Kausi 08-09

  • 484 869
  • 1 399
Tila
Viestiketju on suljettu.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Niin paljon kuin Riksaa itse suorastaan rakastankin, mutta jos väki on monta vuotta huutanut huipputaitavaa playmaker-ykkössentteriä, joka tekee 55-65 pistettä niin miten Hahl tuohon kuvioon loistavanihananmainiosti kuuluu?

Riku mahtuu minun Kerhooni koska tahansa, mutta ennen tätä kautta 25 pistettä oli pääsarjatason piste-ennätys.

Olen nähnyt Hahlilta n. viisi Elitserien -peliä tällä kaudella, ja mies on mennyt eteenpäin kiekollisessa pelissä huomattavasti. Itse en epäilisi ottaa Hahlia liigaan ykkössentteriksi, mutta eipä tuo taida olla edes realistinen vaihtoehto Hahlin tämän kauden esitysten jälkeen. Uskoisin, että Hahlin kohdalla pitkään jatkunut puolustava rooli jätti jälkensä, ja jo juniorina nähty kiekollinen lahjakkuus alkaa vasta nyt sementoitumaan(pakko oli) miehen peliin illasta toiseen.

Kyllä minä muistan myös sen Hahlin, joka meillä viimeksi pelasi.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itsekin Hahlin kohdalla ajattelin tämän vuoden pelejä (muutama nähtynä). Kehitystä on kiekollisessa pelissä tapahtunut rutkasti. Lisäksi ajatuksena olisi pisteiden tekoon kykenevä kakkonen (Häppölä tms.). Toki ottaisin mielelläni sen yli 50 pisteen sentterin, mutta itsehän herrat Flonaldo ja Rontti ja muut olette kertoneet, ettei Kerhon budjetilla sellaisia oteta. Tyydyn siis Hahliin mielummin kuin turha-sveduihin.

Mitä tulee Rontin kysymykseen valmentajapreferenssistäni. Itse kallistuisin varovasti Tuto-Lehkosen puoleen. Tunnustan, että objektiivisesti paras kotimainen saatavissa oleva vaihtoehto olisi Tukka-Jukka, mutta en vain halua nähdä tätä anti-jääkiekon apostolia Kerhossa. Mieluummin kahdeksas sija ja jääkiekkoa kuin mestaruus ja kahvakiekkoa.
 

Kyylä

Jäsen
Tunnustan, että objektiivisesti paras kotimainen saatavissa oleva vaihtoehto olisi Tukka-Jukka, mutta en vain halua nähdä tätä anti-jääkiekon apostolia Kerhossa. Mieluummin kahdeksas sija ja jääkiekkoa kuin mestaruus ja kahvakiekkoa.

Toivottavasti tuleva kausi ei tuota sinulle pettymystä. Uskon nimittäin vakaasti, että HPK:n harjoituksissa tullaan luistelemaan aika lailla enemmän kuin tänä talvena. Luulen myös, että tämä joukkueen tyhjennys enteilee tulevalle kaudella tulevan valmentajan näköistä rosteria.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Itsekin Hahlin kohdalla ajattelin tämän vuoden pelejä (muutama nähtynä). Kehitystä on kiekollisessa pelissä tapahtunut rutkasti. Lisäksi ajatuksena olisi pisteiden tekoon kykenevä kakkonen (Häppölä tms.). Toki ottaisin mielelläni sen yli 50 pisteen sentterin, mutta itsehän herrat Flonaldo ja Rontti ja muut olette kertoneet, ettei Kerhon budjetilla sellaisia oteta. Tyydyn siis Hahliin mielummin kuin turha-sveduihin.

Mitä tulee Rontin kysymykseen valmentajapreferenssistäni. Itse kallistuisin varovasti Tuto-Lehkosen puoleen. Tunnustan, että objektiivisesti paras kotimainen saatavissa oleva vaihtoehto olisi Tukka-Jukka, mutta en vain halua nähdä tätä anti-jääkiekon apostolia Kerhossa. Mieluummin kahdeksas sija ja jääkiekkoa kuin mestaruus ja kahvakiekkoa.
Mitä tulee Hahlin kiekolliseen peliin, niin mitään suurta analytikkoa ei olisi vaadittu siihen, että olisi uskaltanut puhua jostain sellaisesta, mitä hää on tällä kaudella Ruotsissa jauhannut. Ihan samaan tapaan minä uskon, että Uusikartanolla olisi mahdollisuudet iskeä piste/peli -tahtia SM-Liigaa ja olla menestyvän joukkueen ykkössentteri.

"Turha-Svedu" tai "häppölä", ihan sama.

Ihanaa olla kirjaimellisesti samaa mieltä valmentajakysymyksestä. Silti käännän fleeceni heti, kun Tukka-Jukan soppari Kerhoon julkaistaan.
 

Wristlock

Jäsen
Mitä tulee Hahlin kiekolliseen peliin, niin mitään suurta analytikkoa ei olisi vaadittu siihen, että olisi uskaltanut puhua jostain sellaisesta, mitä hää on tällä kaudella Ruotsissa jauhannut. Ihan samaan tapaan minä uskon, että Uusikartanolla olisi mahdollisuudet iskeä piste/peli -tahtia SM-Liigaa ja olla menestyvän joukkueen ykkössentteri.

"Turha-Svedu" tai "häppölä", ihan sama.

Ihanaa olla kirjaimellisesti samaa mieltä valmentajakysymyksestä. Silti käännän fleeceni heti, kun Tukka-Jukan soppari Kerhoon julkaistaan.

Ihan tilastoja selaamalla voisi sanoa, että tuskin kukaan olisi uskaltanut puhua Hahlin vetävän piste per peli tahdilla tämän kauden Elitserienissä. Melkoisen selviö on myös se, että Uusikartano ei yksinkertaisesti riitä menestystä haluavan joukkueen ykkössentterinä. Jos menestykseksi lasketaan pudotuspeleihin selviäminen, niin juu ehkä, mutta mitaleille ei AUK:n johdolla mennä. Ihan pätevä mies oikeasti menestyvän joukkueen 3. sentteriksi.

Tukka-Jukalle jyrkkä ehkä. Ei se enää taida peluuttaa sitä samaa oksettavaa jarrukoukkupainia, mitä pahimmillaan nähtiin. Ja pelaajien fysiikka tulee varmuudella olemaan kunnossa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Melkoisen selviö on myös se, että Uusikartano ei yksinkertaisesti riitä menestystä haluavan joukkueen ykkössentterinä. Jos menestykseksi lasketaan pudotuspeleihin selviäminen, niin juu ehkä, mutta mitaleille ei AUK:n johdolla mennä.
Olitko muuten Porin torilla keväällä -06?

Ja siitähän kolmekymppinen jätkä ei voi enää kehittyä. Paitsi jos nimesi sattuu olemaan Hahlin Riksa.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Tuto-Lehkonen: Aiemmin liigatasolla epäonnistunut valmentaja. Kuitenkin jotenkin sympaattinen. Riski, mutta kelpaisi minulle.
Mä kun tykkään Ikasta niin paljon, niin aina sieppaa miehestä puhuttaessa epäonnistuneena liigassa. Lukko-kaudet eivät menneet ehkä aivan odotusten mukaisesti, mutta ajatellen Ifk-kautta, potkuista huolimatta, ei ehkä epäonnistumisesta voida puhua. Meinaan jos en aivan väärin muista, niin enne käskytysepisodista seurannutta oikeusmurhatoimitsijakieltoa Ifk johti sarjaa aivan suvereenisti. Toimitsijakiellon aikana tuli tappioputki ja yksi tai kaksi peliä toimitsijakiellon päättymisestä monoa.

No. Oli miten oli. Ika olisi losto vaihtoehto Kerhoon ensi kaudeksi. Näkemystä ja testiikkeliä löytyy.
 

Wristlock

Jäsen
Olitko muuten Porin torilla keväällä -06?

Ja siitähän kolmekymppinen jätkä ei voi enää kehittyä. Paitsi jos nimesi sattuu olemaan Hahlin Riksa.

No enpä ollut Porin torilla tuolloin, mutta se Ässien "vahinkokauden" menestys kulminoitui kyllä hyvinkin pitkälti muihin pelaajiin kuin AUK:hon. Kivenmäki oli kyseisen ketjun ja joukkueen "ykkössentteri". AUK:n pudotuspelitehot taisivat kaiken lisäksi olla aika vaatimattomat nelosketjun hyökkääjiinkin verrattuna.

Kyllähän toki voi kehittyä vanhoillakin päivillä, mutta AUK:n loukkaantumisherkkyydenkin huomioonottaen se olisi melkoisen epätodennäköistä.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Kyllähän toki voi kehittyä vanhoillakin päivillä, mutta AUK:n loukkaantumisherkkyydenkin huomioonottaen se olisi melkoisen epätodennäköistä.
Minkä loukkaantumisherkkyyden?

Uusikartano on liigaurallaan (99-00 kaudesta alkaen) pelannut yli 50 runkosarjapelin kausia ennen tätä kautta kahta vaille kaikki. Poikkeuksena 00-01 48 peliä ja 03-04 23 peliä. Eli kerran ennen tätä kautta on jäänyt yli 10 peliä pelaamatta.

Tiedän pari herkempääkin kaveria loukkantumaan.
 

Saloxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, KGB ja RK-62
Itse haluan, kerhon seuraavan kauden ulkomaalaisvahvistuksilta seuraavaa:

Yksi pitkätukkainen joka ei halua kantaa kassejaan hallille itse ja jäisi vaikka hetkeksi erän loputtua penkille istumaan. Nimessä on enemmän konsonantteja kuin vokaaleja. Luistimetkin voisivat vaikka olla valkoiset. Toisella saisi olla merirosvoparta ja kolmannelta puuttuu suurin osa hampaista, mutta sen vastapainoksi selkä ei ikinä suoristu. Tämä kolmas on eräänlainen kuski, nimittäin osaa antaa kiekolle, hanskoille ja vastustajille kyytiä.

Neljäs, ja viimeinen ulkomaalaiselävä on muita himpun verran kookkaampi, muttei silti kankea kuin kurki kuudelta aamulla tienposkessa sammuneena. Hänella on myös hyvä konsonantti-vokaali-suhde nimessään ja erikoistaitona hänellä on löytää pelikaverinsa pitkänkin matkan takaa.

Kaksi näistä pelaa laidalla, yksi keskellä ja neljäs pelaa alakerrassa.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös tämä nyt tarkoita pykälien mukaan sitä, että Tuomista ei ensi kaudella joukkueessa voida edes teoriassa nähdä? Niin sen käsitin, että kesken sopimuskauden (2v.) siirtynyt pelaaja ei saa palata alkuperäiseen seuraansa...

Muttako ettäkö esim. Chiodon ja Anderssonin paluuta ei ainakaan pykälät estä? Muut seikat sitten ehkä. Kö?

Näistä loppukauden tulokkaista en usko kenenkään muun kuin Niinimäen saavan paikkaa ensi kaudeksi. Nyrhinen kenties on Kerhon mies myös, ihmetyttää vaan, miksi päästettiin takaisin Salamoihin? Eikös se ihan mallikkaasti pelannut...
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Itse haluan, kerhon seuraavan kauden ulkomaalaisvahvistuksilta seuraavaa:


Olen nähnyt samanlaista unta jo pidemmän aikaa. Täydelliset ulkomaalaisvahvistukset tuossa olisi.

Mitä muuten Tomas Kucharcik(?) nykyään puuhailee? Taitaa olla pikkuhiljaa hiipumassa varmaankin. Olisiko jossakin Extra-liigassa jäähdyttelemässä..
 
F

Flonaldo

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös tämä nyt tarkoita pykälien mukaan sitä, että Tuomista ei ensi kaudella joukkueessa voida edes teoriassa nähdä? Niin sen käsitin, että kesken sopimuskauden (2v.) siirtynyt pelaaja ei saa palata alkuperäiseen seuraansa...
Tuolta osin olet väärässä, "Lex Machulda" koski vain ulkomaalaispelaajia.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös tämä nyt tarkoita pykälien mukaan sitä, että Tuomista ei ensi kaudella joukkueessa voida edes teoriassa nähdä? Niin sen käsitin, että kesken sopimuskauden (2v.) siirtynyt pelaaja ei saa palata alkuperäiseen seuraansa...

Tässä voidaan toimia siten, että kauden loputtua Kerholta tulee ilmoitus, jossa kerrotaan Tuomisen sopimuksen purusta, joka tehty hyvässä yhteisymmärryksessä...

Ja mitä tulee noihin Chiodoon ja J.Anderssoniin, niin heillä sopparit loppuvat tähän kauteen, joten kesällä voisi rustata uutta pahvia, jos näin haluttaisiin. Andyllä varmaan kysyntää riittää muuallakin, joten ei ehkä realisimia, että ensi kaudella miestä Rinkulalla nähtäisiin.

En tiedä, mutta jotenkin tämä tuntuu nyt "raikkaalta" ja "tuoreelta" tämä touhu näiden kaikkien siirtojen jälkeen. Eihän tässä joukkue varmaankan vahvistunut ole, mutta luulisi nyt kuitenkin erilaista ilmettä löytyvän kentältä. Edelleen se vaan harmittaa, että Alatalo ruodussa, mutta olkoon nyt sitten, kun muutakaan ei voi. Mielelläni olisin jo nyt nähnyt tuolla jonkun särmikkäämmän koutsin loppua kautta vetämässä. Olisi ollut vielä selkeämmin uuden alun tuntua.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Toisaalta nuo Hämeen Sanomissa olleet sopimuslistat on vuosien saatossa ollut totutusti vähän juostenkustuja. Puuttuuhan tuosta listasta myös Karevaara, jolla on sopimuksesta ensi kausi vielä jäljellä.
 

Prinsiippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No enpä ollut Porin torilla tuolloin, mutta se Ässien "vahinkokauden" menestys kulminoitui kyllä hyvinkin pitkälti muihin pelaajiin kuin AUK:hon. Kivenmäki oli kyseisen ketjun ja joukkueen "ykkössentteri". AUK:n pudotuspelitehot taisivat kaiken lisäksi olla aika vaatimattomat nelosketjun hyökkääjiinkin verrattuna.

STOP! AUK oli hopeakaudella erittäin tärkeä pelaaja Ässille. Pleijarien Tappara-sarjassa Ässät hävisi muistaakseni juuri ne pelit, joista AUK oli loukkaantumisen vuoksi sivussa. Ja finaaleissa kun Mave yritti tehdä AUK:n hommat, niin paketti sekosi ja Mave oli pakko sijoittaa eri ketjuun. Pleijaritehot olivat tosiaan heikohkot, 1+5, mutta niihinkin vaikuttu tuo loukkaantuminen.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toisaalta nuo Hämeen Sanomissa olleet sopimuslistat on vuosien saatossa ollut totutusti vähän juostenkustuja. Puuttuuhan tuosta listasta myös Karevaara, jolla on sopimuksesta ensi kausi vielä jäljellä.
Totta kyllä. Itseasiassa ne ovat HPK:n tapauksessa aina juostenkustuja, oli sitten ilmoituskanava oma sivusto, HämeenSanomat tai vaikkapa Jatkoaika. Ei ole tapana kaikista, epäselvistä asioista ainakaan, antaa kovin johdonmukaista kuvaa. Toisaalta pitäisin suhteellisen uskottavana tuota listaa ja mahdollisuutta 1+1 viritykseen joka olisi aiemmin ilmoitettu väärin, jos Savolainen sen listan antoi haastatteluhetkellä.
 

Wristlock

Jäsen
Minkä loukkaantumisherkkyyden?

Uusikartano on liigaurallaan (99-00 kaudesta alkaen) pelannut yli 50 runkosarjapelin kausia ennen tätä kautta kahta vaille kaikki. Poikkeuksena 00-01 48 peliä ja 03-04 23 peliä. Eli kerran ennen tätä kautta on jäänyt yli 10 peliä pelaamatta.

Tiedän pari herkempääkin kaveria loukkantumaan.

Oli loukkaantumisherkkä tai ei niin uskokaa jo huviksenne, että AUK ei riitä vertailussa Leino, Santala, Hirso, Bros, Viuhkola, Öhman, Viitaluoma, Murray, Guolla, Immonen, Loppi, Ojanen ja mitä näitä nyt on.

Onneksi seurajohto on tämän jo ymmärtänyt.
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Joksi höpisi äskettäin että HPK järjestäisi tiistaina klo.14 tiedotustilaisuuden. Muotoili sanansa niin että saattaa koskea ensi kauden valmennusta. Jännittää!
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Joksi höpisi äskettäin että HPK järjestäisi tiistaina klo.14 tiedotustilaisuuden. Muotoili sanansa niin että saattaa koskea ensi kauden valmennusta. Jännittää!

Joo ja Tapparan selostaja Linkku sanoi, että tuossa tilaisuudessa esitellään ja kuvataan Kerhon ensi kauden valmentaja Jukka Rautakorpi.
 

TheRealMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toivotaan että kysessä olisi Rautakorpi. Kaikki Toivolat, Lehkoset ja Mälkiät ovat kuitenkin aika riski hankintoja. En sano että olisivat huonoja mutta eivät nyt ole säväyttäneetkään liigassa.
Tälläisen kauden jälkeen on jopa riskillä näytettävä että haluamme takaisin mitalipeleihin. On se sitten vaikka se pronssinen. Jos jo hyvissä ajoin päästäisiin rakentamaan uutta joukkuetta ensi vuoden valmentajan kanssa. Ei tule sitä tilannetta että pelaajat hankitaan ilman että tiedetään kuka heitä valmeintaisi. Ja Rautakorvella luulisi olevan imuakin pelaajien keskuudessa ja ei se kerhon imu ole minnekään kadonnut pelaajien keskuudessa jotka haluavat isompia rooleja.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Joo ja Tapparan selostaja Linkku sanoi, että tuossa tilaisuudessa esitellään ja kuvataan Kerhon ensi kauden valmentaja Jukka Rautakorpi.

Voipi hyvinkin pitää paikkansa. Tuskinpa tiistaina julkistettaisiin sopimusta kenenkään tällä hetkellä valmentavan kanssa.

Minulle sopisi erinomaisesti.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Jotain merkittäväähän siellä ilmoitetaan, jos kerran ihan oikea tiedotustilaisuus järjestetään. HPK:lta kun ei kyseisiä ihmeitä ole paljoa totuttu näkemään. Edellisen kerran sellainen pidettiin vuosi sitten Alatalon myötä ja sitä ennen... öö, varmaan 2002 kun julkaistiin Miettisen, Vujtekin, Santalan yms jatkosopimukset, joten aika harvinaisia tapahtumia Kerhon osalta nämä.

Mikäli pressissä todella julkaistaan Rautakorven sopimus niin olen todella tyytyväinen. Toivottavasti tulee vielä jollain 2-3 vuoden sopimuksella. Rautakorpi on määrätietoinen valmentaja ja tietää mitä haluaa. Tämä on se suurin juttu, mikä nostaa hänet meikäläisen ykkösehdokkaaksi. Yleensä herran joukkueet ovat olleet hyvässä fyysisessä kunnossa kauden tärkeimmillä hetkillä. Ainakin Tappara-aikoina kausi alkoi melkein aina rämpien, päättyen kuitenkin ihan hyville sijoituksille, joten aikaa olen ainakin valmis antamaan tarvittaessa. Kahvaus- ja takinkääntösyytteitä odotellessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös