Toni Mäkiaho KalPaan

  • 34 638
  • 65

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yllättävää ettei muutamat TPS-fanit ole vielä löytänyt tätä ketjua. Olisi taas hienoa lukea miten paskan pelaajan Kalpa on hankkinut, niin kuin Sami Kapasen tapauksessa.

Loistava hankinta. Mäkkäri tuo vuoren varmasti kovuutta, mutta tällä on kaikki mahdollisuudet paukutella myös hyvät tehot Pikku-Killerin ja Kapasen vierellä. Palasten loksahdettua paikoilleen voidaan aloittaa puheet kaikkien aikojen pappaketjusta.

Onnea ja menestystä!
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Täytyy kyllä antaa plussat tälle hankinnalle suomalainen, riittävän kokenut ja rightin mies tässä vaiheessa kautta.

Onpas erikoista kun nyt kelpaa tuollainen toivotaan-toivotaan vahvistus. Siinähän menee yhdeltä omalta junnulta pelipaikka...

Pikkuisen on ristiriitaiset fiilikset tuon miehen suhteen. Pelaajatyyppinä T. Mäkiaho on juuri sitä, mitä olen kaivannut Kuopioon, mutta pitikö sen olla juuri tuo mies. Nimittäin kun olen kuullut, ettei ole ihmisenä ihan sieltä helpoimmasta päästä ja ei myöskään ihan penaalin terävämpiä kyniä. No pitää toivoa, että motivaatio on oikeasti kohdallaan ja ei Frankin vävy tullut hakemaan vaan palkkapussia "landelta".
 

coyote86

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jatkoajan moderaattorikunta, RD:n mediapeli
Avausmaali KalPa-paidassa tänään Bluesia vastaan. Teki kovasti hommia eikä ryssinyt oikein mitenkään. Tästä on hyvä jatkaa.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Perhettä lähellä

Mäkkäri sanoi ennen kauden alkua, ettei lähde Raumalle, koska se on liian kaukana pääkaupunkiseudusta. No onneksi Kuopio on toki lähempänä...


Niin, Mäkkäri puhui jotain vastaavaa myös viime kaudella sillä erotuksella, että tie Kerhosta vei Venäjälle.

Yhtä kaikki. Pelillisten asioiden vuoksi herra on kelpo pelimanne, mutta nämä ns. ulkojääkiekolliset seikat painavat herran osakkeet omassa pörssissäni sen verran alaspäin, etten olisi häntä Kerhoon halunnut tässä tilanteessa.

Että kaikki-voittaa tilannetta tässä nyt eletään.

Täältä tähän
 
Suosikkijoukkue
KalPa

Mäkkäri oli hieman muuta joukkuetta edellä tavoitteiden asettelussa (videon lopussa), mutta sanojensa mittaiseksi osoittautunut viime peleissä: HPK-sarjan katkaisumaali jatkoajalla oli kauden ensimmäinen playoff-piste. Seuraavaksi teki KalPan ottelusarjan avausmaalin Jyppiä vastaan. Ei riittänyt se panos voittoon asti, joten kolmannessa ottelussa Mäkkäri teki avausmaalin ja syötti voittomaalin ja on siten ollut mukana kaikissa maaleissa Jyppiä vastaan.

On tuo ihan kohtalainen suoritus playoff-flopilta. Sellaiseksi olin jo tuomitsemassa neljänen HPK-pelin jälkeen. Taisi Peksikin jo epäillä, kun ilmeisesti tuli HPK-sarjaa ratkaisemaan penkin päästä.
 

pleijjeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suosikkijoukkue
On tuo ihan kohtalainen suoritus playoff-flopilta. Sellaiseksi olin jo tuomitsemassa neljänen HPK-pelin jälkeen. Taisi Peksikin jo epäillä, kun ilmeisesti tuli HPK-sarjaa ratkaisemaan penkin päästä.

Kaikkihan on vain ja ainoastaan niiden punaisten "Timrå"-hanskojen ansiota. Tuohon viimeiseen HPK-peliinhän Mäkkäri kaivoi pelikassinsa pohjalta nuo punaiset kintaat ja pienen lämmittelyn jälkeen tulosta alkoi syntymään. Tuon pelin jälkeenhän Mäkkäri on pelannut vain noilla punaisilla hanskoilla.
 
Suosikkijoukkue
KalPa, Barça, KuPS
Kaikkihan on vain ja ainoastaan niiden punaisten "Timrå"-hanskojen ansiota. Tuohon viimeiseen HPK-peliinhän Mäkkäri kaivoi pelikassinsa pohjalta nuo punaiset kintaat ja pienen lämmittelyn jälkeen tulosta alkoi syntymään. Tuon pelin jälkeenhän Mäkkäri on pelannut vain noilla punaisilla hanskoilla.

Kapsu ja Killeri voisivat kokeilla näitä hanskoja, josko se avaisi heidänkin maalihanansa.
Mutta tosissaan, hienoa nähdä että punakätinen piru on saanut taas hieman tehoja aikaan! Playoff-asenne näyttäisi ainakin olevan kohdillaan ja hyviä taklauksia jakelee, toivottavasti jatkossa puhtaista taklauksista ei jaella jäähyjä vaikka ukko vähän kieppuisikin.
 

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Mielestäni Mäkkäri osoitti viimeistään nyt, että HPK-kannattajien parjaama mies osaa pelata pudotuspeleissä. Oli minun mielestäni ehdottomasti KalPan parhaimpia pelaajia pleijareissa! Voittomaali pronssipelissä Bluesia vastaan, ja voittomaali puolivälierien ratkaisevassa kuudennessa pelissä HPK:ta vastaan.

Harmi, ettei Mäkiaho pelaa KalPassa ensi kaudella ... se on menetys.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Hieno homma! Tuo sitä joukkueeseen mitä siitä puuttuu ja on kaiken kuuleman mukaan pukukoppipelaajakin. SS:n haastattelun perusteella jäi todella positiviinen maku että todella halusi tulla, ja olisi halunnut jäädä jo keväälläkin. Lisäksi haluaa voittaa mestaruuden keväällä, mäkkärihän oli viime kaudellakin ensimmäinen joka ensiksi sanoi että mestaruus tavoitteena. Asenne on kohdillaan!

Toivotaan että polvet kestää, muuta epäilystä ei mulla kaverista ole.

Loppukommentti oli hyvä, " Siitä lähdetään että kerho voitetaan tiistaina ja sitten Ströban kanssa Bierstubeen tulisille Chicken Wingseille!"
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Onnea hyvästä hankinnasta! Itse olen aina pitänyt Mäkiahosta pelaajana joten on hienoa nähdä kaveri tälläkin kaudella liigassa. Kokenut pelaaja joka varmasti tulee auttamaan KalPaa omilla avuillaan ja kokemuksellaan.
 

Haalariosasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olipa hieno odotettu uutinen. Mäkiahon paluutahan Kuopiooon huhuiltiin ja arvuuteltiin eri piireissä jo jonkin aikaa, mutta itse en täysin uskonut paluuseen varsinkin kun seuran puolesta on useaan otteeseen viestitetty että pelaajabudjetti on tapissa. Jokatapauksessa erittäin tervetullut uutinen kun paalua kuitenkin tuntuu piisaavan.

Mäkkärin paluussa mielenkiintoinen pointti että mies itse tuntuu olleen lehtihaastattelun mukaan erittäin halukas pelaamaan KalPassa. Vastaavaa juttua kuulin jo aikaisemmin ennen Slovakian reissua, mies oli kuuleman mukaan itse ottanut yhteyttä Virtaan ja Kapaseen (liekö paluu jo silloin sovittu). Kuulostaa että jotain seurassa tehdään hyvin kuin tuollaiset pelimiehet haluavat jatkaa/palata KalPaan.

Mäkkärin paluussa on myös hyvä asia että tässä on molemmilla optiot loppukautta varten. Ainahan nämä paluut eivät ole niin ruusuisesti sujuneet. Toisaalta uskon että nyt kyllä tiedetään mitä saadaan. Tässä loukkaantumistilanteessa jo pelkkä rosterin leveyden lisäys on tervetullut. Lisäksi Mäkkäri tuo kovuutta maalille (missä ei olla juhlittu), pukukoppiin "jotain" ja ennen kaikkea rightin mailakäden joka on välistä osunutkin tolppien väliin.

Mielenkiinnolla odotan mitä mies tuo KalPan peliin tullessaan.
 

pleijjeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suosikkijoukkue
Terveppätulloo Mäkkäri taas Kuopioon. Eipä tulisi ketään muutakaan nimeä mieleen kenet olisi voitu ottaa kesken kauden paikkailemaan loukkaantumisia kuin Mäkiaho. Miehen kunto lienee arvoitus vielä kaikille, mutta niinhän se oli edellisellä kerrallakin (no nyt ehkä hivenen enempi arvoitus). Try-outti pitää kuitenkin huolen siitä että ihan surffailemaan tänne ei tarvitse tulla ja jos luistin lähtee kulkemaan niin kevään tulee oleaan jälleen niitä kevään arvokkaimpia pelaajia, eikä nyt puhuta talousmielessä. Tästä on taas hyvä jatkaa!

PS. Toivotaan vielä, että ne maagiset punaiset hanskat löytyvät pelikassin pohjalta
 
Viimeksi muokattu:

Baldrick

Jäsen
Onnittelut teille Mäkkäristä. KalPa:sta tuli taas enemmän mielenkiintoisempi kun Toni palaa kuvioihin, toivottavasti jatkopaperi aikaiseksi :)
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Teretulemast taas Savvoon MäcVävy. Nyt KalPa saa lihasta ja tarvittaessa hanskaamisosastoa tuonne hyökkäykseen. KalPan kohdalla tuo try-out on pelkäästään hyvä asia. Jos (ja kun?!) TM onnistuu, niin eikun loppukauden sopimus kouraan. Jos osoittautuu flopiksi, niin eikun tack och adjö...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kerho-fanien huutelut nyt saavat katkeran leiman väkisinkin osakseen, mutta meillähän on vähän huonot muistot tuollaisesta try-outista Mäkkärin kanssa. Mäkkäri pelisi hyvin silloin Alatalon kaudella, kun kertsi rämpi pohjamudissa, mutta lähti heti Venäjälle kun sai pahvin. Sinänsä Kalpalla ei ole vastaavaa hätää, eli Kiiskinen palaa saikulta jossain vaiheessa, ja Mäkkärin toimiminen väliaikaisena stunttina on myös ihan toimiva ratkaisu.
 

Kalikankosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ompas tosiaan mukava uutinen! Tuo try-out on varmaankin vaan muodollisuus ja ihan siltä varalta et jos Mäkkärin polvet ei kestäkään pelaamista.

Mäkiahon haastattelu Savon sanomissa ainaskin viestii kovaa halua menestyä ja tavoite Mäkkärillä on kirkastaa viimekauden pronssimitalli ja ensimmäinen tavoite pelata niin hyvin, että saa loppukauden pahvin käteen.

Näin Mäkiaho aikoo alottaa:

– Suunnitelma on selvä. Ensin kaadetaan Kerho ja sitten mennään vetämään Ströban kanssa Bierstubeen tuliset kanansiivet.
 

tzuiz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Manchester Broilers, IPK
Jotenkin tämä ei vaan kuulosta niin hyvältä. Liekkö mäkkäristä apua oikein? Maalinedessä sota-alueella voisi käydä sutimassa maaleja kun siellä ei ole KalPalla oikein ollut meininkiä.
Muualle kentällä en oikein jaksa uskoa että liike & kiekkokontrolli & varmuus riittäisi. Epäilen myös pelitavan sisäistämistä vaikka pelasikin viime kaudella KalPassa. Kerman ja kumppanitkin puskevat välillä yhden miehen harppuunahyökkäyksiä kun muut pitempään joukkueessa olleet lähtevät vasta isolla porukalla omista.
 

Kilvenkantaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kerho-fanien huutelut nyt saavat katkeran leiman väkisinkin osakseen, mutta meillähän on vähän huonot muistot tuollaisesta try-outista Mäkkärin kanssa. Mäkkäri pelisi hyvin silloin Alatalon kaudella, kun kertsi rämpi pohjamudissa, mutta lähti heti Venäjälle kun sai pahvin. Sinänsä Kalpalla ei ole vastaavaa hätää, eli Kiiskinen palaa saikulta jossain vaiheessa, ja Mäkkärin toimiminen väliaikaisena stunttina on myös ihan toimiva ratkaisu.

Niin Mäkkärihän on itse ollut aktiivisena osapuolena sopimusta tehdessä ja sanoo että KalPa on ollut keväästä asti ykkösvaihtoehto. Eli jos ei mitään ihmeellistä tapahdu ja jos otteet ovat odotetunlaisia, todennäköistä on, että jatkaa KalPassa. Ja KalPa ei ainakaan tällä hetkellä rämmi missään... Raha voi tietysti ajaa muualle.

Todella hieno juttu tämä try-out. Mäkkäri oli yksi suosikkejani viime kauden joukkueessa. Toi sitä kaivattua röyhkeyttä ja fyysisyyttäkin, mutta teki silti pisteitä. Mehän saadaan viime kaudelta tuttu tehoketju kasaan kun heitetään Mäkkäri Killerin ja Kapasen vierelle. Kuten jo sanottua, tervetuloa takaisin!
 

reiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikki
Itse asettelisin Mäkkäriä Miettisen ketjuun ja Härskin laittaisin ykköseen. Tommi on nimittäin mainio maalin takaa ym ruokkija, joka sopisi Mäkkärille mainiosti.
 

C5-Jarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,Maajoukkue mallia Suomi
Niin Mäkkärihän on itse ollut aktiivisena osapuolena sopimusta tehdessä ja sanoo että KalPa on ollut keväästä asti ykkösvaihtoehto.

Onnea tästä sopparista Kalpa!

Pakko kommentoida, kun mielelläni olisin nähnyt vanhemmankin Mäkkärin useammin Patria-Areenalla kuin nyt todetut kerrat.
Tästä aktiivisuudesta olen kyllä kuullut toisenlaisenkin version. Ei siitä tällä palstalla sen enempää, on vain asioita, joista ei voi puhua ääneen, sorry.

Loista Mäkkäri vaan niin paljon kuin kerkiät, mutta ei mielellään Kertsiä vastaan.
Kalpa-Kerho peleissä mielellään kiikari-tehoilla, you know. =)
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
kiekkokontrolli & varmuus riittäisi.

Kyllä Mäkkärillä viime kaudella oli erittäin hyvä kiekkokontrolli sekä varmuus. En usko, että ne mihinkään ovat hävinneet. Liikekin riitti hyvin vaikkei ehkä ihan sellainen raketti olekaan.

Sanokaa mun sanoneen, mutta Mäkkäri loistaa vielä tällä kaudella :)
 

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yllättävää ettei muutamat TPS-fanit ole vielä löytänyt tätä ketjua. Olisi taas hienoa lukea miten paskan pelaajan Kalpa on hankkinut, niin kuin Sami Kapasen tapauksessa.

Loistava hankinta. Mäkkäri tuo vuoren varmasti kovuutta, mutta tällä on kaikki mahdollisuudet paukutella myös hyvät tehot Pikku-Killerin ja Kapasen vierellä. Palasten loksahdettua paikoilleen voidaan aloittaa puheet kaikkien aikojen pappaketjusta.

Onnea ja menestystä!

Olisi kelvannut mulle kyllä tepsiin. Meiltä puuttuu tuollainen ilkeä kaveri hyökkääjistöstä. Osaa myös todellakin pelata. Tiedä sitten millainen pelaaja olisi ollut joukkueharmonialle?

Toni oli joskus aikaa maailmaa maikkarin chattivieraana ja joku siellä kyseli onko Mäkkäri ollut koskaan tepsiin tulossa. Sanoi muistaakseni Jukka Koivun olleen aikanaan yhteydessä. Olisi ollut hauska nähdä Turussa. Ei kuitenkaan ihan tyypillinen tepsin mies olisi ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös