HIFK:n peliesitykset kaudella 2010-2011

  • 546 798
  • 2 221

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
En tiedä huomasiko kukaan muu, mutta näytti ihan siltä, kuin Kalpa olisi yllättänyt IFK:n housut nilkoissa. Kalpahan ei lähtenytkään peliin perinteisen kiekottelunsa kautta, vaan pelasi todella suoraviivaisesti pystysuunnan jääkiekkoa. Tähän kun lisättiin kova aktiivikarvaus ja taklauspeli, niin saatiin yllättäen tilanne, jossa IFK yllätettiin sen omalla brändikiekolla. IFK:n avauspelaaminen meni ihan sekaisin, kun pelaajista tuntui, ettei saatu kiekkoa Kalpan alueelle. Viisikoiden etäisyydet menivät täysin sekaisin ja karvauksen ajoitus oli pielessä. Kiekko heitettiin päätyyn seisovilta jaloilta. Noh se siitä alusta...

Huomasin saman. Eikä vaisua alkua varmaan parantanut se, että 45 sekkaa menty ja taulussa 0-1 kiitos hieman hölmön vaihdon ja Lunkan perusesityksen, eli vähänkin parempi veto, niin häkki heilahtaa. Siitä onkin sit helvetin kiva lähteä jatkamaan matkaa, kun jo valmiiksi on epäonnistuttu valmistautumisessa.

Ja juuri kun on vähän saatu pelistä kiinni, Lunkka varmistaa, että vihollinen saa lisää virtaa. Kummallinen ripari etuoikealle itsestä katsottuna, siitä kiekko maalin taakse ja lopulta imaisu sellaisesta paikasta, mistä ei maalia pitäisi päästää.

Jottei nyt Pro-Lunkat saisi slaagia, totean, että ei tää peli pelkästään Janneen kaatunut. Koko jengi oli aivan jäässä 2 erää, mukaanlukien KJ. Kolmannessa erässä alkoi löytymään virettä, mutta harvoin se 20 minuuttia peliä riittää voittoon. Eikä ole ollenkaan sattumaa, että kiekko pomppii työteliäämmälle jengille, kuten KalPalle vikassa erässä. Kolmannessa maalissa toki Janne avitti vastustajaa, mutta kyllähän siinä hieman kävi myös munkkikin Kermanilla. Mutta kuten sanottua, usein työteliäämmälle käy myös vähän joulukin.

HIFK oli siis huono, mutta en tästä kriisiä vielä saa tekemälläkään. Inhmillistä, kun on 6 voittoa alla ja 2 tosi helppoa peliä viikolta takana, että aletaan luulla kaiken sujumaan vasurilla.

Jos ymmärsin oikein, Riksman on aamulla ollut jäällä, joten ehkä Lentsu liukuu maalille tiistaina. Toivottavasti!!! Ensi viikko on helvetin tärkeä ja etenkin lauantain matsi ratkaisee paljon, onko IFK toinen vai kolmas runkkarin päätyttyä.
 
Katsomatta muita kommentteja, sanoisin, että tänään ottelu jakaantui kahteen osaan: Ensimmäinen osa on kaksi ensimmäistä erää, joissa joukkue oli hengetön, kananmunat kainalossa luisteleva, hidas kanalauma ja Lundell oli sysipaska. Toinen osa oli viimeinen erä, jossa joukkueesta alkoi löytyä jo hieman viitteitä tekemisen meiningistä ja yrityksestä, mutta Lundell oli edelleen paska. Eipä joukkue tänään ansainnut pistettäkään, mutta Lundell vei viimeisetkin mahdollisuudet ja vanhana pro-Lunkkalaisena saan sanoa, että Lundell oli tänään selvästi suurin syy tappiolle, tuskin kukaan pystyy sitä miksikään muuksi kääntämään. Lundell on kelpo kakkosveskari, mutta ykkösveksan ollessa Riksman, ei Lundell ole riittävä.

Noin ylipäätänsä ottelu oli tänään kaksi ensimmäistä erää täysin KalPan hallinnassa, jokainen irtokiekko, jokainen kaksinkamppailu ja jokainen luistelukilpa hävittiin, oltiin järjestäen potku jäljessä ja muutenkin homma oli täysin hengetöntä, aivan kuin ei olisi haluttu edes voittaa. Ehkä kyse oli sittenkin siitä playoffs-ketjussa spekuloidusta asiasta, että murskavoiton jälkeen HIFK:lla astuu esiin vanha tuttu "takkiauki"-efekti.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ehkä kyse oli sittenkin siitä playoffs-ketjussa spekuloidusta asiasta, että murskavoiton jälkeen HIFK:lla astuu esiin vanha tuttu "takkiauki"-efekti.

Sitä se on aina ollut ja sitä se tulee aina olemaan HIFK:ssa, tämän murskavoiton kyytipoikana vielä kuuden ottelun voittoputki, niin homma oli selvä. Siinä ei paljon Peltoset auta. Ahtola ja Petrell puhuu ennen peliä, että tänään on fiilistä, no eipä näkynyt kentällä kuin vajaat 20min. On kyllä ihme joukkue, jos kuvittelee jotain tuollaisesta Pelicans voitosta, sehän on ihan eri tason joukkuekin kuin KalPa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja juuri kun on vähän saatu pelistä kiinni, Lunkka varmistaa, että vihollinen saa lisää virtaa. Kummallinen ripari etuoikealle itsestä katsottuna, siitä kiekko maalin taakse ja lopulta imaisu sellaisesta paikasta, mistä ei maalia pitäisi päästää.

Kavennusmaalin jälkeen oli selkeä 'momentum' ja se valitettavasti kaatui tänään Lunkkaan. Toinen paikka oli 2-4 kavennuksen jälkeen, mutta se lässähti jossain 55:n pelatun minuutin kohdalla. Ei riittänyt usko eikä aika. Meille vaan ei kertakaikkiaan sovi nämä 'murskavoitot' edellisessä pelissä :)
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Lundell pelasi tänään niin kehnon pelin, että haluan nähdä "pustan pojan" Timo Lindströmin kokeilemassa JYP-pelissä maalissa, jos Riksman ei kykenen pelaamaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuin ilkkuen JYP meni sitten häviämään tänään. Eli jos tänään olisi tullut kolme pistettä, tiistaina olisikin ollut mainio sauma tarrata semirealistiseen oljenkorteen runkosarjavoitostakin. Viiden pisteen kiriminen seitsemässä pelissä ei olisi ollut täysin mahdotonta.

Ensi viikko näyttää paljon. Vastassa vieraissa kaksi kärkijoukkuetta ja kotona kovavireinen Lukko. Jos noista vähintään 6 pistettä tulee, olen tyytyväinen, mutta pahimmillaan on uusi tappioputki edessä. Lauantai voikin viimeistään ratkaista pitkälti taistelun kakkossijasta ja paikan päälle olen menossa.

KalPa se vaikuttaa olevan tämän kauden pahin vastus, mutta toisaalta kun noita pelejä tarkastelee, niin ei tulos ihan toivoton ollut. Yksi selvä voitto, yksi selvä tappio, yksi niukka tappio ja kaksi vasta varsinaisen peliajan jälkeen ratkennutta. Kovin mieluisaa vastusta edes ensimmäiselle kierrokselle ei ole tarjolla, mutta vähiten mieluisat ovat minulle tässä järjestyksessä: KalPa, HPK ja Jokerit. Jokerit pitkälti siksi, että tappio siitä sarjasta ja tulisi todistettua, että vitutukseen voi kuolla.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Peli ratkesi tänään maalivahtipeliin, kuten todettukin. Mun mielestä karvauspeli toimi koko ottelun ihan ok. Sen näennäinen paraneminen 3. erässä johtui vaan siitä, että pakit rupesivat ottamaan enemmän riskiä = eivät luovuttaneet hyökkäyssinistä yhtä helpolla kuin ennen ja tätä kautta saatiin kalpalaisille enemmän painetta.

IFKn karvauspeli toimi vasta 3.erässä. Ekat kaksi erää Kalpa pelasi kiekon aina ykkös ja kakkoskarvaajan ohi ja pääsi järjestättäin nopeisiin hyökkäyksiin.

IFKn karvaus oli niin hirveätä katsottavaa sen kaksi ekaa erää. Kolmannessa kun annettiin jokaisessa kaksinkamppailussa kaikki ja viisikon etäisyydet oli kunnossa, niin se karvaus alkoi toimimaan niin kuin sen olisi pitänyt toimia alusta alkaen.

Oltiin ihan Pelsutemmossa, eikä huomattu, että sieltä tulikin joku ihan eri joukkue vastustajan kopista ulos kuin torstain kuohitut merilinnut.

Ja olen äärimmäisen huolissani siitä, ettei näin tärkeissä peleissä isketä kiekkoa paikasta sisään.

Mutta kaikesta huolimatta tämä oli vain yksi peli ja Kalpalla oli lepoa alla. Eli täydellinen vertailu on turhaa, koska sellaista ei saa.

Jos Kalpa tulee pleijareissa vastaan, niin HIFK ei ainakaan lähden takki auki. Sekin on hyvä asia.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En tiedä huomasiko kukaan muu, mutta näytti ihan siltä, kuin Kalpa olisi yllättänyt IFK:n housut nilkoissa...

Joo-o, kun vaihdat tuon IFK-sanan kohdalle Lundellin, niin ollaan asian ytimessä. Aika heikko ilta IFK:lta kokonaisuudessaan, mutta Lunkka päästi kyllä aivan liian helppoja taas. Kolmannessa erässä oli perkeleen hyvä draivi päällä, ja vain maalin takaa-ajo MG:n kavennuksen jälkeen (16min 3.erää jäljellä), mutta minkäs teet, kun oma veskari on epäluottamuksen perikuva.

Jos Riksman ei ole terve pian, niin olen hyvin hyvin masentunut mies.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ja olen äärimmäisen huolissani siitä, ettei näin tärkeissä peleissä isketä kiekkoa paikasta sisään.

Niin, eihän tämä nyt sinänsä ollut HIFK:lle mikään elämän ja kuoleman ottelu, 3. sija runkosarjassa on melkeinpä varma ja ainoa asia mistä voi taistella, on sarjan kakkospaikka. Mikä tästä teki siis niin tärkeän ottelun, verrattuna normaaliin runkosarja-otteluun? Eihän tämä ollut edes kärkiottelu, se pelataan vasta tiistaina.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meikäläiselle tämä matsi oli ainakin siksi normaali runkosarjapeliä tärkeämpi, että siinä olisi voinut todistaa, ettei tämän kauden runkosarjassa ole mitään selkeästi ylitsepääsemätöntä joukkuetta.

KalPa vei keskinäiset selvästi ja Jokerit tiukasti. Jälkimmäisestä en kahden viimeisen pelin voittamisen (tai "voittamisen") johdosta ole kovin huolissani, mutta KalPa kaatui vain kerran ja silloinkin asiaa auttoi Ahosen poissaolo. En tarkistanut asiaa tilastoista, mutta noiden lisäksi vain Ilves taitaa olla keskinäisissä matseissa niskan päällä ja sekin on vielä korjattavissa. Tappara on tuulettanut voittoa kaksi kertaa, mutta kun molemmat niistä tuli vasta 60 minuutin jälkeen, on HIFK:lla enemmän pisteitä ja toki vielä yksi peli jäljellä.

Muiden kohdalla taitaakin olla niin, että HIFK on jo keskinäisten matsien herruudet hoitanut kotiin. Ei sen puoleen, että noilla nyt niin suurta merkitystä olisi pleijareissa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä tästä teki siis niin tärkeän ottelun, verrattuna normaaliin runkosarja-otteluun? Eihän tämä ollut edes kärkiottelu, se pelataan vasta tiistaina.

Tässä vaiheessa kautta olisi kannattajalle lohdullista tietää, että kaikkia mahdollisia playoffvastustajia vastaan löytyy jonkinlainen 'täsmäase', jolla ottelun kulkuun voi vaikuttaa. KalPaa vastaan sitä oikein ei ole löytynyt ja nyt olisi ollut täydellinen paikka testata. Luulin itse sen olevan fyysinen yliote, mutta niinhän mä aina taidan toivoa :)
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Tässä vaiheessa kautta olisi kannattajalle lohdullista tietää, että kaikkia mahdollisia playoffvastustajia vastaan löytyy jonkinlainen 'täsmäase', jolla ottelun kulkuun voi vaikuttaa. KalPaa vastaan sitä oikein ei ole löytynyt ja nyt olisi ollut täydellinen paikka testata. Luulin itse sen olevan fyysinen yliote, mutta niinhän mä aina taidan toivoa :)

Samaa mäkin mietin, kun matsia tv:stä katsoin. Fyysistä yliotetta ei oikein tolla porukalla saa, kun ei meillä oikein oo sellaisia ultravittumaisia pelotteita ollenkaan. Kankaanperä nyt tietysti, mut kun ei sitä pysty uhraamaan etenkin, kun ens viikon matsit on tosi tärkeitä nekin.

Enkä mä nyt oikein käsitä, ettei KJ löytänyt aseita KalPan nujertamiseen. Ei toi niiden kiekkokontrolli millään tavalla voinut yllättää, joten kyllä siihen olis pitänyt ehdottomasti löytää lääkkeet.

Mut on sekin muistettava, että peli olis saattanut olla toisennäköistä, jos meillä olis ollut maalivahti. Pelistä tulee helposti väkinäistä, kun on 0-2 taulussa, eikä pienintäkään luottoa omaan veskaan.

Johannes tossa jo toivoi Timppaa maalin suulle, jos Riksman ei pysty tiistaina pelaamaan. Jollain sairaalla tavalla olen samaa mieltä, vaikka tiedän, että Hungaroring (kiitos Stigulle tästä ilmaisusta!) todennäköisesti sortuu vielä helpommin kuin Lunkka. Nimittäin, kun KalPa siirtyi tänään 2-0 -johtoon, tuli mieleeni kaksi sanaa: Timo Lindström. :D Korjataan, neljä sanaa. Ensimmäiset kaksi olivat tietysti: voi v***u ja sitten vasta TL.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Janne oli tänään jäätävän huono, sille ei voi mitään. Yhtään puolustamatta Jannen surkeaa esitystä, annan sapiskaa myös kenttäpelaajille. Tuollaisia mokia ei sitten saa myöskään heiltä jatkossa enää tulla. Korostan, että Jannen olisi pitänyt ottaa ainakin 3/4 vedoista tänään kiinni, mutta toisin kävi. Esim. kolmannessa länkimaalissa Martti Järventie pelasi taas oikein mallikkaasti ensin itsensä ulos ja lopuksi tuli maalivahdin alueelle luistintensa kanssa "auttamaan" Jannea ja sinnehän se sujahti. Vittu.

Täällä on luonnollisesti haukuttu jo Lunkka ja jopa Jalonenkin, koska ei ole osannut valmistaa joukkuetta oikein eikä saanut pelin suuntaa muuttumaan ennen kuin lopussa. Mun silmiini IFK hallitsi peliä ja homma olisi ollut ihan omissa näpeissä, jos oltaisiin oikeasti pelattu sitä omaa peliä. KalPa iski liikkeellä kiinni kuin yleinen syyttäjä ja tämä oli myrkkyä hitaille ja kankeille, fyysiseen peliin kykeneville IFKlaisille. Suurin ongelma tänään oli se, ettei päästy taklaamaan, kun hävittiin liikkeessä. Ei päästy nopeasti hyökkäyksiin, kun paskat valui puntista heti, kun siihen tuli joku lähelle pörräämään. Alun huolimattomuus kostautui sitten niin, ettei uskallettu enää edes hakea niitä nopeita syöttöjä, vaan jäätiin pakki-pakittelemaan omaan kenttäpäätyyn ja KalPa lisäsi painetta entisestään. Jos vain oltaisiin alusta saakka oltu sen verran hereillä, ettei olisi säikähdetty niitä pörrääjiä!

Hyvänä esimerkkinä oikeastaan koko pelin kuvasta käy IFK:n ylivoima. KalPa pisti painetta ja IFKlaiset jäivät pyörimään kulmiin ja yrittivät väkisin tuoda kiekon painimisen jälkeen pelattavaksi. Oletan, että joka jätkä kentällä on joskus kuullut kerrottavan, miten kiekko liikkuu nopeammin kuin äijät. Kuitenkaan tätä ei toteutettu ja sittenhän se meni sellaiseksi huolimattomaksi väkisin puskemiseksi, missä ei edes päästy paikoille.

KalPa on nyt muutaman kerran iskenyt IFK:hon ihan vain sillä, että ovat tulleet kovalla liikkeellä ja IFK on itse sössinyt pelin huolimattomuudellaan. Kai kaikille nyt on jo joskus junnuissa opetettu, miten vastustajan hyvään liikkeeseen vastataan? Kyllä siihen pitää pystyä myös liigatasolla.

Kojolle annan pyyhkeitä siitä, että laittoi Kovasen katsomoon ja otti Maran takaisin. Alku oli Maralle selkeästi hankala, eikä hän missään vaiheessa päässyt omalle tasolleen. Tosin tämä tasokin riippuu aika paljon illasta. Toki Mara teki hienon maalin, mutta kokonaisuudessaan ei kovinkaan vakuuttava esitys. Söde oli myöskin todella varovainen pelissään ja herääkin kysymys, onko sittenkään vielä pelikunnossa. Itse olisin pitänyt torstain kokoonpanon koossa tähänkin peliin ja tiistaina JYPiä vastaan tsekannut tilanteen. Näin saikkulaiset olisivat saaneet ihan rauhassa kerätä vielä voimia.

Jannen tilanne on ongelmallinen. Peliesitystensä perusteella hänen kuuluisi availla luukkua, mutta minkäs teet. Ei taida Timo Lindströmistä oikeasti olla tiukkoihin matseihin torjujaksi. Juuso on joo voinut tänään treenatakin, mutta se on se ja sama, pystyykö hän pelaamaan jonkun yksittäisen pelin silloin tällöin, vaiko eikö pysty. Fakta on kuitenkin se, että takapakkia ei kertakaikkiaan saa tulla. Kannattaa oikeasti todella tarkkaan miettiä, että onko nämä runkosarjan vikojen matsien pisteet oikeasti niin tärkeitä, että Juuso heitetään maaliin ja hups, selkäpoikkinikamatjumissa ja kausi ohi.

Nyt muistetaan KAIKKI, että kyseessä oli yksi runkosarjan ottelu, joka hävittiin. Ja yksi yksittäinen ottelu, jossa maalivahti pelasi huonosti. Toivottavasti myös Janne muistaa tämän, eikä nyt itse ala panikoida. Me tarvitsemme tällä hetkellä Jannea enemmän kuin Janne meitä, se on fakta. Tilanne olisi täysin erilainen, jos Juuson kunnosta olisi joku varmuus. Vaan kun ei ole.

Koko joukkueelle jäi parannettavaa. KalPa teki käytännössä lähes jokaisesta paikastaan maalin, Lundellin avustuksella toki. Sellaisesta me voimme IFK:ssa vain haaveilla. Jossittelen tässä sen verran, että JOS Vallin ja Haataja olisivat tehneet tilanteestaan maalin tai Jerry vetänyt avopaikastaan sisään, peli olisi varmasti muuttunut, koska KalPakin olisi joutunut tilanteeseen, missä ihan kaikki ei onnistukaan. IFK ei olisi pystynyt, eikä jatkossakaan pysty vastaamaan kääpiöiden vauhtiin vauhdilla, vaan meillä on ihan muut vahvuudet. Huolellisuuden pitää parantua paljon ja fyysistä ylivoimaa pitää päästä käyttämään.
 

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
Mua ainakin vituttaa nää tappiot niin paljon, etten pysty puhumaan teille sanaakaan. Kalpa? Mekö mestarisuosikkeja? Näyttäkää sit sitä muulloinkin kuin sarjajumboja vastaan.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Samaa mieltä pääsääntöisesti BOL:n kanssa siitä, että pelkästään Lunkka ei ollut paska tänään. Lunkka oli 60 minuuttia paska, mut muu jengi 40 minuuttia. Ja kuten sanoin, tuo hyvin harvoin riittää voittoon. Sekin on totta, että Mara höntyili itsensä pihalle aivan turhaan 1-3 -maalissa.

Enkä mä ainakaan sanonut, että on Kojon vika yksinään, että jengi tulee rotsi auki matsiin. Osittain se on koutsin vika, mut kyllä ton tason ammattilaisten pitää olla hereillä alusta asti ilman, että valmentaja psyykkaa peliin. Jumalauta, en mäkään tullut duuniin tänään klo 19 napit napaan asti auki. Ei oikein oo varaa siihen... No, joo, ei ehkä ihan sama asia, mut pointti on se, että tolla tasolla pitää pystyä valmistautumaan matsiin ihan itse.

Sen sijaan Kojo saa pyyhkeitä siitä, ettei reagoinut riittävän hyvin jengin räpeltämiseen. Mun mielestä 2 ekaa erää oli sen luokan scheissea IFK:lta, että jotain olis pitänyt tehdä. Tuntui, että kaikki ajoitukset ovat täysin pielessä samoin, kuten sijoittuminenkin. Ite aattelen siten, että jos pakit on kusessa, pitäis hyökkääjien auttaa entistä enemmän. Sit etenkin KalPaa vastaan pitäis saada pidettyä kiekkoa mahd. pitkään, koska hehän haluavat sitä kontrolloida. Vaikkei päästäis erikoisiin paikkoihinkaan, niin vauhti pitäis saada pois. Oppiahan HIFK sai tästä viime keväänä HPK:lta...

Sitä paitsi tolla pakistolla pitäis olla valmiudet purkaa kovakin karvaus, sillä kyllä kiekollisen osaamisen pitäis riittää tähän. Nyt vaan tänään tais olla liian suuret luulot itsestä koko jengillä, ja huolellisuus oli jäänyt koppiin. Se löytyi vasta 3. erään, mutta eihän se nyt tällä tasolla riitä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Janne oli tänään jäätävän huono, sille ei voi mitään...

...Jossittelen tässä sen verran, että JOS Vallin ja Haataja olisivat tehneet tilanteestaan maalin tai Jerry vetänyt avopaikastaan sisään, peli olisi varmasti muuttunut, koska KalPakin olisi joutunut tilanteeseen, missä ihan kaikki ei onnistukaan. IFK ei olisi pystynyt, eikä jatkossakaan pysty vastaamaan kääpiöiden vauhtiin vauhdilla, vaan meillä on ihan muut vahvuudet. Huolellisuuden pitää parantua paljon ja fyysistä ylivoimaa pitää päästä käyttämään.

Ai jäätävän huono... Mä kutsuisin tuota esitystä lähinnä ikiroudaksi.

Ei vittu oikeesti. Kyllä siinä alkaa villepeltosillakin päät painua, kun lähes joka veto menee sisään. Jätkiltä hyvä tsemppi ja tasonnousu 30min jälkeen, mutta minkäs sille sitten voi, kun veskari on mitä on. Olen joskus kuullut, että kahdellakin tehdyllä voi saada täydet 3p, kun veskari pelaa hyvin. Tiedä sitten, onko vaan urbaania legendaa. Jos Riksman ei ole tiistaina(kaan) kunnossa, niin lähes legendan maineeseen noussut Timo Lindström maaliin, kiitos, ja Norja luukulle.

Mutta sen vaan sanon vielä, että jos tuollaisella veskaripelillä poffeihin joudutaan, niin noutaja tulee alta aikayksikön.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Timo Lindström maaliin, kiitos, ja Norja luukulle.

Norja ei ole HIFKin käytettävissä enää tällä kaudella, koska on pelannut mestiksessä siirtorajan jälkeen ja ei ole nimetty HIFKin joukkueeseen. Näillä kolmella maalivahdilla mennään loppukausi, oikeasti meillä ei ole välttämättä yhtään peluutuskelpoista veskaria keväällä, aika hubaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen joskus kuullut, että kahdellakin tehdyllä voi saada täydet 3p, kun veskari pelaa hyvin. Tiedä sitten, onko vaan urbaania legendaa. Jos Riksman ei ole tiistaina(kaan) kunnossa, niin lähes legendan maineeseen noussut Timo Lindström maaliin, kiitos, ja Norja luukulle.

Mutta sen vaan sanon vielä, että jos tuollaisella veskaripelillä poffeihin joudutaan, niin noutaja tulee alta aikayksikön.

Älä perkele? Mä olen joskus kuullut, että yhdelläkin maalilla voi voittaa.

Mistäs ajattelit ton Norjan sinne luukulle kaivaa? Vai tarkoititko nyt Norjan Kuningaskuntaa?

Sen sanon minäkin, että tolla veskaripelillä tulee noutaja poffeissa, kyllä. Ja sen sanon myöskin, etten usko, että Janne jatkuvasti tuolla tasolla pupeltaa. Yksittäisiä otteluja voi mokaillakin. Pitää tarkasti katsoa sellaiset pelit, missä muukin jengi on ihan hanurista, koska poffeissahan ei ole väliä, häviääkö 1-2 vai 13-1. Timo Lindströmin en usko olevan ratkaisu tämän vuoden maalivahtitilanteeseen.

Me ollaan hävitty tääkin kausi.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kalpa? Mekö mestarisuosikkeja? Näyttäkää sit sitä muulloinkin kuin sarjajumboja vastaan.

Niin kauan kuin asenne on tuo ylimielinen " Kalpa? Mekö mestarisuosikkeja? Näyttäkää sit sitä muulloinkin kuin sarjajumboja vastaan" ei tarvi menestystä tappiin asti ootella. MIKÄÄN joukkue ei tule hoideltua ns. vasemmalla kädellä tai jossain vaiheessa tulee vastaan ikäviä yllätyksiä, usko pois!Tuntuisi siltä, että sitä vanhaa "edarihenkeä" olisi edelleenkin irvistelemässä ja tuo rutto taitaa istua lujassa useampien Hifk-kuuppaisten pääkopassa faneja myöten.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kyllä Jalonen nämä kaikki ongelmat KalPaa vastaan huomioi ja tekee muutoksia sen mukaan. Ei valmentajat sentään ihan aivottomia ole. Muutoksetkin vievät aikansa. Eikös se ole vaan hyvä, että nyt on vielä aikaa niihin, pleijareissa alkaakin eri tahti..

Jaa-a, mites tämä kaiken voittanut Jalonen reagoi viime keväänä HPK:n pelitapaan, ja niihin muutoksiin, mitkä jo fanitkin näkivät kesken pelien ja ylipäätään kesken pelisarjan?
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaa-a, mites tämä kaiken voittanut Jalonen reagoi viime keväänä HPK:n pelitapaan, ja niihin muutoksiin, mitkä jo fanitkin näkivät kesken pelien ja ylipäätään kesken pelisarjan?

Noh, mielenkiintoni oli kyllä Kärppien peleissä, joten teidän seuraaminen jäi vähemmälle. Mutta eikös teillä tullut joku rökälevoittokin Hpk:sta, niin että yhden pelisivun avullako se saatiin ja ilman nopeita suunnanmuutoksia?Pyydän anteeksi, jos olen ollut väärässä ja Jalonen on heittänyt sen sivun roskikseen, jossa on ohje nopeasta suunnanmuutospelistä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Sen sanon minäkin, että tolla veskaripelillä tulee noutaja poffeissa, kyllä. Ja sen sanon myöskin, etten usko, että Janne jatkuvasti tuolla tasolla pupeltaa.

Hypoteettinen/mahdollinen tilanne:

HIFK puolivälierissä KalPaa vastaan. Tilanne voitoissa 3-3.

Luotat että Lunkka hoitaa homman ratkaisevassa pelissä?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Valitsen tämän välin tälle vastaukselle, ja ensi alkuun pakollinen keuliminen ilman minkäänlaista provokaatiota. Tuntuu helvetin hyvälle lukea näitä viestejä. Sitten asiaa.

Hienoa on lukea asiallisia ja asiantuntevia kommentteja HIFK:n otteista, eli käytännössä tämän illan ottelusta. BOL:in kanssa olen kyllä aika lailla eri mieltä siitä, että KalPa olisi jokaisesta maalipaikastaan maalin tehnyt. Oli siellä mm. Ölvecky yksin läpi, jokunen 2-1 -tilanne mm. Salmisella, Salolla veto hyvältä paikalta jne. Salo nyt ei tosin saa mistään maalia, joten siitä ei kannata huolta kantaa. Näin äkkiseltään ei kaikkia varmasti tule mieleen. Peli oli pitkälti KalPan hallussa ja kokonaiskuvaa katsottaessa HIFK oli aika kaukana voitosta.

HIFK:n leirissä on aivan turha painaa päätä pensaaseen, vaikka maalivahtiosastolla saattaakin olla pieni kysymysmerkki. Materiaali on hyvä ja suurta johtajuutta tuo Peltonen, joka voi hyvin olla se tekijä, joka johdattaa HIFK:n pidemmälle keväällä kuin viime vuosina.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
KalPa vei keskinäiset pelit runkosarjassa 4-1, enkä näe muutosta playoffeissa, jos saadaan KalPa vastaan. KJ:lla ei ole mitään sapluunaa, jolla hän saisi HIFK:n kiekonriistoihin KalPan alueella ja jos KalPa pääsee kiekottelemaan HIFK:n alueelle saa se aina vähintään hyvän maalipaikan tai maalin. 19.2.2011 pelissä pelattiin paljon keskialueella ja puolin ja toisin vain purettiin kiekkoa pois omalta alueelta, mutta täysin KalPn ehdoilla, poislukien kirivaiheet 3. erässä ja Ari Ahonen hoiti loput HIFK:n tilanteet sillä tasolla millä sm-liigan ykkösveskarin pitääkin pelata. Ei kummallakaan joukkueella ollut todellisia maalipaikkoja kovinkaan paljon koko ottelussa. KalPa käytti paikkansa, HIFK ei ja Lundell vielä avusti KalPaa ainakin kahdella sikamaisella imuroinnila. Lisäksi Kalpaa vastaan aloitusten voittamisen merkitys korostuu, koska siitähän se kiekonhallinta aloitetaan jokaisessa vaihdossa, kummassakin päässä kenttää.

Kaksi kun menee omiin, niin voitetaan, enemmän niin tulee kuonoon. Yhden helpon saa päästää/ottelu, mutta ei enempää. Lundell ei täytä näitä kriteereitä, mutta hänhän onkin vain yksi liigan parhaista kakkosmaalivahdeista. Ei pidä joutua tilanteeseen, jossa 3 pistettä saavuttaakseen pitää itse tehdä 4-5 maalia, liikaa vaadittu hyökkäyspeliltä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös