Vaatimus - Jere kotiin!

  • 59 759
  • 200

Animal

Jäsen
Ei missään tapauksessa.

Ainoastaan sinisilmäinen ja hyväuskoinen idiootti on valmis antamaan vielä mahdollisuuden kaikkien näiden tössimisten jälkeen.

Ovi meni kiinni ja ovi pysyköön kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tämän kannalla minäkin olen loppujen lopuksi. Kyllä Jere perseili monen pelaajan edestä menneinä vuosina ja mitään takeita ei muutoksesta ole. Turhan riski hankinta kun taustat ovat hyvin tiedossa.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Kyllä Jeren tulo mukaan olisi vaikutuksiltaan monessa mielessä positiivinen HIFK:lle.

Mitähän positiivista siinä olisi, kun tämä omaan pesään kuseskelija jälleen palaisi meille? Voisitko valottaa hieman tyhmää? Itse en ottaisi tuota peluria enää takaisin. Monet mahdollisuudet annettiin, mutta herralle ei kelvannut. Toivottavasti tämä pelleily on nyt lopullisesti ohi, eikä organisaatio enää nolaa itseään. Vaikka olisi huippukunnossakin, eikä enää tötöile, niin no thanks.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei missään tapauksessa.

Ainoastaan sinisilmäinen ja hyväuskoinen idiootti on valmis antamaan vielä mahdollisuuden kaikkien näiden tössimisten jälkeen.

Ovi meni kiinni ja ovi pysyköön kiinni.
Tästä täysin samaa mieltä.
Nähty on ja kiitos ei - liikaa riskejä.
Hifkin pitää päästää irti menneestä, katsoa tulevaan eikä enää "jereillä".
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Muroihin kuseskelija voi pysyä poissa Nordikselta. Tai no jos kovasti haluaa Nordikselle, niin lippuluukun kautta katsomoon vaan peliä seuraamaan. Nähty on, koettu on.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
No, minä olen eri mieltä. Minun asiani ei ole se mitä Jere tekee kentän ulkopuolella. Minua kiinnostaa hänen tekemiset kentällä. Vaakakupissa tuo kentällä tekemiset painaa 100 kertaa enemmän ja kaveri on antanut minulle niin monia tunteikkaita hetkiä, joita en heti unohda.
Jos tällaisen vanha äijän, kuten minä, halutaan katsomoon, niin ennemmin mä Jereä katselen kuin jotakin Walshia (tai mikä se on).
Jerellehän voi tehdä aina kuukauden kerralla kestävän diilin, tai ainakin yrittää.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ei missään tapauksessa.

Kyllä mä tämänkin näkökohdan ymmärrän ja sanon suoraan, että jos joukkueessa olisi jo viiltävä rightin pakki, en pitäisi Jereä kovin relevanttina tapauksena. Mutta juuri nyt, niukoilla pakkimarkkinoilla, Jereä tarvitaan paljon enemmän pelillisesti kuin liki koskaan aiemmin. Tämä on karu totuus. Joten jos ei mistään löydy todellakaan Mr.Rightia, niin miksi ei kokeiltaisi?

Kyllähän diilistä tehtäisiin aivan omanlaisensa ilman muuta. Lisäksi itselläni painaa vaakakupissa sekin, että viimeisimmät pelilliset velvoitteensa Jere on hoitanut moitteetta: Kärpät ja Hampurin. Kandee muistaa tämäkin asia, jonka tiedän vaikuttavan vaakakupissa paljonkin. Myös se, että juuri KJ on nyt koutsaamassa, alentaa kynnystä. Odotellaan.
 

Carlos

Jäsen
Kyllä mä tämänkin näkökohdan ymmärrän ja sanon suoraan, että jos joukkueessa olisi jo viiltävä rightin pakki, en pitäisi Jereä kovin relevanttina tapauksena. Mutta juuri nyt, niukoilla pakkimarkkinoilla, Jereä tarvitaan paljon enemmän pelillisesti kuin liki koskaan aiemmin. Tämä on karu totuus. Joten jos ei mistään löydy todellakaan Mr.Rightia, niin miksi ei kokeiltaisi?

Tästä pitää taas ottaa esiin pettäjävaimo-esimerkki. Oletetaan että vaimo on pettänyt sinua naapurin, toisen naapurin, lapsen luokanopettajan (saat itse kuvitella onko mies vai nainen), mattinykäsen, frederikin ja lauantai-aamuna senaatintorille parkkeeratun Porschen kanssa. Tämän kaiken jälkeen päätät että ok, nyt riittää, lähde akka kävelemään vielä kun ehdit. Akka lähtee ja menee jatkamaan hommiaan muualle.

Sitten neljän vuoden jälkeen ymmärrät että et ole vieläkään saanut keneltäkään muulta, ja ex-vaimo vihjaisee että muutettasko vielä yhteen ja kokeiltais?

En muista tiedä, mutta minä tyytyisin mieluummin nyrkki-kyllikkiin.
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Tästä pitää taas ottaa esiin pettäjävaimo-esimerkki. Oletetaan että vaimo on pettänyt sinua naapurin, toisen naapurin, lapsen luokanopettajan (saat itse kuvitella onko mies vai nainen), mattinykäsen, frederikin ja lauantai-aamuna senaatintorille parkkeeratun Porschen kanssa. Tämän kaiken jälkeen päätät että ok, nyt riittää, lähde akka kävelemään vielä kun ehdit. Akka lähtee ja menee jatkamaan hommiaan muualle.

Sitten neljän vuoden jälkeen ymmärrät että et ole vieläkään saanut keneltäkään muulta, ja ex-vaimo vihjaisee että muutettasko vielä yhteen ja kokeiltais?

En muista tiedä, mutta minä tyytyisin mieluummin nyrkki-kyllikkiin.

Toivottavasti HIFK johto suhtautuu tähän (ja kaikkiin muihinkin juttuihin) hieman vähemmän tunnevetoisesti.
Ymmärrän että monille HC faneille on HIFK:n kanssa suuremmat tunteet pelissä kuin omassa ihmissuhteessaan, mutta minkään organisation johto ei voi vetää kovin rankasti tunteiden varassa. Ainakin toivon niin.
 
Viimeksi muokattu:

strava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tän hetken tilanne ensimmäinen erätauko

DEG Metro Stars 0 Hamburg Freezers 1

Geschossene Tore
Drittel 1
Hamburg Freezers - Jere Karalahti (Vitalij Aab, Francois Fortier) 5:20
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Jere osoitti, että uudet tuulet puhaltaa, kun meni Kärppiin. Sen jälkeen homma on toiminut ja se vanha-Jere on kurkistanut vain menneisyyden toilailujen takia esiin (huume-sekoiluthan ajoittuvat ajalle kevät 07, jolloin ei pelannut vielä Kärpissä). Jere sai kovan näpäytyksen, kun joutui poseen useammaksi viikoksi ja pelit Kärpissä oli ohi. Nythän Karalahti on jatkanut siitä mistä Kärpistä jäi, eli tavoitetta nousta huipulle.

Osittain tämä Jere-case on esillä sen takia, että nyky-liigassa ei hirveästi ole varaa ronkeliudelle jos hyviä pakkeja on tarjolla. Sitten jos on sellainen mahdollisuus, että sellaisia jätkiä kun Söde tai Jere on mahdollisuutta hankkia niin IFK:lla on aina silloin isommat mahdollisuudet. Se on se hyvä asia tässä hommassa, meillä on mahdollisuus Jereen jos uskotaan että tarvitaan. Vähän sama, kun esim vaikka Jarkko Immonen. Jos siihen on mahdollisuus, niin JYP on aina vahvoilla jne.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on se hyvä asia tässä hommassa, meillä on mahdollisuus Jereen jos uskotaan että tarvitaan. Vähän sama, kun esim vaikka Jarkko Immonen. Jos siihen on mahdollisuus, niin JYP on aina vahvoilla jne.
Aivan älytön vertaus. Jarkko Immonen on Urheilija isolla U:lla joka pystyy yksinään ratkomaan pelejä. Jere Karalahti on epäurheilijamaisin tapaus mitä voi kuvitella, joka ratkoo pelit jäämällä niistä dokaamisen takia pois. Karalahti ei ole saanut Hifkissä ikinä mitään aikaiseksi muuta kuin fanien mielikuvituksessa. Hifk pärjää hyvin ilman Jereä, varsinkin kun muistetaan minkälainen vätys tuo oli silloin kun joukkueen puolustus oli rakennettu hänen varaan. Ihan sama vaikka olisi ollut Oulussa ja Saksassa kuivilla - täällä repsahtaisi kumminkin jos ja kun tulisi vähänkin vaikeaa. Korkia aukeaminen olisi vain ajan kysymys.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
En verranut Jereä ja Jarkko Immosta ihmisinä ja pelaajatyyppeinä. Mutta tarkoitin, että näillä joukkueilla on tietynlainen etuosto-oikeus näihin kundeihin. "Oma poika" valitsee helposti sen joukkueen missä on kuningas ja saa hyvää liksaa. Tämän takia me saatiin esim Söderholm kotiin. Pelit ja peli-aika jäi vähiin Ruotsissa ja meillä oli sauma, kun tarjottiin kunnon sopparia.

Ja en nyt ihan täysin dissaisi Jeren IFK-uraa. Siellä on mestaruutta ja hyviäkin pelejä. Toki oma perseily peittää tämän puolen ja jätti ilkeän sivumaun Jerestä. Jere Karalahti on muuten pelannut NHL:ssä ja maajoukkueessa aika eri uran, kun Jarkko Immonen. Mutta se siitä, Jakke on hieno mies ja suuri syy miksi JYP johtaa runkosarjaa.

Minun vilpitön tarkoitus oli vain sanoa, että tietynlainen mahdollisuus on ostaa joku "oma poika" takaisin. Kyllä siinä on isompi mahdollisuus aina olemassa.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Karalahti ei ole saanut Hifkissä ikinä mitään aikaiseksi muuta kuin fanien mielikuvituksessa.

Aivan älytön väite. Et usko itsekään tuohon.
Haluatko sanoa sitä, että nykyiset pakit ovat kaikki pelillisesti Jereä kovempia?
Arto Tolsakin oli saatanan kova kundi futaan, mutta viina ja muut sekoitteet veivät miehen mennessä. Silti pidän kaveria yhtenä kaikkien aikojen parhaana suomalaisena futaajana. Entä George Best ja ....
 

#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,Datsjuk, VPeltonen,Liverpool, RealMadrid
Jere ilman muuta takaisin, mikäli vain suinkin on mahdollista. Enemmän Jere tuo katsojia ja KATSOMISTA, kuin monikaan nykyliigan pelaajista. Ja onhan se Äijä. Jos jossain pelaa, niin ilman muuta kuuluu punaisiin.
Harrastepapit voi jäädä kotiin. Sitä paitsi on niitä muitakin halleja...
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Jere on totta tosiaan kiinnostava tapaus, joka toisi takuulla ainakin lisää katsojia sekä runsaasti otsikoita eri medioissa. Rightin miehenä myös pelillinen hyöty olisi merkittävä. Mutta:

Miksi kukaan olettaa, että Karalahti ylipäinsä haluaisi siirtyä kesken kauden Freezersistä HIFK:iin? Itse olen ainakin ollut siinä luulossa, että hän haluaa pysyä mahdollisimman kaukana Helsingistä vanhojen kuvioiden takia, jotka ovat Jeren itsensä mukaan taakse jäänyttä elämää. Lisäksi pitää huomioida, että kulunut kausi on kulunut miehen osalta hyvin ja tietty suosio myös fanien keskuudessa on saavutettu. Pitää myös kysyä, että miksi Freezers haluaisi luopua ykkösparin puolustajastaan?

Karalahti on mediaseksikäs persoona, eikä missään muodossa mikään pieniegoinen ihminen. Tällaisissa hankkeissa on aina omat riskinsä jo pelkästään joukkueharmonian kannalta ajateltuna. Pelillinen hyöty vs. olemassa olevat riskit kallistuvat mielestäni liikaa jälkimmäisen kannalle.

Teoreettisesti ajateltuna Karalahden mahdollinen paluu olisi omalla tavallaan kiehtova, mutta siltikin niin kaukainen asia toteutuakseen. Ehkä joskus tulevaisuudessa, mutta en mitenkään jaksa uskoa, että jo tällä kaudella. Uskon, että joukkueenjohdon mielestä ainakin puolustus on tällä hetkellä valmis Söden paluun jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskon, että joukkueenjohdon mielestä ainakin puolustus on tällä hetkellä valmis Söden paluun jälkeen.

Valmis se ei todellakaan ole. Kyllä sieltä edelleen puuttuu se yksi right-puolen kaveri. Eri asia on, mistä sellainen löydetään, mutta siitähän Nybarille kumppaneineen maksetaan palkkaa, että ne koittavat sellaista pyydystää.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Valmis se ei todellakaan ole. Kyllä sieltä edelleen puuttuu se yksi right-puolen kaveri. Eri asia on, mistä sellainen löydetään, mutta siitähän Nybarille kumppaneineen maksetaan palkkaa, että ne koittavat sellaista pyydystää.

Valmis se ei minunkaan mielestäni ole (leveyttä+right puuttuu), mutta veikkaanpa, että Nybarin%co. mielestä on. En siis itse henkilökohtaisesti usko, että sinne enää ketään tulisi. Hyökkäys sen sijaan voi hyvinkin vahvistua, mikäli sairaslomat jatkuvat odotettua pidempään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Valmis se ei minunkaan mielestäni ole (leveyttä+right puuttuu), mutta veikkaanpa, että Nybarin%co. mielestä on. En siis itse henkilökohtaisesti usko, että sinne enää ketään tulisi. Hyökkäys sen sijaan voi hyvinkin vahvistua, mikäli sairaslomat jatkuvat odotettua pidempään.

Niin, jos Kojon taannoiset puheet tulkitsin oikein, niin ketään loppukauden hätäapuja ei enää haeta. Eri asia on, jos joku tulevien kausien runkopelaaja saadaan kiinnitettyä jo nyt, niin tällaisia pelaajia voinee odottaa tai ainakin niistä haaveilla vielä viikon päivät.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, jos Kojon taannoiset puheet tulkitsin oikein, niin ketään loppukauden hätäapuja ei enää haeta. Eri asia on, jos joku tulevien kausien runkopelaaja saadaan kiinnitettyä jo nyt, niin tällaisia pelaajia voinee odottaa tai ainakin niistä haaveilla vielä viikon päivät.

- Men jag ville inte bara ha en snabb lösning för den här säsongen utan en lösning som också inverkar de kommande säsongerna, säger Nybondas.
HBL.fi

Näin sanoi siis myös utj. Nybondas HBL:n haastattelussa. Hän hakee vahvistuksia, jotka sitoutuvat seuraan pidemmällä aikavälillä. Söderholmin loppukauden kattava vuokrasopimus taisi olla vain mieluisa bonus, jonka mahdollisti se, että Frölundan piti raivata tilaa John Pohlin sopimukselle. Kärpät on hyvä esimerkki erilaisesta linjasta, jolla pyritään menestykseen myös lyhyellä aikavälillä ja Josef Boumedienne hankittiinkin seuraan vain loppukauden paperilla.

e. Nyt, kun hieman tarkemmin miettii, niin Hackerin hankinta taisi olla vahinko(?).
 
Viimeksi muokattu:

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Nyt Nybari alappa neuvottelemaan Jermun kanssa ensi vuoden sopimuksesta. Ei me mistään löydetä 188cm/95kg kokenutta NHL:ssä ja maajoukkueessa pelannutta rightilta tulisia laukauksia ampuvaa pakkia mistään samalla hinnalla. Lisänä IFK-tausta. Me tarvitaan tulevaisuudessa tällainen pelaaja.

Ainakaan muualla liigaan ei saa päästä. No turha Jeren paluustakaan on haaveilla, varmaan Sveitsin rahat ja Summasen valmennus kiinnostaa.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Ainakaan muualla liigaan ei saa päästä. No turha Jeren paluustakaan on haaveilla, varmaan Sveitsin rahat ja Summasen valmennus kiinnostaa.
Voisi kuvitella, että IFK-organisaation/omistajatahojen olisi kaikkein helpointa sulattaa Jeren osalta vain loppukauden mittainen pesti. Menköön sitten Rapperswilleen keräämään tuohta 2009-2010. Summanen tähän asiaan tuskin vaikuttaa, koska on alppimaassa vain tämän kevään.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Voisi kuvitella, että IFK-organisaation/omistajatahojen olisi kaikkein helpointa sulattaa Jeren osalta vain loppukauden mittainen pesti. Menköön sitten Rapperswilleen keräämään tuohta 2009-2010. Summanen tähän asiaan tuskin vaikuttaa, koska on alppimaassa vain tämän kevään.

Ei meillä ole varaa ostella äveriäältä saksalaiselta joukkueelta tähtipelaajia pois. Söderholmkin saatiin tälle kaudelle vuokrasopimuksella ja vasta ensi kaudella alkaa sopimus IFK:n kanssa. Meillä ei ole rahaa kyykytellä Euroopan rahajengejä. Siksi Jere kannattaa signata tulevalle kaudelle, koska mistään Lupaschukeista on turha haaveilla IFK:n resursseilla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Siksi Jere kannattaa signata tulevalle kaudelle, koska mistään Lupaschukeista on turha haaveilla IFK:n resursseilla.

Tästä samaa mieltä, mutta mainittakoon, että Jere ja Lupaschuk kiekkoilevat aivan samassa hintaluokassa. Varsinkin ensi kaudella. Molempiin näistä ei ole varaa Söden, Bonon ja Kangen lisäksi. Mutta vielä on toinen vapaana. Ja Jere tulisi siis mielellään HIFK:hon ja ihmettelee puheita, joiden mukaan viihtyisi ulkomailla paremmin. Odotellaan mielenkiinnolla. Jeren mahdollinen tuleminen merkinnee pomminvarmasti hpj:n vaihtumista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös