Iron Maiden

  • 384 533
  • 2 079

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Sevenfoldin keikkasetistä hajua kellään eilen?
Beast & The Harlottia lukuunottamatta meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Täältäkin luettujen pumppua koskeneiden hehkutusten perusteella Avenged Sevenfold oli aikamoinen pettymys, onneksi illan ainoa sellainen. Sen levyn(City of Evil)perusteella jonka olin muutaman kerran läpi kuunnellut olisin odottanut paljon enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Hyvä keikka oli; onhan se hienoa nähdä Maiden, joka saa mukaansa ilta-auringossa kylpevän Stadionin. Alun fiilistä pilasi hieman ainostaan aivan törkeän pahalle haissut mummo, joka liimautui kylkeen ja seurasi perässä, vaikka vaihdoimme paikkaa useampaan otteeseen; onneksi lopulta jäi jonnekin taaemmas. Äänentoistosta ei sen enempää, kaikki tarpeellinen on jo sanottu.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Tulihan se käytyä Maidenin kunto tarkastamassa, tällä kertaa Stadikalla ja hyvässä vireessä näytti koko remmi vieläkin olevan erittäin hyvä keikka siis.

Itse en ainakaan huomannut äänissä mitään valittamista kentällä mikserikopin tasalla ollessa, stadion ja varsinkin sen katsomot nyt ovat äänen kannalta huonoja paikkoja.
Toisaalta onhan se "tiiviimpi" tunnelma noilla areenaluokan keikoilla kun näillä stadion keikoilla varsinkin kun tämän maan ainut tämän kokoluokan stadion on mitä on.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
PARAS-IKINÄ-KOSKAAN!!!

Se oli nyt viides kerta kun näin Maidenin Suomessa ja voin melkein sanoa, että näkemistäni keikoista tämä on tähän mennessä ollut parhain. Ensimmäinen stadionilla heitetty keikka täällä ja miten saatanan hyvin paketti toimi? Aivan jumalattoman hieno fiilis oli keikan alusta hamaan loppuun saakka, toivottavasti uuden levyn "aiheuttaman" kiertueen myötä myös seuraava Suomen konsertti voitaisiin todistaa samaisella paikalla. Settilista oli sellainen perusturvallinen, josta meikäläiseen parhaiten jättivät jälkensä Wasted Years, Rime Of The Ancient Mariner, Heaven Can Wait, sekä Run To The Hills ja Fear Of The Dark. Pakko mainita myös The Clairvoyant, huikea veto sekin. Kaikinpuolin bändiltä aivan mahtava esitys, pakko arvostaa. Isot screenit olivat aivan helvetin hyviä lavan reunoilla, pisteet siitä järjestäjille. Brucen kommentti "Fuck you, we love this! This is OUR fucking music!" oli itsessään melko priceless -kamaa.

Sanattomaksi vetää, ihan oikeasti. Tässä meinaa jo herkistyä.

ty albatross aka lokki.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Settilista oli sellainen perusturvallinen, josta meikäläiseen parhaiten jättivät jälkensä Wasted Years, Rime Of The Ancient Mariner, Heaven Can Wait, sekä Run To The Hills ja Fear Of The Dark. Pakko mainita myös The Clairvoyant, huikea veto sekin.
Aikalailla samat mietteet itsellänikin, paitsi että tuo Heaven can Wait ei ole koskaan kuulunut suosikkeihini. The Clairvoyant taas oli hieno - biisin kitaramelodiat lämmittävät aina.

Jonkun yllätyksen olisivat tietenkin voineet heittää mukaan, toisaalta ainahan sieltä joku biisi jää pois jonkun mielestä. Muuten hyvä "katsaus" Maidenin tuotantoon Fear of the Darkiin asti.
 

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
Oli kyllä paras keikka mitä olen nähnyt. Olin vähän epäileväinen tämän stadion homman suhteen, mutta kaikki epäilykset osoittautuivat vääriksi. Tietty valoisuus nyt sotki valoshown, mutta sekin haittasi vähemmän kuin kuvittelin. Ja soundit olivat minusta parhaat mitä olen Maidenilla kuullut (kolmella edellisellä kiertueella). Sai hyvin selvää ja kitaratkin kuuluivat paremmin kuin odotin. Joskin olin myös tuossa aika ihannepaikoilla, mikseripyödän edessä.

Settiin olisin kaivannut monen muun tavoin hieman harvinaisempaa materiaalia, sillä tuon hitinpää listaa on Maidenilta jo suorastaan vaikea keksiä. Mutta tässä tilanteessa se toimi kyllä loistavasti. Ihmisiä oli niin paljon ja joukossa varmaan paljon myös vähemmän HC-faneja, niin joku harvinaisuus setti olisi voinut latistaa tunnelmaa kummasti.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Paska homma, että äkillisen sairastumisen takia jäi keikka sitten väliin. Mikään suuri IM fani en tietty ole, mutta bändi olisi silti ollut kiva katsastaa elävänä vielä kun mahdollisuus oli. Kehuja kuullut ja harmitta sikälikin enemmän. No, ei voi mitään, terveus menee kaiken edelle ja tuossa kunnossa mitä eilen oltiin, niin ei olisi ollut mitään jakoa. Olisin ollut vaan ongelma ympäristölleni siinä kaoottisessa olotilassa.
 
K

Kiekkokatsoja

Loistavassa kunnossa koko bändi. Ja alussa tuli paljon loistavia vanhoja biisejä. Miinuksena: ääni kuului takaosaan huonosti. Volumea oli liian vähän. Perus autosoittimestakin kuuluu musa kovempaa, mitä se kuului takaosaan. Harmi. Se loukkaantunut kaveri ei taida tulla enää kuntoon. Niin pahasti löi päänsä.

Näin muuten basisti Harrisin baarissa keikan jälkeen. Tietysti kiittelin keikasta ym.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin muuten basisti Harrisin baarissa keikan jälkeen. Tietysti kiittelin keikasta ym.

Missä kapakassa kohtaaminen tapahtui? Bruce Springsteen oli vahvistamattomien tietojen mukaan käynyt Karhuministerissä olusella viikko sitten keikan jälkeen.

Tykkäsin kyllä eilisestä keikasta. Olisihan siihen vielä toinen encorekin mahtunut ja pari biisiä extraa, mutta hyvä näinkin.
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Seitsemäntoista (17) vuoden tauon jälkeen piti taas Maidenin keikalle raahautua...

Keikka oli sitä mitä lupasikin, eli aikakonematka takaisin 80-luvulle. Allekirjoittaneelle tuli välillä hieman "spinaltäppimäinen" olo, sillä orastavateininassikkaan moiset lavaefektit purivat kyllä Live After Deathin aikaan niin, etten meinannut uskoa niitä tosiksi...

Soundit puuroutuivat välillä, kiitos puuskittaisen tuulen. Näin äkkiä vertaamalla sanoisin kuitenkin, että Metallica hakkaa kyllä tässä stadikan äänentoistopuoli taistelussa Iron Maidenin sata nolla (100-0)... vertailu tehty mikserikopista n. 15m suoraan lavaa kohden täsmälleen samassa paikassa seisoskelemalla.

Setti tiedettiin etukäteen ja se myös saatiin. Can I Play With Madnesiä en ymmärrä minäkään, enkä tosin 2 Minutes to Midnigtiakaan... mutta jos keikka alkaa Aces Highillä ja päättyy Hallowed Be Thy Nameen, niin eihän se kovin huono voi olla!?!

Tilannetajua ja huumoria Hra. Brucella kyllä riitti, kuten jo mainitun lokki -episodin myötä, sekä Fear Of the Darkin aikana laulettu "...Fear of the not-so Dark...", kuten Suomen valoisassa kesäyössä laulaa tuleekin.

Pari sattumaosumaa tusinarusina-digipokkarillani Stadikalta, olkaapas hyvät:
http://i39.photobucket.com/albums/e198/ihmelaama/number_of_the_beast.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e198/ihmelaama/iron_maiden.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e198/ihmelaama/steve_harris_hypp.jpg
 

tars tarkas

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja SUOMEN JELLONAT.
Nyt vallan hyvät fiilikset, kaksi Maiden keikkaa kahdessa päivässä!
Ratinassa hieman paremmat saundit (molemmat keikat kuunneltuna takakaarteesta).. Lyhyemmät välispiikit (toki lokki sopivasti osui näkyviin taas!) ja nyrkit ilmassa alusta asti.. Mainiota!!
Nyt fiilistelyä ja pikkuhiljaa odotukset tuleviin AC/DC keikkauutisiin..
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Can I Play With Madnesiä en ymmärrä minäkään, enkä tosin 2 Minutes to Midnigtiakaan...

Can I play with madnesistä samaa mieltä, mutta 2 minutes to midnight on loistava biisi ja toimi eilenkin ns. kympillä. Livenä nimenomaan täydellinen kappale. Mielipideasioita tietenkin.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Maiden koettu - ekaa kertaa. Vaikka olen fanittanut bändiä vajaat 20 vuotta, kaikki aiemmat keikat ovat menneet päin reisiä erinäisistä syistä. Kerran taisin olla kertaamassa, toisen kerran 39 asteen kuumeessa. Nyt tärppäsi vihdoin ja voi jeesus, olihan se juuri sitä, mitä olin vuosikaudet odottanut.

Vaikka tulimme paikalle vasta kuuden aikaan, onnistuimme puristautumaan suhteellisen lähelle lavaa (josta ei tosin keikan alettua nähnyt enää käsivallin läpi mitään) joten ääntä riitti. Yleisö oli kuulemma vaisua, mutta ei tuolla edessä. Sakki veti täysillä alusta asti ja Maiden oli ns. liekeissä.

Nyt toivotaan että seuraavaa näkemistä ei tarvitse odottaa 18 vuotta :)
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onpa ollut upea viikonloppu! Tupla maiden, hienosti kyllä soittivat! Ratinassa se oluen myyntikin pelasi kuten pitikin. Lämmintä aurinkoa ja kylmää Fostersia! Jatketaanpa tästä ja amoload soi. :)

UP THE IRONS!
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No niin. Ratinasta on kotiuduttu, ja kyllähän oli mahtava keikka!
Tosin oli ensimmäinen IM-keikka meikäläisellä, joten referensseinä toimi lähinnä Youtubesta ja omasta levyhyllystä löytyvät livetaltioinnit. Todellista vertailupohjaa ei siis ole, mutta joka tapauksessa keikka ylitti odotukset. Reilusti.

Yleisö oli kyllä mielestäni hiukan vaisu. Itse sijoituin ehkä n. parikymmentä metriä miksaustornista eteenpäin ja tuntui hullulta että minä, yli kolmekymppinen kauluspaitaan sonnustautunut insinöörinörtti, lauloin, huusin, hypin, taputin ja heilutin nyrkkiä enemmän kuin ympärillä seisoneet Iron Maiden -paitaan sonnistautuneet pitkäkukat! Ja vielä selvin päin.

Ihan ok meininki oli silti, ja keikasta nautin ihan täysillä. Esiintyjä oli kuitenkin pääasia, ja ei voi sanoa muuta kuin että ammattimiehiä ovat. Mahtavan keikan vetivät!

Can I play with madnesistä samaa mieltä, mutta 2 minutes to midnight on loistava biisi ja toimi eilenkin ns. kympillä. Livenä nimenomaan täydellinen kappale. Mielipideasioita tietenkin.
Omasta mielestäni taas Can I Play with Madness toimii ihan helvetin hyvin, myös livenä. Toki on sanottava että olihan tuossakin setissä varmasti ainakin kymmenen parempaa biisiä, mutta settilistaan Can I Play with Madness mahtuu silti aivan kirkkaasti.
Mutta kuten sanottu, makuasioita. Itse ainakin tykkään biisistä ihan vitusti.

2 minutes to midnightista ei sen sijaan ole kahta sanaa. Se kuuluu settiin! Onko olemassa keikkaa ilman tätä biisiä?
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Yleisö oli kyllä mielestäni hiukan vaisu. Itse sijoituin ehkä n. parikymmentä metriä miksaustornista eteenpäin ja tuntui hullulta että minä, yli kolmekymppinen kauluspaitaan sonnustautunut insinöörinörtti, lauloin, huusin, hypin, taputin ja heilutin nyrkkiä enemmän kuin ympärillä seisoneet Iron Maiden -paitaan sonnistautuneet pitkäkukat! Ja vielä selvin päin.

Minä en ole kolmeakymmentä, en pukeutunut kauluspaitaan enkä ole insinööri. Silti tuntuu että me molemmat jouduimme Maiden/rokki-poliisien piiriin keikalla. Hesassa ainakina vitutti ihan sairaasti ne vieressä olleet "oikeet" Maiden-fanit. Kädet puuskassa ja väärin tykätty. Kunnon keijoja. Samoin se tulomatkalla ollut ukko joka hehkutti ettei "ikinä enää tule Suomen keikalle". Uuh...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
minä, yli kolmekymppinen kauluspaitaan sonnustautunut insinöörinörtti, lauloin, huusin, hypin, taputin ja heilutin nyrkkiä enemmän kuin ympärillä seisoneet Iron Maiden -paitaan sonnistautuneet pitkäkukat! Ja vielä selvin päin.

Ei kai sattumalta valkoinen kauluspaita, parransänki ja aurinkolasit? Seisoimme nimittäin itse suunnilleen noilla sektoreilla ja parin metrin päässä tuntomerkkeihin sopivasta kaverista, jolla oli ns. meno päällä jo alkuhetkistä asti :)

Eipä se, itsellänikin kädet ovat aivan paskana koko illan taputtamisesta ja heilumisesta, kurkusta ei lähde yhtään ääntä ja jalat on hypitty soosiksi. Hauskaa siis oli.

EDIT: Pohdittuani hetken keikan highlightit:

1. Aces High
2. Rime of the Ancient Mariner
3. Powerslave
 
Viimeksi muokattu:

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oli kyllä hyvä keikka. Menee IM keikoista heittämällä toiseksi mitä olen nähnyt. Paras on se missä Megadeth oli "lämppärinä". Kelit suosi ja kaikki meni järjestelyissä putkeen. Ainoa miinus tulee äänentoistosta joka hieman paukkui ja pärisi välillä.

UP THE IRONS!!!

9 1/2
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hesassa ainakina vitutti ihan sairaasti ne vieressä olleet "oikeet" Maiden-fanit. Kädet puuskassa ja väärin tykätty. Kunnon keijoja.
En ihan ymmärrä noita tyylipoliiseja. Istuisivat sitten kotona kuuntelemassa livelevyjä, jos niin kovin vaivaa, että muut ehkä haluaa vähän irroitellakin keikoilla. Omasta mielestäni rock- ja metallimusiikki on elämistä varten. Totta kai toisten tahallinen häirintä, jaloille pomppiminen ja muu dorkailu ei kuulu asiaan (olen ehkä joskus itsekin syyllistynyt jossain määrin, mutta tosi harvoin). Mielestäni kellään ei silti ole naputtamista siitä, jos joku eläytyy keikan aikana. Vituttaakohan joitain, kun ei itse osaa revitellä, vai mistä se ankea asenne johtuu?

Musiikista voi ottaa irti niin monella tapaa, joten antaa kaikkien kukkien kukkia.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Peesaan Tediä ja lisään vielä, että NIMENOMAAN Iron Maidenin keikoilla tuo mukana olo on käsittääkseni aika oleellinen osa menoa. Jos on keppi niin syvällä perseessä, ettei esimerkiksi Fear of the Darkin aikana pysty lähtemään mukaan niin pysyisi sitten todellakin kotona.

Itse sain edessäni jurottavilta goottiteineiltä paheksuvia katseita ensimmäistä kertaa Aces High'n kertosäkeen aikana.

Ensi vuonna (?) sitten uuden levyn myötä uudestaan.

EDIT: ottiko joku Rime of the Ancient Marinerista eilen kellolla aikaa? Kauanko kesti?
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Mitäs varten se roudari kävi melkein keikan alussa pyykkäämässä siellä lavalla? Pari minuuttia touhusi jotain, ja esimerkiksi Dickinsonikin keskittyi hetken aikaa siihen roudarin touhuun enemmän kuin laulamiseen?

Itselläni flunssa ja silmätulehdus vei parhaan terän keikasta. Eka kerran elämässäni pidin korvatulppia keikalla, ja kyllähän flunssa+silmätulehdus+earit yhdistelmä on sellainen tunnelmantappaja, ettei pahemmasta väliä. Se mitä kuitenkin earien alta musiikkia yllättävän hyvin kuulin, niin ainakin Tampereella äänentoisto toimi. Bassonjytinä tuntui sydänalassa sen verran mukavasti, että kyllä kai siellä melkoinen möykkä oli.

Settilista ei tarjonnut mitään yllätyksiä (enkä kyllä odottanutkaan yllätyksiä!). Can I Play With Madness ja Heaven Can Wait eivät ole koskaan olleet minun suosikkeja. Play with madnessin olisivat saaneet vaihtaa Bring your daughteriksi ja Heavenin vaihtaa Stranger in a strange landiksi, niin olisi ollut perfecto. ;-) Muuten settilista ok.
 

Miketsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Hesan keikalla olin ja oli kyllä aivan mahtava reissu kaikenkaikkiaan. Huh huh! Itelle ensimmäinen stadionkeikka ja samalla ensimmäinen Maidenin keikka oli, mutta ei todellakaan viimeinen! Oli jotain aivan sanoin kuvailematonta! Aluks vähän soittolista mietitytti, mutta noi jotkut puulta maistuvat klassikotkin toimii kyllä aivan loistavasti livenä! Ääni ja kuulo meni, mutta jotain uskomatonta jäi kyllä muistiin.

Ei kuulemma ollut Ratinalla enää niinkään tunnelmaa? :p Harmi sinänsä, mutta Olympiastadionilla oli kyllä aivan mahtava meno!
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Ei kuulemma ollut Ratinalla enää niinkään tunnelmaa? :p Harmi sinänsä, mutta Olympiastadionilla oli kyllä aivan mahtava meno!

"jouduin" tällä kertaa katsomoon ja siellä on yleensä tylsää, eikä kentän tunnelmaa pysty oikein arvioimaan. Jotenkin silti jäi vaisu fiilis tunnelmasta yleensä, Ratinan keikka siis nähtynä. Eli joo, imo vaisu tunnelma mutta kentällä pitää seistä itse jotta sen pystyy kunnolla arvioimaan ja aistimaan.

Siltikin hieno kokemus ja onhan Bruce Dickinson loistava ja karismaattinen esiintyjä, pieni vihainen mies!

En muista settiä ulkoa, mutta mitähän tapahtui siinä about kolmannen biisin kohdilla.. Lähtikö Brucelta ääni, unohtuiko sanat vai oliko vaan teknisiä onkelmia:D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös