Lähikuvassa-Jere Karalahti

  • 1 517 250
  • 4 353

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Ei hän silloin työttömäksi olisi jäänyt, mutta kyllähän IFK riskin otti. Jälkiviisaus siitä on turhaa.
Mikä jälkiviisaus? IFK oli varmasti tyytyväinen solmittuaa sopimuksen Jeren kanssa. Ja Jere olisi silloin saanut sopimuksen minkä tahansa SM-liigajoukkueen kanssa.

Ei kenellekään ensimmäisten kuukausien aikana, mutta aika nopeasti alkoi poukkoilu, josta IFK sai kärsiä.
Miten paljon IFK on saanut kärsiä? Eiköhän IFK ole keskittynyt lähinnä jääkiekonpeluuseen?

No perkele. Se kaikki mitä IFK on tehnyt Jeren eteen, ja se, mitä se on saanut kestää tämän takia,
Totta kai. IFK on hoitanut tämä asian erittäin hienosti ja nostan tästä heille hattua. Mutta Jere on tarjonnut tästä hyvästä heille hyvän puolustajan ja yleisön suosikin. Itsellänikin on T-paita kotona.

niin kyllä Jere on IFK:lle sekä kiitollisuuden velassa että myös taloudellisessa velassa.
Joten tässä tilanteessa kukaan ei ole kyllä velkaa kenellekään. Mahdollisesti Jere, ellei hän palaa joukkueeseen kun treenit alkavat.

Lasketaan vaikka kaikki Penan ja Frankin uhratut työtunnit tässä Jere-casessa... ja laskutetaan ne häneltä, jos ei muuta.
Tässä puhutaan Penan ja Frankin työstä, josta he saavat palkkansa joka tapauksessa ja silloin siihen sisältyy myös kaikki tällainen. Eivätkä he ole tähän mitään kohtuuttomia uhranneet, itse asiassa jengi täällä keskustelupalstalla on käyttänyt tapaukseen Jere paljon enemmän aikaa. Jos mentäisiin sinun esittämäsi mukaan, niin silloin pitäisi lähettää lasku myös niille pelaajille, joiden kanssa Pena ja Frank eivät onnistuneet solmimaan sopimusta.

Ylisuurta palkkaa asenteeseen nähden on ropissut Jerelle koko ajan, mutta kai se on sitten tyhmä joka maksaa, vai kuinka se meni.
Jere on hoitanut työnsä ja motivoinut palkkansa. Tämä torimummojen keskustelu sitten lähtee suurelta osaltaan ompeluseuran kammoksujista, jotka haluavat nostaa asian kohtuuttomalle tasolle.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Onko kukaaan laskenut montako "mahdollisuutta" Jere on saanut ?

Mikä tää nyt sitten oli? Elämä on täynnä mahdollisuuksia - myös Jerelle, eikä Jeren peluuta ole punnittu katko-periaatteella. IFK ei yksinkertaisesti hyödy siitä mitään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jos kaikki on niin hienosti, niin...

- miksi Jere ei pelaa NHL:ssä?
- miksi Jere ei ole niin hyvä pakki nyt IFK:ssa, kuin mihin eväät riittäisivät/olisivat riittäneet?
- miksi Jere ei tottele määräyksiä, ja puhalla yhteen hiileen muiden kanssa?
- miksi hänellä ei ole tervettä nöyryyttä tipan vertaa?
- miksi hän tekee noita negatiivisia tempauksiaan koko ajan?
- miksi hän on maksanut sakkoja joukueelle tämän tästä?
- miksi IFK:ssa on jatkuvasti oltu käärmeissään näistä tempauksista?
- miksi hänellä muka olisi eri säännöt kuin muilla?
- miksi hänen uransa IFK:ssa on katkolla?
- miksi hänen koko jääkiekkouransa on katkolla?
- miksi fanitkin alkavat jo kypsyä Jere-caseen?
- miksi tätä Jere-asiaa pyöritellään päivästä päivään ja vuodesta toiseen?

Näihin kysymyksiin ei enää riitä vastaukseksi, että Jere nyt vaan on Jere...
...Itseasiassa en edes tiedä, että haluanko enää kuulla vastauksia noihin iänikuisiin kyssäreihin.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Jos kaikki on niin hienosti, niin...
Kukaan ei ole väittänyt, että kaikki on hienosti. En ainakaan minä.
- miksi Jere ei pelaa NHL:ssä?
Mitä sillä on väliä? Minusta olisi hienoa, jos kaikki suomalaiset ottaisivat vähän keittoa, kieltäytyisivät hoidosta ja tulisivat sitten kotiin pelaamaan jääkiekkoa.
- miksi Jere ei ole niin hyvä pakki nyt IFK:ssa, kuin mihin eväät riittäisivät/olisivat riittäneet?
Pitäisikö olla? Mihin Jeren eväät riittäisivät? Miten ennustaa se, mihin jonkun pelaajan eväät tulee riittää? NHL:n listaa vuosittain pelaajia, joiden uskoo omaavan eväät menestykseen, mutta moni pelaaja katoaa kuitenkin täysin estraadilta. Miksi siis juuri Jeren pitäisi olla joku supermies? Miten jos antaisit Jeren hoidella hommansa jäällä ja lopettaisit vaatimasta asioita, joita hänellä ei ole ehkä mahdollisuus täyttää.
- miksi Jere ei tottele määräyksiä, ja puhalla yhteen hiileen muiden kanssa?
Jokaisessa joukkueessa on joskus pelaajia, jotka menevät joskus omia menojaan. Jere ei ole ainoa. Jos haluat tietää miksi, niin sinun tulee kääntyä Jeren puoleen. Keltainen lehdistö (emmekä me) eivät voi vastata tähän.
- miksi hänellä ei ole tervettä nöyryyttä tipan vertaa?
Onhan hänellä. Jere on tehnyt nöyrästi töitä HIFK:ssa jo monta vuotta ja jatkaa varmasti syksyllä, jos tämä on OK HIFK:lle.
- miksi hän tekee noita negatiivisia tempauksiaan koko ajan?
Koska ne saattavat olla hänelle itselleen positiivisia. Jääkiekko ei jääkiekkolijallekaan aina se elämääkin tärkeämpi asia.
Se jos ne ovat sinulle negatiivisia, ei taida häntä niin paljon heilauttaa.
- miksi hän on maksanut sakkoja joukueelle tämän tästä?
Kerro lisää näistä sakoista. En ole kuullut koskaan, että hän olisi maksanut sakkoja joukkueelle.
- miksi IFK:ssa on jatkuvasti oltu käärmeissään näistä tempauksista?
Koska IFK ei pidä siitä, kun Jere ei ole noudattanut täysin sopimustaan.
- miksi hänellä muka olisi eri säännöt kuin muilla?
Jereä koskevat samat säännöt kuin muitakin. Mutta myös Jeren kanssa voidaan keskustella asioista, aivan samalla tavalla kuin muidenkin, eikä HIFK toimi välttämättä sillä periaatteella, kuin jotkut täällä kirjoittavat antavat ymmärtää. Yleensäkin, vaikka joistakin asioista on selvät säännöt, niin osapuolet voivat kuitenkin istua pöydän ääreen ja päästä sopimukseen. Miten hullua se olisikaan, jos kaikkea noudatettaisiin aina sokeasti.
- miksi hänen uransa IFK:ssa on katkolla?
Jerellä on sopimus IFK:n kanssa. Tässä vaiheessa ei kukaan tiedä, onko se katkolla, sillä Jere kuuluu yhä joukkueeseen.
- miksi hänen koko jääkiekkouransa on katkolla?
Jeren ura ei ole missään nimessä katkolla. Jere pelaa taas syksyllä jääkiekkoa.
- miksi fanitkin alkavat jo kypsyä Jere-caseen?
Koska myös jääkiekkofanit ovat ihmisiä ja kypsyvät jokaiseen asiaan, josta jankutetaan. Olihan Wayne Gretzkylläkin Anti-Gretzky klubeja.
- miksi tätä Jere-asiaa pyöritellään päivästä päivään ja vuodesta toiseen?
Olet itse mukana pyörittämässä. Miksi siis kyselet sitä täällä? Vastaa tähän itse.

Näihin kysymyksiin ei enää riitä vastaukseksi, että Jere nyt vaan on Jere...
...Itseasiassa en edes tiedä, että haluanko enää kuulla vastauksia noihin iänikuisiin kyssäreihin
Itse en taas usko, että sinulle kelpaavat muut, kuin sinut omat vastauksesi. Mutta nauti nyt niin kauan näistä minun vastauksistani, sillä myös minä tiedän.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Dodiin, aikansa kutakin. Kiitän puheenvuorosta ja lähden nyt Jeren kanssa 10 km:n iltapäivälenkille ja sen jälkeen alkaa kesäloma, minulla.

Toivotan kaikille täällä hyvää kesää ja hyvää kesälomaa heille, jolla sellainen on.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Aika ristiriitaisia vastauksia, mutta mennään nyt niillä se 10km...

Sano Jerelle vielä, että vetää sen 10km:n lenkin pari kertaa varastoon, jos hän vaikka yhtäkkiä häviääkin kartalta, ja jää lenkit väliin parilta päivältä :)

ps. typerää vittuilua, tiedän. Mutta Jere on sen itse aiheuttanut käytöksellään. Toivottavasti lopettaa tuon naurettavan poukkoilunsa, ja alkaa ottamaan asioita tosissaan. En kirjoita "omista" mielelläni skeidaa... mutta kirjoitan kyllä, jos aihetta on.
 
Viimeksi muokattu:

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Hän siis käy lenkillä joka aamu ja syö sitten aina aamiaisen, saman logiikan mukaan, kuin nämä teidän tietävien jutut, jotka lähtevät kaikki Iltasanomien linkkien ja "olen kuullut/kaveri kertoi/joku näki/kaikkihan sen tietää" pohjalta.

Tsori vaan, mutta nää teidän jutut ovat faktoiltaan juoruämmien tasolla.

Olisi muuten kiva tietää ne tämä kesän faktat. Löytyykö jotain muuta kuin pari noteerausta keltaisessa lehdistössä? Vai mistä ne tämän kesän faktat tulevat tällä kertaa?

Mä en faktoja katso keltaisesta lehdistöstä enkä myöskään hevosmiesten tietotoimistoista, joten tiedät mistä puhun jos jotain tiedät. HIFK:n ja Jeren välisistä keskusteluista en tiedä mitään eli sen suhteen olen auttamattoman tietämätön.

Ensi kauteen valmistautumisesta tiedän sitten aika paljon. Yksityiskohdilla en ole täällä alkanut rääpimään eivätkä ne tänne kuulu, mutta yleisesti se missä mennään jääkiekkoilija Karalahden uran osalta kuuluu osana ammattiurheilijan arkea julkisuuteen. Suuri yleisö maksaa lopulta tämän lystin ja Jeren liksan.

Privaattihommat olkoon privaattihommia, mutta kun on kyse jääkiekkoilija Karalahden tulevaisuudesta jääkiekkoilijana niin se on varsin julkista asiaa ja annat täällä kovin vääristeltyä kuvaa kesän tapahtumista puhumalla muutamista lomabisseistä. Joko et tiedä asioista mitään tai olet lojaali kaverillesi kuten kuuluukin.
 

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Isot Totovoitot, Gracefull Swamp
Kukaan ei ole väittänyt, että kaikki on hienosti. En ainakaan minä.
Mitä sillä on väliä? Minusta olisi hienoa, jos kaikki suomalaiset ottaisivat vähän keittoa, kieltäytyisivät hoidosta ja tulisivat sitten kotiin pelaamaan jääkiekkoa.
Pitäisikö olla? Mihin Jeren eväät riittäisivät? Miten ennustaa se, mihin jonkun pelaajan eväät tulee riittää? NHL:n listaa vuosittain pelaajia, joiden uskoo omaavan eväät menestykseen, mutta moni pelaaja katoaa kuitenkin täysin estraadilta. Miksi siis juuri Jeren pitäisi olla joku supermies? Miten jos antaisit Jeren hoidella hommansa jäällä ja lopettaisit vaatimasta asioita, joita hänellä ei ole ehkä mahdollisuus täyttää.
Jokaisessa joukkueessa on joskus pelaajia, jotka menevät joskus omia menojaan. Jere ei ole ainoa. Jos haluat tietää miksi, niin sinun tulee kääntyä Jeren puoleen. Keltainen lehdistö (emmekä me) eivät voi vastata tähän.
Onhan hänellä. Jere on tehnyt nöyrästi töitä HIFK:ssa jo monta vuotta ja jatkaa varmasti syksyllä, jos tämä on OK HIFK:lle.
Koska ne saattavat olla hänelle itselleen positiivisia. Jääkiekko ei jääkiekkolijallekaan aina se elämääkin tärkeämpi asia.
Se jos ne ovat sinulle negatiivisia, ei taida häntä niin paljon heilauttaa.
Kerro lisää näistä sakoista. En ole kuullut koskaan, että hän olisi maksanut sakkoja joukkueelle.
Koska IFK ei pidä siitä, kun Jere ei ole noudattanut täysin sopimustaan.
Jereä koskevat samat säännöt kuin muitakin. Mutta myös Jeren kanssa voidaan keskustella asioista, aivan samalla tavalla kuin muidenkin, eikä HIFK toimi välttämättä sillä periaatteella, kuin jotkut täällä kirjoittavat antavat ymmärtää. Yleensäkin, vaikka joistakin asioista on selvät säännöt, niin osapuolet voivat kuitenkin istua pöydän ääreen ja päästä sopimukseen. Miten hullua se olisikaan, jos kaikkea noudatettaisiin aina sokeasti.
Jerellä on sopimus IFK:n kanssa. Tässä vaiheessa ei kukaan tiedä, onko se katkolla, sillä Jere kuuluu yhä joukkueeseen.
Jeren ura ei ole missään nimessä katkolla. Jere pelaa taas syksyllä jääkiekkoa.
Koska myös jääkiekkofanit ovat ihmisiä ja kypsyvät jokaiseen asiaan, josta jankutetaan. Olihan Wayne Gretzkylläkin Anti-Gretzky klubeja.
Olet itse mukana pyörittämässä. Miksi siis kyselet sitä täällä? Vastaa tähän itse.

Itse en taas usko, että sinulle kelpaavat muut, kuin sinut omat vastauksesi. Mutta nauti nyt niin kauan näistä minun vastauksistani, sillä myös minä tiedän.

Hyvänen aika sentään! Joko olet nuori tai sitten teidän suvun aivosolu ei ole sinun käytössäsi...mielestäsi ilmeisesti on oikein, että alkoholisti nostetaan urheilun lipunkantajaksi. Samalla sama "mies" toimii lukuisten junioreiden esikuvana. Vellipöksy koko pojankloppi!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...
Kerro lisää näistä sakoista. En ole kuullut koskaan, että hän olisi maksanut sakkoja joukkueelle...

Olet ihailtava uskossasi, kysy Jereltä kuinka paljon hän on maksanut joukkueen kassaan ja kysy Penalta kuinka paljon hän on maksanut firmalle, sillä molemmille on mennyt kohtuu summa. Jälkimäisestä on kirjoitettu jopa lehdistössä.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Olet ihailtava uskossasi, kysy Jereltä kuinka paljon hän on maksanut joukkueen kassaan ja kysy Penalta kuinka paljon hän on maksanut firmalle, sillä molemmille on mennyt kohtuu summa. Jälkimäisestä on kirjoitettu jopa lehdistössä.
Mutta kun minä kysyin täällä. No, onko tietoa?
 

El Crushero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eisbären Berlin, Kühnhackl
Jere Karalahti bongattu eilen (12.7) Linnanmäeltä perheensä kanssa, näytti hoikemmalta kuin viime kaudella ja muutenkin hyvinvointiselta.
 

joey86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Uuge Kojola kirjoittaa taas snickersin sivuilla, ja tällä kertaa miehen mukaan Jeren jatko selviää muutaman päivän sisällä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Malagan tietotoimiston mukaan Jerestä olisivat olleet Ifkin lisäksi kiinnostuneita Ässät, Pelicans ja Blues. Eiköhän jatka Suomessa Ifkissä, jos yleensä jatkaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ifkin lisäksi kiinnostuneita...
Onko IFK kiinnostunut Karalahdesta?

Ehdottaisin ihan ystävällisesti Jereä perustamaan oman (yhden miehen) yrityksen. Silloin hänen ei tarvitsisi totella esimiehiä, ja saisi itse määritellä omat harjoitussuunnitelmat. Tämän kaiken lisäksi hän saisi vielä pitää lomatkin silloin, kun hänelle itselle parhaiten sopii.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Onko IFK kiinnostunut Karalahdesta?

Ehdottaisin ihan ystävällisesti Jereä perustamaan oman (yhden miehen) yrityksen. Silloin hänen ei tarvitsisi totella esimiehiä, ja saisi itse määritellä omat harjoitussuunnitelmat. Tämän kaiken lisäksi hän saisi vielä pitää lomatkin silloin, kun hänelle itselle parhaiten sopii.

Hifkillä on voimassa oleva sopimus Jeren kanssa ja sitten mietitään onko Hifk jopa kiinnostunut hänestä.
Päiväkotitoimintaa.
 

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Malagan tietotoimiston mukaan Jerestä olisivat olleet Ifkin lisäksi kiinnostuneita Ässät, Pelicans ja Blues. Eiköhän jatka Suomessa Ifkissä, jos yleensä jatkaa.
Olkoon vaan vaikka Mallorcan tietotoimisto.

Vahvistushan Jere olisi mille joukkueelle tahansa ja positiivisen ristiriitaisin tuntein hänet Padassa näkisin.
Jere on pelaaja, jonka "kuuluu" Suomessa pelata vain ja ainoastaan HIFK:ssa.
...Samoin kuten Peltosen Pelen Ässissä.
 

lihaani

Jäsen
Malagan tietotoimiston mukaan Jerestä olisivat olleet Ifkin lisäksi kiinnostuneita Ässät, Pelicans ja Blues. Eiköhän jatka Suomessa Ifkissä, jos yleensä jatkaa.

Täällähän se vanhojen kavereiden Nupen ja Jarnan raittiuskerhossa nousisi lentoon?

Karalahti on HIFKin mies siinä missä Raipe Ilveksen.
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Jere tulee liittymään tyynen rauhallisesti HIFK vahvuuteen ennen syksyn harjoituspelejä. Kaiffarin sopimusteksti antaa Karalahdelle mahdollisuuden treenata kesän aikana melkein miten tahtoo.

Tämä kuultuna läheltä HIFK:ta eli Helsinki-Vantaan Busines Loundgen pehmeissä tuoleissa.
 

Dawson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämä kuultuna läheltä HIFK:ta eli Helsinki-Vantaan Busines Loundgen pehmeissä tuoleissa.

Busines Loundge joo... :)
Sinä et ainakaan niissä tuoleissa ole istunut, muuten osaisit varmaan kirjoittaa edes toisen sanoista oikein?!

Mutta mitä Jereen tulee, niin uskon kyllä minäkin, että mies palaa vähin äänin joskus elokuussa HIFK:n harjoitusvahvuuteen. Täysin keskenkuntoisena ja ylipainoisena, niinkuin asiaan kuuluu. Ja tämä toiminta saa hyväksynnän suurelta osalta faneista ja seurajohdosta.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jere tulee liittymään tyynen rauhallisesti HIFK vahvuuteen ennen syksyn harjoituspelejä. Kaiffarin sopimusteksti antaa Karalahdelle mahdollisuuden treenata kesän aikana melkein miten tahtoo.

Tämä kuultuna läheltä HIFK:ta eli Helsinki-Vantaan Busines Loundgen pehmeissä tuoleissa.

Tilanne on lähinnä se, että HIFK toivoo, että Jere löytäisi itselleen uuden työnantajan, ettei tarvitsisi sanoa miestä irti. Jerellä ei ole paljon ymmärtäjiä kopissa, eikä etenkin valmennuksessa. Ihmeitä pitää tapahtua jos mies meinaa pelata HIFK:ssa koskaan enää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös