Suomen Big Brother 2008

  • 1 244 697
  • 4 325

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ja osa porukasta haluaa ennemmin Cheryllin kuin Annan pihalle? Ei voi ymmärtää.

Hei tämähän on siis niiku, tiedätsä peliä ;-)

Kumpi olis kovempi vastus finaalissa, Cheryll vai Anna?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ja osa porukasta haluaa ennemmin Cheryllin kuin Annan pihalle? Ei voi ymmärtää.

Niinpä, Cheryll on oikeasti ainoa jäljellä olevista naisasukkaista joka on viihdyttävä ja kiihdyttävä. Chipa saa draamaa aikaiseksi vaikka hammastikusta. Anniinankin soisin saavan jatkaa talossa loppuun asti vaikka Ansku sinällään vähän teflonia onkin, no onhan Anniinan tyhmäilyt ihan hauskoja ja saa välillä pyöritellä päätään kuinka Ansku ei tuotakaan sanaa tiennyt. Miehistä taas molemmat saisivat selvitä loppuun asti.

Miksi eivät pitäisi?

No minä jaksan epäillä tuota kun se heilunta palkkien osalta on niin rajua ja Vapun kertomien tilannetietojen mukaisesti tuo ns nähty äänestyskäyttäytyminen sotii ainakin minun logiikkaani vastaan. No ehkä ystäväni Grainger osaa kokemuksella kertoa mikä logiikka noissa äänestyksissä on. -irviö-

Johan oli äänestyksessä kuivilla, joten miksi kukaan olisi enää ekan väliaikatiedon jälkeen antanut yhtään ääntä Johanille? Häätöäänestys oli kolmen kauppa ja siksi Johania ei äänestetty.

No kyllä minä tuon ymmärsin miksi Johan ei kerännyt ääniä, kunhan vähän läyhäsin näiden Johanin kannattajien suuntaan. Ja olisihan Vappu voinut Johanin sinne mukaan repiä, kun se alkutilanne eli niin rajusti että ne Johanin 4% plussat oli loppupeleissä palkkien mukaan ehkä enintään noin 1/10 osa Cheryllin plussista. Eli jos Johanin tippumisen mahdollisuudesta olisi puhuttu Talk Showssa olisi sinne ehkä alkanut myöskin sataa miinuksia ja luonnollisesti plussiakin. Alkutilanne kun ei puhunut mistään muusta kuin Annan käytännössä varmasta putoamisesta, eroa kun oli Cherylliin ja Masaan yli 11% yksikköä (Johanin etu oli tuolloin noin 15% yksikköä Annaan).

Toivottavasti tämä salainen agentti vk-tehtävä on hauska ja toiminnantäyteinen ja sillä on oikeasti kunnollinen käsikirjoitus ja suunnitelma miten siitä saadaan mielenkiintoinen. Ihan mukava nähdä miten asukkaat pärjää erilaisissa kokeissa ja testeissä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jees. Kuten on todettu, Johan sai ihan käsittämättömän vähän ääniä. Pluspalkki oli about 1%, lopullinen tulos 0,55% plussalla. Hiukan huolestuttavaa voiton kannalta, että Johanilta ei näytä löytyvän sellaisia tampiofaneja, jotka äänestäisivät koko viikon suosikkiaan.

Se on kyllä sanottava, että asukasvalinnat ovat pääsääntöisesti olleet tänä vuonna parempia kuin aikaisemmin, lähinnä koska varsinkin viimekaudella valinnat oli ihan paskat. Toki käsittämättömiä ohilaukauksia on tänäkin vuonna ollut (Tuuli, Anniina jne). Kriteerinä tuntuu olevan, että pitää tulla ihmisten kanssa toimeen, vaikka nimenomaan taloon tulisi valita ihmisiä, jotka eivät tule kenenkään kanssa toimeen.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jees. Kuten on todettu, Johan sai ihan käsittämättömän vähän ääniä. Pluspalkki oli about 1%, lopullinen tulos 0,55% plussalla. Hiukan huolestuttavaa voiton kannalta, että Johanilta ei näytä löytyvän sellaisia tampiofaneja, jotka äänestäisivät koko viikon suosikkiaan.

Ehkäpä Johania ei äänestetty puoleen tai toiseen eilen kovinkaan paljoa siitä syystä ettei mitään suurta putoamisvaaraa ollut. Kyllä varmasti + äänet ( ja miinukset) lisääntyvät jos joutuu äänestykseen kahdestaan jonkun toisen asukkaan kanssa.


Se on kyllä sanottava, että asukasvalinnat ovat pääsääntöisesti olleet tänä vuonna parempia kuin aikaisemmin, lähinnä koska varsinkin viimekaudella valinnat oli ihan paskat. Toki käsittämättömiä ohilaukauksia on tänäkin vuonna ollut (Tuuli, Anniina jne). Kriteerinä tuntuu olevan, että pitää tulla ihmisten kanssa toimeen, vaikka nimenomaan taloon tulisi valita ihmisiä, jotka eivät tule kenenkään kanssa toimeen.

Eli tappelujako tässä vain halutaan nähdä? Ei muuta sitten kuin pari homoa, pari homofobiasta kärsivää, pari yön Timoa ja pari rasistia taloon... vai?

Itse ainakin mielummin katson vaikka sinistä seinää, kuin sen erään talosta poistetun päiväkirjahuonenarinoita.

Ja mitä Tuuliin tulee niin eikös naisen peitto heilu vähän joka yö. Eikös se sitten ole sitä viihdettä, mitä "todelliset fanit" kaipaavat? Eikä tämä todellakaan ollut mikään puolustuspuheenvuoro Tuulin puolesta. Suht rasittavan oloinen nainen, mutta ei lähellekään niin rasittava kuin esim. Anna.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Cheryllin tulot viime vuodelta 2404 €. "Mä oon niinku siis joutunut tekemään siis kaikenlaisia niinku paskahommia ett mä oon siis saavuttanut mun unelmat. Mä oon tehny kovasti siis hommia niinku mun kalliiden vaatteiden eteen."
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ehkäpä Johania ei äänestetty puoleen tai toiseen eilen kovinkaan paljoa siitä syystä ettei mitään suurta putoamisvaaraa ollut. Kyllä varmasti + äänet ( ja miinukset) lisääntyvät jos joutuu äänestykseen kahdestaan jonkun toisen asukkaan kanssa.
Kuten totesin, kovin vähän oli Johanilla ääniä koko kisan voittamista ajatellen. Tietenkin on täysin luonnollista että itse talkshown aikana ei Johania enää kukaan äänestänyt. Iso osa Suomen kansasta on kuitenkin sellaista, joka ei ymmärrä mistään mitään ja tästä kansanosasta ei näytä löytyvän Johanin faneja riittävästi voittoa ajatellen.
Eli tappelujako tässä vain halutaan nähdä? Ei muuta sitten kuin pari homoa, pari homofobiasta kärsivää, pari yön Timoa ja pari rasistia taloon... vai?

Itse ainakin mielummin katson vaikka sinistä seinää, kuin sen erään talosta poistetun päiväkirjahuonenarinoita.

Ja mitä Tuuliin tulee niin eikös naisen peitto heilu vähän joka yö. Eikös se sitten ole sitä viihdettä, mitä "todelliset fanit" kaipaavat? Eikä tämä todellakaan ollut mikään puolustuspuheenvuoro Tuulin puolesta. Suht rasittavan oloinen nainen, mutta ei lähellekään niin rasittava kuin esim. Anna.
Tappelut olisivat todella jees. Sanalliset nyt ainakin ja miksei myös esim. Hena ja voileipä -tyyppiset kahnaukset. Tuo homo ja homofoobikko, neekeri ja rasisti skouttaus on kyllä niin väsynyt ajatus, löytyyhän niitä konflikteja ihan normiväestönkin käytöksestä, jos vähän mietittäisiin niitä asukasvalintoja. Minä ainakin tiedän useita ihmisiä, joilla menisi hermo talossa aika nopeasti, ja alkaisivat vittuilla oikein kunnolla. Tottakai talossa pitäisi sitten olla näitä tavallisia sekopäitä myös, kuten Tsipa. Kunnon sosiopaatteja ja narsisteja taloon. Nähtäisiin itkettämistä, huutoa, yleistä vittupäisyyttä. Se olisi viihdyttävää.
Peiton heiluttaminen on oikeasti turhinta, mitä koostelähetyksissä voi näyttää.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Cheryllin tulot viime vuodelta 2404 €. "Mä oon niinku siis joutunut tekemään siis kaikenlaisia niinku paskahommia ett mä oon siis saavuttanut mun unelmat. Mä oon tehny kovasti siis hommia niinku mun kalliiden vaatteiden eteen."

Nyt kyllä pääsi kieltämättä suuriääninen nauru. Samaa sarjaa BB-Minnan 50k vuositulojen kanssa :D

Ei löydy Minnaa listoista, ei
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
2 uutta miesasukasta tulossa siis tiistaina. Saa nähdä tuleeko playereitä vai tapettia. Tuuli varmasti tykkää.

Hyvävelikerho ilmeisesti mennyt liian pieneksi niin tarvii tuoda jotain turhakkeita taloon.


Agenttitehtävä on tänään alkanut yleistietokyselyllä jossa jokainen asukas vastaa paperille ja kyselyn jälkeen paperit palautetaan pk-huoneeseen.

Tässä listaa kysymyksistä eräältä toiselta palstalta:
1. Montako maata kuuluu Euroopan unioniin?
2. Mikä on Suomen vaakunaeläin?
3. Minä vuosina käytiin Suomen talvisota?
4. Mikä on maailman korkein vuori?
5. Kuka kehitti dynamiitin?
6. Mikä on maailman puhutuin kieli?
7. Mainitse 3 kansainvälistä nykyistä tai entistä tiedustelupalvelua?
8. Mainitse kolme maailmalla käytössä olevaa valuuttayksikköä?
9. Minä vuonna maailmassa esitettiin ensimmäinen BB-tuotantokausi?
10. Mainitse kaikki Suomen Big Brother-kausien voittajat?
11. Mikä eläin on Zimbabven lipussa?
12. Millä sammutetaan sähköpalo?
13. Mikä on pokerissa paras käsi?
14. Mikä muna on?
15. Mikä on heikkoutesi?

Siinäpä se.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Anniinan uusimmat:

-Mikä on muna? -Toveri
-Mainitse 3 valuuttayksikköä? -Mä en muistanu kun euron. Eiks Ruotsissa oo Kruuna?
-Mainitse 3 kansainvälistä nykyistä tai entistä tiedustelupalvelua? -020202, 112, 118.
-Montako maata kuuluu Euroopan unioniin? -45
 
Viimeksi muokattu:

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jees. Kuten on todettu, Johan sai ihan käsittämättömän vähän ääniä. Pluspalkki oli about 1%, lopullinen tulos 0,55% plussalla.
Juuri tuon takia Johan olisi pitänyt potkia talosta eilen pihalle. Miksi siellä pidetään tyyppejä, jotka eivät herätä tunteita puolesta eikä vastaan. Johan on varsinkin viime aikoina ollut erittäin, erittäin tylsä. Toivottavasti ei ainakaan voita tuon hyvin sujuneen ja huomiota herättäneen Afrikan matkan perusteella.

Tuo plus/miinus-äänien antamiseen perustuva äänestyskäytäntö johtaa monesti siihen, että mielenkiintoisin tyyppi lähtee. Ainakin tänä vuonna tuo on pitänyt paikkansa melko usein. Onneksi Cherry kuitenkin porskuttaa.
 

Viljuri

Jäsen
Näin sattumalta (vastentahtoisesti) tämän tietokilpailun livenä, ja ensimmäisenä ja viimeisenä kommenttina voisin todeta sen, että ihan turhaan tämä parturi-kampaaja(?) ja muut sankarit ovat häpeissään mahdollisesti tuloksellisesti heikoista arvauksistaan, sillä ilmiselvästi ainakin osalla näistä lahjakkuus ja eväät elämästä selviämiseen ilmenevät ihan muilla elämän sektoreilla kuin yleistiedossa ja triviassa.

Eikä "dibadaasta" sitä paitsi edes makseta mitään elämän edellytyksiä pohdittaessa. Olkoon siis diplomi-insinöörit diplomi-insinöörejä ja kampaajat kampaajia (Braxin kommenteista huolimatta) eli kukin rohkeasti tyylillään.

Ei että jos meillä olisi totalitaristinen systeemi vallalla, niin "samiaaltoset" täyttäisivät töllöttimen Göbbelssiltä omaksutuin periaattein juuri tälläisellä sisällöllä. Tai ainakin jotakin.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Juuri tuon takia Johan olisi pitänyt potkia talosta eilen pihalle. Miksi siellä pidetään tyyppejä, jotka eivät herätä tunteita puolesta eikä vastaan.

Älä viitsi esittää tyhmää.

Johan ei saanut ääniä, koska hänen tilanteensa oli vakaa ja turvallinen koko ajan. Jopa Chipan pissisblondianniina-fanit tajusivat, ettei Johania saa pois ilman helvetin suurta kännykkälaskua, joten miinuksia ei kannattanut laittaa. Sitten taas Johanin fanit älysivät, että nyt voidaan säästää kännykkälaskuissa, kun plussia ei juuri tarvita. Näinhän se on mennyt joka äänestyksessä, kun joku on ollut ns. turvassa.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Anniinan uusimmat:
-Mainitse 3 kansainvälistä nykyistä tai entistä tiedustelupalvelua? -020202, 112, 118.
Olikohan se sittenkin Tuuli, joka nuo tiedustelupalvelut sekoitti noihin numeropalveluihin. Voi olla kyllä että Anskukin vastasi noin.

Johan kertoi muijille, että tiedustelupalveluita on tai on ollut mm FBI, CIA, Stasi. Ansku kysyi sitten, että miten mä voin tiedustella sillä FBI:llä...
 
Viimeksi muokattu:

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Keskiverto kouluja käynyt suomalainen kyllä suoriutuisi tästä tentistä .. Laittaako tuo talo oikeasti pään noin sekaisin vai onko tuo Anniina oikeasti noin UuNo?!

Minnan tulot oli sitten viimevuonna huikeat 9399 euroa + pienimuotoiset palautukset. Nainen on nyt sitten virallisesti koko suomen mittainen läppä.
 
Suosikkijoukkue
Taistelijat
Niin kuin aina sanotaan, sydämen sivistys on tärkeintä. Mutta, mutta: jossain pisteessä myös tuo yleissivistyksen puute muuttuu silkaksi tyhmyydeksi. Sivistymätön ihminen voi selviytyä arkiaskareista ja sosiaalisista tilanteista kunnialla, mutta tuommoista ihmistä on aika helppo manipuloida ja kusettaa sekä henkilökohtaisesti että yhteiskunnan taholta.

Kyllähän huono tietotaso kertoo myös siitä, että myös omaan elämään vaikuttavista asioista ei ole tajuttu tai haluttu ottaa selvää. Ja tuollainen haluttomuus on jo tyhmyyttä. Eipä tuommoisen ihmisen hengenelämä voi olla kauhean rikasta. Suomalaisessa tietoyhteiskunnassa ei ainakaan voi vedota siihen, että tietoa ei olisi saatavilla.

Tämä kaikki vuodatus ihan yleisellä tasolla. En ota Anniinan tai Tuulin sielunelämään kantaa.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Kovasti täällä moititaan asukkaiden yleissivistystä (osittain aiheesta, osittain ei), mutta kuinkahan moni palstan sivistyneistä nörteistä osaisi vastata oikein kaikkiin noihin kysymyksiin. Ilman googlea. Veikkaampa, että alle 10% saisi kaikki oikein.

Tässä listaa kysymyksistä eräältä toiselta palstalta:
1. Montako maata kuuluu Euroopan unioniin?
2. Mikä on Suomen vaakunaeläin?
3. Minä vuosina käytiin Suomen talvisota?
4. Mikä on maailman korkein vuori?
5. Kuka kehitti dynamiitin?
6. Mikä on maailman puhutuin kieli?
7. Mainitse 3 kansainvälistä nykyistä tai entistä tiedustelupalvelua?
8. Mainitse kolme maailmalla käytössä olevaa valuuttayksikköä?
9. Minä vuonna maailmassa esitettiin ensimmäinen BB-tuotantokausi?
10. Mainitse kaikki Suomen Big Brother-kausien voittajat?
11. Mikä eläin on Zimbabven lipussa?
12. Millä sammutetaan sähköpalo?
13. Mikä on pokerissa paras käsi?
14. Mikä muna on?
15. Mikä on heikkoutesi?

Noihin boldattuihin en osaa heittää kuin arvauksen, tosin melko lähelle menevän arvauksen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olikohan se sittenkin Tuuli, joka nuo tiedustelupalvelut sekoitti noihin numeropalveluihin. Voi olla kyllä että Anskukin vastasi noin.

Johan kertoi muijille, että tiedustelupalveluita on tai on ollut mm FBI, CIA, Stasi. Ansku kysyi sitten, että miten mä voin tiedustella sillä FBI:llä...

Mitä vittua koulussa nykyisin oikein opetetaan? Vai opetetaanko siellä enää mitään? Tuon Anniinan tyhmyys alkaa olla jo ihan järkyttävää luokkaa... Parasta oli se kun viimeisenä kysymyksenä oli Mikä on heikkoutesi? niin Anniina vastasi siihenkin vielä väärin, eli Anniinan vastaus oli sivistyksettömyys... Todellista sivistymättömyyttä on se kun ei tiedä edes miten se kirjoitetaan...
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kovasti täällä moititaan asukkaiden yleissivistystä (osittain aiheesta, osittain ei), mutta kuinkahan moni palstan sivistyneistä nörteistä osaisi vastata oikein kaikkiin noihin kysymyksiin. Ilman googlea. Veikkaampa, että alle 10% saisi kaikki oikein.


Noihin boldattuihin en osaa heittää kuin arvauksen, tosin melko lähelle menevän arvauksen.

No joo, mutta nyt taidettiin puhua siitä, että kyllä tuollaisiin yksinkertaisiin kysymyksiin kuin rahayksiköt pitää tietää muitakin kuin euro. Vai voidaanko olettaa, että joku n. 20-vuotias ei ole koskaan kuullutkaan esim. dollarista?
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Kovasti täällä moititaan asukkaiden yleissivistystä (osittain aiheesta, osittain ei), mutta kuinkahan moni palstan sivistyneistä nörteistä osaisi vastata oikein kaikkiin noihin kysymyksiin. Ilman googlea. Veikkaampa, että alle 10% saisi kaikki oikein.

Kenen yleissivistystä täällä on moitittu aiheettomasti? Jos joku siellä on väittänyt 020202 tiedustelupalveluksi, niin mun nähdäkseni sellaiselle saa nauraa. Ei tietysti voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu, mutta kenenkään normijannun älyllilnen kapasiteetti ei taatusti hakkaa rajoittimeen tuollaisissa Suomen vaakuna, talvisodan ajankohta, kolme valuuttaa -kysymyksissä. Jos niistäkin on kassalla, niin kyse on kyllä vaan henkisestä laiskuudesta josta saa kuittailla.

Ja ei, en itsekään saisi varmaan kaikkia oikein. Ainakaan maailman ensimmäisen BB:n ajankohdasta ei saletisti ole tietoa. Mutta suurimman osan kuitenkin, ja mä en ole vielä edes lukiosta ulkona. Noista kaikki ovat jo iältään sellaisia että ovat toisen asteen kouluista selvinneet. Mitäköhän vittua ne ovat siellä tehneet?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös