotuspeleissä pitäisi miettiä pelikohtaisesti päästetäänkö kentälle.
 

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kapteenia ei todellakaan tule tässä vaiheessa hylätä vaan nimenomaan pyrkiä tukemaan. Toinen silmä sokeanakin pystyy luomaan vielä komean uran, mutta se vaatii totuttelua. NHL:n puolelta ensimmäisenä tulee mieleen Bryan Berard ja Mathias Weinhandl jotka ovat uransa aikana olleet samassa tilanteessa kuin Pettinen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehdottomasti seuran pitää tukea Kapua, ei tuollaisessa tilanteessa saa kokonaan hylätä pelaajaa. Mutta toki pelaajan roolia pitää silloin miettiä tarkemmin jos hän ei pysty parhaalla tasollaan enää pelaamaan. Jos pelaaja kokee itsekin pelaamisen ongelmalliseksi ja että vaatii lisää totuttelua niin se pitäisi mieluummin tehdä pienemmällä peliajalla kuin ykkösparissa isolla vastuulla.
 

Jiirisaha

Jäsen
Tuskinpa se silmävamma tässä vaiheessa enää suurin ongelma on, vaan fyysinen kunto. Kunnon kesäharjoittelu alle, niin kummasti silmäkin lakkaa haittaamasta ensi kaudella. Eiköhän se ura vielä muutaman vuoden jatku korkealla tasolla.

Tämän kauden osalta peli alkaa olla aika lailla menetetty, joten Prattin palatessa Pettinen kyllä saattaa jäädä varamieheksi. Olisi toki ihan suotavaa, että Pratt palaisi mahdollisimman pian, ettei tarvitsisi suoraan Playoffeilla aloittaa. Pettinenkin voitaisiin sitten 'vapauttaa tehtävistään' valmistautumaan siltä varalta, että loukkaantumisten tai pelikieltojen tms. takia apua taas tarvitaan.

On muuten aikamoinen lovi koko joukkueen iskukyvylle, kun kapteeni ja ykköspakki muuttuu yhtäkkiä n. 7. pakiksi jatkaen kuitenkin samalla peliajalla. Liekö sitten paljonkin vaikuttanut suorituksiin tällä kaudella? Sehän ei toki ole Pettisen vika, ettei kukaan ole sitä roolia pystynyt paikkaamaan. (Vaikka Honkaheimo kiitettävästi yrittääkin)
 

S.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämähän oli suora hätähuuto Pettiseltä Lukon johdolle.
-Kuinka päin vittua ja löysästi mun täytyy pelata, että ymmärtäisitte, etten näe mitään- Eikai kukaan muuten ala PO pelien alla suoraan lehdistölle tuollaisia puhelemaan.
2 viikkoa tärkeisiin peleihin ja kaveri kertoo, että ei näe vastustajaa ja sirklaa vain oikealle. Herääääätyyyys! Johonkin muihin tehtäviin tämän kauden jälkeen, kun tämä kausi nyt muutenkin menee miten sattuu, niin pelailkoon nyt sitten.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulla on ollut jo jonkin aikaa semmoinen fiilis että Pettinen lopettaa peliuransa tähän kauteen. Toivon tietenkin että onnistunut kesäharjoittelu toisi vielä sen viime kaudelta tutun Peran takaisin kaukaloon.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mulla on ollut jo jonkin aikaa semmoinen fiilis että Pettinen lopettaa peliuransa tähän kauteen.

Vai niin. Itselläni on taas sellainen käsitys, ettei Pera lopeta missään tapauksessa, vaan aikoo olla ensi kaudella mukana entistä ehompana. Tämä kausi menee väkisinkin hieman vajaakuntoisena, koska liian lähellä takana on edelleen se reilun neljän kuukauden mittainen totaalinen liikkumis- / rasituskieltojakso.
 
Herääääätyyyys! Johonkin muihin tehtäviin tämän kauden jälkeen, kun tämä kausi nyt muutenkin menee miten sattuu, niin pelailkoon nyt sitten.

Itse näen tilanteen täysin päinvastoin. Mielummin loppukaudeksi muihin tehtäviin ts. pienemmälle vastuulle ja ensi kaudella kunnon kesäharjoittelulla uuteen iskuun.
 

Jaska_a

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ennen Lukko, nyt kaikki muut paitsi HIFK, Pelicans
Pettinen lomalle

Itse näen tilanteen täysin päinvastoin. Mielummin loppukaudeksi muihin tehtäviin ts. pienemmälle vastuulle ja ensi kaudella kunnon kesäharjoittelulla uuteen iskuun.

Ainakaan tämänpäiväisen Kalpa-pelin perusteella miestä ei voi peluuttaa 6 pakin joukossa, hidas ja kankea jne. Jos Prattilla on sormi pipi niin vaikka Jesse Virtanen kehiin. Ongelmaa korostaa Tikkasen romahdus viime kauden tasosta.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Mietikkää itse tilanne, jossa teiltä meinaa mennä näkö kokonaan ja sitten kun palaat kaukaloon olet joukkueen kapteeni ja esimerkki. Et pysty tekemään kesäreeniä ja sitten kaukaloon kesken kuntoisena. Yleisö odottaa, että pelaat samallatasolla mihin jäit ennen vakavaa loukkaantumista. Myönnän itse heti ei minusta olisi tuohon myllytykseen. Itse pidän Pettistä hyvänä puolustaja ja toivon todella, että ensi kaudella pelaa vielä Lukossa. Onnistunut kesäreeni ja hyvä loppukausi tuo ihmeitä. Itse hirvittää aina kun maila nousee olkatason yläpuolelle Pettisen olessa kentällä. Tänäänkin kun Pakarisen maila nousi lähelle visiiriä niin tuli se kuva mieleen kun Nylanderin maila osuus Pettistä kasvoihin.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Ongelmaa korostaa Tikkasen romahdus viime kauden tasosta.
Tikkasen romahdus on kyllä suoraan seurausta Pettisen esityksestä. Ainakin suurimmalta osin. Viime kauden Pettisen kanssa oli lähes kenen tahansa helppo pelata, tällä kaudella taas sula mahdottomuus.

Mutta eiköhän Pettinenkin palaa tasolleen, kun saa kunnon treeniä alle ja tottuu yksisilmäisyyteen. Kummallista toki on miehen suuri pelimäärä kuntoon nähden tämän kauden aikana.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tekisiköhän Pettiselle jopa hyvää muutaman pelin huili tässä runkosarjan loppukierroksilla jos se on fyysinen kunto mikä eniten prakaa? Vähän lepoa ja harjoittelua, ja sitten ehkä viimeiselle kierrokselle taas mukaan. Samalla olisi mahdollista saada esim. Virtaselle pelituntumaa siltä varalta jos pudotuspeleissä sattuu jotain loukkaantumisia.
 

Embuske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä Pettinen on pelannut ihan omalla tasollaan, joka on kyllä tiedetty... Jos ei edes pysty ottaa miestä maalilla, kun vasta sen jälkeen kun kiekko on jo mennyt sinne omaan maaliin niin kannattas tosiaan jo ottaa saikkua. Tikkasta on tähän turha sekoittaa: joutuu pelaamaan kahden pakin edestä ja on ollut ilmiöimäinen. Paljon enemmän pitäisi saada arvostusta.
 

Embuske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin ja kyllähän noita tapauksia on vaikka kuinka paljon, että ei ole pystynyt kesätreenejä vetämään, mutta silti peli kulkenut.
 

senilix

Jäsen
Yleensä loukkaantunutkin pääsee jotenkin liikkumaan ja jotenkin harjoittelemaan. Pettisellä oli 100-prosenttinen liikuntakielto. Jopa kotiaskareet ovat tällaisessa vammassa hyvin rajoitettuja.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jopa kotiaskareet ovat tällaisessa vammassa hyvin rajoitettuja.
Näinhän se meni, ja Pettisen kohdalla esim. litran maitopurkin nostaminen oli kiellettyä. Niinkin pieni rasitus kun jo aiheuttaa painetta silmään.

Iso ja raavas kaveri kun makaa kuukausikaupalla täysin toimettomana, niin jokainen varmasti ymmärtää, mitä se tekee yleiskunnolle ja lihaksille.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Pettinen ei ole ollut entisessä kunnossa, sen myönnän, mutta miksi täällä on nyt yhtäkkiä kohtalaisen massiivinen hyökkäys häntä vastaan?

Jok'ikinen Lukon pakki on koomaillut tänä vuonna, mutta ei ainoastaan Pettinen. Eivätkä ne koomailijat löydy pelkästään Lukon joukkueesta. Ja luuleeko joku tosissaan, että kukaan, jolta on kielletty litran maitopurkin nostaminen, pelaisi SM-liigan otteluita?

Pientä rajaa tähän arvosteluun.
 

senilix

Jäsen
Minä en hyökännyt Pettistä vastaan, päinvastoin. Olen yllättynyt siitä, että pystyy pelaamaan näinkin paljon. Tiedän ihan henkilökohtaisesti, mitä tarkoittaa, kun silmään tehdään reikä. Minulla se tehtiin kirurgin työkaluilla ja hallitusti, mutta ohjeet toipumisajalle olivat todella tiukat. Kun vika syntyy jääkiekkomaílalla voi vain kuvitella, miten paljon pahempi tilanne on.

Pettisen tapauksessa täydellinen lepo, liikunta- ja harjoituskielto kestivät useita kuukausia. Kyllä siinä pakostakin kunto laskee.

Siihen en ota kantaa, miten paljon häntä pitäisi peluuttaa. Se on viisaampien murhe.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös