Naisasiat

  • 7 511 344
  • 26 567

Grub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Päätä särkee, maha kipeä, huono olo... tässä tämän hetkiset fiilikset. Tuossa viiden tunnin päästä on elämäni yksi vaikeimmista hetkistä edessä. Sen piti olla iloinen jälleen näkeminen parin viikon erossa olon jälkeen, mutta muuttuikin menneenä viikonloppuna kertaheitolla yhdeksi tuskaksi.

Erittäin hyvin alkanut, kohta vuoden kestänyt suhde uhkaa tulla tiensä päähän. Fiilikset on todella maassa. Kliseisesti on sanottu, mutta mulla ei ole vielä ikinä tuntunut kenenkään naisen kanssa tältä, miltä on tämän nykyisen kanssa, ja minä sentään olen yhden kanssa ollut 6 vuottakin.

Naiseni oli kännipäissään tehnyt jotakin jonkun toisen miehen kanssa. On pyytänyt lukuisia kertoja anteeksi, mutta en tiedä pystynkö sitä anteeksi antamaan. Eikä sekään välttämättä vielä riitä, hän miettii, mistä tuo johtui, eikö hän olekaan vielä valmis sitoutumaan. Toisaalta olen tätä hieman pelännyt, meillä kun tuota ikäeroa on. Tosin meidän arjessa se ei näy mitenkään... ja tunteet ovat ohjanneet meitä yhteen väkisin.

Vaikeaksi tämän tekee, että me rakastetaan toisiamme. Tunteet ovat liian vahvat, että pystyisin hänet unohtamaan. Ja luonteeltaan tuo kyseinen neitokainen on kaikkea, mitä olen naiselta toivonut. Tänään on sitten määrä keskustella tilanteesta, en tiedä mitä sanoa. Ja auttaako sekään mitään, jos hänestä tuntuu, että tämä loppuu tähän. Itkettää... ei tässä muuta voi sanoa!
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Päätä särkee, maha kipeä, huono olo... tässä tämän hetkiset fiilikset. Tuossa viiden tunnin päästä on elämäni yksi vaikeimmista hetkistä edessä. Sen piti olla iloinen jälleen näkeminen parin viikon erossa olon jälkeen, mutta muuttuikin menneenä viikonloppuna kertaheitolla yhdeksi tuskaksi.

Erittäin hyvin alkanut, kohta vuoden kestänyt suhde uhkaa tulla tiensä päähän. Fiilikset on todella maassa. Kliseisesti on sanottu, mutta mulla ei ole vielä ikinä tuntunut kenenkään naisen kanssa tältä, miltä on tämän nykyisen kanssa, ja minä sentään olen yhden kanssa ollut 6 vuottakin.

Naiseni oli kännipäissään tehnyt jotakin jonkun toisen miehen kanssa. On pyytänyt lukuisia kertoja anteeksi, mutta en tiedä pystynkö sitä anteeksi antamaan. Eikä sekään välttämättä vielä riitä, hän miettii, mistä tuo johtui, eikö hän olekaan vielä valmis sitoutumaan. Toisaalta olen tätä hieman pelännyt, meillä kun tuota ikäeroa on. Tosin meidän arjessa se ei näy mitenkään... ja tunteet ovat ohjanneet meitä yhteen väkisin.


Voi nyyh nyyh...muija on kaks viikkoo jossakin ja jakaa persettään muille? Jaksat vielä oikeasti tippaa tirauttaa muualle kuin kusilaariin tai toisen muijan toosaan?

Ja muija viel pohtii et miks näin kävi? Pitäiskö sinun kans pohtia kanssa? Pitäkään nyt oikeasti oikea tunteistapuhumisiltama, käy vaikka tiimarista ostamassa tuoksukynttilöitä viel ni kaikki on täydellistä.

Oikeasti tossa on vain kaksi kysymystä jos oikeasti välität kyseisestä naikkosesta ja haluat jatkaa sen kanssa?

Uusiutuuko teko (ellet sitten seuraavasta ole jo sitä mieltä että antaa mennä vaan)?

Saatko sinä tehdä samaa?
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Voi nyyh nyyh...muija on kaks viikkoo jossakin ja jakaa persettään muille? Jaksat vielä oikeasti tippaa tirauttaa muualle kuin kusilaariin tai toisen muijan toosaan?

Ja muija viel pohtii et miks näin kävi? Pitäiskö sinun kans pohtia kanssa? Pitäkään nyt oikeasti oikea tunteistapuhumisiltama, käy vaikka tiimarista ostamassa tuoksukynttilöitä viel ni kaikki on täydellistä.

Oikeasti tossa on vain kaksi kysymystä jos oikeasti välität kyseisestä naikkosesta ja haluat jatkaa sen kanssa?

Uusiutuuko teko (ellet sitten seuraavasta ole jo sitä mieltä että antaa mennä vaan)?

Saatko sinä tehdä samaa?

Ja paikalle saapui nimimerkki skode tarjoamaan sympatiaa. Juuri näin pitää vastata tunteella kirjoitettuihin viesteihin. Uskoisin Grupilla olevan jo paljon parempi olo.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ja paikalle saapui nimimerkki skode tarjoamaan sympatiaa. Juuri näin pitää vastata tunteella kirjoitettuihin viesteihin. Uskoisin Grupilla olevan jo paljon parempi olo.
Elämme naminamiyhteiskunnassa, jossa parempi olo on itseisarvo. Jos mies ei ymmärrä kuinka perseily on perseestä, niin silloin pitää sanoa niin, että ymmärtää ehkä edes vähän paremmin.

Siis ei todellakaan mitään käyttöä sellaiselle naiselle. Ei se paha nainen ehkä ole, ehkä kesken, vaan ei yhtään mitään järkeä jatkaa sitä suhdetta tuollaisen jälkeen. Naisia kyllä löytyy tältä pallolta. Pane ja nussi niitä, samalla seurustele, kasva ja ota vähemmän keskenäinen.

Nyt jätät ja piste. Ja sen takaisinvongunnan jälkeen sama homma; ei enää. Lotnamoro ja elämä edessä. Ei se ole kylmää, vaan oodi rehellisyyden maailmalle.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja paikalle saapui nimimerkki skode tarjoamaan sympatiaa. Juuri näin pitää vastata tunteella kirjoitettuihin viesteihin. Uskoisin Grupilla olevan jo paljon parempi olo.

No annetaan sitten Grupille *sympatiahali*

Ei tuo asia nyt kuitenkaan siitä mikskään muutu, parempi vaan katsoa että asia ei tule tulevaisuudessa vastaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Ennen tuota keskustelua hänen kanssaan sinun pitää keskustella itsesi kanssa ja vastata rehellisesti kysymykseen:
"Voinko enää koskaan luottaa tuohon henkilöön?"
Tuo luottamus on nyt hajalla ja sen korjaamiseen menee aina aikaa; joillakin koko ihmisikä eikä se sittenkään onnistu. Jos olet epävarma itsestäsi ja kyvystäsi luottaa häneen enää näkyvissä olevan ajan puitteissa, harkitse tarkoin yhdessäolonne jatkamista, ota vaikka aikalisä sitä varten.

Tuhannet ja taas tuhannet tuhlaavat vain aikaansa liitossa, jossa ei ole tuota keskinäistä luottamusta; se on kuitenkin kaiken pysyvän perusta, ei rakkaus pelkästään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi nyyh nyyh...muija on kaks viikkoo jossakin ja jakaa persettään muille? Jaksat vielä oikeasti tippaa tirauttaa muualle kuin kusilaariin tai toisen muijan toosaan?

Ja muija viel pohtii et miks näin kävi? Pitäiskö sinun kans pohtia kanssa? Pitäkään nyt oikeasti oikea tunteistapuhumisiltama, käy vaikka tiimarista ostamassa tuoksukynttilöitä viel ni kaikki on täydellistä.

Oikeasti tossa on vain kaksi kysymystä jos oikeasti välität kyseisestä naikkosesta ja haluat jatkaa sen kanssa?

Uusiutuuko teko (ellet sitten seuraavasta ole jo sitä mieltä että antaa mennä vaan)?

Saatko sinä tehdä samaa?

Tämän viestin perusteella skodea on joku nainen loukannut todella rankasti ja vahingoittanut minä kuvaa pahasti, tunteet on kielletty ja paneminen on ainoa mikä merkitsee.

Tunteet on ihmisen ominaisuus ja jos joku uskaltaa niistä kertoa, niin tämän tyylinen vastausviesti on naurettava. Vaikka olisi mitä mieltä kyseisen naiset toiminnasta, niin Grup:n tunteet ovat oikeutetut. Se, että kokee tulleensa petetyksi, ei aina poista rakkastamisen tunnetta toiseen ihmiseen, nämä kaksi tunnetta ei toisiaan pois sulkevia asioita. Joku voi kestää pettämien, koska rakastaa toista osapuolta tarpeeksi. Joidenkin mielestä tämä on aisankannattamista, eikä sellaista voi sallia, mutta joidenkin mielestä sillä ei ole väliä, koska suhde antaa niin paljon, että pettämisenkin sietää.

Eli skode sinä kerrot yhden ratkaisumallin, mutta tuomitset oman maailmankatsomuksesi kautta muuta vaihtoehdot.
 

Fordél

Jäsen
Voi nyyh nyyh...muija on kaks viikkoo jossakin ja jakaa persettään muille? Jaksat vielä oikeasti tippaa tirauttaa muualle kuin kusilaariin tai toisen muijan toosaan?

Hienoa palstaveljen tukemista. Pelle.

Vaikeita asioita nämä pettämisjutut. Elämään kuuluu tottakai myös anteeksianto, koska ihmiset tekevät virheitä. Kukaan meistä ei ole täydellinen. Tämä ei ole puolustusta teolle, koska se on tottakai väärin ja varmasti Grubin nainenkin sen ymmärtää. Nyt vain pitäisi jotenkin tietää, että onko tällainen käytös todellakin vain virhe tai reagointi johonkin hänen ongelmaansa vai kenties jopa osa häntä. Puhuessa varmasti asiat ratkeaa, suuntaan tai toiseen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jos maailmassa hyväksyttäisiin vähemmän tökeröitä virheitä, niin maailmassa olisi vähemmän tökeröitä virheitä. Anteeksi antaminen on aina eräällä tavalla hyväksymistä. Ei minun maailmassani kumpikaan koskaan petä. Niin ei tule koskaan läymään, sillä sen rajan kohdalla toinen on ex.

Turha tähän on kenenkään ymmärtämättömän sanoa, että maailma ei ole ideaali paikka. On se, johonkin asti, omalla kohdalla. Kukin vetää rajansa ihan itse. Minä sallin naisten vittuilun, vaikka itse en sitä jaksakaan naiselle harrastaa. Pettäminen on fundamentaalinen virhe, jonka kanssa ei jatketa tulevaa historiaa.

Rakastaa voi senkin jälkeen. Kahdesti minua on petetty (olivat 17- ja 18-vuotiaita eli nuoria mölöjä, tapahtuivat vuosina 1999 ja 2008) ja molempien tietojen tullessa ilmi, olin rauhallinen ja halasin heidän lähtiessä, kun olin heidät jättänyt. Noin minä toimin ja toimin aina. Se on aina niin.

Paremman maailman puolesta! (tähän voi joku sanoa, että anteeksi antaminen kyseisessä asiassa olisi juuri sitä mutta näen asian toisin)
 

Grub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hienoa palstaveljen tukemista. Pelle.

Vaikeita asioita nämä pettämisjutut. Elämään kuuluu tottakai myös anteeksianto, koska ihmiset tekevät virheitä. Kukaan meistä ei ole täydellinen. Tämä ei ole puolustusta teolle, koska se on tottakai väärin ja varmasti Grubin nainenkin sen ymmärtää. Nyt vain pitäisi jotenkin tietää, että onko tällainen käytös todellakin vain virhe tai reagointi johonkin hänen ongelmaansa vai kenties jopa osa häntä. Puhuessa varmasti asiat ratkeaa, suuntaan tai toiseen.

Lainaan nyt tätä, vaikka täällä on monta hienoa kirjoitusta... kiitos niistä!

Skoden jätän täysin omaan arvoonsa. Kun ei ymmärrä, niin ei ymmärrä.. se on voi voi!

Minä tosiaankin tiedän, että naisia on maailma täynnä! Ja tiedän, että pettämistä ei saa sallia, enkä sitä sallikaan! Ja tiedän, että tuon toistumiselle voi olla riski! Tiedän, että olisi JÄRKEVÄÄ jättää tuo kyseinen nainen! Tiedän, että luottamus on tästä kärsinyt todella ison kolauksen.

Mutta kuten monet täällä ovat todenneet, niin tunteilleen ihminen ei voi oikein mitään. Tämä olisi todella helppoa, jos minulla ei olisi noin vahvoja tunteita häntä kohtaan. Ja kun meillä on mennyt helvetin hyvin ennen tätä. Jostakin syystä ei vastaavaa naista ei ole ennen tätä kohdalleni osunut, siis sellaista, joka iskee tajuntaan tähän malliin... se tekee tästä asiasta vitun vaikeaa! Naiseni on aidosti katuvainen, siitä ei ole kyse... tietää tehneensä väärin. Hän miettii siis omalta kohdaltaan onko tämä merkki jostakin muusta, vai vain tyhmä virhe, joita ihmiset elämänsä aikana tekevät.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämän viestin perusteella skodea on joku nainen loukannut todella rankasti ja vahingoittanut minä kuvaa pahasti, tunteet on kielletty ja paneminen on ainoa mikä merkitsee.

Eli skode sinä kerrot yhden ratkaisumallin, mutta tuomitset oman maailmankatsomuksesi kautta muuta vaihtoehdot.


Itseasissa...ei . Mutta kaveripiiristä valitettavasti tutumpi, joten on kyllä tullut nähtyä muutamaan kertaan kumpi oikeasti toimii paremmin ja mistä oikeasti on helpotusta.

Minä kuva on siitä hyvissä kantimissa että omaan emäntään uskaltaa ja voi luottaa. Mutta kuten todettu jo, jos muija on kaksi viikkoa muualla, eikä selviä siitä ajasta ilman muun aisaa, niin miksi Grubin tulisi sen kummemmin pohtia omalta kantiltaan asiaa? Ongelma ei ole missään muualla kuin muijan päässä.

Ihminen (siis lue MIES), nyt on vaan siitä yksinkertainen olento, että hetkellinen helpotus ja saman toistaminen itse mitä muut on tehnyt vain tuppaa helpottamaan.

Hienoa palstaveljen tukemista. Pelle.

Vaikeita asioita nämä pettämisjutut. Elämään kuuluu tottakai myös anteeksianto, koska ihmiset tekevät virheitä. Kukaan meistä ei ole täydellinen. Tämä ei ole puolustusta teolle, koska se on tottakai väärin ja varmasti Grubin nainenkin sen ymmärtää. Nyt vain pitäisi jotenkin tietää, että onko tällainen käytös todellakin vain virhe tai reagointi johonkin hänen ongelmaansa vai kenties jopa osa häntä. Puhuessa varmasti asiat ratkeaa, suuntaan tai toiseen.

Näytä minulle oikeasti yksikin mies joka oikeasti jaksaa puhua naisten kanssa, ratkaista mahdollisen syyn, ja vielä antaa anteeksi keskustelun perusteella? Keskustelu tunteista tuppaa vaan olemaan se naisten oma spesialiteetti, ja miehet ovat sen verran heikoissa kantimissa tuolloin. Asia tulee kääntymään todennäköisesti loppujenlopuksi siihen että Grubi tulee olemaan se pohjimmainen syy miksi näin on päässyt tapahtumaan, jonka jälkeen päätä saadaan taas silitellä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mutta kuten monet täällä ovat todenneet, niin tunteilleen ihminen ei voi oikein mitään.
Voi, kun ajattelee toisin, tuntee toisin.

Ajattelua voi opiskella!

Siksi on terapeuttejakin. Koko homma perustuu siihen, että tuntisi toisin ja se tunne tapahtuu ajattelun kautta. Ajattelu on eteinen, josta valitset minne menet. Vai menetkö.

Eihän se alkuun ole yhtään helppoa mutta lopulta elämä on parempaa kun ei ole niiden kanssa, joiden arvomaailma on niin pahasti vinksallaan, että pettävät.

Vaan se on sinun elämäsi. Ja toisaalta; meidän kaikkien, johtuen jonkinmoisen hyväksymisen kulttuurista. Anteeksi antamisen. Anteeksi voi antaa mutta suhdetta ei jatkaa. Niin minä näen ja persereikähän se kaikilla. Ja se mielipide.

John Donne sen jo sanoi vuonna 1624 (ja Hemingway lainasi):

"Yksikään ihminen ei ole saari, täydellinen itsestään... Älä siis koskaan lähetä kysymään, kenelle kellot soivat, ne soivat sinulle."
 

Grub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itseasissa...ei . Mutta kaveripiiristä valitettavasti tutumpi, joten on kyllä tullut nähtyä muutamaan kertaan kumpi oikeasti toimii paremmin ja mistä oikeasti on helpotusta.

Minä kuva on siitä hyvissä kantimissa että omaan emäntään uskaltaa ja voi luottaa. Mutta kuten todettu jo, jos muija on kaksi viikkoa muualla, eikä selviä siitä ajasta ilman muun aisaa, niin miksi Grubin tulisi sen kummemmin pohtia omalta kantiltaan asiaa? Ongelma ei ole missään muualla kuin muijan päässä.

Tähän voin tarkentaa vielä, joka jäi aikasemmin sanomatta, eli meillä on kaukosuhde kokoajan ollut päällä. Välimatkaa n. 300km. Tämä ei ole haitannut oikeastaan mitenkään, ollaan pystytty näkemään aika useinkin. Ja tämän kaukosuhteen olisi tarkoitus loppua tuossa ensi keväänä.

Siinä olen samaa mieltä, ja niin on muijakin, että ongelma on hänen pään sisällä!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itseasissa...ei . Mutta kaveripiiristä valitettavasti tutumpi, joten on kyllä tullut nähtyä muutamaan kertaan kumpi oikeasti toimii paremmin ja mistä oikeasti on helpotusta.

Minä kuva on siitä hyvissä kantimissa että omaan emäntään uskaltaa ja voi luottaa. Mutta kuten todettu jo, jos muija on kaksi viikkoa muualla, eikä selviä siitä ajasta ilman muun aisaa, niin miksi Grubin tulisi sen kummemmin pohtia omalta kantiltaan asiaa? Ongelma ei ole missään muualla kuin muijan päässä.

Ihminen (siis lue MIES), nyt on vaan siitä yksinkertainen olento, että hetkellinen helpotus ja saman toistaminen itse mitä muut on tehnyt vain tuppaa helpottamaan.



Näytä minulle oikeasti yksikin mies joka oikeasti jaksaa puhua naisten kanssa, ratkaista mahdollisen syyn, ja vielä antaa anteeksi keskustelun perusteella? Keskustelu tunteista tuppaa vaan olemaan se naisten oma spesialiteetti, ja miehet ovat sen verran heikoissa kantimissa tuolloin. Asia tulee kääntymään todennäköisesti loppujenlopuksi siihen että Grubi tulee olemaan se pohjimmainen syy miksi näin on päässyt tapahtumaan, jonka jälkeen päätä saadaan taas silitellä.

Jotenkin tulee tästä viestistä aika yksinkertaistettu MIES kuva... Minä olen usein puhunut tunteista naisen kanssa, ei kai siinä mitään vaikeaa ole?? Jos sinusta mies on heikoissa kantimissa kun puhutaan tunteista, niin tarkasta sitä minä kuvaa vielä.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Naiseni on aidosti katuvainen, siitä ei ole kyse... tietää tehneensä väärin. Hän miettii siis omalta kohdaltaan onko tämä merkki jostakin muusta, vai vain tyhmä virhe, joita ihmiset elämänsä aikana tekevät.


Puututaan nyt vielä sen verran. Eli nainen on katuvainen? Katua pystyy niin monella tavalla. Katua voi vaikka ripittäytymällä kirkossa kävelemällä lasinsirujen päällä tai miettien asiaa ihan yksikseen.

Sinulle asian kertoessaan nainen ei ole katuvainen, vaan hakee yksinkertaisesti hyväksyntää tapahtuneelle. Jos "annat anteeksi" kumman olon luulet asiasta helpottuvan? Molempien?

Pieni vinkki kaikille pettäjille, ÄLÄ KOSKAAN KERRO, SIIS MISSÄÄN TAPAUKSESSA, KIELLÄ KIELLÄ JA VIELÄ KERRAN KIELLÄ jos toinen epäileekin jotain tapahtuneeksi. Jos itse tiedät tehneesi väärin, podet syyllisyytesi ihan itseksesi. Miksi omaa pahaa oloaan pitää alkaa jakamaan jonkun ihan asioihin viattoman kanssa?


TosiFanille vielä: Olen minäkin puhunut tunteistani, ei siinä mitään....ei ole vaikeaa ei. Kysymys kuuluukin monta kertaa olet ymmärtänyt missä oikein on vika ollut (olettaen että jotain ongelmia ollut/tulossa olemaan)? Miehet nyt tutkimustenkin mukaan ovat tunnepuolella köyhempiä kuin naiset so what, osaan silti paremmin korjata esim. auton tai pesukoneen kuin emäntä...
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tähän voin tarkentaa vielä, joka jäi aikasemmin sanomatta, eli meillä on kaukosuhde kokoajan ollut päällä. Välimatkaa n. 300km. Tämä ei ole haitannut oikeastaan mitenkään, ollaan pystytty näkemään aika useinkin. Ja tämän kaukosuhteen olisi tarkoitus loppua tuossa ensi keväänä.

Itse kaukosuhteessa olleena en kyllä pystyisi jatkamaan, jos tällainen tapaus olisi tiedossa. Kaukosuhteessa luottamus on kuitenkin kaikkein tärkein asia ja elämä on pirun vaikeaa jos joutuu koko ajan miettimään, että mitäköhän toisessa päässä tapahtuu.

Koita ajatella sitä arkea, joka tämän jälkeen tulisi eteen jos suhdetta jatkatte. Pystytkö olemaan rauhallisin mielin niinä viikonloppuina kun ette toisianne näe? Jos olet sataprosenttisen varma, että pystyt niin mikä ettei suhteen jatkaminen onnistuisi. Omalla kohdallani pettäminen on joka tapauksessa ns. yhdestä poikki, mutta tiedän kyllä pariskuntia jotka ovat näistä päässeet menestyksekkäästi yli. Kaukosuhteessa asiat kuitenkin ovat aina vaikeampia.
 

Jeffrey

Jäsen

Tulee Grubin tilanteesta hieman oma tilanne kesältä mieleen. Itse tunnetusti koin elämäni jyrkimmän alamäen kesäkuussa. En tiedä mikä tuossa kuukauden tauossa oli itse tarkoitus, mutta sen jälkeen tyttö halusi palata yhteen. Ja itse annoin tälle mahdollisuuden. Tarkennetaan nyt senverta, että meillä ei ollut tilanne mennyt fyysiseen pettämiseen, vaikka itse tunsinkin oloni henkisesti aika petetyksi.

Nyt tauon jälkeen reilu kolme kuukautta ollaan taas oltu yhdessä ja se aika on kyllä ollut omien tunteiden kohdalta ihmeellistä. Välillä tuntuu, että mennään hänen kanssaan päätyyn asti, ja välillä siltä, että olisin onnellisempi jossain muualla. Rakkautta meillä kyllä on ja isot asiat suhteessa toimii loistavasti, mutta itse olen taistellut luottamus asioiden kanssa.

Ennen tämän vuoden kesäkuuta olin kaikkien edeltäneiden suhteiden kanssa ollut äärimmäisen luottavainen. Ei mua haitannut jos joku vaikka halusi tanssia baarissa tyttöni kanssa, tai yritti tätä iskeä. Ei mua haitannut vaikka tyttöni olisi tavannut eksäänsä tai muita poika puolisia ihmisiä. Se mikä nyky itsessäni eniten häiritsee onkin tuo mustasukkaisuuden herääminen. Tauon jälkeen pari kuukautta oli todella vaikeita. Tein asioita joita en olisi ikinä uskonut itsestäni, näin painajaisia tytöstäni muiden miesten kanssa ja muutenkin on välillä vaikea olla tyttöni kanssa esim. samassa baarissa. Nyt onneksi parin viikon aikana on tilanne tuntunut jo paljon helpommalta.

Olen asettanut itselleni tämän vuoden loppuun asti aikaa tutkia omia tunteitani. Jos en pääse kesästä yli ja luottamus ei täysin palaa ei ole myöskään järkeä suhdetta jatkaa. Itse en osaa kuvitella miten toimisin fyysisessä pettämistilanteessa. Riippuen varmasti myöskin vähän, että kenen kanssa. Jos mies olisi tytölle ennestään tuttu niin sillon en voisi kuvitella jatkavani. Koska silloin ilmeisesti olisi myös jonkinverran tunteita/suunnitelmallisuutta mukana, mutta jos mies olisi joku täysin randomi niin silloin hyvin ehkä.

Se epävarmuus mitä itse koin tuon oman "tauon" jälkeen oli kuitenkin senverta suurta, että en usko, että olisin sitä kestänyt kaukosuhteessa. Tuli kaikkea sellaista, että nyt on pakko olla tytön luona yötä yms. tai siellä on joku muu.

Hauskinta tässä koko tapauksessa on se, että vuosi sitten olisin täällä antanut tuollaisia "jätä se ämmä" neuvoja. Ensimmäistä kertaa kun on todella kolahtanut niin sen haluaa säilyvän vaikka siitä joutuisi hieman henkisesti maksamaankin.

Vaikka pettämisestä on tehty länsi-maissa tabu. Niin näkisin sen silti mieluisampana vaihtoehtona kuin, että rakkauteni rakastuisi johonkin toiseen...

Edit: Kerrotaan vielä se miten eräällä tutullani kävi. Eli hän petti vaimoaan useammankin kerran. Toisaalta jäi kiinni vain yhdestä. Vaimo teki tämän jälkeen selväksi, että sai olla viimeinen kerta tai hän ja lapset lähtee. Tämän jälkeen suhde kuitenkin lähti uuteen kukoistukseen. Vaimo tajusi, että miehelläkin on tarpeensa. Kaverini on onnellisempi suhteessaan kuin koskaan aikaisemmin.

En tiedä miten tästä tulisi hakea lohtua Grubin tilanteeseen, mutta toivottavasti jotain löytyisi...
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kirjoitushistoriasi ja tämän lausunnon perusteella Sinulle ei ole luvassa pitkää parisuhdetta, sinähän petät jatkuvasti.
Sinähän kirjoitat täyttä paskaa. Minä olen viimeksi pettänyt silloin voimassa ollutta tyttöystävääni vuonna 2002. Tokihan 8 vuotta on lyhyt aika maailmankaikkeuden historiassa vaan sanoisin kyllä, että en taatusti petä enää yhtäkään tyttöystävääni (olen siitä oikeastaan aivan 100 %:n varma) joten tuo valehtelusi minusta, että pettäisin jatkuvasti on juuri sitä valehtelua.

Mitähän palstaa sinä luet. Miten joku voi olla noin neropatti, että ei ymmärrä lukemaansa. Olemme kyllä monissa muissakin ketjuissa aivan eri mieltä mutta ymmärrän sen nyt entistäkin paremmin, kun näemmä et ymmärrä lukemaasi ollenkaan. Näytä minulle yksikin viesti tältä palstalta, jossa olen kertonut pettäneeni tyttöystävääni vuoden 2002 jälkeen. Ei, et löydä, se ei johdu siitä, olisin pettänyt ja jättänyt kertomatta vaan se johtuu siitä, että en ole pettänyt.

Kiitoksia jo etukäteen mustamaalaamisesi anteeksi pyytämisestä.
 
Viimeksi muokattu:

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olen iskenyt silmäni yhteen neitoon, joka on samassa koulussa kuin minä. Ongelmani on, että olen suoralta sanoen umpisurkea tekemään aloitetta naisten kanssa. En olen koskaan seurustellut ja tilastoni aloitteiden tekemisessä on 3 tappiota. Tämä tyttö on kaverinani facebookissa, mutta en ole koskaan puhunut hänen kanssaan. Kertokaa nyt joku vähän tyhmälle mitä kannattaisi tehdä.

Täällä on jo jonkin verran tullut hyviä vastauksia ja ehdotuksia tähän. Itse en varmaan hirveästi voi lisäarvoa tuoda, sillä omat keinoni ovat jokseekin itsestäänselvyyksiä. Ne ovat kuitenkin toimineet ja aina olen sen naisen saanut, jonka olen halunnut. Toki harvoin olen tiennyt mitä haluan ja siksi yhdestäkään ei ole mitään kestävää tullut, mutta se ei liity siihen alkuun pääsemiseen.

Ensiksi pitää hyväksyä mahdollinen kieltäytyminen. Sen pelkääminen ei saa olla esteenä, että jää mahdollisesti tutustumatta naiseen. Kieltäytyminen saattaa myös johtua täysin sinusta riippumattomasta seikasta, joten älä vajoa varjojen maille mikäli ei onnistaiskaan. Paras tapa katsoa asiaa on se, että sinulla on vain voitettavaa. Saat vastauksen ja et tuhlaa enään aikaasi ja päädy huomaamaan, että joku rohkeampi ehti tytön poimia. Itse pidän myös kaapissa kallista konjakki pulloa ja lohdutan itseäni juomalla sen, jos huonosti käy. Täten tunnen oloni voittajaksi kaikissa tapauksissa. Konjakki on tosin vielä juomatta, mutta kaikki voittoputket katkeaa joskus ja kuten totesin, se saattaa olla täysin sinusta riippumaton seikka.

Toisekseen minkä lähestymistavan ikinä valitsetkaan, ole oma itsesi. Et voi mitenkään tietää, minkälaisista miehistä kyseinen nainen pitää. Voit esittää jotain toista, mutta et ikinä ole se, vain pelkästään huono kopio. On toki vaikeaa olla oma itsensä, kun juttelee naisen kanssa johon on ihastunut ja tuntee kuinka turpa helottaa punaisena ja rintaa puristaa, mutta kunhan vältät tilanteen jossa alat miettimään, että mitä ylhäällä mainittu Jarkko Ruutu tekisi tässä tilanteessa, niin hyvin pyyhkii.

Olen kanssasi myös samaa mieltä siitä, että kannattaa hiukan lämmitellä, ennen kuin ehdotat treffejä. Toki kannatan suoraa toimintaa, mutta uskoisin, että tässä tapauksessa pieni hienovaraisuus olisi paikallaan. Koulussa voi olla hankala päästä juttusille, kun tytöillä on tapana liikkua laumassa, jopa vessaan mentäessä. Jos teillä on yhteisiä tunteja, niin kannattaa hakeutua mahdollisimman lähelle, ja täten on helppo päästä juttusille kysymällä vaikka josko hänellä olisi teroitinta. Tai kun huomaat hänen tonkivan penaaliaan niin tarjoat hänelle kumia (koska täällä on paljon kaksimielisiä, niin penaalilla tarkoitan sitä pussukkaa jossa säilytetään koulutarvikkeita ja kumilla sitä jolla voi korjata jo tehdyn virheen, en sitä jolla pyritään ennalta ehkäisemään). Itse kerrain käytin tuota kyseistä menetelmää ja se sai tytön hymyilemään. Kun saa tytön hymyilemään tai nauramaan, niin silloin ollaan jo puolessavälissä prosessia.

Toivotan rohkeutta ja menestystä. Se, että et tee asialle mitään, ei hyödytä millään tavalla. Jos sarakkeeseen tulee yksi tappio lisää, niin sitten tulee. Ainakaan et joudu myöhemmin katumaan mitään. Ja se voitto tulee sieltä kun jaksaa yrittää ja se voitto kyllä kumoaa kaikki tappiosta aiheutuneet mielipahat!
 

Fordél

Jäsen
Näytä minulle oikeasti yksikin mies joka oikeasti jaksaa puhua naisten kanssa, ratkaista mahdollisen syyn, ja vielä antaa anteeksi keskustelun perusteella? Keskustelu tunteista tuppaa vaan olemaan se naisten oma spesialiteetti, ja miehet ovat sen verran heikoissa kantimissa tuolloin. Asia tulee kääntymään todennäköisesti loppujenlopuksi siihen että Grubi tulee olemaan se pohjimmainen syy miksi näin on päässyt tapahtumaan, jonka jälkeen päätä saadaan taas silitellä.

Tässä on yksi. Heitän veikkausena myös Ben Furmanin ja Pekka Saurin:) Tosin sitä en voi vakuutaa, että annamme anteeksi, koska se on tapauskohtaista. Kuitenkin se on mahdollista.

Sinulla on ihan hyviä ajatuksia ja varmasti asiat ovat noin, ainakin kun mietitään asiaa stereotypioiden kautta (niin tein varmasti itsekin edellisessä kohdassa). Suomalainen mieshän ei yhden stereotypian mukaan puhua eikä pussaa. Onneksi näin ei ole. Kyllä miehet osaa puhua eikä sen tarvitse kääntyä siihen, että mies on lopulta syyllinen. Jos hän ei tätä ole ja silti keskustelun johtopäätös on miehen syyllisyys, ei kyse ole aidosta keskustelusta.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Täällä on jo jonkin verran tullut hyviä vastauksia ja ehdotuksia tähän. Itse en varmaan hirveästi voi lisäarvoa tuoda, sillä omat keinoni ovat jokseekin itsestäänselvyyksiä. Ne ovat kuitenkin toimineet ja aina olen sen naisen saanut, jonka olen halunnut. Toki harvoin olen tiennyt mitä haluan ja siksi yhdestäkään ei ole mitään kestävää tullut, mutta se ei liity siihen alkuun pääsemiseen.

Ensiksi pitää hyväksyä mahdollinen kieltäytyminen. Sen pelkääminen ei saa olla esteenä, että jää mahdollisesti tutustumatta naiseen. Kieltäytyminen saattaa myös johtua täysin sinusta riippumattomasta seikasta, joten älä vajoa varjojen maille mikäli ei onnistaiskaan. Paras tapa katsoa asiaa on se, että sinulla on vain voitettavaa. Saat vastauksen ja et tuhlaa enään aikaasi ja päädy huomaamaan, että joku rohkeampi ehti tytön poimia. Itse pidän myös kaapissa kallista konjakki pulloa ja lohdutan itseäni juomalla sen, jos huonosti käy. Täten tunnen oloni voittajaksi kaikissa tapauksissa. Konjakki on tosin vielä juomatta, mutta kaikki voittoputket katkeaa joskus ja kuten totesin, se saattaa olla täysin sinusta riippumaton seikka.

Toisekseen minkä lähestymistavan ikinä valitsetkaan, ole oma itsesi. Et voi mitenkään tietää, minkälaisista miehistä kyseinen nainen pitää. Voit esittää jotain toista, mutta et ikinä ole se, vain pelkästään huono kopio. On toki vaikeaa olla oma itsensä, kun juttelee naisen kanssa johon on ihastunut ja tuntee kuinka turpa helottaa punaisena ja rintaa puristaa, mutta kunhan vältät tilanteen jossa alat miettimään, että mitä ylhäällä mainittu Jarkko Ruutu tekisi tässä tilanteessa, niin hyvin pyyhkii.

Olen kanssasi myös samaa mieltä siitä, että kannattaa hiukan lämmitellä, ennen kuin ehdotat treffejä. Toki kannatan suoraa toimintaa, mutta uskoisin, että tässä tapauksessa pieni hienovaraisuus olisi paikallaan. Koulussa voi olla hankala päästä juttusille, kun tytöillä on tapana liikkua laumassa, jopa vessaan mentäessä. Jos teillä on yhteisiä tunteja, niin kannattaa hakeutua mahdollisimman lähelle, ja täten on helppo päästä juttusille kysymällä vaikka josko hänellä olisi teroitinta. Tai kun huomaat hänen tonkivan penaaliaan niin tarjoat hänelle kumia (koska täällä on paljon kaksimielisiä, niin penaalilla tarkoitan sitä pussukkaa jossa säilytetään koulutarvikkeita ja kumilla sitä jolla voi korjata jo tehdyn virheen, en sitä jolla pyritään ennalta ehkäisemään). Itse kerrain käytin tuota kyseistä menetelmää ja se sai tytön hymyilemään. Kun saa tytön hymyilemään tai nauramaan, niin silloin ollaan jo puolessavälissä prosessia.

Toivotan rohkeutta ja menestystä. Se, että et tee asialle mitään, ei hyödytä millään tavalla. Jos sarakkeeseen tulee yksi tappio lisää, niin sitten tulee. Ainakaan et joudu myöhemmin katumaan mitään. Ja se voitto tulee sieltä kun jaksaa yrittää ja se voitto kyllä kumoaa kaikki tappiosta aiheutuneet mielipahat!

Niin, edelliset yritykseni ovat olleet aika säälittäviä, kun nyt niitä mietin. Välillä nauran ihan itselleni. Ei kai se tappioputkikaan voi loputtomiin jatkua (toivottavasti). Aloittaminen on aina sellainen hetki, että syke hipoo 250:tä. No, katsotaan mitä saan aikaiseksi. Laitan tänne sitten vähän raporttia, kun jotakin tapahtuu.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kielteisen vastauksen todennäköisyys on liian suuri, jollei nyt satu olemaan palomies, Jarkko Ruutu ja Jason Lewis samassa paketissa, varustettuna hyvillä käytöstavoilla ja miehekkäällä äänellä.

Täältä huudeltiin? Tosin ei kai tässä ihan palomiehiä olla, kun käteen ei oo jääny ku punanen kypärä ja kasa letkua.

Mitä naisasioihin tulee, niin hienosti menee vieläkin! Kaukosuhdehan tääkin on ja ite vielä eri maassa. Mutta ei voi silti valittaa, luottamus on kova molemminpuolin ja hyvää kannattaa odottaa. Ihan kokoaikaa, kun ei Suomessa pääse olemaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Kiitoksia jo etukäteen mustamaalaamisesi anteeksi pyytämisestä.

Kuten sanoin, sinun kirjoitushistoriasi ja kyseisen lausunnon perusteella. Sinähän keräät kauppareissulla enemmän naisten puhelinnumeroita kuin Tauno Tasalakki kokoelämänsä aikana ja tällä perusteella olen luonut kuvan itsekkäästä hedonististä, joka ei paljoa naista arvosta muuten kuin petikumppanina. Mutta nämä on vain mielikuvia, mitä niitä anteeksi pyytelemään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös