Telakalla, kausi 2008-2009

  • 175 792
  • 409

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen kuului sellaista murheellista tietoa, että Kiben kausi on 99% varmasti paketissa. Lennu ja Loppikaan eivät tunnu paranevan toivotussa tahdissa ja jos oikein huonosti menee, taitaa olla näidenkin pelit pelattu tältä kaudelta. Vittu. Mutta siis, mitään varmaa kauden nollaamista ei kuulunut muiden kuin Kiben osalta. Varaudutaan silti pahimpaan. Ja Hacker saattaa olla kokoonpanossa jo lauantaina, kivakiva.

Pitää toki muistaa, että tässä ketjussa ilmoitettiin useammaltakin taholta syksyllä, että Lopin ja Porthenin kaudet ovat ohi, joten tuntuu kyllä, että jostakin syystä nämä ensimmäiset arviot vedetään joillakin tahoilla "varmuuden vuoksi" ihan tappiin. Minulle ei ole ikinä avautunut, minkä helvetin takia loukkaantumisista ei voida puhua niiden oikeilla nimillä, ainoa tieto mitä irtoaa on alaraaja-/yläraajavamma ja kausi ohi.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kortelainen kertoili eilisessä lähetyksessä, että Loppi olisi palaamassa ensimmäisenä. Batesillä sen sijaan lonkkavaivoja joissa ollut ongelmaa aiemminkin ja hänellä voi kestää paluun kanssa. Tiedä sitten mikä on totta ja tilanteet elää koko ajan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen siinä käsityksessä, että Killeltä löydettiin lopulta nivustyrä, joka leikataan/on leikattu. Sitä en osaa sanoa, millainen toipumisennuste sillä on, mutta joku jolla on tietoa yleisestä paranemisajasta, valaisee varmasti. Itse kuulin, että paluu pleijareihin olisi mahdollista.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
En tiedä sitten, tuleeko Kela maksamaan palkkaa niin kuin tavallisella työntekijällä, mutta vakuutusyhtiöistä ei ainakaan tule latin latia. Eli nämä pelaajien saikkuajan palkkasäästöt voitte unohtaa.

Tarkkaan ottaen ansionmenetystä ei ammattiurheiljalle makseta vakuutuksesta kuin vasta vuoden kuluttua tapaturmasta.

Pelaajien palkat maksaa sairaslomalla yleensä kuitenkin seura, näin on yleisesti sopimuksissa, joten seura ei normaalisti saa mitään vakuutusyhtiöltä pelaajan loukkaantumisesta. Näin varmaan HIFKinkin kohdalla.

Mutta. Periaatteessa voi seura lopettaa palkanmaksun tai jos pelaajalle tulee muita ansionmenetyksiä, se korvataan Kelan sairauspäivärahalla joka määräytyy tulojen perusteella. Pelaajan lisenssivakuutuksella kuitataan hoitokorvaukset 8500 euroon asti.

Lisää (§3):
http://www.urheiluoikeudenyhdistys.fi/urheilu_ja_oikeus-lehti/2002/kari_ketven/
 

joey86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Lennu

Eilen pelin yhteydessä, Lennu oli haastateltavana clubissa ja sanoi ainakin siinä että palaa tositoimiin parin-kolmen viikon kuluttua. Toivotaan parasta!
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen pelin yhteydessä, Lennu oli haastateltavana clubissa ja sanoi ainakin siinä että palaa tositoimiin parin-kolmen viikon kuluttua. Toivotaan parasta!

Ja lisäsi vielä, että onneksi sen ajan sisällä on maaottelutauko, jolloin periaatteessa mies pelannee heti maaottelutauon jälkeen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pitää toki muistaa, että tässä ketjussa ilmoitettiin useammaltakin taholta syksyllä, että Lopin ja Porthenin kaudet ovat ohi, joten tuntuu kyllä, että jostakin syystä nämä ensimmäiset arviot vedetään joillakin tahoilla "varmuuden vuoksi" ihan tappiin.

Parempi niin! Nuo tiedot tipahtivat eilen erittäin uskottavasta osoitteesta. Ja kun tarkemmin miettii, niin viime aikoina ennuste on lähes aina ollut huonompi kuin lopullinen tilanne: Loppi ja Porthen tulevat heti mieleen. Samoin Pessin odotettiin olevan pidempään syrjässä. Olen ensimmäinen, joka toivoo, että nämä omat pessimistiset vinkkini osoittautuvat vääriksi. Lopin suhteen tulee kyllä vääjäämättä mieleen, että palasiko hän sittenkin liian nopeasti alkuperäisen ison loukkaantumisensa jäljltä? Tokihan nyt on tiettävästi eri kohta paukahtanut, mutta kyllä näillä on tekemistä keskenään. Vähänkin toipilaana loukkaantumisriski kasvaa. Jälkispekulointi ja -viisastelu on toisaalta helvetin turhaa puuhaa.

Loppi ja Bates ovat kiireellisimmät ongelmakohdat. Helvetin ikävää, jos Kibe ei pääse enää pelaamaan, mutta olemme nyt sikäli ainutlaatuisessa tilanteessa, että joukkue ei tule kaatumaan parin laitahyökkääjään puutteeseen. Ovat he sitten ketä tahansa. Mutta ilman senttereitä ja pakkeja ollaan kyllä ongelmissa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kuhta on menossa huomena vasta tähystykseen, eli saikun pituus arvoitus. Loppi ja Hacker palaa miehitykseen reilun viikon sisällä. Ja mikä parasta, Söde pelaa jo lauantaina Ilvestä vastaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Juuri kuulin myöskin varmistuksen, että Toni pelaa lauantaina. Mutta tietääkseni kukaan sairastuvalta ei palaa kehiin.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Juuri kuulin myöskin varmistuksen, että Toni pelaa lauantaina. Mutta tietääkseni kukaan sairastuvalta ei palaa kehiin.

Off-topic....

Ei me tarvita ketään. Tänäänkin kaatui Euroopan melkein paras seura....

Bates taitaa olla seuraava palaaja jos vain hodarin syönniltään ehtii.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Bates taitaa olla seuraava palaaja jos vain hodarin syönniltään ehtii.

Tai sitten Herra Pirteä tekee comebackin. Hän lienee nyt jo pelikunnossa, mutta virallisesti saikulla. Mielestäni Pelicansin kannattaisi hankkia Pirteä Laiskan ketjuun. Kunhan Laiskakin tervehtyy.

Loppia tässä tarvitaan eniten. Olen jo tottunut HIFK:hon ilman Batesia, eikä se tunnu enää suurelta menetykseltä. Varmaan kertoo jotain Batesin viimeisten matsien asenteesta, että hänen puutteensa ei näy kuin ajoittain ylivoimassa. Valitettava vajoaminen huikeasta jampasta oikuttelevaksi primadonnaksi. Mutta tervetuloa Norman takaisin - kunhan pelaaminen nappaa!
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Aivan, mitään liukujaa ei joukkueeseen kaivata kun joukkue pelaa pelistä toiseen hyvällä liikkeellä. Lopin kanssa odottaisin kyllä niin pitkään ettei ole yhtään puolikuntoinen, sitä tarvitaan kevään tärkeissä peleissä enemmän kuin paljon. Ja tämä ei ollut epäluottamuslause junnuja kohtaan, heitä tarvitaan yhtälailla, potentiaalia löytyy.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen siinä käsityksessä, että Killeltä löydettiin lopulta nivustyrä, joka leikataan/on leikattu. Sitä en osaa sanoa, millainen toipumisennuste sillä on, mutta joku jolla on tietoa yleisestä paranemisajasta, valaisee varmasti. Itse kuulin, että paluu pleijareihin olisi mahdollista.

No nivustyrä ei sinällään ole paha. Aristaahan se leikkaushaava tietysti aikansa, mutta kyllä uskoisi alle kuukaudella selviävän, hyvällä tuurilla jopa 3 viikossa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hesarista lainattua (Blues-HIFK otteluraportti):

Kimmo Kuhdan nivus operoitiin torstaina, ja perjantaina selviää, jatkuuko hyökkääjän kausi vain onko se ohi.

Toivotaan, että kausi jatkuisi jo ennen poffien alkamista. Killen käsille olisi käyttöä just nyt, vaikka junnupitoinen joukkueemmekin tekee hyvää jälkeä kaukalossa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Yksi "elinkautis-IFK"-fani oli kuullut eilen matsin jälkeen, että Loppi ja Bates olisivat molemmat hyvinkin pian kehissä. Jos ei ihan huomenna, niin ensi viikolla.

Olen siis täysin kuulopuheiden varassa, joten kumotkaa tai vahvistakaa.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Yksi "elinkautis-IFK"-fani oli kuullut eilen matsin jälkeen, että Loppi ja Bates olisivat molemmat hyvinkin pian kehissä. Jos ei ihan huomenna, niin ensi viikolla.
Toivottavasti ovat kondiksessa, maltti on valttia. Lopin peli edellisen paluun jäljiltä on ollut vähemmän loistavaa ja sama pätee Batesiin ylipäänsä. Tilanne on muutenkin sellainen, että täydennyksiin ei ole edes huutavaa tarvetta. Nuorisokaarti pelaa täydellä sydämellä, pelikirja päässä ja tulosta tulee.
Tietyssä mielessä toivoisin jopa, että näillä mennään aina seuraavan taukoon asti, jonka aikana pelikuviot hiotaan uudestaan kuntoon lasaretista palaavien kanssa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Oma käsitykseni HIFK:n toipumisennusteista on edelleen enemmän negatiivinen kuin positiivinen. Ei voi mitään. Ja olen todella mielelläni väärässä tämän suhteen. Yleinen uskomus on, että Kibe ei pelaa tällä kaudella. Loppia ei ole varaa pitää yhtäkään ylimääräistä ottelua sivussa. Hackerilla ei ole mitään merkitystä ja Bates on melkeinpä kielletty puheenaihe. I smell something...ihan lonkalta heittäisin, että joku vaihdos miehistössä vielä nähdään.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Toivotaan, että kausi jatkuisi jo ennen poffien alkamista. Killen käsille olisi käyttöä just nyt, vaikka junnupitoinen joukkueemmekin tekee hyvää jälkeä kaukalossa.

Nelosen Urheiluaamun mukaan Kuhdan toipumisennuste on reilut kolme viikkoa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Se oli hyvin optimistinen arvio. Ja siinähän sanottiin että voi aloittaa luistelemaan vasta silloin. Eiköhän tänään mennä samalla kokoonpanolla kuin edellisissäkin otteluissa + Söde. En pitäisi mitään kiirettä vemppaosaston tyhjentämisellä, puolikuntoisena ei ole mitään järkeä lähteä kokeilemaan.
 

Krisu-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loukkaantumiset!

Kuulin eilen Ahtolan Jerryltä että Hacker pelaisi tänään Kärpäsii vastaan. Ja että punkero Walshin käsi on niin pahasti klesana että kausi varmaan ohi. Lennu puhui itse mulle että 4-8viikkoa. Eli aika pitkä toipumis ennuste. Ja Kille on vähintään sen 4viikkoo. Eli ei tuolta suunnalta hyvältä näytä. Muista en tiedä tai siis lähinnä Bates taitaa olla sitten enää listalla. T: Krisu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös